Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Přestavby veteránů na elektromobily nedávají smysl, říká respektovaný novinář. Jeho argumenty vás donutí přemýšlet

20 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
přestavba na Ev je znehodnocení vozu, jeho tradic, historie, odkazu na um a dovednosti našich předků, pošlapání vývoje, historie a všecho.

Tyto vozy máají právo jezdit dokud toho budou schopny a dokud plnit normy a předpisy, platné k datu jejich výroby.
Othello
Nechápu že se tím vůbec někdo zabývá. Zničit hodnotného veterána nějakou nesmyslnou přestavbou, to by udělal asi jen úplný debil. Když už to fakt někdo chce v elektrice, daleko lepší je stavba repliky
gil54
Taková úprava výrazně snižuje historickou hodnotu a i obecnou cenu, protože vozidlo ztrácí status historického vozidla tím, že nesplňuje mezinárodní technický kodex FIVA. To ani v článku není zmíněno, ač je to podstatné a zásadní. (Resp. přestavbou se změní původní rok výroby auta na rok, kdy byla přestavba provedena a výrobce auta se změní na toho, kdo to zamontoval.)
Avatar - wakantanka
wakantanka
No ale ak je to tak, ako potom môže takéto prestavané auto dostať TP a byť schválené do premávky? Ani pri individuálnej homologizácii to nesplní z aktuálnych požiadaviek nič, žiadne airbagy, žiadne ABS, žiadni asistenti atď.
gil54
Stále se ale bavím o registraci pro historické vozidlo a dokumentu FIVA ID CARD. Konkrétně o přestavbě na elektrický pohon se hovoří v kapitole 6.5.3 kodexu FIVA
https😐/www.fkhv.cz/…va-2020-preklad/
Avatar - wakantanka
wakantanka
O.k. prehliadol som že reč je o veteránoch. To že už to nebude môcť mať veteránske značky mi je jasné.
to.je.otazka
Ja osobne nesúhlasím. Historické auta sa kupujú kvôli vzhľadu, nie pre 60 ročnú techniku. Každému sa páči Wartburg 311 a nie Wartburg 353, pričom majú rovnaký technicky základ ale 311 je krajší a ma hodnotu 353. V lete v nedeľu sa chcem ísť previesť, nie hľadať prečo to neštartuje, čo je z karburátorom kade vytiekla voda…
Hendly
“ Není tajemstvím, že zeměkouli zatěžuje těžba kobaltu a výroba lithium-iontových akumulátorů do elektromobilů”

Snad to neni tajemstvi a nekdo mi to prozradi jak zatezuje.
Vim ze ano, ale opravdu me zajima jak.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Já vím jak.......ale jako profesionál, takové informace neposkytuju zdarma. Zeptej se proto strýčka Googla ....a už tato malá rada by technicky měla být zpoplatněna....ale že jsou ty Velikonoce, tak udělám výjimku. :-! :-! :-!
rohor
Správně. Pan Hendly by měl za odpovědi na svoje stupidní dotazy platit.
Hendly
No a neni to opacne?

Proc zde v naproste vetsine nedostanu odpoved?

Proc se stale pise o skodlivosti vyroby baterii, ale nikdy neni uvedeno jak skodi? Co je odpadem z výroby baterie?
Avatar - Anonym
Anonym
Nejde jen o proces samotné výroby ale hlavně o těžbu surovin na jejich výrobu, přepravu těchto surovin, jejich zpracování, výstavbu toáren an výrobu bateriií a následnou přepravu baterií do Evropy a USA.

Jenom samé emise a jedy, nic jiného při tomto nezniká.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Tohle je snad každému jasné i bez nějakého dumání ne? Existuje ale jedna výjimka, kde vyhození původního spalovacího motoru smysl dává. Jmenuje se Avia A30 😊
Arese
Souhlas, a ještě bych tam dal Multicary z období NDR, jejich mimořádně hlučné a smrduté diesely konstrukčně spadaly do 30. let! 😲 😒 :no: :no: :no:
Arese
https😐/www.autoforum.cz/…nachazi-vyuziti/
...natož je vlastnit! 😒] 😒] 😒] :no:
gutex
Společnost Hertz rozšířila svou flotilu půjčoven elektromobilů - a pak její zisky prudce vzrostly
Společnost Hertz, která se zabývá pronájmem automobilů, zařazuje vyšší rychlostní stupeň na cestě k elektromobilům. Již nyní zaznamenala 12% nárůst ročního zisku, protože tato celosvětově působící půjčovna automobilů urychluje přechod na elektromobily a snižuje náklady.

Generální ředitel společnosti Hertz Stephen Scherr během hovoru k výsledkům za třetí čtvrtletí oznámil tržby ve výši 2,5 miliardy dolarů a ve stejném čtvrtletí společnost potvrdila dohodu s GM na 175 000 elektromobilů, uvedl server The Driven.

Údaj o příjmech lze částečně vysvětlit tím, že poptávka firem po pronájmech poskytovaných společností Hertz vzrostla na 70 % úrovně před pandemií. Dalším klíčovým faktorem však bylo zjištění společnosti Hertz, že údržba elektromobilů je o 50-60 % levnější než údržba vozů s benzinovým motorem.

https😐/www.thecooldown.com/…vehicles-rental/
:yes: :-!
Arese
Avatar - Mikesus
Mikesus
proč sem dáváš věc z roku 2021 jako reakci na výsledek z roku 2022? To, že to bylo nějak v 2021, tak v roce 2022 je to diametrálně odlišné. Takže tvůj argument je už zastaralý ( stejně jako tvoje názory ) a tedy naprosto irelevantní.
gutex
Společnost Hertz přidala půjčování elektromobilů a z bankrotu se dostala k obrovským ziskům

Po třetím čtvrtletí roku 2022 oznámil generální ředitel společnosti Hertz Stephen Scherr další dohodu o pronájmu elektromobilů, tentokrát se společností GM na 175 000 elektromobilů. Společnost také uvedla, že ve třetím čtvrtletí dosáhla příjmů ve výši 2,5 miliardy dolarů, a to ještě před příchodem těchto nových elektromobilů. Scherr se během hovoru o výnosech podělil o následující informace😒br />
"Zaměřili jsme se na provozní dokonalost a optimalizaci vozového parku, abychom dosáhli finančních výsledků, které usnadnily investice do našich strategických priorit, jako je elektrifikace, a zároveň zvýšili výnosy pro naše akcionáře a byli ve službách našich zákazníků."

Společnost Hertz nedávno oznámila také třetí partnerství v oblasti elektromobilů. Od společnosti Polestar kupuje 65 000 elektromobilů. Mezi společnostmi Tesla, GM a Polestar chce mít Hertz ve svém vozovém parku téměř 350 000 elektromobilů.

https😐/insideevs.com/…-profits-boomed/
:yes: :-!
DonVito
Takze je tomu presne naopak nez pise arese.
https😐/www.greencarreports.com/…oil-nerve-center

Jake prekvapeni. Nechapu, proc lidi kteri oboru nerozumi, maji potrebu neustale komentovat...

PS Obrovska vyhoda pro pujcovnu EV je, ze je vse hlidano elektronikou a lze jen obtizne poskodit. Narozdil treba od fosilu s manualem.