Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeEvropská komise navrhuje, že po roce 2035 umožní prodej aut na syntetická paliva
135 komentářů
pradeda777
....ekofašisté jsou na ústupu....teď je třeba přitlačit...... :yes: :yes: :yes:
Nejlepší by bylo shodit to ze stolu celé a je klid, ať si každý vybere, čím chce jezdit :yes:
Přesně tak! Důležitá je přece zákaznícká svoboda volby a férové tržní prostředí pro všechny druhy pohonu! 😄 :yes: :yes: :yes:
Ja by som jazdil na mazut, s dvanásťvalcom s objemom 72 litrov. Parkovať budem pod tvojimi oknami. OK?
Copak, zase soutěžíš i titul "Demagog roku"? Potěším tě, máš velkou šanci na vítězství! 😒] 😒] 😒] :no:
P.S. Odkdy jezdí osobáky na mazut? Kde jsi takovou blbost slyšel? 😲 :no:
P.S. Odkdy jezdí osobáky na mazut? Kde jsi takovou blbost slyšel? 😲 :no:
Keď nechápeš, nereaguj. Je to prosté.
Naviac ti zrejme nedochádza, že jedným z najväčších demagógov si tu práve ty.
Naviac ti zrejme nedochádza, že jedným z najväčších demagógov si tu práve ty.
Tak byla to hloupá reakce. Norma Euro6 + jsou už dost čistá auta a světe div se, jezdí na benzin a naftu 😉
Mig_35
Další zelená hlava z koncernu se vyjádřila, až mu nepůjdou prodeje elektra, otočí nebo půjde…
"Podle Griffithse jsou poměrně drahá a zřejmě nebudou ihned pro masový trh, ale spíš pro vysokovýkonná vozidla, jejichž zákazníci si mohou dražší provoz dovolit."
Ano to je realita. :yes:
A ja to movitejsim zakaznikum preju. Az bude e-fuel, mohl bych si spalovak na stara kolena zase poridit. 😁
Vsichni budou moct dal provozovat sva Porsche a Lamba. I po ukonceni prodeje fosilnich paliv.
Ano to je realita. :yes:
A ja to movitejsim zakaznikum preju. Az bude e-fuel, mohl bych si spalovak na stara kolena zase poridit. 😁
Vsichni budou moct dal provozovat sva Porsche a Lamba. I po ukonceni prodeje fosilnich paliv.
je to bohužel tak, prostě z toho bude koníček pro bohatý, odhaduju stovku za litr...
...ale to jsem se škaredě spletl
https😐/www.motortrend.com/…-carbon-capture/
What does it cost? Porsche pegs the initial price at 10 euros per liter ($44.73 per gallon as of this writing!) but e😜ects efficiencies of scale and technology to reduce that to $7.57/gallon by 2026.
Takže někde kolem 60 korun časem?
...ale to jsem se škaredě spletl
https😐/www.motortrend.com/…-carbon-capture/
What does it cost? Porsche pegs the initial price at 10 euros per liter ($44.73 per gallon as of this writing!) but e😜ects efficiencies of scale and technology to reduce that to $7.57/gallon by 2026.
Takže někde kolem 60 korun časem?
No tak ti nevím, zatím se vyrábí cca 130tis litrů ve zkušební fázi jednoho závodu Porsche v Chile😒br />
https😐/www.novinky.cz/…v-chile-40418074
Máš tam i časování, jak chtějí jet dál.
Btw spotřeba ČR za rok 2022 byl cca 2,1mld litrů = 4 fabriky tohoto typu v plném výkonu, který má být ve 2027... Pořád do roku 2035 času dost..
Je to trochu spekulace, ale pokud budou e-paliva protěžována jako baterky, nemusíme nic měnit, budovat novou infrastrukturu a to ani auta = rozumný přístup a hlavně to bude na nás zákaznících, čemu dáme přednost :yes:
https😐/www.novinky.cz/…v-chile-40418074
Máš tam i časování, jak chtějí jet dál.
Btw spotřeba ČR za rok 2022 byl cca 2,1mld litrů = 4 fabriky tohoto typu v plném výkonu, který má být ve 2027... Pořád do roku 2035 času dost..
Je to trochu spekulace, ale pokud budou e-paliva protěžována jako baterky, nemusíme nic měnit, budovat novou infrastrukturu a to ani auta = rozumný přístup a hlavně to bude na nás zákaznících, čemu dáme přednost :yes:
Chapes jak se e paliva vyrabi?
Kam tou otázkou míříš?
Protoze na to potrebujes ele energii. Proc ji teda nepouzit primo na pohon ev s x krat vetsi efektivitou?
Efektivita se týká pouze motoru, jenže tomu sekundují zoufale neefektivní baterie - viz Mokrous 17:53 😉
a co napsal? Ze za 3 minuty natankuje 650kWh ze kterych pak vic jak 2/3 zase vypusti bez uzitku jako smrad a teply vzduch?
Pokud se nad tím zamyslíš, tak si vezmi kolik km ujedeš na plnou baterku třeba Enyaqu a jak dlouho ti trvá ji doplnit. Pak vezmi Kodiaq... a jsme zas u toho, co je lepší - ty budeš tvrdit, že elektrika, já diesel. Každý má svůj úhel pohledu.
Bude ti asi 856 diskuse na stále stejné téma 😉
Bude ti asi 856 diskuse na stále stejné téma 😉
A ty vypustíš smrad v Tušimicích... A v Číně. A Grzegorz v Belchatówě. Atd...
A určite je to ekvivalent toho, čo by vyletelo z výfukom tým autám, keby neboli na elektrinu...?
No v Polsku je to i horší. Proboha nemusíme si tu snad den co den opakovat základní fakta energetických mixů jednotlivých zemí. CO2 mix Polska se motá okolo 200g/km. A Můj dehet to má okolo 140g.
+ při výrobě EV se vytvoří CO2 na několik let mého ježdění, aniž by to EV vyjelo ze salonu. U nás plus mínus podobně, Rakousko je na tom kvůli vodě líp atd... Omílá se to tu denně, ale každá strana zdá se chce slyšet jen svoje fakta...
+ při výrobě EV se vytvoří CO2 na několik let mého ježdění, aniž by to EV vyjelo ze salonu. U nás plus mínus podobně, Rakousko je na tom kvůli vodě líp atd... Omílá se to tu denně, ale každá strana zdá se chce slyšet jen svoje fakta...
Tankuje za 3min., ale na průměrný nájezd 15000km rok musíš jet minimálně 20x k benzínce.Každý nemá benzínku doma. Mám to k nejbližším 3 benzínkám cca 4km, kolem jedné jezdím stále, ale tam je dobré kupovat tak pivo. 😁
No nebaví mě pořád přemýšlet, zda pojedu ještě kolem těch lepších benzínek, nebo ne, a ztráta času když jedeš pouze pro benzin je celkově docela velká.
No nebaví mě pořád přemýšlet, zda pojedu ještě kolem těch lepších benzínek, nebo ne, a ztráta času když jedeš pouze pro benzin je celkově docela velká.
