Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
hugino
...pre pohon ktorý má podľa pár vizionárov budúcnosť. Tak toto už elektrošpecialisti neokecajú. Kto by si kúpil dodávku s takýmito katastrofálnymi dojazdmi a s neustálim plánovaním nabíjania , nehovoriac o tom že redaktor musel vypnúť kúrenie a obliecť si bundu aby došiel k nabíjačke a tam potom hodinu a trištvrte čakal kým dostane šťavu na cca. 250 km jazdy. Tak toto je iná budúcnosť. A to Stellantis chce ponúkať iba EV dodávky. Chudáci kuriéri nezarobia ani na slanú vodu. Tak toto EV je iná paródia a som prekvapený že Toyote nevadí že si týmto EV ničí reputáciu .
Presne takovy zaver podle tohoto "testu" jsem cekal.
Realita je uplne jinde.
A predevsim vetsinu roku neni - 7°C...
PS Co furt mate s tim planovanim nabijeni???
To je primo fobie. 😁
Promluvte si nekdy s nejakym majitelem EV. 😉
Kdo potrebuje jezdit casto delsi trasy, tak si tohle auto proste nekoupi!
Realita je uplne jinde.
A predevsim vetsinu roku neni - 7°C...
PS Co furt mate s tim planovanim nabijeni???
To je primo fobie. 😁
Promluvte si nekdy s nejakym majitelem EV. 😉
Kdo potrebuje jezdit casto delsi trasy, tak si tohle auto proste nekoupi!
Jenze 200 km neni delsi trasa a to je max dojezd eko jizdou. Kdyz pojedes normalne nebo to nalozis, tak jsi na 100 km a to je neco co omezuje i zenskou co vozi deti do skolky. Uznej aspon nekriticky ze tohle je fakt nepouzitelny.
Ktery dite chodi proboha do 50km vzdaleny skolky?
😁 😁 😁
Pak komu dochazeji argumenty...
😁 😁 😁
Pak komu dochazeji argumenty...
Teda ztrapnujes se tady tou tvoji agitaci fakt kvalitne. Kolik ti za to plati?
Vic nez tobe. 😉
Mne prijde trapny si myslet, ze deti chodi do skolky 50km daleko.
😁 😁 😁
Mne prijde trapny si myslet, ze deti chodi do skolky 50km daleko.
😁 😁 😁
Ale argument s 50km skolkou si vymyslel ty a teraz sa voci tomu ohradzujes, ty si pokecas aj sam 😁
Ne, argument ze to nestaci na dojizdeni do skolky vymyslel nekdo jiny...
Zjevně nechápeš nadsázku. Prostě reálný dojezd této Toyoty je totální propadák. Ano 50 km za odpoledne najezdím jen to fikne. Když si vezmu, že reálně tahle pixla najede tak 100-150 km pokud s tím nejedeš bio eko jízdou, tak prakticky jezdíš jen od nabíječky k nabíječce a trneš jestli tam dojedeš. Moje auto má prakticky rezervu v nádrži velkou jako tenhle krám dojezd na plný nabití. Skutečně ti to nepřijde nepoužitelné? Jo neřeknu, kdyby to bylo za třetinu ceny, tak pochopím, že by tohle horší auto někomu stačilo a koupil by si ho, ale pokud je to dražší než výrazně lepší ICE varianta, tak proč si to kupovat?
Na co by někdo vozil 1-2 děti do školy v dodávce?
To zvládne i nákupní taška tipu Citigo 😄
To zvládne i nákupní taška tipu Citigo 😄
Na co nekdo jezdi v Rollsu, sam?
😁
To zvladne i Citigo. 😉
😁
To zvladne i Citigo. 😉
Protože chce jezdit v Rollsu, užívat si vůni dřeva, užívat si pravou kůži Conolly a za tichého brumlání motoru plout krajinou. A užívat si pohledy lidí, kteří zíraj jako kdyby kolem nich jelo UFO, protože z těch co nechodí na motoristické výstavy, akce veteránů a nejsou autíčkáři to nikdo na živo (v provozu) nikdy neviděl.
Mimo RR sraz v Dubči sem za 2 a čtvrt roku co to mam - stejný model RR v provozu na silnici nepotkal...ani jednou.A to v Dubči sem byl jediný, kdo měl Spirita na bílých značkách a asi jeden ze 3 co měli volant vlevo.Ostatní dotažené anglie s volantem v pravo na veteránských RZ...
Ferrari je proti tomu těžká tuctovka, v podmínkách v ČR. Zrovna dneska sem potkal Ferrari 458.
Komu stačí recyklovaný plast z PETky , koženka, zpracování na úrovni Chevy Sonic, který stojí ale 5-7x méně a značka s nulovou Tradicí a historií, tak to holt nepochopí. říká se tomu Tradiční hodnoty, ale to je pro tebe sprostý slovo vid.
Mimo RR sraz v Dubči sem za 2 a čtvrt roku co to mam - stejný model RR v provozu na silnici nepotkal...ani jednou.A to v Dubči sem byl jediný, kdo měl Spirita na bílých značkách a asi jeden ze 3 co měli volant vlevo.Ostatní dotažené anglie s volantem v pravo na veteránských RZ...
Ferrari je proti tomu těžká tuctovka, v podmínkách v ČR. Zrovna dneska sem potkal Ferrari 458.
Komu stačí recyklovaný plast z PETky , koženka, zpracování na úrovni Chevy Sonic, který stojí ale 5-7x méně a značka s nulovou Tradicí a historií, tak to holt nepochopí. říká se tomu Tradiční hodnoty, ale to je pro tebe sprostý slovo vid.
Kdyz chapes, proc jezdis v Rollsu, tak bys mohl i pochopit, proc vsichni nejezdi v Citigo.
😁 😁
😁 😁
Rozdíl je ten že oni jezdí z A do B , na což můžeš jet čímkoliv a já jezdím pro radost z jízdy a že se jdu svézt, i když vůbec nikam nepotřebuju jet. 😄 A na to si určitě nebudu kupovat ani Citigo, ani Ev dodávku.
Tam je požitek z jízdy asi jako když si dá vášnivý kuřák kubánských doutníků startku, dneska se to seno jmenuje Chesterfield nebo jak 😄
Tam je požitek z jízdy asi jako když si dá vášnivý kuřák kubánských doutníků startku, dneska se to seno jmenuje Chesterfield nebo jak 😄
Kdyz uz jsme u toho, tahle dodavka strci komfortem pohonu Rolls do kapsy.
😁 😁 :-!
Zadna prevodovka nebude nikdy radit lip nez jednostupnova. 😉
Zadny spalovak nebude nikdy tissi nez elektromotor. 😉
Zadny spalovak se nikdy nerozjede tak plynule, bo nefunguje od nulovych otacek jako elektro. 😉
Spalovaci Rolls se tehle Toyote jen snazi priblizit. Snazi se priblizit dokonalosti v oblasti komfortu pohonu. 8-s
Tahle Toyota je jako Rolls-Royce mezi dodavkama. 😁
:yes: :yes: :yes:
😁 😁 :-!
Zadna prevodovka nebude nikdy radit lip nez jednostupnova. 😉
Zadny spalovak nebude nikdy tissi nez elektromotor. 😉
Zadny spalovak se nikdy nerozjede tak plynule, bo nefunguje od nulovych otacek jako elektro. 😉
Spalovaci Rolls se tehle Toyote jen snazi priblizit. Snazi se priblizit dokonalosti v oblasti komfortu pohonu. 8-s
Tahle Toyota je jako Rolls-Royce mezi dodavkama. 😁
:yes: :yes: :yes:
Rolls Royce mezi dodávkama je nějaká vrcholná verze Mercedes V Brabus nebo GMC Savanna v exklusivních verzích jako obytná a rekreační verze na kempování.
Ale nebudu ti vyvracet tvoje klišé.
u Spirita to tam hodí trojku v Průhonicích a do Brna jedeš furt na trojku, kopec nekopec, takže máš vlastně taky bezpestupnovou převodoku. Neznáš vid - ono na to musí mít auto MOTOR, ne motorek do sekačky a 10 st. převodovku 😄
To už uměly starý ameriky před 60-70 lety nebo z východní produkce taková Volha 21 s jelenem. Když s tím děda jezdil jako panskej kočí u pekáren a cukráren, tak říkal že tam 30 km třeba neřadil 😄
Ale nebudu ti vyvracet tvoje klišé.
u Spirita to tam hodí trojku v Průhonicích a do Brna jedeš furt na trojku, kopec nekopec, takže máš vlastně taky bezpestupnovou převodoku. Neznáš vid - ono na to musí mít auto MOTOR, ne motorek do sekačky a 10 st. převodovku 😄
To už uměly starý ameriky před 60-70 lety nebo z východní produkce taková Volha 21 s jelenem. Když s tím děda jezdil jako panskej kočí u pekáren a cukráren, tak říkal že tam 30 km třeba neřadil 😄
Jasně, na Šumavě loni v prosinci bylo - 21,8.
Běž jim vysvětlit že -7 není běžná teplota.
U nás ve Středních Čechách během 14 dnů každé ráno -4 až -13 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Si stejnej lhář jako Hamunak 😄 😄
Běž jim vysvětlit že -7 není běžná teplota.
U nás ve Středních Čechách během 14 dnů každé ráno -4 až -13 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Si stejnej lhář jako Hamunak 😄 😄
V čem je konkrétně realita jinde? Ono i v Praze v noci mrzne, takže ráno za mínusových teplot vyrážíš na cesty běžně. To co popisuje test je právě aktuální realita v Česku, mrazivé podmínky jsou jeden z faktorů proč jsem vůči aktuálním BEV velmi skeptický. Náš PHEV dá v létě 60-70 km, v zimě 35-45 a dobíjení venku nefunguje taky ideálně, protože si musí vytápět baterky. Takže tyhle pokusy co udávají do 300 km dojezdu v ideálu jsou u nás v zimě nepoužitelné pro jakékoliv trochu náročnější využití.
Tady je zoufalá malá baterka. Ale docela bezne u stellantisu, bohužel. To uz bych radši vzal bz4x, které má aspon 77kwh baterku. Ale cena je zase jinde.
Kdyz uz proace city, tak s benzínem. Menší emise, spotřeba se v plném zatížení pohybuje do 6.5l, nižší náklady na servis. Diesel uz je za zenitem.
Kdyz uz proace city, tak s benzínem. Menší emise, spotřeba se v plném zatížení pohybuje do 6.5l, nižší náklady na servis. Diesel uz je za zenitem.
Nechcem rýpať, ale silne pochybujem, že táto krabica v plnom zaťažení bude s benzínom jazdiť za 6,5. Na okreske prázdna a s ľahkou nohou.
