Testy
Mig_35
Ano, skutečně jde o nadřazenost. Pak do takového auta sedne pipina a soudní znalec vyhodnotí, že neviděla 9 metrů před sebe. A v tom je základní rozdíl mezi obřím SUV a osobákem...
Lubo
Nechápem tie komentáre typu nadradenosť, rozvoz po Prahe, apod.
Reálne si to väčšinou kúpi človek, čo niečo dosiahol vďaka vzdelaniu, vytrvalosti, nápadu, alebo úsiliu.
Osobná skúsenosť a nielen moja, keď chodím pešo, na prechode mi skôr zastaví človek na takomto aute, alebo SQ, alebo GLE, ako na 15 ročnom akejkoľvek značky.
Nechcem to ďalej rozvíjať, ale som rád, že takéto autá existujú. Nemali by sme sa na ne dívať cez stereotypy a domnienky o ich majiteľoch, a viac sa tešiť z takýchto recenzií. :-!
Reálne si to väčšinou kúpi človek, čo niečo dosiahol vďaka vzdelaniu, vytrvalosti, nápadu, alebo úsiliu.
Osobná skúsenosť a nielen moja, keď chodím pešo, na prechode mi skôr zastaví človek na takomto aute, alebo SQ, alebo GLE, ako na 15 ročnom akejkoľvek značky.
Nechcem to ďalej rozvíjať, ale som rád, že takéto autá existujú. Nemali by sme sa na ne dívať cez stereotypy a domnienky o ich majiteľoch, a viac sa tešiť z takýchto recenzií. :-!
iudex
Ja sa vyhýbam takémuto škatuľkovaniu, ako píšeš tie autá stoja hodne a ak niekto také peniaze má, asi je pomerne šikovný a schopný.
Na druhej strane som teraz jazdil týždeň po západoeurópskych cestách a mestách a po návrate domov mi udrelo do očí, aké je v našich mestách obrovské množstvo veľkých SUV. A asi sa nedá tvrdiť, že na tom západe nie sú ľudia šikovní alebo schopní. Takže to musí byť aj niečo iné než len dostatok schopností a peňazí a to niečo bude zrejme súvisieť s mentalitou.
Na druhej strane som teraz jazdil týždeň po západoeurópskych cestách a mestách a po návrate domov mi udrelo do očí, aké je v našich mestách obrovské množstvo veľkých SUV. A asi sa nedá tvrdiť, že na tom západe nie sú ľudia šikovní alebo schopní. Takže to musí byť aj niečo iné než len dostatok schopností a peňazí a to niečo bude zrejme súvisieť s mentalitou.
gil54
Jaké překlepy zase? Proč útočíš?
Normálně jsem chtěl hovořit o tématu "velké auto - malý řidič". Slušně, neútočně, se snahou maximální objektivity.
No, vidím, že to nejde, tak čau.
Normálně jsem chtěl hovořit o tématu "velké auto - malý řidič". Slušně, neútočně, se snahou maximální objektivity.
No, vidím, že to nejde, tak čau.
Mikesus
Moje žena je drobná a taky jezdi takhle velkým autem, ale nikoho neprejela zatím. Z těch aut je prd vidět, i pro mne ( dopředu na zem cca 5m )
První případ je typickej pro ridicky a nemehla bez ohledu na velikost auta, prostě se drží metr od kraje I na uzsi silnici.
Druhej případ je už něco jiného a za to bych jednoznačně řešil úpravu legislativy.
Není to omluva nikoho, je to chyba výrobce i malé sebereflexe majitelů. Kdyz nevidím v při popojizdeni, tak si pustím kamery a jedu i podle kamer. Prostě když chci/potřebuji mít takové auto, musím přizpůsobit své chování. Jednoduše něco za něco.
Ja nechápu, že taková auta je vůbec možné pořídit bez kamer. Kdyz nemůžeme ( a opravdu nemůžeme? ) omezit používání podle fyziologie řidiče, pak je na místě něco jiného. A myslím si, ze kamery jsou řešením.
