Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD – Kultovní název jde vstříc módě
176 komentářů
KANKUNEN
ale tak za 750. Působí to jako plasťák, ten vystrčený tablet nevkusně trčí. A tu sepranou bílou jako barvu vymyslel ten, kdo pere bílé a montérky dohromady. Jinak pohon ok, neběháš s prodlužkou, ale ta elektrika je za skutečnou nulu. Z otravného hybridu je hybrid velmi použitelný. No hlavně vývojem spalováku, ze slaboučké 1,5ky je tam slušný dvoulitr, který má minimálně 70 až 80 Nm navíc..
Jak jsem psal výše, já v tom sice nejel, ale už jsem to párkrát viděl a vlastně za 850 tisíc v základu dostaneš slušně motorizované a asi i použitelné SUV, 4x4 - za 884 tisíc (i když elektrické, ale k čemu u takového auta potřebuješ víc, to do terénu nejezdí), se solidním interiérem (koukám, že i infotainment vylepšili), který možná pro někoho bude plastovější, ale nějak mne za tyhle peníze u konkurence nenapadá SUV, které by na tom bylo nějak lépe, navíc s motorem, který má objem i výkon hodný té cenovky, žádná 1.3-1.5turbo s 140-150k za skoromilion a milionsvýbavou.
Odhlučnění - tady by to chtělo vyzkoušet, vím, že Corolla kombi s tímto motorem byla sice fakt živé a rychlé a úsporné auto, to jsem si zkusil mockrát, ale odhlučnění bylo hodně slabé (protože hybrid musí někde ušetřit váhu, Corolla s 1.2T byla uplně jiná, komfortní a tichá, takže to Toyota umí postavit i správně), tady z testu píší, že je to také nic moc odhlučněné... ale asi bych to přežil, za ty ostatní plusy, co to auto má.
Odhlučnění - tady by to chtělo vyzkoušet, vím, že Corolla kombi s tímto motorem byla sice fakt živé a rychlé a úsporné auto, to jsem si zkusil mockrát, ale odhlučnění bylo hodně slabé (protože hybrid musí někde ušetřit váhu, Corolla s 1.2T byla uplně jiná, komfortní a tichá, takže to Toyota umí postavit i správně), tady z testu píší, že je to také nic moc odhlučněné... ale asi bych to přežil, za ty ostatní plusy, co to auto má.
O jakých cenách mluvíš? Standardní ceník začíná 920, akční 800, 4x4 je +50.
Elektrická pseudo4x4 se mi v principu líbí, ale chtít za ní 50 mi teda přijde docela dost, vzhledem k omezenému výkonu (kolik to má, nějaké 2 nebo 4kW?). Ten Style FWD mi přijde jako zlatá střední cesta a za akčních 850 je to v dnešní době asi ok nabídka.
Nějak extra se mi to nelíbí, hlavně z boku je to trošku přeplácané... ty plastové lemy kouskem zasahující dveře třeba... ale zase maska je hezká, kola docela taky... lepší než RAVka určitě.
https😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/8180958.jpg?…
Taky bych asi od SUV čekal trošku větší variabilitu než 60:40 dělenou sedačku... aspoň průvlak na lyže.
PS: Tucson je za akčních 710 s 1.6T 180k a důstojnou výbavou
Elektrická pseudo4x4 se mi v principu líbí, ale chtít za ní 50 mi teda přijde docela dost, vzhledem k omezenému výkonu (kolik to má, nějaké 2 nebo 4kW?). Ten Style FWD mi přijde jako zlatá střední cesta a za akčních 850 je to v dnešní době asi ok nabídka.
Nějak extra se mi to nelíbí, hlavně z boku je to trošku přeplácané... ty plastové lemy kouskem zasahující dveře třeba... ale zase maska je hezká, kola docela taky... lepší než RAVka určitě.
https😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/8180958.jpg?…
Taky bych asi od SUV čekal trošku větší variabilitu než 60:40 dělenou sedačku... aspoň průvlak na lyže.
PS: Tucson je za akčních 710 s 1.6T 180k a důstojnou výbavou
V testu je 850 tisíc za FWD a 884 za AWD, to jsou akční ceny? Hm, tak to je moje chyba, že jsem si to neověřil, trochu bych čekal, že tam bude ceníková cena.
Ona ta variabilita defakto kompaktního SUV není nikde extra dobrá, za mne je to rodinné auto tak na okraji použitelnosti, tzn přežil bych, ale asi bych musel být fakt fanoušek SUV, abych to koupil a měl jako rodinné auto, nicméně čísla a vůbec lidi ukazují, že přesně tento typ aut je nový český "ideál" po Oktávce fkombíku.. Průvlak chybí, žít se s tím dá, já ho použil párkrát v životě.
Není to nejkrásnější SUV, dá se na to koukat, to je tak vše, ale v porovnání s konkurencí to zajímavá nabídka je, Tucson byl vždy levnější, líbil se mi interiér, ale zase hmyzí maska taky není nejlepší. Osobně mít na Corollu Cross, Tuscon si nekoupím
Ona ta variabilita defakto kompaktního SUV není nikde extra dobrá, za mne je to rodinné auto tak na okraji použitelnosti, tzn přežil bych, ale asi bych musel být fakt fanoušek SUV, abych to koupil a měl jako rodinné auto, nicméně čísla a vůbec lidi ukazují, že přesně tento typ aut je nový český "ideál" po Oktávce fkombíku.. Průvlak chybí, žít se s tím dá, já ho použil párkrát v životě.
Není to nejkrásnější SUV, dá se na to koukat, to je tak vše, ale v porovnání s konkurencí to zajímavá nabídka je, Tucson byl vždy levnější, líbil se mi interiér, ale zase hmyzí maska taky není nejlepší. Osobně mít na Corollu Cross, Tuscon si nekoupím
V testu je 834 a 884, což je blíž těm akčním... ale v aktuálním ceníku jsou ještě nižší (799 / 849 základ).
Karoq má buď průvlak, nebo 40:20:40 sedačky (s VarioFlex asi), Tucson má taky 40:20:40, 3008 má průvlak... bral jsem to docela jako standard.
Karoq má buď průvlak, nebo 40:20:40 sedačky (s VarioFlex asi), Tucson má taky 40:20:40, 3008 má průvlak... bral jsem to docela jako standard.
Tak za 850 i s 4x4 je to dobrá nabídka i přes obyčejné zadní sedačky.
Jasně, já si zvykl na klasické 60:40, víc nepoužívám, překážkou pro mne bývalo, že dost aut neumělo udělat rovnou plochu po sklopení a někde to bylo hodně do kopce. Chápu, že pro někoho to překážka může být.
Jasně, já si zvykl na klasické 60:40, víc nepoužívám, překážkou pro mne bývalo, že dost aut neumělo udělat rovnou plochu po sklopení a někde to bylo hodně do kopce. Chápu, že pro někoho to překážka může být.
Je to pravda cena platná při výkupu auta protiúčtem, to by se muselo nastudovat...
Ale... vono by to nakonec i šlo - pamatuju takovou akci, kdy jsem kupoval své první auto (to studentské šlo fakt rovnou do šrotu, nechtěli ho 😉 )
Ps.: Tím chci jen říct, že ten protiúčet netřeba brát úplně vážně. 😉
Ps.: Tím chci jen říct, že ten protiúčet netřeba brát úplně vážně. 😉
Nic takového doma nemám. Teoreticky můžeš koupit za 2000 nějaký vrak, otázka je, jestli ho musíš I přihlásit atd... Proto říkám nastudovat 😊
Taky myslím, že dealer nebude moc hrrr postavit si před salon nějakou totalku a řešit to... Ty výkupové bonusy jsou nesmysl
Taky myslím, že dealer nebude moc hrrr postavit si před salon nějakou totalku a řešit to... Ty výkupové bonusy jsou nesmysl
Jasně, vím že oba jsme reální kupci - je to o tom, že oroentačně víš (tušíš) kam se cenově můžeš dostat.
