Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTexas povolil výstavbu největší výrobny e-paliv na světě, financovat ji bude Porsche
46 komentářů
Mino 1
750 mil. litrov by nepokryla ani 1/10 rocnej spotreby paliv v CR (8,2 mld. litrov v r. 2022).
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
No ono to také není zaměřené na porytí spotřeby PHM v celém vozovém parku, ale na budoucí majitele vozů Porsche s ICE. A těch je a bude i v USA o dost méně než je celý vozový park v ČR.
Co jsem slyšel, tak GT3 RS nekoupíš, když jsi předtím nevzal Taycana. Tak bych se moc nedivil, kdyby náhodou neřekli, že to je jenom pro majitelé Porsche...
Tak oni to už v zásadě řekli, primárně to dělají pro majitele Porsche, když zbyde, jistě rádi prodají, když nezbyde, tak platí bod jedna.
Už jsem na tebe reagoval a vypíchnul jsem diesel, snadněji se to hledalo, pro benzín platí to samé, ale diesel je důležitý - pro letadly, vlaky, náklaďáky, stavební a zemědělskou mechanizaci ...
Když podobná výroba v EU nevznikne (a v jižních zemích jsou na to ideální podmínky), budeme importovat recyklované produkty opět z USA. opět ze Saudské Arábie apod.
Nicméně, někde psali že se ropné společnosti probudily a ve Španělsku něco chystají, ENI v Itálii myslím také nebude zahálet.
Když podobná výroba v EU nevznikne (a v jižních zemích jsou na to ideální podmínky), budeme importovat recyklované produkty opět z USA. opět ze Saudské Arábie apod.
Nicméně, někde psali že se ropné společnosti probudily a ve Španělsku něco chystají, ENI v Itálii myslím také nebude zahálet.
😄
Neste and Rolls-Royce have agreed to build a strategic partnership on accelerating the use of renewable diesel as a lower-emission solution for diesel engines. Both parties share a common vision of renewable fuels playing a key role in reducing greenhouse gas emissions in off-highway applications, such as construction and power generation.
The key focus in the collaboration will be on promoting the use of more sustainable fuels in applications based on the existing internal combustion engine technology, accelerating the transition from fossil fuels to renewable fuels, and increasing knowledge sharing on renewable diesel and the benefits it provides to its users.
Neste and Rolls-Royce have agreed to build a strategic partnership on accelerating the use of renewable diesel as a lower-emission solution for diesel engines. Both parties share a common vision of renewable fuels playing a key role in reducing greenhouse gas emissions in off-highway applications, such as construction and power generation.
The key focus in the collaboration will be on promoting the use of more sustainable fuels in applications based on the existing internal combustion engine technology, accelerating the transition from fossil fuels to renewable fuels, and increasing knowledge sharing on renewable diesel and the benefits it provides to its users.
Ani náhodou jen pro Porsche, prodají to každému, bude to kšeft.
Pár dalších projektů: (je krásně vidět jak se globálně spěchá, zatímco EU spinká a sní své vlhké zelené sny o 100% elektromobilitě) ...
--US production capacity for renewable diesel could more than double from current levels by the end of 2025, based on several announcements for projects that are either under construction or could start development soon, according to the US Energy Information Administration (EIA). EIA estimates US renewable diesel production capacity was... Read more →
--Raven SR and Cap Clean Energy to collaborate on Canadian SAF and renewable diesel projects
--BMW is testing the use of renewable HVO100 renewable diesel for parts delivery in Germany. Between BMW Plant Munich and Landau an der Isar, about 120 km to the northeast, four trucks operated by the logistics provider Guggemos (GV Trucknet) have been running on renewable HVO100 diesel since December 2022... Read more
--Acelen to invest $2.44 billion over 10 years to produce renewable diesel and SAF in Brazil
Study on effects of ammonia-diesel blends in CI engines
--TerraStar Energy to license Emerging Fuels Technology’s Fischer-Tropsch and Maxx Jet/Maxx Diesel upgrading technology
--Eni Sustainable Mobility and the Spinelli Group, a leader in the field of integrated logistics, have signed a two-year contract to power the group’s fleet with HVOlution, a diesel fuel produced from 100% renewable raw materials. The Spinelli Group’s fleet includes more than 300 heavy-duty vehicles, of which 150 are... Read more →
--ExxonMobil’s majority-owned affiliate Imperial Oil will invest about $720 million (US$560 million) to move forward with construction of the largest renewable diesel facility in the country. (Earlier post.) The project at Imperial’s Strathcona refinery near Edmonton is e😜ected to produce more than one billion liters of renewable diesel annually
Pár dalších projektů: (je krásně vidět jak se globálně spěchá, zatímco EU spinká a sní své vlhké zelené sny o 100% elektromobilitě) ...
