Současnou generaci Volkswagenu Golf jsme zkoušeli ve všech možných provedeních, ale základní mild hybrid 1.0 eTSI nám dosud unikal. Teď dostal příležitost.
Předně musím říct, jak se mi Golf8 nelíbí, tak takováhle "obyčejná" kombinace barvy a kol ujde a dá se na to podívat, bez té přiblbé svítící lišty na čumáku, co akorát tak zvyšuje světelný smog, i tak je dle mne z trojice O4/Leon/Golf jasně neojšklivějším autem. Interér umí vypadat až luxusně (pamatuji na Highline, který měla redakce v dlouhodobém testu), ale dát za to skoro 700 s nejslabším motorem a průměrnou ( i když dost bohatou) verzí výbavy je dost.
Objektivně vlastně 81kw s automatem na kompakt je solidní hodnota, dynamika slušná, toto malé TSI sice není řidičská nirvána, stejně jako i střední 1.5TSI, ale asi to nějak funguje. Zajímalo by mne, jak si ale poradí s posádkou, to v testu chybí, protože dost těchto motorizací je i v kombíku od kterého někdo předpokládá i cestování více, než jen s řidičem a spolujezdcem. Zvláště jak se to projeví na spotřebě. Osobně jsem litrové TSI s manuálem zkoušel ve Skále, kde to za cenu tehdy pod 0,5m bylo slušné, nicméně nekulervoucí svezení.. :D
Osobně bych se šel ale podívat radši k Fordu, chtít takové auto (rozuměj HB s automatem) a měl na to 7 stovek Palackých , aktuálně totiž mají akční nabídku na Focus Titanium 1.0EB MHEV v té 114kw verzi za 696 tisíc, což za 8 tisíc navíc 33kw stojí, ještě když ten motor tady porazil ve srovnáváku i 110kw TSI.. Bohužel, stejně jako Golf je i takto motorizovaný Fokus vybaven suchou dvouspojkou :/ (a jak je už obecně známo, stejně jako suché skříně od VW, tak i ty Fordí mívali dříve problémy... ales nad je to už pryč u obou) No, snad alespoň z těch TSI neteče olej, jako z TDI, jak říkal Vaculda :-!
S těma 2 spojkama pořád platí u koncernu že ty suché jsou po 100-120k vhodné na repas??
Zvláštní že Hyundai/Kia a jejich DCT jsou taky suché a funguje jim to...
Já nevím, já jsem psal, že jak VW, tak i Ford trápily problémy především u těch suchých dvouspojek - ale vyskytne se i špatná olejová (u Fordu to bylo ve Fokusech 3 a Fiestách, u VW určitě ještě doby Oktávie 3), jak je to dnes, to netuším, proto se ptám :D Ford u některých motorizací i u Fokuse dává nyní hydroměnič, u těch menších je pak powershift, u VW to vše značí jako DSG, tam to nepoznám :D
DCT je taky suchá ? To jsem netušil, s tím jsem jezdil krátce, ale Renault míval taktéž suché EDC (u menších motorů určitě), to prý je sice méně kultivované (jo kope mnohem víc, než třeba moje olejová dvouspojka), ale prý spolehlivé, ale já narazil na jeden kus, kde byla v háji lamela, na obranu Reanultu musím říct, že to auto bylo na 99 % nejspíš poskládáno z bouračky a nehrálo tam víc věcí :D
Na obranu Renaultu musime povedat, ja som menil celu prevodovku po 39 000 km. Ale zase mokra spojka bola asi v pohode, lebo najprv vymenili tu a prevodovke to nijak nepomohlo :-)
Hodnoty výkonu a vlastně i podávané výkony (byť vždy měřeno s prázdným autem) jsou, dalo by se říct, v pořádku. Ale vědomí, že se pořád jedná i litrové tříválce mě pořád odrazuje. Jel jsem s tím v Octavii a ono to jede normálně, ale stejně v hlavě mám pořád vidinu pidimotoru, který bych viděl jako základ tak v autě o třídu níž.
Takže psychologický problém? Já ti rozumím, mám to taky, ale v takovém hatchbacku bych to asi toleroval. Já z těhle "malorážek" projel více aut, některé byly i fakt dobré a v hatchbacku bych si to i koupil (kdybych takovy auto potřeboval :D), jinde to už taková sláva nebyla, ale vlastně to pořád jelo nad úrovní nějakých HTP a starších udušených 1.4ek a mnohých 1.6 atmo.
