Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Mr.Murphy
.... chválím že to auto dělají nízké a aerodynamické, to je u EV docela potřeba, aby to trošku nafouklo dojezd. A pro rodinu by mi vadilo málo místa na hlavu vzadu. Jinak to ale vypadá dobře a pokud člověk nejezdí tu českou klasiku "v létě narvaným autem k moři a v zimě s rakví do Itálie" tak už to může celkem plnohodnotně posloužit.
Ale samozřejmě, rituálního nářku se v diskusi jistě dočkáme :yes:
Ale samozřejmě, rituálního nářku se v diskusi jistě dočkáme :yes:
Nářku?
Je to prostě masáž... my vám ty krámy prodáme za dvojhnásobnou cenu, ať se vám to líbí nebo ne.
A pak Čína přestane dodávat baterky i materiál na ně - a to teprve bude ta pravá ekologie.
Posloužit by to mohlo.
Ale není jediný dobrý důvod proč.
Kromě vůle Bruselu.
Je ovšem fakt, že nafouklé SUV na baterky je ještě výrazně horší možností.
Je to prostě masáž... my vám ty krámy prodáme za dvojhnásobnou cenu, ať se vám to líbí nebo ne.
A pak Čína přestane dodávat baterky i materiál na ně - a to teprve bude ta pravá ekologie.
Posloužit by to mohlo.
Ale není jediný dobrý důvod proč.
Kromě vůle Bruselu.
Je ovšem fakt, že nafouklé SUV na baterky je ještě výrazně horší možností.
"Posloužit by to mohlo.
Ale není jediný dobrý důvod proč."
Násilné správanie Bruselu je zlé, s tým plný súhlas. A to sa týka nielen nástupu elektromobilov, ale aj zavádzanie sporných technológii ako "start/stop", "udržiavanie v pruhu" až po najnovšie "upozornenie na prekročenie rýchlosti". Nie, tie technológie nie sú vyslovene zlé, ale v bežnej praxi nefungujú korektne. Násilné na tom je, že sa aktivujú znova pri každom naštartovaní a to nie je slobodná voľba.
Vo firme máme benzínové aj naftové autá a zatiaľ jediný elektromobil. Ak si myslíš, že ten elektromobil je nanič a nikto na ňom nechce jazdiť, tak si na veľkom omyle. Požičaj si ho na pár dní. Z mojich známych (myslím zanietených motoristov) zmenilo názor asi 9 z 10. Asi tam nejaké dobré dôvody predsa len budú.
Ale není jediný dobrý důvod proč."
Násilné správanie Bruselu je zlé, s tým plný súhlas. A to sa týka nielen nástupu elektromobilov, ale aj zavádzanie sporných technológii ako "start/stop", "udržiavanie v pruhu" až po najnovšie "upozornenie na prekročenie rýchlosti". Nie, tie technológie nie sú vyslovene zlé, ale v bežnej praxi nefungujú korektne. Násilné na tom je, že sa aktivujú znova pri každom naštartovaní a to nie je slobodná voľba.
Vo firme máme benzínové aj naftové autá a zatiaľ jediný elektromobil. Ak si myslíš, že ten elektromobil je nanič a nikto na ňom nechce jazdiť, tak si na veľkom omyle. Požičaj si ho na pár dní. Z mojich známych (myslím zanietených motoristov) zmenilo názor asi 9 z 10. Asi tam nejaké dobré dôvody predsa len budú.
Už se stalo a ještě to bude gradovat https😐/svethuawei.eu/cinsky-zakaz-vyvozu-galia-a-germania-meni-prubeh-technologicke-valky/
Ten dojazd je stale bieda. Pri realne vyuzitelnych ~70% kapacity baterie (dobijanie z 10 na 80😖 a priemernej spotrebe ~18.2kWh/100km je to stale len ~300km.
Inak uz by konecne mohla skoncit tato redakcna "masaz", a zacat uvadzat v clankoch realne cisla. Ak uz chvalime rychle dobijanie (ktore je ale len z 10 na 80😖, tak aj dojazd pocitajme z baterie nabitej na 80%, do stavu 10%. V clanku uvadzany dojazd "kolem 500km" je nezmysel, dokonca aj keby sme vyuzili celu bateriu (77.4 / 18.2 = ~425km).
Inak uz by konecne mohla skoncit tato redakcna "masaz", a zacat uvadzat v clankoch realne cisla. Ak uz chvalime rychle dobijanie (ktore je ale len z 10 na 80😖, tak aj dojazd pocitajme z baterie nabitej na 80%, do stavu 10%. V clanku uvadzany dojazd "kolem 500km" je nezmysel, dokonca aj keby sme vyuzili celu bateriu (77.4 / 18.2 = ~425km).
Vzdy pred delsi jizdou si nabijes na 100%.
Kdyz nekam dojedes, mas tam delsi jednani nebo cokoli a auto nechas na nabijecce, tak mas pred cestou zpet opet 100%.