--US production capacity for renewable diesel could more than double from current levels by the end of 2025, based on several announcements for projects that are either under construction or could start development soon, according to the US Energy Information Administration (EIA). EIA estimates US renewable diesel production capacity was... Read more →
--Raven SR and Cap Clean Energy to collaborate on Canadian SAF and renewable diesel projects
--BMW is testing the use of renewable HVO100 renewable diesel for parts delivery in Germany. Between BMW Plant Munich and Landau an der Isar, about 120 km to the northeast, four trucks operated by the logistics provider Guggemos (GV Trucknet) have been running on renewable HVO100 diesel since December 2022... Read more
--Acelen to invest $2.44 billion over 10 years to produce renewable diesel and SAF in Brazil
Study on effects of ammonia-diesel blends in CI engines
--TerraStar Energy to license Emerging Fuels Technology’s Fischer-Tropsch and Maxx Jet/Maxx Diesel upgrading technology
--Eni Sustainable Mobility and the Spinelli Group, a leader in the field of integrated logistics, have signed a two-year contract to power the group’s fleet with HVOlution, a diesel fuel produced from 100% renewable raw materials. The Spinelli Group’s fleet includes more than 300 heavy-duty vehicles, of which 150 are... Read more →
--ExxonMobil’s majority-owned affiliate Imperial Oil will invest about $720 million (US$560 million) to move forward with construction of the largest renewable diesel facility in the country. (Earlier post.) The project at Imperial’s Strathcona refinery near Edmonton is e😜ected to produce more than one billion liters of renewable diesel annually
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
zelení utopističtí dězoláti, jejich pavědci a další zelená neomarxistická svoloč dnesk brečí krokdýlí slzy
Elektromobily v Texasu budou podléhat roční dani zhruba stejně vysoké, jakou by zaplatil na dani z benzínu motorista v SUV s šestnáctilitrovou spotřebou.
https😐/www.novinky.cz/…-benzin-40430354
https😐/www.novinky.cz/…-benzin-40430354
Daň 200USD za rok bude pro většinu majitelů Tesel likvidační. Naštěstí naprostá většina z nich žije v domku a snad i se FVE a tak mají 200usd doma za pár dní.
Každopádně jako podporovatel ev musím říct, že je ta daň správně.
Každopádně jako podporovatel ev musím říct, že je ta daň správně.
Jo, bude to laciný, nepochybně, pro někoho, kdo jezdí na plyn to bude ještě levnější😊
Čím víc těch výrobních zařízení po světě bude a čím větší bude produkce, tím víc to bude laciný 😄
Včera 350 km po krásách české a polské krajiny s Chargerem a Jagem.
V8 rulezz 😄
Včera 350 km po krásách české a polské krajiny s Chargerem a Jagem.
V8 rulezz 😄
no tak dneska máš ale důvod k oslavám i ty😊
https😐/www.novinky.cz/…tovarny-40430381#…
ps bude to tak laciný, jak bude laciná elektřina, kterou se to vyrobí...
https😐/www.novinky.cz/…tovarny-40430381#…
ps bude to tak laciný, jak bude laciná elektřina, kterou se to vyrobí...
Phantom a Ghost zůstávají s V12.
Uvidíme kolik zákazníků si koupí Spectre a kolik dá přednost V12 v jiných modelech. Aby se u RR nedivili.
Uvidíme kolik zákazníků si koupí Spectre a kolik dá přednost V12 v jiných modelech. Aby se u RR nedivili.
