Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE Tekna+ – Vrcholná verze nabízí víc než unikátní hybrid
41 komentářů
Othello
Nic moc spotřeba se dala celkem očekávat. ICE motor sice jede v příznivějším režimu, ale přenos jeho energie přes generátor, elektroniku a zpět přes elektromotory je samozřejmě mnohem ztrátovější než jedna ocelová hřídel
Dovolim si ti oponovat.
Cetl jsem mnoho porovnani tohoto typu pohonu s paralelnim hybridem Toyoty.
Napr. Jazz vs Yaris. A Jazz mel v nejakych testech dokonce nizsi spotrebu nez Yaris.
Cetl jsem mnoho porovnani tohoto typu pohonu s paralelnim hybridem Toyoty.
Napr. Jazz vs Yaris. A Jazz mel v nejakych testech dokonce nizsi spotrebu nez Yaris.
Asi záleží na typu provozu. Dovedl bych si představit že nejvíce bude Nissan ztrácet na dálnicích a naopak nejlíp by na to měl být ve městě. Nicméně městská spotřeba v testu je taky docela vysoká
Na YT se dají najít testy, kde městský a příměstský okruh zajel borec za 5/100.
A hned vedle ale testeři říkají 7-8/100. Takže to asi bude otázka tempa a zacházení, ale taky jsem čekal mimo dálnici lepší čísla. Jinak je mi ten pohon sympatický.
A hned vedle ale testeři říkají 7-8/100. Takže to asi bude otázka tempa a zacházení, ale taky jsem čekal mimo dálnici lepší čísla. Jinak je mi ten pohon sympatický.
Testoval jsem s tímto pohonem QASHQAI a při defenzívní jízdě bral 7 l, když jsem jezdil normálně dynamicky tak 8. V Brně.
Nemám problém s tím, že to může být úspornější, ale tak nějak z principu bych v tuto chvíli dal asi přednost hybridní Ravce, popřípadě Kuze, pro jejich osvědčený pohon, než této novince u které zatím její trvanlivost není známa
Tak za prvé, žádný paralelní hybrid Toyoty neexistuje (nebo je přísně utajen). A za druhé, meleš opět svoje ničím nepodložené kraviny. Děkujem. Bylo to Mikesusi dost slušné?
Jo bylo. A jaký hybrid je v Toyotě, kdyz ne paralelní? Jako beru, že je paralelně-sériový ( nebo sériově-paralelní ), ale k paralelnímu má blíže než k sériovému.
"Jako beru, že je paralelně-sériový ( nebo sériově-paralelní ), ale k paralelnímu má blíže než k sériovému."
Souhlas, ale "paralelní" hybrid to prostě není.
Souhlas, ale "paralelní" hybrid to prostě není.
Ja vím, ale označení paralelní mi přijde přesnější než sériový. A úplně nejpřesnější je ten sériově-paralelní ( nebo naopak ), souhlasím. Ani nevím, která z tech variant je lepší označení, nebo jestli je v tom vůbec nějaký rozdíl.
Osobně mi to nepřijde jako špatně označit za paralelní. I tak se jeden čas označoval, kdyz se rozlisovalo jen sériový a paralelní. Tak příklad byl právě paralelní hybrid od Toyoty.
Osobně mi to nepřijde jako špatně označit za paralelní. I tak se jeden čas označoval, kdyz se rozlisovalo jen sériový a paralelní. Tak příklad byl právě paralelní hybrid od Toyoty.
Ok Toyota serio - paralelni.
My moc dobre vime, jak hybrid Toyoty funguje. Nepotrebuji se tu dohadovat...
Kdyz uz jsme u toho, tak je serio - paraleni i ta Honda. Protoze ma dva rezimy. A s mechanicky pripojenym motor ke kolum je taky paralelni. Prestoze ve vetsine ostatnich rezimu je Honda hybridem seriovym.
PS Drive byval rohor v diskzuch o hybridech pokornejsi. Nejak mu narostl hrebinek, panackovi. 😁
https😐/www.auto.cz/diskuse/87637/1#…
My moc dobre vime, jak hybrid Toyoty funguje. Nepotrebuji se tu dohadovat...
Kdyz uz jsme u toho, tak je serio - paraleni i ta Honda. Protoze ma dva rezimy. A s mechanicky pripojenym motor ke kolum je taky paralelni. Prestoze ve vetsine ostatnich rezimu je Honda hybridem seriovym.
PS Drive byval rohor v diskzuch o hybridech pokornejsi. Nejak mu narostl hrebinek, panackovi. 😁
https😐/www.auto.cz/diskuse/87637/1#…
Alfonz666
"Dynamika není vyloženě dramatická, ale rozhodně více než důstojná, zvlášť v nižších rychlostech" - no dynamiku to má jako Kokodák Rs, a ten se tu vychvaloval jak je sportovní...