První případ je typickej pro ridicky a nemehla bez ohledu na velikost auta, prostě se drží metr od kraje I na uzsi silnici.
Druhej případ je už něco jiného a za to bych jednoznačně řešil úpravu legislativy.
Není to omluva nikoho, je to chyba výrobce i malé sebereflexe majitelů. Kdyz nevidím v při popojizdeni, tak si pustím kamery a jedu i podle kamer. Prostě když chci/potřebuji mít takové auto, musím přizpůsobit své chování. Jednoduše něco za něco.
Ja nechápu, že taková auta je vůbec možné pořídit bez kamer. Kdyz nemůžeme ( a opravdu nemůžeme? ) omezit používání podle fyziologie řidiče, pak je na místě něco jiného. A myslím si, ze kamery jsou řešením.
planeta
Ja nemám nič proti displejom, ale som detailista a vadí mi ako to BMW s novými modelmi to vyriešilo, napchali to tam na nožičke a je to hnusné aspoň pre mňa aj v reálu
Emel
"Vzhledem k velikosti a pohotovostní hmotnosti 2.600 kilogramů nelze od auta čekat zázraky ani ve sportovním jízdním režimu. Všechny systémy se sice náležitým způsobem přiostří, ale náznak odtažitosti zůstává. BMW X7 zkrátka ani v emkové verzi, byť ne plnohodnotné, zůstává především velkým silničním křižníkem, sporťák z něj neuděláte." - to nevypadá úplně na rozpor...
Mikesus
No to mi z toho úplně nevyplynulo, kdyz jsi řešil tresty, justici a zodpovědnost řidiče.
Jelikož mám osobní zkušenost s tím nevýhledem, napadají mne jen 2 věci, jak tomu předcházet. Legislativně u homologace ( povinný rozhled, nastavení sedaček, kamery.. ) nebo u oprávnění ( omezení fyziologické, praktické, věkové, znalostní atd. )
Jelikož mám osobní zkušenost s tím nevýhledem, napadají mne jen 2 věci, jak tomu předcházet. Legislativně u homologace ( povinný rozhled, nastavení sedaček, kamery.. ) nebo u oprávnění ( omezení fyziologické, praktické, věkové, znalostní atd. )
Mikesus
Tak mi ukaž placku, kam dam 3 dětské sedačky.
A můžeš ty asistenty vyjmenovat? Pochybuju, ze jich je tolik, natož aby se s některými vůbec setkal. Řekl bych, že nedáš víc než 20, kdyz budu počítat i podsystemy esp.
A můžeš ty asistenty vyjmenovat? Pochybuju, ze jich je tolik, natož aby se s některými vůbec setkal. Řekl bych, že nedáš víc než 20, kdyz budu počítat i podsystemy esp.
Mikesus
No to placky taky nevidím. Teď nedávno predemnou mx5 tusim, viděl jsem fakt jen kousek střechy.
Mikesus
Proto je ( může byt ) to ještě horší. I z toho středně velkého suv je prd vidět.
Rozhodně si myslím, že je zde možnost předcházet podobným věcem. Ať už legislativně u výrobců ( požadavky na výhled, kamery, nebo nastavení sedaček) nebo na řidiče. Něco jako i těch zbraní, prostě musíš být schopen bezpečné ovládat dané vozidlo a pokud ti fyziologie nedovoluje, pak máš na danou kategorii ( auto ) smůlu.
Rozhodně si myslím, že je zde možnost předcházet podobným věcem. Ať už legislativně u výrobců ( požadavky na výhled, kamery, nebo nastavení sedaček) nebo na řidiče. Něco jako i těch zbraní, prostě musíš být schopen bezpečné ovládat dané vozidlo a pokud ti fyziologie nedovoluje, pak máš na danou kategorii ( auto ) smůlu.
gil54
Možná to nepoměr je, to je otázka do další diskuze, nakonec není to tak dlouho, co i motorky měly jen jednu kategorii (pomíjím tehdejší 50 ccm). A to rozdělení motorkových řidičáků platí stejně jen pro nové řidiče.