😁 😁 😁
Na 15 tisíc mi stačí 13 zastávek ročně. A pokaždé jedu kolem solidní pumpy. OMW pod okny, Orlen 1km daleko vedle 4 hlavních supermarketů. Další na trasách všemi směry. Nikdy jsem neřešil kde tankovat, snad krom Slovinska, kde jsem kvůli paranoie jednou zajel o pár km dál, aby to bylo OMW a ne něco, co neznám. Ve finále by se asi nestalo vůbec nic, ale to je spíš taková trapnovtipná historka, než reálný problém s pumpami. Prostě až svítí dojezd okolo 100, někde cestou přibrzdím na 2 minuty. Zastrčím pistoli, přečtu sms, otevřu apku, případně dobiju kredit v apce, vyndám pistoli, bliknu QR kód, obdržím slevu a doklad pro účetního a jedu. Hotové peklo. Ženská se ani nestihne vyčurat, když se mnou jede a už čekám... Už se nemohu dočkat, až se budu rvát o obsazený stojan a smrdět na něm hodinu až ho vybojuju. A tohle dělat nejméně 73x ročně. A hlavně v okamžiku, kdy to budu nejmíň potřebovat a bude životně nutné jet a nečekat...
Na 15 tisíc mi stačí 13 zastávek ročně. A pokaždé jedu kolem solidní pumpy. OMW pod okny, Orlen 1km daleko vedle 4 hlavních supermarketů. Další na trasách všemi směry. Nikdy jsem neřešil kde tankovat, snad krom Slovinska, kde jsem kvůli paranoie jednou zajel o pár km dál, aby to bylo OMW a ne něco, co neznám. Ve finále by se asi nestalo vůbec nic, ale to je spíš taková trapnovtipná historka, než reálný problém s pumpami. Prostě až svítí dojezd okolo 100, někde cestou přibrzdím na 2 minuty. Zastrčím pistoli, přečtu sms, otevřu apku, případně dobiju kredit v apce, vyndám pistoli, bliknu QR kód, obdržím slevu a doklad pro účetního a jedu. Hotové peklo. Ženská se ani nestihne vyčurat, když se mnou jede a už čekám... Už se nemohu dočkat, až se budu rvát o obsazený stojan a smrdět na něm hodinu až ho vybojuju. A tohle dělat nejméně 73x ročně. A hlavně v okamžiku, kdy to budu nejmíň potřebovat a bude životně nutné jet a nečekat...
Taký dlhý text, a celý rieši len osobné pohodlie jedného zadku - na úkor všetkých, seba tiež.
Kdyz to mas pod okny, tak si priste ten napis na ty pumpe precti poradne, at ho tu nepises s chybou. Hujere.
😒] 😁
Asi se moc casto vyhledem na benzinku nekochas. Nedivim se ti. A co potom ten smrad...
😒] 😁
Asi se moc casto vyhledem na benzinku nekochas. Nedivim se ti. A co potom ten smrad...
Hehe, dostal jsi mě. Nevím proč jsem to napsal s blbým V. Ale uznávám chybu. To pod okny bylo obrazně, pár metrů to je a na logo jim nekoukám a žádný smrad odtud nevane. Nicméně mne to neomlouvá, že jsem předvedl trapas... Stane se.
On se benzinkou za těch 5min nepokochá, ale ty tam strávíš minimálně půl hodiny než se dobiješ na cestě 😉 Takže máš čas si to tam prohlédnout, což jistě oceníš…
Máš blbý auto když musí jet na lepší benzín.
Sou auto co jezdí i na 91ku kdyby byla ještě na trhu 😄
Sou auto co jezdí i na 91ku kdyby byla ještě na trhu 😄
Tucson má doporučený benál od 91. Takže lepší myslím duvěryhodnější benzínku, ta jedna měla v minulosti z palivama problémy.
Pokud bych musel tankovat 98, tak musím tak 20km ale to je už výběr 10-15 benzínek.
Ale vzhledem k tomu, že většinu nákupů realizujeme u mistních menších obchodníků a ne ve velkých nákupních centrech, tak proč jezdit někam dál kvůli tankování.
Ale chápu jsou lidi, kteří jezdí nakupovat pravidelně větší vzdálenosti, velká nákupní centra, a hlavně akční slevy.
Někdo bydlí přímo u benzínky, Proč ne, každý má jiný styl, a jiný smysl života.
Pokud bych musel tankovat 98, tak musím tak 20km ale to je už výběr 10-15 benzínek.
Ale vzhledem k tomu, že většinu nákupů realizujeme u mistních menších obchodníků a ne ve velkých nákupních centrech, tak proč jezdit někam dál kvůli tankování.
Ale chápu jsou lidi, kteří jezdí nakupovat pravidelně větší vzdálenosti, velká nákupní centra, a hlavně akční slevy.
Někdo bydlí přímo u benzínky, Proč ne, každý má jiný styl, a jiný smysl života.
Na vodík potřebuješ taky elektrickou energii.
Proč teda mítsto zařízení na elektrolýzu vody nepostavit Jaderné Elektrárny?
S větší efektivitou a nezávislé na výkyvech počasí.
Jedu stejnou strategi, líbí?
😄 😄 😄 😄
Proč teda mítsto zařízení na elektrolýzu vody nepostavit Jaderné Elektrárny?
S větší efektivitou a nezávislé na výkyvech počasí.
Jedu stejnou strategi, líbí?
😄 😄 😄 😄
Omyl. Stejnou strategii nejedes.
Ja totiz na otazky ktere davam odpoved sam mam.
Zajimave, jak vadi tezba kobaltu pro baterie, ale tezba uranu ktery ma stejne podminky a je hned vedle nevadi.
JE se nestavi protoze jsou drahe.
A pri od urciteho stupne podilu na energickem mixu jen dal elektrinu zdrazuji.
Ja totiz na otazky ktere davam odpoved sam mam.
Zajimave, jak vadi tezba kobaltu pro baterie, ale tezba uranu ktery ma stejne podminky a je hned vedle nevadi.
JE se nestavi protoze jsou drahe.
A pri od urciteho stupne podilu na energickem mixu jen dal elektrinu zdrazuji.
Naprostý nesmysl, výroba elektrické energie z JE je levná a je to stabilní zdroj.
A co se týče výstavby záleží jak dlouho se to staví, když to budeš stavět 15 let a 4x překročíš půůvodní rozpočet, tak to holt levný není aneb jak říká stará poučka - Kdo umí umí, kdo neumí čumí 😄
Energetický mix postavený výhradně na OZE není mix, ale sebevražda v přímém přenosu 😄 😄 😄
A co se týče výstavby záleží jak dlouho se to staví, když to budeš stavět 15 let a 4x překročíš půůvodní rozpočet, tak to holt levný není aneb jak říká stará poučka - Kdo umí umí, kdo neumí čumí 😄
Energetický mix postavený výhradně na OZE není mix, ale sebevražda v přímém přenosu 😄 😄 😄
No my to chápeme. A chápeš to ty?
