Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Honda Civic Type R – Návrat krále má charakter a říz. Jednou věcí ale umí naštvat
63 komentářů
Alexander the Great
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
KANKUNEN
0
Mazda, dinosaury a Bílé Myšky.
Katikakus
4
V pul devaty jsi byl uz namol? 😲
Arese
4
Cool hlavně nejsou tvé elektrofašistické kecy! :no:
ProchyTom
Aspoň to nebude mit kdejakej ksiltovkar
Svým způsobem je to pravda 😊 Já k Hondě nemám žádný vztah, tak mi to nic neříká, ale věřím, že kdo byl léta skalní fanda a má na to, bude mít z té "exkluzivity" o to větší radost.
Neboj, pubertálni šiltovkári na nové nemali ani v minulých generáciách, reálne si nový hotheč kupuje pokročilý tridsiatnik, ktorý už má niečo nasporené. No a súčasný CtR za 56t si nekúpi ani ten.
iudex
Prekvapivo veľa kritiky na tak ospevované vyhypované auto, z ktorého všetci pri predstavení padali na zadok. Ale je to správne, predsalen od hatchbacku (mainstream s R4 a predným pohonom), čo stojí 56500 eur (!) treba mať len tie najvyššie očakávania. A po prvých testoch sa javí, že tie očakávania sa až tak do bodky nenapĺňajú, pomaly sa začínajú objavovať testy, kde sa opatrne spomína, že to auto vlastne nie je lepšie, ako predchodca, dokonca v niektorých dragraces bola minulá generácia rýchlejšia. Teda hlavná zmena pri novej generácii spočíva hlavne v umiernenejšom a prijateľnejšom dizajne (čo priznávam nie je málo, dizajn bol pre mňa u predchádzajúcej generácii najväčší problém).
Ale otázka, či je nová generácia o toľko lepšia, ako predošlá, o koľko je drahšia, je zdá sa zodpovedaná.
Ale otázka, či je nová generácia o toľko lepšia, ako predošlá, o koľko je drahšia, je zdá sa zodpovedaná.
Druhá věc je, že to auto trošku narostlo. Což třeba pokud já bych na to chtěl koukat jako na univerzála tak je to bonus, pro místního fanouška Focusu GTI to naopak bonus není.
S tím univerzálem ale zase úplně nehraje ultratvrdý podvozek (dle testu).
No... pořád je to v principu auto, co se mi líbí... liftback, výkon, manuál (to začíná být problém)... ale ta cena (v kombinaci s tím, že jsou pořadníky a na slevy tedy asi můžeme zapomenout) je přece jen trošku přes čáru, za tuhle cenu se asi dá nakonfigurovat ucházející 330i třeba (já vím, znatelně slabší a AT, no ale prostě o třídu větší RWD prémiovka) a pak ten smysl HH stojící na kompromisu za super cenu přestává dávat (mně osobně) smysl.
S tím univerzálem ale zase úplně nehraje ultratvrdý podvozek (dle testu).
No... pořád je to v principu auto, co se mi líbí... liftback, výkon, manuál (to začíná být problém)... ale ta cena (v kombinaci s tím, že jsou pořadníky a na slevy tedy asi můžeme zapomenout) je přece jen trošku přes čáru, za tuhle cenu se asi dá nakonfigurovat ucházející 330i třeba (já vím, znatelně slabší a AT, no ale prostě o třídu větší RWD prémiovka) a pak ten smysl HH stojící na kompromisu za super cenu přestává dávat (mně osobně) smysl.
Trošku narostlo??? Nová 4594 mm ,,,,originál 4180.... :-!
https😐/www.garaz.cz/…d-hondy-21002659
https😐/www.garaz.cz/…d-hondy-21002659
Aneb, jak říká redakce: "Ono se totiž neměnilo vzezření, ale i proporce. Novinka je o 37 mm delší, 13 mm širší, ale naopak třiatřicet milimetrů nižší." 😁 😁 😁
Ako vravíš, veľmi tvrdý podvozok je pre univerzálny hotheč problémom, popravde ma to prekvapuje, keď downsizovali gumy z 20 na 19", čakal som, že to bude komfortnejšie.
Ako píšeš v tejto cenovej sú už prémiové sedany strednej triedy, okrem 330i je to napr. Giulia (s vyšším výkonom ako bávo), predsalen zadokolka strednej triedy je iná liga ako predokolka nižšej strednej. Plus z môjho pohľadu sú v tejto cenovej (resp. i nižšej) aj prémiové hotheče ako sú S3, A35 AMG či M135i. Tie nebudú tak ultimatívne ako CtR, ale tých cca. 310 koní využijú efektívnejšie a budú komfortnejšie, teda použiteľné ako daily, plus image prémiovky.
