Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Peugeot 3008 BlueHDi 130 EAT8 GT – Pohodář s dobrým srdcem

17 komentářů

Avatar - del42sa
del42sa
škoda že už to nemá 2.0 HDi motor, to byla nejlepší motorizace :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No, do 3008 mi moc nepasuje - v poslední emisní verzi to nebyl trhač asfaltu ani etalon úspornosti, pokud vím. Kupodivu ani 1.6 mi u předváděček 3008 nikdy úplně nesedla skrz sladění s převodovkou. Ale proč tam nedávají třeba 1.2 PT v nejsilnější variantě, to jsem nikdy nepochopil.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jaká to je ? Myslel jsem, že 130k PT je největší
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
114 kW. Teď už ji teda nedávají ani do 2008, ale ještě nedávno tam byla.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to díky za poučení, netušil jsem, že dělaj i takhle "silnou"
ericn
Spíš je smutný, že nedělají čistě benzinovou 1.6THP 133kW. 3hrnek se 114kW stejně nikdo nechtěl 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já jako majitel lehce čiplého 2,0 HDI na 148 kW musím říct, že ten motor na to jak jede nic nežere. Na volnoběh trochu nýtuje, to umí konkurence líp, ale naopak v tahu je velmi kulturní.
Oto Janicek
A kde jsi ten 2.0 BluHdi nechal chipovat ? Talky mam jeden s 177 HP / 130 Kw s EAT 8 .... diky za doporučení !
Avatar - Ozzman
Ozzman
Auto je to hezké, mne se 3008 svým způsobem líbí, né tak, abych ho chtěl, ale líbí, je jiné, poznáš ho na parkovišti, nezapadne a je hezké.

Nejezdí asi zle a vlastně pokud by mi někdo dal na výběr 1.2PT vs tohle malé HDI, jdu do nafty, u SUV ten "krouťák" a pár deci objemu poznáš v běžných rychlostech, pojede to za solidní spotřebu... takže za 500 tisíc, s automatem za 600 tisíc, proč vlastně ne, jiný benzín tam nemontují, tak jako rodinné auto to asi fungovat bude.

No a pak se podíváš dolu, kolik ta sranda stojí a začneš počítat, jestli se ti nevyplatí mnohem silnější srandy jako Kuga HEV, či RAV HEV pro každého, kdo auto provozuje denně pár desítek km v příměstském provozu a občas někam po dálnici (asi jako drtivá většina soukromníků v kategorii SUV C segmentu), nebo něco s větší naftou, kdo jezdí hodně po dálnici, popřípadě, kdo chce ušetřit, tak se silnějším (zrovna Kuga má pořád Ecoboost, Renault Austral TCE140 a to je jen to, co takhle z hlavy vím kolik stojí, co jsem za poslední dobu koukal.... určitě přidáte další kousky) .
Avatar - Mikesus
Mikesus
to je jednoduché. Udržet diesel čistý, aby splňoval emise, je drahé. Dále, pokud dnes nemáš použitelný hybrid/EV, nebo extra úsporný motor, který ti sníží flotilové CO2, tak musíš pokutu zahrnout do ceny. No a u Peugeotu je to přesně tohle všechno dohromady.
Úsporný motor nemají ( dosahující 95g bez elektrifikace už asi není ani technicky reálný ), použitelný hybrid taky ne, o EV ani nemluvě a do toho ještě narvou do kompaktního auta nesmyslný diesel, který je nákladný na vývoj, výrobu a údržbu, aby vůbec nějaké emise plnil.

K ceně bych jen dodal, že to stojí jako Corolla Cross s 200k hybridem v maximální výbavě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Osobně bych ubral z výbavy a vzal Ravku, či Kugu, kterou v akci máš za 904 tisíc PHEV 😁 HEV za 820 obojí ST line
Avatar - Emel
Emel
Peugeot ale emisní cíle plní, ne? Nenašel jsem teda rychle loňský čísla, ale za 2020 mělo PSA nejnižší průměrné emise z velkých značek.
https😐/www.eea.europa.eu/ims/co2-performance-of-new-passenger
ericn
Asi jen proto, že u Pug ti nedá moc na výběr, buď 1,2PT/1.5HDI nebo PHEV, kde jsou ty emise vycucaný z prstu 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne tak. Pak máš ještě k dispozici e208
ericn
Tak to je ta nejhorší varianta 😉
Avatar - Jenik3
Jenik3
Za kolik jezdi na 1.5d v realu?
Meky
1,5 blueHDI v 3008 reálne jazdí za 6 litrov medzi mesto a 7 litrov na dialnici (140kmh).
Mesto neviem. V automate.

Manual je mierne uspornejsi medzimesto a naopak uzranejsi o cca pol litra na dialnici (vyssie otacky ma manual oproti automatu).