Je ale třeba vycházet z toho, co je právě v platnosti. To bychom se nikam v té diskuzi nedostali.
A zbraním moc nerozumím, to přirovnání mi v obecné rovině trochu drhne.
Je ale třeba vycházet z toho, co je právě v platnosti. To bychom se nikam v té diskuzi nedostali.
A zbraním moc nerozumím, to přirovnání mi v obecné rovině trochu drhne.
gil54
Když už do diskuze vkládáš tento rozměr, podle mě trochu zbytečně dnes, tak můj názor je takový, že každý řidič, vlastnící příslušné řidičské oprávnění, který jede schváleným vozidlem po veřejné komunikaci je plně zodpovědný za to, co kdy kde přejede. Ve vyhlášce je to dostatečně ošetřeno.
Otázka soudních jednání, viny a trestu je věc druhá.
Moped, malý auto, náklaďák, tank, liliput, malá ženská, Vémola, kamery - nekamery, je to jedno, zodpovědnost je daná stejně, jako volba kudy, kdy, jak a s čím řidič jede.
Otázka soudních jednání, viny a trestu je věc druhá.
Moped, malý auto, náklaďák, tank, liliput, malá ženská, Vémola, kamery - nekamery, je to jedno, zodpovědnost je daná stejně, jako volba kudy, kdy, jak a s čím řidič jede.
kozakm
Nj, kdyz uz i Kia Sportage to umi lip… ale zase to mohlo dopadnout i hur, treba jako u Renaultu Austral.
KANKUNEN
hmyzí ksicht je odpornost a níže uložená světla se dříve zašpiní a jsou více nachylná na správný sklon. U SUV to zas asi takový problém nebude.
iudex
Trošku si dovoľujem rozporovať tvrdenie, že schopnosti auta pri snahe o nejaké to športovanie sú Impozantné. Ja som síce skúšal verziu pred face, ale tiež to bolo M performance (M50d) a žiadnu ochotu k dynamickej jazde to teda nejavilo, proste tie rozmery a hmotnosť boli cítiť pri akomkoľvek režime s výnimkou zrýchlenia v priamke (ktoré bolo solídne, uznávam). Ale na brzdách, pri zatáčaní, v zákrutách, všade som tú masu silno vnímal horšie, ako som pri BMW čakal. Práveže mi v pamäti utkvel dojem, o koľko je X7 dynamicky horšia, ako X5, pričom tie rozmerové rozdiely nie sú také veľké. Proste autobus; rýchly a výkonný, ale furt autobus.
iudex
Dobre vedieť, dík.
Mimochodom nechápem, ako môžeš za takýto vecný príspevok dostať dve mínusky, ale to asi nemá zmysel riešiť.
Mimochodom nechápem, ako môžeš za takýto vecný príspevok dostať dve mínusky, ale to asi nemá zmysel riešiť.
ptr078
Presne tak, mas vodicak, auto si si kupoval sam, tak sa potom nevyhovaraj, ze z neho nie je vidiet. Ludia sa len radi vyhovaraju a nie su schopni brat zodpovednost za svoje konanie a chyby.
Mig_35
Ja v tom vidím doznání, ze se jim ani ve druhé generaci nepovedlo udělat osmiválec, což ostatně potvrzuji i reakce z internetu a servisu.
Mig_35
Motocykly jsou odstupňované podle výkonu do tří skupin. A ty nejsilnější může řídit jen osoba patřičně poučená. Auta si můžeš koupit týden po řidičáku klidně třítunová nebo pětisetkoňová... to mi připadá jako nepoměr.
To je jako říct, že pokud je v zákoně řečeno, že kdo někoho zastřelí, půjde sedět, potom proč nemít všechny zbraně včetně automatických volně k prodeji? V USA to tam mají, a jak jim to funguje 😉
To je jako říct, že pokud je v zákoně řečeno, že kdo někoho zastřelí, půjde sedět, potom proč nemít všechny zbraně včetně automatických volně k prodeji? V USA to tam mají, a jak jim to funguje 😉
Mig_35
Pisu o tom, ze mi nepřijde správně, aby nezkušený řidič řídil auto, na které nestačí.
