Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Nejprodávanějším BMW M v roce 2022 byl… elektromobil

24 komentářů

Flajzi
Z toho bych se nehroutil, není to jediné Mkové BMW, co má přes dvě tuny...
uxauxa
majitelům přeju aby je auto neugrillovalo za živa a dojeli kam chtějí...pro mě je elektroplečka zadarmo drahá..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět jde jen o manipulaci s fakty. To, že se jednalo o nejprodávanější model eM určitě je fakt.

Ale to, že to je důkaz vzestupu elektromobility a její obliby je manipulace a lež. Kdyby totiž označení eM dostala třeba základní X1 s dieselem, tak by to byl dost možná nejprodávanější model. A znamenalo by to snad vzestup popularity dieselů v roce 2022???

A přesně takto se manipuluje s fakty v dnešní době... V lepším případě se překrucuje pravda. V tom horším případě to je jako projev AB 😒]
Flajzi
Čteš v článku něco, co tam není, ty manipulátore... 😉 Sám tady manipuluješ a podsouváš tady něco, co v článku nijak řečeno není...
Nikde se v článku netvrdí, že je to důkaz vzestupu elektromobility a její obliby...
nippon
A cez 2 tony!!
LORASI
no, vsetko sa meni ... staci sa pozriet na nove "pure" AMG C63 😊
Flajzi
No, není to totéž. Není to důkaz o vzestupu elektromobility a její obliby, ale že M modely dorazily i do světa elektrifikovaných vozidel. Pokud v tom nevidíš rozdíl, můj problém to není, holt jsem na hodiny češtiny nechyběl tolik jako ty.
Mimochodem, i kdybych připustil, že je to totéž, v čem spočívá ta lež? Že M modely nedorazily do světa elektrifikovaných vozidel?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, já taky píšu ze to je fakt. Jenže ty souvislosti se úplně překrucují.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Není?
A tohle je asi co?? "Je to pro nás jasný signál, že jedinečný pocit M dorazil do světa elektrifikovaných vozidel."
MrBeranek
Ale tady se bavíme, rozumím tomu tak, o plnohodnotných Mkách. Ne o autech, na které to BMW plácne, aby se to lépe prodávalo. Nominální výkon na papíře určitě není to hlavní. Jakože M3 E46 s 346 koňmi je o to méně Mko než i4M50, co má skoro 550 koní? Nemá to benzínový motor, tak to nemá se sportem nic společného. Je to jen v přímce rychlá tramvaj.

A co brzdy? A co podvozek? Chtěl bych vidět i4M50 na okruhu, jak by si tam vedla a ukázala, co v ní z motorsportu vězí. Asi nic, se obávám. Baterky by se uvařily za pár kol, výkon by klesl dolů, gumy a brzdy by kvůli váze nosorožce záhy přestaly fungovat a podvozek se sportováním asi tak moc společného nemá. Tohle je výsměch motorsportu a urážka "AUT".
MrBeranek
Pak tam tenhle zkratkošlap nemá tuplem co dělat. "Pure M" je z definice benzín.
Avatar - iudex
iudex
M paket je len výbava, takže tá sa pochopiteľne nezapočítava, ale tie M Performance už patria pod divíziu M a teda myslím, že do tých štatistík sa započítavajú. Ale stopercentne si nie som istý.
Každopádne s Tebou nesúhlasím, že M Performance ani elektrické Mká nemajú nárok nosiť M badge: ak má i4 M50 výkon vyšší ako M3C, tak má určité právo mať označenie M. Z môjho pohľadu viac, ako krabica X5M. Napokon ani BMW to i4 M50 neradí medzi plnotučné Mká, ale medzi M Performance. A to je pri aute so 400 kW (!) plne opodstatnené.
Avatar - iudex
iudex
To si práve nie som istý, mám pocit, že pod divíziu M zahŕňajú nielen čisté Mká, ale aj M Performance (tzv. M-light). Je ale pravda, že v prípade zahrnutia M Performance by ma prekvapilo, že najpredávanejším nie je M340i, prípadne M135i.
LORASI
s velkou pravdepodobnostou je clanok o "pure M" kategorii ... v ziadom pripade nejde o Mpacket a a nejde ani o "plebejske" modely M40i, ci M50i a podobne
MrBeranek
Nebo jsou "Mka" i auta s Mpakety? Mko, kam se podíváš? Ostatně stejně BMW ohýbá statistiky prodejů "eMek", když tam počítá i všechny M Performance modely (M340i, X3 M40i, M340d a pod.). Nic proti těm autům, jsou dobrá, ale "Mka" to nejsou.

Tahle elektroplečka si takové označení nezaslouží už vůbec. M totiž znamená Motorsport.
LORASI
pozri si pm
LORASI
a mezdzi nami .... i4 m50 je fakt vyborne jazdiaci BEV a celkom slusne pouzitelny v beznom zivote. samozrejme, problemom jej realny dojazd hlavne v zime a z dizajnoveho hladiska "bobria maska" 😊 navyse, je to sice mko podla rychlosti, zrychlenia a jazdnych vlasntosti, ale pri vyuziti jeho dynamiky bateria dlho nevydrzi
Amaterasu-o-mi-kami
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu-o-mi-kami
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu-o-mi-kami
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu-o-mi-kami
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu-o-mi-kami
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
Tak ak je najpredávanejším autom s označením M elektromobil, tak je to objektívny fakt. Nikto nič neprekrúca ani nemanipuluje.
Druhá vec už je, prečo je tomu tak. Ak sa pozriem na cenu i4 a jej spaľovacieho súrodenca 4GC, tak vidím, že elektromobil je cenovo výhodnejší. keď napr. i4 s 210 kW motorom stojí toľko, čo 430i so 180 kW. To, že je to dosiahnuté tým, že 4GC (a iné spaľováky, platí to všeobecne) brutálne zdražujú, až dosiahli úroveň EV, je už druhá vec.
Arese
😒] :yes: