Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Tesla by mohla ukázat konkurenta pro VW ID.3 za poloviční cenu

67 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
nebo za polovinu nejdražšího ID? 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
DonVito
Projed se nekdy Teslou. 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Sleduji kanál Teslacam a to mi bohatě stačí 😄
Ale můžeš mi poradit jak nabíjet Teslu na sídlišti pod barákem když bydlím v 7. patře 😄 😄
Divím se že se Tesly už dávno neumí nabít samy, to znamená odjet k nejbližšímu chargeru, připojit se, nabít se, odpojit a zase dorazit pod barák 😒] 😒] 😒]
DonVito
Behem nakupu v Lidlu. 😉
Behem navstevy posilovny.
Kdyz budes v Mekaci, v praci atd.

Za to, ze neznas moznosti nabijeni, ja nemuzu.
Neco si o tom precti nebo se zeptej nejakeho majitele EV. 😁
kozakm
Mně teda přijde dost úchylné, abych na místa, kam normálně chodím pěšky, protože to mám kousek, začal jezdit autem, jen abych ho nabil ;-\
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...ten nad tebou je úchyl. Proto si onanuje u každého kabelu.
DonVito
No vidis, mne by mohlo prijit "uchylne" jezdit na smradlavy benzinky x-krat do mesice s fosilem.

Coz je btw. casteji, nez ja jezdim na verejne nabijecky. 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Přijde ti to asi divný, ale sou lidi co mekáč nejedí, v práci žádný dobíječky nemaj, a do fitka to maj 100 metrů pešky.

Takže jim zbývá Lidl, Globus a spol se 2 nabíječkama, který sou občas plně obsazený a krásně tam zevolovat a čekat kdy se uvolní.

Tomu se říká pokrok. Já sem si včera natankoval za 4 minuty doma.
Tomu zázkraku se říká kanystr 😄 😄 😄
DonVito
Nekdo ma kanystr a nekdo solary.
:-!
webpaja
Znovu, kde bude dobíjet většina lidí, kteří bydlí na sídlištích? Opravdu se ti zatmělo?
Avatar - Ondore
Ondore
Ja Ti neviem, na tých sídliskách nemajú elektrinu? Tieto Tvoje obavy mi nedávajú zmysel, vysvetli to prosím.
DonVito
Kde vetsina lidi tankuje?
Maji na sidlisti benzinky? 😁
Nabijeni se uz dnes casove priblizuje tankovani.

Neni problem na sidlistich vybudovat tisice pomalych nabijecich mist.
Rozhodne je to jednodussi nez zbudovani a udrzba/zasobovani cerpacich stanic.
Nabijecky jsou totiz bezudrzbove. Neni potreba personal. Neni potreba jezdit s cisternou. Stavet zachytne nadrze atd.

Lidi jako ty, Pajo, me bavi.
Breci tu, co vsechno nejde. Kopou tu za lidi, ktery jsou jim uplne ukradeny a o jejichz potrebach nemaji ani paru.
A vubec si neuvedomujou jaky effort je potreba pro zasobovani fosilnim palivem...

PS Jestli je pro me neco priorita, tak aby lidi jezdili levne a bezemisne. Predevsim nizsi prijmove skupiny, ktery ozeli zvuk osmivalce a neresi, ze stravi nabijenim o par minut navic! Odmenou za to jim bude uspora penez, spolehlivejsi auta a v neposledni rade cistejsi zivotni prostredi nejen co se tyce jedovatych emisi z vyfuku, ale i hluku.
traveldrive
Hovoríš, lepší je rýľ a lopata ako báger... 😒]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
kdo ty kecy bere vážně? V realitě to bude za 3 roky a stát jako ID.
DonVito
Proc pises o budoucnosti?
Znas vubec dnesni ceny TM3 a id.3???