Je fakt, že když jsem před sedmi lety kupoval Megana III v kombíku, dostal jsem se z ceníkových 455 na 360. V tu chvíli je ceník jen cár papíru. 😉
Je fakt, že když jsem před sedmi lety kupoval Megana III v kombíku, dostal jsem se z ceníkových 455 na 360. V tu chvíli je ceník jen cár papíru. 😉
Jo ceník je jen cár papíru. Obzvlast u mne, kdyz beru dost aut na firmu. Jen je pak rozdíl, kdyz ti škodovka dá 6% a toyota 28%.
To ano - zrovna nedávno jsme s kamarádem řešili, že jeho firma přešla po 20ti letech od Škodovky k Toyotě a ty slevy co uvádíš dokonale sedí. :yes:
Jen by mě, čistě hypoteticky, zajímalo o kolik půjde Toyota dolů v případě koupě jednoho auta. Čtvrtina ceny to asi nebude. Nemá někdo tady zkušenost?
Jen by mě, čistě hypoteticky, zajímalo o kolik půjde Toyota dolů v případě koupě jednoho auta. Čtvrtina ceny to asi nebude. Nemá někdo tady zkušenost?
Zalezi u jakého modelu. Mají na to tabulky. Počítej že to bude cca 15-18%, menší auta pár procent méně, větší pár procent více. Musi to byt na firmu, abys tuhle fleet slevu dostal
Díky :yes:
No právě že na firmu (osobně s tím tedy problém nemám, většina lidí asi ano). Tzn. tahle Corolla cross v základu reálně pod 700?
No právě že na firmu (osobně s tím tedy problém nemám, většina lidí asi ano). Tzn. tahle Corolla cross v základu reálně pod 700?
Jj taky jme kupovali na test hybridní Corolly TS a ta nejdražší 2.0l, byla o 70tis níže než moje OIV Gtec Style, sleva byla cca 8% a u Toyoty 20%, zíral jsem 😉
Taky si myslím, že cena není úplně v souladu s tou “uniformitou” Corolly.
Jinak nesouhlasím, že má 2.0 HEV lepší parametry díky vývoji spalováku, je to evoluce předchozího 2.0 a skok v lepších parametrech má na svědomí spíš část s elektromotorem a novou baterkou. Tipoval bych lepší rekuperaci a celková efektivita v dobíjení i spotřebě elektřiny. Maximální výkon spalováku bude asi stejný? Ale dle článku jsou i tam úpravy, tak určitě to pomohlo také.
Jinak nesouhlasím, že má 2.0 HEV lepší parametry díky vývoji spalováku, je to evoluce předchozího 2.0 a skok v lepších parametrech má na svědomí spíš část s elektromotorem a novou baterkou. Tipoval bych lepší rekuperaci a celková efektivita v dobíjení i spotřebě elektřiny. Maximální výkon spalováku bude asi stejný? Ale dle článku jsou i tam úpravy, tak určitě to pomohlo také.
3_diamanty
5 generacie ktory debutuje prave v corolle cross je urcite fajn... na jar ho uz konecne dostane aj faceliftovana corolla.. len preboha preco ten face corolly cross je jak z nejakej taiwanskej dodavky z r 2002... videl som corollu cross uz aj nazivo... a aj zozadu je to vyzorovo nemastna neslana skatula ... pritom clasicka corolla alebo yaris cross ci ravka su fakt moc pekne a stavnate toyoty ... ja mat 35 litrov tak uz nepozeram na nejakeho crossa od corolly ale riesim nejaku mazdu 6... alebo tigiho ... ale ok... uspech tento pocin asi mat bude nakolko toyota ma siroke zazemie a dobre meno vsade vo svete ...
Keby som ti dal zajazdiť s piatou a potom štvrtou generáciou, tak nepoznáš rozdiel. Za mňa to bolo trochu sklamanie.
To mas pravdu... ale je fajn ze nova corolla aj v tomto uz nebude zaostavat za zvysenym crossom ktory fakt dost odvazne nacenili...
adamzprahy
Docela by stálo za úvahu někde trochu rozepsat změny v modernizaci 2.0 HSD. Protože ty parametry vypadají v Corolle Cross dost dobře. Maximální výkon spalováku se myslím nezměnil, ale i dle videií co jsem viděl je to dost živé auto.
Zaujala mě hmotnost, opravdu je pohotovostní jen 1500 kg? To je méně než Karoq 4x4 2.0 TDI :yes😒br />
Na druhou stranu, Corolla Cross v testu stojí skoro 1.1M. To mi i na dnešní poměry přijde příliš, přijde mi to jinak spíš jako obyčejné auto s úsporným i dynamickým pohonem, ale nic moc navíc.
Zaujala mě hmotnost, opravdu je pohotovostní jen 1500 kg? To je méně než Karoq 4x4 2.0 TDI :yes😒br />
Na druhou stranu, Corolla Cross v testu stojí skoro 1.1M. To mi i na dnešní poměry přijde příliš, přijde mi to jinak spíš jako obyčejné auto s úsporným i dynamickým pohonem, ale nic moc navíc.
Presne, zvlast ked to na fotkach vyzera, ze to bude mat priechodnost terenom zhodnu s obycajnou corollou.
Jenik3
Auto za mega? To opravdu nekdo kupuje za tyto penize?
V tejto cene je aj za mna xy inych fakt zaujimavejsich kuskov ale inak urcite to bude spolahlive a prakticke auto pre rodinu
Testované auto v základu stojí 884 tisíc, tak pošli zajímavější kousky, neříkám, že já bych do toho šel, ale nabídka je to docela slušná.
Aj Karoq s tsi v 4kolke tu bude lepsi kauf... za 900 litrov mas kludne aj sportage v 4x4 ... atd... je toho uz v tejto cene dost
Proč myslíš, že Karoq 4x4 je lepší kauf ? S 4x4 je tam nejlevnější za 890 2.0 TDI 110kw.. vs 146kw u Corolly... Jel si v něm někdy ? A sportage ? V čem je lepší ?
Sportage uz vie posobit reprezentativne az luxusne... tato crosska od corolly ale v reale vyzera rovnako nenapadne a nezaujimavo ako povedzme s cross od suzuki... ako urcite to bude fajn auto ano... aj interier sportagu sa mi viac paci... ale to je individualne
Jako nechci se zastavat Toyoty, neni to nejhezci auto, ale Tohle napsat o Sportage muzes jen ty, ktery ta auta zna jen z katalogu
Karoq 4x4 140kw DSG benzin vychází cenově lépe. Akční nabídka Crossu se vztahuje na skladové vozy (do vyprodání). Karoq Sportline Exlcusive jako skladovky (ne předváděcí) je za 920 tis. Výbavou tomu odpovídá Cross Premiere za akční cenu 1055 tis. Je ale na každým, aby si zdůvodnil, proč vybrat auto o 135 tis dražší,
jenž ani v nejvyšší výbavě nemá Matrix světla, vyhřívaný čelní sklo, třízonovou klimu, DCC podvozek, nemožnost rezervy..
Podobná situace je i u nově objednaných(nakonfigurovaných) aut.
Karoq Sportline 4x4 140 kw benzín 941 tis. vs Cross Style 1020 tis. A kde jsou Matrixy, DCC apod. ? A to platí i u nejvyšších výbav, Karoq Sportline Exclusive 1050 tis vs Cross Premiere 1140 tis.
jenž ani v nejvyšší výbavě nemá Matrix světla, vyhřívaný čelní sklo, třízonovou klimu, DCC podvozek, nemožnost rezervy..