No tak ja se vsadim, ze zrovna u RR ten Spectre pujde na dracku, resp. klasicky bude hned vyprodana cela produkce na 1-2 roky dopredu. Urcite o to bude vetsi zajem nez o dvanactivalec. Ti lidi, co to u RR kupujou, uz maji nekolik jinych aut, obvykle spickove benziny. Takze neumiraji touhou po dalsim dvanactivalci. Jo a taky to auto nekupujou, aby jeli na jeden zatah do Chorvatska. Ty neuvidis sedet na nabijecce v Rakousku a znudene ohryzavat vysocinu s rohlikem. Zakaznici RR budou chtit novou hracku, a to je Spectre.
Zapomínáš na fakt, že spousta zákazníků R sou lidi ve věku 50-75, lidi yznávající tradiční hodnoty a že taky spousty zkazníků tvoří Asiaté, arabové, rusové a synáčci různých diktátroů z afriky, tam ty RR jsou přes překupníky a šedej dovoz.
A v řadě těchto zemí to ani není kde nabíjet, pokud s tím enchtěj jezdit jen kolem komína.
tudíž nesdílím tvůj optimismus.
A v řadě těchto zemí to ani není kde nabíjet, pokud s tím enchtěj jezdit jen kolem komína.
tudíž nesdílím tvůj optimismus.
rohor
navíc stojí produkce syntetického paliva. Zelený soudruh je nadšený a tleská, protože dotace tečou a tečou.
Arese
https😐/www.autoforum.cz/…jeste-za-20-let/
https😐/www.autoforum.cz/…-musi-zlevnovat/
https😐/www.autoforum.cz/…il-jen-tri-auta/
https😐/www.autoforum.cz/…tnance-z-vyvoje/
a ještě jedna podivuhodná zpráva:
https😐/www.autoforum.cz/…na-v-cine-stoji/
...a jedna superjobovka nakonec:
https😐/www.autoforum.cz/…si-urovni-bmw-1/
https😐/www.autoforum.cz/…-musi-zlevnovat/
https😐/www.autoforum.cz/…il-jen-tri-auta/
https😐/www.autoforum.cz/…tnance-z-vyvoje/
a ještě jedna podivuhodná zpráva:
https😐/www.autoforum.cz/…na-v-cine-stoji/
...a jedna superjobovka nakonec:
https😐/www.autoforum.cz/…si-urovni-bmw-1/
Pane Arese, nejste Vy náhodou redaktor autofórku, nebo dokonce majitel?
Je to naprosto lživý a manipulativní web, který inteligentní člověk nemůže brát vážně.
Pokud bych si měl vybrat mezi čtením byť jen jediného článku na autofórku a e😜erimentální operací hemeroidů, tak se nerozmýšlím ani chvilku. 😊
Je to naprosto lživý a manipulativní web, který inteligentní člověk nemůže brát vážně.
Pokud bych si měl vybrat mezi čtením byť jen jediného článku na autofórku a e😜erimentální operací hemeroidů, tak se nerozmýšlím ani chvilku. 😊
john z
Zdá se že to nemají úplně promyšlené z hlediska zdrojů CO2 H2 a energie, ale třeba mají něco v rukávu. My máme technologii, jež dokáže vyrobit syntetické palivo 10 krát laciněji než benzín z ropy. 5cm malý plazmový reaktor generuje gamma poprsek a tím stačí posvítit do vzduchu a z CO2 a H2O se vytvoří etanol a ten už jen stačí zkondenzovat a přimícháním do benzínu 10:1 a získáme 10 krát levnější benzín (obdoba E85 paliva). Reaktor může samozřejmě z vody vyrábět přímo i laciný vodík, ostatně gamma paprsek rozloží vechny sloučeniny na prvky a ty lze oddělit nebo nechat znovu reagovat. Ježíš takto vyrobyl víno a Izraelité vyráběli ze vzduchu jídlo - manu.
Nicméně tam, kde není jako dopad, tam se izoluje z atmosféry. Koncentrace 0,04 % je solidní výchozí hodnota.
Plány jsou jasné. zachytávat ten zlý CO2 ze vzduchu a vodík získávat především hydrolýzou vody z přebytků "zelené" energie.