Nejlevnejsi nove id.3 s baterkou jen 45kWh je za 1.099.000Kc aktualne na sauto.
https😐/www.sauto.cz/…i/volkswagen/id3?…

Nejlevnejsi TM3 (o tridu vetsi) s baterkou 57kWh stoji novy od 1.157.000Kc na strankach Tesly skladovy.
https😐/www.tesla.com/…inventory/new/m3?…

Proc by mela stat o tridu nizsi Tesla stejne???

Napsal jsi bullshit. Sorry.
Chces to nejak smysluplne okomentovat???

Jinak ja rozhodne netvrdim, ze Tesla plni vsechny sliby a predevsim terminy. Ale v tomto pripade vypada slib Tesly pravdepodobneji nez komentar Kankunena...

PS Neustale zasnu nad pitomymi komentari o EV, kde obvykle chybi zakladni znalosti.
pevec1
To je jak ta jitrnice, kterou svět neviděl...
Pravdu má spíš Kankunen, na to není potřeba žádné znalosti o EV, stačí sledovat, co Musk slibuje.
DonVito
Rozkliknul sis me odkazy?

Mohl bys diskutovat vecne a ne o jitrnicich, pevče?

Znalost trhu je lepsi nez dedukce. Resp. znalost trhu je nutna, az potom dedukce...
pevec1
Musím se smát, ono totiž není moc o čem diskutovat. Ty už jsi tou novou Teslou jel? Nebo jsi ji alespoň viděl zblízka? Tak o co se snažíš? Jak jsem psal, "jitrnice"...
Uvěřím, až uvidím. A podle komentářů nejsem sám.
DonVito
Ano, podle komentaru diskuteru, podle kterych uz mela Tesla davno zkrachovat.
😁

Podivej se do historie acz, jak kdo komentoval Teslu.
😉

A jaka je realita?
pevec1
Ty nejsi diskutér, ty jsi zastánce Tesly, který nepřipouští jiné názory. Argumenty v podstatě nemáš, a kdo má jiný názor než ty, tak je trouba, protože tomu nerozumí. Tato celá diskuze přece není o Tesle. Je o tom, že člověk, jehož sliby nejsou vždy splněny, něco řekl a já i další tomu nevěří. Toť vše, přeji pěkný den.
DonVito
Jake argumenty mas ty?
Krome osobnich urazek?
Co vis o Tesle?
Sledoval jsi Investors Day???

Ja tvuj nazor pripoustim. 😁
Ale zkus si ho obhajit.
Tomu se totiz rika diskuze. 😉
Ne vzajemnemu urazeni...
pevec1
Tak schválně. Napiš, čím jsem tě urazil. Když to najdeš, klidně se omluvím.
Zatím z této diskuze vidím, že jsi to ty, který hned každému tyká, a navážíš se do lidí, kteří mají jiný názor.
DonVito
Jestli to nevis, tak timto😒br />
"Ty nejsi diskutér, ty jsi zastánce Tesly, který nepřipouští jiné názory. Argumenty v podstatě nemáš, a kdo má jiný názor než ty, tak je trouba"

Ja nikoho neurazim.
Kdyz uz, tak urazim prispevky/nazory. Ne diskutera (mozna az na vyjimky) a pripoustim ze to je chyba.

O Teslu se zajimam temer od jejiho vzniku a myslim, ze vim o cem pisu. Nemas tuseni, jak detailne Teslu znam. Projdi si historii zdejsich diskuzi. 😉

A rekni mi, jake argumenty mas ty.
pevec1
Za uvedený odstavec se omlouvám.
Na Teslistu jsi se pasoval sám. V tom nevidím nic špatného, a pokud tě ty auta baví, tak o nich něco víš. Pro mě osobně je Tesla jen jedno z aut.
A teď, proč nevěřím. Je všeobecně známo a potvrzeno, že pan Musk občas něco řekne, co buď není pravda, nebo je splněno jen částečně, nebo později, a to i o pár let. To, co slíbil teď, zatím nikdo nepředvedl, ani se tomu nepřiblížil. Tím netvrdím, že je to nejde, ale je to málo pravděpodobné. A k té ceně, o které píšeš. V několika zdrojích se uvádí, že Tesla má auta vyrobená a má problém je prodat. Proto sleva. Sám jistě víš, že ceny byly původně jinde a na Tesly se čekalo. I ty uvádíš, že se jedná o skladové vozy. Tak ještě jednou hezký den.
DonVito
V pohode.