Úplně v pohodě, s benzinovým Touranem 1.4TSI jsem dal letos 810km dlouhou cestu z Prahy na ostrov Krk za 6.8l/100km = na jednu nádrž a ještě v ní zbylo :yes:
Ale to asi nebol režim v plnej záťaži, t.j. U Berlinga a jeho klonov s nákladom cca 800 kg však? Navyše ak to vezmem podľa seba tak cestou na dovolenku či z nej netrhám rýchlostné rekordy, skôr idem plynulejšie aj keď svižne. A to má obrovský vplyv na spotrebu aj u mojej ešte väčšej krabice.
Ano jezdi. Známý si ji koupil na práci ( elektrikář) a jezdi pravidelně do hor ve 4 dospělých. Právně to ne zajímalo a ptal jsem se. Itálie a zpět bylo za 6.5, taky jsem nevěřil dokud jsem to neviděl.
Já ti nevím, ale s 1,8 TSI a dvou lidech v autě jsem jel do Chorvatska 7,5 litru a to jsem většinu cesty jel max 150. Spíš 120-130. Za 6,5 se mi u takové krabice nechce věřit. To by si musel jet tak kilo celou cestu.
Za 8-8,3 dám dálku i s našim užranym benzinovym Meganem, kterej běžně jezdí za 10, takže tady si asi hodně jel brzda-plyn ne ? 😁 Jo a to i s rakví na střeše.
No to teda ne. To jsem jel fakt klobouk. Hele to fakt pod 7 litrů nedostanu ani náhodou. Možná na okresce když bych se plížil kilo na 6ku.
6,8 s benzínovým Touranem po dálnici je až neskutečné číslo.
To záleží... taková rakouská dálnice při dlouhé trase, tj. se zahřátým motorem...
průměr spritmonitor 7,8 - zdráhám se uvěřit tomu, že dálniční přesun do Chorvatska, kdy každý jede víc než svižně, aby tam už byl, proběhnul pod průměrnou spotřebu...
"kdy každý jede víc než svižně" - myslíš? Mne vychádza že je celkom jedno či sa na tej trase naháňam, alebo len splyniem z davom. Raz chcú deti jesť, potom si dám pauzu ja, potom si postojíš niekde v kolóne a zistíš, že rozdiel medzi kľudom a naháňaním urobil až 15 minút na 700km. Asi starnem, ale tých pár minút mi nedáva zmysel naháňať na tak dlhej ceste Zrovna minulé dve letá v HR znamenali cestou domov zdržanie (raz zápcha cca 1h, minulé leto ťažká havária na diaľnici, krokom k najbližšiemu výjazdu a potom desiatky km po okreskách znova na diaľnicu so zdržaním vyše 1,5h). Keď som to dal do kľudu a išiel som kúsok nad zákonný limit (+10km/h), tak som otočku tam a naspäť plus nejaké to poskakovanie okolo vystrúhal priemer chlp pod priemernú papierovú spotrebu ...
Když pojedeš 130 nebo 160, to znamená za každou hodinu udělat 30 km navíc /v průměru/ a to je úspora hodinu až dvě na celé trati. a zrovna chorvatská dálnice je na to poměrně vhodná, tam jsem měřiče nikdy nepotkal.
nicméně! úplně jiná písnička je to s dětmi, tam bych se asi i já držel zpátky.
nicméně! úplně jiná písnička je to s dětmi, tam bych se asi i já držel zpátky.
No, nebudu se s tebou dohadovat, protože jsem to nezkoušel, ale to co tady píší všichni o TSI, tak jsi cca o 1-1,5l výše, než se tady o těchto motorech tvrdí, protože tvoje auto je relativně lehké, nízké, takže na trase přes Rakousko, kde se jezdí dost klidně je to vysoká spotřeba. Já tedy zahraniční dovolené i s TDCi a rakví na střeše s tím, že do IT přes Německo jsem na to šlapal, do HR jsem většinou jel 160 v ČR HR a tam ta rakev už cítit je, tak vždy 6,8-6,9 a normálně kombinovanou mám 7,3 😊
Do hôr asi nejak moc neponáhľa a diaľnice v povolenom limite tam asi tiež nebude mať veľa. Alebo mám ja nohu ako Ozzman a ten tvoj známy jazdí podstatne inak. 😊
DonVito
Kdyz auto testuje diletant, ktery napise, ze nabijecka nabila 16kW.
Citace😒br /> "Podle stojanu pak bylo nabito lehce přes 16 kW."
:no: :no: :no:
Wtf kdy se konecne na acz nauci rozdil mezi energii a vykonem???
Podle tohoto vypada cely test. Absolutni nepochopeni elektromobility.
Nechut testovat a jen uvadet co nejhorsi vysledky testu...
Kdo je proboha zvedavej na tyhle zavery😒br /> "Pokud tedy nepotřebujete nutně elektro a toužíte po Toyotě Proace City Verso, rozhodně vezměte model se spalovacím motorem."???
Tahle Toyota je diky male baterce relativne levna. :yes😒br /> Resp. rozdil v cene se muze i vratit. 😁
Citace😒br /> "Podle stojanu pak bylo nabito lehce přes 16 kW."
:no: :no: :no:
Wtf kdy se konecne na acz nauci rozdil mezi energii a vykonem???
Podle tohoto vypada cely test. Absolutni nepochopeni elektromobility.
Nechut testovat a jen uvadet co nejhorsi vysledky testu...
Kdo je proboha zvedavej na tyhle zavery😒br /> "Pokud tedy nepotřebujete nutně elektro a toužíte po Toyotě Proace City Verso, rozhodně vezměte model se spalovacím motorem."???
Tahle Toyota je diky male baterce relativne levna. :yes😒br /> Resp. rozdil v cene se muze i vratit. 😁
Tímto příspěvkem ses dostal na elektrohujerské dno. I velmi proelektrický člověk s trochou sebereflexe uzná, že toto auto se nepovedlo ani trochu. Milion čtvrt za takovou nepoužitelnou budku je neskutečný ranec.
O tom ja ale vubec nepisu!!!
Ja to auto neobhajuju. 50kWh je malo.
Ale pro cloveka, co dojizdi do prace do 50km (100km denne) a muze doma nabijet, je toto lepsi nez diesel!
Ne vsichni maji potreby, jako redaktori acz. A mistni e😜erti, co jezdi pres pul Evropy 2x tydne. 😉
PS O tom, kolik casu stravi denne ridici spalovaku skrabanim oken se nikde nepise...
Pro informaci majitele (ne acz redaktori, kteri si EV pujci a o te funkci ani nevi) EV obvykle neskrabou vubec... :yes😒br /> Jen pro info, pripojeni EV doma k wallboxu trva radove vteriny. :-!
Ja to auto neobhajuju. 50kWh je malo.
Ale pro cloveka, co dojizdi do prace do 50km (100km denne) a muze doma nabijet, je toto lepsi nez diesel!
Ne vsichni maji potreby, jako redaktori acz. A mistni e😜erti, co jezdi pres pul Evropy 2x tydne. 😉
PS O tom, kolik casu stravi denne ridici spalovaku skrabanim oken se nikde nepise...
Pro informaci majitele (ne acz redaktori, kteri si EV pujci a o te funkci ani nevi) EV obvykle neskrabou vubec... :yes😒br /> Jen pro info, pripojeni EV doma k wallboxu trva radove vteriny. :-!
takze za poslednich tak 5 let jsem neskrsbal sklo u benzinu ani phev nikdy!! Staci mit nezavisly topeni nebo tady mistniho passata s vyhrejvanym sklem. Posledni dobou ses jak Toyota fans, dojdou argumenty a taha se spolehlivost. Tady dojde baterka po 100km a ty tahas skrabani skla.
Ostatne lepsi skrabat okno nez jezdit pul roku bez topeni
Ostatne lepsi skrabat okno nez jezdit pul roku bez topeni
Jezdeni bez topeni je dalsi nesmysl.
Tohle je auto na kratsi trasy.
Napr. na bezne dojizdeni do prace, kde ti vecer zbyde jeste minimalne 50% dojezdu!
To je typicky pouziti auta. A rozhodne na techto cestach nebudes mrznout. Naopak budes mit vytopeno, jeste nez nasednes. Vetsina dodavek, myslim, nezavisly topeni nema. 😉
PS A kdyz dojdou argumenty, tak tohle auto si muzes v lete predem vychladit. :-!
Kdo z vas to ma? 😁
Tohle je auto na kratsi trasy.
Napr. na bezne dojizdeni do prace, kde ti vecer zbyde jeste minimalne 50% dojezdu!
To je typicky pouziti auta. A rozhodne na techto cestach nebudes mrznout. Naopak budes mit vytopeno, jeste nez nasednes. Vetsina dodavek, myslim, nezavisly topeni nema. 😉
PS A kdyz dojdou argumenty, tak tohle auto si muzes v lete predem vychladit. :-!
Kdo z vas to ma? 😁
S proč by proboha někdo dojížděl do práce dodávkou? Na to přece bohatě stačí normální hatchback či kombík! 😒]
Možno preto, že vozí rodinu, jazdí na chatu, opravuje dom a tak podobne. Ty máš na každý účel iné auto?
Jenže tady už to právě začne s ProacE kulhat.
Písal som o dodávke všeobecne, ale OK. Elektrická má určite výrazne užší záber a nebude vyhovovať toľkým zákazníkom ako naftové alebo benzínové auto. Čo nutne neznamená, že nie je použiteľné. Akurát by som sa bál o návratnosť investícií - napriek silnej cene. Ale snáď nie sú cvoci a nesypú prachy do nezmyslu.
No jasně, ale pro takovouto šíři použití pak ta dodávka samozřejmě musí mít diesel a ne el. pohon! 😒] 😒] 😒]
No ved na to co pises kombik uplne staci
Ako vieš? Ja mám už druhú dodávku a viem prečo. Aj keď ju nepotrebujem na toľko účelov ako popisujem vyššie?
To zvládne v pohodě doublecab pickup nebo velké SUV + vlečnák. Na co dodávka 😄
Pak ale ten dojezd jasně nestačí. Přes den s tím budeš jezdit pracovně a po práci odvezeš na chatu? S tímhle očividně ne bez dobíjení i v případě, že začínáš den na 100% stavu baterky.
akorat u phev rrs musis priplatit za nezavislou klimu…
u tedlech pixel se nedoplazis nikam dal
nez na elektrokole, na 50% muzes zapomenout pokud to nemas do prace 400m. Neprodejnej krap stejne jako vetsi verze s 75kwh.
bez topeni jezdis s ev bez cerpadla porad jinak nejde dojet nikam.
u tedlech pixel se nedoplazis nikam dal
nez na elektrokole, na 50% muzes zapomenout pokud to nemas do prace 400m. Neprodejnej krap stejne jako vetsi verze s 75kwh.
bez topeni jezdis s ev bez cerpadla porad jinak nejde dojet nikam.
Jsi demagog.