Ako píšeš v tejto cenovej sú už prémiové sedany strednej triedy, okrem 330i je to napr. Giulia (s vyšším výkonom ako bávo), predsalen zadokolka strednej triedy je iná liga ako predokolka nižšej strednej. Plus z môjho pohľadu sú v tejto cenovej (resp. i nižšej) aj prémiové hotheče ako sú S3, A35 AMG či M135i. Tie nebudú tak ultimatívne ako CtR, ale tých cca. 310 koní využijú efektívnejšie a budú komfortnejšie, teda použiteľné ako daily, plus image prémiovky.
Nejel jsem v tom, nemohu posoudit, ale... myslím, že Type-R si poslední 3 generace nikdy na dokonalého univerzála nehrál, ne?
Diskuse se odvíjí od toho, že Civic mezigeneračně výrazně zdražil, ale dynamika se nezlepšila... ano, nezlepšila, ale možná proto, že Civic povyrostl. A teď... je to výhoda nebo nevýhoda? Pokud bys měl tendenci na to koukat jako na univerzální auto (jako já), pak to může být výhoda... jinak spíše nevýhoda.
Já souhlasím s iudexem - když HH, tak jako univerzál, jinak jít raději pro GR-86, BMW 2 apod.
Já souhlasím s iudexem - když HH, tak jako univerzál, jinak jít raději pro GR-86, BMW 2 apod.
GR-86 je spíš teoretická možnost, ne? Navíc je to jinak zaměřené auto. Prémie má zajímavé kousky, ale ultimativní hot hatch v manuálu neumí. A nakonec... 5 míst a kufr tam máš pořád, když překecáš rodinu k výletu na Nordschliefe, to není na škodu.
Není to teoretická možnost, jestli chceš, seženu.
5 míst a kufr máš, to já kvituju. Právě proto se zamýšlíme nad tím, jestli by se s tím dalo žít, nebo jestli je ta ultimativnost až taková, že by to bylo pro běžné ježdění nepříjemné (jak naznačuje test).
5 míst a kufr máš, to já kvituju. Právě proto se zamýšlíme nad tím, jestli by se s tím dalo žít, nebo jestli je ta ultimativnost až taková, že by to bylo pro běžné ježdění nepříjemné (jak naznačuje test).
Podla mna otazka nestoji co za 55 60k e kupit. V europe bude k dispozicii iba tolko kusov, ze to tazko uspokoji polovicu type r fanusikov. Takze nikto si len tak type r nekupi, lebo nebudu. A zvysok co rozmyslal, ze by predsa len skusil, neskusi a pojde rovno ako pises do 3, a4, etc....
Jj, úvahy sú len teoretické, podobne ako pri Toyobaru, keďže CtR je vypredaný. Aj keď by ma možno zaujímalo, koľkí záujemcovia, ktorí sa registrovali predtým, než sa zverejnila cena, od toho odskočili. Ale pri tých jednotkách kusov pre naše trhy je to aj tak jedno, toľko ľudí sa vždy nájde.
Jestli chceš Toyobaru, seženu.
Ak myslíš špekulantov, ktorí kúpili GR86 za cenníkovú cenu a teraz predávajú za drahšie, videl som. BRZ sa dá aj oficiálne (ak si sa včas zapísal). Civic sa ale nedá nijako, na cestách ešte nie sú a tých údajne 7 ks, čo bolo určených pre slovenský trh, je už dávno zajednaných.
EDIT: tak pozerám, že jeden je na sportovnivozy: a cena je podľa očakávania oveľa vyššia, ako oficiálny cenník: https😐/www.sportovnivozy.cz/…tec-turbo-type-r
EDIT: tak pozerám, že jeden je na sportovnivozy: a cena je podľa očakávania oveľa vyššia, ako oficiálny cenník: https😐/www.sportovnivozy.cz/…tec-turbo-type-r
Ne. Vím jak o autech za ceníkovou cenu s nájezdem pár set až nízkých tisíc km, tak jsem zaregistroval nabídku přenechání za odstupné 40t, což je pořád méně, než současná ceníková.
