Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Největším prodejcem aut roku 2022 se opět stala Toyota, VW skončil na druhém místě

65 komentářů

šofér
už z vás někdo projížděl Corollu Cross? Co jsem zaslechl, tak interiér je dost ošizený a více plastový ve srovnání s klasickou Corollou. A o ceně(v ČR) se nemá smysl asi ani bavit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo jezdil. Rozdil mi tam oproti corolle nepřišel, ale nesrovnaval jsem přímo, jen co si pamatuji ze své corolly. Přišlo mi to naopak lépe odhlučněný a nová generace 2.0 byla též znát, že je ještě živější i ve větším aute.
Jaromír Rys
Jezdil a kupuji. Parádní svezení, je pravda, že Ravka je vevnitř hezčí, ale nejsem moc na nějaký serepetičky v interiéru. S Corollou srovnání nemám, máme rádi vyšší auta. CHR moc malý a RAVka byla na zvážení, ale nakonec komfort jízdy, lepší cena (chceme Hybrid do města a zároveň max výbavu) rozhodla a taky se žena bála, že Ravka už je na ní moc velká.
Navíc jsem sehnal referenci vozidlo, takže za fajn cenu. Měním za Verso, tak snad budu happy 😊
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak vidíte jak to starý Toyoda brzdil, až na první místo. Zlatá čepka na ventilek.
ryccardo
Tak to tvrdí samozřejmě jen imbecilové, že Toyoda automobilku brzdil 😉
ericn
Jj, on nam to ten blb určitě přijde vysvětlit 😒]
traveldrive
Hlavne že ty si múdry...
ericn
jasně, jak jinak. Na rozdíl od něj nejsem zaslepený 😉 Btw ty aby ses k něčemu nepřidal viď?
Mig_35
To je jeho úděl :yes:
ryccardo
Tak na to DonVito asi neměl koule 😁
Mino21
Jenže není otázkou, jestli brzdil či nebrzdil Toyotu dnes, ale to, zda by ji brzdil nebo nebrzdil v budoucnu. Nejde o dnešek, ale o zítřek. Dobře to ukázala Nokia. Se stejnou logikou o brzdění jsme mohli ještě v roce 2010 (3 roky po uvedení iOS a Androidu) říkat, jak to Nokia dělala děsně dobře, když je první s obrovským náskokem. Dva roky potom, co se prvním místem jasně "potvrdilo", jak to dobře vede, a jak ji nikdo "nebrzdí", spadla z 40% na 8%. Tu se neřeší výsledek z roku 2022, ale výsledek roku 2030 a dál.
rohor
Tvůj názor mi připomíná tu jeptišku, co navlékala kondom na svíci. Protože pro jistotu.
DonVito
:yes😒br />
Vyborny primer.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Díky za tento pohled na věc.
DonVito
https😐/fdrive.cz/…ktromobilu-10161

"Toyota dosud patřila k hlavním odpůrcům bezvýhradné elektrifikace
Nyní však intenzivně vyvíjí speciální elektrickou platformu
Informace přišla prakticky současně s oznámením odchodu stávajícího šéfa koncernu"
rohor
My víme co jsi za ***a. Nemusíš se pokaždé hlasit.
ryccardo
To je v pořádku, že bude vyvíjet EV, ale podstatný je fakt, že paralelně s tím, bude vyrábět ICE a HEV. Ne že se bude soustředit jen na evropský a japonský trh a bude si myslet, že celá Zeměkoule bude jezdit na elektřinu. Nebude. K tomu to vůbec nesměřuje.
Avatar - Anonym
Anonym
Toyota letos v USA ostrouhala, GM měl největší meziroční nárůst prodejů ze všch hlavních koncernů :yes: :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Kolik vozidel prodal GM v Japonsku, mudrci? 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Nevím, najdi si to.

Gro je v tom, že Toyota byla v USA první, všichni kupovali užasnou Camry atd.
No už není.