Zjisti si, kolik lidi dojizdeji do prace. 😉
I kdybys jezdil za 40kWh/100km, tak ti to bude BOHATE stacit na prumerny dojizdeni.
Zjisti si, kolik lidi dojizdeji do prace. 😉
I kdybys jezdil za 40kWh/100km, tak ti to bude BOHATE stacit na prumerny dojizdeni.
znamej 800m. Koupil si naftovy grandcherokee. To sice tahalo vlek, ale taky furt stalo v servisu kvuli adblue. Pak si koupil citigoe a to zas byl malej kram. k tomu musel mit dodavku aby odvezl co potreboval. Prodal to vsecko a koupil si poradny phev, je nadsenej..
"6 % respondentů cestuje více než 50 km a 1 % dokonce více než 100 km. Průměrná vzdálenost, kterou Češi do zaměstnání cestují, je tak 18 km. Na cestě do zaměstnání stráví Češi v průměru 24 minut. Téměř polovina dotázaných (49 😖 stihne být v práci do 15 minut. Do 30 minut dorazí 31 % pracujících. 12 % respondentů uvedlo, že jim cesta trvá mezi 30–60 minutami. Více než hodinu dojíždí do práce pouze 8 % Čechů." 😉 😉
Tohle je realita. Ktera se patrne lisi od tveho zivota. 😁
Vidis dobrej priklad znamyho. :yes😒br /> Mohl si koupit tohle.
Jinak nic proti PHEV, kdyz na to mas, je to nejlepsi univerzal. :yes😒br /> S EV se setri. Treba kdyz mas solary, tak jezdis pul roku zdarma...
Servis te nestoji (temer) nic. Atd.
V jednoduchosti je krasa.
Proto (taky) se mne libi vic EV nez PHEV.
Tohle je realita. Ktera se patrne lisi od tveho zivota. 😁
Vidis dobrej priklad znamyho. :yes😒br /> Mohl si koupit tohle.
Jinak nic proti PHEV, kdyz na to mas, je to nejlepsi univerzal. :yes😒br /> S EV se setri. Treba kdyz mas solary, tak jezdis pul roku zdarma...
Servis te nestoji (temer) nic. Atd.
V jednoduchosti je krasa.
Proto (taky) se mne libi vic EV nez PHEV.
otazka je kdo z tech co jsi jmenoval kupuje na dojizdeni auto za 1 a 1/4 mil kc. A ti co jezdi vic spis kupuji drazsi a novejsi, ti co mene ojetiny.
Ja ev porad hodne zvazuju i pres to, ze v tride kde to me dava smysl je to drazsi o mnohem vic nez kolik to projezdi a proservisuje dohromady. Ale velky auto musi mit minimalne ale opravdu minimalne 100kwh baterii. U nizsi stredni se pojdme bavit o 70 a vic. Cokoliv pod to smysl nedava. Nicmene co ted vim za co se kupovala tmy lr do fleetu (vic aut), tak cena byla fakt zajimava.
Ja ev porad hodne zvazuju i pres to, ze v tride kde to me dava smysl je to drazsi o mnohem vic nez kolik to projezdi a proservisuje dohromady. Ale velky auto musi mit minimalne ale opravdu minimalne 100kwh baterii. U nizsi stredni se pojdme bavit o 70 a vic. Cokoliv pod to smysl nedava. Nicmene co ted vim za co se kupovala tmy lr do fleetu (vic aut), tak cena byla fakt zajimava.
Dalsi dogma o >100kWh baterce, resp. opet fobie z nabijeni. 😁
Ioniq 5 nabije 5-50% za DEVET minut.
Na 80% za 19 minut.
Tahat s sebou zbytecne velkou baterku je... zbytecnost. To snad radsi jezdi zatim benzinem. 😁
150kWh dava smysl tak v Rivianu a na podobny extremy s privesem (tam by se hodilo i vic)...
TMY je ted velmi atraktivni (narozdil od ceny pred zlevnenim...). :yes😒br />
Myslim, ze treba nova TMS ma dojezdu az az.
https😐/ev-database.org/…del-S-Dual-Motor
A uz se da i objednat.
https😐/www.tesla.com/…CZ/models/design#…
Ioniq 5 nabije 5-50% za DEVET minut.
Na 80% za 19 minut.
Tahat s sebou zbytecne velkou baterku je... zbytecnost. To snad radsi jezdi zatim benzinem. 😁
150kWh dava smysl tak v Rivianu a na podobny extremy s privesem (tam by se hodilo i vic)...
TMY je ted velmi atraktivni (narozdil od ceny pred zlevnenim...). :yes😒br />
Myslim, ze treba nova TMS ma dojezdu az az.
https😐/ev-database.org/…del-S-Dual-Motor
A uz se da i objednat.
https😐/www.tesla.com/…CZ/models/design#…
Jenze nabijeni kdekoliv jinde nez doma ze svy FVE znamena naklady jako bys jel V8 benzínem. Plus hromada čipů nebo se smířit s účty od karty, kterou dostaneš k autu (viz Mercedes).
A tvůj ioniq má dle EV database dojezd v zimě 260km po dálnici (rychlost 110km/h). Takže s rezervou 200-250km a po tolika prostě nechci zastavovat vůbec, natož abych tam čekal 20 minut. A tomu absolutně nevěřim, viz testy nabíjeni úplně všech aut od Taycanu (electrodad) přes Ix až po všecky možný rapidgaty (nebo to co píšou vějš v tomdle testu).
Ale jako řekněmě že v nějakým hodně omezeným použití si to dokážu představit. Ale spíš ne, aspoň těch 350-400km co má ta TMS, IX, EQS apod. A to jsou auta za šílený peníze. O Tesle vůbec ani nemluvě, za 3 miliony si to koupí jenom blázen vedle konkurence ix nebo Etronu. Vtípky jako volant, koženka, ovládání. To je za ty peníze úplně mimo. Krom toho to ix dojede maximálně o 10% méně (a to Tesle neveřím) a aspoň jde zvednout podvozek a utáhne 2,5t.
A tvůj ioniq má dle EV database dojezd v zimě 260km po dálnici (rychlost 110km/h). Takže s rezervou 200-250km a po tolika prostě nechci zastavovat vůbec, natož abych tam čekal 20 minut. A tomu absolutně nevěřim, viz testy nabíjeni úplně všech aut od Taycanu (electrodad) přes Ix až po všecky možný rapidgaty (nebo to co píšou vějš v tomdle testu).
Ale jako řekněmě že v nějakým hodně omezeným použití si to dokážu představit. Ale spíš ne, aspoň těch 350-400km co má ta TMS, IX, EQS apod. A to jsou auta za šílený peníze. O Tesle vůbec ani nemluvě, za 3 miliony si to koupí jenom blázen vedle konkurence ix nebo Etronu. Vtípky jako volant, koženka, ovládání. To je za ty peníze úplně mimo. Krom toho to ix dojede maximálně o 10% méně (a to Tesle neveřím) a aspoň jde zvednout podvozek a utáhne 2,5t.
Kolik těch cyklů kdy se nabije baterka za 20 minut ty baterie daj? 110 milionů vid.
Když ty cykly překročíš, kapacita baterka klesá dle typu elektromobilu, jeho stáří a generaci někam na 85-68%, takže pak to v -15 na sněhu, kde furt spíná ABS, kde topíš a máš puštěný vyhřívaný sedačky má odjezd tak 205-60 km vid, žvanile 😄
Když ty cykly překročíš, kapacita baterka klesá dle typu elektromobilu, jeho stáří a generaci někam na 85-68%, takže pak to v -15 na sněhu, kde furt spíná ABS, kde topíš a máš puštěný vyhřívaný sedačky má odjezd tak 205-60 km vid, žvanile 😄
Vždy mě náramně pobaví, když elektrohujeři začnou šermovat statistikami s "průměrnými" daty o používání aut. 😒] 😒] 😒] Já taky skoro každý den dojíždím jen pár km do práce a na nákupy, občas ale stejným autem jedu taky na Moravu a každý rok třeba se členy mé rodiny a několika obřími kufry do Vídně na letiště a pak na otočku zpět. A naše auta musí všechny tyto úkoly brilantně a bez zdržování splnit, vč. třeba občasné jízdy do Německa či Itálie. Proto je pro většinu českých rodin zkratowůz zcela nepřijatelný a to ještě nemluvím o jeho příšerné ceně a zoufale nudnému řízení... 😲 😒 :no: :no: :no:
To sou vylhaný nesmysly tpyu jako "Prodáme krásný domek 10 km za Benešovem u Prahy". Dojezdová vzálenost 30 minut. Jednak je k ceduli Praha hlavní město, takže v anšem případě D1 Průhonice( kde 99,98% potencionálních kupců domečku fakt pracovat nebude)....jednak to absolutně nereflektuje prvidelné kolony.
Za 30 minut dojedeš na kraj prahy tak o víkendu nebo ve všední den tak do 6:00 ranní nebo po 21:00 večerní. Nebo musíš jet na dálnici tak 220-400 a ve městě tak 130 když se to někde náhodou dá.
Jakože nedá 😊
Jinak z obce 10 km za Benešovem na jaře ve špice třeba do Vokovic cca 85-130 minut 😄 😄 😄 😄 😄
Já to mam do práce 45 minut na optimálních podmínek, rekord v koloně je 131 minut.
Trasa o délce 26-33 km (dle uzavírek a oprav, které jsou neustáe nějaké)
Takže asi tak, ulhanej žvanile.
Do práce autem dojíždí nejméně 40% Středočeského kraje. Dalších 25-30% busem, který čeká ve stejných kolonách stejně jako MHD po Praze.
Za 30 minut dojedeš na kraj prahy tak o víkendu nebo ve všední den tak do 6:00 ranní nebo po 21:00 večerní. Nebo musíš jet na dálnici tak 220-400 a ve městě tak 130 když se to někde náhodou dá.
Jakože nedá 😊
Jinak z obce 10 km za Benešovem na jaře ve špice třeba do Vokovic cca 85-130 minut 😄 😄 😄 😄 😄
Já to mam do práce 45 minut na optimálních podmínek, rekord v koloně je 131 minut.
Trasa o délce 26-33 km (dle uzavírek a oprav, které jsou neustáe nějaké)
Takže asi tak, ulhanej žvanile.
Do práce autem dojíždí nejméně 40% Středočeského kraje. Dalších 25-30% busem, který čeká ve stejných kolonách stejně jako MHD po Praze.
Znam pána, co jezdil denně České Budějovice - Praha a zpět.
Nechtěl se stěhovat.
Každé 3 roky kupoval novou Audi A8.
Pak znam asi 10 lidí co jezdí Slapy - Praha a zpět denně.
Kolik je to km ti ukáží mapy.cz
Zase paušalizuješ.
Nechtěl se stěhovat.
Každé 3 roky kupoval novou Audi A8.
Pak znam asi 10 lidí co jezdí Slapy - Praha a zpět denně.