Dokážeš spatřit rozdíl ve výrobě, distribuci, regulaci a spotřebě el. energie v běžných oblastech (domácnosti a výroba), kde jsou OZE průser a mezi Chilskou plání, kde fouká jako čert, není zde odběr a jakýkoliv výkon se využije na výrobu syntetických paliv? Prostě při vyšším výkonu se výroba zvedne a při menším větru se zpomalí. Ale nebude potřeba kvůli tomu regulovat síť na mezinárodní úrovni a stavět přečerpávací elektrárny a další stabilizační prvky. Prostě se udělá vstupní investice a pak se budou využívat přebytky. Na papíře to vypadá pro vás možná blbě, ale v reálu je to nejlepší věc pro všechny. Žádný toxický drahý baterky s nejistou životností, žádný sraní s nabíjením a dojezdem, žádný nahrávání Číně a dalším podobným zemím, zbavení se Saudů a podobný havěti a renesanci motorů a normálních aut a evropského průmyslu a radost pro ty, kteří mají auta a motory rádi a jezdí dál, než do Lidlu k nabíječce.
Dokážeš spatřit rozdíl ve výrobě, distribuci, regulaci a spotřebě el. energie v běžných oblastech (domácnosti a výroba), kde jsou OZE průser a mezi Chilskou plání, kde fouká jako čert, není zde odběr a jakýkoliv výkon se využije na výrobu syntetických paliv? Prostě při vyšším výkonu se výroba zvedne a při menším větru se zpomalí. Ale nebude potřeba kvůli tomu regulovat síť na mezinárodní úrovni a stavět přečerpávací elektrárny a další stabilizační prvky. Prostě se udělá vstupní investice a pak se budou využívat přebytky. Na papíře to vypadá pro vás možná blbě, ale v reálu je to nejlepší věc pro všechny. Žádný toxický drahý baterky s nejistou životností, žádný sraní s nabíjením a dojezdem, žádný nahrávání Číně a dalším podobným zemím, zbavení se Saudů a podobný havěti a renesanci motorů a normálních aut a evropského průmyslu a radost pro ty, kteří mají auta a motory rádi a jezdí dál, než do Lidlu k nabíječce.
Prej zbaveni se Saudu.
😁 😁 😁
Tve neznalosti jsou do nebe volajici.
Ty vazne nevis, kdo stoji za investicemi do e-fuel?
😁 😁 😁
Tve neznalosti jsou do nebe volajici.
Ty vazne nevis, kdo stoji za investicemi do e-fuel?
Nevím, nehledal jsem. Oni Saudové koupili Porsche?
Ne Saudove nekoupili Porsche. 😁
Dokonce ani nemuseli kupovat Renault, viz nize.
Ty mi posledni dobou bavis...
Prej zbavit se Saudu...
https😐/www.argusmedia.com/…s-plant-in-spain
https😐/www.energyintel.com/…bf7-eee72c8d0001
Aramco Eyes E-Fuels 😲
https😐/www.foxnews.com/…s-synthetic-fuel
Saudi oil company, Renault want to save internal combustion with engines that run on synthetic fuel
Dokonce ani nemuseli kupovat Renault, viz nize.
Ty mi posledni dobou bavis...
Prej zbavit se Saudu...
https😐/www.argusmedia.com/…s-plant-in-spain
https😐/www.energyintel.com/…bf7-eee72c8d0001
Aramco Eyes E-Fuels 😲
https😐/www.foxnews.com/…s-synthetic-fuel
Saudi oil company, Renault want to save internal combustion with engines that run on synthetic fuel
Tvl to bylo rejpnutí do tebe a ne dotaz lamy... Já moc dobře vím, že ne.
Ujede mi jedno písmeno a ty se na tom teď budeš rok vozit, co? Tak si to užij.
Já celou dobu řeším projekt v Chile pod křídly Porsche. O jiné jsem se nijak nezajímal. A ani to Chile jsem nedrtil do posledního šroubku. Mám jiné starosti a je potřeba tomu dát čas, než nad tím teď špekulovat.
Že Španělé vzali prachy od arabášů jsem nevěděl a radost z toho nemám. Doufám, že alespoň nikdo nedovolí nadpoloviční podíl.
Ujede mi jedno písmeno a ty se na tom teď budeš rok vozit, co? Tak si to užij.
Já celou dobu řeším projekt v Chile pod křídly Porsche. O jiné jsem se nijak nezajímal. A ani to Chile jsem nedrtil do posledního šroubku. Mám jiné starosti a je potřeba tomu dát čas, než nad tím teď špekulovat.
Že Španělé vzali prachy od arabášů jsem nevěděl a radost z toho nemám. Doufám, že alespoň nikdo nedovolí nadpoloviční podíl.
Ne sorry. Jen si z tebe delam legraci.
Ale se Saudama (nebo jinym Big-oil) zbaveni se jich ne.
Realita "pod kridly Porsche" vypada nasledovne😒br /> "Hlavní finanční podíl do nového závodu Porsche vložila chilská těžební společnost Andes Mining Energy, zatímco nejdražší technologii v závodě (systém MTG) poskytla společnost Exxon Mobil."
😉 😉
Ale se Saudama (nebo jinym Big-oil) zbaveni se jich ne.
Realita "pod kridly Porsche" vypada nasledovne😒br /> "Hlavní finanční podíl do nového závodu Porsche vložila chilská těžební společnost Andes Mining Energy, zatímco nejdražší technologii v závodě (systém MTG) poskytla společnost Exxon Mobil."
😉 😉
Nemusíš se opakovat. Mě vůbec nevadí společné investice od US Exxonu a Chilských těžařů. Mě zajímá výsledek.
Vysledek povede jiste ke zlepseni zivotniho prostredi a hlavne ke zpomaleni globalniho oteplovani. A ke vsemu to bude urcite skoro zdarma, pro blaho socialne slabsich...
To jsou veci o ktere jde Saudum a Exxonu v prvni rade samozrejme.
😁 😁 😁
Ale vim, ze to jako petrolhed nemas sanci pochopit. Protoze kazdy petrolhed se chova tak, jako by ty ropne spolecnosti patrili jemu... A to posledni co te trapi, je cena paliva.
To jsou veci o ktere jde Saudum a Exxonu v prvni rade samozrejme.
😁 😁 😁
Ale vim, ze to jako petrolhed nemas sanci pochopit. Protoze kazdy petrolhed se chova tak, jako by ty ropne spolecnosti patrili jemu... A to posledni co te trapi, je cena paliva.
Co to zase plácáš? Tady jde přece o to mít alternativu a možnost výběru. Přirozený tlak na konkurenceschopnost atd. Když to nebude výhodné a smysluplné a čisté, tak to nebude průchozí. Když ano, tak bude.
Proč by to nemělo vést ke zlepšení ŽP? A proč by se to asi jinak dělalo?
Ono to snad bude horší, než fosilní paliva?
