Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
8
Tohle je auto, které ti vykouzlí úsměv. Ty dvoutunové ingoty jezdí ještě rychleji, ale zábava začíná tam, kde na amatéra čeká už těžký průser. Tohle auto už umí bavit v rychlostech, kdy to odnesou maximálně plechy. Neumím to jako Muldix, ale taková MX5 motokára se už dá trošku zvládnout
adamzprahy
Jako obzvlášť v dnešní době, řidičské RWD auto těsně pod milion (s výbavou pár tisíc navrch), konečně i dynamika důstojná, takže dobré. Ale dá se vůbec koupit? Když jsem se o tom bavil s dealerem někdy loni, tak nešlo. Něco jako přihlásit se o zájem a čekat jestli náhodou se něco za rok neuvolní. Stejně tak Yaris GR.
Já chápu proč to tak je, ale je to hořká pachuť při čtení testu. Jakože i když budete mít připravené peníze na stole, tak si to prostě nekoupíte 😁
Já chápu proč to tak je, ale je to hořká pachuť při čtení testu. Jakože i když budete mít připravené peníze na stole, tak si to prostě nekoupíte 😁
Teď se objevilo pár skladovek, myslím tak cca. 5 aut za ceníkovou cenu, dostupné víceméně okamžitě, s pár stovkama km.
Jaky je duvod nedostupnosti?
Pro Česko kvóta snad na jednotky kusů. Já pochopil, že jde primárně o emisní průměr (což se týká celé EU), který si Toyota musí hlídat.
Před časem jsem někde četl že snad 170ks, pokud to stále platí netuším.
Paradoxně nejde v tomto případě o emise, ale o ještě větší koninu. Do budoucna bude povinný systém čtení dopravních značek, což vyžaduje poměrně přesnou (a poměrně rozměrnou) kameru na čelním skle a u tohoto kupé ji implementovat z prostorových důvodů nelze. Takže důvod je ještě stupidnější, než emise.
Neuveriteľné že kvôli takej blbosti bude končiť auto kde ho možno väčšina vodičov ani nebude využívať.
Malý počet vyrobených kusov a nízke kvóty pre jednotlivé trhy. Neviem presne koľko v prípade GR86, ale v prípade sesterského BRZ je to len 8 ks na Slovensko.
Teda ako GR86, tak BRZ boli vypredané predtým, než vôbec prišlo na slovenský trh (ľudia objednali auto a zložili zálohu ešte predtým, ako sa auto začalo oficiálne predávať). Teoreticky pár kusov by ešte malo prísť, ale je to len teória, keďže pri stovkách záujemcov dodatočných pár jednotiek kusov na nedostupnosti auta nič nezmení.
Takže test síce fajn, ale prakticky zbytočný, keďže si to auto nevieš kúpiť.
Teda ako GR86, tak BRZ boli vypredané predtým, než vôbec prišlo na slovenský trh (ľudia objednali auto a zložili zálohu ešte predtým, ako sa auto začalo oficiálne predávať). Teoreticky pár kusov by ešte malo prísť, ale je to len teória, keďže pri stovkách záujemcov dodatočných pár jednotiek kusov na nedostupnosti auta nič nezmení.
Takže test síce fajn, ale prakticky zbytočný, keďže si to auto nevieš kúpiť.
Aspon u nas sa GR yaris kupit da... je priamo na stranke nasho predajcu ... fotky... cena... popis ... rovno k odberu... ak teda ho uz niekto nedzitym nekupil... pozeral som to asi pred mesiacom... ale ta cena panecku.. jak za slusneho passata ... sila...
Ono se dá oboje objednat. Nám nabízí gr yaris do výroby, dodání do 3 měsíců, i když asi trochu protekčně. Uvažuji o tom.
Na gr86 stále čekáme, snad se i dočkáme. Obecne lhůty u Toyoty jsou teď tragické. Nestíhají snad s ničím.
Na gr86 stále čekáme, snad se i dočkáme. Obecne lhůty u Toyoty jsou teď tragické. Nestíhají snad s ničím.
