Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mercedes-AMG E63 přijde o osmiválec. Dostane šestiválec s elektromotorem

36 komentářů

displacement
Ja mam e63 v kombiku (2021) a za me je to jasny: bez V8 v 63ce bych bral RS6 (jakkoliv nesnasim dotykove ovladani vseho). Ja vim,ze doba se meni,ale kein V8,kein Geld😊
adamzprahy
Myslím, že určitě nejsi sám. Znám podobné a v mém osobním případě pokud by se dařilo, tak E63 by mělo smysl jako jeden z mála osmiválcových kombíků (nebo i sedanů) na trhu jako přirozený upgrade po 540i a 640i. Nevím jak bude vypadat hybridní šestiválec, ale těžká technika nové C63 mě rozhodně neimponuje 😐

Z osmiválců toho moc na trhu už nezbývá. Tohle je jedna z kategorií, kterou EV/PHEV nenahrazují proto pro co si lidé dnešní osmiválce kupují.
kesumb
jak v cem, asi bych ocenil hmotnost v m5 nebo tom e63. Ale x5m klidne pohon z xm nahradit muze
adamzprahy
V tom přesně vidím ten problém, 5er/E-Class jsou už tak krajně těžká a svůj prostor už tak mají narvaný technikou.
displacement
Puvodne jsem si myslel,ze az na to dojde (rok 2024) vezmi jako druhe auto neco jako c63 nebo v nejhorsim (nebot nemam rad SUV) glc63. Ale to uz ted nepujde,nebot to,co je v c63 za pohon mi neimponuje. A GLC s V8 je ted tusim uz k objednani jen coupe,coz nechci...
Avatar - speedfred
speedfred
Ktovie či by na svižné presuny kľudne nestačila 550i. Rýchla je vcelku dosť až moc a nebude až taká ostrá.
displacement
Ono se to mozna nezda, ale z me zkusenosti je E63 ve vsech rezimech snad krome Sport+ velmi prijemne, neostre auto. Ridi to bezne manzelka (v rezimu SPORT, nebot Comfort ten motor strasne podtaci...), dal bych to bez obav ridit mame.
adamzprahy
Jo právě, je to celkem praktické auto co ti dá všechno a není na ozdobu, ale krátké i dlouhé ježdění.
Avatar - speedfred
speedfred
E63 som niekdy nejazdil ale v nižších triedach zvyknú byť ostré modely predsa len inak nastavené ako ako vrchol civiov (M3 vs M340i) ktoŕe už idú celkom slušne a na okruh to zoberie asi málokto.
Ani neviem či sa vôbec robí 550i v kombiku.
adamzprahy
M550i vidím jako poslední "civilní" možnost, kolovali informace, že by 50i měl zůstat zachovaný pro další generaci 5er, ale když vidím novou 7er tak tomu přestávám věřit. Mně se právě u BMW líbí víc 550i než samotná M5, protože je stále spíše komfortní na běžné ježdění. To umí současné E63 skvěle, tipoval bych že proto jich u nás jezdí poměrně hodně (+ ten kombík).
Avatar - speedfred
speedfred
Súčasná 5-er kus krásneho auta a občas mrknem na inzeráty po nejakých mladších kúskoch ale aj také 3 ročné autá sú stále za cca 2M.
Avatar - fOE
fOE
