Novinky
Othello
To vyšší opotřebení zimních pneu dojížděných v létě, které bychom podle autora měli raději vyhodit, je opravdu velký zápor. Pan Faltýsek bude asi dobrý šprýmař 😄
rohor
Oblbujte lidi až budou zase peníze nazbyt, jako to bylo předtím, že Číňani zamořili svět novou chřipkou z netopýrů. Zatím jsou lepší časy v nedohlednu a celoročky to jistí.
Barry Lyndon
80 % lidí projíždí zatáčky rychlostí, že i kdyby měli místo pneumatik mýdlo a místo silnice máslo, nepoznají to. 😁
Anonym
😄 😄 😄
To víš, nač psát znova to samý, stačí to po roce vydat znovu i se starou diskuzí a hotovo 😄 😄 😄
To víš, nač psát znova to samý, stačí to po roce vydat znovu i se starou diskuzí a hotovo 😄 😄 😄
Mokrous
A pro velký úspěch CTRL-C / CTRL-V ještě tak 100x
Stačí jen vyměnit datum.
To je panečku novinařina.
Stačí jen vyměnit datum.
To je panečku novinařina.
Anonym
Psal sem snad o letních v zimě na suchu.
Nejsem blázen abych tahal Rollse do rozsolený brečky, aby mi to shnilo.
Ale když je jasno, sucho a třeba +1 nebo +5, normálně s tím v období listopad-únor jezdím. Proč bych neejzdil, pro auto je nejhorší když stojí.
Jede to a sedí to úplně v pohodě na těch letních Avonech.
Stejně tak jezdilo v pohodě FWD Alero na letních Barumkách.
Nejsem blázen abych tahal Rollse do rozsolený brečky, aby mi to shnilo.
Ale když je jasno, sucho a třeba +1 nebo +5, normálně s tím v období listopad-únor jezdím. Proč bych neejzdil, pro auto je nejhorší když stojí.
Jede to a sedí to úplně v pohodě na těch letních Avonech.
Stejně tak jezdilo v pohodě FWD Alero na letních Barumkách.
Anonym
Nechci ti do toho kecat, ale v +1 zas tak moc často v zimě neprší. A když sněží tak na tom nejezdím a když vidím že začíná sněžit, mizím ihned domů než to silničáři rozsolí....
Takže to co popisuješ sem za 3 zimní sezony s Alerem, kde byly celoročně letní ani za 3 zimní sezony s Rollsem, kde sou taky celoročně letní fakt nezažil.
Naopak sem zažil v prosinci + 12 😄
A zimní v létě fungují normálně, najel sem na tom cca 40 000 km 😄 Normálně to brzdí i sedí na silnici. 200 nejezdím takže to mě nezajímá jaké to má jízdní vlastnosti při 200. Ale při normálních rychlost do 140 to funguje po městech a okreskách OK. Dálnice nejezdím, nemam je rád.
Takže to co popisuješ sem za 3 zimní sezony s Alerem, kde byly celoročně letní ani za 3 zimní sezony s Rollsem, kde sou taky celoročně letní fakt nezažil.
Naopak sem zažil v prosinci + 12 😄
A zimní v létě fungují normálně, najel sem na tom cca 40 000 km 😄 Normálně to brzdí i sedí na silnici. 200 nejezdím takže to mě nezajímá jaké to má jízdní vlastnosti při 200. Ale při normálních rychlost do 140 to funguje po městech a okreskách OK. Dálnice nejezdím, nemam je rád.
ryccardo
Záleží na tom jaký auto a v jakých podmínkách provozuješ, ale na autě pro manželku do města to fakt není problém dojezdit. Na nějaký dálniční křižník, který brázdí denně ČR bych to ale nedal.
ryccardo
Akorát že letní v zimě jsou nepoužitelný. Nikde nevyjedeš, nezastavíš, auto je prakticky neovladatelný. Zatímco zimní v létě ti uberou pár procent z jízdních vlastností v extrémních situacích a běžný řidič prakticky nepozná, že jede na zimních. Pro auta s malým nájezdem kolem komína není problém zimní v létě dojet. A není na tom ani nic nebezpečného. Guma se sice teoreticky rychleji přehřeje, ale ne normální jízdou!! Takže zimní na dojetí v létě, pokud není řidič závodník, není vůbec žádný problém.
ryccardo
Musím s tebou nesouhlasit. Nokian je na sněhu výborná guma. Zatím jsem lepší na autě neměl.
Armin Tamzarian
Jedno auto bude od pátku už na letních, druhé pro sichr zatím ještě necháme na zimních.
KANKUNEN
Když v zimě není sníh jsou letní gumy lepší. Silika a další nové technologie zvětšily rozsah teploty pro použití. Letní tak netvrdnou v zimě a zimní tak neměknou v létě. Proto taky máme znova celoročky. Info přímo z Barumu. Zimní gumy lze tedy celkem dobře dojet,jak mizí lamely, pneu spíše pripomíná celoročky. Jo a Uniroyal Rainsport nejsou nejlepší na vodě a Nokiany nejsou nejlepší na sněhu, taky co chtít po gumách z ruska. Jo, a Pirelli je dlouhodobě konkurent tak pro Barum.