Nejsem Teslista, nejezdim Teslou. 😁
Poptavka po Tesle je jen otazkou ceny, ta sla dolu a tak je ted poptavka enormni. Tesla ma vyhodu (narozdil od ostatnich krome Cinanu), ze ma kam s cenou klesat.

S tvymi zkusenostmi souhlasim.
Jde o to, ze i splneni takoveho slibu z poloviny posune automotive o hodne.

A tradicni vyrobci budou mit zase co kopirovat...
rohor
ale nemám čas, takže ho neuvidíte. Šlo by o tom taky napsat článek?
ericn
To sedí 😒] 😒] 😒]
šofér
nejsem fans elektroaut, ale právě Tesla umí 650 km, což je skoro tolik, jako spalovák.
ericn
Na papíře možná, ale v realitě ne 😉

https😐/vtm.zive.cz/…069/default.aspx

Od Norů 😉
traveldrive
Tvoje auto tiež asi v realite žerie o 20% viac ako na papieri...
ericn
No budeš se divit, ale ujedu s ním vždy 800km+ a energii doplním do 5ti minut, v tom je ten rozdíl 😋
DonVito
A pochopis, ze pro vetsinu lidi je toto mnohem mene podstatny oproti nakladum na palivo???

Ja jezdim cca za 1Kc/km.
S benzinem jsem jezdil za 2Kc/km.
Parkrat za rok (pri delsich cestach) si rad par minut na nabijecce pockam vymenou za vyznamnou usporu (pri najezdu 20.000km/rok je to 20.000Kc!).
ericn
Ale no tak to je celkem chybný argument a to proto, že to platí jen když dobíjíš doma a máš správný tarif 😉 , jinak to neplatí. Mohl bych argumentovat stejně tak, že abych měl srovnatelné auto musím vždy vytáhnout minimálně o půl milionu vstupní investice víc než za spalovací, takže než se mi to tvým výpočtem vrátí, tak to bude trvat 25 let 😉 A místo abych v klidu jezdil krátké i dlouhé trasy budu muset plánovat nabíjení, kam zvládnu dojet a kam ne atd… To je pořád dokola…

Argumentačně ti to kulhá na obě nohy a ty to víš, jen se držíš zarytě své mantry. Pokud bude elektrika stejně uživatelsky přívětivá, se stejnými vlastnostmi a přibližně podobnými časy doplnění energie za podobné peníze jako spalovák, pak má šanci být další evoluční změnou. Jinak ne. Aktuálně je to jen zákony a nařízeními tlačený projekt zelených a sluníčkových europoslanců a proto to lidi tak šve. Tahle technologie nemá na to, za stávajících podmínek, sama vyhrát :no: Prostě není “user friendly” …
DonVito
Ty se drz ceho chces.

Problem je v tom, ze mi vysvetlujes, ze ja se drzim spatne.
😁 😁 😁

Ale mluv proboha za sebe. Pripadne si nekdy popovidej s majitelem EV, ju?
Dozvis se spoustu zajimavych veci a nebudes psat takove hlouposti vyplyvajici z neznalosti. 😉
Realita provozu EV je diametralne odlisna od toho co pises. 😁
ericn
No, čekal jsem od tebe víc 😉
DonVito
Budes se mnou polemizovat za kolik jezdim?
😁

Heled je smutny, ze si vlastnik fosilu ani neprizna, ze jezdi dvakrat draz nez by jezdil s EV...