(5)50i mi z letaku pripada jako optimalni cesta z portfolia BMW, je to nebo byl to muj bycharsky sen, a prece kdyz jsem to mel pujcene na vikend tak jsem si z toho na zadek nesednul. Tahlo to jako vlak, ale to bylo tak vse. Emoce nula, resp. nizsi nez u R6. Chapu ze "petset koni je petset koni", a neco navic k tomu, ale kdyby se tovarne nabizel na 400-420k vyladeny benzinovy r6, lakal by me me vic nez o 100k silnejsi V8.
Co me naopak zajima po tomhle zazitku s 50i je svezeni s M5, jak se to chova, jestli to k tomu ultimatnimu vykonu prida i nejake emoce, gradaci atd.
adamzprahy
m550i je hodně těžká a fyzika je znát, 540i s M sportovním podvozkem je určitě o něco agilnější. M5 je lehčí a výkonnější, takže z principu nehledě na změny v podvozku to musí jet výrazně lépe co se týká obratnosti a zábavnosti. Já to spíš vidím tak, že m550i je vhodné auto na dálnice a agilnější než X5, nekupoval bych si to jako ostré sportovní auto, kterým bude ta M5.
Avatar - speedfred
speedfred
Mne už príde aj M5 na športové auto dosť veľká a ťažká.
adamzprahy
Jo já to vidím stejně. Proto mi přijde, že to MB s E63 dělá lépe. Za mě buď M340i / M3 (nebo 4er) na "sportovnější" zážitky nebo 540i / 550i jako skvěle jezdícího komfortního univerzála, kterému na silnici skoro nic neujede. Ale přiznám se, že M5 nemám najetou, takže nemohu soudit a mít to pár dní na zkoušku, tak bych třeba změnil názor 😁
Avatar - speedfred
speedfred
M5 ani E63 som nejazdil, ale ako “služobák” mám QV a to vcelku zatiaľ stačí. Celkom to ide a na počudovanie to je aj komfortné. Samozrejne že tie dve menované to budú zvládať lepšie ale občas sa treba aj uskromniť.🥴
Avatar - fOE
fOE
Ja s tim neplanuju vymetat zatacky, nakonec ona mildhybridni 40i neni hmotnostne nijak daleko od 50i, ktera mildhybridu zatim unikala. Ale ten motor ve me zanechal rozporuplne pocity, az takove ze jsem musel premyslet jestli BYCH to skutecne chtel. Vykon tam je, bez debat, ale pripadal jsem si v tom jako v tesle, bez prehaneni. E63 nebo M5 znam jen z letaku, takze nemohu soudit, ale chci verit, ze to delaj lepe.
Avatar - speedfred
speedfred
Zaujimalo by ma prečo? Moc ticho v aute, ziadny V8 zvuk, bez gradácie výkonu ? Riadenie, podvozok blbé či čo? Samozrejme toto není vymetač apexov ako píšeš ale i tak by to mohlo byť zaujímavé na také občasné zvezenie či cestovanie.
Avatar - fOE
fOE
Abych byl presny, ja mel tu cest v 7er, a doufam ze 5er na tom bude projevem lip, ale vicemene ses trefil. Zvuk byl minimalne v sedmicce dost upozaden, a nemalou cast bych tipnul ze sla z repraku. Nejhorsi ale bylo jak dokonale se bavorskym podarilo vyhladit krivky kroutaku a vykonu. Ten motor tahnul pocitove stejne ve 2000 i v 6000ot. Nepatral jsem po grafech, ale jsem presvedcen, ze max Nm jsou tam hodne nizko a jsou naprosto ploche nekam k 4500-5000ot, kde zase zacina byt plochy vykon.