Podobná situace je i u nově objednaných(nakonfigurovaných) aut.
Karoq Sportline 4x4 140 kw benzín 941 tis. vs Cross Style 1020 tis. A kde jsou Matrixy, DCC apod. ? A to platí i u nejvyšších výbav, Karoq Sportline Exclusive 1050 tis vs Cross Premiere 1140 tis.
Tady stačí to zmíněné dsg a už je důvod se podívat jinam.
Mě stačí zmínka o CVT, dnes jsem do firmy přebíral další TSI s DSG. Ani nijak nevyježděná ženská neumí zajistit cukání. Kluci, kam na ty kktiny chodíte?
Mimochodem, tohle auto vypadá jako Suzuki, to není opravdu pochvala.
Mimochodem, tohle auto vypadá jako Suzuki, to není opravdu pochvala.
To je v pohodě, tady CVT není, ale eCVT. 😒]
On řidič opravdu neovlivni chování sw pri prerazovani. Pokid jo, jak? Včera jsem jel zase v 1.5tsi tiguanu. Ne děkuji, to mi fakt nechybí.
On řidič opravdu neovlivni chování sw pri prerazovani. Pokid jo, jak? Včera jsem jel zase v 1.5tsi tiguanu. Ne děkuji, to mi fakt nechybí.
Formentor 1,5TSI DSG a naprosto super, hladké řazení, bezproblémový a tichý. Navíc nejlevnější auto z VAG s podobnou výbavou. Jsem nadšen a to i chováním prodejce.
Mohl bych vyprávět o neskutečném lemplovství a velmi nekorektním jednání Volva ve Zlíně.
Teď mě čeká poprvé servis v Lexu, tak jsem zvědav. Ale prodejce byl skvělý. 😉
Mohl bych vyprávět o neskutečném lemplovství a velmi nekorektním jednání Volva ve Zlíně.
Teď mě čeká poprvé servis v Lexu, tak jsem zvědav. Ale prodejce byl skvělý. 😉
tak spokojenost je na prvnim miste. :yes:
Naopak můžu pochválit skvělé jednání Volvo Olomouc. O prodejcích MB na Moravě už nechci nikdy slyšet, je zachrání až to, když MB přejde na EV a nebude konkurenceschopný.
Na hodnocení "bezproblémový" je asi ještě brzy... ale taky bych se toho nebál. Formentor je hezký auto, ne úplně můj styl... ale proč ne.
No, nevychází moc lépe, když skladovka vyjde o 70 tisíc dráž 😁
850 vs 920, tam nevidím ve prospěch Karoqu cenovou výhodu, nebo jeden z nás neumí počítat..... s těma ceníkovkama už je to trochu jiné.
850 vs 920, tam nevidím ve prospěch Karoqu cenovou výhodu, nebo jeden z nás neumí počítat..... s těma ceníkovkama už je to trochu jiné.
Je fakt, že v matematice jsem nikdy moc nevynikal. Ale 850 tam opravdu není. Akční cena Crossu Premiere je 1020 včetně "až" 35 tis bonusu za výkup auta. Nabídnutá výkupní cena za auto bude ale menší (o bonus), než kdybys auto prodal v bazaru. Bonus do akční ceny tedy nezahrnuji a hned jsme na 1055 vs 920 (Sportline Exclusive).
Jenže ty celou dobu jedeš na nejvyšší výbavu, já od začátku mluvím o tom, že Corolla Cross je aktuálně nejlevnější za 850 tisíc s bonusem za výkup, potažmo 884 bez bonusu za výkup v motorizace 2.0 AWD. Karoq koupíš s 4x4 a podobně silným motorem až s výbavou sportline, takže nemáš ani šanci si sáhnout s takovou motorizací na nižší výbavu a nižší cenu.
Srovnatlně tedy bez bonusu 884 vs 920 za asi trochu vybavenější, ale dražší Karoq.
Srovnatlně tedy bez bonusu 884 vs 920 za asi trochu vybavenější, ale dražší Karoq.
Snažil jsem se cenově porovnat stejné/podobné parametry mezi modely. Tzn. velikost(segment), motorizaci(výkon,palivo,awd,fwd) a výbavu. Ano, Karoq nemá ekvivalent pro Cross Comfort. Proto přímé srovnání až od verze Cross Style. Máš pravdu, Cross Comfort je nejlevnější. Ale jen o 35 tis. A rozsahem výbavy jsou auta každé nikde jinde. Karoq není jen "trochu" vybavenější.
Tucson v plné výbavě 110 kW s automatem. Pravda, jen předokolka bez hybridu. Ale zase je v tom o kus víc místa vevnitř i v kufru, když už řešíme to auto pro rodinu...
Já bych tedy asi překousl svou nechuť k crossoverové karoserii a šel aktuálně pro Kugu 2.5 HEV buď za 870 FWD, nebo 920 AWD, v ST line
Co je kus místa navíc? Vždyť to jsou obě podobne velká auta
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
meros
Mám Konu 1.6T-GDI za 500tis. a jsem max spokojený. Za tohle by jsem dal max550tis.
4.2m dlouhá Kona (o 26 cm kratší než Corolla Cross) stojí v hybridu FWD ve srovnatelné výbavě 700k CZK a to se slabším motorem (0-100 km/h 11.2s, Corolla Cross 7.5s/7.7s).
Jsme rádi že jsi s Konou 1.6 TGDI spokojený, ale tohle je o třídu větší hybridní auto. Dle webu Hyundaie stojí Kona 1.6 TGDI 4x4 619k a má shodnou dynamiku s tímhle hybridním větším autem.
Jsme rádi že jsi s Konou 1.6 TGDI spokojený, ale tohle je o třídu větší hybridní auto. Dle webu Hyundaie stojí Kona 1.6 TGDI 4x4 619k a má shodnou dynamiku s tímhle hybridním větším autem.
Objednával jsem 5/21, v té době byla na Slovensku nejlevnější RAV za 23tis.
Chtěl jsem jenom ukázat nesmyslnost dnešních cen.
Ceny USA: Hyundai Kona 1.6T-GDI 28tis.$,
CHR od 24tis.$, RAV 4 2.5 4x4 28tis.$, Tiguan 2.0TSI 4x4 automat 27tis.$.
Tak asi tak.
Chtěl jsem jenom ukázat nesmyslnost dnešních cen.
Ceny USA: Hyundai Kona 1.6T-GDI 28tis.$,
CHR od 24tis.$, RAV 4 2.5 4x4 28tis.$, Tiguan 2.0TSI 4x4 automat 27tis.$.
Tak asi tak.
Taky jsem o ni uvazoval, ale psalo v mnoha testech, ze ta 1.6T je dost zizniva (8+). Jaka je realita?
Mám najeto něco přes 9tis. Podle PP 6,4 ( podle účtenek 6,3), polovina v režimu sport. Není
problém se zahřatým motorem rovinatá okrska plynutí s pohodovým davem pod 5l. Je to jenom předokolka (líp jede na dálnici).
Pro srovnání Auris I. 1.33 (74kW) - taky 6,3. Mercedes Benz B 180 cvt (1.7 atmo 85kW) 7,6.
problém se zahřatým motorem rovinatá okrska plynutí s pohodovým davem pod 5l. Je to jenom předokolka (líp jede na dálnici).
Pro srovnání Auris I. 1.33 (74kW) - taky 6,3. Mercedes Benz B 180 cvt (1.7 atmo 85kW) 7,6.
