Testy
Ozzman
2
Toto byla A4 1. generace quattro, jaký systém netuším 😊
Přejít do diskuze
Ozzman
Tak to jsem si tam asi vsugeroval, nějak jsem si myslel, že autor píše o zatáčce, tam je to právě cítit, na rovině to pozná těžko na suchu i s jiným typem pohonu.
Ozzman
Takhle fungoval i starší Haldex, ale novější to mají prý také už prediktivní a dávají do zatáčky, jako Fordí AWD (připojitelný 4x4). Ale taky to uměla třeba Toyota a její elektrické AWD či co jsem zkoušel Outlander PHEV 4x4 (ten má zadek snad hnaný mechanicky, jiné řešení, než Toyota)
Mimochodem, staré Quattro nefungovalo na zpátečku, kamarád takhle hodil ze srandy do pole A4 první generace a když chtěl vyjet, prokluzovala jen jedna náprava a druhá byla mrtvá 😁
Mimochodem, staré Quattro nefungovalo na zpátečku, kamarád takhle hodil ze srandy do pole A4 první generace a když chtěl vyjet, prokluzovala jen jedna náprava a druhá byla mrtvá 😁
Ozzman
Jak to poznal on popsal, že ho to zatlačilo v zatáčce, mne takhle funguje připojitelný zadek na plný plyn na sport vždy, ale nemám quatro. Točíme se v kruhu, protože buď tam opravdu je nějaká elektronika a přidává to prediktivně na zadek (jak se diskutuje níže), nebo autor testu kecá, či jel bokem 😁
Ozzman
Souhlasím, ale tipuji, že tady to bude spíše takové to připomenutí, že některé Audi mají Quattro Ultra = Haldex, kdežto zde by mělo být opravdové Quattro 😊
Ozzman
On asi bude mechanický, ale řízení elektronikou, ne ?? Mne to takhle udělá při plném plynu obyčejná připojietlná náprava. Dokonce jse mto cítil i u elektrické 4x4, že se zadek připojil daleko dříve, než by došlo ke ztrátě adheze.
Othello
Jestli je. mechanický, žádná predikce podle plynu tam nebude. To by musel být řízený elektronicky
Othello
Ale v testu není napsané že to nastalo při nejprudší možné akceleraci, na plný plyn a v otáčkách max.výkonu.
Asi bych z těch 210/84 kW trochu ubral
No v každém případě smekám před vnímavostí redaktora. Já u fulltime 4x4 přesun hnací síly dozadu nebo dopředu nikdy takhle přímo nezaznamenal, proto se ptám jak se to vlastně pozná
Asi bych z těch 210/84 kW trochu ubral
No v každém případě smekám před vnímavostí redaktora. Já u fulltime 4x4 přesun hnací síly dozadu nebo dopředu nikdy takhle přímo nezaznamenal, proto se ptám jak se to vlastně pozná
Ham.
Mluvím o prokluzu předních kol, jestliže jde na předek 40% z 210 kW, tak je to cca 84kW a takový výkon při rozjezdu určitě utrhne kola na jakémkoliv povrchu. A samozřejmě, že ten diferenciál funguje tak, že přední kola neproklouznou (ve smyslu divokého prokluzu jako u předohrabu), středovému difu stačí indikovat minimální rozdíl v rychlosti otáčení předku a zadku a okamžitě těch 60 na zadku zvyšuje a na předku snižuje takže si kola ani nepísknou, to ale neznamená, že se v difu nemění rozdělení momentu.
KANKUNEN
A když už jsem více šlápl na plyn, bylo krásně poznat, jak auto lehce přisedlo na zadek, poslalo více výkonu dozadu a ochotně vyrazilo. Hame nevymýšlej bajky, to by musel být jiný výkon, aby to u čtyřkolky urvalo kola při přidání.
KANKUNEN
A já nemehlo jsem měl na 15 minut půjčenou Leona Cupru a protože jsem to na suchu netýral na jedničku, tak jsem nepoznal, že to není čtyřkolka. Ten samosvor vepředu trochu tahal za volant, ale trakce to mělo dost.