Nebylo to nedostatkem snahy, po 1000km mi tam svitilo snad 21L prumerna spotreba 😒] , a zkousel jsem jak dalnici tak rozumne dimenzovanou okresku, ale nechytlo me to za srdce. Ten motor nema krom sily nic, zadny charakter a tim ho pro me ztracelo i auto. Benzinovou V8 s 500+ konma si clovek nekupuje protoze musi, ale protoze chce. Ja jsem si myslel, ze presne tohle bych chtel, ale v tomhle konkretnim pripade, pro tenhle konkretni V8 jsem z toho asi vystrizlivel.

PS: pokud by se nekdy namanula 550i tak tomu dam rad sanci jeste jednou, ale v zazraky nedoufam.
adamzprahy
Popravdě ten pocit "jak v Tesle" (co se týče zrychlení) je právě důvod co bych hledal u osmiválcového sedanu nebo kombíku, ale s tím rozdílem že ty akcelerace můžu dělat na dálnici jak chci a projet tak klidně celou evropu aniž bych řešil nějaké dobíjení. Ač je to auto těžké jako prase, stále je to méně než základní Tesla S natož long range a to Tesla je na tom ještě dobře a ani nemá cenu zmiňovat ostatní EV. A to se mi právě na M550i líbí, je to pětka jak ji známe, není ohnutá elektrifikací na kterou nebyla postavená, je super komfortní a tichá, podvozek zvládne víc než jakýkoliv mainstream a ten osmiválec je a dlouho bude vrcholem potravního řetězce na silnici a ani EV s fantastickým zrychlením v přímce tomu neujedou. Za mě dokud člověka baví řízení, tak nelze chtít pro denní praktické ježdění už nic moc navíc. Nebo teda jo, právě to E63 v kombíku když člověk potřebuje kombi 😊
Avatar - fOE
fOE
Z toho tveho popisu bys byl z 50i nejsps nadsen. 😉
displacement
Ano,ano. E63 je extremne civilni a komfortni auto (relativne vzato ke tride,ofc), M5 je ostrejsi a subjektivne "tvrdai a neprijemnejsi". E63 ve Sport nebo Comfort je auto,kterym i neridic v klidu proleti pul Evropy bez znamek stresu.
Avatar - Anonym
Anonym
Pár jich ještě zbývá, ale bud je to TOP luxusní kategorie nebo ameriky 😄 Ale ty zas nejsou v kombíky, ty tam nikdo nekupuje.
adamzprahy
U amerik to ale začíná být taky problém. Bude vůbec nějaký nový sedan s V8 ještě? Přijde mi že to jde všechno do elektriky nebo končí bez náhrad v ne-SUV kategorii...

Jinak jono, bude potřeba se víc snažit a pro osmiválec si sáhnout u Porsche, Bentley apod. Beru to sportovně 😁 😁
Avatar - Anonym
Anonym
GM chystá nové V8, tak snad ano
https😐/www.auto.cz/…4-milionu-147422

Ford bohužel osobáky odpískal, tam to nečekám a Chrysler hodlá V8 nahradit R6.
Ale zatím jde koupit ještě Charger a 300C s motory HEMI 5,7, 6,4 a 6,2 Hellcat.
Freddka
Ja muzu jen bycharit, ale asi bych to videl podobne - kdyz chci V8 a ty ho nemas, jdu do vedlejsiho kramu, tam ho maj.

Nicmene tech V8 kombi je fakt malo. Ani nevim jestli je jeste ta Alpina, myslim, ze uz jako kombi taky ne?!
adamzprahy
Alpina dělá 550i touring. Ale stojí snad 3M, to už pak asi raději rovnou tu RS6 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Když chceš V8, je tu hlavně ještě mraky ojetin, takže se dá z čeho vybírat. A lez najít i krásné uloženky co jsou 20 let staré maj najeto do 80 000 Km. Ale nestojí to úplně kilo pade no, musí si člověk připlatit 😄

Takže vybírat je zatím pořád z čeho.
Avatar - apoho
apoho
Napřed ze 6,3 l motoru ubrali objem a snížili to na 5,5 l. Pak další snížení na 4 litry ale pořad 8 válců, teď to sníží na 6 válců.
Prostě kastrace pokračuje. Dočkáme se brzo doby, že tu bude 2litrový 4 válec s označením 63?? Vypadá to, že to tak dopadne v krátké době :no:
Avatar - iudex
iudex
Ale to už predsa je, v podobe novej C63, tam máš 2,0 R4 s označením 63. 😒 :no:
Arese
...Antone Pavloviči? 😒] 😒] 😒] :no:
Avatar - honzaHK
honzaHK
Ještě přemýšleli, že by to auto prodávali jako dvě půlky a každá by měla válce čtyři. Takhle šalamounsky si totiž většina lidí pořizuje osm válců. No a někteří pak navíc triumfálně křičí, že R6 je málo...
Othello
...K přenosu výkonu elektromotoru na zadní kola bude využita dvourychlostní převodovka s elektronickým samosvorným diferenciálem, zatímco šestiválec M256 si bude notovat s devítistupňovou převodovkou MCT.....

Zeptám se možná blbě - pokud bude zadní kola pohánět elektromotor s vlastní převodovkou a vlastním diferenciálem, která kola bude pohánět ten šestiválec ?
kesumb
s63se nebo jak se to jmenuje umi jet 4x4 pouze na spalovak i na elektriku. C 63 xyz to ma taky tak. Akorat je to priserne slozity a c63 ma s r4 vic jako cayenne v v6…
Othello
takže když elektromotor pohání zadní kola tak ten x- set koňový ICE pohání předek ??
Nebo je to v článku zase zmatlané a každý z obou motorů může pohánět všechna kola ?
kesumb
kazdy z motoru vsechny sam nebo oba vsechny dohromady…