Takze si nech ty bludy o 80%.
To plati jen na dlouhe ceste kdyz hodne spechas. Jinak se ti bezne stane, ze nabijes treba na 90%, protoze si proste pauzu prodlouzis.
Kdyz nekam dojedes, mas tam delsi jednani nebo cokoli a auto nechas na nabijecce, tak mas pred cestou zpet opet 100%.
Takze si nech ty bludy o 80%.
To plati jen na dlouhe ceste kdyz hodne spechas. Jinak se ti bezne stane, ze nabijes treba na 90%, protoze si proste pauzu prodlouzis.
No ale tym stale nicis baterku
To je ale blbost. 😁
Jak blbost? Nie som odbornik, necham sa poucit, ale sami vyrobcovia upozornuju, ze baterky nemas uplne vystavit a nabijat na 100 percent. Od mobilov po auta, tak ako to je? A nemas pouzivat supercharger
Je to pravda, šetrné nabíjení je do 80% a platí pro všechny li-ion, ať jsou v autě, notebooku, mobilu, či elektrokole. Při dlouhodobém nepoužívání, resp. skladování dokonce pod 50%, resp. 3,6V na článek.
Neplatí to pro všechny Li-Ion. LFP zvládají 100% bez problémů (např. Tesla uvádí "Pokud je vůz vybavený akumulátorem LFP, společnost Tesla doporučuje mít nastavený limit nabíjení 100 % i při každodenním používání").
Ioniq 6 má brutto 77,4kWh, ale netto 74kWh, takže 100% nabití je míň než 96 %.
Ioniq 6 má brutto 77,4kWh, ale netto 74kWh, takže 100% nabití je míň než 96 %.
Je to blbost, kdyz nabijes pred jizdou.
Baterka ztraci zivotnost, kdyz ji dlouhodobe drzis na 100% (nad 80😖.
Wtf
Kdybys nemohl nabit na 100% pred jizdou, k cemu by ti tech 100% asi tak bylo? 😁
PS Prvnimu majiteli tohle muze byt uplne ukradeny. Deset let vydrzi kazda baterka s jakymkoliv nabijenim... Viz treba zaruky Toyoty a milion km. :-!
Baterka ztraci zivotnost, kdyz ji dlouhodobe drzis na 100% (nad 80😖.
Wtf
Kdybys nemohl nabit na 100% pred jizdou, k cemu by ti tech 100% asi tak bylo? 😁
PS Prvnimu majiteli tohle muze byt uplne ukradeny. Deset let vydrzi kazda baterka s jakymkoliv nabijenim... Viz treba zaruky Toyoty a milion km. :-!
No ja nezvyknem mavat jednania na rychlo-nabijackach. A z dakeho 3kW wallboxu by sa za bateria za den nestihla dobit ani na polovicu, nie ze na 80%...
Walbox ma obycejne 22kw, jen abys vedel.
😁
😁
"obycejne"??? 22kW je teoreticke maximum u niektorych (napr. Peugeot, Tesla, Mercedes, vid posledny test wallboxov na adac.de). To ale dosiahnes len vtedy, ak aj elektro-auto ma 22kW palubnu nabijacku.
Druha vec je, ze kolko domov/bytov/firiem ma tak nadimenzovane elektricke rozvody, ze niekam ten 22kW wallbox mozes pripojit (a dotiahnute niekam na parkovisko)? Tipujem ze z doby "pred e-mobilitou" (co je v podstate len par rokov) to vela nebude...
Druha vec je, ze kolko domov/bytov/firiem ma tak nadimenzovane elektricke rozvody, ze niekam ten 22kW wallbox mozes pripojit (a dotiahnute niekam na parkovisko)? Tipujem ze z doby "pred e-mobilitou" (co je v podstate len par rokov) to vela nebude...
Psal jsem o wallboxu a 22kw.
Vetsina ac verejneho nabijeni je takova.
A dokonce i vetsina wallboxu, ktere pouzivam jinde - firma, znamy atd.
Samozrejme, ze abys nabijel 22kw, potrebujes auto, ktery zvladne 22kw.
😁
Vetsina ac verejneho nabijeni je takova.
A dokonce i vetsina wallboxu, ktere pouzivam jinde - firma, znamy atd.
Samozrejme, ze abys nabijel 22kw, potrebujes auto, ktery zvladne 22kw.
😁
Tvl. Tady je kazdej na takové pozici, že má jedno jednání za druhém 5x v týdnu a jeste k tomu absolutne neplánované a vyskytnou se znenadání. To bych asi své zaměstnance vskutku pochválil, kdyz by někde pořád jednali. 😒] 😒]
S tou aerodynamikou - jako ano, ale to auto dosahuje celkem použitelných hodnot extrémní honbou za efektivitou a vše tomu bylo podřízeno - a jako v pohodě, těží to z dnešních technologií takřka maximum, takže na EV celkem dobrý. Ale ten "nářek" je za mě o tom, že tohle maximum sotva stačí na nějaký dosavadní spalovací standard.
