Čistě elektrická Dacia Spring dostala nové značení, ve verzi Cargo navíc přišla o zadní sedačky a cílí především na pracanty, kteří většinu času tráví ve městě.
vymakali jsme v Evropě benzínové i naftové motory k dokonalosti a všechno to pošlapeme tak, že budeme jezdit jak Ind, který pravou rukou žere a levou si seškrabává zaschlé ovna ze zadku a přívod pitné vody je pro něj i odpadní stoka.
Hehe no to v absolutních číslech asi budou. Tak namísto 4 jaderných hlavic bude na každého Yndyána připadat 7. A tím to skončí. Pro 99,99999 procent zůstane životní úroveň daleko, daleko, daleko za rozvinutým světem.
Ovšem identita všech kupců by měla být zveřejněna, aby se na ně každý mohl přijet podívat. Kdyby tam byla odpovídající cenovka okolo 99 tisíc, tak neřeknu ani popel a koupím taky. A nakonec, Dacia tímto pošlapala sama sebe. Namísto slušných aut za slušnou cenu je zde nepoužitelný EV za přestřelenou cenu.
Naše drahé fejkové utopistické duo DonVito/Hendly, ti vysvětlí, že tedka už je to bomba kára do města plně dostačující, bo už to v lepší verzi nemá zrychlení za 19 s jako šáde 120 z roku 1980 nebo Lada 1200 z roku 1975 :-):-):-)
Nýbrž už to dotáhlo jedničkovou fobii v 1,4 MPI z roku 2000 :-) Holt pokrok nezastavíš.
A dojezd musí každému uvědomělému eurohujerovi stačit, protože kdo denně najede víc jak 20 km tam a 20 km zpět je nepřítel planety :-):-)
Bomba kára do města to bezpochyby je, jen má asi tak 3x vyšší cenovku, než by měla... Rohor by za to dal 99 tisíc, já 150-180 a vesele s tím jezdím do práce :)
Za 300 můžu jezdit dalších 10 let tímhle, a nebo ojetým Priusem včetně případné výměny trakční baterie na vlastní náklady (42 tisíc Kč). Radši ten Prius. Není normální vyhodit 300 litrů za nepoužitelný EV, který tak jako tak bude za 10 let potřebovat novou baterku.
Však taky reálná cena tohoto samohybu je těch cca 240 000 Kč, za které se prodává v Číně. Snaha prodávat to po dovozu do Evropy za 600 000 Kč je absurdní.
Ono totiž platí, že když je na něco dotace, je to právě o tu dotaci dražší. :no::no::-(:-(
Jak může napsat někdo u auta loudajícího 19 s na stovku, že jeho dynamika je průměrná ?
To fakt nemáme k dispozici žádné výstižnější slova ? Např. mizerná, příšerná, propadák, katastrofa apod .... ?
Mimochodem, kolik toho ten pracant uveze ? V datech je nosnost nula.
EDIT: jo v textu je 358 kilo. Včetně řidiče nebo bez ?
Keby to bola taka slava, vyrobca by uvadzal aj nejaku dobru hodnotu zrychlenia na 50 kmh, napriklad. Vtedy by sa na to dalo nahliadat ako na auto do mesta. 19 sekund na 100 je tragedia hned na prvy pohlad, marketingove oddelenie to bude mat tazke.
Väčšina áut v praxi, v mestskej premávke, zrýchľuje z nula na 50 tak za 20-30s. Čiže 19s na stovku u Springu, ktorý navyše zrýchľuje na rozdiel od spaľovákov kontinuálne, je v meste absolútne dostatočná hodnota.
Pred rokmi som po meste jazdil Škodou Forman. Jeho akcelerácia bola papierových 18s s plynom na podlahe. Ak vieš jazdiť, aj s takýmto autom patríš v meste medzi tých rýchlejších a svižnejších.
Skús si to niekedy odmerať. Samozrejme, nie na obchvate ale skutočne v meste, a napríklad v hustejšej premávke. S autom čo má stovku za 20s fakt no problem.
30 s z nuly na 100 dá s prstem v nose auto z roku 1960 :-):-) Takové moc nepotkávám, nopak města sou plný šašků co neznaj ZIP a tak se zrychlení mezi 5-8 s dooost často hodí aby ses dostal z pruhu do pruhu nebo vypálil ze semaforů...
tak neodjedeš. V životě (teda posledních 5 let už ano) bych neuvěřil, že tento vtip z dob komunismu na tehdejší Trabanty půjde použít v roce 2023 na "západní" auto. Ono bohužel čím dál víc rčení z komunismu začíná platit pro dnešní dobu. Tragické.
komunismus, resp. abysme byli přesní, neostalinistický pavědecký utopismus přišel oklikou ze západu, akorát si ti šašci bojí tak říkat, takže se nazývají zelenými a liberály a natřeli se na zeleno.