Ja s EV skutecne takto jezdim.
ericn
Koukám, že si mě nepochopil. Já ti věřím, že tak jezdíš, to je tvůj případ. Ale ten kdo nemá parkovací místo se svou "zásuvkou" je na to prostě jinak, viz sídliště = jiné podmínky. A nebereš v potaz rozdíl v pořizovací ceně elektra a spalováku a investici do fotovoltaiky (což si udělat musel).

Jinak já jezdím aktuálně za 1.4-1,5Kč/km s CNG (služební), spadlo na 35-38Kč za kg a když vezmu druhé auto benzin, tak za 2.5 kč/km (soukromé). Tj jsem o dost levnější na vstupu a o něco dražší na provozu, ale pořád mi to vyjde levněji, auta měním v průměru po 6ti letech, rozdíl v pořizovací ceně se nemá šanci vrátit 😉
DonVito
Asi bych si ted uz koupil EV i kdyz bych nemel kde nabijet. I kdyz samozrejme moznost nabijet v blizkosti bydliste je vyhoda.

Jinak s tebou vcelku souhlasim.
Aktualni porizovaci ceny novych EV me nezajimaji, protoze jsou krome Tesly velmi premrstene.
Nikdo nenuti nikoho kupovat EV dnes. A do par let bude vsechno jinak.

EV budou vyhodna predevsim pro mene majetne. Kterym nevadi stravit 5 minut navic na nabijecce. A obejdou se i bez zvuku osmivalce, razeni nebo tahani za rucni brzdu.
Ale hlavne vyznamne usetri na provoznich nakladech at uz za udrzbu nebo za palivo. :yes: :yes: :yes:
traveldrive
Rozdiel, ktorý nie si schopný prijať. Si proste dinosaurus. Malá zmena a namiesto prispôsobenia sa radšej vyhynieš.
DonVito
:yes: :yes: :yes:

https😐/citaty.net/citaty/613525-stephen-hawking-inteligence-je-schopnost-prizpusobit-se-zmene
ericn
To víš, že jo 😉

Nevidím důvod se přizpůsobovat se nedokonalé technologii, když nemusím... Nebo jaký ty máš důvod to udělat?
DonVito
Viz vyse.

Mam duvody ekologicke a ekonomicke. Ktere se spolu snoubi dohromady. :yes😒br /> A delaji mne stastnym. 😄

A mmch nemusim tu brecet pod kazdym clankem o konci fosilu. 😁
ericn
OK, tvoje důvody jsou jasné, i když já to vidím jinak. Ale ptal jsem se "traveldrive" na jeho důvody, když je tak kategorický zastánce elektra a já dinosaurus 😉
Othello
I kdyby 650 km Tesly byla pravda, je to neporovnatelné se 650 km spalováku
DonVito
Jj a jakou to ma vahu necht si kazdy posoudi sam. 😁
Tesla se nabije z 10-80% za 27 minut.
Casto nepotrebujes ani to, staci napr 10 minut, abys dojel domu...
Nebo si das dve destiminutovy pauzy, ktery rozhodne nejsou na skodu.
I kdyz nepijes kafe. 😁

Viz muj prispevek vyse.

PS Fosila si doma (temer) zdarma nenatankujes...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak až to bude pravda, klidně ho za půl míče koupím ženě na nákupy v Lidlu.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Ten bude startupovat ještě za 30 let a Tesla bude mít tržní kapitalizaci jako zbytek Zeměkoule na druhou 😁.
PowerHouse
takže se raději budu držet stranou.

Budu sledovat investor day
https😐/livestream.tesla.com/
traveldrive
Neverím. A termínu už vôbec nie.
DonVito
Ja take ne. 😁