A GM bodoval s vozy, které už nikdo údajně nekupuje, bo sedany sou mrtvé. Chevy Malibu 39 376 ks v roce 2021 a loni (2022) 115 467 ks. Dobrý ne 😄 😄 😄
traveldrive
A? Chleba lacnejší nebude. 😒]
Arese
Hele, proč jsem vlastně chodíš, když tě takto zajímavá informace z autosvěta nezajímá? 😒]
traveldrive
A to mi napíše človek, čo v jednom kuse pindá proti elektromobilom, vymýšľa si a klame o nich... Nie si tak trochu natvrdlý? Skľudni hormón, kámo. Či sem chodím a prečo sem chodím, nie je tvoja starosť.
Arese
O "pindání" bych být tebou raději pomlčel, elektrohujerský "kámo"! Vidím, že tě má trefná poznámka nějak vyvedla z konceptu! Tak klídek a nohy v teple. 😄
Mig_35
Řešit svoji zbytečnost a bezvýznamnost
Xylo
Podle mých osobních zkušeností nejsou pro Japonce americká auta zajímavá. Ze zahraničních aut jsou nejvíce oceňována (a bohatými Japonci používána) auta značek Mercedes a BMW.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdyby ti sem američani hodili atomovku, taky by si jejich auta nechtěl 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Podle této logiky by teda amíci neměli kupovat japonský auta, protože Pearl Harbor a my bysme neměli kupovat německý auta, protože tady němci + v koncentrákách zabili v letech 1936-1946 cca 350-370 000 lidí 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Podle téhle logiky je to vtip 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Vtip co jde použít na 3/4 světa protože Vietnam vs USA, Korea vs USA; Irák, Afghanistán atd atd další vs Německo nebo Rusko nebo exSojuz.....nebo dokonce samotné Japonsko, co těžce řádilo v Asii....

Mi zas tak úplně vtipnej nepřijde, ale OK 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Všude tam se použila atomovka?
Avatar - Anonym
Anonym
všude tam byly války a vraždění lidí....a ve finále tam zařvalo víc lidí, jak v Japonsku kvůli atomovkám
Avatar - Mikesus
Mikesus
On mluvil o atomovce, ne o válce. 😉
rohor
Hehe tak to jsi mě rozesmál taková zásadovost zrovna u Čechů. Kde nevadí Němci, kteří Čechy málem vymazali z mapy, kde nevadí Ruzzáci a kde nevadí ani STBáci. Ale vidím smajlík takže jako ironie ujde.
Jdu si pustit 30 případů majora Zemana.
Xylo
V tom si myslím, že to není. Vezmi si, že nejpopulárnější sport je u nich baseball. Oni jsou obecně uzavření vůči cizincům, ale neřekl bych, že mají nějaké (speciální) antiamerické postoje.
rohor
Oni hlavně mají svoje lepší auta a jako průmyslová supervelmoc nemají potřebu si kupovat emériky. Další aspekt je, že americká auta (vždy historicky byla) americky rozežraná a obrovská. To jde úplně proti mentalitě Japonců.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A na vánoce si dávaj KFC.... já si dělal srandu 😊
Avatar - Anonym
Anonym
Tak v Japonsku se prodá cca 50-60% segementu malých aut, ty zrovna američani nedělaj. A bohatá třída a Jacuzza zas asi jezdí v německé prémii, Bentley a Rollsu a možná ještě Maserati. Pár těch luxusních aut coby veteránů, doažených z Japonska je i v čr, kupodivu s volantem vlevo, protože japonci to kupovali s volantem vlevo, pro ně to byl punc exklusivity navíc.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No Amíci malé auta dělat neumí a neumí je prodat.
Naproti tomu Toyota velká auta umí, umí všechno i to co vyžaduje americký trh.
Takže GM = loser, Toyota = winner.
Avatar - Anonym
Anonym
Akoráty velké auta kupují víc od amíků než od Toyoty vid, protože je tu ještě Ford a Chrysler Group 😄 A ti tři dohromady prodaj daleko víc jak všichni japonci v USA 😄