Bude to mít snad víc aromátů? Bude to snad neobnovitelné? Nebude to mít téměř vyrovnanou bilanci CO2, když se CO2 bude jímat ze vzduchu a Vodík bude vyráběn pomocí hydrolýzy z větrné energie? O co ti jde?
Když budou za 5-10 let lepší baterkáče, klidně přejdu. Když budou stejně mizerný jako dnes a bude čistý e-fuel do ekvivalentu dnešních 2EUR, tak budu tankovat do spalováku dál.
Ty si jezdi klidně na mikromobilitě, já jsem pro co největší svobodu. A zároveň jsem pro podporu veškerých technologií, které zlepší životní prostředí. A nejen to lokální.
Proč by to nemělo vést ke zlepšení ŽP? A proč by se to asi jinak dělalo?
Ono to snad bude horší, než fosilní paliva?
Bude to mít snad víc aromátů? Bude to snad neobnovitelné? Nebude to mít téměř vyrovnanou bilanci CO2, když se CO2 bude jímat ze vzduchu a Vodík bude vyráběn pomocí hydrolýzy z větrné energie? O co ti jde?
Když budou za 5-10 let lepší baterkáče, klidně přejdu. Když budou stejně mizerný jako dnes a bude čistý e-fuel do ekvivalentu dnešních 2EUR, tak budu tankovat do spalováku dál.
Ty si jezdi klidně na mikromobilitě, já jsem pro co největší svobodu. A zároveň jsem pro podporu veškerých technologií, které zlepší životní prostředí. A nejen to lokální.
Ja ale furt nechapu jak chces cenove dohnat tu 3x mensi efektivitu.
EV jsou pro evropskou energetickou sit spis prospesna nez zatez.
Proc se asi TUV ohriva v noci i kdyz je spotreba hlavne vecer?
EV jsou pro evropskou energetickou sit spis prospesna nez zatez.
Proc se asi TUV ohriva v noci i kdyz je spotreba hlavne vecer?
Jak cenově dohnat? Mě stojí kilák 2 Kačky. Když si koupím Eňáka za víc, než stálo moje auto a budu jezdit svým tempem, tak budu jezdit za 25 kWh a to budu rád. A když budu nabíjet na DC po cestách, tak to bude okolo 3,50 na kilák. Tak co mám dohánět?
Až mě bude stát kilák na naftu 10 Kč, tak o té 3x menší efektivitě začnu uvažovat.
Až mě bude stát kilák na naftu 10 Kč, tak o té 3x menší efektivitě začnu uvažovat.
Vyrobis energii. Bud ji primo pouzijes na pohon EV a nebo z toho s nejakou ucinnosti udelas efuel ktery pak spalis s ucinnosti pod 30%.
Jak to asi financne vyjde?
Jak to asi financne vyjde?
No mě to vyjde na tolik, kolik to stojí. Na teorie z vysoka se.ru. Když mi vyrobí e-fuel za 50,- Kč za 1 litr, tak nemám problém kupovat to. Když za 100,- tak asi ne.
U nás taky vyrábíme elektriku za 25-50 halířů a prodáváme lidem za 20-tinásobek.
Tohle mi finančně vychází jako prasárna.
Na kolik to vyjde závod v Chile se ukáže až časem.
Pokud za 5-10 let bude mít EV novější technologii baterie s dojezdem 500 km včetně 140 km/h na dálnici v režimu 90-10%, snese prasecký zacházení a nabídne stabilní rychlost nabíjení nad 200 kW pořád do těch 80-90%, záruku na baterii min. 10 let, všude bude výkonná infrastruktura, cena nabíjení bude pod nebo za cenu běžného paliva a to EV bude stát to stejný, co běžný ICE střední třídy a náhradní baterie bude stát max. do ekvivalentu 8 - 10 tis. EUR, tak potom může o EV začít pomalu uvažovat i motorista jezdící delší trasy.
Přesto bych dal přednost zachování průmyslu a ICE na e-fuel.
U nás taky vyrábíme elektriku za 25-50 halířů a prodáváme lidem za 20-tinásobek.
Tohle mi finančně vychází jako prasárna.
Na kolik to vyjde závod v Chile se ukáže až časem.
Pokud za 5-10 let bude mít EV novější technologii baterie s dojezdem 500 km včetně 140 km/h na dálnici v režimu 90-10%, snese prasecký zacházení a nabídne stabilní rychlost nabíjení nad 200 kW pořád do těch 80-90%, záruku na baterii min. 10 let, všude bude výkonná infrastruktura, cena nabíjení bude pod nebo za cenu běžného paliva a to EV bude stát to stejný, co běžný ICE střední třídy a náhradní baterie bude stát max. do ekvivalentu 8 - 10 tis. EUR, tak potom může o EV začít pomalu uvažovat i motorista jezdící delší trasy.
Přesto bych dal přednost zachování průmyslu a ICE na e-fuel.
Kdyz ono to e fuel dnes stoji daleko vic nez 100kc na litr.
Ja se ptam jak to chces zlepsit hromadnou vyrobou kdyz energetickou narocnost snizovat neumime?
O trhu s energii muze debatovat. Proc ale veris nesmyslum o “ prodavani lidem za 20 nasobek”
Ja se ptam jak to chces zlepsit hromadnou vyrobou kdyz energetickou narocnost snizovat neumime?
O trhu s energii muze debatovat. Proc ale veris nesmyslum o “ prodavani lidem za 20 nasobek”
Keby všetku energiu vrhli do vývoja batérií alebo iných prostriedkov na uchovanie el. energie, možno by už bolo vyriešené všetko, čo je dnes predmetom bezhlavej kritiky.
Opět demagogie a mlácení slámy.
Ani jeden z nás neznáme detaily, takže si můžeme moudra nechat.
Mě vůbec nezajímá, kolik to stojí dnes. Zajímá mne, jak si s tím za 5 let poradí v Chile, kde mají elektřinu z větru prakticky zadarmo.
Jakým nesmyslům? Kolik jsou výrobní náklady elektřiny v ČR??? A kolik je vládní strop + distribuční sazby? Na pumpě mám taky jednu celkovou cenu a ne cenu za naftu a pak cenu za cisternu a pak Lojzovi z cisterny na osobní rozvoj...
Ani jeden z nás neznáme detaily, takže si můžeme moudra nechat.
Mě vůbec nezajímá, kolik to stojí dnes. Zajímá mne, jak si s tím za 5 let poradí v Chile, kde mají elektřinu z větru prakticky zadarmo.
Jakým nesmyslům? Kolik jsou výrobní náklady elektřiny v ČR??? A kolik je vládní strop + distribuční sazby? Na pumpě mám taky jednu celkovou cenu a ne cenu za naftu a pak cenu za cisternu a pak Lojzovi z cisterny na osobní rozvoj...
To víš, ceny elektřiny padly tak je elektřina levná.