Kolik je to km ti ukáží mapy.cz
Zase paušalizuješ.
Tohle jsem přesně řešil při stavbě domu. Pozemek abych nemusel dojíždět, jinak bych zůstal v bytě. A jezdit Slapy-Praha každý den... to mi nevynahradí ani nová A8. Nechtěl se stěhovat a proto každý den trávil v autě 3 hodiny...
V létě mi ochladí můj hybrid solární panel zadarmo. Co tam máš dál ty telátko fanatické?
Máme, jmenuje se to dálkový start.
Stačí v menu infotaimentu zapnout, aby se při vyšší teplotě spoustila při dalkovém startu klimatizace a ventilované sedačky, zmáčkneš doma za oknem dálkový start a přijdeš do vychlazenýho auta.
Ano, žere to benzín resp. LPG. Ale jde to. 😄
Stačí v menu infotaimentu zapnout, aby se při vyšší teplotě spoustila při dalkovém startu klimatizace a ventilované sedačky, zmáčkneš doma za oknem dálkový start a přijdeš do vychlazenýho auta.
Ano, žere to benzín resp. LPG. Ale jde to. 😄
Na dojíždění do práce ale nepotřebuješ polododávku v longu.
Určitě se to někomu do potřeb trefit může, třeba montážní firma v Praze... ale těch 7 prodaných kusů ukazuje, že to je spíš teorie.
Určitě se to někomu do potřeb trefit může, třeba montážní firma v Praze... ale těch 7 prodaných kusů ukazuje, že to je spíš teorie.
Jo. Ale kdyby se o ni nepsali hlouposti o 16kw, viz tento clanek, tak by jich bylo nejmin 9. 😁
To by musel být nějaký kvantový jev 😄
Určitě v tom budou i nějaké předsudky, hlavně ale... soused konečně dostal svého Riftera, v naftě a automatu... za 560 s daní (výhoda toho, když dostaneš auto skoro po dvou letech). Těžko ho budeš přesvědčovat o výhodnosti EV varianty za mega v základu - i kdyby nebydlel v bytě a měl kde nabíjet a akceptoval menší dojezd.
Určitě v tom budou i nějaké předsudky, hlavně ale... soused konečně dostal svého Riftera, v naftě a automatu... za 560 s daní (výhoda toho, když dostaneš auto skoro po dvou letech). Těžko ho budeš přesvědčovat o výhodnosti EV varianty za mega v základu - i kdyby nebydlel v bytě a měl kde nabíjet a akceptoval menší dojezd.
Ale ja nemam v umyslu ho o necem podobnem presvedcovat. 😁
Ne?! Vždyť nám tady cpeš elektropropagandu horem dolem! 😒] :yes:
Ne. On jen upozorňuje na závazně nedostatky testu
Vážně? A ty hlouposti, kterými obhajuje kritické nedostatky pohonu tohoto auta, jsou co? 😉 Stačí si projet diskusi výše…
Toto vozidlo bylo vymyšleno tak, aby plnilo svůj hlavní účel nezvyšovalo emise CO2. Všechno ostatní je podružné. A tyhle diskuse jsou pořád dokola, máš zkažený zuby, musíš jít k doktorovi, normální člověk tam prostě půjde, blb bude vykládat, že to u doktora bolí, že se tam třeba taky bude něco platit, a že když se na to vykašle, tak na tom jednoznačně vydělá.
Užívejte, že vás to zatím nebolí, ale nepřesvědčujte ostatní, že spravit si zuby nedává smysl...
Užívejte, že vás to zatím nebolí, ale nepřesvědčujte ostatní, že spravit si zuby nedává smysl...
Toto vozidlo bylo vymyšleno jen proto, aby účelově snižovalo flotilové emise. Jen zapomněli na to, že se musí i prodávat = někdo ho musí chtít koupit a to nikdo nechce 😉 Pech no... jeho jízdní vlastnosti jsou přinejmenším slabé a pro rodinné cestování jednoduše nepoužitelné za přemrštěnou cenu...
no samozřejmě, nikdo taky nechce chodit k zubaři...
Dost divný přirovnání, nemyslíš? Vůbec to k sobě nepasuje, u zubaře máš volby 2 - buď tam půjdeš a spraví ti zuby nebo nepůjdeš a shnijí ti časem. Nicméně když si nekoupíš Proace City EV tak se nic nestane, koupíš to s naftou nebo benzinem a budeš na tom daleko líp, získáš za daleko menší peníze daleko lepší auto :yes:
to je tvoje úvaha, že když budeme nadále používat fosilní paliva, tak se vůbec nic nestane... ale drtivá většina e😜ertů v oboru s ní nesouhlasí.
E😜erti si můžou říkat co chtějí, ale peníze do toho sypou zákazníci. Pokud ti nebudou kupovat, Automobilky nebudou vyrábět a ti tvoji e😜erti pojdou hlady 😉 To je tak, když trh neposlouchá ty, kteří ho živí...
Osobně jsem pro to, ať se vyrábí a prodávají všechny druhy pohonu a zákazníci ať si vyberou. Je to easy, není důvod přejit na technologii, co má tolik záporů jako má EV, jen pro to, že si to nějací politici přejí...
Osobně jsem pro to, ať se vyrábí a prodávají všechny druhy pohonu a zákazníci ať si vyberou. Je to easy, není důvod přejit na technologii, co má tolik záporů jako má EV, jen pro to, že si to nějací politici přejí...
takže jsi ve svojem autě jako volitelnou výbavu zaškrtnul filtr pevných částic a katalyzátor, naprosto dobrovolně, taky jsi tam chtěl mít ABS, asistenty, to vše ze své dobré vůle a chtěl jsi za to utrácet
Trouchu hloupý dotaz, nemyslíš? Tomu se říká vývoj a zrovna ABS, ESP a Airbagy bych opravdu v autě chtěl. Kat je tam už od konce 80let a GPF ani DPF v autě nemám 😉 Ano otravné asistenty úplně nepotřebuju, ale zrovna ten parkovací a mrtvý úhel jsem si zaškrtl 😉
ok, tak to zredukujme na ty vynálezy, co přišla se snahou snížit CO2 - přímé vstřikování, filtry pevných částic, močovina, katalyzátor, když se to sečte udělá to třeba sto tisíc na autě? platil bys je dobrovolně?
Přímé vstřikování přišlo už dávno, hlavní motivace nebyla CO2.
Filtr pevných částic filtruje... hm, pevné částice... nikoli CO2.
Močovina je kvůli NOx.
Katalyzátor redukuje CO, NOx a nespálené uhlovodíky, CO2 naopak produkuje.
Filtr pevných částic filtruje... hm, pevné částice... nikoli CO2.
Močovina je kvůli NOx.
Katalyzátor redukuje CO, NOx a nespálené uhlovodíky, CO2 naopak produkuje.
děkuju za vysvětlení. asi tam mělo být napsáno emise a ušetřil bych ti objevování USA.
Jo, to by bývalo bylo správnější... pak by bylo diskutabilní jen to přímé vstřikování.
a co bylo účelem přímého vstřikování? snížit spotřebu, zvýšit efektivitu? no a potom z toho sekundárně vyjdou nižší emise CO2. ale už je to tak dávno, že to asi nevím, klidně mě pouč.
Záleží o jaké době se bavíme. Vybavuju si, že Bosch měl první systémy někdy v padesátých letech... a tehdy šlo spíš o výkon než o spotřebu.
Větší rozšíření přímýho vstřiku bylo na přelomu století. Tehdy byl podle mě motiv spotřeba / vyšší účinnost přímovstřiku. Emise CO2 ještě tenkrát nebyly téma, jak píšeš, to byl spíš sekundární efekt.
A s přeplňováním převáží výhody přímovstřiku ještě víc...
Větší rozšíření přímýho vstřiku bylo na přelomu století. Tehdy byl podle mě motiv spotřeba / vyšší účinnost přímovstřiku. Emise CO2 ještě tenkrát nebyly téma, jak píšeš, to byl spíš sekundární efekt.
A s přeplňováním převáží výhody přímovstřiku ještě víc...
Ja si pamatuji kdyz přišlo povinné ABS, jak spousta lidí kvičelo, že to nechtějí, že dokážou sami brzdit lépe. To je přesně ten typ zaostalců, co ničili parní stroje, co odmítají elektrifikaci a obecně jakýkoliv pokrok.
Myslím, že lidí, kteří kvičeli proti ABS bylo minimum a rychle přestali, když si to vyzkoušeli. Proti tomu takové nevypnutelné ESP nebo nedejbože brzdící asistent nebo hlídání pruhů je daleko horší. Aktivně totiž zasahuje do řízení a to je celkem průser. Pravidelně si to vypínám. Nemám zájem na tom, abychom řídili auto dva a já netušil kdy mi ten druhý šlápne na brzdu nebo hrábne po volantu. :no:
Elektromobila není pokrok, ale fanatická utopistická ideologie, na úrovni Mičurinců a Lysenkistů 😄
A omezování individuální dopravy, navíc to není čím nabíjet a kde. A stále tu ulhaná sekta odmítá uvádět fakt, že ony korm elektromobility chtějí aby lidi přešli i topení elektřinou.
Takže asi všichni přejdou z dřeva, uhlí, plynu na Tepleka, elektrokotle a klimy + elektroauta včetně trucků a busů a dodávek, musíte drazi SEKTARI lidem říct, že se bude muset přebudovat rozvodná sít a postavit tak 5-7 nových reaktorů nebo v podmínkách čr tak tisíce FV elektráren a větrníků a v zimě to dalších 20 let vykrávat uhlím, protože bateriová úložiště a vodík sou v plenkách a ještě dlouhou dobu to v plenkách bude.
A uhelná lektrárna nebo elektrárny na mazut, které museli některé západní země jako nouzovku pustit fakt nejsou obnovitelné a bezuhlíkové zdroje 😄 😄 😄 😄
A omezování individuální dopravy, navíc to není čím nabíjet a kde. A stále tu ulhaná sekta odmítá uvádět fakt, že ony korm elektromobility chtějí aby lidi přešli i topení elektřinou.
Takže asi všichni přejdou z dřeva, uhlí, plynu na Tepleka, elektrokotle a klimy + elektroauta včetně trucků a busů a dodávek, musíte drazi SEKTARI lidem říct, že se bude muset přebudovat rozvodná sít a postavit tak 5-7 nových reaktorů nebo v podmínkách čr tak tisíce FV elektráren a větrníků a v zimě to dalších 20 let vykrávat uhlím, protože bateriová úložiště a vodík sou v plenkách a ještě dlouhou dobu to v plenkách bude.