Xylo
Koukal jsem na tu Jakuzu a jako obvykle strýček poradce Goo má odpověď - starší generace šéfů Toyota Century, nyní spíše MB S (s levostranným řízením) a pro práci MPVéčka Toyota Velfire a Toyota Alphard.
Avatar - Anonym
Anonym
Dobrá práce :yes: :yes:
Mr.Murphy
... na ty, co umí udělat přehlednou tabulku a na ty, co ne.... S těmi druhými neztrácím čas.... 😉 (pokud se tedy máme bavit o číslech....)
Arese
Na současné bídné poměry v automotive dosáhla Toyota skvělých výsledků! A platí to i pro český trh. Takového úspěchu dosáhla jistě i díky tomu, že na rozdíl od některých nejmenovaných konkurentů tato značka nepropadla zničujícímu elektrofanatismu! 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - iudex
iudex
Ako do Tvojho boja za klasické spaľováky a proti baterkáčom zapadá fakt, že Toyota je priekopníkom hybridov a tie predajné čísla dosiahla práve vďaka masívnemu tlačeniu hybridov do všetkých modelových radov (od Yarisa po Highlander)?
Ja to vnímam tak, že Toyota momentálne tak brutálne ide z dôvodu, že má nachystanú širokú paletu hybridov, keďže na nich pracuje už dlhé roky. Teda tlieskať značke, ktorá baterkáče presadzovala ešte v dobe, keď nemusela a tvrdiť, že "neprepadla elektrofanatizmu", je pomerne vtipné. 😉
Arese
A já jsem tady snad někdy popíral, že Toyota má nejlepší hybridy na světě? 😄
Avatar - iudex
iudex
Teda Toyotu vyčleňuješ z radu tých, ktorí "prepadli elektrofanatizmu"? Teda za takých považuješ len automobilky, ktoré robia čisté EV? A automobilky, ktoré robia hybridy, sú OK? Len chcem vedieť Tvoj náhľad, ako to rozlišuješ.
rohor
Dobře udělaný hybrid má maximalizuje vlastnosti toho lepšího z obou pohonů a minimalizuje vlastnosti toho horšího z obou pohonů. Tedy ta tolerance k hybridům na rozdíl od EV je pro mě pochopitelná.
Arese
Přesně tak, hybridy jsou mnohem menší zlo, než takřka nepoužitelné EV. Pravý hybrid ala Toyota je prostě pořád normálně použitelné auto. Což ovšem vůbec neznamená, že bych si nějaký hybrid koupil! 😄
Avatar - iudex
iudex
Vidím to podobne, táto cesta "mírného pokroku v mezích zákona" Toyoty sa aj mne zdá najrozumnejšia. A zjavne to tak vnímajú aj iní, keď má také predajné čísla.
Aj by som povedal bravo, keďže tieto hybridy umožňujú, že si od Toyoty stále môžeme kúpiť autá ako je GR86 či GR Yaris, ale nepoviem, pretože tie autá si reálne kúpiť nemôžeme, sú nedostupné a tých pár kusov, čo hodila Toyota na trh, si rozchytali motoristickí novínári a youtuberi (Jakub Rejlek, Rasťo Chvála). ;-\
Arese
Ano, je strašně smutné, že řidičsky zábavná auta se stávají těžko sehnatelným zbožím! 😲 😲 😲 :no: Je fakt hrůzné, kam jsme to kvůli zelenorudým bruselským fanatikům dopracovali! 😲 😲 😲 :no:
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
A nejhorsi je, jak ti lumpove z Bruselu ovlivnuji trhy v Japonsku, Cine, USA, atd!
rohor
pan Arese je velmi zaujatý, ale celý svět takový není.
Arese
A kdy jsem tady něco takového tvrdil? Tady se přece bavíme o situaci na automobilových trzích EU! 😲
Avatar - pradeda777
pradeda777
Kluci, nezapomínat na mobile.de/cz Tam jsou tyto nedostatkové modely stále k dispozici. :-! I funglovky..... :-!
ryccardo
Já to vidím kupříkladu přesně tak jak to píšeš.
ryccardo
To bude možná tím, že hybrid není EV. 😉
Arese
https😐/www.autoforum.cz/…-dvema-znackami/
Češi mají naštěstí zdravý rozum! 😄 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
jojo, LPG frčí.
15,50 😄 proč nejezdit V8 za náklady R4, že.