Že všichni co jim končili smlouvy a fixace mezi lonským květnem až prosincem neměli na výběr bud uzavřít roční až dvouleté smlouvy , kde maj fixovanou cenu ala vládní cenový strop - tj 6,80 za kilowatku je fuk no.
A že na veřejných nabíječkách ta cena je 10+ Kč za kilowatku.
To nikoho nezajímá z našich drahých utopistů a neustále budou mektat jak si pár čínskejma panelama na střeše bungáče v zimě vyrobí dost proudu na nabíjení auta a topení a spotřeby všech el. zařízení + svícení, což je naprostá volovina. A čím starší ta haluzna je a čím hůř zateplená a čím rozlehlejší plochou, tím větší pitomost to je.
Kdybych neměl xy lidí co tu fotovoltaiku na střeše maj, tak bych těm pohádkám i věřil, ale všichni kdo to maj bud jedou v zimě při nedostatku výkonu těch panelů na proud ze sítě od ČEZ, nebo místo toho používaj topení v krbu dřevem nebo topí lehkými topnými oleji v kotli kde jdou spalovat.
Nikdo nejede v -15 topení baráku + jeho ostatní provoz na to co dávaj soláry, to je těžká fantasmagorie. Kor v podmínkách čr.
A ještě všichni co to maj si to zapojovali bud sami, takže to maj v podstatně na černo nebo pak dodatečně posvěcené známým nebo to někde výhodně zakoupili za 60% tržních cen, jinak přiznávaj že by si to na střechu vůbec nedali.
Že všichni co jim končili smlouvy a fixace mezi lonským květnem až prosincem neměli na výběr bud uzavřít roční až dvouleté smlouvy , kde maj fixovanou cenu ala vládní cenový strop - tj 6,80 za kilowatku je fuk no.
A že na veřejných nabíječkách ta cena je 10+ Kč za kilowatku.
To nikoho nezajímá z našich drahých utopistů a neustále budou mektat jak si pár čínskejma panelama na střeše bungáče v zimě vyrobí dost proudu na nabíjení auta a topení a spotřeby všech el. zařízení + svícení, což je naprostá volovina. A čím starší ta haluzna je a čím hůř zateplená a čím rozlehlejší plochou, tím větší pitomost to je.
Kdybych neměl xy lidí co tu fotovoltaiku na střeše maj, tak bych těm pohádkám i věřil, ale všichni kdo to maj bud jedou v zimě při nedostatku výkonu těch panelů na proud ze sítě od ČEZ, nebo místo toho používaj topení v krbu dřevem nebo topí lehkými topnými oleji v kotli kde jdou spalovat.
Nikdo nejede v -15 topení baráku + jeho ostatní provoz na to co dávaj soláry, to je těžká fantasmagorie. Kor v podmínkách čr.
A ještě všichni co to maj si to zapojovali bud sami, takže to maj v podstatně na černo nebo pak dodatečně posvěcené známým nebo to někde výhodně zakoupili za 60% tržních cen, jinak přiznávaj že by si to na střechu vůbec nedali.
3_diamanty
je technicky aj ekonomicky nemozne za par tokov uplne a vsade nahradit spalovak elektrikou .. navyse niekde sa viac hodi spalovak ... inde elektro... niekde zase nejaka ina alternativa... takze je nezmysel vsetko riesit len cez drahe a vyrobou ( tazba vzacnych kovov ) prave hodne neekologicke baterie
Zajimalo by me kde se furt beroun tyhle nazory a argumenty.
Proc za par roku?
Proc neekologicke baterie?
Proc drahe?
Sledujes vyvoj kolem ev?
Proc za par roku?
Proc neekologicke baterie?
Proc drahe?
Sledujes vyvoj kolem ev?
Arese
https😐/www.autoforum.cz/…adla-velmi-mal👋
https😐/www.autoforum.cz/…i-elektromobilu/
https😐/www.autoforum.cz/…-je-presny-opak/
...a jedna na konec: 😄
https😐/www.autoforum.cz/…i-neekologickym/
https😐/www.autoforum.cz/…i-elektromobilu/
https😐/www.autoforum.cz/…-je-presny-opak/
...a jedna na konec: 😄
https😐/www.autoforum.cz/…i-neekologickym/
Hendly
muze mi nekdo vysvetlit jak by fungoval trh s e palivem?
Mam ropne palivo s vyrobni cenou nekde kolem 15 kc a pak e fuel s cenou dle nejlepsich odhadu nekde kolem1,7€. Vlastnosti paliv jsou ale stejne.
Proc tedy kupovat e palivo ktre vyjde draz?
Mam ropne palivo s vyrobni cenou nekde kolem 15 kc a pak e fuel s cenou dle nejlepsich odhadu nekde kolem1,7€. Vlastnosti paliv jsou ale stejne.
Proc tedy kupovat e palivo ktre vyjde draz?
Palivo ostane palivom. Musíš ho vyrábať, distribuovať a všetko ti vyletí s minimálnou účinnosťou z výfuku von. Za všetko si riadne priplatíš a prínos pre ekológiu bude tak či tak vpodstate nulový. Neviem, kde a kto prišiel na to, že chemická výroby, pokiaľ nepoužíva ako základnú surovinu ropu, je ok. Uhlíková stopa je beztak absolútna, účelovo vymyslená kravina. Podiel dopravy na zvýšenom podiele CO2 v atmosfére je minimálny. Príčiny sú niekde inde, ale to asi nikoho netrápi, alebo len hŕstku ľudí, ktorá pravdaže nič nezmôže.
So syntetickými palivami ide len o to, poriadne zarobiť - na čom, je vcelku irelevantné, keď niekto vymyslí, ako spoplatniť prdy a grgy, bude sa pokojne jazdiť aj na bioplyny a bude to strašne ekologické.
So syntetickými palivami ide len o to, poriadne zarobiť - na čom, je vcelku irelevantné, keď niekto vymyslí, ako spoplatniť prdy a grgy, bude sa pokojne jazdiť aj na bioplyny a bude to strašne ekologické.
Toto máš dávno popsané už ve Švejkovi😒br />
Vzdalující se Švejk slyšel ještě zcela zřetelně ostrý hlas poručíka Duba: „Znáte mne?!… Ale já vám říkám, že mne neznáte!… Ale až mne poznáte!… Vy mne znáte třebas z té dobré stránky!… Já vám říkám, až mne poznáte z té špatné stránky!… Já vás přinutím až k pláči, oslové!…
Takže tak, bude fungovat ten trh.
Vzdalující se Švejk slyšel ještě zcela zřetelně ostrý hlas poručíka Duba: „Znáte mne?!… Ale já vám říkám, že mne neznáte!… Ale až mne poznáte!… Vy mne znáte třebas z té dobré stránky!… Já vám říkám, až mne poznáte z té špatné stránky!… Já vás přinutím až k pláči, oslové!…
Takže tak, bude fungovat ten trh.
Trefné. :yes: 😁 Ve Švejkovi je hodně moudra. Tupani v Bruselu ho ale počítám povětšinou neznají 😁
Nevím jestli to půjde vysvětlit i tobě, ale neboj, ono se něco vymyslí.
