Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion 140 kW Elegance – Veterán, který stále umí
76 komentářů
Mattas
ikdyby to bylo všechno super jako že není tak si tak nudný auto stejně nekoupím 😉
Otázka názoru. Mně se zrovna krátkej Tiguan líbí dost... je na něm prostě vidět, že z toho někdo nezkoušel za každou cenu vytřískat co nejvíc místa (viz Allspace, Tarraco, ale i Kodiaq). Líbí se mi kompaktní auto na relativně velkejch kolech, líbí se mi i kulaté podběhy.
Naopak mi spíš vadí pokusy o "oživení" designu z faceliftu - ocásky předních světel, ta stříbrná lišta v zadním nárazníku jakože s výfukama... to si mohli (měli) odpustit. Vůbec ten předek před faceliftem byl vymakanej
https😐/www.autoweb.cz/…-02-1100x618.jpg
Naopak mi spíš vadí pokusy o "oživení" designu z faceliftu - ocásky předních světel, ta stříbrná lišta v zadním nárazníku jakože s výfukama... to si mohli (měli) odpustit. Vůbec ten předek před faceliftem byl vymakanej
https😐/www.autoweb.cz/…-02-1100x618.jpg
Pravda že aspoň není nafouklej jako honiči největšího kufru ve třídě a v R Line vypadá trochu líp ale většina vw mě stejně přijde jako krabice bez nápadu. Ale jak píšeš otázka názoru
Bez nápadu - no, možná... asi už stárnu, ale mě většina "nových nápadů" přijde jako špatné nápady 😄
Zejména pokud se bavíme o SUV... SUV z podstaty věci je krabice... a snažit se s tím bojovat formou nějakých SUV-kupé je z mého pohledu kontraproduktivní. Viz Arkana, X4 apod.
Z mého pohledu - kvalitní design stojí na proporcích. Ideál je široký a nízký auto... ale když už teda z nějakýho důvodu mám mít SUV, tak ať je to klidně přiznaná krabice, nějakým způsobem harmonická, bez samoúčelného vlnobití a sedmiúhelníkových podběhů olemovaných devítiúhelníkovým kusem plastu s intarzí tří párů světlometů protažených někam do půlky dveří.
Zejména pokud se bavíme o SUV... SUV z podstaty věci je krabice... a snažit se s tím bojovat formou nějakých SUV-kupé je z mého pohledu kontraproduktivní. Viz Arkana, X4 apod.
Z mého pohledu - kvalitní design stojí na proporcích. Ideál je široký a nízký auto... ale když už teda z nějakýho důvodu mám mít SUV, tak ať je to klidně přiznaná krabice, nějakým způsobem harmonická, bez samoúčelného vlnobití a sedmiúhelníkových podběhů olemovaných devítiúhelníkovým kusem plastu s intarzí tří párů světlometů protažených někam do půlky dveří.
Alfonz666
jede hezky tak na tu stovku, pak už je to lenor. A ještě ten zvuk motoru, když se na to šlápne je dost hlučnej a zní jako diesl...
140kw dvoulitr a lenor ? Jako pochopil bych, kdyby to bylo nad 180, ale neříkej, že to je taková tragédie.
Nemůže být... pokud se SUVko vyškrábe na 214 vMax, pak ještě kolem 160-180 musí mít dost elánu... protože tam pak ten odpor vzduchu roste dramaticky. Ale samozřejmě to záleží na optice.
Ja si rikam, jezdil jsem slabsimi 110kw motory v podobych autech a loudalove to fakt nejsou, natozpak s 140kw
Ja to neridil ale v rodine vymenili Kodiaq silnejsi diesel za tento benzin a pry benzin je proti tomu o dost zivejsi - proste benzin ve vysokych otackach jede. Neco takoveho bych ostatne od benzinu ocekaval.
Zajímavé. Já bych spíš očekával, že 190 koní je 190 koní a pojede to +/- stejně na plný plyn.
nepojede, protože diesel ve vysokých otáčkách umírá a nemá kam přeřadit už, narozdíl od benzinu, který má využitelných o minimálně 2000 otáček víc.