"Sotva staci na spalovaci standard" - to je dnes, kdy si muzes koupit benzin i diesel docela uspech.
A jen to potvrzuje, ze fobie ze zakazu za spoustu let jsou uplne mimo.
A jen to potvrzuje, ze fobie ze zakazu za spoustu let jsou uplne mimo.
Hm, Šulko od Chválu si to sedenie vzadu celkom pochvaľoval a to má skoro dva metre. Rodine skôr bude prekážať malý otvor kufra a objem kufra samotného.
asshole
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
.... fosil si muzes koupit jeste do 2035.... ne? mimochodem, vlakem jsi v Hambukru z Brna za 9😁0 a muzes delat neco jineho nez tocit volantem.... 😉
Kup si dneska novou 540i, která byla na tohle vždy stvořená...nekoupíš, nezájmem nebo neschopností automobilky to není 😐
Jasne, za tricet hodin.
https😐/abetterrouteplanner.com/?…
Tady je planovani. Rozdil k fosilu minimalni.
Pro lidi, co umi i neco jinyho nez tocit volantem prestavky na skodu nejsou.
https😐/abetterrouteplanner.com/?…
Tady je planovani. Rozdil k fosilu minimalni.
Pro lidi, co umi i neco jinyho nez tocit volantem prestavky na skodu nejsou.
Vždycky se královsky bavím, jak si zde elektrohujeři vymýšlejí stále nové důvody, proč je ta jejich elektrická cestovní nesvoboda skvělá a úžasná! 😒]
Za třicet hodin samozřejmě ne. Ale když pojedeš třeba Passatem 2.0 TDI nebo BMW 530d (obojí ideální auta na tuhle cestu) Německem 150 - 180 km / h, vsadím se že tam budeš min. o hodinu dřív. Jaká bude spotřeba ioniqem 6 při takové rychlosti? Budeš muset zpomalit na 130 km/h abys dosáhl optima dojezd/rychlost. A řeči, že už se tak nejezdí si nechme. Zrovna na této trase jezdí 😁 Kdyby se jelo 130 km/h tak ta zmíněná auta nemusí ani tankovat..
Přestávky samozřejmě potřebuješ, ale opět v Reichu máš opočívadla kde jsou zdarma záchody a zaparkuješ přímo u nich. Jezdím každý měsíc jednu trasu něco mezi 800 až 1000 km na typicky 3 krátké přestávky do 5 min, jedna je možná delší na 10 min. Tenhle čas stojí při cestování daleko nejvíc.
A umím toho víc, jinak bych neměl víc firem a taky proto skoro celou cestu telefonuju a těch 5 min když stojím většinou věnuju e-mailu..ale asi nejsem odborník a kdybych si pořídil EV tak se mi všechno přesune do mého okolí 😁
Že EV na dálky nejsou je v pohodě, ale pro toho kdo jezdí dálnice je nabídka aut na příští rok je k pláči.
Přestávky samozřejmě potřebuješ, ale opět v Reichu máš opočívadla kde jsou zdarma záchody a zaparkuješ přímo u nich. Jezdím každý měsíc jednu trasu něco mezi 800 až 1000 km na typicky 3 krátké přestávky do 5 min, jedna je možná delší na 10 min. Tenhle čas stojí při cestování daleko nejvíc.
A umím toho víc, jinak bych neměl víc firem a taky proto skoro celou cestu telefonuju a těch 5 min když stojím většinou věnuju e-mailu..ale asi nejsem odborník a kdybych si pořídil EV tak se mi všechno přesune do mého okolí 😁
Že EV na dálky nejsou je v pohodě, ale pro toho kdo jezdí dálnice je nabídka aut na příští rok je k pláči.
Tak by si za ten cas mohol obehat novych potencialnych klientov, mas viac casu na firme, kym nabijes, povenovat sa zamestnancom, hlavne tej novej sekretarke. Alebo si tu mozes hrkutat s donvitom o tom, ako vw id3 toci milion otacok a chlapci v maranele sa musia cervenat s ich ubohym zastaralym v12
Ano, pises o hodinu dyl - dnes.
Kolik to bude s pristi generaci EV treba od Audi/BMW za dva roky?
A o kolik v roce 2030?
PS A to se neustale bavime o extremu - neomezeny rychlosti na nemecky dalnici. Az Nemci omezi rychlost na 130, tak nebudes mit co resit. 😁
Kolik to bude s pristi generaci EV treba od Audi/BMW za dva roky?
A o kolik v roce 2030?