Třeba se to daňově srovná tak, že na pistoli budou obě paliva stát +/- stejně.
Rozdíl bude třeba jako dnes obyč. vs prémiové 2-3,-Kč.
Syntetika ale bude mít lepší vlastnosti pro motor + ty emise a zákazník to rád koupí.
A nebo to bude stát úplně stejně po přechodnou dobu, než e-fuel nahradí klasiku kompletně.
Nejspíš se to bude ladit podle dostupnosti na trhu. Při nedostatku to bude dražší a postupně to bude padat. Aby se udržela rovnováha. Nakonec se daňově klasika znevýhodní tak moc, že to nikdo už nekoupí vůbec...
A nebo to bude úplně jinak.
Třeba se to daňově srovná tak, že na pistoli budou obě paliva stát +/- stejně.
Rozdíl bude třeba jako dnes obyč. vs prémiové 2-3,-Kč.
Syntetika ale bude mít lepší vlastnosti pro motor + ty emise a zákazník to rád koupí.
A nebo to bude stát úplně stejně po přechodnou dobu, než e-fuel nahradí klasiku kompletně.
Nejspíš se to bude ladit podle dostupnosti na trhu. Při nedostatku to bude dražší a postupně to bude padat. Aby se udržela rovnováha. Nakonec se daňově klasika znevýhodní tak moc, že to nikdo už nekoupí vůbec...
A nebo to bude úplně jinak.
Takze je předpoklad, ze nekdo bude kupovat vyrazne drazsi e fuel a tim bude jeho cena klesat?
Nebo se to bude dotovat?
Nebo se to bude dotovat?
Tys upadl na hlavu? To je snad vždy úplně obráceně. Přetlak zboží snižuje jeho cenu.
V rámci EKO se to ale logicky bude muset korigovat i rozličně daňově zatěžovat, aby se to uvedlo do pohybu. Logicky by to asi samo nemohlo začít, kdyby byl fosil za 40 a syntetika za 80,-
Když si deš vylejt mozek, nebo zapálit, tak tě taky trápí, že daně jsou přes 80% a píšeš o tom na každým rohu a stávkuješ?
V rámci EKO se to ale logicky bude muset korigovat i rozličně daňově zatěžovat, aby se to uvedlo do pohybu. Logicky by to asi samo nemohlo začít, kdyby byl fosil za 40 a syntetika za 80,-
Když si deš vylejt mozek, nebo zapálit, tak tě taky trápí, že daně jsou přes 80% a píšeš o tom na každým rohu a stávkuješ?
Takze znova.
Dnes je cena pres 200 za litr.
Jak se dostanes na vetsi objem vyroby kde muze teoreticky cena klesnou s touhle cenou?
Ve vysledku mas stejny produkt jako ropna paliva.
Dnes je cena pres 200 za litr.
Jak se dostanes na vetsi objem vyroby kde muze teoreticky cena klesnou s touhle cenou?
Ve vysledku mas stejny produkt jako ropna paliva.
Já myslím, že pro letošek by to stačilo. Zajdi si na vzduch, pokud nejsi v centru velkoměsta.
Za rok se můžeme podívat, jak se to posouvá.
Jak to, že první plazmový televize stály skoro milión a za chvilku byly za dvacku a už to nikdo ani nechtěl? A proč stojí kabelka o Lojzy Vytóna sto tisíc a ta z Bangladéše sto korun?
Tyhle stupidní dotazy, proč něco, co se ani nezačalo vyrábět je teď drahý a postupně se to bude zlevňovat si nech pro někoho jinýho. Seš jak zaseklá deska.
Za rok se můžeme podívat, jak se to posouvá.
Jak to, že první plazmový televize stály skoro milión a za chvilku byly za dvacku a už to nikdo ani nechtěl? A proč stojí kabelka o Lojzy Vytóna sto tisíc a ta z Bangladéše sto korun?
Tyhle stupidní dotazy, proč něco, co se ani nezačalo vyrábět je teď drahý a postupně se to bude zlevňovat si nech pro někoho jinýho. Seš jak zaseklá deska.
Tady jde ale o zasadni nepochopeni.
Na 10kWh z e fuel musis vydat 50kW v elektrice.
Muzes to zlepsi efektivnejsim zdrojem elektriny, ale pak ti zaroven klesne cena provozu EV ve stejnem pomeru a nebo efektivnejsi vyrobou vodiku ale pak mas zase pozitivni dopad na OZE a provoz EV.
Takze zlepseni efuel sebou vzdy nese i zlepseni provozu ev.
Na 10kWh z e fuel musis vydat 50kW v elektrice.
Muzes to zlepsi efektivnejsim zdrojem elektriny, ale pak ti zaroven klesne cena provozu EV ve stejnem pomeru a nebo efektivnejsi vyrobou vodiku ale pak mas zase pozitivni dopad na OZE a provoz EV.
Takze zlepseni efuel sebou vzdy nese i zlepseni provozu ev.
Budeš si jezdit nabíjet efektivněji do Chile?
Jako zdroj se pocita VTE. Kdyz dokazi vyrabet efektivneji z vetru proc ne v Evrope?
Je to provazane.
Je to provazane.
Tvl a kde v Evropě?
A co bys řekl, na kolik je vyjde elektřina v Chile?
V EU by se jim asi těžko říkalo, že vyrobí kWh za 50 halířů a udělají z toho e-fuel, ale na Ionity si zaplať dvacetkrát, třicetkrát, čtyřicetkrát víc.
Takhle to dojede jako obvykle tankerem a veškerá infrastruktura zůstane bez investic. Žádné biliony investic, žádné megatuny CO2 ze staveb atd...
Ale klidně si dál dosazuj vzorec, že víc energie vložíš, než získáš. Nečekaně... Perpetum mobile ještě nikdo nevymyslel... 😁
A co bys řekl, na kolik je vyjde elektřina v Chile?
V EU by se jim asi těžko říkalo, že vyrobí kWh za 50 halířů a udělají z toho e-fuel, ale na Ionity si zaplať dvacetkrát, třicetkrát, čtyřicetkrát víc.
Takhle to dojede jako obvykle tankerem a veškerá infrastruktura zůstane bez investic. Žádné biliony investic, žádné megatuny CO2 ze staveb atd...
Ale klidně si dál dosazuj vzorec, že víc energie vložíš, než získáš. Nečekaně... Perpetum mobile ještě nikdo nevymyslel... 😁
Ty pocitas s tim, ze se zlepsi produkce z VTE. Pak tedy ale stejne zlepseni muzes nasadit na evropske VTE.
Kolik % energie pro jizdy s EV pujde skrz Ionity?
Vzorec je stale stejny. Vlozim 400kWh na to abych ziskal palivo na 100 km a nebo na stejnou vzdalenost vemu 25kWh v EV.
Kolik % energie pro jizdy s EV pujde skrz Ionity?