Zaujímavá cena, pred časom stačilo pár kačiek prihodiť a bolo z toho nové QV ktoré je podľa mňa ďaleko pohodlnejšie (CTR som ale nejazdil) a ten výbušný motor.😍 Kdeže tie lanské snehu sú.
Kupovať toto ako 2 či 3 auto tak to už radšej niečo z iného súdku že si na okruhu človek užije aj trocha srandy a hlavne RWD.
Kupovať toto ako 2 či 3 auto tak to už radšej niečo z iného súdku že si na okruhu človek užije aj trocha srandy a hlavne RWD.
Vlastním předchozí generaci a měl jsem možnost svézt se v této nové. Musím uznat, že nová je lepší snad ve všem. Motor, podvozek, interiér, zvuk a nakonec pro mě i dizajn. Nesouhlasím s tím, že by podvozek byl moc tvrdý, v módu comfort je srovnatelný s předchozí generací, možná trošku tužší, ale za mě úplně v pohodě. Moc se mi líbí, že je to auto takový hravější. Že jsou obě generace ve sprintu skoro stejně rychlé, je pravda, ale to pro mě není vůbec důležité (prostě FWD). Mít na to finance, měním okamžitě.
Konečně smysluplný věcný koment .. :yes:
Můžeš, prosím, trochu více rozepsat tebou pozorované rozdíly?
Osobně, by mne nejvíce zajímal právě motor, třeba jestli je rozdíl jen ve výkonu nebo i v něčem jiném a jak je změna na podvozku spojená s jinými jízdními vlastnostmi?
Nebude právě třeba ta vyšší hravost na úkor chování na okruhu, v tom smyslu, že se nové Rko "chce" jakoby více přiblížit zábavnosti i30 N na úkor puristického chovaní v ringu?
Samozřejmě čistě subjektivní hodnocení neb zábava za volantem je velmi subjektivní :-!
Na druhou stranu, jestli můžeš, svými slovy začít odkudkoli. Textem výše nechci navádět nebo podsouvat co chci slyšet, pouze jsem tvůj čas nechtěl odbýt jednou větou s otazníkem, která by, samozřejmě, z psychologického hlediska byla nejvhodnější, ale já žádám o tvůj čas a tak namísto strohého mluv, jsem pro to chtěl také alespoň trochu něco udělat .. 😒] .. díky.
Můžeš, prosím, trochu více rozepsat tebou pozorované rozdíly?
Osobně, by mne nejvíce zajímal právě motor, třeba jestli je rozdíl jen ve výkonu nebo i v něčem jiném a jak je změna na podvozku spojená s jinými jízdními vlastnostmi?
Nebude právě třeba ta vyšší hravost na úkor chování na okruhu, v tom smyslu, že se nové Rko "chce" jakoby více přiblížit zábavnosti i30 N na úkor puristického chovaní v ringu?
Samozřejmě čistě subjektivní hodnocení neb zábava za volantem je velmi subjektivní :-!
Na druhou stranu, jestli můžeš, svými slovy začít odkudkoli. Textem výše nechci navádět nebo podsouvat co chci slyšet, pouze jsem tvůj čas nechtěl odbýt jednou větou s otazníkem, která by, samozřejmě, z psychologického hlediska byla nejvhodnější, ale já žádám o tvůj čas a tak namísto strohého mluv, jsem pro to chtěl také alespoň trochu něco udělat .. 😒] .. díky.
Právě s tou vysokou cenou má člověk vysoká očekávání a bohužel mám taky dojem, že se úplně nenaplňují. Na YT je víc videií kde se ukazuje, že to mezigeneračně není nejrychlejší CTR, asi právě kvůli hmotnosti a zároveň jsem slyšel stížnosti na hluk, které to za tu cenovku dost devalvují.
Ale pro fanoušky CTR, kteří na to mají, to podle mě i tak je fajn rozloučení s touto kategorií.
Ale pro fanoušky CTR, kteří na to mají, to podle mě i tak je fajn rozloučení s touto kategorií.
Vlastním předchozí generaci a měl jsem možnost svézt se v této nové. Musím uznat, že nová je lepší snad ve všem. Motor, podvozek, interiér, zvuk a nakonec pro mě i dizajn. Nesouhlasím s tím, že by podvozek byl moc tvrdý, v módu comfort je srovnatelný s předchozí generací, možná trošku tužší, ale za mě úplně v pohodě. Moc se mi líbí, že je to auto takový hravější. Že jsou obě generace ve sprintu skoro stejně rychlé, je pravda, ale to pro mě není vůbec důležité (prostě FWD). Mít na to finance, měním okamžitě.