PS A to se neustale bavime o extremu - neomezeny rychlosti na nemecky dalnici. Az Nemci omezi rychlost na 130, tak nebudes mit co resit. 😁
U další generace aut v roce 2030 je možné že se to vyrovná. Mě furt štve ale že se to tlačí jak kdyby ta technologie a infrastruktura tady byla dneska. Chápu, bez tlaku se to neudělá. Ale cesta narvat všem na dálnice PHEV než se to všechno vyvine je podle mě špatně z mnoha důvodů a nevidím na tom nic ekologického.
Jinak ve všech zemích s limitem se reálně jezdí o něco rychleji bez problému 😊
Jinak ve všech zemích s limitem se reálně jezdí o něco rychleji bez problému 😊
Narvat vsem PHEV je samozrejme nesmysl. 😄
Ale chapu, ze jsou lidi, pro ktery muze davat smysl - caste kratke dojizdeni a obcasna delsi cesta.
Ja si PHEV nemuzu dovolit, tak jsem odkazan na EV.
😁
Ale jsem za to rad, ze muzu jezdit bezemisne.
Ale chapu, ze jsou lidi, pro ktery muze davat smysl - caste kratke dojizdeni a obcasna delsi cesta.
Ja si PHEV nemuzu dovolit, tak jsem odkazan na EV.
😁
Ale jsem za to rad, ze muzu jezdit bezemisne.
Jojo, bezemisne. ta tvoja elekrina vyrastla na alpskej luke za mesacneho svitu a tanca lesnej vily.
Bezemisnim autem je oznacovano auto s nulovymi lokalnimi emisemi.
Ozzman to take driv nevedel.
Tak ted uz to vite oba. 😉
Jakou normu plni tve auto?
EV budou bez problemu plnit EU7...
PS Jezdis autem se spalovacim motorem a pises o vyrobe elektricke energie. Vazne? Host vyhazuje vrchniho... 😁
Ozzman to take driv nevedel.
Tak ted uz to vite oba. 😉
Jakou normu plni tve auto?
EV budou bez problemu plnit EU7...
PS Jezdis autem se spalovacim motorem a pises o vyrobe elektricke energie. Vazne? Host vyhazuje vrchniho... 😁
Co jsem nechápal ? Spíš co si ty nezmínil, kdž už si mne bereš do úst. Za nějaký čas, až bude získávání elektřiny více eko, než dnes, bude víc eko i EV v celém "footprintu".... dnes ta výhoda (v celém footprintu, abych byl přesný a netahal si mne na lokálních emisích) ještě moc není v našich podmínkách (tím myslím ČR), ale to nerad slyšíš i když to víš.
Znas podil uhelnych elektraren v energetickem mixu Ceska?
45,3 % v roce 2022 ... parní elektrárny(tepelné), u nás převážně vyráběná pára uhlím (drtivá většina), LTO, či zemní plyn 20,6 % jaderná, fotovoltaika 10 % , 6,6 % paroplynové, 5,3 % vodní, 4,9 % plynové a spalovací a 1,6 % větrné
Zdroj: ČSÚ - nemáš zač...
Zdroj: ČSÚ - nemáš zač...
Lokální emise sou z pohledu globálního oteplování, kterým se EU zaříká zcela irelevantní.
Jestli to vypustíš v Guanzhou nebo na Kladně je z glbálního hlediska šumák 😄 😄 😄
Jestli to vypustíš v Guanzhou nebo na Kladně je z glbálního hlediska šumák 😄 😄 😄
Změna klimatu není to samé co globální oteplování. U nás bylo dva dny léto a v Johannesburgu bylo po deseti letech trochu sněhu: "Jihoafričany v pondělí rozrušilo nečekané sněžení v největším městě země Johannesburgu - první v této oblasti za více než deset let. Sněhové vločky se v Johannesburgu, který se nachází v jihoafrické provincii Gauteng, vyskytují jen zřídka, naposledy byly zaznamenány v roce 2012. Obyvatelé, kteří se probudili do mrazivých teplot, zveřejnili na sociálních sítích fotografie a videa vyjadřující radost z této povětrnostní události."
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Zdroj: http😐/edition.cnn.com/…-intl/index.html
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Zdroj: http😐/edition.cnn.com/…-intl/index.html
A co se kde tlačí? Mně nikdo ev ani phev nenutí
Tobě jo? Zakazuje ti dnes koupit ICE někdo?
Tobě jo? Zakazuje ti dnes koupit ICE někdo?
Tobě hacknul nick DonVit👋Hendly?
Píšeš to samý co tenhle multinick.
To Vás někde učí ve škole pro aktivisty nebo čínský agenti co Vás platí za podporu OZE a EV?
PS? čínana už se těší na evropské trhy.
V roce 2025 by se zde mělo prodávat cca 60 modelů z číny 😄 😄 😄
Nemáte nejmenší šanci ani s teslou ani s EU automobilkami
https😐/www.garaz.cz/…-zacina-21010509
Píšeš to samý co tenhle multinick.
To Vás někde učí ve škole pro aktivisty nebo čínský agenti co Vás platí za podporu OZE a EV?
