Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový RAM 1500 REV odhaluje parametry: Dojezd až 805 km, výkon 643 koní a až 229kWh baterie!

76 komentářů

DonVito
Samozrejme ze velke a tezke auto bude mit vyssi (absolutne nez treba Smart) emise CO2. Ale vse je relativni!

https😐/electrek.c👋2022/03/04/light-duty-evs-have-64-lower-life-cycle-emissions-than-ice-vehicles-ford-study/
Light-duty EVs have 64% lower life-cycle emissions than ICE vehicles – Ford study

Studie specielne pro Ozzmana, ktery rad relativizuje prinos EV. Poucuje ostatni, ze nula neexistuje a jak funguje tvorba technickych studii. Tak jako ostatni diskuteri, kteri mi radi vysvetluji, ze elektricka energie nevznika v zasuvce apod.
Nebo pro ty extremisty, ktery nejsou schopny akceptovat prepocet elektricke energie na fosilni palivo 9kWh...1 litr paliva, tudiz tento RAM bude jezdit za prepoctene cca 3 - 4 litry paliva. :yes:

https😐/electrek.c👋2023/04/04/ford-f-150-lightning-zaps-pest-control-agencys-co2-emissions/
Ford F-150 Lightning electric pickup zaps pest control agency’s CO2 emissions by 78%
:yes: :yes: :yes:

Shrnovacka😒br /> Kazda studie ma sva nepresna (nebo hlavne jina) vstupni data.
Ale jde spis o to, zda EV usetri oproti spalovaku polovinu emisi anebo tri ctvrtiny!
Ano, nemaji celkovou nulu (prestoze je oznacujeme jako bezemisni vozidla...). Ale pres vyhrady zastancu fosilu se jedna o obrovsky prinos.
Takze kdyz tahat naklad, potom elektromobilem pohanenym OZE. :yes😒br />
A az tu bude nejaky petrolhead psat bullshit o emisich a uhli, tak v USA uz je vice energie z OZE nez z uhli! DNES!!! 😲
https😐/www.statista.com/…ctricity-source/
Renewables Surpass Coal in U.S. Electricity Generation :yes😒br />
PS Bylo by fajn, nez tu uvidim reakce o trofimech nebo fasistech, aby si jejich autori rozklikli odkazy na studie a napsali, co se jim konkretne nezda. Ale to bych chtel asi moc - vecnou diskuzi bez urazek. Misto toho cekam spis reakce typu ze rizeni je sterilni (u pick-upu!), ze je to spotrebic nebo ze bez razeni a rucky je to auto k nicemu...
velitel mesta bugulmy
Tak ty parametry jsou hodne dobry... Jsem spokojenej. Ten predek se mi sice zas az tak nelibi, to od konceptu hodne pokonili, ale Ram mel vzdycky trosku ulitly predky... Celkove super.
DonVito
Elektricke nakladaky bych na nejaky cas osvobodil....
DonVito
Vyjimecne na tebe zareaguji.

S benzinem neni snad uz od EU3 moc velky problem, co se tyce lokalnich emisi.

S dieselem je naopak problem i s vetsinou EU6.
DonVito
Proto😒br /> https😐/youtu.be/22b27P9Pk9E

Tohle se EV trucku nikdy nestane...
Ani po milionu km.
DonVito
Rozklikni si odkazy vyse...

Ford F-150 Lightning electric pickup zaps pest control agency’s CO2 emissions by 78%