Ale Ty si protekčný Toyoťák, to všetci vieme 😁 takže to, že si mal možnosť objednať GR86 neznamená, že to bola možnosť pre každého.
Resp. ako zverejnil Muldix vo svojom videu: "objednal som si GR86... pred rokom." Ergo v dobe, keď ešte bežný človek ani len netušil, či sa Toyobaru v EU vôbec bude predávať.
Takže budete asi tak štyria majitelia GR86, z toho traja automobiloví novinári. Proste bežne dostupné auto. 😉
Resp. ako zverejnil Muldix vo svojom videu: "objednal som si GR86... pred rokom." Ergo v dobe, keď ešte bežný človek ani len netušil, či sa Toyobaru v EU vôbec bude predávať.
Takže budete asi tak štyria majitelia GR86, z toho traja automobiloví novinári. Proste bežne dostupné auto. 😉
Ako sa u nás niekedy hovorí, dobrého nie je veľa. Platí to aj v tomto prípade. Ale myslím si, že ak oslovíš viacero dealerov, tak do konca roku 2024 (keby to auto malo v EU skončiť kvôli (ne)čítaniu dopravných značiek) sa ti jeden kus ujde. A ak to chceš hneď, tak si priplatíš. Ja som to tak spravil v prípade Yarisa GR - oslovil som 5 predajcov, že mám záujem, oni si to poznačili a do 6 mesiacov mi jeden volal, že nejaký kus a uvoľnil - a ešte za cenníkovú cenu z r. 2020. Predpokladám, že podobne to bude fungovať aj v prípade GR86 - aj tú som mal "predbežne" objednanú ale nakoniec som sa rozhodol pre Yaris.
Díky za sdílení. Pro toho kdo se nakonec dočkal je to vlastně pozitivní, že je to taková neoficiální limitka 😊
Tak to by bol ešte ten lepší prípad. Ako som tu už písal, díleri Subaru mi potvrdili, že o BRZ sa bude licitovať, proste kto ponúkne viac, tomu ho predajú. 😒
Tak pri 8ks pre SR sa tomu ani nečudujem. A dostupnosť a cena takýchto áut bude už len horšia. Môj názor je taký, že ak niekto chce auto podobného typu, tak teraz je najvyšší čas niečo objednať, resp. ten najvhodnejší čas už bol...
Obávam sa, že ten čas už dávno prešiel. Pri všetkej úcte k Toyobaru stále je to malé jednoduché maistreamové auto, za cenníkovú cenu super, ale licitovať a dať za neho prachy ako za prémiovku (napr. 2er kupé) mi nedáva zmysel.
kari.laz
Dává přesně to, opravdový zapálený řidič očekává.
Atmosférický motor možná prohrává s turbem ve více směrech, ale průběh je zkrátka jiný a točení návykové. Poháněná zadní kola se samosvorem, manuál a tři pedály. Taková t aobecná hrubost, co k tomu patří a co ještě pořitek umocní. nízká hmotnost skvělý zvukový projev. Tohle je zábava jak z katalogu. A to vše za milion.
Ano jsou silnější, rychlejší a já nevím co ještě, ale buď podstatně dražší, nebo s jinými kompromisy. Tohle je v součtu vlastností a ještě k ceně úžasný stroj.
Atmosférický motor možná prohrává s turbem ve více směrech, ale průběh je zkrátka jiný a točení návykové. Poháněná zadní kola se samosvorem, manuál a tři pedály. Taková t aobecná hrubost, co k tomu patří a co ještě pořitek umocní. nízká hmotnost skvělý zvukový projev. Tohle je zábava jak z katalogu. A to vše za milion.
Ano jsou silnější, rychlejší a já nevím co ještě, ale buď podstatně dražší, nebo s jinými kompromisy. Tohle je v součtu vlastností a ještě k ceně úžasný stroj.
