Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojeté Audi 80 (B3 a B4) optikou Martina Vaculíka: Nejlepší auto, ve kterém kdy seděl?

18 komentářů

gil54
...dokáže ocenit mrštnost a hbitost předokolky v zatáčkách s těžkým řadovým parohem namontovaným podélně dva metry před přední nápravou. 😄
Arese
Přesně! Neochota starých Audin zatáčet je "legendární"! 😒] :no:
Avatar - Dinar
Dinar
Mně se osmdesátka ve své době moc líbila, myslím designem, zvlášť po faceliftu, ale stačilo se tehdy svézt a hned jsem věděl, že E30 je správná volba. 😉
Avatar - Jenik3
Jenik3
To je uz vazne retro. Mam dojem, ze v 90.letech nemelo Audi povest top znacky.
Avatar - Anonym
Anonym
jestli je tohle to nejlepší v čem kdy jel, tak bud v moc autech nejel, nebo hoodně svérázný vkus 😄
Dixik2
Nepoužívá ještě tlačítkový telefon ?
saabik
...myslím, že Vaculíkův vrchol popularity mám za sebou. Mentálně zůstal v osmdesátkách.
ProchyTom
Já ho neznám ale je dost možný ze je nemocný.
Antonín Prantl
Taky verze s motorem 1,6 nejsou popsány úplně správně - nejslabší 1,6 PP 51kW měl elektronicky řízený karburátor pierburg 2EE se kterým si rozumí asi stejný počet mechaniků jako s ke-jetronic. Žádný motor u B3 neměl karburátor solex, krom výše zmíněného 2EE tam byly keihiny. 1,6 s 75kW pak měla větší ventily ale jinak nebyla nijak zásadně konstrukčně odlišná od 66kW. Taky neměl u B3 elektronické vstřikování ale k-jetronic.
1,8 RU s 55kW pak rozhodně nebyl “překvapivě dynamický” motor (s vrcholem toč. momentu okolo 2500ot/min a maximem výkonu v 4500, jelo to podobně jako 55kW 1,6 ale dalo se s tím jet usporněji než s 1,6 - ty byly podčtvercové a potřebovaly víc točit).
Bruno Tattarelli
Asi jen opravdovy znalec se v CR trapi 8 mesicu v roce, se zadokolkou, na vode, listi, blate, sterku a snehu aby mohl po 4 zbyle mesice obdivovat jeji hbytost a ochtu k zataceni., 😄
Bruno Tattarelli
Příspěvek podléhá schvalování.
Bruno Tattarelli
Radostne je, ze dnes jiz existuji povedene konverzni sady na elektricke vstriky, pro 4 i 5 valce...a nejsou ani nijak extra drahe.
Insuit
Video recenzi 🙏
Bruno Tattarelli
Z ceho mate ten dojem?
Bruno Tattarelli
Příspěvek podléhá schvalování.
Bruno Tattarelli
Koukam kolik e😜ertu tady plive na staricko 80tku, a musim se smat.
Uprimne by me zajimalo, kolik z vas se nekdy svezlo v klasickem quattru a uplne by stacila 5tivalcova 2,2/20V. I prumerny ridic, by vam s ni dal straslive na ***. Specialne na snehu, ledu, vode, blate, listi, sotoline,ci vode..
To auto bylo uzasne tehdy, a je uzasne i dnes.
Neni to klasicky pytel problemu a hole nestesti, jako nove TSI, nebo novodobe Tdi.
Takze kluci, klidne na ni plivejte dal.
My jsme je zazili, a dodnes nam delaji spoustu radosti ( i za cenu vyssich eko poplatku), a radi vam zastavime a pomuzeme, az vam cestou na dovolenou klekne nektery z tech vasich novych zazraku. ,😁
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hawkeye.94
V sekci o motorech je pár chybek. 2.0 16v má naopak vždy mechanické vstřikovaní (bohužel).
Elektronické vstřikování u 5 válců lze krom motorů v S2 a RS2 najít také ve verzích 2.3 20v (dvě verze s výkonem okolo 170 koní) a 2.0 20v (ten stejný motor ale pro Itálii kvůli daním).

O kvalitě 80ky není třeba ani mluvit. Nebouraná bude jezdit dlouho poté, co veškeré emisní Euro vehikly skončí v hutích