Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW 230e xDrive Active Tourer – Rodinný PHEV

25 komentářů

webpaja
Je to opravdu příšerně napsané. A to se nebavím o tom, že "jsme nenašli, kde se vypíná automatické brždění". To auto si redaktor přebírá pod mostem a klíčky jsou schované za třetím šutrem nebo si ho bere a vrací do showroomu? To je takový machr, že se bojí zeptat?
adamzprahy
Recenze nového pohonu nejlepší jízdy na webu: “ve sportovním režimu se spalovací motor vytáčí na maximum” (šokující!), “na dálnici mu nedochází dech” (?) a “celá pohonná sestava je dobře naladěná”.

Myslim, že tam ještě chybí informace, že když běží spalovací motor, tak jdou z výfuku splodiny a když motor neběží, tak splodiny z výfuku nejdou. Jinak tam už asi nic důležitého nechybí.
Mr.Murphy
... ano taky jsem o tom slyšel... nemyslím že by to auto nemělo možnost nastavit si intenzitu rekuperace.... 😉
Mr.Murphy
.... výborný dojezd v E-módu na poměry PHEV, slušná cenovka (opět, na poměry....). Neřeším že se mi to auto nelíbí jak zvenku tak zevnitř. Ale celkově mi to za ty prachy přijde hezky namíchané, věřím že kupce si to najde.

Pravda, o pár tisíc víc stojí třeba PHEV od Alfy (Tonale), které je taky 4x4, trošku větší a líbí se mi zásadně víc, ale co si budem povídat, o tom nikdo neví.... 😉
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Nehlede na to, ze by k tomu autu mohl byt treba nejaky uzivatelsky manual, kde byvaji navody jak zapnout a vypnout ruzne funkce...
Avatar - fOE
fOE
Nejlepsi jizda na webu...
... skrze vsechna nejbeznejsi recenzentske klise. Tohle je vazne bida i na Zena a zivot. 😐
adamzprahy
Z recenze jsem se toho teda o novém 30e moc nedozvěděl. Co znamená, že mu na dálnici “nedochází dech”? Bylo by dobré napsat nějaké porovnání s klasikou (třeba 18i/20i/30i/40i) a ideálně měření. Protože to slibuje výkon jak 40i, což by bylo dost fantastické a jsem skeptický. Co to udělá když 3x po sobě zrychlím z 60 km/h na 160km/h? Váží to jak 540i a slibuje podobný výkon, tak bych vzal papírové údaje za slovo a porovnal 😊

Už jen ta maximálka 205 km/h ve mě vyvolává pochyby jak to celé funguje, protože to je nižší hodnota než má 218i. Papírově to jinak vypadá velmi zajímavě, ale jak to skutečně funguje?
Mr.Murphy
mě se zdá že v cizině tohle auto potkávám celkem často....
Mr.Murphy
... asi se autor mohl víc rozepsat, ale proboha kdo s rodinným pseudo-MPV 3 po sobě bude zrychlovat z 60 na 160? To je asi stejně relevantní jako řešit jak s Ferrari odvezu nákup....
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proto u phev nemá smysl vyjíždět baterku na začátku elektrickou jízdou. Naopak na delší trasu jet v hybridnim režimu a pak až na konci baterku vybít. Takhle si pamatuji, jak jsem projel trasu Cheb-Plzeň-Praha s phev priusem za 2.1l, samozřejmě na začátku plná baterka, na konci prázdná.
Něco podobného teď bylo u te Mazdy cx60, nabitá na stovku myslím 5.6s a vybita 10s.
Ono to pak bude znát i na spotřebě. V hybridnim režimu phev ravka měla cca 4.5l s aspoň nějak nabitou baterkou. S prázdnou baterkou jsem s ní jezdil za 8-9.
Mr.Murphy
jo máš pravdu že vnitřní prostor bude asi na straně tohodle auta. Tonale prostorem fakt nehýří... snad má aspoň větší kufr.... 😉 Spíš je to prostě opticky hezčí a vyváženější auto... + samozřejmě ta módní cross-bouda.... ale funkčně snad kromě pár mm světlé výšky asi nenabídne nic navíc.
adamzprahy
V tomto ohledu mě mrzí kvalita testů PHEV (nejen tady), protože každý je stavěný trochu jinak a v různých režimech může mít odlišné vlastnosti - jak to popisuješ - a souhrnné parametry v tom nejsou směrodatné a zkreslují realitu.
webpaja
Ano, je to otázka přístupu, ale hlavně novinářů. Kdo zájem má, tak se zeptá.
Avatar - xxc
xxc
BMW ma navod priamo v infotainmente. Aspon starsia verzia to tak mala. Ake automaticke brzdenie chceli vypnut?
Avatar - fOE
fOE
Oba tusime, ze maximalka bude mit omezeni, jiz klasicky, nekde v prevodovce. Takze tak nizka maximalka nerika zhola nic o tom jak to cele funguje. Zadnym smerem. A taky hodnota 205kmph neni v nicem urazejici nebo omezujici. I v tom Nemecku by to cloveka omezilo 1-2% pripadu.
Tiborek
Co si tak matně pamatuju. tak většinou po tobě někdo hodí klíčky a za 3 minuty jedeš pryč. Nikdo ti auto hodinu nepředstavuje.
adamzprahy
Obecně to nemusí být vypovídající, ale jestli se nepletu tak ostatní PHEV od BMW nebo Mercedesu toto omezení nemají. O to víc mě zajímá hybridní realita.

