Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Suzuki Swift 1.2 DualJet Hybrid 4x4 AllGrip Elegance – Svišť a čtyři hraboši
31 komentářů
KANKUNEN
příklad dobrého nápadu s hloupou realizací ala Suzuki. V dnešní době když nekdo kupuje Fabii, tak si připlatí za TSI a dostane mnohem lepší auto. Toto bude otravovat i babičku v Alpách, té váze se 4x4 vůbec nevěřím. Na váze to bude mít 1100kg.
Prečo hlúpou? Ja som tej štvorkolke tiež neveril, kým som si u nevyskúšal. Swift je o pol triedy menším autom ako Fabia, tam je skôr konkurentom Yaris.
Já to nevyjádřil dostatečně, měl jsem v horách půjčenou 1,2 atmo a pak 1,0 slabší TSI, ten rozdíl mezi auty byl obrovský. První auto bylo do kopečků utrápené a to druhé velká pohoda. Takže kdyby to auto mělo silnější motor byla by to paráda.
Jasné, rozumiem, ale tu podľa mňa celkom slušne pomáha pri rozbehoch ten mild-hybrid a bez štvorkolky by som povedal, že je to vyslovene živé auto. Treba to trochu viac posielať do otáčok, čo už pri malých turbách dnes nie je každému po chuti. Určite by som dal prednosť tomuto motoru pred trojvalcovou atmo 1,5-kou v nehybridnom Yarise.
Jo? To je zajímavý, papírově by ta 1.5 měla být silnější...
Mild úplně od nuly by mohl být fajn... jinak starší Swift nebyl úplně uživatelsky přívětivé auto, při manévrování to rádo chcíplo pokud tomu člověk nepomáhal plynem. Mně to nevadí, ale jako auto pro ženskou...
Mild úplně od nuly by mohl být fajn... jinak starší Swift nebyl úplně uživatelsky přívětivé auto, při manévrování to rádo chcíplo pokud tomu člověk nepomáhal plynem. Mně to nevadí, ale jako auto pro ženskou...
Takto, zrýchlenie má Yaris lepšie a spotreba je cca rovnaká, ale Swift má s tým štvorvalcom kultivovanejší prejav, je tichší a bez vibrácií.
Zase Yaris má šestikvalt, Swift jen pětikvalt... čekal bych od toho Yarisu, že dokáže důstojně fungovat i na dálnicích / silnicích první třídy. Taky má krouťák 153 vs. 107, to je velkej rozdíl...
Protože si všichni zvykli na turbo. Pro běžnou jízdu je samozřejmě lepší a přívětivější. Ale pokud by jsi se nebát toho swiště držet v otáčkách, tak gradace výkonu je velice příjmená. Ve vysokých otáčkách příjemně ožije a je s tím více srandy, než s malým turbem, které samozřejmě pojede povětšinou znatelně lépe. Je to trochu specifické, ale pokud to budeš vytáčet k omezovači, tak minimálně první tři stupně umí s autem celkem slušně hýbat. Jak to necháš "povalovat" pod 3000 je to mrtvola a stačí tak k udržení rychlosti.
Zásadní rozdíl je, držet to v otáčkách aby to jelo, nebo držet motor v otáčkách a zároveň už držet volant pevně, protože to auto už pěkně fičí.
Babička bude moc ráda jezdit s vytočeným motorem za 8 litrů 😁
Babička asi bude mít jiný styl jízdy předpokládám 😉
Avantime
Súčasnú generáciu Swiftu som mal možnosť niekoľkokrát šoférovať a naposledy presne takúto verziu pred dvoma rokmi, keď aj u nás v meste nakydalo snehu. Bola to super príležitosť vyskúšať si pohon 4x4 v jednej kopcovitej štvrti a len som užíval ako to bez problémov obiehalo uviaznuté autá. Vtedy Swift v mojich očiach stúpol. Ale nebolo to len o štvorkolke, aj všeobecne je s tým radosť jazdiť.
Nový Swift sa už črtá, tak som zvedavý. Vyzerá, že by si mohol zachovať všetky dobré vlastnosti.
Nový Swift sa už črtá, tak som zvedavý. Vyzerá, že by si mohol zachovať všetky dobré vlastnosti.
Dynamické parametry jsou slabší nejen než konkurence, ale i než Swift v minulosti (a to nemluvím jen o Sportu)... ale v roli druhýho auta si ho klidně umím (opět) představit.
Jak poznam napr. ten hravy podvozek?