Ale pricti rok nebo dva a par tisic Eur a stejne to bude senzace. :yes:
traveldrive
Ale prd. Žiadna senzácia sa konať nebude. O pár mesiacov alebo rokov oneskorená produkcia, o pár tisíc vyššia cena...
Avatar - Ondore
Ondore
Stále dokola a dokola vidím v diskusiách to isté - niekto si vymyslí nezmysel a zapálení diskutujúci sa tam sekajú na niečom, čo neexistuje. Tu máme článok postavený na vode, kde autor prezieravo použil jedno zo slovných spojení alibistov: "údajne, mohla by, dá sa očakávať, predpokladáme,...".
Jediné čo Elon vopred ohlásil boli všeobecné "Master Plan Part 3" a "trvalá udržateľnosť", ale ani divá sviňa nevie, odkiaľ ľudia cucajú informácie o lacnom aute, ktoré už-už ide do výroby.
Stačí, čo nám tu predvádzajú hejteri, prosím nepridávaj k tomu ďalší balík bludov z hláv tak fanúšikov ako aj odporcov Elona, ale s realitou nemajú nič spoločné. Skúsme sa viacej držať faktov, prosím.
Freddka
Ja nechapu, proc si nekdo mysli, ze jde udelat dobry EV za polovinu. Jak jako? A ikdyby tak to lidi zacnou kupovat a kde na to vezmes vyrobni kapacity?
Proste to nejde.
DonVito
https😐/electrek.c👋2023/02/28/tesla-model-y-work-of-art-toyota-tearing-down/

A Toyota executive admitted that the Tesla Model Y is a “work of art” after this team conducted a teardown of the electric SUV.
😉

Precti si tenhle clanek. Pak treba pochopis.
Freddka
Nechapu co mas na mysli?
Prectenim toho clanku mi rupne v bedne a najednou si zacnu myslet, ze pristi rok budou EV za pulku soucasne ceny?
Asi ne.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Stačí souhlasit a před spaním si dát dvakrát s prodlužkou kolem baráku a ono ti to doDonVití. :yes:
DonVito
Pochopis, ze za zlevnovanim je spoustu inovaci a genialnich reseni (Tesly).

Ktere obdivuje (kopiruje) cely svet...

Ale to bys musel misto pitomych komentaru cist...
Freddka
No tak to bacha, ja vim o Tesle mozna vic nez ty.

Je uplne bez debat, ze Tesla je v EV uplne jinde oproti konkurenci.

A nejde jen o to, ze jsou technicky napred - to neni tak uplne pravda, protoze mas i dalsi zajimava a kvalitni a inovativni technicka reseni (Rivian, Porsche, Lucid).

Jde o to, ze to dokazou delat LEVNE a ve VELKE produkci a RYCHLE inovovat. V tom je Tesla napred - no myslel jsem si ze o par let, ted uz bych rekl, ze mozna o vic nez 5 let, mozna celou dekadu napred.

Marze na prodanem kusu Model 3 / Y je nekde 40% pred nedavnim zlevnenim, takze ted klidne pres 30% na kusu. To je NESLYCHANE. Proste masakr.

A o naskoku v autonomnim rizeni ani nemluvim. To je mimochodem MNOHEM vetsi nez samotna produkce aut.

Nicmene to nemeni VUBEC NIC na tom, co jsem psal v uvodnim prispevku. Za tim si stale stojim.
Stojim si za tim ne proto, ze jsem neznaly problematiky, ale prave proto, ze to detailne sleduju.
DonVito
Myslim, ze nazory na Teslu mame ve vysledku podobny...
Nechci se tu pomerovat ve znalostech, protoze to ani nesmim. 😁

Mne ani tak nejde o tu polovinu.
Sliby Tesly je treba brat s rezervou a rozhodne ne doslova.

Ale tbh vubec nechapu, co na id.3 krome marze stoji pres milion Kc. 😄
Tudiz ta polovicni cena je pro me predstavitelna (i kdyz nakonec bude treba 2/3).
Freddka
No id3 je drahy, protoze VW neumi vyrobit ani levne ani prilis dobre EV, to je cely.
Stale lepsi nez Toyota :-!
DonVito
https😐/electrek.c👋2023/02/16/toyota-drops-bz4😜rices-below-25k-in-competitive-china-market/
No bZ4X za $25k neni spatny....