Vzorec je stale stejny. Vlozim 400kWh na to abych ziskal palivo na 100 km a nebo na stejnou vzdalenost vemu 25kWh v EV.
Zajeď do Porsche. Tvoje argumenty jsou neprůstřelné. Oni to hned zabalí.
Já už to balím taky, na to nemám sílu...
Já už to balím taky, na to nemám sílu...
Ty myslence efuel fandis. hajis ji.
Ja se jen ptam jak to ma fungovat protoze nerozumim tomu jak to finacne prosadit ve velkem.
Nekdy me jen zarazi tu duvera v pokrok u efuel a zaroven neduvera v pokrok v EV.
Ja se jen ptam jak to ma fungovat protoze nerozumim tomu jak to finacne prosadit ve velkem.
Nekdy me jen zarazi tu duvera v pokrok u efuel a zaroven neduvera v pokrok v EV.
Já nepíšu, že zcela nedůvěřuju v pokrok u EV. Naopak v něj doufám, protože muset povinně jezdit tím co je dnes je pro mne noční můrou. Myšlence e-Fuel fandím, ale nevím zda se prosadí, ani ji nikomu nenutím, jako jedinou správnou cestu. Chápeš to?
Já nejsem e😜ert na OZE a větrný elektrárny, nevím za kolik nakoupí vrtule a kolik jich bude.
Dnes není problém postavit na pláň 100 vrtulí o celkovém výkonu 1GW.
Nevím na kolik pak vyjde 1kWh, když tam bude foukat 20 hodin denně 10 let...
Tak vyrobí nevím..., 60-70 TWh ? Bez nutnosti pálit palivo. A stavba vrtule asi nebude takovej trabl, jako další Temelín, že?
Na to se ale ptej lidí z Porsche a ne mě...
Třeba se dostanou na 20-30 haléřů za kWh a zlepší efektivitu procesu hydrolýzy i zachytávání CO2 i následného slučování. Já nejsem chemik, tak ti to taky nepovím.
Třeba se pak dostanou s náklady na energii na 10-15 Korun na litr + něco za lidi a servis atd.
A třeba ne a tenhle nápad zanikne.
Pro mne to bude pořád zajímavá cesta, dokud se jasně neprokáže, že tudy to nepůjde.
Nemusí se drancovat příroda kvůli bateriím, odpadá problém jejich recyklace, odpadá kvapné budování nekonečné infrastruktury (mnohem víc CO2, než z dopravy!!!), dále výroba pokud bude rentabilní, tak bude trvale udržitelná a bez zásadních výkyvů. V Chile a spol. bude spousta vhodných míst pro laciné VTE, v EU zase mohou tyto provozy působit jako stabilizační prvky rozvodné sítě, aniž by se budovaly nesmyslné bateriové gigaúložiště atd...
Pohony jsou dávno vymyšlené a vyřešené, nemuselo by se sahat vůbec na nic.
Vodík naproti tomu je sice krásná myšlenka, ale opět s nekonečnou řadou problémů. Krom samotné výroby pak hlavně distribuce, uskladnění, čerpání, bezpečnost a opět infrastruktura za násobky cen té u fosilu. Navíc žádné těsnění neutěsní pořádně nejmenší molekulu na světě. Protáhne se všude, mrška. Atd... Složitost a cena vodíkových aut je taky masakr. Kámoš dělá v konstrukci a to je fakt sranda...
Na větrných elektrárnách mne krom etické otázky ohledně ohrožování ptactva zajímá jen jedna věc a to recyklace vrtulí a tubusů... Zbytek považuju za rozumný.
Já nejsem e😜ert na OZE a větrný elektrárny, nevím za kolik nakoupí vrtule a kolik jich bude.
Dnes není problém postavit na pláň 100 vrtulí o celkovém výkonu 1GW.
Nevím na kolik pak vyjde 1kWh, když tam bude foukat 20 hodin denně 10 let...
Tak vyrobí nevím..., 60-70 TWh ? Bez nutnosti pálit palivo. A stavba vrtule asi nebude takovej trabl, jako další Temelín, že?
Na to se ale ptej lidí z Porsche a ne mě...
Třeba se dostanou na 20-30 haléřů za kWh a zlepší efektivitu procesu hydrolýzy i zachytávání CO2 i následného slučování. Já nejsem chemik, tak ti to taky nepovím.
Třeba se pak dostanou s náklady na energii na 10-15 Korun na litr + něco za lidi a servis atd.
A třeba ne a tenhle nápad zanikne.
Pro mne to bude pořád zajímavá cesta, dokud se jasně neprokáže, že tudy to nepůjde.
Nemusí se drancovat příroda kvůli bateriím, odpadá problém jejich recyklace, odpadá kvapné budování nekonečné infrastruktury (mnohem víc CO2, než z dopravy!!!), dále výroba pokud bude rentabilní, tak bude trvale udržitelná a bez zásadních výkyvů. V Chile a spol. bude spousta vhodných míst pro laciné VTE, v EU zase mohou tyto provozy působit jako stabilizační prvky rozvodné sítě, aniž by se budovaly nesmyslné bateriové gigaúložiště atd...
Pohony jsou dávno vymyšlené a vyřešené, nemuselo by se sahat vůbec na nic.
Vodík naproti tomu je sice krásná myšlenka, ale opět s nekonečnou řadou problémů. Krom samotné výroby pak hlavně distribuce, uskladnění, čerpání, bezpečnost a opět infrastruktura za násobky cen té u fosilu. Navíc žádné těsnění neutěsní pořádně nejmenší molekulu na světě. Protáhne se všude, mrška. Atd... Složitost a cena vodíkových aut je taky masakr. Kámoš dělá v konstrukci a to je fakt sranda...
Na větrných elektrárnách mne krom etické otázky ohledně ohrožování ptactva zajímá jen jedna věc a to recyklace vrtulí a tubusů... Zbytek považuju za rozumný.
Jako vzdy. Sice tomu nerozumis, ale ve stejném prispevku napises x lzi o EV. …
Už jdi do ***e. Celej den vysíráš o žebráš o vysvětlení a pak zase jen klasickej štěk.
Žádnej argument, jen trolení.
Žádnej argument, jen trolení.
Tak kolik vykonu budes potrebovat ve VTE jen k nahrazeni ropnych paliv pro CR?
Neustale pises nepravdy o EV a zaroven nedotahnes zakladni uvahy.
Jinak samo Porsche uvadi v Chile 270 vetrnych dni. To zas jen pro predstavu.
Neustale pises nepravdy o EV a zaroven nedotahnes zakladni uvahy.
Jinak samo Porsche uvadi v Chile 270 vetrnych dni. To zas jen pro predstavu.
Dnes je cena 200 za litr a benál stojí 37 korun. To absolutně nic nevypovídá o tom kolik co bude stát za 10 let.
Spíš se postupně napálí daň na normální paliva, takže se ceny sblíží. Vždyť to Mokrouš píše.
Takze prosazeni efuel chces zvedat dane na ropna paliva?