Tak důležitý je poměr, ne rozdíl... ale jo, obvykle v tom je turbobenzín lepší než turbonafta... a turbonafta lepší než atmobenzín.
tohle je pochopitelne nesmysl. Ma to prevodovku a pokud to dokaze drzet mezi prerazenima co nejvetsi vykon tak to musi jet stejne. Rozhoduje tedy to, jestli tsi mezi nevim 5300-6300 otackama ma porad skoro 140kw a tdi mezi 3000-4000 min, jede lip tsi. Pak je tu pocit, tsi muze byt lehci a rychlejc se nadechovat. Rozhodne ale nejde o maximalni otacky, nybrz o to v jakem pasmu otacek ma motor maximalni vykon a jestli se tam trefi prevodovka
Pokud jede TSI 140 kW líp, než 140kW nafta, tak nejspíš ten kus nemá 190, ale 210-220 koní. Jinak jak píšeš, když to převodovka drží v oblasti max. výkonu, tak je rozhodující ten výkon. Benzín má sice papírově větší rozsah otáček blízko maxima, abych to víc upřesnil, tak spíš někde mezi 4.400 - 5.800, což je docela dost, ale zase se to číslo dělí odpovídajícím kratším převodem. Diesel je na maximu spíš mezi 3.600 až 4.400, ale zase má delší převod. Pořád má benzín k dobru cca o 30% větší pásmo otáček, ale jak píšeš je to o převodovce, kam se to trefí.
Tohle je ale zase spíš na videa z Autobahnu a ne z normálního provozu.
Mě spíš vyhovuje mít cca 150 koní už ve 2.500 otáčkách a nemuset to honit.
U litinového předchůdce byl rozdíl hmotnosti trošku znát, ale pořád to nebylo zásadní. No a novej hliníkáč už váží prakticky to samý, co benzín i když má těžší klikovku i písty atd. Ale pohon jako celek už není těžší o víc, než igelitka s malým nákupem.
Nedávno srovnávali v autosalonu Arteony TSI v TDI a 147kW tomu TSI o chlup ujela. Kluci se divili. Asi čekali, že ujede benzín. Ale bylo to o chlup. Není to laboratoř, ale kW jsou prostě kW a fyzika je fyzika.
Často je to kus od kusu. Tolerance, zajetí, model,... Je to vidět i na oficiálních datech výrobce, že někde třeba benzín má uváděno o 0,1s lepší 0-100, ale horší maximálku o 5km/h, právě proto, že převodovka lépe využije ty Nm v blízkosti maxima. To jsou ale nuance, který bez telemetrie nikdo nepozná a neucítí.
Tohle je ale zase spíš na videa z Autobahnu a ne z normálního provozu.
Mě spíš vyhovuje mít cca 150 koní už ve 2.500 otáčkách a nemuset to honit.
U litinového předchůdce byl rozdíl hmotnosti trošku znát, ale pořád to nebylo zásadní. No a novej hliníkáč už váží prakticky to samý, co benzín i když má těžší klikovku i písty atd. Ale pohon jako celek už není těžší o víc, než igelitka s malým nákupem.
Nedávno srovnávali v autosalonu Arteony TSI v TDI a 147kW tomu TSI o chlup ujela. Kluci se divili. Asi čekali, že ujede benzín. Ale bylo to o chlup. Není to laboratoř, ale kW jsou prostě kW a fyzika je fyzika.
Často je to kus od kusu. Tolerance, zajetí, model,... Je to vidět i na oficiálních datech výrobce, že někde třeba benzín má uváděno o 0,1s lepší 0-100, ale horší maximálku o 5km/h, právě proto, že převodovka lépe využije ty Nm v blízkosti maxima. To jsou ale nuance, který bez telemetrie nikdo nepozná a neucítí.
Záleží s čím to srovnaváš 😁
Taky ta tvoje raketa je určitě pomalá proti nějakému supersportu 😉
Taky ta tvoje raketa je určitě pomalá proti nějakému supersportu 😉
To snad nemůže být tak brzy líné. Nebyl problém s motorem? Nebo s čím to srovnavas?