PS? čínana už se těší na evropské trhy.
V roce 2025 by se zde mělo prodávat cca 60 modelů z číny 😄 😄 😄
Nemáte nejmenší šanci ani s teslou ani s EU automobilkami
https😐/www.garaz.cz/…-zacina-21010509
Shodou okolností mi v ABRP zůstalo moje poslední hledání Praha - Kiten. Tam je to 3,5h na nabíječce a cca. 1,5h zajížděk k nabíječkám...
Ja Prvni a Posledni
Příspěvek podléhá schvalování.
Bjørn Nyland - 1000 km challenge: Ioniq 6: 9h30m, Tesla S: 8h55m, referenční PHEV 8h35m
Neee. Zkuste si to naplánovat - přes ABRP - zrovna s Ioniqem ev6 vychází cesta velmi pěkně: Brno-Hamburk pouze tři nabíjení a to v délkách pouhých 12, 11 a 14 minut.
😄
https😐/abetterrouteplanner.com/?…
😄
https😐/abetterrouteplanner.com/?…
evocolt
Ked EV spojis s dizlom a vytvoris Teslu hybrid.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Potom to ma konecne aj poriadny dojazd a ratam,ze aj taky antieveckar akym je Win by bol na vazkach ci si taku Teslu nekupit 😁
https😐/www.youtube.com/watch?…
Potom to ma konecne aj poriadny dojazd a ratam,ze aj taky antieveckar akym je Win by bol na vazkach ci si taku Teslu nekupit 😁
Zetti
A proc o tom neni v clanku ani pismenko? Masaz elektromobilitou?
To by byt uvedene urcite melo.
Acz neumi uvadet zakladni hodnoty EV...
V tabulce parametru auta se nedozvis ani velikost baterky. :no:
Nicmene 11kw AC je pomerne bezny. Viz TM3.
Znamena to mensi on-board charger. 😉
Acz neumi uvadet zakladni hodnoty EV...
V tabulce parametru auta se nedozvis ani velikost baterky. :no:
Nicmene 11kw AC je pomerne bezny. Viz TM3.
Znamena to mensi on-board charger. 😉
Prostě marketing - vyzdvihneš klíčové vlastnosti - sečteš maximální výkon všech elektromotorů a podpoříš to poznámkou, že jde o "slušně driftující zábavné náčiní". Osobně si myslím, že asiaté jsou trochu rozumnější v přístupu k rychlému dobíjení, protože sice na to nejsou "studie", ale asi lze odhadnout, že neustálé rychlonabíjení asi nebude tak šetrné jako 2,2 kW z 230V zásuvky. Při prodeji mi měřili kapacitu baterie u Smarta, protože áčka vykupují pouze elektroauta s kapacitou nad 85 % a naměřili 91 % (po 5 letech a 26 tisících km). Myslím si, že je to především tím, že Smart měl omezenou vnitřní nabíječku na 4,4 kW.
Rychlonabíjení není až takový problém, pokud je dobře řešený termomanagement baterie. Degradaci urychluje především nabíjení na plnou kapacitu, resp. ponechání v tomto stavu delší čas. Samozřejmě ideální je AC kolem 7-11 kW. Superpomalé nabíjení baterie s větší kapacitou také není ideální, kromě toho je energeticky neefektivní.
Pouč toho co nahoře napsal: "Vzdy pred delsi jizdou si nabijes na 100%. Kdyz nekam dojedes, mas tam delsi jednani nebo cokoli a auto nechas na nabijecce, tak mas pred cestou zpet opet 100%."
Nevim o tom, ze by superpomale nabijeni skodilo. Cim?
Je jasny, ze je neefektivni.
Je jasny, ze je neefektivni.
Vycházím z rozhovoru electrodada s p. Kazdou, kde došli k minimálnímu C-rate 1/20, tj. battery pack o kapacitě 70 kWh nabíjet výkonem aspoň 3,5 kW. Čím vadí ještě pomalejší nabíjení myslím, že nebylo vysvětleno.
Jenik3
Super, ze se podarilo nadesignovat aerodynamickou siluetu vozu. To pomaha dojezdu hodne.
Hmotnost 2tuny je peklo. Poukazuji na zo, ze motor musi ty 2t rozhybat a fyziku neosalis. To spotrebuje hodne energie.
Hybnost se hodi pro plynulou jizdu, ale to neni typicky mestsky provoz. Okresky a mozna dalnice je pro toto auto vhodnejsi.
Hmotnost 2tuny je peklo. Poukazuji na zo, ze motor musi ty 2t rozhybat a fyziku neosalis. To spotrebuje hodne energie.
Hybnost se hodi pro plynulou jizdu, ale to neni typicky mestsky provoz. Okresky a mozna dalnice je pro toto auto vhodnejsi.
Fyziku neosalis, takze kdyz ty dve tuny brzdis, tak zase hodne energie rekuperujes (pokud je to samozrejme system schopen pojmout).