Jinak je to ale to samý co v 30-50 letech byli v SSSR Mičurinci a Lysenkisti a podobný jedinci, co taky chtěli dělat všechno jinak a nově a co věřili, že věda a technika způsobí revoluci a jak převychovají společnost na jinou a lepší :-):-):-)
Silnější brýle, a nebo začít nějaké nosit? :-):-):-)
Kromě toho tedy, Dacia jsou Francouzi, s Rumunskem má společného asi jako ČR s VW, či jako Toyota s Tureckem. Chceš víc příkladů? No a poslední postřeh, co takhle Vídeň, jak moc je na západ od Prahy?
... třeba pro rozvoz jídla atp. Když se bude nabíjet levně, tak se solidním nájezdem se cena auta se spalovacím autem vyrovná v provozních nákladech do jednoho roku.
Rozhodně lepší využití, než rvát EV do luxusních SUV.
... do jednoho roku :-) a teď prosím tu o Popelce komiku :-):-):-)
Mimochodem Rohlík si koupil přímo z Číny podobné křápy, ale za 300 000, to už jakž takž dává smysl.
Hlavně, že se VW, Audi, Škoda vyrábí celá v EU, že? Vždyť je to všechno na půl Čína. Ale stejně je to fuk, jde o tu návratnost a ta je zrovna u tohoto modelu opravdu poměrně dobrá.
Mít firmu s rozvozem po Praze, tak si určitě Spring pořídím.
Prostě nebudu slepě křičet, že je něco na prd, když o tom nic nevím a Spring je zrovna poměrně dost testované auto. Jo, jsou tam nějaké problémy se zadní nápravou, tuším vadné ložisko, ale to opravují v záruce, takže žádný velký problém.
Brácha má už několikátý rok EV, má soláry na baráku, zdarma nabíječku za rohem, takže jezdí většinou zdarma a jediné co řeší je jednou za rok servis za 3000,-.
Chápu, že to není pro každého, sám mám TDI, ale když víte, k čemu EV máte, máte k tomu podmínky a podle toho ho pak používáte, tak se to může i velice vyplatit.
Kdo si koupí EV na ježdění dálek na dálnici je stejný magor, jako ten, kdo si koupí TSI/TDI na ježdění kolem komínu.
A zrovna městské EV, jako je Spring, na cukání po Praze mi dává velký smysl.
Pak si rovnou můžeš koupit Donfend a MG a ještě ušetříš :-)
A to soudruh Si Tin příslibil, že brzy začne do EU distribuvat vozy značky Velká Zed, následně budou výslovně na přání k asfaltu lepících se aktivistů a zelených europoslanců následovat bezmotorové koloběžky a odrážedla s názvem Velký Reset :-):-):-)
Ty prý budou dostupné pro 90% obyvatel EU, co na auto už nebudou mít
No... za +- podobný peníze tu bylo CitiGoE a to přece jen bylo o velkej kus jinde.
V principu beru, že typově je to vhodný auto pro EV, ale ta value / money je tady zoufalá.
Budoucnost, pokrok, stále lepší levnější a zázračnější baterie, stálé snižování jejich cen a tím i aut, výkony a zrychlení zvlášť, čistou planetu, čím dál levnější el. energii a veškerá pozitiva, která se navíc každým rokem - přesně podle vizionářů - neustále zlepšují, už 10 let kontinuálně.
Silnice plné Rimaců, Lucidů a Plaidů a místo toho, abyste zahradníkovi koupili za pitomý dva platy tuhle Dacii, tak po ní, po chudince, budete raději plivat a necháte zahradníka klidně vozit sekačku na korbě F stopadesátky.