Ok, uznávám, že mám už asi trošku zdeformovanej pohled na pružný zrychlení ve vyšších rychlostech... v rámci 4 válcovejch motorů do 200 ps to asi špatný nebude, ale za tím zvukem si stojím, normálně bych nepoznal, že je to benzín a ne nafta, když se na to šlápne.
jede to na poměry normálně, s Kodiaqem to hejbe líp než 140kw tdi. Ale v kopci s 2t na kouli už to nezrychluje vehementně, ale má to 190 koní ne 500...
Zase je to úsporný a vcelku živý..
Zase je to úsporný a vcelku živý..
Jaký jsi měl cca rozdíl spotřeby mezi 140kW a 140kW?
Na plnej plyn to muselo jet cca stejně, ne? V čem to líp hejbalo autem? Jako, že benál měl rychlejší reakci na plyn od nízkých otáček? Vím, že starý 140kW TDI pod 2.000 ot. moc elánu nemělo. Teprve nad to "e😜lodovalo" V tom je výhoda těch novějších, že je ten nástup plynulejší a rychlejší.
Na plnej plyn to muselo jet cca stejně, ne? V čem to líp hejbalo autem? Jako, že benál měl rychlejší reakci na plyn od nízkých otáček? Vím, že starý 140kW TDI pod 2.000 ot. moc elánu nemělo. Teprve nad to "e😜lodovalo" V tom je výhoda těch novějších, že je ten nástup plynulejší a rychlejší.
Kodiaq jsem jezdi 140kW, ne 147. Měl jsem to 3 měsíce a cca 15-20tkm, jedno z prvních aut. Ještě s DQ500 (na tahání to bylo super), na rozdíl od tý 381 nebo jak se to jmenuje to mnohem dýl nechalo klouzat spojku, mělo to extra krátkou jedničku, kterou to umělo použít jenom v kopci s vlekem. Ale byla pomalejší, nicméně na moje použití lepší. Prostě převodovka z Transporteru, pak jim došlo, že to jde o*** a udělali to..
Každopádně dlouhodobou jsem měl 8,5 a s TSI 10. Ale jak říkám, jako 206kw to fakt nejede, je to příjemnej motor, ale ne trhač asfaltu. Taky to 206/200kw žralo víc i v menším Superbu. Jinak dlouhodobá na tom Kodiaqu TSI bez mý nohy na rejči je kolem 8-8,5l.
Každopádně dlouhodobou jsem měl 8,5 a s TSI 10. Ale jak říkám, jako 206kw to fakt nejede, je to příjemnej motor, ale ne trhač asfaltu. Taky to 206/200kw žralo víc i v menším Superbu. Jinak dlouhodobá na tom Kodiaqu TSI bez mý nohy na rejči je kolem 8-8,5l.
To je mi jasný, že jsi jezdil 140kW. Proto jsem se ptal na rozdíl mezi 140 a 140 :-!
Já myslel rozdíl TSI vs TDI.
Ty nájezdy co jsi měl teda síla... To někdy nenajedu ani za rok :-!
S tím prokluzem jsi mne teď docela zmátl. Všeobecně se uvádí a je to fakt, že DQ381 nechává klouzat spojky mnohem déle, než DQ250 a to až tak, že to mnohým milovníkům DSG vadí, hlavně těm sportovně založeným (GTI, R,...). U DQ500 si ale nejsem jist. Já bych už větší prokluz asi nechtěl. Často jezdím v "S" nejen kvůli dvouhmotě a dobíjení baterie a reakcím motoru obecně, ale taky kvůli omezení prokluzu spojek. "D" je tu víc jako hydroměnič.
Jestli je DQ381 ojeb proti DQ500 těžko říct. Z jejich strany jde o vývoj. Je lehčí, má nižší tření, dostatečný Nm pro většinu R4 motorů, resp. pro všechny, nižší emise (delší interval), má 2 čerpadla atd... Ale zase nějaký díly z plastu atd... Nicméně s těmi se zdá problémy nejsou. Jen s elektronikou resp. senzory polohy spojek u pár kusů z počátků produkce. Zda to bude přetrvávat a bude se jich sypat hromada se uvidí, ale divil bych se, že by to výrobce platil jak na běžícím páse v rámci záruk a nic s tím roky nedělal. Spíš se klasicky dělá velbloud z komára, když se toho prodají miliony kusů a pár kusů z toho má prostě po pár letech závadu.