Treba moje PHEV pri jizde na dalnici dovoli vybit baterku pod "bezne minimum". Prave proto, ze nekdo pri jeho vyvoji premyslel a vedel, ze pri brzdeni z dalnicnich rychlosti se nemale mnozstvi energie dostane zpet do baterky.
Treba moje PHEV pri jizde na dalnici dovoli vybit baterku pod "bezne minimum". Prave proto, ze nekdo pri jeho vyvoji premyslel a vedel, ze pri brzdeni z dalnicnich rychlosti se nemale mnozstvi energie dostane zpet do baterky.
V tomhle ti ale uniká jeden aspekt - energie spotřebovaná na překonání aerodynamického odporu je nevratně pryč, ale energii spotřebovanou na rozjezd dokážeš rekuperovat. Takže pokud ve městě budeš jezdit trošku plynule, tj. brzdit motorem a ne brzdama, tak to bude fungovat taky.
Arese
...ale za cenu nedostatku místa vzadu pod střechou a když to řeknu diplomaticky velmi "svérázného" vzhledu. 😄 :no:
Z mého pohledu je hlavní vada to, že když už udělám tenhle typ karoserie, tak by to měl být liftback a ne sedan. Ale svět fandí spíš sedanům a tohle holt není auto pro Evropu.
Robert Kmet
Příspěvek podléhá schvalování.
Robert Kmet
Příspěvek podléhá schvalování.
GeekStar
Je zajímavé, jak auto.cz v testech ostentativně ignoruje značku Tesla. Přitom srovnání s Modelem 3 se nabízí.
Na parametrech Ioniqu 6 (nebo i toho elektrického pokusu od BMW, označení jsem zapomněl, který je v článku zmiňován) je nicméně jasně vidět, jak obrovský náskok v technologii dneska Tesla má. Koukněte, kolik stojí Model 3 Performance a jaké má parametry, a pak mi řekněte, že byste o tomhle Ioniqu uvažovali. Nebudu vám věřit 😄
Na parametrech Ioniqu 6 (nebo i toho elektrického pokusu od BMW, označení jsem zapomněl, který je v článku zmiňován) je nicméně jasně vidět, jak obrovský náskok v technologii dneska Tesla má. Koukněte, kolik stojí Model 3 Performance a jaké má parametry, a pak mi řekněte, že byste o tomhle Ioniqu uvažovali. Nebudu vám věřit 😄
To je fakt, Tesla umí s lehkostí udělat velmi úsporné a přitom i velmi výkonné auto. Ještě by ale měli zapracovat na komfortnějším podvozku. Hyundai se nějak dopachtil sice k parametrům blížícím se Tesle, ale na úkor designu.
Dle akcelerace EV blogu je sice Tesla technologicky pohonem lepší, ale Ioniq 6 je celkově lepší auto.
To hodnocení tak nějak provází Teslu po celou její dosavadní historii 😊 Dneska ty její agresivní ceny jsou zajímavé, otázkou zda je to udržitelné.
Ano, uvažoval. Vidím dva argumenty
- velikost - Ioniq je o půl třídy větší než TM3
- interiér - pojetí Tesly, kde všechno nahrazuje televize, je mi silně nesympatické. Ioniq není žádný zázrak, ale podle fotek je to o dost lepší... a i4 ještě o hodně lepší
- velikost - Ioniq je o půl třídy větší než TM3
- interiér - pojetí Tesly, kde všechno nahrazuje televize, je mi silně nesympatické. Ioniq není žádný zázrak, ale podle fotek je to o dost lepší... a i4 ještě o hodně lepší
3_diamanty
Videl som uz to auto vystavene u nas v jednom nakupnom centre a ten dizajn je vyslovene neforemny a nijaky... ako elektromobil je to teda dalsi vizualny paskvil na trhu do zbierky... pritom povedzme take volvo c40 v elektrike posobi ako uplne normalne suv a nema ziadne elektro vizualne maniere ... vlastne aj taka elektricka kona je od tohto daleko na pohlad normalnejsia a je to tiez hyundai ... akoze nic v zlom ale takyto neforemny kus auta sa len tak nevidi... hlavne smerom dozadu to vyzera dost splostene ... rodinny praktik vyzera inak .... aj co sa tyka priestoru... necakam tu velky uspech... ale tak nechajme sa prekvapit kolko tis.. pardon... milonov kuskov z toho predaju a kolko na tom zarobia ... to budu krasne bubaky yeah.. jundaj ma zarobene 8-s
Je to správný přístup, ale chtělo by to kombi nebo aspoň liftback. A trochu konzistentnější design.
Je fakt, že proti Tesle bude mít ioniq6 těžké se za uvedené ceny prosadit.
Velikostně i cenově je to někde mezi 3 a S. Za mě největší bonus je interiér... ne že by to byla nějaká nirvána, ale proti Tesle je to o hodně lepší.
