Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Audi A6 Avant Sport 45 TDI quattro – I s nejslabší V6 má své kouzlo

37 komentářů

Mig_35
…se musím ptát, proč stejně těžké, nižší auto, s podobne výkonným sestivalcem - navíc doplněným mild-hybridem - konzumuje o více než 2 litry na sto více? V Mazdě jsou kouzelníci 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nebo umí dobře naladit PP, aby ukazoval dané spotřeby.
Ja si půjdu tu Mazda taky projet, ze zajímavosti. Protoze ta spotřeba je jak z říše snů. Za tolik nejezdi ani passat 2.0 TDI v běžném provozu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Klid, mi by to žralo nad 8 všechno.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale já to zatím nezpochybnuju. Jsme na to zvědavej jestli tomu tak je nebo ne.
webpaja
Poslední TDI V6 nejsou zrovna špičkou v úspornosti. Nicméně kolega má u Allroad 50TDI nějakých 7,5. Plnotučné quattro navíc.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Což je taková normální spotřeba 2.0 dieslu R4 v kombinaci s automatem a 4x4 neplnotučného qattra. Takže za mne super... bude záležet podíl měst a okresek, aby se váha přesunula
Avatar - Mikesus
Mikesus
No passat to má spíš o ten litr min s 4x4 a dsg.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak asi záleží, kde jezdíš, protože já třeba se Superbem s manualem 4x4 a haldexem jezdil za tohle, s Mondeem dlouhodobě 7,3 (ale to je těžší), myslím, že kolem 7 je to takovej průměr, až na určité jezdce 😁
Onkel_Paul
No já to mám třeba přesně jak píše Mikesus. Čili bych to Tvé tvrzení otočil, že až na určité jezdce... není problém jezdit s 2.0 dieslem R4 s DSG a pohonem všech kol (haldex) za 6,5
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kde jezdíš ? Já mám tak polovinu městsky a příměstský provoz, když jedu dálku, tak jsem taky na 6,5-6,8 (třeba i s rakví na střeše).
Onkel_Paul
Jezdím mix dálnice, meziměsto a město, s převahou dálnic a mimoměstského provozu, město cca 20% - proto mám diesel a ne benzín. Dostat se na dohled 7,5 litrů chce teda hooodně těžkou nohu - to je skoro o papíry. A nejsem ani ekojezdec, ani pirát silnic...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Odpověděl sis sám, město 20 % a to určitě není popojíždění v Praze či podobném městě se silným provozem, že ?
Onkel_Paul
Jde o město se silným provozem a znovu uvedu, že Tebou uváděná spotřeba 7,5 na diesel s DSG a 4x4 neodpovídá 2.0 TDI, ale 3.0 TDI. Tedy, pokud se nejedná o fordí diesel a Tvůj styl používání 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Diesel je koncern i Ford. Rozdil je ten, ze mou spotrebou jezdi i konceen jako Ford a kdyz jedu koncernovou spotrebou, tak koncern klesne a Ford je na tom porad stejne 😁

Ja myslim, ze je to srovnatelny v te spotrebe, trochu vic plynu u mensiho motoru - spotreba sestivalce. Dost lidi tu uvadelo spotreby 3.0 tdi na urovni me spotreby u R4 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
i 20% město je přespříliš s dieselem. To pak je poznat ten smrad všude.
Onkel_Paul
Jasně, zejména mluvíme-li o euro 6 s AdBlue, že?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano i ten. Protoze už potakavm dost těchto moderních TDI v S3 nebo O4, které kouří a smrdí, že se člověk dusí nebo je mu na zvracení. Proste diesel z pár let přestane emisne fungovat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak ty jezdíš jako novináři. To muzes srovnavat s jejich spotrebou 😒]
Toho GR yarise si taky proháněl dost.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Tyhle R4 tdi uz nejezdi za 5-6 litru?
Co si vybavuji z historie, tak u nejakeho golfu greenline (mozna se nazyval jinak) byla udavana spotreba 1.6tdi cca 3.5l
Avatar - Ozzman
Ozzman
Golf je o třídu menší, pravděpodobně bez 4x4 a automatu v tom greenlinu.

Já jsem mockrát zkoušel několik kusů 2.0TDI na různých trasách v r§zných autech a bylo to od 6-7,5 dle typu auta a motorizace. Nejméně to zvládaly dieselgatové TDI a to i svižně přes Německo na dálnici, nejhorší pak v provozu ve velkém městě to leze i k 10 na sto, bez vyjímky
Avatar - Jenik3
Jenik3
10 litru? To snad ani nejde.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdybych sem mohl nahrát obrázky, ukážu ti centrum Prahy ve špičce fotku z PP, jinak podobná zkušenost ve více velkých městech, Superby a Oktávky 2.0 TDI
Onkel_Paul
Tak podle diskuse jsi očividně jeden z mála no 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Spíš tak nejak jsem se smiril, ze moje auto neni nejuspornejsi a nemam potrebu si vybirat “idealni” trasy, kde to jede za 5 a davat je tady do diskuzni pranice, ze je to normalka 😊 Taky jezdim vice auty, kde jsem to měřil a mé daily car jede za bezmála 10 na 100, tak mne 6,5 nebo 7 litru nafty nejak nevzrusi 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
10 na 100 jede každej 4válcovej diesel v městě. Je jedno, jeslti to bylo TDI, DCAT, TDCI atd, se všemi jsem po Praze jezdil kolem 10. A myslím tím opravdu po Praze, ne jak někteří říkají jízdě po 6proudé magistrále jízdou ve městě. Jakmile je jen trochu ke špičce, tak žádnej diesel neklesnul pod 9,5
Avatar - Mokrous
Mokrous
Když si někdo koupí diesel na postávání v koloně před muzeem, tak jde.
Normální dálkový provoz se pohybuje mezi 5-6/100 včetně značného překračování limitů.
Mě se tady půl roku posmívali, že kecám nesmysly. Dokud jsem nedal video s dlouhodobou 5,4/100. Passat B8FL 200 koní. Předokolka.
4x4 přidej max. 0,5/100.
Před 14 dny jsem jel Litomyšl - Šumperk a celou cestu prokecal na telefonu a na místě čumím, bylo tam 4,6/100. A místy jsem opět hooodně překračoval limity. Nad 6 nejezdím nikdy. To snad ani nejde. Nepočítám 5km se studeným motorem ve městě. Tam to jde i za 12.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nekoupi, jen nekdy nekdo musi tim mestem projet, pak to samozrejme klesne, uvadim to jako extrem, navic z prace vyjizdim z centra mesta a nemam kudy nez kolonou.

