Novinky
Zpět na článek
Dacia obdivuje Škodovku, její cestou ale jít nechce. Rozhovor s šéfdesignérem
23 komentářů
Xylo
8
Připojím se :yes: . Z aut pohybujících se v mém okolí nejvíc přitahují mé oči Dacie. Je docela zajímavé jak se do nedávné doby manažerům dařilo auta téhle značky držet v ranku šedá nezajímavá myš a jak teď "prokoukla".
Přejít do diskuze
Anonym
No a právě třeba u Feldy 1.3 MPI nemožnost vysokých otáček ničemu nevadila, motor byl celkově koncipován s důrazem na nižší otáčky.
brk77
Jestli je fakt nákladově drtí za každý prolis, tak klobou dolů, protože ty nové Dacie se mi designově fakt líbí. Zejména jim hodně pomohla změna stylu a nové logo, kdy místo otvíráku začali používat X.
Anonym
Feldy chrastí s tím motorem dodnes, zatímco dražší auta s progresivnějšími motory už dávno skončila ve vysoké peci kvůli závadě či opotřebení.
BTW Co je na OHV rozvodu špatného? Americké osmiválce Hemi nebo Small block jej používají dodnes.
BTW Co je na OHV rozvodu špatného? Americké osmiválce Hemi nebo Small block jej používají dodnes.
gil54
Přesně, kde už mohla škůdka bejt, kdyby se držela svých tradičních hodnot jako byl třeba její poslední vlastní motor - tříložiskový chrastící čtyřválec OHV.
rohYpnol
Dacia staví a drží se svých tradičních hodnot.
Škoda se díky tomu že nedrží hodnoty postupně dostává do úzkých.
Škoda se díky tomu že nedrží hodnoty postupně dostává do úzkých.
rohYpnol
Právě že vůbec nejsme.
Škoda pod VW vsadila na hodnotu kus auta navíc, jednodušší technika, resp. provedení, o to lepší užitná hodnota a nižší cena.
Dnes v podstatě nic z toho neplatí, od VW se vymezuje leda tak simply clever blbostma, které jsou sice fajn, ale není to nic zásadního.
Aktuálně se Škoda dostala na roveň samotného VW jak začala tlačit EV. Její vymezení proti VW je v podstatě pryč, a jde jen VW s jiným designem. Takže si s VW konkuruje a parazitují.
Nově má Škoda nabízet v rámci VW opět starší techniku. Což jednoznačně dosvědčuje přesně to, co jsem napsal. Škoda nemá kam dál jít. V Číně shořela, v Evropě ohrožuje VW, zbývá jen ta Indie. A tam je vymezená úplně jinak než v Evropě.
Proč? Protože Škoda opustila tradiční hodnoty, změnila cílovou skupinu. A ta současná od Škody aktuálně rozhodně neočekává, že Škoda začne dělat jednodušší a dostupnější vozy. A původní cílová skupina dávno přešla k Dacii, protože Škoda je pro ně dávno nedostupná.
Škoda pod VW vsadila na hodnotu kus auta navíc, jednodušší technika, resp. provedení, o to lepší užitná hodnota a nižší cena.
Dnes v podstatě nic z toho neplatí, od VW se vymezuje leda tak simply clever blbostma, které jsou sice fajn, ale není to nic zásadního.
Aktuálně se Škoda dostala na roveň samotného VW jak začala tlačit EV. Její vymezení proti VW je v podstatě pryč, a jde jen VW s jiným designem. Takže si s VW konkuruje a parazitují.
Nově má Škoda nabízet v rámci VW opět starší techniku. Což jednoznačně dosvědčuje přesně to, co jsem napsal. Škoda nemá kam dál jít. V Číně shořela, v Evropě ohrožuje VW, zbývá jen ta Indie. A tam je vymezená úplně jinak než v Evropě.