Když už se rozhodovat pro ioniq, tak leda pro komfort podvozku, ale určitě ne podle interiéru, který proti Tesle není nějak výjimečný.
Není to od pohledu žádná hitparáda, ale nejsou tam do tabletu narvané i stěrače, což je obrovské plus.
Problém je spíš podmínka autopilota mít zapnutý automatický režim stěračů. který totiž zatím občas nefunguje ideálně.
Za mě je Tesla 3 se vším na obrazovce tragická a je to (asi) největší problém co bych s ní měl.
Osobně jsem jinde neviděl přehlednější a plynulejší infotainment a detailnější navigaci než je displej Tesly.
Navigace - chci jezdit podle Waze, která má informace o reálném provozu, o policejních kontrolách a jiných událostech. Ať si má auto navigaci jakou chce, stejně ji nepoužívám... i když se mi třeba Waze opticky moc nelíbí, tak její schopnost navigovat dalece převyšuje cokoli jiného (zatím vč. Google, to do budoucna uvidíme co bude).
Já neznám přehlednější nastavení teploty než kolečko, ve kterém je uprostřed zobrazená teplota.
Já neznám přehlednější nastavení teploty než kolečko, ve kterém je uprostřed zobrazená teplota.
Nepopírám, že absence android auto není u Tesly nedostatek, třeba časem bude aspoň nativní podpora waze aplikace.
Nativní Waze - jo, proč ne.
Ty dva světy budou do sebe trošku narážet... u EV může integrovaná navigace pomáhat s plánováním dojezdu, u aut s autopilotem může řešit takové ty situace "za zatáčkou je vesnice, dám nohu z plynu"... uvidíme, jestli to zvrátí trend odklonu od zabudovaných navi.
Ty dva světy budou do sebe trošku narážet... u EV může integrovaná navigace pomáhat s plánováním dojezdu, u aut s autopilotem může řešit takové ty situace "za zatáčkou je vesnice, dám nohu z plynu"... uvidíme, jestli to zvrátí trend odklonu od zabudovaných navi.
Tak podla mna je len otazkou casu kedy bude zabudovana navi zo zakona povinna a bude kontrolovat dodrziavanie cestnych predpisov a legalnych rychlosti.
A tak zabudovaná navi tam klidně být může, ale já ji u svého auta nezapnul za poslední minimálně dva roky ani jednou. Nikdo ti nemůže zakázat jezdit podle Waze nebo Googlu, respektive... bylo by to hodně kontroverzní.
Pokud bys měl povinnou navi a chtěl podle ní kontrolovat rychlostní limity, tak by taky někdo musel mít odpovědnost za aktuálnost mapových podkladů...
Pokud bys měl povinnou navi a chtěl podle ní kontrolovat rychlostní limity, tak by taky někdo musel mít odpovědnost za aktuálnost mapových podkladů...
Neboj eu vsetko casom poriesi, ked prezije a nezozeru nas migranti. Staci eu register vodicakov, a nastartujes iba za pouzitia cisla tvojho vodicaku. Navi si pouzivaj aku chces, ale ta v aute ti pomera rychlosti a za pripadne prehresky ti rovno poslu pozdrav
nevím, co má Tesla zaplaceného za extras, ale navigace funguje lépe jak Waze. Jeden příklad. Jeli jsme dvěma auty, kdy jeden řidič spoléhal na Teslu, druhý na Waze. Obě auta byly Tesly. Cesta přes D7 do Čestlic do Tesly. Baranďák v opravě, na okruhu nehoda. První do cíle dojela "Tesla navigace" a Waze asi s 15 minutovým zpožděním. Dle řidiče jej navigace hnala snad záměrně do kolon. Data zapnutá měl, dopravu to ukazovalo.
Nevím, takovou zkušenost s Waze nemám... nevylučuju že se to výjimečně nemůže stát, ale klidně bych si vsadil na Waze.
Podle mě Tesla nemá odkud brát informace o reálném provozu, ne? Waze spoléhá na data od svých uživatelů, těch ale Tesla nemůže mít dost. Takže normálka RDS co každá navi... ale to je proti Waze slabota.
Podle mě Tesla nemá odkud brát informace o reálném provozu, ne? Waze spoléhá na data od svých uživatelů, těch ale Tesla nemůže mít dost. Takže normálka RDS co každá navi... ale to je proti Waze slabota.
S waze mam cez eu najazdene nejakych 50k km a skor sa priklanam k emelovi, svojho casu aj google mal offline navi co bola vyborna, ale ju pred rokom zrusil
Tesla nakupuje data o dopravě od Mapbox. Zatím nikdy mne nenavedla do kolony, vždycky se snažila upřednostnit jízdu, byť i delší trasou.
Waze má tu nepříjemnou vlastnost, kdy si nahodile vybere obětního beránka a pošle jej do kolony, aby zjistila, jestli tam ta kolona ještě je.