Staci ti to jako odpoved?
😁
Zertuji. Vim ze ne. Studie a vedecke texty jsou ti cizi. Ty ctes autofory.
DonVito
https😐/electrek.c👋2022/11/22/tesla-cybertruck-million-pre-orders-live-up-to-hype/
DonVito
https😐/www.energymonitor.ai/sectors/power/which-us-states-are-winning-the-race-to-phase-out-coal/
DonVito
Snad casem pribude infrastruktura i pro tahace.
DonVito
Bylo by fajn, nez tu uvidim reakce o trofimech nebo fasistech, aby si jejich autori rozklikli odkazy na studie a napsali, co se jim konkretne nezda
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Hodinky nebo holinky? Je to jedno, oboji se natahuje...
kesumb
s trinapravovym vlekem, na kterym sem tahl vlek za traktor, temer nestacilo 85kw elektirckejch v mym aute v kopci na d1 na rychlost 105kmh. Hadam, ze tohle by tedy potrebovalo kolem 50-60kwh na 100km pri dalnicnim prumeru a rychlosti 100kmh. Dojezd kolem 400km, coz dluzno podotknout odpovida prumeru kolem 16-17l na 100km a 70l nadrzi. A to byly nejhorsi cisla, za ktery sem kdy neco tahnul.
25kwp elektrarna tohle nabije za necely prumerny dva dny mezi slunovratama. Takze to muze jezdit na statku se stodolou pul sezony kazdej den 200-400km podle nalozeni zadarmo. Nejhorsi mesic na sumavsky fve by to bylo nabity dvakrat, tzn na 800-1600km. A ted sem s kecama o nepouzitelnosti v nejakym prelakove na stredozapade…
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
ta permanentní záměna kW a kWh je ze strany novinářů nějaký trolling nás čtenářů??? 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Nezávislost na nedemokratických rezimech díky OZE - v praxi
https😐/ibb.c👋BnKGLHZ

😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Dobře to vedete, SOUDRUZI 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-)
Avatar - Anonym
Anonym
Nebo to překoná EV Hummer a prodá se jen 1?

😄 😄 😄 😄 😄

https😐/gmauthority.com/…-states-q1-2023/
ericn
A to jako proč? Jsou o dost těžší než ostatní účastníci provozu, jen ať platí…
Avatar - Anonym
Anonym
V USA jsou uhelené elektrárny nahrazovány plynovými a paroplynovými, tak nám to zas nepiš pohádky....
https😐/oenergetice.cz/…-nebo-zemni-plyn

"Zemní plyn pro USA ovšem stále zůstává důležitý a budují se nové elektrárny s vyšší účinností. V roce 2023 se dle EIA očekává zvýšení instalovaného výkonu plynových elektráren o 7,5 GW. To je více než se plánuje odstavit."

Bez plynu nebo uhlí nebo jádra to nejde a ještě hoooooodně dlouho nepůjde.

Sorry jako 😄
gil54
Je to marný, je to marný, je to marný. Rozdíl mezi kW a kWh už zná i můj fíkus v obýváku.

Copak asi znamená "zesílená ocel" ? Jako že legovaná, tedy kvalitativně lepší nebo jen zesílená třeba z 5 mm na 8 mm ?

Alespoň uklidní překvapivá až šokující poznámka, že do kufru údajně nemá chcát. A to, že jde zamknout by si asi nikdo nedokázal představit ani v nejdivočejším snu. 😄
kesumb
odpojovat nalozenej vlek fakt nechces😞
Avatar - Anonym
Anonym
naftový us trucky dávaj v pohodě 2 miliony km, co tam máš dál?

Ostatně není náhodou, že Liazy s motory Detroit Diesel dodnes jezdí bez generálky motoru 😄
Avatar - Anonym
Anonym
us truckeři se ztím na Fejsíčku baví fotkama porouchaný Tesla SEMI.....asi to začnu počítat, ale je jich tak minimálně 30 ks

Tradiční kvalitka Tesly 😄 😄 😄

A pak to přijede odtáhnout dieslovej Kenworth 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ty ještě nejsi v Boubíně? Já myslelel že jo, včera sem zamořil Prahu XJ8 co plní EURO 3 a dneska Spiritem co neplní nic.

K tomu zamořoval tento týden i Filomén Turek s Lagondou a Flying Spur, který plní taky max Euro nebo kulový v případě Lagondy .

Jo dneska sem cestou ještě potkal Peugeot 305 a Moskvič 408 na vetenotách.