Diky, to jsou zajimave hodnoty. Mozna, ze po 40-50t km bude spotreba vyssi...i kdyz bych si sam pral aby nebyla.
Není zač. Uvidíme se spotřebou. Ale, spíš mě bude trápit ten výkon. 200 bude málo a bude to chtít aspoň 350 a víc. Když se bude dařit...
Jinak je s tím docela zábava za ty peníze.
Jinak je s tím docela zábava za ty peníze.
Jsme rádi, že jsi spokojen s B segmentem.
Tak auto je malé hlavně vzadu. Vzadu málo místa a malý kufr. Podle hmotnosti a rozvoru je to spíše C segment než B. Hmotnost v TP 1525kg. Auris 1330,
Mercedes 1370.
Mercedes 1370.
Michal220
V článku chybu:základ stojí 920 zvýhodnění je 85 a 35 je výkupní bonus za starý vrak. Karoq nemusí mít strach
Zdravím,
zvýhodnění 85.000 Kč je bez výkupu za starý vůz. S výkupem by to dle současného akčního ceníku bylo 120.000 Kč.
S pozdravem,
Standa
zvýhodnění 85.000 Kč je bez výkupu za starý vůz. S výkupem by to dle současného akčního ceníku bylo 120.000 Kč.
S pozdravem,
Standa
hugino
Mne osobne sa páči , bol som ju omrknúť v podobnej špecifikácii , cena 42 000 € tak mi padla sánka. Vadilo mi na nej akurát málo miesta vzadu,zadné blinkre žiarovkové a nie led a tvrdé plasty na prístrojovke ale ináč pekná. V ten istý deň som bol pozrieť aj Kugu a tam mi padla sánka z auta za 30 000 € aké je super hlavne priestorovo.Inač testovali tú Corollu Cross so 4x4 a bola to v teréne dosť bieda. Ja si myslím že Corolla Cross sa bude dobre predávať lebo vyzerá dobre a čo tam po kufri na bežný nákup to v poho stačí. 😄
Kuga za 30tisíc E asi nebyla HEV ne? 😁 Jestli jo, tak kup dvě a jednu prodej do ČR a ještě na tom vyděláš 😁
Za +- 30 je 1.5 St line tusim
To jo, ale to není srovnatelná motorizace s Corollou Cross, proti tomu má Ford 2.5HEV 140kw u nás aktuálně 870/920 - (FWD/AWD) vs 800/850 u Corolly
Crossem jsem nejel, ale umím si trochu představit, jestli je to podobné Corolle, takže
Kuga
+ podvozek
+ odhlučnění a komfort
+ místo vzadu (pokud budu vycházet z testu, že Corolla Cross je na tom nic moc)
- za mě vzhled
- svažitost 5. dveří kufru
Corolla Cross
+ Tipuju živější motor, více kw, lehčí auto
+ Cena v nabídce
+ Možná i vzhled, mne se Kuga moc nelíbí
- Místo vzadu ( z testu), kufr ? Ale zase je to krabice, takže nad roletku to půjde
- odhlučnění (převzato z testu, navíc klasická Corolla na tom byla nic moc)
Crossem jsem nejel, ale umím si trochu představit, jestli je to podobné Corolle, takže
Kuga
+ podvozek
+ odhlučnění a komfort
+ místo vzadu (pokud budu vycházet z testu, že Corolla Cross je na tom nic moc)
- za mě vzhled
- svažitost 5. dveří kufru
Corolla Cross
+ Tipuju živější motor, více kw, lehčí auto
+ Cena v nabídce
+ Možná i vzhled, mne se Kuga moc nelíbí
- Místo vzadu ( z testu), kufr ? Ale zase je to krabice, takže nad roletku to půjde
- odhlučnění (převzato z testu, navíc klasická Corolla na tom byla nic moc)
To nie ale v plnke za 30 000 € s 1.5 EB kdežto Corolla Cross len začína na 33 000 € a je to o triedu menšie auto. Jasne že tie autá nie sú úplne porovnatelné ale za 30 000 € je tá Kuga fakt dobrá ponuka. Taký Tiguan teraz začína v akcii u nás s 1.5 tsi od 26 000 €.
Corolla je menší o třídu? To ne, Kuga je taky kompakt, je to vlastně Fokus. Tiguan za 26tis E je taky slušná nabídka.
lukas13
vlastně, dle testu, fajn auto. Moc se mi dle fotek nelíbí, naživo jsem viděl pouze jednou ve stříbrné, což je pro tohle auto velmi nevhodná barva... Tzn. uvidíme časem.
Ale obecně - 800, dle zdejší diskuse, v základu. Cenu testovaného kousku neřešme. Spotřeba po městě je pro mě sen - mám cca 11/100. Okresku umím pod 7 a dálnice to celkem srovnává - 7.5 ne, 7.8 už umíme.
Vzhledem k mému způsobu užití mám spotřebu cca 8, tohle by mělo tak 6,5-7. Rozdíl v ceně 200. A to si stále myslím, že z hlediska mechaniky mám lepší auto, stejná třída.
Má pak tahle Corolla smysl? 😉
Ale obecně - 800, dle zdejší diskuse, v základu. Cenu testovaného kousku neřešme. Spotřeba po městě je pro mě sen - mám cca 11/100. Okresku umím pod 7 a dálnice to celkem srovnává - 7.5 ne, 7.8 už umíme.
Vzhledem k mému způsobu užití mám spotřebu cca 8, tohle by mělo tak 6,5-7. Rozdíl v ceně 200. A to si stále myslím, že z hlediska mechaniky mám lepší auto, stejná třída.
Má pak tahle Corolla smysl? 😉
Tak ono záleží na použití daného auta. Evidetne ve městě moc nejezdíš
To máš pravdu. Po Praze jezdím jen když musím a dokázal jsem si život zařídit tak, že moc nemusím.
Pokud někdo stráví jízdami ve městě 40 a více procent jízd, je hybrid s automatem ideál.
Pokud má někdo nájezd 40 tkm ročně a více a většinu extravilán/dálnice je ideální diesel.
Pro ostatní je tu benzín, popř. mildhybrid.
A protože jsme na serveru fanoušků do aut - někomu je spotřeba úplně ukradená a ideál je oturbená V6 nebo atmo V8 (ten zvuk a gradace... :yes: )
Pokud někdo stráví jízdami ve městě 40 a více procent jízd, je hybrid s automatem ideál.
Pokud má někdo nájezd 40 tkm ročně a více a většinu extravilán/dálnice je ideální diesel.
Pro ostatní je tu benzín, popř. mildhybrid.
A protože jsme na serveru fanoušků do aut - někomu je spotřeba úplně ukradená a ideál je oturbená V6 nebo atmo V8 (ten zvuk a gradace... :yes: )
I dneska je rozdíl v ceně 200?
Mně by na tom nejvíc lákal solidní výkon... 200k je fajn, nežere to, da se očekávat slušná spolehlivost.
Design je vcelku ok, kráska ne, ale proporce dobré (oproti rav skvělé), maska hezká... kdybych chtěl Suv, tak ta druhá výbava fwd asi zajímavá nabídka
Mně by na tom nejvíc lákal solidní výkon... 200k je fajn, nežere to, da se očekávat slušná spolehlivost.
Design je vcelku ok, kráska ne, ale proporce dobré (oproti rav skvělé), maska hezká... kdybych chtěl Suv, tak ta druhá výbava fwd asi zajímavá nabídka
Nevadilo by ti koupit za takové peníze SUV s FWD ? Já vím, že je to jen psychologické, ale když už auto, co má být jakože SUV, tak bych asi chtěl, aby to třeba na té polní cestě umělo zapojit i zadek. Proč jinak SUV 😊
No. 4x4 není potřeba. A prodeje tomu odpovídají. Tahle auta stejně silnici neopousti.