Např. mám CLA 250e a to má asi o 20km/h vyšší maximálku než verze se stejným spalovákem.
adamzprahy
Ten pohon má mít 240kw. Kdo nebude řešit výkon, tak si koupí základní verzi ne? 😊

Jinak to zrychlení co jsem popsal je v podstatě nájezd na dálnici, klidně si tam dosaďme 130 km/h nebo to upravme na 30 - 130 km/h. Jinak když vyrazíš na dovolenou před Německo tak by bylo bezpečnější vědět i na těch 160 km/h 😉
ptr078
V roku 2016 sa predalo 100000, 2021 18000
Avatar - lyon667
lyon667
"Dobré prodeje praktičtěji zaměřené řady 2 údajně překvapily i samotné BMW"

To by mě zajímalo, kde ty prodeje Active Tourer získává, protože tady to člověk nepotká jak je rok dlouhý. Přitom mnohem běžnější 3GT/6GT skončil, resp. končí právě z důvodu nedostatečného zájmu. Nebude to nakonec tím, že na rádoby prémiovém AT má výrobce díky levné platformě Mini lepší marže?
ericn
Tak zrovna 2er AT je v Praze poměrně vidět, zvlášt 1G. Taky máne jedno v rodině. 2G už je vidět taky, včera jsem ho potkal na cestách taky 😉
Avatar - Emel
Emel
Větší je Tonale jen zvenku, ne? Tohle je přece jen víc MPV než SUV.
webpaja
Ono hledání v tom manuálu je nejen u BMW celkem opruz (v infotanmentu). Ale určitě máš kontakt na člověka, který má auta na starost.
Avatar - Ham.
Ham.
Maximálka u PHEV je dána schopnostmi spalováku. 205 km/h odpovídá 110 kW které dává ICE v kastli s poměrně velkým odporem (MPV). To, že celkový výkon je 240 kW je celkem putička, i kdyby měl elektromotor místo 130 kW třeba 230 kW a celkový výkon byl 340 kW, tak Vmax zůstane cca na těch 205, protože od 110 kW spalováku víc očekávat nelze. Když postavíš PHEV na základě šestiválce byť s podladěným výkonem třeba na 200kW a doplníš jej elektromotorem s 40kW takže soustava zase bude mít systémově 240kW (pomíjím zde složitosti, že výkony ICE a elmotoru nelze jednoduše sčítat pokud nemají maxima ve stejných otáčkách), tak po německé dálnici bude mastit 250, protože 200kW spalováku na to stačí. No a co se týče opakovaného zrychlování, tak platí, že čím je spalovák slabší a elektromotor silnější (zde je právě dost velká převaha výkonu elektromotoru nad spalovákem), tak s opakováním zrychlování se budou hodnoty výrazně zhoršovat, protože tříválcový chrchel bude muset tahat sám a navíc auto s hmotností navýšenou o metráky baterek a el. výstroje). Naopak, pokud bude mít výkon spalováku velkou převahu nad elktromotorem, tak s vybitím baterky bude zhoršení hodnot zrychlení jen mírné. Odhaduji, že tento PHEV by při měření dynamiky dopadl zhruba stejně jako RAV4 PHEV,(ta má také slabý ICE kombinovaný se silnými elektromotory), kterou Vaculík měřil ve srovnávacím testu s RAV4 HEV při 100% baterce, při 80%, při 60%, 40%, 20% a 0%. Při 100% baterce to PHEV z 0-100 dal za nějakých 6,5 sec, tedy daleko rychleji než HEV, ale při 0% v baterce (myšlena nula na ukazateli, v baterce je vždy reálně něco ponecháno) to bylo přes 10 sec. tedy hůř než HEV (slabá atmoška musela rozpohybovat přes 2 tuny bez pomoci elekromotorů).
ericn
Jj my jeden máme v rodině 218d Aut a za 7 let provozu a cca 150tis km nic zásadního se nedělo 😉