Poskytuje výkon až 55,2 kW (75 koní) a vůz se dostane na maximální rychlost mírně přes 150 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za zhruba 17 sekund. https://auto.bazos.cz/…-1974-554-kw.php
A nabije se to u čerpačky za 4 minuty :-):-)
Pokrok za 49 let že jo :) Holt Zeleno-technická revoluce je Zeleno-technická revoluce :-):-):-):-):-)
Re: Kdo chce ušetřit 400 tis a mít lepší zrychlení
Tak rozhodně s tím patnáctkový Žigulem dostanu mnohem lepší řidičský zážitek, dynamiku, prostor, komfort a nadělám s ním víc parády! :-) Škoda, že od 24.2. 2022 bych se s ním styděl jezdit... :-(:no:
No tak samozřejmě že to není takovej suterén, jako Passat TDI EVO s 400NM na papíře a v reálu ještě víc :)
Hele, bezesrandy, 125NM (né M) nemělo ani třeba 1.2HTP v té "silnější" 47kw variantě, tohle je auto do většího města, jeho jediný problém je ujetá cena. Tady je právě nejlogičtější cesta elektromobility, né u předražených SUV, tam patří spalovák či hybrid.
Tuším to bol Henry Ford, kto povedal že Nie sme takí bohatí, aby sme si kupovali lacné veci. A to tak krásne sedí na tento vehikel. Mám okolo seba dosť elektronadšencov, aby som si vedel spraviť názor aj ako reálny používateľ, a tak sme mali v práci na mesiac požičaného aj Springa. Ja myšlienke cenovo dostupného malého elektromobilu (rozumej aj bez dotácií) veľmi fandím, ale toto bola taká malá tragédia. Úplne v skratke povedané, z tohto auta som si odniesol zopár šedivých vlasov a zaparenú riť. Ono jedna vec sú kompromisy v nejakom tom komforte (hnusné koženkové sedačky, v ktorých sa telo potí aj keď je vonku zima), ale druhá, keď produkt nefunguje ako má. A toto sa nám žiaľ kazilo. Priznám sa, že som to auto v podstate znenávidel, lebo viackrát ma nechalo po nabití v štichu (nejaký blbý senzor, ktorý nedovolil zaradiť D či R lebo auto stále tvrdilo, že je pripojené k nabíjačke, hoci kábel bol dávno preč a dvierka som miliónkrát otvoril a zavrel) a musel som to zdĺhavo riešiť a volať si odvoz. Takže ak chcete byť silou mocou zelení, radšej si kúpte ojazdený elektromobil, nejakú slušnú i3 alebo Ioniq, len nie nový Spring. Určite tak spravíte viac pre planétu aj psychické zdravie vás či vašich zamestnancov. Ja pevne verím, že som len mal smolu na konkrétny kus a už to hádam nejak vyriešili. A brzdou premávky som s tým nikdy nebol.
A já ti vysvětlím co tím myslel. Že nemáš kupovat levný šunt, ale připlatit si za pořádně udělanou věc. Opravdu nemyslel, že máš koupit šunt, ale draze. Když chceš mudrovat, tak musíš myslet.
Dobré vedieť, že nevieš čítať. Potom je ozaj škoda s tebou strácať čas. Keby si zvládol viac ako štyri riadky alebo by ti tvoje ego aj dodatočne umožnilo si to prečítať, tak celé by ti to doplo. Nič no, takto mi to vysvetľuješ tak, ako som to aj napísal. :D
Ja by som to tak neodpisoval, aj nove Citigo ostalo stat a skoncilo na odtahovke. Aj tak je to super auto do mesta a okolia. Jedna chyba auto neodpise. Este ma zaujala ta brzda premavky, auto ktore ma maximalku 120, bude niekedy brzdou premavky. Aj so 130 celkom casto, dokonca aj s maximalkou 160. Dokonca aj akceleracia na 100 za 15 s niekomu staci. Jemu mozno ano, ale nie tym za nim :-)
Uzke kratke vysoke... taka uzka teren koza... ale ok... povodny kusok od renaultu je defakto auto pre indiu... na ktorom sa spring zviezol az do europy... nazivo je to fakt taka uzka skatulka... aj prcek spacestar je vedla springu razom rodinne mpv... pride mi ze dacia ma dnes uz na viac ... ale ok... uz nech je tu novy duster :yes:
asi jen krátce. Po pročtení debaty je mi smutno.
Nějak jsem v článku nenarazil na informaci z jakého auta Dacia vychází a kolik stojí na původním trhu (možná jsem jen nedával pozor).
Pak by se možná dalo přemýšlet proč je cena v evropě tak rozdílná. Možná by levné EV bralo prodeje dražším spalovacím vozům? A na čem vydělávají evropské automobilky?
No je to jen námět k zamyšlení při pročítáním diskuze kde jde už asi jen o nenávist k něčemu.
Co je (nejen) na EV spatne?
Jsou draha (v Evrope v zemich bez dotaci).