Ja by som povedal, že už nemusí prehrávať s turbom. Stovku z miesta dáva za presne rovnaký čas, ako Golf GTI (6,3s) a v pohybe zase bude nižší krútiak kompenzovať nižšia hmotnosť. Proste na rozdiel od minulej generácie, ktorá bola výrazne pomalšia/slabšia, ako akýkoľvek hotheč, teraz sa dotiahla na tie základné verzie HH ako je spomínané GTI (pochopiteľne type R a spol. sú stále niekde inde, ale to aj cenovo).
Každopádne problém je, že to auto je len virtuálne, nekúpiteľné, takže je asi zbytočné uvažovať, či BY som s ním bol pomalší či rýchlejší ako s HH.
Každopádne problém je, že to auto je len virtuálne, nekúpiteľné, takže je asi zbytočné uvažovať, či BY som s ním bol pomalší či rýchlejší ako s HH.
S turbem samozřejmě prohraje, od nějakých 80 km/h, kdy má předohrab trakci, tak nemá nejmenší šanci bez ohledu na hmotnost. A stejně tak dostane naloženo na okruhu. Je to auto na zábavu (zadokolka) určitě ne na rychlost (ať už v oblouku nebo v přímce).
https😐/fastestlaps.com/…ons/3skehuk3hkfe
https😐/fastestlaps.com/…ons/3skehuk3hkfe
Jasné, stále bude to GTI o niečo rýchlejšie ako GR86, ale už to bude len o málo a nie debakel ako v prípade GT86.
Zjednodušeně řečeno dynamika GR86 už bude důstojná a nebude tě nutit okecávat si jízdu v koloně tím, že nad běžný provoz jsi povznesen a počkejte až přijdou zatáčky... 😉 Škoda, že mě tím celým procesem kolem prodeje (a tvůj případ s licitováním o BRZ ani nebudu komentovat) dokonale otrávili a donutili jít cestou snižování počtu kol.
nebude tě nutit okecávat si jízdu v koloně tím, že nad běžný provoz jsi povznesen a počkejte až přijdou zatáčky... týmto si to vystihol úplne presne. :yes: 😁
No já myslím, že pokud někomu jde o rychlost, tak je mu jedno jestli na 0-200 dostane 4 sekundy nebo 8 a na okruhu 2 sekundy nebo 4. GT i GR si kupovala a i nadále bude kupovat klientela, kterou rychlost nezajímá a primárně jí jde o radost z jízdy. MX-5 má ještě daleko slabší motory a prodává se daleko lépe než GR-86. O výkonu to tady vůbec není.
Ale iste, iné zameranie, iné očakávania. Na druhej strane netvárme sa, že petrolheada rýchlosť vôbec nezaujíma a stoicky znáša, keď ho v priamke dala hocijaká služobná Octavia TDI. Takže vyšší výkon a podstatne lepšia dynamika GR86ky je vítaná.
To ano ... uz ale v pruznom zrychleni vzdy turbo atmosferu porazi... aj keby v zrychleni z 0 na 100 stracalo nejaku tu desatinu...
Presne, auto je to urcite super, ale max na blbnuti, kdyz clovek nechce bmw treba, ale majitele by meli mit trochu soudnost. U predchozi generace dycky chteli zavodit a nandal je pokazdy (10/10 pripadu) i muj obycejny sluzebni rodinny stehovak octava kombi 2.0tsi 140kw predohrab az to nebylo hezky a bylo mi jich lito (rovinka, zatacky, okruh jsem uprimne nezkousel). Verim ze s trochou snahy by sla i tahle nova gen a to papirove by to nemelo byt mozny 😊
Alexander the Great
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hifizdenda
Je tu někdo, kdo projel jak GR Yaris, tak GR86 a co z toho byste si případně vybrali a proč? Jde mi primárně o to, jak zvládne podvozek klasickou českou zaplatovanou okresku, o nedostatek výkonu strach nemám. Jako alternativa se ještě nabízí možnost vzít i30N a ušetřené peníze projezdit v benzínu..
Hifizdenda
Příspěvek podléhá schvalování.