Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Baojun Yep: Elektrický teréňáček s náhonem na zadek, časem bude i čtyřkolka

21 komentářů

PowerHouse
že v Asii jsou EV levnější než ICE a u nás je to naopak.

Třeba v Číně se prodává nová verze Dacie Spring od 7900, tedy levnějí než ICE.
A u nás je Fabia levnější než ten Spring.

A to jsou v EU vyšší subvence na EV než v té Číně.

Potom se nemůžeme divit, že se u nás ta EV tak kritizují.
Xylo
Podle mého názoru jsou výhodné ceny EV v Asii dané hlavně tím, že se tam vyrábějí bateriové články. V Evropě se pod názvem výroba baterií pouze skládají jednotlivé články do baterií. Podobné je to i s "výrobou" aut - v Evropě jde o skládání komponent do celku. Samozřejmě si evropští výrobci nejen aut zvykly na vysoký standard díky velmi vysokým maržím - rozdíl mezi nákupní cenou komponent, amortizací vybavení, zaplaceným nákladům na energie + náklady na pracovní sílu a prodejní cenou. Aby to nevypadalo až tak blbě, tak se čaruje s nákladama na výzkum/vývoj, transferovými cenami a finančními náklady, aby se na daních zaplatilo co nejméně.
ryccardo
No on to nebude jen tvůj názor, ale bude to skutečně tak 😉 V Asii totiž můžou dělat špinavou práci, což výroba baterií je, protože tam nemají debilní evropskou legislativu. My už můžeme jen koupit čisté bateriové články a skládat je do baterií jak píšeš. Celá EU skončí jako nekonkurenceschopná montovna a naše závislost na Číně překoná závislost na Rusku v případě plynu.
Xylo
Jojo. Díky. Ve farmacii (výrobě léčiv) je to tak, že všechny chemie jede v Indii a Číně a v Evropě se buď jen balí (do blistrů, lahviček a kartónů) nebo se smíchá účinná látka s ostatního složkama (říká se tomu prachy) a vylisují se tablety. U ampulí se smíchá účinná látka (z Indie) s fyziologickým roztokem a naplní se to do ampulí ...
ryccardo
Špinavou práci uděláš jinde kde není tak přísná legislativa a je levnější pracovní síla a produkt následně převezeš do Evropy, kde na něj nakulíš obrovskou marži a vaříš prachy. Takhle západní civilizace funguje už dlouho, ale nevím jestli to bude fungovat věčně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ti nevim, jestli je tak spravně, že někde brutalně kašlou na životní prostředí a zamoří celé oblsti a nevadí děcká práce… v tomhle jsem rád za tu EU, ale je potřeba si uvědomit, že snaha tlačit lokalně na nulové emise a kupovat od jinud je z globalu horsi, nez pouzivat trochu špinavější technologie, které jsou pořád na míle ekologičtější, než v rozvojových zemí..
ryccardo
Já taky nikde nepsal, že je to správně. Je to jen pokrytectví západní civilizace, která na tom vybudovala svůj pokrok a velký korporáty svůj byznys. A přesně proto mě EU točí, protože způsobuje svojí politikou, že místo co bychom vyráběli lokálně s přiměřenou mírou "špíny" a emisí, tak to alibisticky odsuneme do Asie, Mexika, Afriky a kupujeme už hotový produkt a děláme jak jsme strašní ekologové a nemáme jakože emise žádný. To že je kvůli nám produkuje fabrika na druhý straně Zeměkoule a my navíc ještě vypustíme další emise na transportu zboží a materiálu do Evropy, tak to jako nevidíme.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže milý Ryccardo, EU jsme my všichni, občané, politici a hlavně lobbisté, nějaká jedna zpropadená rada EU, která o všem sama rozhoduje, neexistuje, tohle je mix vývoje společnosti a vlastně fungování kapitalismu, protože ekologie je obchod, který se prodává lidem, je to produkt. Lidi to chtějí - lobbisté výměnou za uzpůsobené politiky a subvence vlád za to lobují - politici to prosazují.. EU funguje stejně dobře/špatně, jako každá samospráva na malém městě, jen v mnohem větším měřítku 😊
ryccardo
Hele tohle jsou jen takový řeči, který mě silně připomínají kecy komoušů v 50 tých letech."my všichni". Ano lobbisté, pofidérním způsobem dosazená evropská komise a politici. Jo ekologie je produkt, který se prodává lidem. To je dobrá myšlenka. Problém je v tom, že to lidi nechtějí, ale je jim to (v)nuceno a propaganda jim cpe do hlavy, že tento produkt chtít mají a musí. Každý kdo se proti tomu vymezí je označen za zpátečníka nebo extrémistu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já se v těchto kruzích pohybuji, byť v jiném resortu a vím, jak to funguje a opravdu i členský stát, pokud chce (a věř že v určitých oblastech, kde jsou velké zájmy politiků a lobbistů chce i ČR) si umí prosadit svou.

To, že to nechceme my tady neznamená, že to nechce většina (to je rozdíl oproti tomu komunismu), když se podívám kolem sebe, tak velké části lidí se elektromobilita líbí, žijí ekologicky a podobně, protože žijí v dostatku a starají se o životní prostředí (samozřejmě jak moc už je to pozerství, to je druhá věc) - takže ten trh s produktem ekologie tu je a je nezanedbatelný - od toho se to odvjí. A ano, má to své fanatické přisluhovače, ale to má i ta "zpátečnická" benzinová či dieslová úderka tady, magoři jsou všude.

Stejně budeš částí obyvatelstva osočován, že nemáš nejmodernější smartphone a používáš třeba jen starý tlačítkový, že nekoukáš na netflix, že já nevím, jíš maso.. i tací jsou, to jsou trendy, kterými se část lidí vymezují a snaží se přesvědčit o své pravdě a o tom, jak je to skvělé i ty ostatní.... vždyť tady u aut je to krásně vidět už i jen z čistého fanouškovství některých značek 😁 Chápeš ?
ryccardo
Jo já to chápu. Jen bych větu, že se to "velké části lidí" líbí přeformuloval na "určitě části lidí" líbí. Skutečně ekologicky v Evropě žije jen málo lidí. Spousta si to myslí nebo si na to hrají a zbytek si poťuká na čelo a tuhle aktuální módu s úsměvem přejde.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ty prvni dve skupiny dohromady nejsou tak malé, jak si zdejší část diskutérů mysli 😊
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
většina čínských EV má nízký dojezd
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Supnut tam 4kolku ... a je zarobene... :yes:
PowerHouse
5 dveří má BYD Seagull za 8860 a Spring za podobnou cenu.
PowerHouse
je BYD Seagull za 8860.
https😐/www.arenaev.com/…it-news-1289.php

To jsou ceny Spring za 8000, Seagull za 8860.
Avatar - speedfred
speedfred
Asi jeden objednám. Maju ho na Alie😜rese či Alibabe, nevieš?
Arese
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Dneska někde visí článek o chlápkovi, co si za 18000 babek koupil 10-letou teslu S.
Po několika dnech baterka konec, nabídka za cca 400000 Kč. Další opravy, než zjistil že baterka je kaput ho stály 4000 babek. Následně to prodal na díly za 8000 babek. Výsledkem je ž z okna vyhodil 14000 dolarů. A auto nemá žádné 😄
V 10 letech teprve začíná druhý život spalováků. :yes:
Arese
😒] :yes: :yes: :yes:
traveldrive
Buď daj odkaz, alebo si nevymýšľaj.