Reakce: ale tak je to v zákonu, takže už o tom nemluv 😄 😄 😄
Diskuse jak noha :yes:
Reakce: ale tak je to v zákonu, takže už o tom nemluv 😄 😄 😄
Diskuse jak noha :yes:
Mig_35
A kam bychom se měli dostat? Nasmeruj me. Možná bys mi mohl dat nějaký notičky, co muzu a co nesmím.
Anebo co kdybys šel radši kontrolovat překlepy? V tom nemáš konkurenci :yes:
Anebo co kdybys šel radši kontrolovat překlepy? V tom nemáš konkurenci :yes:
Mig_35
Kdybych se snižoval k běžným předsudkům typu, že si někdo něco kompenzuje, bylo by to hloupé, já jen píšu, a s tím se potkávám dnes a denně, že žena řídí auto velikosti dodávky, které přesahuje její řidičské schopnosti a pořádně z něho nevidí a potom...
https😐/www.securitymagazin.cz/…-1404061567.html?…
„Jela obrovským vozidlem na úzké silnici, kdy každý, kdo někdy v takovém vozidle seděl, ví, že je těžké odhadnout na úzké okresce, kde v jakém pruhu jsme," řekla soudkyně Reifová, která případ soudila. Může to znít jako omluva, ale ve skutečnosti je to jádro pudla – právě proto, že byla silnice úzká, se měla zpěvačka věnovat výhradně řízení.
nebo
https😐/www.novinky.cz/…-zastal-40400376
Jenže v tu chvíli do ulice začal odbočovat mercedes, jehož řidička o holčičce vůbec nevěděla, podle znalce ze své pozice za volantem neviděla těžko uvěřitelných devět metrů před své auto. Košťálová najela na retardér a holčičku předním kolem přejela. Dítě nemělo žádnou šanci přežít.
...a ty dva případy mají ještě podobný konec, nesouhlas viníka a místo nějaké sebereflexe ještě kopou kolem sebe... a přitom obě odešly s podmínkou, Rolincová byla navíc amnestována...
https😐/www.securitymagazin.cz/…-1404061567.html?…
„Jela obrovským vozidlem na úzké silnici, kdy každý, kdo někdy v takovém vozidle seděl, ví, že je těžké odhadnout na úzké okresce, kde v jakém pruhu jsme," řekla soudkyně Reifová, která případ soudila. Může to znít jako omluva, ale ve skutečnosti je to jádro pudla – právě proto, že byla silnice úzká, se měla zpěvačka věnovat výhradně řízení.
nebo
https😐/www.novinky.cz/…-zastal-40400376
Jenže v tu chvíli do ulice začal odbočovat mercedes, jehož řidička o holčičce vůbec nevěděla, podle znalce ze své pozice za volantem neviděla těžko uvěřitelných devět metrů před své auto. Košťálová najela na retardér a holčičku předním kolem přejela. Dítě nemělo žádnou šanci přežít.
...a ty dva případy mají ještě podobný konec, nesouhlas viníka a místo nějaké sebereflexe ještě kopou kolem sebe... a přitom obě odešly s podmínkou, Rolincová byla navíc amnestována...
Tiborek
Zase se s tím dobře parkuje před školkou ne? A území Prahy to opustí akorát, když se jede na výlet na Konopiště 😁
speedfred
Nebral by som to ako športové auto (560) ale taký hodne svižný cesťák. M5 je asi moc fajn ale už moc veľké a ťažké auto na športovanie, a ako cesťák asi nebude rýchlejšie ako 550i.
Dinar
S tím samo souhlas, spíš to beru tak, že mhev pětku jízdně nezmršil, určitě bys poznal rozdíl v extrémní situaci, kde by záleželo na agilitě, moct přesednout z bezmhev do mhev, ale je to akademická debata, bezmhev už nikdy nebude, a tak to beru tak, že díky němu (díky té úlitbě) tu s námi ještě pořád je perfektní R6. 😉
fOE
Odpovim vsem trem: sorry panove, ale me zde vubec nejde o projev motoru, tam mi mildhybrid nevadi, a i kdyz jeho prinos bych nijak zasadne nezvelicoval tak plachtit to umi fajn a zbytek proste nevadi.