Já si pořád říkám, že podladěná 1,6T , nebo 1,8T a klidne i 2.0T by udělala více parády. Vím, že na výkony kolem 80kW to už je nesmysl. Ale mluvím o těch silnějších kolem 110Kw. Tam.sice VW má 1,5, ale tu bych zase dal právě na hodnoty 80+. Mít tam menší turbo jen jako pomocníka co se rychleji roztočí a bylo by to příjemné ježdění.
Aj za mňa je G VIII z koncernovej trojice najškaredší / hlavne predok a prístrojovka /. U mňa stále vedie z koncernu Leon ale pri koncerne by som mal momentálne problém s cenami a ak by som chcel automat tak s DSG . Tu kórejci robia parádnu robotu lebo za tieto prachy už máš https://www.sauto.cz/…/xceed/178190651 so štvorvalcom . Koncern mám rád ale pri ich cenách je momentálne ne-ku-pi-teľ-ný. Ináč G VIII je dobré auto ale strašne drahé.
Souhlas, G8 je nepodařená generace, hnusný předek i interiér a dát 851tis Kč za litrový 3hrnek s DSG je vyhazování peněz oknem. Rád bych věděl, kolik z těch 3123 ks bylo prodáno soukromě ;-) Navíc v podobné kombinaci (i bez MHEV)...
Za rok by mi to trvalo dlouho, ale dej mi jeden nebo dva měsíce a najdu ti to. Někam jsem nedávno psal přehled reexportů aut za prosinec a Golf tam byl.
Doplnění: Registrace za prosince 2022 dle SDA 85 kusů VW Golf, ve stejném měsíci vyexportováno 68 VW Golf mladších jednoho roku
Nejsou to stejné vozy. Těch 68 kusů Golfů vyvezených bylo ve stáří od jednoho do dvanácti měsíců. Stejně to dělají třeba s Formentorem - dají to na značky a v řádu měsíců je většina vozů odhlášena z důvodu exportu. Hodně se vyváží i Polo, TRoc, Tiguan, z Fordů hlavně Kuga a Puma, Renaul Clio, Peugeot 208. Za prosinec byly ve vývozech i deset Range Roverů a deset géček AMG od Mercedesu, ale to asi budou vývozy do Ruska.
Doplnění: Takže registrace Golfů privátní (fyzické osoby nepodnikající) - květen 2022 35 kusů a prosinec 2022 osm kusů. Vývoz v květnu 2022 devět kusů VW Golf registrovaný 12 měsíců a méně.
Zase nepřeháněj, jako na jednu stranu tady z toho motoru v Rapidu a Fabii někteří místní dělali dálniční střelu, ale proti Felicii s 55kw tohle má trochu větší náskok a 0-100 nemusí tolik říkat o nějaké dynamice za jízdy. 110koní na malé a pořád docela lehké auto není zas takovej pruser.
Nebude to žádná hitparáda, ale vůbec bych se toho nebál a s Felicii bych už vůbec nesrovnaval.
Na druhou stranu, lidi co bez 300koni nevyjedou ze dvora, tak to bude problém.
já s tím problém nemám, proto píšu "pro místní honiče" (nemyšleno onanysty) :), ale pro ty, jak píšeš " co bez 300koni nevyjedou ze dvora", na který jsem už háklivej.
Tak těch 660 je u Toyoty za nejnižší výbava Active. V článku se uvádí, že testovaný model je přes 800 a za to je u Toyoty nejvyšší výbava Executive. Na tom snad ani není co provnávat.
V Active máš adaptivní tempomat a 7 airbagů, tedy na dnešní dobu takový standard a nic co tě překvapí. O blbostech jako infotainment či čtení značek nemluvím. V Executive máš pak vyhřívaný volant a Smart Entry and Start. Jen uvádím to co sama Toyota vypichuje dopředu.
Ten Golf Life má taky adaptivní tempomat, Airbagy snad už mají všechna auta na maximu od základu ne? Ale to nějak nesleduji, snažím se nebourat :D Pak automaticka klima, senzory, vyhřívaná sedadla a volant a i čelní sklo.