A RDS? 😁 Moje Tesla nemá ani FM/DAB rádio modul ... takže z RDS to fakt nebere. Vždyť jsou všechny Tesly neustále online.
Waze má tu nepříjemnou vlastnost, kdy si nahodile vybere obětního beránka a pošle jej do kolony, aby zjistila, jestli tam ta kolona ještě je.
A RDS? 😁 Moje Tesla nemá ani FM/DAB rádio modul ... takže z RDS to fakt nebere. Vždyť jsou všechny Tesly neustále online.
Ano, o tomhle chování Waze se spekuluje / mluví... ale to může být třeba jeden případ z několika tisíc. Mapbox je primárně US služba, tam třeba může být i lepší než Waze. V Evropě jsem přesvědčený, že konkurenceschopná nebude.
jak můžeš být přesvědčený o něčem, s čím nemáš žádné zkušenosti?
Protože jsou věci, které bez té komunity prostě fungovat nemůžou... typicky události typu policejní hlídka nebo předmět na vozovce. Google má k dispozici spoustu údajů o reálném pohybu Android zařízení, ale ani tak na Waze nestačí (co do kvality navigace, vizuálně se mi líbí víc). Mapbox bude mít pravděpodobně nějakou menší množinu dat o pohybu ve stylu google.
Čeká se, že google jako majitel Waze ty dva produkty sjednotí... a pak - snad - budeme mít vizuál a GUI google maps se střevama a komunitou Waze.
Čeká se, že google jako majitel Waze ty dva produkty sjednotí... a pak - snad - budeme mít vizuál a GUI google maps se střevama a komunitou Waze.
policejní hlídky neřeším, bordel na silnici by se asi hodil. Největší problém je pro mne kolona a nemožnost projet. A to dle mé zkušenosti s oběma navigacemi vyhrává Tesla.
Jsem ochoten si vsadit na Waze 😄
Jezdím podle Ford navigace .... naštěstí nemám elektromobil, takže vždy dojedu 😁
Pockej. Kdybys měl starou navigaci od Toyoty, skončiš někde v poli 😒] 😒]
Tak teď si mě rozesmál, ty jsi potřeboval navigaci z D7 do Čestlic? 😒] 😒] 😒]
navigaci si pouštím na téměř každou jízdu, právě kvůli dopravě, ale i odhadu SoC v cíli.
Ty si teda řidič 😒]
Ja si taky pustím waze I na znamych cestách, právě kvůli těm kolonam. Můžu jet do centra 4 různými cestami, tak z waze vidím kolony a podle toho se rozhodnu. I když mne bere jinudy, jedu si podle svého,ale mám navigaci pustenou. Pak i ve špičce oproti waze na 12km po Praze zvládám být o 10min rychlejší. Ale jen díky waze.
Waze schvalne necha urcite male procento ridicu jet tou "horsi" trasou, aby byla data o tom, ja je jeji aktualni prujezdnost. Mozna ten los padnul zrovna na toho ridice co skoncil v zacpe.
Z jedne jizdy nemuzes usuzovat, ktera navigace je lepsi.
Z jedne jizdy nemuzes usuzovat, ktera navigace je lepsi.
myslíš, že to nemám srovnané z mnoha dalších? Občas, když mě Tesla žene "nesmyslně jinudy", tak si to porovnám Wazem. Párkrát jsem s Wazem skončil v kolonách, s Teslou vlastně jen jednou, byť moji chybou - letěl jsem 200 po dálnici a nestačil sjet na objízdnou trasu, která mi naskočila ve chvíli kdy jsem míjel sjezd.
Takže i když mě žene "nesmyslně jinudy", tak ji věřím. Wazu vůbec
Takže i když mě žene "nesmyslně jinudy", tak ji věřím. Wazu vůbec
Osobne mám na dlhých trasách oveľa lepšiu skúsenosť s BMW navigáciou ako Waze. Na dlhé trasy (napr 800 km cez viac krajín) Waze veľakrát nenájde trasu, alebo má úplne zlý odhad.
Keď sa blížim ku kolóne tak sa Waze hodí, niekedy slušne pomôže. Hlavne keď ide o obchádzku po mini cestičkách, tak si BMW navi nevie rady (má radšej diaľnice a hlavné cesty).
Keď sa blížim ku kolóne tak sa Waze hodí, niekedy slušne pomôže. Hlavne keď ide o obchádzku po mini cestičkách, tak si BMW navi nevie rady (má radšej diaľnice a hlavné cesty).
Problem je jen pro vzadu sedici, ze maji v nizkem sedanu kolena vysoko.
To ale spouste zakazniku nevadi.
Ruku na srdce, kolik lidi jezdi v obsazeni ctyrmi dospelymi dlouhe trasy?
Pro toto pouziti bude zrejme lepsi (nerad to pisu) crossover, ale treba (sedan) id.7 je pomerne vysokej...