Co mi vadi jsou ta kila navic.
Kolik to pridalo 540i? 150kg? Znamej stihnul koupit M340i v prvnim roce produkce, 380k a jeste bez mildhibridu. Taky jezdi za 9 rovnych, takze spotreba cajk i bez mildhybridu (netvrdim ze s hybridem neni jeste lepsi) a ve vsem ostatnim lepsi auto diky kilum. Hodla si to opecovavat do duchodu (je mu 61, tak to zas tolik let nebude 😁 ) a ja se mu nedivim. Ta kila navic jsou znat, jsou znat v zatackach, jsou znat na brzdach. Uznam ze 5er to umi sakra dobre maskovat, a s RWS pusobi neskutecne agilne (agilneji nez 3er mam obcas pocit) a cim civilneji clovek jede, tim min je to znat. Jenze pak se to sejde, zacpana dalnice, ale vy jste jeste stihnul zjezd na zatim nezacpanou okresku, venku hezky, v aute sam, v kufru zadne plato vajec... a pokazde si rikam okolik by to auto bylo lepsi a okolik bych si tu jizdu vic uzil nemit tu hmotnost navic. A my diky predFL vime o kolik.
Dostat na vyber, ozelim pul litr nebo litr spotrebu ve prospech lehciho auta.
PS: nikdy jsem nemel milhybridni 40i na dyl, tak abych si to byl schopnej vsimnou a potvrdit, ale minimalne mildhybridni 30d neradi tak hladce jako zvykla bez tohohle bazmeku. Dlouho jsem mel podezreni a pak byla prilezitost presednout do predFL 530d a potvrdilo se mi to, mildhybrid se podepsal krom hmotnosti i na kulture razeni. Nuance, ale jsou tam.
Co mi vadi jsou ta kila navic.
Kolik to pridalo 540i? 150kg? Znamej stihnul koupit M340i v prvnim roce produkce, 380k a jeste bez mildhibridu. Taky jezdi za 9 rovnych, takze spotreba cajk i bez mildhybridu (netvrdim ze s hybridem neni jeste lepsi) a ve vsem ostatnim lepsi auto diky kilum. Hodla si to opecovavat do duchodu (je mu 61, tak to zas tolik let nebude 😁 ) a ja se mu nedivim. Ta kila navic jsou znat, jsou znat v zatackach, jsou znat na brzdach. Uznam ze 5er to umi sakra dobre maskovat, a s RWS pusobi neskutecne agilne (agilneji nez 3er mam obcas pocit) a cim civilneji clovek jede, tim min je to znat. Jenze pak se to sejde, zacpana dalnice, ale vy jste jeste stihnul zjezd na zatim nezacpanou okresku, venku hezky, v aute sam, v kufru zadne plato vajec... a pokazde si rikam okolik by to auto bylo lepsi a okolik bych si tu jizdu vic uzil nemit tu hmotnost navic. A my diky predFL vime o kolik.
Dostat na vyber, ozelim pul litr nebo litr spotrebu ve prospech lehciho auta.
PS: nikdy jsem nemel milhybridni 40i na dyl, tak abych si to byl schopnej vsimnou a potvrdit, ale minimalne mildhybridni 30d neradi tak hladce jako zvykla bez tohohle bazmeku. Dlouho jsem mel podezreni a pak byla prilezitost presednout do predFL 530d a potvrdilo se mi to, mildhybrid se podepsal krom hmotnosti i na kulture razeni. Nuance, ale jsou tam.