Petrous
Příspěvek podléhá schvalování.
Hele, nedávno jsme na procházce narazili na minulou generaci, v bílé. Náš malý syn kolem auta nadšeně poskakoval a já jsem musel manželku dvakrát ujistit, že to není tuning.
Jako jak se mi třeba líbí Megane RS s rozšířenými blatníky, z tohodle ten kolotočářský vkus fakt křičí.
No, ale proti gustu...
Jako jak se mi třeba líbí Megane RS s rozšířenými blatníky, z tohodle ten kolotočářský vkus fakt křičí.
No, ale proti gustu...
Jj, presne tak som to videl ja, ten minulý tuzing bol no-go. A keď konečne prišla generácia, na ktorú sa dá pozerať, tak to zabili extrémnou cenou a nedostupnosťou. Aj som o nej uvažoval, naivne dúfajúc, že bude o 3-4t drahšia, ako predchodca. Ale nárast ceny o 16t eur akékoľvek úvahy zabil.
Soustrast... 😢
Ano, tahle generace v "R" vypadá super (běžnou verzi jsem zatím viděl naživo jednou (!!!), v šedé metalíze, a nic moc tedy, docela zklamání. Ale ta barva se na to vyloženě nehodila).
Výhoda navíc - defacto je to rozměrově mezi hb a kombíkem, kufr přes 400l, super!
Ale ta cena, ano, ta je šílená. BTW - nezkoušel jsi smlouvat?
Ps.: Za tu šílenou hrubku v minulém příspěvku se omlouvám. To se mi už dlouho nestalo - alespoň teda doufám.
Ano, tahle generace v "R" vypadá super (běžnou verzi jsem zatím viděl naživo jednou (!!!), v šedé metalíze, a nic moc tedy, docela zklamání. Ale ta barva se na to vyloženě nehodila).
Výhoda navíc - defacto je to rozměrově mezi hb a kombíkem, kufr přes 400l, super!
Ale ta cena, ano, ta je šílená. BTW - nezkoušel jsi smlouvat?
Ps.: Za tu šílenou hrubku v minulém příspěvku se omlouvám. To se mi už dlouho nestalo - alespoň teda doufám.
lamal
Daily je v tejto top kategorii oxymoron, je to viac menej sport car so zabudovanymi sedackami, kufrom a prilezitostnou moznostou cestovat - núdzovo. Vacsina majitelov, ma 2 a 3tie auto v rodine, mamacary, crossovery, alebo daco mensie do mesta.. kvoli poskodeniu karoserie, diskov, podvozku, spotrebe. Daily zostalo len ako marketingove lakadlo, pozostatok zo zakladneho modelu.
Honda na to nema emisie, ale take ´´GT´´ s podladenym vítekom na 220-250k a odpovedajuco nastavenym odpruzenim by bol luxus, este vacsi nez tato top verzia. Iste, nie je si na co stazovat, kazde taketo auto este chvilu predlzi petrolheadsky zivot. 😄
Honda na to nema emisie, ale take ´´GT´´ s podladenym vítekom na 220-250k a odpovedajuco nastavenym odpruzenim by bol luxus, este vacsi nez tato top verzia. Iste, nie je si na co stazovat, kazde taketo auto este chvilu predlzi petrolheadsky zivot. 😄
Ako píšeš často je to tak, že CtR je tretie auto v rodine, víkendovka na vyblbnutie. A to je z môjho pohľadu vlastne zle. Pretože hotheč je (má byť) univerzál, praktický hatchback, s ktorým sa dá vyblbnúť aj na okruhu a nie naopak, okruhové auto, ktoré je (obmedzene) použiteľné na cestách. To potom nepotrebujem päťdverový hatchback a môžem rovno brať športiak. Ale ako píšem, len môj pohľad, každý to má inak.
Asi zalezi od koloritu ciest, verim ze pre krajiny, kde je hladky asfalt je to daily v zmysle, ze si urobis vylet s celou rodinou, alebo kamošmi, skocis s tym na nakup, do prace a hodis deti do skoly... Pre mladu rodinu, kde su 2 auta a chlap ma CTR a manzelka daco co sa paci jej. Nejake skútre k tomu...
Na CZ/SK to zmysel nedava kvoli kvalite ciest a tym padom velmi tvrdemu podvozku, (mozno vandalizmus a mentalita - omlatia ti to) v Rumunsku by to kvoli cestam ako daily asi nikto neprezentoval 😁
Na okruhu si zablbnes s hocicim co ma pneu a brzdí, ked chces kralovat kategorii, tak kompromisy idu tazko... CTR chce byt TOP a ma to svoju daň.