Proč? Protože Škoda opustila tradiční hodnoty, změnila cílovou skupinu. A ta současná od Škody aktuálně rozhodně neočekává, že Škoda začne dělat jednodušší a dostupnější vozy. A původní cílová skupina dávno přešla k Dacii, protože Škoda je pro ně dávno nedostupná.
rohYpnol
Těch pár otázek byl rozhovor?? Řidič autobusu tedy zvládá opravdu hodně rozhovorů při nastupování 😒] 😒] 😒]
xxc
Neviem, ale pure tech mal 118 nm pri 2750 a ešte k tomu aj žral malo, čiže asi to bol lepší motor. Práve toto je príklad zlého príkladu 🙂
3_diamanty
Presne tak... 1,3 mpi ohv 50 kw felda mala 106 Nm uz pri 2600 ot.. a tusim v rozmedzi okolo 2300 az 3000 neklesal pod 100vku... famozny priebeh kroutaku ... az na vyssiu spotrebu v podstate genialny motor.. jednoduchy a funkcny... aj dnesne nejake pjurteky s kroutakom jak na kolotoci sa tu nechytaju ... zlate 90 roky ked v automobilizme este rozum a kvalita porazali biznis a kvantitu... co uz ...
rohor
Veliké neštěstí, že Škodovku nechtěla Toyota. Ale mohla skončit hůř, například u Stehlíka.
westeros
Design maji na prvni pohled moc pekny, ale jak k tomu clovek prijde bliz, tak vidi, jak se maximalne setrilo na kazde veci, uvnitr smrad z levnych plastu. Zlepsili se, ale porad z toho kouka lacinost ve vsem. Podle me zanovni H/K, Skoda atd. ma porad lepsi pomer cena/vykon nez nova Dacia.
gil54
Je úplně šumák, co si myslíš ty, já, český národ nebo zaměstnanci ve vedení Škody.
Když majitel - tedy VW - rozhodne, že od září se budou dělat v Boleslavi konvice na čaj, tak tam budou dělat konvice na čaj. Tradiční hodnoty, netradiční hodnoty. Proto si to koupili, aby si mohli dělat co chtějí.
Odvolávat se na nějaké "tradiční hodnoty" je poněkud pošetilé. No, alespoň jsi konečně upřesnil, od kdy ty započítáváš ony "tradiční hodnoty" Škody - od chvíle kdy přestala být Škodou, ale jen jednou z továren VW, které pouze ponechali původní jméno. Takže jde o čistě německé "tradiční hodnoty".
Když majitel - tedy VW - rozhodne, že od září se budou dělat v Boleslavi konvice na čaj, tak tam budou dělat konvice na čaj. Tradiční hodnoty, netradiční hodnoty. Proto si to koupili, aby si mohli dělat co chtějí.
Odvolávat se na nějaké "tradiční hodnoty" je poněkud pošetilé. No, alespoň jsi konečně upřesnil, od kdy ty započítáváš ony "tradiční hodnoty" Škody - od chvíle kdy přestala být Škodou, ale jen jednou z továren VW, které pouze ponechali původní jméno. Takže jde o čistě německé "tradiční hodnoty".
KANKUNEN
Vám dvěma s Rohypnolem ny se líbilo co? V době toho hrozného chrastítka měla Toyota 90 koní taky z 1,3ky a krouťák v žádném bodě nebyl níž než u Feldy. 1,3 ohv byl postkomunistický šmejd.
rohYpnol
Mě by se líbilo, kdyby Škoda zůstala profilově se zaměřením někde tam kde byla v podstatě až do roku cca 2015.
Tj. jak jsem psal, vyrábět levnější a praktičtější VW na dostupnější technice a s hezčím designem.
Což by třeba v dnešní EV eurofašistické době mohlo znamenat že by přišli s "elektrickou oktávkou", tedy nižší střední s EV pohonem co má třeba 120 až 140 kW, baterku 60 kWh, nemá to žádný balast elektronických pí*ovin ani display přes půl palubky... A s cenou třeba 800t. ... Prostě aby udělali to, co prohlašují ale nedělají - nabízeli dostupnou elektrickou mobilitu.