No pokud bereš Kodiaqa s vlekem na kterém má jednoho X-Traila, tak pak ano.
https😐/zeperfs.com/…el10581-9709.htm
https😐/zeperfs.com/…el10581-9709.htm
😁 ty minimální rozdíly smazes nalozenim 200 kg do kufru aby vážili stejně...
Rozdíl přes 5 sec. u 80-180 není minimální, ale o třídu. Navíc ten benzíňák bude zrychlovat třeba 100x pořád stejně, ten X-Trail po vybiti baterky bude zrychlovat jako 116 kW motor s dvoumetrákovým batohem navíc, takže rozdíl bude ještě narůstat.
Ve větších rychlostech Nissan ztrácí, to máš pravdu. Chtěl jsem hlavně poukazat na to, že se tu opět ohrnuje rypak nad dynamikou rodinne krabice od bot, která má dynamiku jak sporťák před 20ti lety. Každopádně díky za super odkaz na porovnávací web. Akorát nevím, jak to měřili? Viz. Moje auto tam má rozdíl 0-100 celých 1,2 s.
Ten web přímo nic neměří, sbírá údaje od redakcí kde zrychlení měří (Auto Motor und Sport, Auto Bild, AutoCar, Auto Journal, Auto Plus, Automobile Magazine, 4x4 Magazine a další evropské redakce) a pokud je více měření, tak z nich dělá průměr.
Na tom webu jsou často nesmyslna data. Viz třeba camry hybrid, 0-200, i když na 200 se nikdy nemůže dostat, kdyz ma omezovač na 180. A ani z principu se nemůže dostat výš, protoze elektromotor by překročil své maximální otáčky.
https😐/zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…
Obecně( ovsem ne všech ) tam jsou vylepsovane výsledky německých aut
Viz treba kodiaq rs tdi
https😐/zeperfs.com/…da-kodiaq-rs.htm#…
https😐/accelerationtimes.com/…/skoda-kodiaq-rs
0-160 rozdíl 6s není statistická chyba, na to je to moc velký rozdíl. A proč bych měl věřit spíše tomu druhému? Netvrdím, že nebude mít též chyby, ale konkrétně u toho kodiaqu mám přímé srovnání.
Podle tohoto by měl být výsledek jasný rozdílem třídy
https😐/zeperfs.com/…uel7647-9186.htm
A v reálu to bylo jinak. Do 100 je to bez debat, ale pak byl výsledek zajímavější. Zkoušeli jsme 100-max a kupodivu to bylo následovně, do cca 120 lehce navrch kodiaq, pak do 130 se to ustálilo a pak začal mít HL navrch až do omezovace na 190 gps ( ano zjistil jsem že HL má omezovač nejvýš ze všech toyoti hybridu ), poté mel kodiaq vyhodu. Ale v provozu na dalnici, pokud by tam bylo předjíždění kamionu a pomalejsich aut v levém pruhu, by to měl kodiaq obtížnější.
https😐/zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…
Obecně( ovsem ne všech ) tam jsou vylepsovane výsledky německých aut
Viz treba kodiaq rs tdi
https😐/zeperfs.com/…da-kodiaq-rs.htm#…
https😐/accelerationtimes.com/…/skoda-kodiaq-rs
0-160 rozdíl 6s není statistická chyba, na to je to moc velký rozdíl. A proč bych měl věřit spíše tomu druhému? Netvrdím, že nebude mít též chyby, ale konkrétně u toho kodiaqu mám přímé srovnání.
Podle tohoto by měl být výsledek jasný rozdílem třídy
https😐/zeperfs.com/…uel7647-9186.htm
A v reálu to bylo jinak. Do 100 je to bez debat, ale pak byl výsledek zajímavější. Zkoušeli jsme 100-max a kupodivu to bylo následovně, do cca 120 lehce navrch kodiaq, pak do 130 se to ustálilo a pak začal mít HL navrch až do omezovace na 190 gps ( ano zjistil jsem že HL má omezovač nejvýš ze všech toyoti hybridu ), poté mel kodiaq vyhodu. Ale v provozu na dalnici, pokud by tam bylo předjíždění kamionu a pomalejsich aut v levém pruhu, by to měl kodiaq obtížnější.
Na ZePerfs jsou vylepšované výsledky německých aut. No to je hodně odvážná myšlenka vzhledem ke skutečnosti, že tyto stránky provozuje francouzská společnost Gandi, vše je primárně napsané ve Fránině a Angličtina je tam jenom jako druhý jazyk aby to někdo četl spolu se Španělštinou, Italštinou a Portugalštinou, přičemž Němčina tam vůbec není (sic, přestože fandí Němcům). Zkus jim napsat, že straní Fritzům, myslím, že výsměch, který bys sklidil by byl slyšet až na auto.cz.
https😐/zeperfs.com/infos.htm#…
V odkazu, který jsi dal, je naftový Kodiaq rychlejší než na ZePerfs, 0-200 za 34,4 vs 37,3.