Jistě, že není potřeba, já mluvím, že bych vážil u takového auta, jestli by mi nestačil třeba slabší motor a 4x4, když už bych musel mít to SUV... u kombíku je mi tu jedno.
Vadilo by mi dát 50t za elektromotorek s pár koněma. 50t je příplatek za plnohodnotnou čtyřkolku s kardanem a tak. To řešení je mi sympatický, ale třeba za 10-20t.
SUV s FWD... no to záleží samozřejmě, kdybych měl chalupu na horách, tak bych asi chtěl 4x4... ale pak ideálně pořádnou.
SUV s FWD... no to záleží samozřejmě, kdybych měl chalupu na horách, tak bych asi chtěl 4x4... ale pak ideálně pořádnou.
K tomu "elektro" AWD jsem býval skeptický, ale zkoušel jsem přímé srovnání na sněhu a ledu proti řešení "tvrdě" (rozuměj že na zadek jde i výkon motoru, nejen elektro) připojitelné 4x4 ve stylu Haldex (to snad nemá kardan ne? a asi většina aut SUV do milionu nemá lepší řešení ne ?).
Za běžných podmínek vyjetí do kopce, zasněžená cesta, svah, cokoliv, kde by ti ta 4kolka mohla pomoct, tak to bylo totožné, nikde nezaváhala a s chytrou elektronikou a řízením prokluzu ta auta vyjela totožné věci. Jediný rozdíl byl, když jsme v zasněženém kopci dali plnej plyn, tak díky tomu, že klasický připojitelný pohon dokáže na zadek posat prostě více výkonu z motoru, než ta elektrická 4kolka s "omezeným" slabým elektromotorem.... použitelnost ? Hm nedá se s tim klouzat tak dobře bokem.... to je jediné omezení, které jsem zaznamenal.
Chápu příplatek 20 tisíc u slabého elektra třeba v autech B segmentu (Yaris Cross), ale i to řešení u Corolly cross/ravky/highlanderu mi prostě příjde naprosto dostatečné, jsou to SUV, né offroady.
p.s. co je pořádná 4x4 ? Kardan ? Quattro (nemyslím ultra, to je haldex taky) ? Máš pokud vím také systém připojitelné zadní nápravy, i když jiný, než já, setkal si se někdy s tím, že by tě to omezovalo někde při rozjezdech? Já právě ne a pokud bych nejezdil někam totálně do bahna, kam projede třeba tak maximálně Landcruiser, tak jsem nikdy neměl problém cokoliv vyjet, že by auto neumělo do zadu přenést dost výkonu. Jsem si jistej, že i na chalupu na horách by takový Kodiaq s haldexem vyjel naprosto stejně, jako ten Landcruiser, pokud tam povede cesta ... což k většině chalup vede.
Za běžných podmínek vyjetí do kopce, zasněžená cesta, svah, cokoliv, kde by ti ta 4kolka mohla pomoct, tak to bylo totožné, nikde nezaváhala a s chytrou elektronikou a řízením prokluzu ta auta vyjela totožné věci. Jediný rozdíl byl, když jsme v zasněženém kopci dali plnej plyn, tak díky tomu, že klasický připojitelný pohon dokáže na zadek posat prostě více výkonu z motoru, než ta elektrická 4kolka s "omezeným" slabým elektromotorem.... použitelnost ? Hm nedá se s tim klouzat tak dobře bokem.... to je jediné omezení, které jsem zaznamenal.
Chápu příplatek 20 tisíc u slabého elektra třeba v autech B segmentu (Yaris Cross), ale i to řešení u Corolly cross/ravky/highlanderu mi prostě příjde naprosto dostatečné, jsou to SUV, né offroady.
p.s. co je pořádná 4x4 ? Kardan ? Quattro (nemyslím ultra, to je haldex taky) ? Máš pokud vím také systém připojitelné zadní nápravy, i když jiný, než já, setkal si se někdy s tím, že by tě to omezovalo někde při rozjezdech? Já právě ne a pokud bych nejezdil někam totálně do bahna, kam projede třeba tak maximálně Landcruiser, tak jsem nikdy neměl problém cokoliv vyjet, že by auto neumělo do zadu přenést dost výkonu. Jsem si jistej, že i na chalupu na horách by takový Kodiaq s haldexem vyjel naprosto stejně, jako ten Landcruiser, pokud tam povede cesta ... což k většině chalup vede.
Haldex samozřejmě kardan má... jak jinak by se výkon z motoru dostal na zadní kola?
Na sněhu z místa ano, tam ti to odšťouchnutí pomůže i těch pár koní. Ale když už jedeš, tak podle mě musí být výkonový limit znát... ale dobře, nejel jsem a ani jsem nečetl žádné srovnání.
Pořádná - myslel jsem to tak, že pořádná je taková, která dokáže na obě nápravy posílat třeba 50% výkonu. Nebo třeba 40%, z toho se nestřílí... ale ne 4kW nebo kolik. Insignia má Twinster od GKN, jako Focus RS... jasně, není to fulltime AWD, ale považuju to za pořádnou 4x4.
Na sněhu z místa ano, tam ti to odšťouchnutí pomůže i těch pár koní. Ale když už jedeš, tak podle mě musí být výkonový limit znát... ale dobře, nejel jsem a ani jsem nečetl žádné srovnání.
Pořádná - myslel jsem to tak, že pořádná je taková, která dokáže na obě nápravy posílat třeba 50% výkonu. Nebo třeba 40%, z toho se nestřílí... ale ne 4kW nebo kolik. Insignia má Twinster od GKN, jako Focus RS... jasně, není to fulltime AWD, ale považuju to za pořádnou 4x4.
Elektromotor funguje jinak, šlo by i říct že jeho koně fungujou jinak (ve srovnání se spalovákem líp dole a hůř nahoře = což je v poho v rámci rychlostních limitů FUNGUJÍ LÍP než spalování ropy) viz (díky Ozzy) i https😐/www.auto.cz/…y-edition-128296
Třeba Toyota Yaris Cross má vzdadu elektromo-tůrek 3,9 kW (5,3 koně) a funguje to https😐/www.automobilrevue.cz/…ginal_49137.html
Jo a PLUS co sem tu kdysi zmiňoval o minulých generacích (dost jsme porovnávali u RAV), jasně poznatelný vliv na chování auta = "zatížení" elektromotorem na zadní nápravě prospívá chování/jízdním vlastnostem
Třeba Toyota Yaris Cross má vzdadu elektromo-tůrek 3,9 kW (5,3 koně) a funguje to https😐/www.automobilrevue.cz/…ginal_49137.html
Jo a PLUS co sem tu kdysi zmiňoval o minulých generacích (dost jsme porovnávali u RAV), jasně poznatelný vliv na chování auta = "zatížení" elektromotorem na zadní nápravě prospívá chování/jízdním vlastnostem
No však jo, je to prostě takové polovičaté řešení, za polovičatou cenu bych do toho šel... za plnotučnou asi ne.
V čem konkrétně "polovičaté"? Je to RYCHLEJŠÍ než mechanický přenos a elektromotor zabere RYCHLEJŠ než mechanicky přenášený
Proto se sakra těším na vektorování točivého momentu (elektromotor u každého kola) aut jako https😐/www.engadget.com/…v-090047844.html?…
Klasika typu https😐/www.auto.cz/…omba-roku-111966 je super, ale to řešení ála to Maserati (budoucnost) JE LEPŠÍ
Ale chtěl sem hlavně že stačí fakt maličký výkon = viz ten Yaris
Proto se sakra těším na vektorování točivého momentu (elektromotor u každého kola) aut jako https😐/www.engadget.com/…v-090047844.html?…
Klasika typu https😐/www.auto.cz/…omba-roku-111966 je super, ale to řešení ála to Maserati (budoucnost) JE LEPŠÍ
Ale chtěl sem hlavně že stačí fakt maličký výkon = viz ten Yaris
Tvl, člověk se píše a pak se to ani neodešle.