Tim ale das jeste vetsi vyhodu EV. Proc pak kupovat neco na e fuel?
A kdyz se nebude prodavat auto na efuel klesne pak jeho cena kdyz nebude odber?
Tim ale das jeste vetsi vyhodu EV. Proc pak kupovat neco na e fuel?
A kdyz se nebude prodavat auto na efuel klesne pak jeho cena kdyz nebude odber?
Přínos méně než nula, je to nesmysl, tedy přínos pro lidi, pochopitelně pro určité skupiny bude přínos nedozírný.
Dobrá otázka. Ty by si ho vyráběl, ale nikdo by ho nekupoval a všichni by jezdili normálně na benzín 😉 Důležitý je, aby byl úřední v Bruselu spokojenej ne?
kuk
Ropácký blbci budou doufat v pohádku o syntetickejch palivech a ty ještě větší blbci pohádce o vodíkáčích. Už se těším jak se jim protáhnou držky až jim to nevyjde, protože litr tý rádoby eko srachky je 5-11x dražší než benzín! Jupí. 😜😂🤣
Divim se, ze na to nejezdime uz davno.
😁
https😐/www.dw.com/…etter/a-61921402
Nekdo, treba ja, za 15kWh ujede 100km a nekdo se spalovakem na e-fuel za stejnou energii 20km.
Za kolik tankujes e-fuel? 230Kc/l?
😁 😁 😁
https😐/www.motortrend.com/…-carbon-capture/
Ja tankuju kWh AC za 8Kc na verejne nabijecce.
PS Abych sem dodal uplnou informaci, naklady (jen) na vyrobu paliva by podle Porsche mely byt 40Kc v roce 2026. Jak jsem psal, ja vam e-fuel preju...
Ano syntetika stojí aktuálně přes 200kč/litr a jen proto, že se vyrábí ve zkušebním minimálním objemu (500tis l), viz Porsche… A jak píšete vy elektrofans rádí, uvidíme až se budou vyrábět miliardy litrů…
Nerikam ze v zime. Ale v lete v ano.
A ani ti to nedochazi.
Hezky den, ty klobouku
Jinak tentto týden v Praze potkal 12x Felicie, 2x MB 124, RR Silver Shadow, Trabant 601, 5x Avia A 60; Simca 1501 ; Škoda 120 a jen kousek za Prahou 3x Favorit, Pragu V3S, 4x LIAZ a mraky čadících BMW, Fordů, Citroenů atd samo v naftě.
K tomu se přišspěl k zamoření prahy v sobotu svým RR a dneska Jagošem.
Takže vzhledem k absenci našeho nízkoemisního zonáka Mikesuse šacuju že došlo na Boubín, nebo že se právě zotauje z emisního šoku u dekontaminační jednotky vojenského protichemického útvaru Liberec 😄
Celkem zarazejici je skutecnost jak nehospodarny je ICE. Na stejnou vzdalenost potrebuje spalit vic jak 50kWh.
Jak se zmeni energeticka narocnost na vyrobu e fuel s objemem?
Nemusis se tu macet v bahne zloby, sprostoty a nenavisti. 😀
PS: v redakci dneska mate zas spatnej den?😀
Fór je v tom, že já si za 2 minuty dobiju něco málo přes 650kWh energie na výlet a nebude to vážit 3 tuny, stát 5 mega a 1 km mne vyjde +/- stejně jako s EV a palivo si dám navíc do nákladů...
Kdybych jezdil kolem komína a nabíjel doma za nějaký super starý tarif, tak by EV dávalo smysl, ale na delší cesty po ČR a Evropě to smysl nedává vůbec. Tam i cena za 1 km vychází u EV hůř.
Že EV je menej vhodný na dlhé trasy, je samozrejme pravda, hmotnosť, cena, doba dobíjania. Je to predovšetkým o prioritách. Z hľadiska účinnosti a tým pádom aj ekológie je na tom ICE pravdaže podstatne horšie, jazýčky váh sa ale nakláňajú raz na jednu stranu, inokedy na druhú, podľa toho, čo od auta čakáš a preferuješ.
neplacej nesmysle
navic si tech 650kWh vydel ctryrma az peti
Třeba https😐/www.spritmonitor.de/…/1554-IONIQ.html?…
Průměr za několik let všech Ioniqů 14,3kWh/100km.
To jsou cisla. 😁
Tady jedou misto cisel urazky.
https😐/www.spritmonitor.de/…919-Ioniq_5.html?…
Kde vidíš urážku?
Btw pěkný test minulé verze Ionqu je tento
https😐/fdrive.cz/…na-spotrebu-5666
Realita fDrive průměr skoro 17kWh, ale jak jsem psal Donovi, styl děda v kloubouku 110km/h na dálnici 😉
Prostě dnes jezdit průměrně do 15kWh/100km je naprostá realita.
Problém, čtení, chápání, nebo psaní?
Vybral jsem ho proto, že ho relativně často pokávám a v podstatě jako EV dává smysl. Průměrná prostornost,není o nic moc těžší než dieslová auta,vzhledem k malé baterii do faceliftu,ale i velmi nízké spotřebě ohledně konkurence, tak ne špatný dojezd. A hlavně tím i relativně "rychlé" nabíjení a navíc je oblíbené pro bezproblémovost.
Podle testu (ještě v teplotách 0-10°C), přece nelze nikdy hodnotit absolutní hodnotu spotřeby pro uživatele. Je to jen za daných podmínek, daným řidičem, viz zdejší testy.
Já také třeba nikdy z dieslem nejezdil pod 5litrů, ať každodenní běžné jízdy, nebo dálky cca 600km+ a to jsem se snažil. A netvrdím, že to není možné.
Takže všechny ty nízké hodnoty u všech aut na Spritmonitoru a kdo co zde píše jsou jen kloboučníci jezdící na spotřebu?
A víš že někdy není úplně přímá úměra rychlost a spotřeba? Nevstupuje tam více věcí? Prostě někdo může v klidu jezdit za 15kWh/100km.
Dlouhodobé a víceuživatelské statistiky mají největší výpovědní hodnotu.
A nikoho tam nemusí trápit Green deal, výkyvy v síti a nějaká stabilita. Jen celková rentabilita, nebo nerentabilita v praxi. 50 kWh takhle "na papíře" zní hrozně. Snad se jim to podaří odladit líp. Čas ukáže. Dokud mi to nebudou soudruzi nařizovat, budu tomu fandit.
To je ta otazka celou dobu. Jak?
To je jako chtít po mě ať ti dokážu, že bůh neexistuje. A můžem se tu přít 5000 let.
Nebo jako když po tobě budu chtít ať mi ukážeš, jak do 60 kilový baterky narvou do 5 let 650kWh.
Nechme kluky koumat a pracovat a řešme výsledky. Zatím stojí oboje za howno.
Proc bych potreboval 650kWh ze kterych vic jak 2/3 vyhodim.
Vyvoj baterii na cca pristich 5 let je dany.
Jak u e fuel snizit naklady je ma otazka.