Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Jak prodává Škodovka ve světě? Bestseller nepřekvapí, Fabia není ani na stupních vítězů

20 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Říká se, ze SUV varianty jsou oblíbenější než klasické.
Kamiqu se prodalo vic nez fabie, Kodiaq si vedl lépe než Superb, jen Karoq je na tom mnohem hůř než už tak poměrně neúspěšná Octavia, která zažívá posledních pár let pád prodejů.
Čím to asi bude? To je to tak špatné auto, že v době SUV se prodává hůř než normální karoserie?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Octavie doplatili aj na cipovu krizu... a tie sukromne su mozno pozierane aj scalou....
traveldrive
Vyššia cena, blbý infoteinment a slabšia technika kvôli údajnému parazitovaniu na Volkswagene. Nestačí? Octavia v poslednej generácii okrem nárastu rozmerov nepriniesla nič nového, ale naopak si pohoršila. Karoq mi príde pomerne malý a vzhľadom na to drahý, takže zákazník si možno radšej priplatí za väčší model, ale to je môj pocit, reálne dôvody môžu byť aj inde.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nejsem cílovka, ale... Karoq mi přijde malý, těžký a krabicovitý, 4x4 bylo vyhrazeno top motorizacím, cena vysoká, po FL je ošklivý. Proč ho chtít?
Johnn
Nepřijde Ti to, to je realita.Karoq je prostorově malé, technikou ošizené auto ve své třídě vzhledem k ceně samozřejmě.
Kvalita celého portfolia je spíše podprůměrná. A kupující na to reagují.
Avatar - Mikesus
Mikesus
4x4 u kompaktních SUV neni priorita si myslím. Krabicovity mi přijde vetsina SUV, to asi taky nebude. Pak už zbyva, malý, těžký, drahý, ošklivý, podprůměrný.
Arese
Ani to není pravda. Délkou jen 4,38 cm je Karoq skutečně kratší, než řada jeho konkurentů, ale dohání to skvělým prostorovým uspořádáním platformy MQB a bezkonkurenčně hlubokým kufrem (bráno bez příplatkové mezipodlahy samozřejmě). Rozhodně ani není těžší, než konkurenti a o celkové podprůměrnosti vůbec nelze hovořit - naopak dodnes ve svém segmentu patří mezi nejlepší modely (zvláště pak nabídkou motorizací - např. 2.0 TDI a 2.0 TSI nedokurvené hybridizací mu konkurenti mohou jen závidět.) S hodnocením faceliftu jako spíše zhoršení designu souhlasím.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mohou mu závidět chybějící hybridizaci. A jako jediné SUV se v době SUV prodává hůř než klasická karoserie. Takze jaký je důvod?
Kamiq se prodává lépe než fabia, kodiaq se prodává lépe než superb, jen karoq ma polovinu co octavia.
Spis to vypadá na suverénně nejhorší suv co teď škodovka nabízí.
Avatar - Emel
Emel
Těžko se to srovnává. Kamiq je SUV od Scaly, ne od Fabie... ale taky bys mohl Fabii a Scalu sečíst jakožto zástupce klasiky a srovnávat s Kamiqem.

Z mého pohledu, pokud srovnám ta SUVka mezi sebou, tak je 88t Karoqů vs. 96t Kamiqů spíš úspěch Karoqu, jakožto dražšího modelu.

Octavia byla největší hvězda Škodovky, svého času evropská #5 a #2 ve třídě... to Fabia nikdy tak úspěšná nebyla a ve své třídě byla přinejlepším někde v druhé půlce top ten.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A scala je fabie. Už jsme to tu řešili a odpovídá to. Scala je B segmentu technikou B segmentu, snažící se prezentovat jako levnej C segment.
Ale akceptuji ten součet. U kamiqu beru číslo jako velký úspěch ma to jal to auto nic nepridava. Karoq je prodejni propadák, kdyz je v nejžádanějším C segmentu.
nlsk
Všade čítam správy ,aký obrovský úspech zaznamenala Škoda na indickom trhu (51900ks). Menej sa už hovorí ,že to je ´´pekné´´ 13 miesto (z 15 značiek na indickom trhu) .
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak aspoň musí ukázat, že někde rostou ne?
TT
Problém je, že Škoda proste už nie je lacný lowend. Nemci ju kupovali pre svoje deti, študentov, v Anglicku to bolo podobné, proste lacné vozítko. VW dodal image a zdvihol ceny, takže tu valcuje logicky Dacia. Image lacného auta len tak nezmeníš, aj keby si mal modely na úrovni RR.
Johnn
V článku prodeje 71200 ks v ČR a podle registrací 62905 https😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak třeba jich 9000 zvladli zničit po cestě k zákazníkovi, tak to zaplatila pojišťovna 😒]
Ještě je nestihli registrovat, ale defacto je prodali.
Arese
...s přímými nástupci Fabie, Kamiqu a Scaly, je to její konec, protože svým tradičním zákazníkům, hledajícím skvělý poměr cena/užitná hodnota, už nebude mít vůbec co nabídnout.... 😲 😲 😲 😐 :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A taky by jim prospělo oprášit design Yetiho, v současnosti to je úplně uniSUV+EU design. Až teď doceňuji nadčasovost Yetiho.
johny555
Taky si myslím. Problém je v tom, že koncern neumí jednoduše vyrábět jednoduchá auta. Díky současné strategii výroby a vývoje, ta auta už nejsou konkurence schopná. Možná v ČR, ale mimo ČR Škoda skoro nic neznamená (kromě Oktávie).
Renault má třeba Dacii, která je velice úspěšná. Protože umí vyrábět relativně jednoduchá a levná auta pro masy. Škodováci se zuřivě brání být "levnějším a obyčejnějším" VW. A to jim nejvíc škodí.
Avatar - Emel
Emel
Dacia je úspěšná, ale Škoda je jasně úspěšnější. A cesta Dacie není pro každého... sice prodají relativně dost aut, ale nic moc na tom nevydělají. Evropská legislativa levným autům příliš nepřeje...
Arese
Přesně tak. Celá zločinná politika EU v oblasti automotive má za cíl individuální mobilitu co nejdříve znepřístupnit většině Evropanů!!! 😲 😲 😲 :no😒br />https😐/www.autoforum.cz/…ne-vypinani-aut/