Ja mam vzadu 54 koní z celkových 244 ( což je cca 20% ) a I na mokru při necitlivem plynu to hodí zadkem.
Tady má zadní elektro 40 koní, což z celkových 197 máš opět nějakých 20%.
V yarisu cross to má 4,5 koně a i tak jsem už videl jak na sněhu ten zadek preferoval při rozjezdu a občas mu proklouznul.
Ja mam vzadu 54 koní z celkových 244 ( což je cca 20% ) a I na mokru při necitlivem plynu to hodí zadkem.
Tady má zadní elektro 40 koní, což z celkových 197 máš opět nějakých 20%.
V yarisu cross to má 4,5 koně a i tak jsem už videl jak na sněhu ten zadek preferoval při rozjezdu a občas mu proklouznul.
No ty elektrické zadky Toyoty moc nefungují ani na sněhu z místa
https😐/www.youtube.com/watch?…
Při běžné jízdě pak vůbec (tlačení zadku v zatáčce).
https😐/www.youtube.com/watch?…
Při běžné jízdě pak vůbec (tlačení zadku v zatáčce).
Já ti nevím, zkoušel jsem Highlandera a fungovalo to dobře na sněhu. Máme někde i videa rozjezdu do zasněženého kopce HL vs Mondeo AWD, jediny rozdíl je ten, že Mondeo hrabe víc zadníma, protože tam dá celých 132kw
Jj. To bylo hezké sledovat. Mondeo hrabalo všemi, HL predkem a zadek popostrkoval.
Hlavně ty zpomalené záběry.
Hlavně ty zpomalené záběry.
Mondeo dokonce hrabalo víc zadkem, dočetl jsem se, že by měl umět dát až 100 % dozadu, nicméně asi špatně googlím, ale nemužu dohledat, jak ten systém vlastně technicky funguje, všude jsou jen PR kecy 😁
Mne to přijde divné, že bys měl odpojitelny předek. Ale zas tak moc mne to nezajímá, abych to hledal a počkám si až to najdeš ty 😒]
Ono tam pujde třeba pár jednotek procent, ale PR kecy jsou PR kecy 😁 Bude to jak píše Emel, předek zabrzdí ASR, protože nemá trakci, tak to pošle dozadu.
Nechcete mi někdo pomoct to dohledat? Všude jsou jen věci, jak je to inteligentní a jak to umí vyhodnocovat situace, ale jak to funguje už nikde nepíšou 😁
Nechcete mi někdo pomoct to dohledat? Všude jsou jen věci, jak je to inteligentní a jak to umí vyhodnocovat situace, ale jak to funguje už nikde nepíšou 😁
Podle mě to bude situace, kdy přední kola nemají žádnou trakci... odpojená nejsou, výkon na ně jde, ale protože se bez odporu protáčí na ledu, tak vlastně nekonají žádnou práci a veškerý moment se přenáší přes zadní kola.
Mondeo nebo třeba Kuga na zadní může dát maximálně 50%, používají Haldex nikoliv diferenciál a spojka víc než 50% neumí.
https😐/www.awdwiki.com/…installation.jpg
Nicméně když je potřeba (v zatáčce, při tažení přívěsu) tak těch 50% tam může posílat prakticky trvale, kdežto těch pár koní u Toyoty tam může jít jenom chvilku při rozjezdu a navíc Toyota neumí i to málo vektorovat na jedno kolo, což Mondeo umí. Takže když budou stát v kopci tři kola na uklouzaném sněhu a jedno kolo bude mít trochu lepší trakci, tak se Monde👋Kuga rozjedou,
https😐/www.youtube.com/watch?…
kdežto Corolla bude jen zoufale hrabat těmi třemi a kolo s trakcí bude stát jak mrtvola, viz video nahoře..
https😐/www.awdwiki.com/…installation.jpg
Nicméně když je potřeba (v zatáčce, při tažení přívěsu) tak těch 50% tam může posílat prakticky trvale, kdežto těch pár koní u Toyoty tam může jít jenom chvilku při rozjezdu a navíc Toyota neumí i to málo vektorovat na jedno kolo, což Mondeo umí. Takže když budou stát v kopci tři kola na uklouzaném sněhu a jedno kolo bude mít trochu lepší trakci, tak se Monde👋Kuga rozjedou,
https😐/www.youtube.com/watch?…
kdežto Corolla bude jen zoufale hrabat těmi třemi a kolo s trakcí bude stát jak mrtvola, viz video nahoře..
Ford Haldex nepoužívá, má svůj systém od Kugy3/Mondea MK5, kdy je lamela elektromagentická, nikoliv hydraulická jako u haldexu.
No jestli je lamela elektromagnetická nebo hydraulická nehraje žádnou roli z hlediska přenosu síly na zadek, jakákoliv spojka přenese na zadek maximálně 50%, protože spojka je spojka. Tady se píše o použití haldexu
https😐/autoindex.cz/…cles/article/869
https😐/autoindex.cz/…cles/article/869
Nehraje, ale jen narážím na to, že Ford má Haldex - nemá, má svoje řešení a mechanicky se to liší v tomto, tak to uvádím na pravou míru.
Jak neumí na jedno kolo? Mají to v popisu systému a i ukázka točivého momentu při jízdě je na jednotlivá kola.
Ty rollery jsou trochu zapeklite. Je to nulová adheze, ta nebude v reálu nikdy. Takze je to o tom, jak to sw naladí ( tady si iluze u toyoty nedelam )a nekteri s tím nepočítají. V reálných podminkach ten systém funguje. To jsme srovnali s ozzmanem na sněhu, mondeo vs HL. A bylo to prakticky identické. Já mám radši realne srovnání než tyhle testy. Roller ti ukáže extrémní situace, ne reálné.
Ty rollery jsou trochu zapeklite. Je to nulová adheze, ta nebude v reálu nikdy. Takze je to o tom, jak to sw naladí ( tady si iluze u toyoty nedelam )a nekteri s tím nepočítají. V reálných podminkach ten systém funguje. To jsme srovnali s ozzmanem na sněhu, mondeo vs HL. A bylo to prakticky identické. Já mám radši realne srovnání než tyhle testy. Roller ti ukáže extrémní situace, ne reálné.
Musím říct, že srovnání proběhlo s Highlanderem, který má asi větší elektromotor vzadu, než menší Toyoty, takže to vlastně moc hendikep nebyl, jako by mohly být 4kw, ale zase na silnici pak už ani Haldex nespíná a jede jako předokolka. Mne to na sportovní režim tahá na všechny 4 a v zatáčkách je to poznat, ale takhle jezdím málokdy.
Insignia umí 100 % na nápravu ne ? Nikde jsem nedohledal, jaký přesně systém mám já, ale prej by měl taky umět až 100 % na jednu nápravu, což jsem si i vyzkoušel.
Insignia umí 100 % na nápravu ne ? Nikde jsem nedohledal, jaký přesně systém mám já, ale prej by měl taky umět až 100 % na jednu nápravu, což jsem si i vyzkoušel.