Emel
Votrava je to i obráceně... v placce máš oči ve výšce zadních světel běžných aut 😄
fOE
Super info. Ted by me jeste potesilo info, ze BMW maka na novych sestivalcich. Ne ze by tem aktualnim neco schazelo, ale dalo by to cloveku nadej, ze i v pristich generacich se bude na co tesit.
fOE
380-400k z R6 ( a kdybych chytnul zlatou rybku, tak jeste napisu bez mildhybridniho balastu) by byl pro 5er ideal jiz v tehle generaci. Tomu samozrejme palec hore, jestli bude.
Dinar
Taky se musím toho mhev provedení zastat, z projevu motoru rozdíl nepoznáš, ve spotřebě ano. Co mi vadí, je nekonzistentní chování po sundání nohy z plynu a nevypinatelný startstop. Ale jak píše webpaja, dá se to obejít nastavením sport-individual, já jezdím výlučně na něj, takže auto se chová pořád stejně a motor se nikdy nevypíná, a přesto se spotřeba drží na 9 litrech, to je mým stylem o litr míň než bezhybridní verze. Jestli litr dává smysl, je na každém.
Dinar
Charakter bude stejný, turbená V8 byla a je primárně určená pro velké bmw modely, je to krouťákový motor, max výkon někde kolem 5,5 tis, to se s novou 60i nemění. Verze "S" do emek má max. výkonu o něco výše, ale taky to není projevem žádná pila, spíš lokomotiva. Mně se charakter toho motoru (krouťákový silák) líbí, právě do velkého daily caru, klidně i ve formě kupé, úplně nadšený ale nejsem ze zvuku, když to z podstaty v8 neumí tak zpívat jako r6, pak bych čekal více toho lokomotivového muscle bušení, jak to umí mercedes, ta jeho v8 je v tomto lepší. Do sport varianty bych taky bral raději 40i, v té nové výkon. variantě je to ideál.
webpaja
Fungování MHEV je vychytané. Pokud chceš šetřit motor a ne ho nechat neustále vypínat, dá se uložit do Sport Individual běžné nastavení a kukačky jezdit na něm. Na dálnici a okreskách funguji povětšinou v Comfortu, kde se dá neplachtit krásná spotřeba, funguje to skvěle.
iudex
Čo Ti ja viem... Nová 60i sa výkonovo nijak neposunula oproti starej 50i, uvidí sa, či sa zmenil charakter. Lebo 50i bola viac muscle car než nejaký športovec, robila z auta také silné gran turismo, ale nie športiak. Takže ak by som chcel do 5ky silný benzín, ktorý má dostatok výkonovej rezervy na takmer všetky situácie, tak beriem (nový) 40i a keby som už chcel športiak, tak 50i preskočím a idem rovno do M5. Ale samozrejme chápem aj príťažlivosť 550i ako GTčka, len mne osobne až taký zmysel nedáva.
iudex
Vieš čo, ja som asi už mierne uvarená žaba, ale mne by ten mildhybrid v 40i nevadil. Ak to nemá nijak citeľný vplyv na charakter motora, ale to znižuje spotrebu zhruba o liter oproti ne-mildu, tak to asi beriem.
Anonym
ABS, ESP, EBD, Lane Assist, Blond Spot monitoring, Forward collision alerts, všechny možné kamery, adaptivní tempomat, hill asisst, čtení značek a nevíc co všechno, nesleduju co maj nový auta
v Chargeru mam abs, ebd a esp, hill + forward, adaptivní a blind spot, všechno to jde vypnout a bohatě mi to stačí, Jagoš má akorýt ABS a ACS a Rolls nemá nic.
A jezdí se v něm nejlíp 😄
v Chargeru mam abs, ebd a esp, hill + forward, adaptivní a blind spot, všechno to jde vypnout a bohatě mi to stačí, Jagoš má akorýt ABS a ACS a Rolls nemá nic.
A jezdí se v něm nejlíp 😄
Anonym
Kdo je slepej, neměl by projít lékařskou kontrolou a měl by vrátit papíry no.
Vám se člověk nezavděčí.
Placky sou i sedany, stačí hledat 😄
Vám se člověk nezavděčí.
Placky sou i sedany, stačí hledat 😄
gil54
(Tak tresty jsem právě, myslím, neřešil.)