A podrobnější pohled na čísla podle jednotlivých rychlostí dost znevěrohodňuje údaje na accelerationtimes.com, protože ten Kodiaq tam ze 190 na 200 zrychluje za 1,8 sec, přičemž ze 100 na 110 zrychluje za 2,1 sec. tomu může věřit jen pilot F35, který ví co udělá zapnutá forsáž. Ale Kodiaq žádné přídavné spalování, které by se aktivovalo ve 150km/h (viz zkracující se časy od této rychlosti výš) nemá a vzhledem k tomu, že odpory rostou se čtvercem rychlosti, tak jsou ty údaje totální hámotina. Naopak čísla na ZePers po každých 10 km rychlosti v těchto vyšších rychlostech rostou velmi prudce, což je vzhledem k tomu čtverci rychlosti daleko logičtější a uvěřitelnější.
https😐/zeperfs.com/infos.htm#…
V odkazu, který jsi dal, je naftový Kodiaq rychlejší než na ZePerfs, 0-200 za 34,4 vs 37,3.
A podrobnější pohled na čísla podle jednotlivých rychlostí dost znevěrohodňuje údaje na accelerationtimes.com, protože ten Kodiaq tam ze 190 na 200 zrychluje za 1,8 sec, přičemž ze 100 na 110 zrychluje za 2,1 sec. tomu může věřit jen pilot F35, který ví co udělá zapnutá forsáž. Ale Kodiaq žádné přídavné spalování, které by se aktivovalo ve 150km/h (viz zkracující se časy od této rychlosti výš) nemá a vzhledem k tomu, že odpory rostou se čtvercem rychlosti, tak jsou ty údaje totální hámotina. Naopak čísla na ZePers po každých 10 km rychlosti v těchto vyšších rychlostech rostou velmi prudce, což je vzhledem k tomu čtverci rychlosti daleko logičtější a uvěřitelnější.
Jak píšu, chyby a statistické tam být můžou, ne vylhana čísla. Tak vysvětli tu camry na 200. Pořád ses na to nezmohl a neustále zepfers obhajujes
Zeperfs nejsou dokonalé, určitě bych na časy nevsadil výplatu... ale zase jeden špatný příklad s Camry neznamená, že je to celé o ničem.
Ty accelerationtimes vůbec nevytahuj, ty jsou v rozporu samy se sebou... asi těžko bude Kodiaq RS zrychlovat na 160km/h 24,4s, když ta samá stránka tvrdí, že ujede 400m za 16,8s s cílovou rychlostí 101mph = 160km/h+, žejo. Takže pravdu má spíš Zeperfs, která je v souladu s tím údajem na accelerationtimes pro 0-400m.
Ty accelerationtimes vůbec nevytahuj, ty jsou v rozporu samy se sebou... asi těžko bude Kodiaq RS zrychlovat na 160km/h 24,4s, když ta samá stránka tvrdí, že ujede 400m za 16,8s s cílovou rychlostí 101mph = 160km/h+, žejo. Takže pravdu má spíš Zeperfs, která je v souladu s tím údajem na accelerationtimes pro 0-400m.
Mám osobní přímé srovnání s kodiaqem. Ze 100 na 160 byl rychlejší HL nez dieslovy kodiaq RS ( zamerne pisu dieslovy, aby vylo jasne ). Zkouseno opakovaně. Tak jak to mám pak brát?
A co ta camry? To je evidentně vycucane z prstu, ne chyba.
A co ta camry? To je evidentně vycucane z prstu, ne chyba.
No ale na pomoc si vytáhneš jinou stránku, kde je ještě evidentnější chyba? 😄 A dokonce je tam pro 0-160 v disciplíně 0-400m lepší hodnota, než na zeperfs? To se asi úplně nepovedlo, ne 😄 ?
Ani jedna stránka asi nedělá svoje měření, oboje je to odněkud sesbírané, v obou případech bez detailního ozdrojování (tj. hodnota 16,8s pochází ze srovnávacího testu AMuS ze dne xy)... ale Zeperfs aspoň uvádí, odkud obecně čerpá a má těch zdrojů víc, accelerationtimes jsou prostě jen nějaká čísla bez čehokoli. Takže jestli už něco z toho používat, tak za mě tedy zeperfs - je to takový jednooký mezi slepými.
Dá se něco vygooglit, tady to podle videa a podle tacho vypadá cca. na 17s (0:0😲:25)...
https😐/www.youtube.com/watch?… (ale tacho 160 nebude GPS)
auto.cz naměřilo při srovnání 18,2s
https😐/www.auto.cz/…zas-tohle-140771
Takže hodnota 18,5s uváděná na zeperfs mi přijde realistická a dostatečně potvrzená.