A klidně samozřejmě elektrické Citigo za 0,5M.
A bez ohledu na euroekofašistickou politiku by samozřejmě bylo ideální, kdyby Škoda měla plné portfolio rodinných vozů s výběrem benzin/diesel bez elektronesmyslů. A v dnešní době by ji velice slušel nástupce Sharanu, prostě plnohodnotné 7-mistné MPV.
Tj. jak jsem psal, vyrábět levnější a praktičtější VW na dostupnější technice a s hezčím designem.
Což by třeba v dnešní EV eurofašistické době mohlo znamenat že by přišli s "elektrickou oktávkou", tedy nižší střední s EV pohonem co má třeba 120 až 140 kW, baterku 60 kWh, nemá to žádný balast elektronických pí*ovin ani display přes půl palubky... A s cenou třeba 800t. ... Prostě aby udělali to, co prohlašují ale nedělají - nabízeli dostupnou elektrickou mobilitu.
A klidně samozřejmě elektrické Citigo za 0,5M.
A bez ohledu na euroekofašistickou politiku by samozřejmě bylo ideální, kdyby Škoda měla plné portfolio rodinných vozů s výběrem benzin/diesel bez elektronesmyslů. A v dnešní době by ji velice slušel nástupce Sharanu, prostě plnohodnotné 7-mistné MPV.
rohYpnol
Békáš tady zbytečně. Já vůbec nezpochybňuji, že VAG může Škodu směřovat k šípku. Tohle byla debata úplně na jiné téma. :-!
xxc
Niekto tu písal, že daciu nechceš, ale potrebuješ 😁 A aj tak to skončí iným autom ako Dacia.
3_diamanty
Nove Sandero stepway je pekne v tej kamennej sivej... uplne ze by som ho v pohode uz vymenil za polo... bez hanby... akurat ze uz pokukujem predsa len po scale ci arone... su zabehane a v dobrych cenach a do prichodu euro 7 iste uz moc nezdrazeju a pritom uz su to fakt solidne a kvalitne kusky ... litrove tsi tu samozrejme chcem uz to silnejsie s 6M....
gil54
😁 ... přéééésně, stejně jako u Spartaka, Sedanu, Tudora nebo Populara.
Takže jsme oklikou opět zpátky u otázky kde mohla škůdka bejt, kdyby se držela svých tradic... 😁
Takže jsme oklikou opět zpátky u otázky kde mohla škůdka bejt, kdyby se držela svých tradic... 😁
gil54
To mě jako zkoušíš nebo to fakt nevíš?
Tak dobře tedy - na OHV není špatného nic, jen větší setrvačné hmoty rozvodového mechanizmu limitují maximální použitelné otáčky víc než u OHC a nemožnost realizace variabilního časování ventilů na sací a výfukové sekci zvlášť je také na prd.
Hemi a spol. se za otáčkami fakt nehoní, výkon řeší objemem, ne otáčkami, takže když tam lítá zbytečně minimálně 16 zvedacích tyček jako kráva nahoru a dolů, tak je to celkem jedno. Dají tam obrovskou vačku a mega ventilový pružiny a na ty 2-3000 ot/min to v pohodě stačí a ventily se v klidu stíhají vracet.
Tak dobře tedy - na OHV není špatného nic, jen větší setrvačné hmoty rozvodového mechanizmu limitují maximální použitelné otáčky víc než u OHC a nemožnost realizace variabilního časování ventilů na sací a výfukové sekci zvlášť je také na prd.
Hemi a spol. se za otáčkami fakt nehoní, výkon řeší objemem, ne otáčkami, takže když tam lítá zbytečně minimálně 16 zvedacích tyček jako kráva nahoru a dolů, tak je to celkem jedno. Dají tam obrovskou vačku a mega ventilový pružiny a na ty 2-3000 ot/min to v pohodě stačí a ventily se v klidu stíhají vracet.