Nevím, ale předpokládám, že jakési požadavky na výhled určitě pro homologaci existují. I fyziologické předpoklady - požadavky existují (nutnost lékařského schválení každého uchazeče o ŘP) věkový limit existuje také.
Kamery mohou situaci zlepšit, ale vždy zůstává hlavní zodpovědnost na řidiči.
Možná mě budeš mít za blázna, ale když třeba jdu ke svému zaparkovanému autu zezadu a to i ve městě, nikdy do něj nesednu a rovnou nejedu, aniž bych ho neobešel a nepodíval se i zepředu. Jestli nemám rozbité světlo, ukradenou SPZ, jestli někdo třeba neukradl víko kanálu před předním kolem, jestli nespí bezdomovec pod předním nárazníkem nebo si tam nehraje sedící dítě. I s autem bez kamer se dá, podle mého názoru, bezpečně jet a nepřejet dítě i když je vidět třeba teprve až 4 metry dopředu a dál. Jen je třeba s tím počítat.
Zrovna tak, jako lze bezpečně couvat s náklaďákem. I když zde může nastat situace, kde bez kamery nebo druhé osoby to nepůjde, tím myslím celkovou konstelaci, kdy i po vystoupení a obhlédnutí bezpečnosti manévru nelze garantovat, že než se auto rozjede a dokončí couvání, se situace vzadu nezmění.
Za vše zodpovídá řidič.
Nevím, ale předpokládám, že jakési požadavky na výhled určitě pro homologaci existují. I fyziologické předpoklady - požadavky existují (nutnost lékařského schválení každého uchazeče o ŘP) věkový limit existuje také.
Kamery mohou situaci zlepšit, ale vždy zůstává hlavní zodpovědnost na řidiči.
Možná mě budeš mít za blázna, ale když třeba jdu ke svému zaparkovanému autu zezadu a to i ve městě, nikdy do něj nesednu a rovnou nejedu, aniž bych ho neobešel a nepodíval se i zepředu. Jestli nemám rozbité světlo, ukradenou SPZ, jestli někdo třeba neukradl víko kanálu před předním kolem, jestli nespí bezdomovec pod předním nárazníkem nebo si tam nehraje sedící dítě. I s autem bez kamer se dá, podle mého názoru, bezpečně jet a nepřejet dítě i když je vidět třeba teprve až 4 metry dopředu a dál. Jen je třeba s tím počítat.
Zrovna tak, jako lze bezpečně couvat s náklaďákem. I když zde může nastat situace, kde bez kamery nebo druhé osoby to nepůjde, tím myslím celkovou konstelaci, kdy i po vystoupení a obhlédnutí bezpečnosti manévru nelze garantovat, že než se auto rozjede a dokončí couvání, se situace vzadu nezmění.
Za vše zodpovídá řidič.
Jenik3
Spis pocit marnivosti. Jako na vikend bych si tu krabici pujcil a nasledne rad vratil.
speedfred
Samozrejme výkonu je dosť už aj pri 40i ale taká 560i to by bolo niečo.
Anonym
To sou zas klišé, ono záleží taky na situaci víš.
Když vidím že stejně neprojedu křižovatku, nebo se se před mnou kupí auta nebo že je hustý provoz a ten chodec by neprošel protože jiná auta ho taky si moc nepustí, klidně tě pustím i ve 40 let starým veteránu.
Když budeš stát na přechodu uprostřed vesnice jak jouda, nebo na dvouproudce mezi sídlišti v sobotu ve 3 odpoledne a nikde noha a ty stojí i když k tobě mam ještě 100 metrů a furt budeš stát a za mnou nic nepojede, tak ti nezastavím proč bych to dělal. Mohl si dávno přejit anebo si počkej - kdo si počká ten se dočká. Nebo vtipný maminky, kočárek 5 cm od čáry ale otočená a huláká na druhý dítě co je 40 metrů od přechodu - taky zásadně nezastavuju, nalep se s kočárkem na přechod až budeš mít všechny děti ready nebo je nauč poslouchat.