Oproti základu má ten Golf za 850 kola 18", zatmavená skla, barvu (to je metalíza? tak to jo no :D), + dva nějaky pakety po 30 litrech, netuším, co tam je a LED světla. Asi to není žádná palba..
Nebourat se snažím taky a dneska chyběl kousek abych sejmul bábu na chodníku. Ještě teď se klepu, výstraha jak hrom. Zapoměl jsem jak blbě drží Peugeot na sněhu.
To co má ten Golf navíc rád oželím. Není nad obyčejnou halogenku třeba.
Ještě ti sem hodím takový přehled konkurence, tzn nejlevnější verze Hatchbacku kompaktní třídy s automatem.
Golf 1.0 TSI 81kw - 688 tisíc
Fokus 1.0 EB 114kw - 696 tisíc
Megane 1.3TCE 103kw - 645 tisíc
Corolla 1.8 HSD 103kw - 668 tisíc
Leon 1.0 TSI 81kw - 642 tisíc
308 1.2PT 96kw - 680 tisíc
Astra - naprosto totožné
i 30 1.0TGDi 88kw - 480 tisíc
Ceedu nejde konfigurátor, ale bude to asi podobný jako Hyundai
Krátkej Megane je ale dost malej uvnitř. Motor fajn, ale čekal bych u Renaultu větší odstup třeba od Fordu nebo VW, spíš na úrovni toho Háčka.
Ceed nemá ten litr v automatu asi vůbec, manuál je za 450... za akčních 525 je 1.5TGDI DCT. Takže za mě Ceeda.
Tak ono to není tak jednoduché. V Golfu člověk dostane třeba super sedačky, proti kterým má Toyota spíš trestanecké lavice... z nějakého důvodu se ta evropská auta stále prodávají...
Tak do RAV4 za ceníkových 1.6 mega už nic dražšího naklikat nešlo a pořád to má jen trestanecké lavice (teda spíš lavičky - pro Evropana jsou ta sedadla prostě malá, krátké sedáky bez možnosti nastavení)
Takze mluvíš o ravce, ne o toyote. Ozzman měl možnost ost vyzkoušet celou řadu corolly, tak ví o čem mluví.
Corolla mela jedny z nejlepších sedacek, ovšem jen v executive. Rav4 má průměrné sedačky všude.
Corolla je fajn ale hlavne Kombi a to kvôli rázvoru a tým pádom mieste vzadu. HB je vzadu dosť malé. Minule písali že ten motor 1.8 HSD bude od 2023 o čosi silnejší tak aj to bude fajn ale myslím že aj cena pôjde o čosi hore. Momentálne v segmente C má naj ponuku cena/hodnota kórejský H/K a robia to fakt dobre.
Hybridna Toyota je za 31 500 €, Golf s tymto motorom a nejakou vybavou navyse za 32 500. Ked ponukne Toyota matrix svetla, potom sa mozu porovnavat. Myslel som, ze Toyota je vyhodnejsia, ale ani VW nejak nezaostava. Staci vyhodit par asistentov a je lacnejsi.
Led plus su hmlovky a prisviecovanie do zakrut naviac, matrix svetla stoja 1900 € a aj tak vyjde golf s tymto lacnejsie, ako corolla executive, ktora to ani nemoze mat. Zalezi od priorit. Ked uz mam dat za nove auto 31 000 €, tak nech to svieti.
Mozno aj ma, ktovie, pise sa tam o Predné projektorové Bi‑LED svetlomety s funkciou adaptívnych diaľkových svetiel (AHS). Asi moja chyba, bol som v tom, ze to len zapne a vypne dialkove svetla. Ale aj to je lepsie ako nic.
Protože neznáš ty systémy. Ano, muze to být pro jednodušší lidi matoucí, protoze jsou lini se zeptat. Jsou 2 systémy zjednodušeně. AHB, automatické přepínání dálkových, a AHS, což jsou matrix. Pak je třeba ještě AFS, to ma např chr. To jsou zase adaptivní projektory.
Mohla by to toyota napsat srozumitelnější, ale člověk aspoň pozná, kdo se na to aspoň zeptal, nebo dává své domněnky za fakt.