Mě zrovna po pár letech odešel další 30 kg top model japonskýho "HiFi" zesilovače. Už 3. v řadě. Bohužel mám tu drzost to mít zapnutý v elektrice... To samý kdysi CD. Kazí se prostě všechno...
Já měl nějakej tejden půjčenej Kodiaq 140kW a upřímě jsem z něj docela tekl. Vadil mi výhled z auta, posed, ovládání řízení a především příšerný spojení motoru s DSG až jsem nechápal, jak je to možný. Naopak tlumení podvozku ušlo.
Nejsem si jist, zda tam byla DQ500, nebo už nová DQ381, ale myslím, že ta DQ500.
Hrozně to podtáčelo, nebo naopak přetáčelo ,dole to nejelo a nevěděl jsem, jak s tím jet. Tohle prostě u B8 s EVO nezažívám.
Ale ten rozdíl ve spotřebě teda čumím. To by v B8 s lehčí nohou fakt bylo asi jen litr na 100.
Škoda, že dali pryč to MPI, to mne dost odradilo, jak už jsme si tu psali minule...
Já myslel rozdíl TSI vs TDI.
Ty nájezdy co jsi měl teda síla... To někdy nenajedu ani za rok :-!
S tím prokluzem jsi mne teď docela zmátl. Všeobecně se uvádí a je to fakt, že DQ381 nechává klouzat spojky mnohem déle, než DQ250 a to až tak, že to mnohým milovníkům DSG vadí, hlavně těm sportovně založeným (GTI, R,...). U DQ500 si ale nejsem jist. Já bych už větší prokluz asi nechtěl. Často jezdím v "S" nejen kvůli dvouhmotě a dobíjení baterie a reakcím motoru obecně, ale taky kvůli omezení prokluzu spojek. "D" je tu víc jako hydroměnič.
Jestli je DQ381 ojeb proti DQ500 těžko říct. Z jejich strany jde o vývoj. Je lehčí, má nižší tření, dostatečný Nm pro většinu R4 motorů, resp. pro všechny, nižší emise (delší interval), má 2 čerpadla atd... Ale zase nějaký díly z plastu atd... Nicméně s těmi se zdá problémy nejsou. Jen s elektronikou resp. senzory polohy spojek u pár kusů z počátků produkce. Zda to bude přetrvávat a bude se jich sypat hromada se uvidí, ale divil bych se, že by to výrobce platil jak na běžícím páse v rámci záruk a nic s tím roky nedělal. Spíš se klasicky dělá velbloud z komára, když se toho prodají miliony kusů a pár kusů z toho má prostě po pár letech závadu.
Mě zrovna po pár letech odešel další 30 kg top model japonskýho "HiFi" zesilovače. Už 3. v řadě. Bohužel mám tu drzost to mít zapnutý v elektrice... To samý kdysi CD. Kazí se prostě všechno...
Já měl nějakej tejden půjčenej Kodiaq 140kW a upřímě jsem z něj docela tekl. Vadil mi výhled z auta, posed, ovládání řízení a především příšerný spojení motoru s DSG až jsem nechápal, jak je to možný. Naopak tlumení podvozku ušlo.
Nejsem si jist, zda tam byla DQ500, nebo už nová DQ381, ale myslím, že ta DQ500.
Hrozně to podtáčelo, nebo naopak přetáčelo ,dole to nejelo a nevěděl jsem, jak s tím jet. Tohle prostě u B8 s EVO nezažívám.
Ale ten rozdíl ve spotřebě teda čumím. To by v B8 s lehčí nohou fakt bylo asi jen litr na 100.
Škoda, že dali pryč to MPI, to mne dost odradilo, jak už jsme si tu psali minule...
Taky se mi jeví tyhle nový přímovstřiky s vysokou kompresí v otáčkách poměrně hlučné a až nepříjemné. Naopak při šolichání jsou to tichošlápci.
jazdim 2.0 TSI 140kW v Tiguane Allspace, predtym som jazdil 2.0 TDI 147kW a TSI urcite nie je lenive a pomalsie 😊
A zvuk je velmi prijemny, urcite nie hlucny. Neporovnatelne prijemnejsi ako TDI.