Na CZ/SK to zmysel nedava kvoli kvalite ciest a tym padom velmi tvrdemu podvozku, (mozno vandalizmus a mentalita - omlatia ti to) v Rumunsku by to kvoli cestam ako daily asi nikto neprezentoval 😁
Na okruhu si zablbnes s hocicim co ma pneu a brzdí, ked chces kralovat kategorii, tak kompromisy idu tazko... CTR chce byt TOP a ma to svoju daň.
Tak ten tužší podvozek by se dal určitě pořešit. Samozřejmě by to nějakou tu korunu stálo, ale šlo by to. Ok....musela by se ovšem obětovat nějaká ta "ostrost" v zatáčkách..... :-! Ale to by zase ten, kdo si CTR kupuje, asi nechtěl, že? :-!
Posledna veta suhlasi, podvozok a cele auto su starostlivo odladene, mohlo by sa to chovat nepredvidavo prip. az nebezpecne s makksim setupom. Tie auta sa dnes ladia velmi komplexne.
Myslim, ze z aftermarketu nikto nevyrobi podvozok makksi, skor naopak tuhsi - udel sport verzii, na Clio RS tiez nekupim makksi podvozok z aftermarketu, vsetko len tvrdsi tuning.
Myslim, ze z aftermarketu nikto nevyrobi podvozok makksi, skor naopak tuhsi - udel sport verzii, na Clio RS tiez nekupim makksi podvozok z aftermarketu, vsetko len tvrdsi tuning.
Ok....samozřejmě nemluvím a nějakých pultovních součástkách z aftermarketu, ale o specialistech na podvozky, kteří ví co dělají. Jen jsem chtěl předeslat, že úpravy jsou možné, ale málokdo z těch, co si CTR koupí by se do toho pouštěl..... :-!
Já osobně bych do toho šel a spoléhal bych na úpravu tlumičů, popřípadě jejich výměnu za nastavitelné tlumiče, kdybych se chystal s vozem na okruhy.
Snad by stačilo přejít na o 1" menší ráfky a vyšší pneu s měkčí sidewall....a na okruh pak přehodit kola.... 😉
Já osobně bych do toho šel a spoléhal bych na úpravu tlumičů, popřípadě jejich výměnu za nastavitelné tlumiče, kdybych se chystal s vozem na okruhy.
Snad by stačilo přejít na o 1" menší ráfky a vyšší pneu s měkčí sidewall....a na okruh pak přehodit kola.... 😉
asi jo, otazka je ci si nekupit za tu cenu potom uplne ine auto, ale to by bolo asi na dlho kedze sa jedna o japonca s r4 turbom, ktorych je malo...
Na M3 jsem měl podvozek KW, který byl i ve sportovnějším nastavení příjemnější než sériový. Přitom nic neztratil ze svých schopností, spíš naopak.
Jo niektore znacky to dokazu, hlavne s plynovymi tlmicmi, akurat to musis vyskusat, nie je to pravidlo. Skusenosti niektoho kto to ma sa zidu pred nakupom.
Jak píšu výše - cena je vysoká, ale přímé konkurence moc není. Věřím, že si zákazníky najde.
Ano. Proto mi zoufale chybí auta jako byl Megane GT, ideálně kombík GT 220. Až na spotřebu (což se prostě dá přežít) to byl ideální rychlý daily car.
jop, tiez som mal na mysli Megane GT, pripadne klasicke ST od Forda (Focus, Mondeo)
Ano, shoda.
Bohužel, místo toho máme různé RS line, Sport line apod. 🙄
Mno, ještě před pár lety jsem myslel na Megane IV GT (ačkoli karoserie hb a nemožnost volby manuálu už byl velký kompromis), pak ho stáhli z nabídky, nahradili RS line s normální TCe a já rezignoval a vozím si zadek v SUV.
Bohužel, místo toho máme různé RS line, Sport line apod. 🙄
Mno, ještě před pár lety jsem myslel na Megane IV GT (ačkoli karoserie hb a nemožnost volby manuálu už byl velký kompromis), pak ho stáhli z nabídky, nahradili RS line s normální TCe a já rezignoval a vozím si zadek v SUV.
Ještě je tu třeba GTčko od Ceeda / Proceeda.