Není chyba lidí, že si musí Toyota vymýšlet spešl názvy asistentů a pak se nedá najít, co který dělá. Mně taky trvalo spoustu času, než jsem zjistil, že Yaris Cross může mít ve vrcholné výbavě matrixy. Přehlédl jsem, že v jiné sekci ceníku jsou automatická dálková, tak jsem myslel, že jsou to ona.
Golf má v základu adaptivní tempomat, parkovací senzory, vyhřívané sedačky a volant, kožený volant a páku, LED světla, litá kola... Corolla z tohoto nemá nic, naopak má navi a kameru. Z mého pohledu je teda o dost líp vybavený základní Golf.
Skoro vše co emel napsal corolla ma v tomhle zakladu. Ano jsou tam ocelový kola, ale led světla, adaptivní tempomat, automatická klimatizace dvouzonova, multifunkční volant, k tomu ještě parkovaci kamera, navigace a další.
Základ je Active. Kožený volant a řadička jsou v Comfort. Parkovací senzory jsou v paketu Tech dostupném pro Comfort (to bych třeba s kamerou oželel), stejně jako bezklíč a vyhřívání sedaček (to je must-have). Výdechy klimy vzadu jsou až v Executive (to nechápu). Vyhřívaný volant je v GR Sport.
o koženým volantu nepíšu, ale o multifunkčním.
jo bezklíž a vyhřívání sedaček bych taky nedokázal oželet. U mně by bylo jasné, co bych vybíral, ale to v dané konfiguraci by byl golf taky ještě o 100k nahoře.
Active má právě tu dvouzónu automatickou, led světla, parkovací kameru, adaptivní tempomat ( ten byl u hybridů vždy standard ). Za mne nema cenu corollu brat v active a vzit rovnou Tech o 30k vic.
No počkej... Tech je paket pro Comfort, takže příplatek je 40t za Comfort a 40t za ten paket, takže +80t.
Golf má v základu adaptiv, autoklimu, koženej volant, vyhřívanej volant i sedačky, senzory, bezklíč, LED i litý kola... tak je asi v tom základu vybavený líp, ne? Kameru připlatíš za 8.500 a navi neřešíš...
A nebo ještě jiný úhel - nejlevnější Corolla s vyhřívanýma sedačkama je 750, jediná co má vzadu výdechy ventilace je Executive za 900.
Jo sory, blbě jsem to napsal, nemyslel jsem tech, ale comfort. A pak samozřejmě vzít tech k tomu, pokid nekdo chce. Jak jsem psal, já bych doplnil spoustu "must have", takže u obou aut jsem na jiné ceně i jiném motoru. Nicméně radsi bych vzal méně vybavenou corollu, než ten golf. Cenově by to vyšlo na stejno, jen corolla s lepším motorem.
No jenže v tom Comfortu ty dvě věci co píšeš nemáš, až v tom paketu... a diskuse byla o základu - "No u Toyoty holobyt většinou znamená střední výbava VW", což je teda spíš obráceně... abys vyrovnal Life, musíš vzít Comfort s paketem Tech.
Za mě když Golf, tak GTI, s manuálem... 900t je dost, ale na ty dnešní ceny ne až tak extrémně. Problém je, že první hezký kola jsou až 19", povinně s DCC... no, dělají to dobře :-)
Jak jsem psal, pro mne to je must have, ale to jsou další věci, které nemá ani golf. Takze můj výběr by byl úplně jinde. Pokid bych řešil každou korunu, tak tech by byl jasný.
Jaké?
Já tyhle "must" nemám tak natvrdo, vždycky jde o konkrétní nabídku a určení auta. Golfa v úplném základu si představit umím... bylo by mi trošku líto nevzít tam ty ergo sedačky třeba, ale pokud by to bylo auto na kratší trasy, tak by to nakonec mohlo zůstat tak jak to je.
Stejně je to blázinec... kdo řeší každou korunu, vezme malej hatchback za třičtvrtě :-)
My jsme teda magoři a tak jsme si to koupili, neb manželka prostě bez DéEsGé prej už jezdit nechce. Ve stejné verzi Life, ale bez příplatků (jen couvací kamera navíc) to vyšlo bratru na 550tkč. A to mě zase tak špatný nepřišlo (máme ho už více jak rok), když vezmu že G7 (ikdyž subjektivně hezčí) stál lehce jetej témeř stejný peníze.