Akurat je to v tak velkom aute co sa spotreby tyka citlivejsie na profil trate a styl jazdy, viem ist rovnaku trasu pri predvidavej jazde za 7,7 aj bez rozmyslania za 9,2 litra, pri takmer totoznom celkovom case (bez zbytocnych akceleracii a pod).
A zvuk je velmi prijemny, urcite nie hlucny. Neporovnatelne prijemnejsi ako TDI.
Akurat je to v tak velkom aute co sa spotreby tyka citlivejsie na profil trate a styl jazdy, viem ist rovnaku trasu pri predvidavej jazde za 7,7 aj bez rozmyslania za 9,2 litra, pri takmer totoznom celkovom case (bez zbytocnych akceleracii a pod).
Jiřík#7
Příspěvek podléhá schvalování.
Rozhoduji se mezi objednanim Tiguanu Allspace TSI 140 kW a TDI 147 kW. Mam za sebou predvadeji jizdu v kratkem Tiguanu s TSI 140 kW a v Tiguanu Allspace s TDI 147 kW. Spojeni motoru s DSG a celkovy pocit (tichost motoru a reakce na plyn) byl v TSI 140 kW lepsi. Skrz spotrebu paliva pri sviznejsi jizde bych se ale priklanel k TDI 147 kW. Muzes prosim pridat nejake blizsi poznatky? Jezdim prevazne kratke trasy, tam dava TSI smysl. Pak ale jedu jednou za dva mesice 2x 600 km sviznejsim tempem po dalnici a tam zase vitezi TDI.
Pavel Bzonek
Příspěvek podléhá schvalování.
Vapetalk s Karotkou
Já chápu, že je to SUV, takže si razí vzduchem cestu složitěji, ale se Superbem v 2.0TSI 200kW jezdím po okreskách za stejně, po dálnici dokonce úsporněji (předpokládám, že redaktor nejezdí 160km/h, ale cca předpisově). A nebo má opět redaktor velmi těžkou nohu.
Vapetalk s Karotkou
Příspěvek podléhá schvalování.
Jinak se to pere ze autohold to drzi moc silne, das trosku plyn aby ses pohnul a je to moc rychle a nez prendas nohu na brzdu ujel jsi 30cm.
Ale bez autoholdu mi to prislo uplne bez problemu. Ovsem stravil jsem s tim jen par dni a auto melo najeto par tisic km.
To krátké rychlé sešlápnutí funguje i při připojování do pruhů, na kruháči, nebo prostě když chceš v kopci podřadit, ale nevystřelit jako pako. Pak umí DSG zrychlit plynule i tam, kde je jí vyčítáno, že nefunguje, jak má. Kdo to nezná a stojí na tom jako na rýči, tak pomlouvá a ten, kdo se s ní naučí, tak je spokojenej.
DSG je střep jen co je pravda, ale má to taky svoje výhody a nevýhody. Což ty nevidíš, protože s tím neumíš zaparkovat. Zase přehlížíš neoddiskutovatelný nevýhody tý variátorový sekačky, protože ti to prostě nevadí. A když dojdou argumenty, vytáhneš nějakou pseudo spolehlivost Toyoty nebo nedej bože servis. Což možná funguje u malých aut (nevím) ale u Hiluxu to tak jednoznačný fakt není. Ten Francouszkej krám bych ani nevytahoval.
Otáčet se s DSG v terénu nad skalním srázem bylo fakt nepřijemný a bez druhý nohy na brzdě nedatelný (když dáš autohold rozhrabeš si to). Plynule na ledu ovládat protáčení kol EV jde taky pěkně blbě a jak zní variátor ve vysoký ryhclosti na dálnici... Každý má něco, jenom tobě blijou děti v dsg a tetelí se blahem v Toyotě....