To jo, aj obyc verzia Xceeda s 1.6t je zaujimava, mozno sa uz neda kupit a osekali to na 1.5t.
Ale tak jo, jeden z posledních mohykánů... Proceed jsem jel a je to fakt tvrdý. Moc.
Kam si dal toho Mustanga, Covid a prirastok a nasledne Jeep, ktory nelutujes ? 😄 Co za Jeepa si kupil miesto Mustanga ? Reagoval som na to a je to preč 😄
Jsem měl pocit že sem moc tahám rodinu...
Každopádně - ta výstava veteránů, jak jsem psal, byla fakt boží. Opravdu desítky skvostů.
Compass. Žijeme v centru a na parkování je auto délky 4.4m boží, prostoru pro 4 víc než v kombi C segmentu, menší kufr v pohodě dáváme, když ne, pomůže kamarád Thule.
Bylo mi jasné, že nastal čas jít do něčeho usedlejšího, zároveň jsem chtěl, aby to auto mělo duši. Což se mi, dle mého, povedlo. Beru to jako mix italky (Alfa) a američana a jak tyhle kočkopsy nemám rád, tady to, dle mého, vyšlo na výbornou.
Ps.: Viděl jsem Tonale, krátce jsem ho jel, ale bez ohledu na peníze by vyhrál stále starší bráška. SUV mi u Alfy pořád úplně neštymuje.
Každopádně - ta výstava veteránů, jak jsem psal, byla fakt boží. Opravdu desítky skvostů.
Compass. Žijeme v centru a na parkování je auto délky 4.4m boží, prostoru pro 4 víc než v kombi C segmentu, menší kufr v pohodě dáváme, když ne, pomůže kamarád Thule.
Bylo mi jasné, že nastal čas jít do něčeho usedlejšího, zároveň jsem chtěl, aby to auto mělo duši. Což se mi, dle mého, povedlo. Beru to jako mix italky (Alfa) a američana a jak tyhle kočkopsy nemám rád, tady to, dle mého, vyšlo na výbornou.
Ps.: Viděl jsem Tonale, krátce jsem ho jel, ale bez ohledu na peníze by vyhrál stále starší bráška. SUV mi u Alfy pořád úplně neštymuje.
Je fajn, ze si spokojny. Compass mi pride fajn, ale z tej Alfy tam nic nenajdes. (myslim tradičnej, nie platformu kt uziva Alfa z donutenia)
Nj s tou rodinou to nasmeruješ, s tymi autami to ide celkom samé, decka resp chlapci ich obdivuju od mala 😄
Nj s tou rodinou to nasmeruješ, s tymi autami to ide celkom samé, decka resp chlapci ich obdivuju od mala 😄
Ale jo, souhlas. Spíš jsem tím chtěl říct, že když jsem to poprvé prohlédl a projel (konec 2020), napadlo mě něco ve smyslu "když to správně upraví do sportovna, tak to nové Tonale bude dobrý". Či jinak - v tom autě je hodně cítit dotek Itálie. Platforma vím - Fiat, s prodlouženým rozvorem, upravená. Ale spolu s FSD tlumiči a chapmenem vzadu to funguje velice dobře - i v Tonale, i v Compassu. Ale k SUV mi sedí víc naladění toho Jeepu. Umí to jet svižně, ale kdo by závodil s krabicí. 😉
A jo, malého jsme k tomu nijak netlačili, ale auta si našel sám. A mě to s ním baví taky. 😉
A jo, malého jsme k tomu nijak netlačili, ale auta si našel sám. A mě to s ním baví taky. 😉
Nepřišlo mi to jako takový extrém, ale moc jsem toho nenajel, jen jako spolujezdec. Přišlo mi to takové typicky hothatchové... třeba jako Octa RS - podvozek funguje hezky a čím rychleji jedeš, tím je to relativně lepší... za cenu toho, že auto nikdy není úplně v klidu, i při pomalé jízdě po celkem normálním povrchu tě to furt lehce natřásá...
Jj, vlastně se shodnem. Čím jsem starší, tím víc ocením komfort na úkor chování na hraně. Je to vždy o nějakém kompromisu. Proceed byl u mě těsně za hranou.
Roland Rolandek
Právě na X generaci byl dizajn geniální... čekal jsem na XI, ale když jsem to viděl - vždyť to vypadá jak folskvágen a vevnitř jak amérika ze šedesátek - tak jsem koupil krásnou červenou X z Německa - a to již začli ceny ojetých X v Německu stoupat...