A uhelná lektrárna nebo elektrárny na mazut, které museli některé západní země jako nouzovku pustit fakt nejsou obnovitelné a bezuhlíkové zdroje 😄 😄 😄 😄
Tak pokud prospěšnost ABS srovnáváš s uživatelsky naprosto ***ským zkratopohonem, není ti ve tvém fanatismu pomoci... Možná zkus Dr. Chocholouška, ale nevím, nevím... 😲
Prozradím ti sladké tajemství - filtr pevných částič stále v autě vyrobném v roce 2022 mít nemusíš; asistenti jdou vypnout, a na "nevpínatelné" ABS, ESP, TSC, atd stačí mít krabičku s patřičným SW, a s ní to vypneš za cca 1 minutu.
A zbyte ti tam katalyzátor, věco co mělo GM v roce 1975 už v Cadillacu Seville. 😄 😄 😄 Za dva roky budou slavit 50 let 😄
A zbyte ti tam katalyzátor, věco co mělo GM v roce 1975 už v Cadillacu Seville. 😄 😄 😄 Za dva roky budou slavit 50 let 😄
Baryku, co to znamená nemusíš? že ho nemusíš při koupi zaplatit?
Že ho nemusíš používat když nechceš.
Zaplatit ho bohužel musíš, ale pokud jsi purista, můžeš si to klidně vpynout a drandit jak s károu z roku 1970 😄
BTW první ABS měl Imperial (Chrysler) v roce 1971 😄
Zaplatit ho bohužel musíš, ale pokud jsi purista, můžeš si to klidně vpynout a drandit jak s károu z roku 1970 😄
BTW první ABS měl Imperial (Chrysler) v roce 1971 😄
bezvadný. a teď si ještě přečti všechno, co jsem napsal a pochopíš souvislost. možná. nemůžu garantovat 😉
Problém je ten, že elektromotr a baterky si nevypneš, nevyndáš a nedáš tam spalovák, teda teoreticky dáš, ale neprojde to STK a bengálci ti zabaví papíry a auto a budou tě vyšetřovat za porušení zákazu provozovat vozidlo vyrobené po roce 2027-2035 se spalovákem (dle zemí které to od těcho dat chtěj zakázat).
Dva zásadní rozdíly. Zaplatit a moc vypnout a zaplatit a nemoci nic, jen to užívat jak ovce a poslušeně nabíjet a když bude hrozit blackout a vypnou ti doma proud nebo omezí co bude fungovat, tak ani to.
Dva zásadní rozdíly. Zaplatit a moc vypnout a zaplatit a nemoci nic, jen to užívat jak ovce a poslušeně nabíjet a když bude hrozit blackout a vypnou ti doma proud nebo omezí co bude fungovat, tak ani to.
ale ten postup je optikou jednoho lidského života velmi, velmi postupný a nenásilný... od první emisní normy k zákazu spalovacích motorů je kolik let? a mluvím o zákazu prodeje, nikoliv používání...
Jeho konkrétně ne, nás ostatní jo. Ale hlavně má v plánu přesvědčovat Toyota a PSA. PSA to vzalo natvrdo, Toyota dává na výběr, protože ty CO2 kredity tak nutně nepotřebuje.
Hele, já nevím... myslím, že v hodnocení toho auta se celkem shodneme... elektropohon má k dnešní špičce daleko a po zamontování do krabice to vynikne o to více. Nejen oproti benzínu, ale i oproti jiným EV.
Mohla by to omluvit nízká cena, ale základ za 1,25 je pořád dost.
Něco podobného jsem psal i pod Hondu E - ta je ale aspoň hezká.
Hele, já nevím... myslím, že v hodnocení toho auta se celkem shodneme... elektropohon má k dnešní špičce daleko a po zamontování do krabice to vynikne o to více. Nejen oproti benzínu, ale i oproti jiným EV.
Mohla by to omluvit nízká cena, ale základ za 1,25 je pořád dost.
Něco podobného jsem psal i pod Hondu E - ta je ale aspoň hezká.
Pro člověka, který chce auto na dojíždění do práce a má kde nabíjet, je elektrika lepší než diesel? Ano, v principu souhlasím. Čím kratší akční rádius, tím je elektropohon výhodnější. Skutry, vysokozdvižné vozíky, tam se divím, že spalovací motory ještě nebyly z trhu vytlačeny.
Jenže kdo si koupí takovou velkou krabici se sedmi místy za více než milion jen na to, aby s ní dojížděl do práce? Zkus najít alespoň jednoho kolegu z práce, který by o něčem takovém uvažoval.
Jenže kdo si koupí takovou velkou krabici se sedmi místy za více než milion jen na to, aby s ní dojížděl do práce? Zkus najít alespoň jednoho kolegu z práce, který by o něčem takovém uvažoval.
Tohle je příklad poměrně extrémního nasazení elektropohonu do auta. V sedmi jezdí dneska maximálně chlapi na stavbu...
Jenže těm nekoupíš Proace City EV za 1.25mil, ale např úplně nejlevnější Jogger za 450tis nebo ještě spíš co nejlevnější ojetou Lodgy, aby tě to tolik nepálilo, že to auto zničí 😉
například Komerční banka nakoupila flotilu elektromobilů pro zaměstnance. A přitom mohli koupit daleko levnější spalovací auta. Jak je to možné?
Příkaz zhora ze Societé General, ani se tím nijak netají 😉 Všechny zahraniční matky jedou udržitelnost... Tj není to volbou, ale příkazem. Nevím, jestli ten rozdíl chápeš 😉
Katalyzátor, filtr pevných částic, emisní normy, třídění odpadu, jednorázové obaly, to bylo volbou, nebo příkazem?
Nechápe. Má svoje teze. Nevyvratitelné. Nakonec přijde s nabíjením mobilu. Zbytečné. Nebo s doktorem zubařem. Někdy mám pocit, jestli si sám sobě rozumí. 😒]
Jestli jsi nepochopil, že ekologie je téma, kterou velké firmy - a čím větší, tím víc - řeší - a budou do nich investovat... pak ti nemůžu pomoct. Samozřejmě, že malá česká rodina nebude o takových autech ani přemýšlet, dokud budou mít na výběr...
Tak tohle to si zjisti a pak se budeš stydět za to, cos napsal. Dojde ti, jak mimo argumentuješ jen proto, abys tu plácl svoji pravdu. Tomu říkam se střelit do kolene.
o čem konkrétně mluvíš?
https😐/www.kb.cz/…mobilu-skoda-eny
https😐/www.kb.cz/…mobilu-skoda-eny
Oficiální zpráva a reálný důvod jsou dvě rozdílné věci.
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Tvrzení: tohle nikdo nekoupí, každý koupí radši levnější spalovák.
Protitvrzení: to není pravda, např. tento subjekt nakoupil elektromobily.
Protitvrzení: To je blbost, mají úplně jiný reálný důvod /proč nakoupili elektromobily/
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Já přece vůbec neřeším, proč nebo jestli nebo jak, já řeším výsledek
Tvrzení: tohle nikdo nekoupí, každý koupí radši levnější spalovák.
Protitvrzení: to není pravda, např. tento subjekt nakoupil elektromobily.
Protitvrzení: To je blbost, mají úplně jiný reálný důvod /proč nakoupili elektromobily/
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Já přece vůbec neřeším, proč nebo jestli nebo jak, já řeším výsledek
Sorry Migu, ale působíš jak pokrokový najiva. KB, státní podniky apod. nemusí uvažovat racionálně. Třeba já musím a proto za poloviční cenu koupím Partnera v naftě a ještě nebudu platit lidem přesčasy za kávičky na každé druhé pumpě. Nepočítám poloviční pojistku a poloviční ztrátu hodnoty. Za deset let obě žďorba prodáš za 50 tisíc a jsi rád.
oni tě přinutí. přinutili tě mít v autě filtr pevných částic, močovinu, katalyzátor... za deset let budeš jezdit v elektromobilu a ani ti to nepřijde divný. do tý doby budou lehčí, levnější baterie s vyšší hustotou. neděje se to ze dne na den, reálně to bude trvat do roku 2040... opravdu nevěříš tomu, že za dejme tomu 10-20 let nenastane žádný pokrok v bateriích?
Jenže mít v autě filtr pevných částic, močovinu, katalyzátor tě nějak neomezuje. Jen je to dražší při servise, ale tahal půltunovou baterku s mizernou kapacitu čili nízkým dojezdem a dlouhým dobíjením a ještě za to platít double ... to tě omezuje. :no: Co bude za 20 let, bude za 20 let, ne teď. Když si chceš teď koupit auto, zajímá tě aktuální stav a možnosti...
To je presne, za 10 rokov. A vy tu obhajujete nekupitelne plecky teraz. Preco by to normalny clovek robil? Ak sa posunu technologie dalej, nikto nebude mat problem si kupit za 15 rokov plnohodnotne ev auto
Já mám rád ekologii, DPF a močka je super věc, sám nesnáším smradlavé diesly. A být použitelný EV stroj, hned ho beru. Ale zatím to je jen rozmar.
není to rozmar, je to jediný rozumný způsob jak jezdit na obnovitelný zdroj energie a bez emisí. vodík je stokrát horší po všech stránkách.
Hlavní důvod co převážil pro KB byla windfall tax, raději utratí peníze než je odevzdají státu, urychlují teď více investic, které by jinak čekali ve frontě. Zlepší si tím PR jak zachraňují planetu v souladu s jejich skupinou/matkou. Takže tohle bych tady zrovna nevytahoval jako nějaký příklad "rozumného" nákupu EV.
To už je třetí verze😊 ale dobre, na tvrzení, že nikdo elektromobily nekoupí - já říkám koupí.
Tak to ti řeknu naprosto přesně, protože kolega v práci má na manažerské pozici člena jeho rodiny. Je to prý naprostá tragédie a nikdo s tím nechce jezdit, protože zkušenosti s dojezdem a možnosti nabíjení jsou velmi špatné. Ale ústředí ve Francii jim koupi EV prostě nařídilo, aby se mohlo chlubit, jak je jejich banka zelená... :😉 😒 :no: :no: :no:
Proto se ptám. Pro koho je tohle auto vhodné? Klidně i bez těch dvou zadních sedaček.
Pro koho je vhodná elektrická dodávka? Pro všechny ty sazomrdy, co poskakujou po městě.
I bych souhlasil. ALE ne za tuhle cenu a dojezdem a s tím souvisejícími problémy dobíjení (dnešní cena, dostupnost nabíječek).
Kolik ujede na plyn CNGčkové Citygo, co s ním jezdí všichni Rohlíci?
Natankují ho během pár minut kdekoliv po Praze. Tehdy dělali velký nákup a stálo je to pár korun. Měli jich doslova několik za ceníkovku elektrického Proace/Berlingo.
a teď jezdí na desetilitrovou benzínovou nádrž, ta má dojezd ještě menší😊
Přiznám se, že nevím kam tím míříš? CNG Citigo moc neznám, tak nevím co teď myslíš?