Pokud si dobře vzpomínám, mají Golfy s výkonem do 110 kW jednoduchou zadní nápravu a s tou je "spojena" palivová nádrž o objemu 45 litrů. Verze od 110 kW včetně mají palivovou nádrž s objemem 50 litrů, verze 4x4 pak 55 litrů. Čili můj dotaz zní - jedná se o chybu v tabulce, nebo se něco změnilo?
Všetkých novinárov v západnej Európe? Euro NCAP? Rodičov malých detí? Alebo (z iného uhla pohľadu) tých, ktorým asistenčné systémy lezú na nervy a uprednostnia auto, kde sa dajú vypnúť alebo aspoň fungujú bez obťažovania?
Za cenu testovaného tříválcového Golfa mám Tucsona v plné palbě 1.6 TGDI 110 kW MHEV s automatem. To bych musel být fakt velký odpůrce SUV, abych šel místo toho pro Golfa...
Proč za 9 litrů jezdit v hybridním Tucsonu? :-) Náš (naštěstí) zcela nehybridní Karoq 1.5 TSI má dlouhodobý průměr 6,4 l/100 km, a to často jezdí kratší jízdy. :-)
Proč jezdit v karoqu za 6.4, kdyz můžu za 5.5 jezdit v ravce nebo za 4.5 v corolle cross? Případně za 6.4 v highlanderu.
To je docela smutný, stejně velká corolla cross jako karoq, má to 198k, dynamiku o které si karoq může zdát a ještě to jezdi o 2l ( 30% ) usporneji.tomu říkám vrchol techniky od vw. A jako bonus s jednodušší technikou než to TSI.
https://www.sauto.cz/…-cross/185177573 vs https://www.sauto.cz/…mentor/184477688
. Zabudnite na Karoq . Bol som Corollu Cross pozrieť je pekná ale vzadu je málo miesta . To fakt niekto pri aute za 1 mil + kč rieši spotrebu ? Ale no tak . Formentor má aj 4x4 kdežto " 4x4 " pri Toyote je bez aktivácie Trail / Corolla Cross ho nemá / prakticky nepoužiteľný https://www.youtube.com/watch?… aj materiály v Corolle Cross dosť skritizovali .
Spotřeba není řešena ekonomicky, ale ekologicky a snizeni zavislosti na surovine, kterou nemusime dovazet z diktatur. Že stejně velke auto, mnohem silnější, spotřebuje o 30% méně zdrojů.
Corollou CROSS jsem se byl pro zajímavost projet a proti Karoqu působí uvnitř lacině a vzadu i stísněně, nemluvě o menším kufru. Pro mě nekoupitelné auto. :no: Nemluvě o zcela nevyhovujících motorizacích. :no:
Nevyhovující motorizace, málo místa a laciné? Tak jsi právě ukázal, že jsi v tom ani neseděl. :-[]
Přestaň si vymyslet a obhajovat svoji garaz za kdejakou lež jako Babiš. Že ty ho volis co? To by odpovídalo :-[]:-[]
Ted uz jsem utekl, ale ta souvislost je
Tvé vidění světa je fakt trapné. :no:
Opravdu nemám potřebu obhajovat naše auto, jen jsem uvedl naše zkušenosti s jeho spotřebou. A ty jsou pozitivní, ostatně jako s celým autem. :-)
Mě prostě baví, jak neuvěřitelný strach je pustit základní Golf mezi novináře :D
Prostě i tenhle R3 chcípák nacpou výbavou, která nejvíc ovlivňuje pocit. Takže LED světla, ergo sedadla a podobně blbůstky, které běžný skromnější zákazník běžně ignoruje...
No, i po dovybavení to za tuhle cenu není nic než bláznovství. Golf 8 je bohužel totálně nevydařený pokus. Zajímavé jsou jen TOP motorizace a verze, ovšem jen pokud se člověk nepodívá do ceníku...
A i když člověk tohle vše zvládne iracionálně přehlédnout, tak laciné provedení a laciné detaily na Golfu 8 prostě přehlížet nelze.