Tady je vzadu 40 koní, HL má vzadu 54. To zas takový rozdíl není. 4.5 koně má yaris
A pokud dáš tady sport režim, tak dozadu taky posílá vše co může a hned
A pokud dáš tady sport režim, tak dozadu taky posílá vše co může a hned
100% umí na přední nápravu 😉 . Pokud se připojí přes spojku zadek, tak ale na předek jde výkon taky, tj. čistá zadokolka z toho nikdy nebude. Ten zadek ale umí řídit i distribuci vnitřní / vnější, tj. umí poslat víc výkonu na vnější kolo.
Tohle je PR žvást z nějakého webu Fordu, bude to tak, že předek zabrzdí ASR a pustí pak většinu na zadek.
p.s. tak miksus dohledal video, je to tak, umí 50:50 a když předek nemá adhezi, tak pustí jen dozadu, rozdíl od haldexu je ten ,že lamela není hydraulická, ale elektromagnetická..
p.s. tak miksus dohledal video, je to tak, umí 50:50 a když předek nemá adhezi, tak pustí jen dozadu, rozdíl od haldexu je ten ,že lamela není hydraulická, ale elektromagnetická..
Dneska ne (dva roky jsou dnes evidentně sakra dlouhá doba), dneska koupíš za 800 - hybrid. S nižším výkonem, lepší výbavou a, v případě mého způsobu užití, stejnou, možná o fous nižší spotřebou (1.5 Firefly umí dle testů na dálnici +/- 7l).
Dal bych tomu přednost.
Otázkou je samozřejmě cena reálná.
Dal bych tomu přednost.
Otázkou je samozřejmě cena reálná.
No právě. Před dvěma lety by Corolla v základu za 800 smysl neměla. Dneska ho má.
Na jednu stranu jsou zlaté časy pryč, na druhou stranu... zdražuje všechno, i platy rostou, tak holt ani auta nejsou výjimka. Spíš zamrzí to osekávání variant a motorů.
Na jednu stranu jsou zlaté časy pryč, na druhou stranu... zdražuje všechno, i platy rostou, tak holt ani auta nejsou výjimka. Spíš zamrzí to osekávání variant a motorů.
Souhlas, jen bych dodal - problém toho brutálního zdražování aut spočívá v tom, že zde vznikla obrovská skupina lidí která si zvykla kupovat nová auta ... B či C segment ... a dneska jim zbývá tak návštěva bazaru. A to platí nejen u nás, ale i v západní Evropě. Obávám se, že to může způsobit silné sociální pnutí ve společnosti.
Ps. Není tomu tak dávno, co byl k mání Megane RS za 599 ceníkových. Teď za to nekoupíš Oktávku v základu. Šílené.
Ps. Není tomu tak dávno, co byl k mání Megane RS za 599 ceníkových. Teď za to nekoupíš Oktávku v základu. Šílené.
Kdo si koupil soukromě před pěti lety nové auto, tak s ním může klidně dalších pět let jezdit a nějak moc u toho netrpět.
Bylo takové okénko... cca. mezi lety 2013-2018 byla ta auta nejlevnější... a svým způsobem nejlepší (u nás to mám spojené s OIII). To okénko je pryč... ale pořád ještě není tak zle
PS: 2013 byla průměrná mzda 25, 2018 30 a dneska 40...
Bylo takové okénko... cca. mezi lety 2013-2018 byla ta auta nejlevnější... a svým způsobem nejlepší (u nás to mám spojené s OIII). To okénko je pryč... ale pořád ještě není tak zle
PS: 2013 byla průměrná mzda 25, 2018 30 a dneska 40...
Rado_je_zase_tady
Behal som po predajni, sadal do vsetkych modelov, skumal atd. Presiel som sa Corollou kombi 1.8 hybrid, v pohode zvezenicko. Prisiel som k tejto Corolle Cross, co teda som nejako veril ze dizajnovo vyjde z Corolly. Cenovka 33 k eur ma mierne zaskocila, ale tak vracim si 2 liter motor, novy infotainment. Exterier ma nenadchol nijako....je taky....obycajny. Interier, tu som bol prekvapeny z mnozstva plastov, skratka plast skoro vsade. Tak som kupil Corollu Hatch 1.8 hybrid GR Sport (cervena s ciernou strechou) a aj exterier aj interier su much better nez Cross. Za mna osobne to z dizajnoveho hladiska (ale i cenoveho) nebolo nic moc ta Cross
Dobrá volba, přeji mnoho šťastných kilometrů :yes:
BTW - a super barevná kombinace, takhle se mi Corolla líbí nejvíce. :yes:
BTW - a super barevná kombinace, takhle se mi Corolla líbí nejvíce. :yes:
Jo, taky to beru jako nejhezčí variantu - červenej hb s černou střechou. Můžu i sedan, designově, tak pokud to někomu nevadí z praktických důvodů...
Mě se právě sedan líbí moc. Pokud řešíš kočárek, je sedan pasé, ale za mě nejhezčí Corolla. Taky - co jsem to kdysi projížděl - je výrazně jinak nastavený, komfortněji. Mě se s ním jezdilo nejlépe.
Za mňa je ten sedan tiež najkrajší a to keď si spomeniem na tie predošlé generácie, tak kto by to bol povedal. 😊
Tak... v minulé a předminulé generaci to bylo tak, že Auris byl v Evropě nástupce Corolly a Corolla byl lowcost sedan. Kdo tohle vymyslel, musel být marketingový génius 😄
Na to, že to byl lowcost sedan, ale nevypadala ani ta minulá Corolla tak zle.
Na to, že to byl lowcost sedan, ale nevypadala ani ta minulá Corolla tak zle.
Jo červená s cernou je v té šedé šedi co toyota nabizi parádní.
Problém je to u Camry, tam není nic... hnědá šedá bílá černá. Corolla má i modrou, celkem hezkou... ale k tomu autu tolik nesedí jako ta červená.
Sedan byl v takové modrošedé, ta je taky pěkná... když k tomu jsou hezký kola, byly v ní i ty promo snímky.
Sedan byl v takové modrošedé, ta je taky pěkná... když k tomu jsou hezký kola, byly v ní i ty promo snímky.
Ta modrošeda se mi libi tez. Ta modra, tu jsem mel na aurisu a sedela tomu vic nez ted corolle. Ta hnědá co jsem měl byla docela taky parádní. Camry ma taky červenou a hnědou.
Červenou Camry jsem ještě neviděl... seš si jistej že je i u nás?
Hnědou nemusím na ničem, to není moje barva.
EDIT: nojo, v ceníku je... fakt jsem neviděl ještě ani jednu.
Hnědou nemusím na ničem, to není moje barva.
EDIT: nojo, v ceníku je... fakt jsem neviděl ještě ani jednu.