PS Kdyz vidim velkou bZ4X za 650. 000?Kc dnes (v Cine), nevim proc by nemohla byt mensi Tesla u nas za par let kolem 500k. :yes:
Freddka
Tak nejdriv tomu upadavala kola. Coz mi prislo jako zajimavy zarez do historie znacky, ale dobre, asi meli zrovna pech, to se muze stat.

A taky je to jedno z nejmene uspornych EV na trhu. Wtf?

Ale hlavne za 25 tisic dolaru to je zaprve po dotacich (tam je Model 3 myslim nekde 35) a za druhe nevydelaji ani dolar a dost mozna to je ztratovy business.
traveldrive
Všetko ide. Lenže Tesla neustále tlačí na vývoj a vráža do neho ohromné prachy - tým pádom si to práve u Tesly predstaviť neviem.
Taký Volkswagen by bol schopný vyrábať to isté s malými retušami hoci 20 rokov. Ale autá by tým nezlacneli, len akcionárom narastú väčšie pupky a zamestnancom sa rozdelí viac drobných.
Freddka
Ano, vsechno jde.
Ale realita je realita.

Tesla nestiha vyrabet, a to je krize. To je realita.
Poptavka je velice elasticka - kdyz snizis cenu rekneme o 40% mas treba 10x tolik zakazniku. To je realita.

A dalsi realita je jak hluboko muzes s cenou jit jako Tesla.

Tesla stoji hodne na bezpecnosti a autonomii. Tzn ze kazda jedina tesla ma vsechny senzory (kamery), vsechny bezpecnostni prvky. A neumim si predstavit, ze zacnou vyrabet auto, ktere by nemohlo byt autonomni - to se nestane.

Takze stale mluvis o tom, ze by Tesla vyrobila mensi Model 3, mozna s mensi baterkou, ale jinak technologicky by to bylo to stejne auto.

Takze to se asi nestane, ze by dokazala udelat auto za polovinu (technicky asi nemozne) a zaroven byla schopna produkovat 10x tolik co ted (technicky nemozne). A jeste to prodavala temer beze zisku.
Tohle se proste nestane.

Takze ano - vsechno jde - ale zazraky nejdou.

Jinak samozrejme Tesla bude delat levnejsi auta a ceny EV pujdou dolu. Tedy s inflaci 10% asi ne nominalne, ale realne ano.

A taky bude temer jiste prvni s plne autonomnim autem na trhu. To z ni udela nejspis nejbohatsi firmu co kdy existovala. A to do konce teto dekady.
traveldrive
Sľuby elektrického hatchbacku za polovičnú cenu mi proste v podaní Tesly neprídu realizovateľné. V tom sa asi zhodneme.
Čo sa týka autonómnej jazdy, tak popravde tlak na jej zavedenie celkom nechápem. Iba ak by tom boli naozaj len finančné záujmy. Ale schopnosti takýchto systémov vo mne nevzbudzujú vieru v skoré nasadenie a bezproblémové fungovanie - práve naopak. myslím si, že v bežnej premávke tak skoro plne autonómne autá len tak skoro neuvidíme. Ani Tesly nie.
Mino21
Tesle se povedlo od zahájení výroby Modelu 3 snížit výrobní náklady o 30 %. Model 2 (nebo jak se to bude jmenovat) má přinést těchto 50 % částečně v tom, že je to menší auto, úsporách na elektromotoru a výrobě (kombinace paralelního a sériového skládání auta). Snížení nákladů o 50 % neznamená hned i snížení ceny o 50 %
Mino21
Vysvětleno to bylo v prezentaci. Je to kombinace více faktorů. Např. elektromotor bez vzácných zemin (jeden stojí $1000), jiný způsob výroby (mix paralelního a sériového skládání), i úspory na tom, že je to menší auto. I kdyby to bylo 60%, tak je to stále něco. Výrobní kapacity se na to budujou, Tesla oznámila novou Gigafactory v Mexiku. To je aspoň půl milionu aut ročně.