To plati zatim i pro Spring. Ale zajimalo by me, kolik ma na Springu Dacia marzi. 50%? :D
Jsou opulentni se zbytecnym zrychlenim... :D
No comment...
Mala auta do mesta pry nebudou! :D:D
Spring je idealni male auto do mesta. :yes:
PS To jako mel byt Spring za 300.000Kc, kdyz v Nemecku byla dotace 225.000Kc? :D
Ne, to proste nejde. Az dotace skonci, tak budou levna EV i v Evrope.
Dotace na EV jsou predevsim prerozdelenim penez automobilkam. To co na pokutach zaplatily, si zase vezmou z dotaci...
Krásně si notujete kucíííí, dostali jste notičky z Brusele, že přepínat nicky a tedy jakoby na sebe odpovídat nemáte dířv než za 2 hodiny aby to nebylo nápadný? :-):-):-):-)
Dobre sa pýtaš, konečne normálny príspevok.
To už sa viackrát riešilo, tak asi autor nemal potrebu sa k tomu vracať, ale teda vychádza to pôvodne z indického Renaultu Kwid, ktorý bol neskôr v Číne elektrifikovaný do podoby Renaultu City K-ZE, čo už je Dacia Spring.
To auto existuje aj pod ďalšími značkami a to je napríklad zaujímavé, že na Alibabe sa to ako Venucia e30 EV ponúka v prepočte za 12-tisíc eur. Ale vôbec neviem posúdiť, koľko by to bolo s dovozom do Európy a či to nie je len cena, ktorá jednoducho zodpovedá domácemu trhu.
Z viacerých zdrojov som počul, že výrobné náklady na elektromotor a batériu do elektromobilu sú podľa veľkosti 8 až 16-tisíc eur. Pri tomto Springu povedzme, že ak má spĺňať európske normy, tak zvyšok auta s výbavou sa dá vyrobiť za 7-tisíc eur. To už máme nejakých 15-tisíc eur a ešte to predraží dovoz. Takže nemyslím si, že by sa u nás na tom nejak snažili nabaliť ako si podaktorí myslia. Ja viem, Tesla teraz išla cenou dole, ale o pol roka to nemusí platiť. Elektromobily majú zásadný rozdiel oproti masovej výrobe áut ako sme ju poznali sto rokov a to že pri batériách neplatí, že čím viac sa ich vyrobí, tým bude auto lacnejšie. Suroviny sú jednoducho obmedzené a pri škrtaní masovo vyrábaných spaľovákov je logické, že automobilky sa výpadok snažia vykryť predajom drahých veľkých elektromobilov s vysokými maržami.
Nechte si sve hloupe (zjednodusene) "ekonomicke" poucky a vratte se do reality, kde jedinym zpusobem, jak udrzet vysokou cenu surovin je kartel...
O cenach surovin (pokud nejsou extra vzacne, coz treba lithium urcite neni) plati to same co o ostatnich artiklech.
Cena je vyssi jen po omezenou dobu do navyseni tezby/vyroby.
Páni redaktoři, jeden dotaz. Když v hodnocení píšete, že je dynamika průměrná, jaká auta ji mají podprůměrnou? Já si na moc aut s horšími parametry nějak nemůžu vzpomenout.
Zkuste občas těmi hvězdičkami zbytečně neplýtvat. Měli jste jedinečnou možnost ukázat, že se dnes vyrábí 'auta', která si víc než jen tu jednu hvězdu nezaslouží....
Argumentace ve smyslu čísla špatná, ale pocit dobrý je sice možná, ale stále se jedná o subjektivní hodnocení. Objektivní hodnocení je stále špatné. Znovu se proto ptám která auta jsou dynamicky podprůměrná, když tohle je prý průměrné.
Příjemnost řízení je takový dost abstraktní pojem a každý si v něm může představit něco jiného.
Tady máš výkonovou křivku sériové 1.0TSI. 33kW tam je někde pod 2000 otáček, takže do červeného opravdu dost daleko. Při 3200 tam je 100k, tj. dvakrát tolik, než má Spring maximum https://i.iinfo.cz/…ural-95-orig.jpg
I ta 70kW verze má 33kW pod 2000 otáček.
Porovnávaš neporovnateľné. Skús zobrať niečo bližšie maximálnemu výkonu Springu. Porovnávať motor s dvojnásobným výkonom a vyzdvihovať ho za 33 kW dostupných v nízkych otáčkach asi nebude celkom fér. Jak asi jazdí 40 kW benzín?