Já fakt nevidím pro běžného řidiče jezdícího po zpevněných cestách a občas v lehoučkém terénu nejmenší problém s mokrým DSG a fakt, že spojuje pevně motor a kola mi vyhovuje. Prostě to rád cítím spojený. Kompletní oddělení kol od otáček motoru je pro mne nepříjemný pocit i když pro mnohé vrcholem komfortu. Rozumím tomu, že v terénu někdo ocení kvality hydroměniče na úrovni ZF, ale na silnici krom trvalé jízdy ucpanou Prahou nevidím zásadní důvod pro to, se DSG vyhnout obloukem, spíš naopak.
Navíc jsem zvědavej, co ty moderní hydroměniče vydrží, když mají všechny doživotní náplň.
Ale to hledam neco, co vadi mne. Naprosta vetsina ridicu me ma za blazna a neresi to a je spokojena. Viz mikesus ma nejaky dulezity hodnoty proc ma auto ktery ma rad a vyhovuje mu. Ja to mam zas jinak a ty taky. Jenze ja necpu pod test kazdy kraksny Toyotu. Doufam, ze mu ty auta davaj aspon zadarmi
Tak já nejsem ani fanatický zastánce jednoho a ani zuřivý odpůrce druhého.
Já jen konstatuju, že za mne už DSG dospěla společně s motory do stavu, kdy jí dám přednost před manuálem, který jsem téměř výhradně jezdíval do nedávna. Pak jsem jen nějaký čas jezdil ten Aisin AT8 a krátce též ZF8 a něco v Mercedesu S500, ale tam jsem se nestaral o to, co tam bylo za skříň. Zbylé kombinace už byly na úrovni pár km až desítek km, kde mi bylo tak nějak jedno, čím jedu. Těch aut byl kopec, ale nic, co bych zodpovědně rozebíral.
Mě se e-CVT třeba líbilo na rozjezdy a manévry po městě, ale jak jsem vyjel za ceduli, tak jsem to nedal...
DSG, kdyby někdo naladil pro řidiče a ne pro Brusel, tak by se mnozí asi divili. Viz PDK v Porsche.
23. 1. 2023 15😁7
Toyota RAV 4
Můj první příspěvek v týdle diskuzi o 3 hodiny pozdějc, tady to máš ty Babiši ulhanej...
Ty jsi rozjel úplně jiné téma, a to prevodovku, ve kterém udajne cpu Toyotu, o které jsem nemluvil. Tak se ptám, kde v tomto vláknu píšu o toyote.
Co by se mělo palit? Víš o tom, ze EV se dá regulovat mnohem lépe než ICE, natož s manuálem? Ano, muze ti prohrabnout cokoliv. Jo a když jsi u toho servisu, highlander, 60tis km za 8tis Kč, včetně čištění brzd. Já bych zas diesel nevytahoval, to ví kazdej že má nejnáročnější a nejdražší servis bez ohledu na značku.
A samozřejmě, hilux je poruchovej, a proto jezdi všude na blízkém východě, Africe, jižní Americe, se vším možným na korbě.
Klidně řekni podmínky, já to mám na milimetry od nárazníku a oje vozíku. na to si troufneš?
Nejlepší DSG co jsem řídil byla v A3ce s 1.4TSI, za mne plynulá jak powershift a možná i rychlejší - pro tebe kopající, nicméně při tom manévrování na místě a neustálém přeskakování z R na D a zpět to občas poskočilo...
Za roky moje nejoblíbenější auto od VW na MQB.
Je to letargické na změnu tempa a občas cukne při přeřazení (za studena), ale na normální jízdu to není vůbec špatné.
Na předjíždění je lepší režim sport a nebo manuálně řadit.
Když si člověk na to zvykne tak to jako celek funguje docela dobře.
Spotřeba je v Octavii lepší než v Tiguanu 😉
Ale teoreticky ak si zabychárim tak práve Tiguan 2,0TSI by som videl ako optimálne stredné SUV, dostatočne priestranné na rodinné účely a dostatočne výkonné, aby sa s ním dalo svižne jazdiť. Konkurencia túto výkonovú kategóriu nemá už dávno. Ale... platí prvá veta. 😉
Za priplatok je sada Comfort, kde sa pri polozke pise, ze ide o externu antenu zabudovanu vo vozidle (lepsi signal) a bezdrotove nabijanie telefonu.