Lukas Provaznik
Zdravim koukal jsem se po nových pneumatikách, a tady https😐/www.arecenze.cz/…etni-pneumatiky/ jsem našel pneumatiky Michelin primacy 4. Má někdo zkušenost? Děkuju
dokopy
Zásadne nedojíždět zimné v lete a po 4 rokoch vymeniť aj nejazdené pneumatiky. Ešte lepšie meniť pneumatiky na aute trvale v garáži Windsoru na špalíkoch.
Zviretnik Lapil
Zpráva z Polabí.
Někdy předloni jsem odjezdem zimu na letních, kolem komína, v podstatě denně. 3x za tu zimu jsem měl problém. Zvládnutí extrémně opatrnou jízdou.
Což si samozřejmě lze dovolit na vedlejších cestách, v silnějším provozu bych dělal problémy kolem sebe.
Někdy předloni jsem odjezdem zimu na letních, kolem komína, v podstatě denně. 3x za tu zimu jsem měl problém. Zvládnutí extrémně opatrnou jízdou.
Což si samozřejmě lze dovolit na vedlejších cestách, v silnějším provozu bych dělal problémy kolem sebe.
rohYpnol
Tento článek snad v úplně stejném znění vychází každý rok, ne???
A v diskusi se opakuji pořád stejně nesmysly.
Krásné to shrnul redaktor Auto motor und Sport - celoroční pneu jsou jen kompromis. Vždy je lepší letni + zimní. Žádné lobby pneumatikářú.
A v diskusi se opakuji pořád stejně nesmysly.
Krásné to shrnul redaktor Auto motor und Sport - celoroční pneu jsou jen kompromis. Vždy je lepší letni + zimní. Žádné lobby pneumatikářú.
František Nosek
Pokud vám i v pneuservisu doporučí dojet zimní gumy,protože s podzimem už stejně nebudou mít odpovídající hloubku dezénu, tak O.K. Pracoval jsem v dopravě víc než 20 let a budu tvrdit jedno : pokud je problém mezi volantem a sedačkou, tak to sebelepší pneumatiky nezachrání.
Othello
To redakce pěkně zaspala. Já dával letní už v půlce února a akorát lituju že jsem je tam nenechal celou letošní zimu.
Anonym
těch pár kaček je asi 115 tis včetně přezutí za 20 let a pokud bych počítal druhou sadu disků a prodělek na ní při prodeji tak cca 170-240 000 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Lidovka, za to je celý auto
Lidovka, za to je celý auto
Pavel Bzonek
Zimní pneumatiky samozřejmě lze v létě dojet.
Jen se to chce vyhnout krizovkám typu prudkého brzdění a tak 😄 to pak těch pár ušetřených kaček za to nestojí 😉
Jen se to chce vyhnout krizovkám typu prudkého brzdění a tak 😄 to pak těch pár ušetřených kaček za to nestojí 😉
topten
hned v prvni zatacce poznam, ze se auto na letnich chova mnohem lip nez na zimnich, kdyz uz je trochu tepleji
kdo to nepozna, je jen tocvolant
kdo to nepozna, je jen tocvolant
traveldrive
Aspoň keby si netrepal... Môžeš jazdiť na zimákoch v lete a v zime opačne, ale normálne to nefunguje. Letné v zime a zimné v lete sú vždy horšie. V zime zbadáš rozdiel ľahko, keď bude to tvoje "sucho" a do toho ti trochu zaprší alebo zasneží. Keď dostaneš šmyk a vletíš do nejakého auta, aspoň budeš vedieť, prečo ti jeho vodič v zlosti pár prijebal. 😉
lordlord
jezdím celoročně na zimních a není to hrozné, jak píšou a celoročka byla dražší než zimák
Další nesmysl že nejde lezdit na letních v zimě, když je sucho +1 a nikde sníh, letní fungují normálně, taky odjeto několik sezon na letních v zimě jak s FWD tak s RWD.
Kdo nejezdí do hor 10x ročně nebo tam nebydlí, tak řešením jsou dneska celoroční pneu.
Fungují Ok, někde kolem prahy stejně je sníh max 14 dní za rok a nemusí se přezouvat.
Takže kvlaitní celoročky a pohoda.
CO je důležité je spíš věk a stav pneu, ztvrdlé zimáky v zimě nefungují a jezdit na xy let starých poprakskaných pneu je riziko, hlavně pokud se jezdí po dálnici . A nekupovat levný čínský gumy, zejména ty totálně noname značky ve stylu že čína je za 900 a Michelin za 3800 kč.
Z číny funguje jen Nankang, což ale není úplně levná značka a ještě trochu Gripmax, pokud nejezdíte 200 a jezdíte hlavou.