To nemůžeš dát, takový nápor emisí 😄 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Petrolheadi ale s diesly nejezdí a už vůbec ne s dieslovými veterány 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Bylo by faj kdyby sis rozkliknul ten obrázek 😄
Avatar - speedfred
speedfred
dobré, hodne dobré.
Dizajn lepši ako u stávajúceho RAM-u a technické údaje zaujímave.
Toto už ale asi nebude na B vodičák.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
a líbí se ti 1,5 tuny baterek?
Avatar - speedfred
speedfred
Prečo by malo byť mimo? Pôvodom do je ako pracovné auto a na tento účel je fajn.
To môžeme povedať o veľa typoch áut že sú mimo.
Eko teda není ani jedno auto a či bude jedno viac a druhé menej tak na to ti s.re pes.
DonVito
Omyl
Arese
...může mi někdo vysvětlit, co je na tomto obludně těžkém pojízdném úložišti elektřiny ekologického? (Samozřejmě s přihlédnutím k ekologickým škodám, vniklým při výrobě jeho obřích baterií)? A co až se tyto gigantické baterky dejme tomu po 10 letech unaví a začnou výrazně ztrácet svoji kapacitu? 😒]
Avatar - speedfred
speedfred
Diskriminácia.
Avatar - Anonym
Anonym
jinak sedany furt nikdo nekupuje vid
Malibu 1Q 22 : 25 682 ks ; 1Q 23: 37 438 ks (+ 45,8😖
Charger 1Q22: 15 439 ks ; 1Q 23: 22 128 ks (+43😖
CT5 1Q22: 3343 ks ; 1Q 23: 4593 ks (+37,4 😖
CT4 1Q22: 1893 ks ; 1Q 23: 2712 ks (+ 43,3😖

Akorát Ford už žádnej sedan nemá aneb kdo umí umí, kdo neumí čumí 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ten Powerstroke dle zvuku na volnoběh je vylágrovaná plečka a ještě je to určitě natočený studený.

Když si natočíš v -10 Liaz ze 70 let, bude hulit podobně.
https😐/www.youtube.com/watch?…
(a to je motor po GO, Honza to nedávno dělal)

Paradoxně pro tvé plíce je to méně škodlivé jak diesel s euro6, co má vyuchaný nebo nefunkční DPF.
Avatar - speedfred
speedfred
Tak to už je potom aj na mýto.
ericn
Jj na to budeš potřebovat Céčko, stejně jako na Hummer EV 4,3t celková = masakr. Jinak takhle potvora jede, teda když funguje - viz testy TFL truck. Rozbil se jim hned asi druhý den 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
DPH? Spotřební dan? nižší marže rafinerky?

Nevím, zjisti si to.
EDIT:
spotřební dan na 1000 L v EUR: PL 368,64 ; Česká republika 490,36

Takže sme doma vid, klasická okrádačka tady zase 😊

6,78 zlotých N95, zlotý mam v bance za 5,12 kurz

Brali sem tam s kámošem dohromady 100 litrů.

Další obrovský balík co se tam ušetří na cigaretách, krabička co tady stojí 130 kč tam stojí 83 😄
Já teda nekouřím, ale kámoš jo.
Hendly
Proc benzin stoji v PL 34,5 a v CR 38?
Hendly
Petrolhead je teda kazdy kdo jezdi na benzin i kdyz je to kram?
Avatar - Anonym
Anonym
Dneska sem tankoval v PL za 34,70 😄

Jinak vyjeli sme s průměrem 15,6 a přijel sem s průměrem 12,3. A to má ještě 5 st převodovku, mít 2015+ co má 8st. ZF, přijeli sme tak s 11,0 😄

slušný ne a to sme cestou tam a zpět předjeli cca 40 aut 😄 😄 😄 😄

HEMI rulezz

Tankovali sme přesně 4 minuty.

Tak až dáš PL a zpět se 4 minutovým dobíjením, bude to fajn 😄 😄 😄

PS: ropa už je skoro za 85, arabáci utáhli kohouty a rusko taky
Avatar - Anonym
Anonym
RAM nekupují petrolheadi? Lady nekupují veteránisti?