Bude-li se k výrobě využívat hlavně tato energie, za kterou se v případě nadbytku neplatí cena za odběr, ale naopak pokuta za její dodávku do sítě, tak potom takové projekty dávají smysl a časem mohou být skutečně konkurenceschopné.
Skladování vodíku? Problém.
Přeprava vodíku? Problém.
Výroba nafty a benzínu z CO2 a zeleného vodíku? Výhodné a realizovatelné.
Skladování nafty a benzínu? Snadné, ztráty minimální (trochu odpar benzínu ale ne moc).
Přeprava nafty a benzínu? Dávno vyřešené: produktovody, cisterny železniční, cisterny silniční ...
Tak na co ještě čekáte? V jižních zemích EU je to to pravé ořechové, mohou z toho těžit a nakonec z toho budou díky obnovitelnosti těžit i severní státy...
Mimochodem, na německém zeleného ministra Halbecka prasklo, že si on a jeho kolegové, podřízení udělali z Zeleného PSEUDO-EKOšílení dobrý kšeft, je z toho v Dojčlandu dobrý poprask.
A ono že zachraňují svět před zlými kapitalisty a zlým CO2 a najednou se z nich vyklubali zlí zelení kapitalisti a o CO2 tady nejde, jde zase jen o prachy, JAK UBOHÉ !!!!!
Ale jako jo, zelené elektřiny může být dost a to třeba někde v Africe nebo v Tasmánii. Ano, i v Tasmánii - teď tam staví fabriku na zelené paliva HIF. Takže nás pod krkem nebudou díky závislosti držet arabáši s ropou, náckové s plynem v rusku. Možná přijde doba nové závislosti - pofidérní státy hooodně daleko tak, aby dovoz umožňoval pouze lodní spojení.
Doufám, že tohle skončí u paliva pro sporťáky.
CO může být získán dle výše uvedené reakce. Taky je možné využít uhlí a vzdušného kyslíku = ono známé druhoválečné krakování uhlí.
Využívání oxidu uhelného napřímo je šílenost, která naštěstí skončila s dobou svítiplynovou.
Takže tím teda tvrdíš, že nelze nijak chemicky slučovat vodík s oxidem uhličitým bez toho, abys nejdřív musel CO2 zredukovat na CO, jo? A potom z toho zbyde navíc nějakej kyslík? Nejdřív z elektrolýzy vody a pak z redukce CO2. A pak se ten kyslík spálí a zase se vrátí CO2 + H2O + nějakej bordel... A tak pořád dokola. Skoro udržitelně...
Pro tekuté palivo je potřeba zvolit ne metanaci, ale katalýzu na lineární alkany. To zajistí CO, vodík a tzv Fischerova–Tropschova syntéza. Ten CO ale samozřejmě získáme právě z CO2. Vtipný je, že syntéza produkuje ledacos podle katalyzátoru, poměru, typu reaktoru, teploty a tlaku.
Ony ty zelené slunečníky a větrníky vypadaj fajn a třeba Muskovi ty jeho plány mohou vyjít. Jenže Musk nežije ve vnitrozemí Evropy. Jeho návrhy jsou nastavené americky. Jak má nějakou prezentaci jeho vize, tak zelená energie = továrna kdesi ve slunečné Nevadě nebo Texasu a využívá sluneční energii a k tomu nějaký ten větrník.
I kdyby jsme začali stavit hned nové bloky pro JE, tak nás čeká kolem 2035 dost nepříjemné období. Jenže ono se nedělá nic. Uhelky zavřeme tak jak tak. Uhlí stejně není a životnost se dá natáhnout do cca 2040 a to ne u všech.
Nějak to společně zvládneme. 😊
A samozřejmě jsem neměl na mysli provoz v Horní Dolní tady někde u nás, ale typicky ty projekty typu Chile, kde nejsou odběratelé a je extrémní nadbytek větru, nebo nějaké jižní přímořské lokace, kde opět nebudou odběratelé, ale bude 360 dní v roce pálit slunce atd..
Vím, že kontinuální provozy není vždy snadné zastavit, nebo zpomalit, ale čas od času to realizovatelné je, když to není vysoká pec a podobně.
Je jasný, že u nás má jedinou šanci jádro a naše vlády to posírají už dlouhé roky. Další Temelín už se měl dávno dodělávat.