Rohlík teď jezdí EV čínské dodávky, nevím kolik je stáli, ale tipoval bych méně než Proace v testu. Jestli se nepletu tak mají 52kwh baterky a větší nákladový prostor, to je to obří ALE u EV Proacecity. Jinak myslim, že sami zmiňovali že základní baterka u té čínské dodávky by nepokryla potřeby na dojezd.
Rohlík teď jezdí EV čínské dodávky, nevím kolik je stáli, ale tipoval bych méně než Proace v testu. Jestli se nepletu tak mají 52kwh baterky a větší nákladový prostor, to je to obří ALE u EV Proacecity. Jinak myslim, že sami zmiňovali že základní baterka u té čínské dodávky by nepokryla potřeby na dojezd.
No mirim tím k tomu, ze dřív nebo později budou na elektro jezdit všechny příměstské rozvazky.
Asi tě to překvapí, ale zrovna u byznysu Rohlíku a jím podobným mi elektrika dává smysl. Jinak tuším, že nákup jednoho kusu byl hluboko pod 800tis Kč😒br />
"Co se týče ceny vozidel, díky tomu, že jsme odběratel s obrovským vozovým parkem, tak se nám daří ceny vozidel nasmlouvat tak, že se skoro rovnají klasickým konvenčním spalovacím motorům nebo v našem případě CNG pohonům,“
Čili pokud Caddy TGI roce 2020 cca 650-700tis Kč, tak je ty Maxusy vyšly vážně dobře :yes: https😐/www.autorevue.cz/…emu-plyn-nesmrdi
"Co se týče ceny vozidel, díky tomu, že jsme odběratel s obrovským vozovým parkem, tak se nám daří ceny vozidel nasmlouvat tak, že se skoro rovnají klasickým konvenčním spalovacím motorům nebo v našem případě CNG pohonům,“
Čili pokud Caddy TGI roce 2020 cca 650-700tis Kč, tak je ty Maxusy vyšly vážně dobře :yes: https😐/www.autorevue.cz/…emu-plyn-nesmrdi
To je kec. Elektromobil je dražší. Jestli dokážou ukecat množstevní slevu, uměli by ji dostat i na spalovací auta.
Ber to tak, že dělají neznámé čínské značce v Evropě obrovskou reklamu, takže to SAIC bere jako investici 😉 A že po Praze vidět jsou a vzhledově naprosto v pohodě. Techniku prověří čas...
Ale tohle není dodávka, ale pěti- či sedmimístné osobní auto odvozené z malé dodávky. Rozvážková služba si tohle určitě nekoupí.
Když přeskočíme do skutečných malých dodávek (oplechovaných dvoumístných verzí), tak těch se u nás prodává poměrně málo. Rozvážkové služby používají většinou menší auta jako Citigo, jak sám níže píšeš, nebo naopak větší plnohodnotné dodávky. Menší dodávky vidívám většinou u firem, které něco servisují. A tam je leckdy potřeba vyjet i mimo město, případně jde rovnou a servisní službu pro celou republiku.
Když přeskočíme do skutečných malých dodávek (oplechovaných dvoumístných verzí), tak těch se u nás prodává poměrně málo. Rozvážkové služby používají většinou menší auta jako Citigo, jak sám níže píšeš, nebo naopak větší plnohodnotné dodávky. Menší dodávky vidívám většinou u firem, které něco servisují. A tam je leckdy potřeba vyjet i mimo město, případně jde rovnou a servisní službu pro celou republiku.
Celkove je sedmimistny mikrobus celkem vyhranene auto
To je. Pětimístné dává větší smysl a vidívám jich hodně. Ale pokud je ta dodatečná řada za rozumný příplatek a dá se snadno vyndat z auta nebo zaklopit, tak proč ji nepořídit?
Možná bych spíš dal přednost mít tam dvě místa k ukotvení sedaček a v případě nutnosti je dokoupit, pak to akorát někde blokuje prostor, ale to už je individuální... celkově mě příjemně překvapila pětimístná verze s odděleným nákladovým prostorem, tam se vejdou třeba i jízdní kola apod... ta se mi líbila hodně.
Skůtry? Tam moc výhody nevidím. Malá baterie, malý dojezd, imrvére na nabíječce většinou dost omezená rychlost, takže kromě města na nic, hmotnost.
Pokud to srovnám například s Hondou PCX 125, která je tichá, má přiměřně velkou nádrž a dá se s ní v pohodě jezdit do dvou litrů za cenu 79900,- s rychlostí, která umožní i přesuny po dálnici (samozřejmě v omezeném režimu, ale jede rychleji než kamiony), moc důvod chtít elektro nevidím. To už by muselo být opravdu specificky pro centrum měst na krátké poposkakování.
Pokud to srovnám například s Hondou PCX 125, která je tichá, má přiměřně velkou nádrž a dá se s ní v pohodě jezdit do dvou litrů za cenu 79900,- s rychlostí, která umožní i přesuny po dálnici (samozřejmě v omezeném režimu, ale jede rychleji než kamiony), moc důvod chtít elektro nevidím. To už by muselo být opravdu specificky pro centrum měst na krátké poposkakování.
Ok, tahle vyšší třída skútrů, kde s tím jde podnikat i delší trasy, to je prostě jiná liga. Měl jsem na mysli opravdu levné skútry na krátké popojíždění třeba pár kilometrů do práce nebo po městě.
Tam s tím souhlasím, ale zase to bude dost limitované cenou a nabíjeném. Ve městě v "panelácích" nikdo svou nabíječku nemá. Tahat to do obýváku po schodech, nebo výtahem asi taky nikdo nebude. Cena nebude lidová, aby na takové to poposkakování si to běžně člověk pořídil.
Tm vidím jedinou možnost ve vyjímatelné baterii. kterou si odnesu nabít domu a skůtr nechám dole na chodníku.
Tm vidím jedinou možnost ve vyjímatelné baterii. kterou si odnesu nabít domu a skůtr nechám dole na chodníku.
Jo, to je všeobecný problém bydleni v bytě. Přiznám se, že si vlastně nedovedu představit, že někdo na sídlišti má jakéhokoliv skůtra.
Posledních 14 dnů sem nic neškrábal, nebylo co a jinak mam rozmrazovač skel, takže nastříkám, nastartuju, pustím vyhřívání zadního okna, otevřu bránu, oskrábu boční okna (2 minuty) a pak setřu roztáty led, cca 20 vteřin. A jedu 😄
Ne každej je hloupej Lojzik, co drhne tupou škrabkou namrzlý okno, když je chemie 😄
Spousta dalších lidí má garáž, webasto tak nic škrábat nemusí 😄
Ne každej je hloupej Lojzik, co drhne tupou škrabkou namrzlý okno, když je chemie 😄
Spousta dalších lidí má garáž, webasto tak nic škrábat nemusí 😄
topten
vezmes krabici do mesta a vyrazis s ni na dalnici ...
... to je jako bys na novy zeland letel cmelakem
... to je jako bys na novy zeland letel cmelakem
Tvl jel si někdy po dálnici v poslední době? Víš kolik lidí používá osobní dodávky jako rodinná auta? Jezdí jich mraky - Caddy, Berlinga, Riftery, Dobla, Proace… a světe div se, jezdí s tím na chalupy, na výlety, na dovolené :yes: Kolega si teď koupil prodloužený Proace City Verso s 1.5HDi domu jako rodinné auto a je nadšený a jako pracovní má Corollu TS hybrid 😉
sorry jako, ale porad si tu benzinovou krabici koupit muzes a krizovat s ni autobahny napric evropou, kdyz uz TOHLE povazujes za rodinny auto
tahle elektrika je typicky spis pro nejakyho malyho zivnostnicka ve velkym meste, kterej rano nalozi deti a odveze je do skoly, pak nalozi kyblicky a stetky a jede nekomu vymalovat bejvak a nemusi resit parkovani na modry zone nebo jeji obdobe
asi mas predstavu, ze vetsina zivnostnicku travi vetsinu casu za volantem
kdy pak ale neco delaj ?
nebo mas predstavu jako sosan mladek, ktrej je povazuje za parazity??
nebo StBak, podle kteryho vsici kradnu (iba on cerpa) ??
tahle elektrika je typicky spis pro nejakyho malyho zivnostnicka ve velkym meste, kterej rano nalozi deti a odveze je do skoly, pak nalozi kyblicky a stetky a jede nekomu vymalovat bejvak a nemusi resit parkovani na modry zone nebo jeji obdobe
asi mas predstavu, ze vetsina zivnostnicku travi vetsinu casu za volantem
kdy pak ale neco delaj ?
nebo mas predstavu jako sosan mladek, ktrej je povazuje za parazity??
nebo StBak, podle kteryho vsici kradnu (iba on cerpa) ??
Teda ty si vážně mimo. Buď ze sebe děláš hlupáka nebo nekoukáš kolem sebe😒br />
"tahle elektrika je typicky spis pro nejakyho malyho zivnostnicka ve velkym meste, kterej rano nalozi deti a odveze je do skoly, pak nalozi kyblicky a stetky a jede nekomu vymalovat bejvak a nemusi resit parkovani na modry zone nebo jeji obdobe"
Malý živnostník (znám jich opravdu hodně), si buď koupí dieselovou malou dodávku od nova a má jí třeba na 5-6 letý leasing a pak vymění nebo si koupí ojeté Berling👋Caddy/Doblo, které splní jeho požadavky na multifunkční auto a neřeší. Rozhodně nepůjde do EV verze za milion. Jednak na to nemá a i kdyby měl, tak to za to nedá 😉 .
Btw modré zóny nikdo neřeší, zaplatí a tobě to v klidu naúčtuje 😒]
"tahle elektrika je typicky spis pro nejakyho malyho zivnostnicka ve velkym meste, kterej rano nalozi deti a odveze je do skoly, pak nalozi kyblicky a stetky a jede nekomu vymalovat bejvak a nemusi resit parkovani na modry zone nebo jeji obdobe"
Malý živnostník (znám jich opravdu hodně), si buď koupí dieselovou malou dodávku od nova a má jí třeba na 5-6 letý leasing a pak vymění nebo si koupí ojeté Berling👋Caddy/Doblo, které splní jeho požadavky na multifunkční auto a neřeší. Rozhodně nepůjde do EV verze za milion. Jednak na to nemá a i kdyby měl, tak to za to nedá 😉 .
Btw modré zóny nikdo neřeší, zaplatí a tobě to v klidu naúčtuje 😒]
no a až nebude zbytí, prostě to koupí. mně taky nechutná zmrzlinový shake u McD vypitý papírovým brčkem. no ale co se dá dělat, jinak si ho prostě nekoupím, tak skřípu zubama, ale vypiju to papírovým brčkem... kuřáci taky pitchovali a dneska kouří před hospodou... zvykneš si 😉
Až nebude zbytí a to bude kdy? Až ho někdo zákonem/vyhláškou donutí? Tomu neříkám volba. Navíc to v dohledné době nehrozí, ICE tu budou s námi i po roce 2035. Vlastně ví bůh, co bude. Třeba se konečně politiků rozsvítí, že zákazy nikam nevedou 😉
2040 nejdřív. proto nechápu ty hysterické reakce. až to nastane, bude už dávno elekromobil levnější po všech směrech.