Co těch 68 ks MB G, to si koupili delaři s teplou vodou, pardon obchodní zástupci na cesty za svými klienty po ČR?

Asi ne vid....

Když si někdo měsíčně doveze 40 ferrari a 60 ramů, 90 prosche starších 15 let, kolik si doveze benzínových MB, BMW a a Audi?
400? 600? 1300?
Kolik je to za rok? 6000? 12 000? 19 000?
Kolik je to za 10 let?
120 000? 200 000? 320 000?

A co všechny benzínáky s objemem vyšším jak 2 litry? kolik je to za 10 let? 500 000? 800 000?

to je málo petrolheadů? fakt?

😄 😄 😄 😄 😄 😄

A co auta už zde řadu let registrovaná jen měnící majitele ? Dalších desítky až stovky tisíc aut.....

Třeba moje bývalé 300C, co sem měl v letech 2010-2012 má po mě už pátý majitel.... Auto má dneska najeto 275 000 km a furt jezdí
Avatar - Anonym
Anonym
JJ i Lamborghini ale hlavně hodně zajímavé jsou i ty benzínové SUV
Hendly
Tak ropa kolem 80$ benzin kolem 37.
Nekde ty zisk musi utratit.
Trollove pod clanky zas tolik nestoji. Nekteri to pisou i dobrovolne.
Avatar - speedfred
speedfred
Celkom zaujímavé počty Ferrari.
Hendly
?
RAM😀 Lada🤪😄😂

A co to porovnani s prodeji SUV?

To i tech EV se proda v CR vic.
Avatar - Anonym
Anonym
ojetiny 1Q 2023😒br /> Aston Martin - 10 ks
Bentley - 10 ks
Buick - 8 ks
Cadillac - 28 ks
Dodge - 202 ks
GAZ - 8 ks
GMC - 6 ks
Hummer - 9 ks
Chrysler 91 ks
Ferrari - 39 ks
Lada - 29 ks
Lincoln - 12 ks
Lotus - 1 ks
McLaren - 1 ks
Mercury - 1 ks
Maserati - 27 ks
Oldsmobile - 1 ks
Pontiac - 11 ks
RAM - 59 ks
Rolls Royce - 7 ks
Tatra - 4 ks

další abys neřekl že sou tam samý nafty, tak z dob kdy se nafty ještě nedělali nebo minimálně)
Jaguar nad 15 let - 52 ks
Porsche nad 15 let - 88 ks
MG nad 15 let - 14 ks
Chevrolet do 6 let a nad 15 let - 53 ks
Alfa Romeo nad 15 let - 72 ks
Lancia nad 15 let - 24 ks

a těch kolik amerik je por fordem, kolik větších benzínů je pod Audi, BMW, Mercedes, Opel, Toyota atd atd

Prostě žádný petrolehadi tu nejsou vid.

Sečti si ty čísla za posledních 10 let v nových autech a i ojetinách a nikdo benzíny nekupuje vid

Všichni kupují jenom dieslové SUV, haha
Avatar - Anonym
Anonym
Dám ti sem 1Q 2023 ju - ony se nám trošku změnili časy, ale neráčil sis toho všimnout víš
Nové😒br /> Lambo Huracan - 7 ks
Lambo Urus - 4 ks
Ferrari 296 - 4 ks
Ferrari 812 - 4 ks
Ferrari F8 - 9 ks
Ferrari Roma - 7 ks
Ford Mustang - 20 ks
Ford E😜lorer - 21 ks
Porsche 911 vč cabrio - 36 ks
Porsche Cayman - 11 ks
Subaru BRZ - 33 ks
Porsche Cayenne - 52 ks (benzín)
Mercedes G - 68 ks (benzín)
Audi Q8 - 72 ks (benzín)
Audi Q7 - 46 ks (benzín)
Ranger Rover vč Sport - 26 ks (benzín)
RR Culinan - 4 ks
BMW X5 - 48 ks (benzín)
BMW X6 - 17 ks (benzín)
Volvo XC90 - 26 ks (benzín)
Porsche Macan - 26 ks (benzín)
LR Defender - 25 ks (benzín)
Alfa Romeo Stelvio - 29 ks (benzín)
Porsche Panamera - 13 ks (benzín)
MB S klasse - 31 ks (benzín)
BMW 5 - 51 ks (benzín)
RAM - 44 ks
Dodge - 20 ks
Chevrolet - 8 ks
Lotus - 6 ks
Aston Martin - 6 ks
Jaguar - 16 ks (benzín)
Maserati - 11 ks (benzín)
Alfa Romeo mimo Stelvio - 31 ks (benzín)
atd atd