Souhlas, že dnešní GTI za 1,2 mega a R za 1,6 mega je šílenst. Vždyť ještě nedávno byl ten R do milionu (a považován za i tak drahý) a GTI za nějakých 700tis. Michlova hyperinflace je jedna věc, ale cenotvorba VW, kde zřejmě jednu třetinu ceny tvoří pokuta za dieselgate a druhou třetinu transformace koncernového molohu na boj s Elonem, je věc druhá.... (nebrat prosím doslovně :D )
Dobrý postreh. Ono sa pekne napíše, že síce cena je vysoká, ale to len preto, že je tu kopec príplatkov, ktoré si nemusíte priplatiť a potom je cena oveľa prijateľnejšia. To vytvára dojem, že veď to auto v teste je fajn a ak si aj nepriplatím drahé príplatky, stále to bude to fajn auto z testu. Ale to už tí potenciálni kupujúci nikdy nezistia, že bez tých "zbytočných príplatkov" je to bieda. Také auto nikde v teste neuvidia a nezistia, že ten základ nepôsobí zďaleka tak dobre (od spomínaných plochejších sedadiel cez základné svetlá až po menšie displeje).
navíc ty příplatky člověk prostě chce - pořádná sedadla a světla jsou základ (za mě důležitější než třeba pár koní navíc), ty ceny "již od" jsou nesmysl.
Na druhou stranu zaplaťpámbu za systém příplatků. Japonský systém, kde nedostanete HUD bez střešního okna nesnáším už úplně :D
Tiež neviem, čo je horšie, mať v základe hov_o a za každú jednu vec si priplácať, alebo mať solídnejší základ, ale len povinné balíky príplatkov aj s vecami, čo človek nechce. Nedávno som tak pozeral nejakého Japonca a jediné, čo mi stačilo priplatiť k inak slušne vybavenému základu boli vyhrievané sedadlá (bežne príplatok v hodnote cca. 300 eur). Ale smola, riešenie bolo len vyššia výbava za cca. 5000 eur. Ak ale človeku sadnú tie japonské balíky a u európskych áut by si ich aj tak priplatil, dostane to u Japoncov oveľa lacnejšie.
Ve finále jde o to, kolik stojí auto podle tvých představ a případně kde z těch představ musíš slevit (a to na obě strany... oželet něco co jsi chtěl a nebo vzít něco co jsi nechtěl). Jo, občas se s tím japonským systémem žít dá... u většiny aut je minimálně jedna věc k naštvání. Za mě typicky to, že mi k lepším motorům a světlům nutí kůži, panoramu, velký kola a asistenty :-)
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Tak abys neřekl, tak tady máš článek z jiných zdrojů, než podle tebe "neobjektivního" AF. :-) Nebo si myslíš, že i iDnes je dezinformační bulvár? :-) https://www.seznamzpravy.cz/…vozce-aut-223814#…
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
No a TEĎ K VĚCI (JAK to je jsem ti už VÍCKRÁT vysvěloval) = PROČ bereš info ÚMYSLNĚ FURT JEN z tak moc nekvalitního neseriozního zdroje, kde jsou ÚMYSLNĚ JEN jednostranné (neobjektivní) info
a platí teda víc a) nebo b) nebo je to prostě c)? :-)
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Výše vidíš důkaz, že lžeš. Nebo je pro tebe i druhý nejčtenější zpravodajský server v ČR taky "nekvalitní" a "neseriózní"? :-) A šéf největšího českého automobilového importéra tomu podle tebe taky nerozumí? :-[]
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
nojo ostatní STEJNĚ CHYTRÝ jako ty = taky nechápou = tos myslel že nevim? :-!
No a TEĎ odpověz :-)
a můžeš přidat JESTLI chápeš KRÁVOBLBOST cos napsal pak = že blekot někoho v rozhovoru NESOUVISÍ s kvalitou seriozností webu (i když ten Plesl Babiš.. :-!
Proč mi vždycky přijde, že mají testeři extra těžkou nohu? Se stejným motorem jsem jezdil s manuálem (teda bez elektrifikace) ve Scale (ano vím, trochu menší auto) a z ČB do Prahy dojela za 4.5l. Normálním způsobem jízdy, ani loudal, ani závodník. Přes 5 to auto jezdilo jen po městě.