Obdivuji tvé přesvědčení zatím pořád jen zdražují, ve všech směrech 😉
https😐/www.msn.com/…3%A9/ar-AA16mStk?…
Podíváme-li se na cenu modelu 3 zjistíme, že zatímco minulý rok touto dobou byla jeho cena 1 369 990 Kč, nyní se po plošné redukci cen prodává v České republice za 1 099 000 Kč. Zlevnění tedy činí více než čtvrt milionu korun, a to je již skutečně znát. Podobná situace je u modelu Y. Ten zlevnil z 1 499 990 Kč na 1 159 000 Kč.
Podíváme-li se na cenu modelu 3 zjistíme, že zatímco minulý rok touto dobou byla jeho cena 1 369 990 Kč, nyní se po plošné redukci cen prodává v České republice za 1 099 000 Kč. Zlevnění tedy činí více než čtvrt milionu korun, a to je již skutečně znát. Podobná situace je u modelu Y. Ten zlevnil z 1 499 990 Kč na 1 159 000 Kč.
Ano, jistě výprodejová akce Tesly, spuštěná před 14 dny 😄 Celkem demagogie z tvé strany..
Co VW, Renault nebo Stellantis, také zlevňují? Asi ne co? 😒]
Co VW, Renault nebo Stellantis, také zlevňují? Asi ne co? 😒]
podstatné pro cenu elektromobilu jsou baterie, to je alfa a omega. a mám za to, že prostě zlevňovat budou. zbytek je stejný jako u spalováku.
Mig JE demagog totiž. Matle v podobném tempu a kadenci jako stoupenci babišotomiovi. Je to zbytečné s ním ztrácet čas. Já se mu už, až na jeho světlé výjimky, směju. Mám ho jako baviče a tohle funguje skvěle.
Pamatuješ si ještě, jak býval MIG normální, dobře se s ním diskutovalo, psal věcně, rozumně. Není to zase tak moc dávno. Netuším, co mu kdo nalil do hlavy. Pomalu jak když ho navšívili nějaký sektáři, řekli mu, že jen jejich "víra a cesta" je ta správná a od té doby je srovnatelný tak s Hamunou, Donem a podobně. Popravdě je to až neuvěřitelné, jak změnil směr.
Pamatuju. Občas míval krámy, ale jinak fajn frajer. Teď, bohužel, ho jinak než demagokomika brát nejde. Snad se srovná a hodí zpátečku. :yes:
ale já už ji hodil. při aktuálních cenách elektřiny /zvýšení cca 4násobné/ způsobilo, že elektromobil je totální nonsens.
a jinak k tvojí averzi na Babiše a další snad jen tolik, schopný premiér v akci
https😐/www.novinky.cz/…ne-v-eu-40420778
:yes:
a jinak k tvojí averzi na Babiše a další snad jen tolik, schopný premiér v akci
https😐/www.novinky.cz/…ne-v-eu-40420778
:yes:
tak ještě jednou znovu
- elektromobil je nutné zlo
- nic lepšího nemáme
- a nikdo nám ho nenutí dřív, než v horizontu cca 10-15 let, kdy už si za mě myslím, že stejně nebude spalovací motor dávat žádný smysl...
- elektromobil je nutné zlo
- nic lepšího nemáme
- a nikdo nám ho nenutí dřív, než v horizontu cca 10-15 let, kdy už si za mě myslím, že stejně nebude spalovací motor dávat žádný smysl...
revirem tohodle auta asi zatim uplne neni bolseviky zbidacena postkomunisticka zeme, i kdyz ve vychodnim bloku patri mezi ty nejbohatsi
delas jako bychom byli pupkem sveta a vse se tocilo jen kolem nas
delas jako bychom byli pupkem sveta a vse se tocilo jen kolem nas
a to už se opakuju, prosinec, alpský hotel, před ním už jenom služební elektromobily, včetně elektro shuttle, který vozil hosty k vleku...
a prijde doba, kdy spalovaky do horskejch udoli budou mit zakaz
nejdriv stary chrochty, pak novejsi chrochty, pak vsechny chrochty, pak benzinaky...
a spalovak budes muset nechat na odstavnym parkovisti a dalsich x-desitek km se trmacet autobusem nebo vlackem s veskerou bagazi.
ja tohle zazil z lauterbrunnenu do wengenu a zadna slava. tam se ale jinak nez vlackem nebo helikopterou nedostanes a patri to k mistnimu koloritu
anebo budes mit EV a pojedes az pensionu nebo hotelu kdyz tam bude silnice
nejdriv stary chrochty, pak novejsi chrochty, pak vsechny chrochty, pak benzinaky...
a spalovak budes muset nechat na odstavnym parkovisti a dalsich x-desitek km se trmacet autobusem nebo vlackem s veskerou bagazi.
ja tohle zazil z lauterbrunnenu do wengenu a zadna slava. tam se ale jinak nez vlackem nebo helikopterou nedostanes a patri to k mistnimu koloritu
anebo budes mit EV a pojedes az pensionu nebo hotelu kdyz tam bude silnice
Hele už nebreč. Teď už jsme se všech bolševiků študovaných v CCCP zbavili - moment, vlastně, ale nic.
obavam se, ze bolseviky jen tak nevymytis, protoze vzdy vstanou novi bojovnici
ale je fakt, ze mnozi se za svoje mladicke pomyleni stydi a nekteri se to i pokusili za uplynulych 30 roku napravit
ale je fakt, ze mnozi se za svoje mladicke pomyleni stydi a nekteri se to i pokusili za uplynulych 30 roku napravit
rohor
"diskusí" s pošahancem DonVito, který svoji sníženou inteligenci demonstroval velmi kvalitně v diskusi pod článkem o výměně ve vedení Toyoty.
Nevidím důvod ho takto nalepkovat. Ale článek na idnes o IQ majitelů aut mě rozesmál 😁
Nezlob se, ale kdo tvrdí, že pan Toyoda Toyotu brzdil v rozvoji ten není partner pro diskusi, když se budu snažit být co možná nejkorektnější. Ten článek mě taky pobavil.
Ne to je přímo IMBECIL!!! Ne že to není partner pro diskuzi. Toyoda vedl Toyotu někde 14 let a fakt, že za jeho vedení Toyota rozjela hybridy, Mirai na vodík a spoustu dalšího a zároveň si Toyota drží pozici největší automobilky světa, mluví za všechno. Doufám, že jeho nástupce nebude nějaký zpovykaný zelený pošahanec, který zařízne všechno dobré co Toyota vyrábí a nestáhne automobilku do žumpy v zájmu ekologie. Viz evropské automobilky řítící se do záhuby.
me prekvapilo, ze nejvyssi prumer byl mensi nez 100
podle toho autem jezdej jen pitomci
a ti chytrejsi jezdej sockou nebo sedej doma na davkach, volej jako chanove a vsadili posledni svoje penize na StBaka, kdyz jim to StBak doporucil
podle toho autem jezdej jen pitomci
a ti chytrejsi jezdej sockou nebo sedej doma na davkach, volej jako chanove a vsadili posledni svoje penize na StBaka, kdyz jim to StBak doporucil
Průzkum byl dělán ve Velké Británii. Jakým způsobem zjišťovali IQ, to je otázka. Nedíval bych se na absolutní hodnoty, ale spíše na trendy.
Myslíš tohle?
"Řidiči benzinových vozů dosáhli průměrného skóre IQ 94,35, následováni řidiči hybridů (93,89) a dieselů (92,91), zatímco řidiči elektromobilů se umístili na čtvrtém místě s průměrným skóre 90,19 – v průměru o 4,16 bodů méně než řidiči benzinových vozů."
😒]
"Řidiči benzinových vozů dosáhli průměrného skóre IQ 94,35, následováni řidiči hybridů (93,89) a dieselů (92,91), zatímco řidiči elektromobilů se umístili na čtvrtém místě s průměrným skóre 90,19 – v průměru o 4,16 bodů méně než řidiči benzinových vozů."
😒]
mám benzínové BMW, tak jsem asi mimo tabulky
Hmm asi ne😒br />
"Na opačném konci stupnice naše studie zjistila, že řidiči BMW mají obecně nižší IQ se skóre 91,68"
😒] 😒] 😒]
"Na opačném konci stupnice naše studie zjistila, že řidiči BMW mají obecně nižší IQ se skóre 91,68"
😒] 😒] 😒]
tak ještě znovu: benzínoví řidiči mají nejvyšší, BMW nejnižší. co řidiči benzínových BMW? 😉
Evidentně to do souvislosti nedali, jinak by jim z toho vypadl exot jako ty 😒] :yes: BTW slučuje se benzinové BMW s tvým EV přesvědčením? Jestli by si to neměl přehodnotit...
až bude k mání ekvivalent mého auta v elektřině, rád přesednu /a že k tomu už teď nebylo dalek👋
No máš šanci, vezmi 2mio Kč, postav si i4 a užívej si ji 😋 Co ti brání?
dodací lhůta rok? v lepším případě? nemluvě o tom, že jsem chtěl kupé...
Výmluva. Ty dneska taaaak matleš zase.
v září, když jsem kupoval auto, ještě nebyly ani předváděčky 😉
No vidíš, já měl v tu dobu nějak už nabídku na i4m50.... ale jo, proč ne. Každý máme jinou zkušenost.
nabídka není auto. mmnt najdu, kdy mi psal kamarád, co prodává v Renocaru, že si mám rozhodně přijít půjčit to auto na zkoušku, ale že maximálně jednu hodinu a mají to nacvaknutý na měsíc dopředu
...
tak už to mám, na začátku června mi nabízel svezení, s tím, že to DEMO bych mohl mít, kdybych si ho zablokoval na začátku listopadu! DEMO! už tady ví lidí psalo, že si ji objednalo ale ještě jsem tu nečetl ani jednoho, kdo by napsal, že ji dostal... můžu zjistit aktuální situaci, ale v září jsi rozhodně auto dostat nemohl...
...
tak už to mám, na začátku června mi nabízel svezení, s tím, že to DEMO bych mohl mít, kdybych si ho zablokoval na začátku listopadu! DEMO! už tady ví lidí psalo, že si ji objednalo ale ještě jsem tu nečetl ani jednoho, kdo by napsal, že ji dostal... můžu zjistit aktuální situaci, ale v září jsi rozhodně auto dostat nemohl...