Ja uz několik. I teď jsem nechával dělat jednu nabídku pro zákazníka, v červené karmínové. Ano je a stále se dá objednat
Dakujem chlapi,
hej tesim sa z toho uprimne - predsa len ked som presadol do hybridu a automatu z Renault Fluence 1.6, co bolo uplne holatko (start klucom, manual klima a nic viac 😄 ). Hladal som na trhu auto na kratsie trasy , v podstate len po BA (Ruzinov - Petrzalka, obcas Dubravka, inak len nakupy a mensie presunyu), a aj podla recenzii mi prisla Corolla Hybrid ako fajn volba. A ked som sa dozvedel technicke pozadie (ziaden starter, ziaden altik, vodna pumpa aj AC kompresor elektircke ze nezatazuju rozvody - ktore tam nakoniec ani niesu, len sustava ozubenych koleciek) tak si hovorim ze OK. Voci Cross je vsetko mekcene aj na dverach, GR Sport dava aj lepsie sedadla trochu, inak ide len o opticky paket. @Mikesus - Viem ze Toyota ladila podvozky separatne pre HB, Sedan aj Kombi. Ale v ramci HB je ten Sport packet podla mna len opticky paket a podvozok rovnaky ako normalny HB....ci? Aspon ja takuto info nemam ze by GR Sport nejako upravovali
hej tesim sa z toho uprimne - predsa len ked som presadol do hybridu a automatu z Renault Fluence 1.6, co bolo uplne holatko (start klucom, manual klima a nic viac 😄 ). Hladal som na trhu auto na kratsie trasy , v podstate len po BA (Ruzinov - Petrzalka, obcas Dubravka, inak len nakupy a mensie presunyu), a aj podla recenzii mi prisla Corolla Hybrid ako fajn volba. A ked som sa dozvedel technicke pozadie (ziaden starter, ziaden altik, vodna pumpa aj AC kompresor elektircke ze nezatazuju rozvody - ktore tam nakoniec ani niesu, len sustava ozubenych koleciek) tak si hovorim ze OK. Voci Cross je vsetko mekcene aj na dverach, GR Sport dava aj lepsie sedadla trochu, inak ide len o opticky paket. @Mikesus - Viem ze Toyota ladila podvozky separatne pre HB, Sedan aj Kombi. Ale v ramci HB je ten Sport packet podla mna len opticky paket a podvozok rovnaky ako normalny HB....ci? Aspon ja takuto info nemam ze by GR Sport nejako upravovali
Rádo se, nové auto tu každému přejeme 😉
Pro svou potřebu jsi, pod mě, vybral ideál. :yes:
Ps.: Měl jsem dva Megany III v kombíku, první s 1,6. Byla to jednoduchá, ale moc dobrá auta. Dohromady jsem s nimi najel čvrtmilionu km, bez problému. Rád na ně vzpomínám.
Pro svou potřebu jsi, pod mě, vybral ideál. :yes:
Ps.: Měl jsem dva Megany III v kombíku, první s 1,6. Byla to jednoduchá, ale moc dobrá auta. Dohromady jsem s nimi najel čvrtmilionu km, bez problému. Rád na ně vzpomínám.
Suhlasim, mal som Megane2 1.6 3-dverak a potom Fluence 1.6 - bral som ich kvoli osvedcenemu motoru (az na ten presuvnik vacky a obcas tie cievky u Megane2), inak auta slapali 8 rokov kazde v zasade bez problemov (nepocitam brzdove dosticky, tycky stabilizatora, to je bezna "spotreba")
U HB nevím, o ten jsem se nikdy nezajímal. Kombi, sedan, stejně tak yaris gr sport mají tvrdší podvozek. Tak ad hoc předpokládám i u HB. Ale tak třeba 2.0 hsd měl taky jiný podvozek než 1.8 hsd.
meros
Tak je tam míň místa než v Aurisu.
Stejný rozvor, větší kola- větší podběhy. Ale sedí se výš, pohodlněji. Není to moc auto pro 4.
Pro rodinu je lepší Toyota Highlander...
Stejný rozvor, větší kola- větší podběhy. Ale sedí se výš, pohodlněji. Není to moc auto pro 4.
Pro rodinu je lepší Toyota Highlander...
No, sedel jsi v tom? Pro 4členou rodinu je highlander jak kanon na vrabce.
Pokud člověk nepotřebuje jezdit v 5, tak je cross prostorově pro posádku naprosto v pohodě( pokud se nebavime o lidech s 200+ cm). O kufru u SUV si myslím své, protoze být ve 4, jakýkoliv kombik C segmentu bude lepší.
Pokud člověk nepotřebuje jezdit v 5, tak je cross prostorově pro posádku naprosto v pohodě( pokud se nebavime o lidech s 200+ cm). O kufru u SUV si myslím své, protoze být ve 4, jakýkoliv kombik C segmentu bude lepší.
Fle Koun
Toto auto se mi moc líbí a plánoval jsem jej pořídit. Nejsem u nákupu nového auta moc znalý, ale může mi někdo vysvětlit proč toto auto v ČR stojí 1.850.000Kč ale na slovensku stojí jen 1.470.000Kč? 25% cenový rozdíl? Tento fakt mě naprosto odradil od nákupu tohoto vozu. Nejsem oslíčku otřes se, abych zcela očividně přeplácel na autu 400.000Kč, když jej dokáže toyota se ziskem prodávat za takovou cenu na slovensku. Naprosto nechápu, třeba mi to někdo dokáže objasnit.
Je tam znát jemnější reakce na plyn, větší vykon, rychlejší nástup spalovaku. Odhlučnění jsem nemeril, bylo mokro tak to nemělo smysl. Subjektivně mi přišlo lepší než v corolle, ale je to delší odstup. Presedal jsem z yarise, takže to mohl být taky důvod. Půjčím si ji na týden zas a zmerim, ať to mám podložené a srovnatelné.
Vnitřek je hodně podobné, na pár detailu. Digitální kokpit mi přišel lepší v corolle, ale tam bylo méně individualizace.
Podvozkove to nebylo špatné, ale corolla je mnohem lepší. Prostě suv no.
Jinak - je fakt, že klasický D segment je vymírající druh a spěje tam, kam MPVčka. Je to smutné.
A pre tvoju info, oplastovaná Corolla TS Trek sa už neponúka.
Nicméně já bych taky přemýšlel, jestli nevíte rav4 spíš než corollu cross. Ale zase, corolla je modernější, má lepší pohon tak záleží na co to člověk chce. Rozhodně tyhle 2 auta se budou kanibalizovat.
Jinak ta Corolla Cross mi přijde jako tak akorát velké auto, ve V40, která je kufrově bližší Yarisu Cross jsem odvez krámů. Ale je fakt, že na víkend ve 4 měla posádka omezení na kabinové zavazadlo, k tomu jsem musel přihodit ještě čtvery kroje a jedny housle 😊
Váhal jsem RAVku v Hybridu ve střední výbavě vs Crosska v plné výbavě. Rozdíl cenový byl cca 75k ve prospěch crossky, to není tak velký rozdíl, ale rozhodlo
* jsme jen 4 členná rodina a Crosska by měla velikostně stačit (přecházíme z podobného Toyota Verso
** pro 5 člennou rodinu jednoznačně RAVka
* lepší výbava v Crossce (zejména slepý úhel a pár drobností)
* jezdíme cca 65% Praha a 35% dálníce takže dobrý Hybrid je fajn a Crosska má 5. generaci
* v podstatě nejezdíme terény, takže Crosska v pohodě a RAVka by byl kanón
V podstatě negativa z recezcí, tak prý vypadá nudně, to mi nevadí. Nejsme dlouháni, takže místa pro nás na sezení bude dost. Máme už koupený box, takže se vlezeme i na campování a věřím, že bychom se nevešli ani do Ravky 😁
Nám už 4 měsíce yaris cross doma slouží. Objednával se v prosinci 2021, dorazil říjen 2022.
Pokud k němu máš nějaké dotazy, můžu zkusit odpovědět.
https😐/moje.auto.cz/?…
Kufr corolly cross mi nepřišel tak malý jak se o tom píše, ale nezkoušel jsem nakládat vic věcí.
Jen větší SUV typu Kodiaq , VW Allspace , RAV 4, CR-V..
https😐/pin.it/1LgjnU9
106x97cm.
Ja mam třeba pouhých 660l a rozměry jsou 114x112.
Ono to není o litrech jenom.
Ale souhlasím s tím, že suv to maji dost nevhodné, právě jako ten touran, krátký a vysoký kufr.
Kombik C segmentu s 581l má 117x102.
https😐/how-many-bags-fit.com/…uggage-capacity/#…
To je pak vidět, že těch 750l je dost o ničem.