Když vidím že stejně neprojedu křižovatku, nebo se se před mnou kupí auta nebo že je hustý provoz a ten chodec by neprošel protože jiná auta ho taky si moc nepustí, klidně tě pustím i ve 40 let starým veteránu.
Když budeš stát na přechodu uprostřed vesnice jak jouda, nebo na dvouproudce mezi sídlišti v sobotu ve 3 odpoledne a nikde noha a ty stojí i když k tobě mam ještě 100 metrů a furt budeš stát a za mnou nic nepojede, tak ti nezastavím proč bych to dělal. Mohl si dávno přejit anebo si počkej - kdo si počká ten se dočká. Nebo vtipný maminky, kočárek 5 cm od čáry ale otočená a huláká na druhý dítě co je 40 metrů od přechodu - taky zásadně nezastavuju, nalep se s kočárkem na přechod až budeš mít všechny děti ready nebo je nauč poslouchat.
Anonym
Dyt ty auta maj 198 235 asistentů, co bys chtěl víc?
Kdo z toho nevidí, at si koupí placku, z té vidí i liliput.
Ale není to dost cool, to je ten hlavní problém 😄
Kdo z toho nevidí, at si koupí placku, z té vidí i liliput.
Ale není to dost cool, to je ten hlavní problém 😄
gil54
Je. To nerozporuji ani já, ani vyhláška.
Z mého příspěvku, na který reaguješ, to doufám nevyznívá.
Z mého příspěvku, na který reaguješ, to doufám nevyznívá.
iudex
Ako písal dinar, BMW aj na benzínovom šesťvalci pracuje, viď práve nová 280 kW verzia v X5. Popravde ak sa táto nová verzia dostane do novej 5er, o dôvod menej zvažovať osemvalec. 280 kW/380k je parádna porcia výkonu aj na vyššiu strednú, pričom sa dá predpokladať, že aj spotreba bude ešte o nejaký chlp nižšia ako doteraz (čo sa zdá takmer nemožné pri tom, za koľko jazdí už súčasná 540i).
Dinar
Nemám spočítané všechny generace osmiválců bmw, ale řekl bych, že tahle bude už tak osmá...
Dinar
U trojky bych to možná přešel, i když u g20 nebyl R6 benzín první rok proto, že tam nechtěli strkat starou N55, ale až novou B58. U pětky je to průser, tím spíš, že na žádnou novou R6 se nečeká.
lyon667
G20 taky přišla nejprv se čtyřválci a šestiválec se objevil až rok na to. Tak uvidíme.
(Edit: mám na mysli benzín, diesel byl k dispozici od začátku)
(Edit: mám na mysli benzín, diesel byl k dispozici od začátku)
lyon667
B58 jsou vynikající motory a lze předpokládat, že s námi ještě chvíli zůstanou. Koneckonců spíš než vývoj nového motoru BMW obvykle preferuje cestu technical updates, tedy nových revizí stávajících jednotek. B58 má za sebou zatím první revizi.
Dinar
Nějaký komplet nový R6 bych už nečekal, politické rozhodnutí padlo a dokud (pokud) nenarazí v příštích letech na ekonomickou realitu, tak je logické, že další peníze do vývoje ice motorů už automobilky vrážet nebudou. Ale s faceliftem X5 přišla nová verze 40i (280 kW), v tomto směru bych se budoucnosti nebál, protože B58 je klenot. Spíše je nelogické, že ho v nové pětce nenabídnou, alespoň první rok.
webpaja
Dogmatizujících votroubků je tu dost, stejný typ lidí co ve středověku upaloval ženy jako údajné čarodějnice. (to bylo k první větě) 😉
Jenže není, je to skutečně úplně nový motor, když jsem si u dealera prolízal nové XM, tak čučím pod haubnu, a tam úplně jinak sání, svody. Dealer vysvětlil, že to je skutečně úplně nový motor, celý vršek včetně turb je jiný, externí chlazení oleje a ještě další věci, takže všechny ty nově označené 60i nejsou jen přebrandované 50i, ale nový motor S68.