Coupé není dnes perspektivní druh karoserie, vlastně jo - většina elektromobilů je SUV coupé 😒] 😒] 😒] a je to in, tak co váháš…
Jinak i4 mít můžeš hned https😐/nabidky.bmw.cz/nove/bmw-i4
Jinak i4 mít můžeš hned https😐/nabidky.bmw.cz/nove/bmw-i4
Ten ilustrativní obrázek by ti měl napovědět, ze nic takového realne nemají
To bylo vtipné. Vzorek 2000 lidi je docela malý, jako ty rozdíly. A že nejméně inteligentní mají EV a diesel, k tomu jen to, že inteligence řidičů v EV se bude zvyšovat časem, to je jasné. U dieselu to bude nejspíše naopak, tam už to nemá kam růst.
vzorek je ze statickyho pohledu docela slusnej, spis je otazka, kdo byl ochotnej odpovidat
lidi jako ja kazdej takovej pruzkum posila k sipku, coz vysvetluje, proc IQ vyslo tak hluboce pod real
lidi jako ja kazdej takovej pruzkum posila k sipku, coz vysvetluje, proc IQ vyslo tak hluboce pod real
Rasto
Nemôžu to nechať tak a vyškrtnúť túto blbosť z cenníkov? A my počkáme na ďalšiu generáciu, snáď už použiteľnú.
Mají ještě horší auto - Traveller EV, v katalogu s možností smart mobility, výhodné zapůjčky auta v naftě. Prostě si koupíš cestovní auto a na dovču si půjčíš jiné s proprděnýma sedačkama a pod sedadly nalepené žvýky.
Ako jasné, všetky elektromobily od PSA sú neschopne konkurencie. Pre peugeot som ani ceny nenašiel. Ale Citroën predava c4 elektro za nejakých 975000kč. Neviem prečo by som si to kupoval, keď si za +100k môžem kúpiť teslu m3, ktorá bude dojazdom a výkonom na inej planéte....
No hlavně jsou všechny EV neschopné férové konkurence k jakémukoliv normálnímu autu se spalovacím motorem! 😄
Mr.Murphy
hele mě by dojezd 200km nevadil. Mám zaměstnance co mi denně dojíždí 20km do práce. Pak by to auto stálo u firmy a nabíjelo se, nebo by dělalo pojížďky po okolí, kterých máme denně vždycky pár. A vždycky mám pro něj v záloze jiné fosilní auto na delší cestu.... V průměru by to najelo tak 70km denně.
Čili jsem se díval na EV Peugeota s dvěmi řadami sedaček, který v poho převeze i paletu když je potřeba (to občas vozíme třeba 10km někam na kooperaci atd.)
Byl jsem někdy na podzim schopný najít skladovku takového auta tak za 850.... jasně, folisní verze je násobně využitelnější, ale prostě v tom mém specifickém režimu dávalo to EV auto jakžtakž smysl.
Bohužel teď už to všechno stojí těžce přes milión a to je opravdu naprosto mimo realitu.... úplný blázen ještě nejsem 😉
Každopádně mě tady na ACZ fascinuje že tohle dostane 2,5* defacto za to, že to má malý dojezd a jiná elektroauta mají mnohem lepší hodnocení, protože byla testována v říjnu 😒] 😒]
Čili jsem se díval na EV Peugeota s dvěmi řadami sedaček, který v poho převeze i paletu když je potřeba (to občas vozíme třeba 10km někam na kooperaci atd.)
Byl jsem někdy na podzim schopný najít skladovku takového auta tak za 850.... jasně, folisní verze je násobně využitelnější, ale prostě v tom mém specifickém režimu dávalo to EV auto jakžtakž smysl.
Bohužel teď už to všechno stojí těžce přes milión a to je opravdu naprosto mimo realitu.... úplný blázen ještě nejsem 😉
Každopádně mě tady na ACZ fascinuje že tohle dostane 2,5* defacto za to, že to má malý dojezd a jiná elektroauta mají mnohem lepší hodnocení, protože byla testována v říjnu 😒] 😒]
Mal som na pár dní eRiftera a musím povedať, že dosť ma s tým bavilo jazdiť. Zozačiatku som sa bavil ako taká dodávka vie vyštartovať, keď naskočí zelená. Potom som už jazdil normálne, ale hlavne na mokru to aj tak malo dosť problémy s trakciou, proste elektrický predohrab. Pri tej cene by som ale fakt očakával lepšiu využiteľnosť, takže rozumiem tomu rozhorčeniu.
Meky
Hocake ev možno vyhodnotiť podľa dvoch parametrov.
1. Kapacita baterky. Priemerná spotreba bude vždy najmenej 20kWh pri normálnom využívaní v lete alebo 30 kWh na diaľnici. Logicky 50 kWh baterka bude v lete na Max 200 km.
2. Maximálna rýchlosť. Od nej záleží dojazd bežným tempom na diaľnici. Pokiaľ to nemá aspoň 160, nebrať.
1. Kapacita baterky. Priemerná spotreba bude vždy najmenej 20kWh pri normálnom využívaní v lete alebo 30 kWh na diaľnici. Logicky 50 kWh baterka bude v lete na Max 200 km.
2. Maximálna rýchlosť. Od nej záleží dojazd bežným tempom na diaľnici. Pokiaľ to nemá aspoň 160, nebrať.
Ta věta 2 je úplně mimo. Maximální rychlost je u EV povětšinou umělé omezení, dané buď zpřevodováním, nebo prostě jen ekologií. Jestli má auto vMax 160 nebo 180 nemá vliv na to, kolik bude žrát při 120, 140 nebo třeba i těch 160.
Asi to bylo myšleno tak, že EV co uvádí pod 160 jsou většinou tyhle nouzovky odsouzené na krátké trasy od nabíječky k nabíječce a byť to nemusí nic znamenat, tak to v praxi vypovídá o dalších vlastnostech.
Všetci, ktorým nestačí maximálka 150 km/h by mali povinne fasovať takéto elektrické dodávky. 😊
Jel jsi někdy s dodávkou? Tam je 120 nebo 150 na spotřebě zatraceně poznat…
To platí pro ty větší, tohle má blíž k osobáku. V benzínu (R3 96 kw) má Proace City maximálku 190 km/h.
No to platí evidentně i pro tuhle, proto ma omezovac na 130, při 160 by ujela asi tak 80 km
Pak ale platí ten princip, že typicky EV s omezenou maximálkou mají nějakou technickou nedokonalost. Jak jsem psal, v poměrně slabém benzínu to má maximálku 190 km/h, takže víc než malé SUV to na dálnici netáhne, testovaný EV pohon (s baterkou) je tak velmi nouzový, respektive neumožní univerzální využití.
Arese
...protože na EV není ekologické zhola nic (zejména ve srovnání se současnými, ultranízkoemisními spalovacími vozy). 😄
Tak prvních x kilometrů jsou ty "ultranízkoemisními spalovacími vozy" pěkné jedomety. To má řešit až nadcházející Euro 7, ze které jsou proto všichni tak zjančení, protože zajistit přijatelné emise na prvních x kilometrech po startu je u spalováku takřka nemožné, nebo značně nákladné. A právě k pojížďkám tohoto typu je určený výše uvedený BEV, který je v takovém režimu o tři řády ekologičtější. To, že má nedobrý poměr ceny a dojezdu nerozporuji.
Nicméně tady bych si asi přece jen připlatil na ID. buzz, který je asi milionkrát víc cool a má i o dost lepší parametry.
Bingo, tohle auto si kupuji lidi z jinyho duvodu, nez jsi uvedl. 😁
Jen vim, ze kdyBYCH chtel dodavku, koupim si ne dieselovou, ale tuhle. 😄
Protoze je pro me lepsi snad ve vsem co potrebuju. 8-s
PS väčšina ľudí čo jazdi denne do obyč práce povedzme 2-30km ťažko bude kupovať auto za 1M+
Pro úplnost dodávám😒br />
Benzin 504ks
Nafta 525ks
Takže EV verze to projíždí na plné čáře :yes:
😁
Tohle je v podstate porad jeste prvni generace dodavek.
Uzijte si srovnavani se spalovaky at uz cenou, dojezdem nebo prodeji. 😁
Z toho je videt, ze vubec nechapete smysl tehle dodavky.
Prirovnal bych to k situaci, ze se vysmivate miniautu, ze nema zrychleni 0-100 za pet vterin. 😁
Tohle auto univerzalni neni.
A poukazovat na to, ze neni, je zbytecny. To je vlastnost. A myslim, ze to je jasny z hodnot kapacity baterie/spotreby/dojezdu.
https😐/ev-database.org/…ectric-L2-50-kWh
Tady se pise: range 200km.
Komu to staci, ten si to koupi.
Komu ne, tak si koupi neco jinyho. 😁
Pristi generace uz bude jinde. Jak dojezdem, tak termomanagmentem (potazmo rychlosti nabijeni i v zime) ale hlavne cenou.
Tak jako sportovni kupe univerzalni. Ale to ani z jednoho spatne auto nedela. Dela to z nej auto pro jisty okruh zakazniku, kterym bude davat smysl.
Viz nazev tohoto vlakna. 😉
Mluv prosim za sebe a ne za jine. Ju?
EV se vyviji mbohem rychleji nez fosily. 😉
Podivej se, kde zacinala a kde koncila i3.
V r. 2013 na 18,8kWh.
V r. 2018 dostalo 37,9kWh.
Asi tak.
Co si o té vlastnosti myslí testeři a trh je ve shodě... už ani nepamatuju, kdy tu něco dostalo méně než 3 hvězdy.
Až bude příští generace jinde, tak o ní asi napíšu něco jiného.
Proc Lightning ma 5 hvezd? A neprodal se tu ani kus? Mam pokracovat?
Znovu. Auta pro uzky okruh zakazniku tezko muzes hodnotit objemem prodeje...
Vysledek testu uz jsem okomentoval. Kazdy kdo o EV neco vi, se tomuto pristupu muze jen smat.
Nejde mi o to, jestli ma auto dve hvezdy nebo ctyri.
Ale jak se k tomu doslo.
Tenhle "test" je jako zpev hluchonemeho.
PS Nic proti postizenym.
Toyota aktuálně na Proace City vydělá dost, protože díky rozhodnutí Stellantisu prodávat jen EV pro osobní verzi (prodeje v řádu kusů), jí prakticky nechali celý trh v malých dodávkách. Naftu mají jen v N1 verzi. No kdo chce kam…. 😒]
Lightning je novinka a asi se u nás neprodává... Tak v tom případě prodeje nic neříkají.
Toyotu sis mohl (aspoň myslím) koupit po celý rok se všemi pohony... a těch 1000+ ks celkem je slušná základna pro srovnání.
Ten účel je potřeba pečlivě zvážit. Jinak by to byl absolutní a totálně neekologický nesmysl. EV jako tato by se neměla ani vyrábět.
Víme co chystá Kanada kde vládne takový pomatenec Trudeau.
https😐/www.idnes.cz/…00_automoto_dohr