A jde to i bez tovární nabídky, stačí si vybrat vhodný auto pro přestavbu. Kluci co montují LPG si na nedostatek práce ale faaakt nestěžují.
DonVito
https😐/www.hybrid.cz/…elektromobilitu/

"Generální ředitel automobilky Toyota Akio Toyoda odstupuje kvůli rostoucímu tlaku v souvislosti s přechodem na elektromobily. Patřil mezi největší kritiky."

Jsem Vito a tvrdim, ze Toyota ma dnes vyborne vysledky, hezky design i vyborne hybridy.
Ale co to bude platny za par let po nastupu elektromobility?

CEO je nejdulezitejsi osobnosti ve firme, ktera rozhoduje o budoucnosti. Toyoda byl na toto (minimalne myslenkove) prilis stary a konzervativni. Proto musel odejit, aby nebrzdil rozvoj svymi nesmysly jako treba vodik.

Tesla prodala vloni 1,3 milionu BEV.
Kolik BEV prodala Toyota?
A kolik FCEV??
Arese
Tak benzkonkurenčně největším nesmyslem v současné automotive je násilné prosazování elektrodebility! 😲 😒 :no: :no: :no:
DonVito
Ted uz i Toyota vsadi na BEV.

Vazne tu dal budes vnucovat svuj postoj vsem automobilkam navzdory???
:no😒br />
Proc myslis, ze elektrifikuje Audi nebo Cadilac?
In 2017, Volvo announced plans to phase out internal combustion-only vehicle production by 2019, after which all new cars manufactured by Volvo will either be fully electric or electric hybrids.[153] In 2020, the Volvo Group with other truck makers including DAF Trucks, Daimler AG, Ford, Iveco, MAN SE, and Scania AB pledged to end diesel truck sales by 2040.[154]

In 2018, Volkswagen Group's strategy chief said "the year 2026 will be the last product start on a combustion engine platform" for its core brand, Volkswagen.[155]

In 2021, General Motors announced plans to go fully electric by 2035.[156] In the same year, the CEO of Jaguar Land Rover, Thierry Bolloré also claimed it would "achieve zero tailpipe emissions by 2036" and that its Jaguar brand would be electric-only by 2025.[157] By March, Volvo Cars announced that by 2030 it "intends to only sell fully electric cars and phase out any car in its global portfolio with an internal combustion engine, including hybrids".[158] In April 2021, Honda announced that it will stop selling gas-powered vehicles by 2040.[159] In July 2021, Mercedes-Benz announced that its new vehicle platforms will be EV-only by 2025.[160] In Oct 2021, Rolls-Royce announced that it will be fully electric by 2030.[161] In November 2021, at 2021 United Nations Climate Change Conference, car manufacturers including BYD Auto, Ford Motor Company, General Motors, Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz and Volvo have committed to "work towards all sales of new cars and vans being zero emission globally by 2040, and by no later than 2035 in leading markets".[162][163]

In 2022, Maserati announced its plans to offer full-electric variants of all its models by 2025 and its intention to halt production of combustion engine vehicles by 2030.[164]

Zdroj wikipedia.
Celej svet (ted uz i Toyota) jsou pitomci.
😁 😁 😁
Poslouchejte arese a autoforum!
W T F

PS Kdo nasilne nuti GM ukoncit v roce 2035 vyrobu spalovaku? A Hondu v roce 2040? Rolls v roce 2030. Atd.
Ti uspesnejsi, viz Tesla, na tom prechodu velmi vydelaji. Neuspesni bohuzel zkrachuji, kdyz se neprizpusobi. To je kapitalismus.
Jeste jednou pro arese: neprizpusobivy budou mit patrne existencni potize. To je zcela prirozene. A muzes tu kvuli tomu v kazdem svem prispevku usedave plakat a sirit autofory. Ale nic na tom nezmenis.
evocolt
Done,Done,mas vestecku gulu,ze vies co bude o 12 rokov?

Aresak rad použita AF,ale ty tiez stale pouzivas ten isty web fanatikov EV aut,ked nas tu chce nejakym informaciami ohurit.Ze ty si myslis,ze ked to ten tvoj web o EV autach napise,tak urcite to je pravda a nic len pravda na milion %,vsak? 😁

Aky je tym padom medzi vami rozdiel?Ziadny

Vlastne maly rozdiel tu je,ze ak si si nevsimol ,tak clanky AF su preberane zo svetovych web vratane tych co fandia EV autam,ale kludne ich skritizuju ked je nato dovod.Vzdy pozeram na zdroj a potom si to pozrem v originale a casto tam vidim ako sami majitelia Tesiel nakladaju na Teslu.Proste ked to nekvalitne poskladany smejd,tak preco to nehodit na youtube napriklad?Alebo si myslis,ze clovek ako si ty co nikdy Teslu nevlastnil vies viac ako majitelia Tesiel,lebo ty mas precitanych x fanatickych webov o EV autach a ked to tam nepisu ,tak to nemoze existovat?
DonVito
Tady neco z "mych" webu😒br />https😐/elektrickevozy.cz/…doslova-za-jizdy
Zase ta Tesla! Čerstvému majiteli Modelu Y upadl volant doslova za jízdy

Chces dodat nejakou dalsi pitomost o EV fanaticich? 😁

PS Ja vesteckou kouli nemam, ale automobilky tak nejak planuji na leta dopredu a maji dlouhodobe strategie. Jen arese si mysli, ze vi vsechno nejlip.
Avatar - Anonym
Anonym
u Cadillacu se cca 35-50% delarů radši nechalo vyplatit aby nemuselo EV prodávat a údajně o tom dalších 10-22% uvažuje. Všechny dosavadní Ev od GM jsou těžký prů*er včerně pikapu Hummer.

A kvalitu Tesly nemá smysl komentovat.

Krásný ne 😄 😄 😄