dal sem sem záměrně větší auta, abys netvrdil že petrolhead přece nejezdí v benzínové 1,5

Tak tohle nejsou petrolheadi? A to jsou jen nový auta za čtvrtletí, těš se na ojetiny
Hendly
Tak to sem dej, ale v pomeru k tomu kolik se proda naftovych suv.

A kdyz pridas jeste pomer k EV tak mozna pochopis.
Lubo
Príliš to komplikuješ. Konečne kvôli normám skončili Fabie a vznikajú tieto bezemisné super eko skvosty, a ty tu s týmito otázkami 😲

Mal by si sa proste tešiť a kochať 8-s
Lubo
Ekologická ťažba frakovaním plynu, super 😲

Natlačíme vodu s chémiou do zeme cez 106 tis studní a je to…
https😐/www.energie-portal.sk/…udie-102441.aspx
Avatar - Anonym
Anonym
a kdo kupuje ty Ferrari, Lamba, ameriky atd? to nejsou petrolheadi?
kdo kupuje ty dovezené ojetiny a veterány?

Chceš sem hodit pár čísel z SDA? možná se budeš divit kolik se čeho prodá a doveze....
Avatar - Anonym
Anonym
to byly přestavby v 90 a pokud vím nebyl to přímo Detroit ale Detroitem v to dobu vlastněné itlaské VM Motori, což je ale jinak docela šméčko....

Jinak většina posledních V3S ale měla motory Avia a ty verze s krtatším podvozkem 4x4 dokonce i kabinu. Tuhle sem jednu potkal
kesumb
k liazu ma stejnej vztah jako k avii a to rikam jako majitel V3S a nekolika “veci” s Zetor motorem… Liaz fakt ne
kesumb
Detroit byl i ve V3S….
Avatar - Anonym
Anonym
Jinak v květnu je v Mnichově Hradišti velký sraz LIAZ k 70 letům výročí LIAZu, konkrétně V sobotu 27. května .

Chystám se tam jet.
Avatar - Anonym
Anonym
řada 300 a tahač Xena měly motory Detroit Diesel - 400 Xena měla řadový šestiválec 6067 GK62 (430 Hp resp. 470 v režimu temmpomatu) .

V řadě 300 šlo mít navíc i motory MAN nebo Steyr + ty Detroity - dvanáctilitrové šestiválce MAN s výkonem 420 (Euro2) k nebo americké 12,7 litrové řadové šestiválce Detroit diesel S60 s výkony 370 nebo 400 k.

Ke smůle zelených fanatiků mam i hodně dobré znalosti o nákladních vozech, moje specialiazace právě Liaz, us trucky, ZIL, mimochodem v ZILech zas byly v 90. letech americké motory Caterpillar.

Takže mě plky o nespolehlivých krámech náramně baví.
Avatar - Anonym
Anonym
Na to abys byl petrolehad musíš žít nutně v EU a nutně si kupovat jenom nová auta?