Ani jedna stránka asi nedělá svoje měření, oboje je to odněkud sesbírané, v obou případech bez detailního ozdrojování (tj. hodnota 16,8s pochází ze srovnávacího testu AMuS ze dne xy)... ale Zeperfs aspoň uvádí, odkud obecně čerpá a má těch zdrojů víc, accelerationtimes jsou prostě jen nějaká čísla bez čehokoli. Takže jestli už něco z toho používat, tak za mě tedy zeperfs - je to takový jednooký mezi slepými.
Dá se něco vygooglit, tady to podle videa a podle tacho vypadá cca. na 17s (0:0😲:25)...
https😐/www.youtube.com/watch?… (ale tacho 160 nebude GPS)
auto.cz naměřilo při srovnání 18,2s
https😐/www.auto.cz/…zas-tohle-140771
Takže hodnota 18,5s uváděná na zeperfs mi přijde realistická a dostatečně potvrzená.
Jak jsem psal, chyby jsou určitě, ne záměrné výmysly ( viz camry 0-200 ). To ze ma kodiaq napsaný rychlejší čas na 200 nebo čtvrtmily, mne nějak netrápí než to, ze se někdo ohání čísly na stránce, která evidentně si výsledky cuca z prstu. Nebo mi ukážeš další stránky, kde je zaměřena akcelerace toyotiho hybridu na 200?
Kodiaq byl pro srovnání, protoze jsem mohl v reálu srovnat s HL, který má u zepfers i accelerationcars podobná čísla, narozdil od toho kodiaqu.
Tak mi ještě napiš, kdo tedy změřil camry na 200?
Kodiaq byl pro srovnání, protoze jsem mohl v reálu srovnat s HL, který má u zepfers i accelerationcars podobná čísla, narozdil od toho kodiaqu.
Tak mi ještě napiš, kdo tedy změřil camry na 200?
ericn
X-Trail skončil druhou generací, tohle je jen další kočkopes 😉 Už ta minulá generace se prodávala “skvěle”, u nás 4 ks za rok loni a předloni 49ks, tohle bude podobné :yes:
Postreh
Auto za cca 58 000 Eur trápiace sa s bežnou dialničnou rýchlosťou ?? K tomu vybrácie od podvozku a kolies, slabé odhlucnenie ??? celé zle...toto sú tie ekologické nezmysli v praxi...trojvalec na 1,8 tony..tak to aj v konečnom výsledku jazdi.
Jarda68
Něco málo ke skutečné spotřebě,
cesta do Alp, následně do Chorvatska, celkem - 2 000 km (2 dospělí a 2 děti + střešní box) průměrná spotřeba 6,2 l. Cesta Brno - Beskydy pouze řidič za 6 l zpáteční cesta 2 dospělí + 2 dětí + 3 kola na nosiči - 6,8 l.
cesta do Alp, následně do Chorvatska, celkem - 2 000 km (2 dospělí a 2 děti + střešní box) průměrná spotřeba 6,2 l. Cesta Brno - Beskydy pouze řidič za 6 l zpáteční cesta 2 dospělí + 2 dětí + 3 kola na nosiči - 6,8 l.
Jarda68
něco málo o skutečné spotřebě
Alpy - Chorvatsko ujeto přes 2 000 km (2 dospělí+2 děti + na střeše box) spotřeba 6,2 l
Brno - Beskydy pouze řidič - 6 l
Zpáteční cesta 2 dospělí + 2 děti a 3 kola na nosiči - 6,8 l.
Alpy - Chorvatsko ujeto přes 2 000 km (2 dospělí+2 děti + na střeše box) spotřeba 6,2 l
Brno - Beskydy pouze řidič - 6 l
Zpáteční cesta 2 dospělí + 2 děti a 3 kola na nosiči - 6,8 l.
lukáš paštéka
Auto.cz nečtu pravidelně, ale pokaždé ve svých testech mají spotřeby, oproti uživatelům-vlastníkům testovaných vozů, vždy větší o litr, či dva... Auto bych si díky jejich "radám" nekoupil... Prostě ani dobrý recenzent, ani vyzrálý řidič.
lukáš paštéka
Příspěvek podléhá schvalování.
Spotreba tohto inovatívneho pohonu je pre mňa sklamaním. Čakal som lepšie hodnoty. Nevidím v čom je jeho pridaná hodnota. Vie to niekto objasniť lepšie, či sa očakáva lepšia spoľahlivosť, úspora miesta, servis, alebo aké sú dôvody ísť do tohto druhu pohonu?
PS: zaujímavé rozdelenie predných svetiel, pripomína mi to trocha X7 vo viacerých detailoch
Ale teď vidím, že můj motor má podobné parametry jako tenhle hybrid.
Spotřeba téměř na chlup stejná a dynamika taky.