Othello
No není quattro jako quattro. Myslím že i ty nejstarší měly poctivý mechanický diferenciál, tj. musely fungovat naprosto stejně dopředu i dozadu
Problém mohly mít první tři generace Haldexu, hlavně teda I a II tuším fakt nefungovaly dozadu. Ale ty se asi nemontovaly do žádného Audi
Problém mohly mít první tři generace Haldexu, hlavně teda I a II tuším fakt nefungovaly dozadu. Ale ty se asi nemontovaly do žádného Audi
webpaja
U starších generací Quattra to bylo opravdu až s prokluzem, teď nevím. Vyzkouším kolegův Allroad. 😉
webpaja
Ano, minulý týden přijel kamarád s posledním GTI se samosvorem a pořád je to jedna ze zábavnějších předokolek. Hezky se v tom jezdí :yes:
Othello
Quattro ultra není Haldex ale to je detail. Moje otázka nezněl jaký systém je v té Q5, ale jak poznal pan Melich že auto poslalo víc výkonu dozadu. A jestli je to pravda.
Othello
Korunový diferenciál není řízený elektronicky a nenastavuje ty mezní hodnoty jen tak průbežně, ale až při prokluzu.
Podle mě to má velkou příbuznost s originál torsenem
Podle mě to má velkou příbuznost s originál torsenem
Othello
Já myslím že Audi stále používá mechanické centrální diferenciály, tak nějak přebíhali mezi torsenem a tim korunovým typem, ale žádný z nich nemá ještě navíc elektronické řízení.
Pokud opravdu mají nějaké nové řešení kombinující mechaniku s elektronikou, mohla by se taková věc v testu zmínit.
Pokud opravdu mají nějaké nové řešení kombinující mechaniku s elektronikou, mohla by se taková věc v testu zmínit.
Gvick2
Jednoduše, ten samosvor je řízený elektroniku (lépe řečeno jeho svornost je řízená elektronikou), která ví jestli stojíš nebo jedeš, jestli stojíš a máš zařazenou jedničku, jak moc šlapeš na plyn, jak máš zatočená kola, jestli brzdíš a jaké máš příčné a podélné zrychlení a bambilión dalších parametrů a podle toho změní rozdělování točivého momentu zadek/předek popř. když instalován sportovní zadní diff, rozdělení momentu levá/pravá. U tohoto modelu tipuji, že při rozjezdu nastaví zadek 85%, předek 15% a při ustálené rychlosti vrátí poměr na 60/40 (quattro 6 generace, které používá "Crown Gear" diferenciál umí od 85/15 až po 30/70 zadek/předek)
Othello
....A když už jsem více šlápl na plyn, bylo krásně poznat, jak auto lehce přisedlo na zadek, poslalo více výkonu dozadu a ochotně vyrazilo.....
Nedovedu si představit, jakým principem pošle mechanický samosvor více výkonu dozadu jen tak po sešlápnutí plynu. To udělá až ve chvíli, kdy přední kola dosáhnou limitu adheze. Což ale vzhledem k základnímu rozdělení 40:60 nastává na asfaltu jen při hodně brutální akceleraci
Jinak asi auto fajn
Nedovedu si představit, jakým principem pošle mechanický samosvor více výkonu dozadu jen tak po sešlápnutí plynu. To udělá až ve chvíli, kdy přední kola dosáhnou limitu adheze. Což ale vzhledem k základnímu rozdělení 40:60 nastává na asfaltu jen při hodně brutální akceleraci
Jinak asi auto fajn
Ham.
Více výkonu pošle dozadu z principu věci, diferenciálně dělí točivý moment v poměru 60 dozadu a 40 dopředu. A když přední kola proklouznou, což na normálním povrchu proklouznou daleko dříve než zadní, tak zvedne podíl zadku na 85. Co je na tom záhadného?