Fakt?

prober se
Avatar - speedfred
speedfred
Pick up je pôvodne prac auto, to že to už má luxusnú výbavu je vec druhá. Ja to mám ako pracanta, neskôr kľudne zbalím rodinu a ide v parádnom pohodlí na dovolenku.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Máš dost slušnou trpělivost s těmi elektrotrotly. :yes:
Jsem nevěděl že Liaz měl motory Detroit Diesel. Kdy to bylo?
Tatry mají teď Paccardy, respektive DAFy :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Holt omezenci 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Naštěstí o tom vy elektroblbci nerozhodujete, i když byste moc chtěli zakazovat.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Já bych tě na nějaký čas zavřel do blázince.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
?

Pram se kdo ten Petrolhead je?

Furt se o tom mluvi a pak je vsude SUV, diesel atd…

A kdyz se objevi zajimave auto tak se jich proda par.
Hendly
Co tim chces rict?
Tohle pracovni auto neni.

Ten kdo pouziva pick up pracovne ten interier odrovna.
Tohle je auto je takova sekyra a flanelka pro hipstera.
Hendly
Tohle je pracovni auto?
DonVito
Urcite neni eko, kdyz timhle nekdo jezdi daily treba do prace.

Kdyz slouzi svemu ucelu a na korbe vozi hnuj nebo na vleku bagry, tak samozrejme ok.
Hendly
A kde jsi prisel na to, ze by tohle melo byt ekologicke?
Je to jen min skodlive nez klasika.
Uz samotny typ tohoto auta je uplne mimo.
kesumb
objel jsem tenhle tejden blok s sl600 abych vyhnal pavouky ze sani a katy se ohraly hned a smrad zadnej. Vedle toho pul roku starej superb tdi smrdi, pali saze na dvorku a nevim jestli zere vic oleje nebo mocoviny…
Hendly
Kdo je to ten zahadny Petrolhead?

Naprosto zdrcujici vetsina aut co se proda jsoou auta s nejlevnejsi technikou v nalestenem obalu.
DonVito
Filip Melich uz to snad zamenovat nebude, ted jeste e😜ert Ondrej.
kesumb
us trucker bavici se porouchanejma teslama bude asi dobrej debil, mel by spis doufat aby se mu nepojebal jeho naftovej pekac. A nebo jit zablokovat treba nabijecku…
kyklop
Hmotnosť nad 3,5t ešte stále neznamená, že to nebude klasická M1. Takže na Sk a aj v kope ďalších krajín len obyčajná diaľničná známka
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Jak píše DonVito výše, tak ani já s benziňáky v podstatě skoro nemám problém (pokud to není nějaká olej žeroucí plečka), takže těmi nás moc nevytrolíš. A i toho veterána bychom ti zatím možná i nechali... 😁 😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
Sa mi tak marí, že zvýšili limit pre EV autá a skupinu B z 3500 na 4250 kg.
Avatar - speedfred
speedfred
Tento týždeň som s 3,5t vlekom spravil cca 1300km (400-400-500) povedzme pri spotrebe ako píšeš 17-18l ale lpg. Plyn som mal ale za cenu 14.70Kč tak to není až tak zlé a celkový dojazd mám lpg+ba cca 1000km a trošku rýchlejšie tankovanie.
Dojazd tohoto EV už vypadá celkom sľubne a aj nabíjanie 10min/177km není zle ale to by som musel začať plánovať kde zastavím (čo teraz neplánujem) a hlavne po vč skúsenosti keď sú celkom problemy s parkovaním tak neviem ako by som kde nabijal.
Zastaviť odpojiť vlek, prísť k nabíjačke, natankovať, zapojiť a ísť ďalej. To všetko za podmienky voľnej stanice s rychlonabijaním.
Tento RAM vypadá moc dobre, váha bude asi šialnená (nevidím dôvod oslobodzovať od daní) a zaujímala by ma cena. Nejde o hladkost ale ten motor išiel cely čas zbytočne na voľnobeh.
PS: vč som strávil viac ako hodinu v slimačej kolóne a to by bolo s EV lepšie poskakovanie ako s naštartovaným ICE motorom.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
to dezolátní dieselomilovníci regulérně obdivují 😁
Avatar - speedfred
speedfred
🤣🤣🤣 to má snáď ešte na uhlie.