Bezne pak 6-7 dle stylu jizdy, dostal jsem se i na 5,6 klidnou a poynulou jizdou po okreskach, ale to tady v okoli Prahy s tim provozem neni uplne vzdy mozne
Onkel_Paul
Hele sorry, ale přijde mi, že se neumíš přenést přes svoji garáž...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč myslíš ? Já popisuji mix asi 5 ti aut s 2.0 R4 dieslem soukromé a služební co jezdím/jezdil jsem 😊
Avatar - Jenik3
Jenik3
Tak to je zajimava hodnota spotreby, ktera pravdepodobne odrazi rovnomerny a primocary pohyb telesa.
Tedy bavime se o passatu 2.0 nafta, zatimco hlavni clanek je o audi 3.0 nafta.
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 To asi ne. Nemám soukromý uzavřený ovál. Takže to je vždy nerovnoměrný pohyb. A právě hrozně záleží jak moc je nerovnoměrný. Jednou jsem jel skoro rovnoměrně do Brna a bylo tam, 3,8/100. To je ale extrém a mírně z kopce i když se tam často jede i hodně do kopce.
Ale třeba zrovna teď jsem se vrátil z krátkého, ale z hlediska motoristy nepříjemného pracovního výletu. Musel jsem narychlo odvézt asi metrák čehosi kamsi do vidlákova. A všechno to "vyšlo" dokonale. Maxi stress na poslední chvíli. Až tak, že jsem si vykoledoval to, co jsem před chvílí popřel. V cíli jsem dnes měl 6,5/100. Takže nikdy neříkej nikdy... 😁 Auto 3 dny stálo - studený motor, baterka pokleslá atd... Cesta z města A do města B přes ucpané rozkopané město C a přes 12 dědin a pak zase zpět do A. Kilometrové kolony, jaké jsem tam ještě nezažil, semafory, rallye po okreskách 3. třídy brzda plyn, do kopce z kopce včetně 10% stoupání a pod. + pojížďky a hledání něčeho v dalším městě cestou zpět, kdy už jsem nepřekročil 120. Tam spěch a zpět normálně dle provozu. S&S vypínám a jel jsem v "S" tam a půlku trasy i zpět. Pobavila průměrka, kdy v cíli po 82km mi tam svítilo 38km/h. Prostě stau jako vyšitý. Až jsem si nadával, že jsem to neobjel celý dokola. Takže zcela nerovnoměrný a nepřímočarý pohyb. Pro mne srovnatelné s jízdou po plném velkoměstě.
Tím chci říct, že ano, občas se to všechno tak zesere, že i já jedu nad 6/100. Dnes dokonce 0,9l/100 nad WLTP. Ale jinak zcela běžně za WLTP a často i cca 0,5l/100 pod WLTP.
A6 s 3.0 V6 a Quattro Ultra teda bude taky jezdit za WLTP a v podobně blbých situacích o litr hůř. Ale jet s tím za 10 si teda moc dobře neumím představit a o takovou jízdu bych teda moc nestál.
Sice to je nekonečné hospodské téma, ale v praxi žádná věda. Buď se jede plynule a za málo a nebo se ty 2 tuny stále brzdí a znovu uvádí do pohybu a tak se logicky jede za víc, no.
Kdo hopsá denně většinu po Praze, tak pro něj prostě je lepší HEV, PHEV, EV... Zbytek benzín/nafta dle chuti a druhu tras.
Avatar - fOE
fOE
Nejuspornejsi diesel co jsem zazil byla 1.6 od hondy. To byl jediny motor ktery v aute nizsi stredni jezdil i dalnici 130kmph, i v mixu v klidu a bez kontroly pod 5l. 1.6tdi z koncernu byl na tom o pullitr hur snad v kazdem rezimu.
Avatar - fOE
fOE
7,5L je fajn spotreba, ale co se kolem me motaj lidi s 5er s 30d i40d, vsem zacina BC sestkou (pravda, ti s 40d se shlukuji v 6,8 a 6,9 rajonu, ale i tak 😁 ).
Na druhou stranu 😁rive neni plnotucne quattro.
webpaja
Ano, to je fakt. Srovnatelná 30d jde ještě úspornější. Btw, s F-pace 30d umím když chci pod 6 taky, ale je to velmi nezáživné 😉
webpaja
To bude rozdíl částečně i mezi zcela nově vyvinutou jednotkou a už zřejmě delší dobu pouze inovovaným V6 TDI.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Lubo
Prvá silná stránka v zhrnutí je Prostorný a praktický interiér.

Ja to ako silnú stránku nevidím, naopak.

Schránka vpredu medzi sedadlami zúfalá.
Vpredu ťažko odložiť spolu mobil, kľúče, žuvačky, okuliare, bežné somariny.
Do dverí akurát tak energy drink.
Možno so šťastím 0,75l fľaša keď z nej odpiješ 😁