Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
3_diamanty
Zlaty manual... vidime ze opat nesklamal.... a vzdy bude este aj lacnejsi a zabavnejsi ako automat.... musim priznat ze tento test som si rad precital ( fakt ma vobec nezaujima tu citat o nejakom el. Nire ci leafe hoc tiez maju svoju cielovku ) ... a je napisany vskutku paradne.... zaciatok roka je teda fakt ostry... ale ako sa vravi.... zacneme naplno a... a postupne zvysujeme tempo :yes:
U víkendovky na zábavu je manuál fajn. U daily už bych se z automatu vracet nechtěl.
Protoze si to zkusil, On ne… manual jen v zabavnem aute, jinak uz je to volba penezenky (coz chapu)
Nekde penezenky, nekde rozumu. Ono ne kazdej vyrobce umi udelat automat o ktery bych vzdy a za kazdych okolnosti stal a jeste priplacel.
ták určitě, ale pořád nemusíš zůstat u jedné značky 😊 Ale tady je to hlavně o tom, že většina lidí, co zde na automaty nadává s tím nikdy moc nejezdilo, nebo spíš nejezdilo vůbec a dělají to z principu
Samozrejme je to aj o peniazoch. Pointa hotheču je, že ide (má ísť) o DOSTUPNÉ zábavné auto na každý deň. No a s manuálom (ktorý je obvykle o 2000-3000 eur lacnejší ako automat) je k tej podstate bližšie. Aj keď v dnešnej dobe, keď autá zdražujú čo mesiac a hotheče stoja o 10000 viac ako pred 5-6 rokmi, už je tá dostupnosť taká relatívna (v r. 2016 stál GTI Performance 28730 eur (základ ešte menej), dnes základ 37890 eur).
Tak u HH tam jsou dva pristupy, ktere jdou principielne proti sobe. Mit co nejdostupnejsi (cti nejlevnejsi) auto, takze s manualem, vs mit jedno auto na vse, i na kazdy den, a tam bude zase lakat automat.
Ja to spis myslel ale tak, ze ne kazdy umi udelat dobry automat (vlastne, ani manual neumi kazdy), takze kdyz chci treba neco kam se dava aisin a ten mi nesedi, budu zvazovat manual resp. komplet zmenu vyberu. Mne treba nesedl automat v mondeu, proto bylo v manualu.
Ja to spis myslel ale tak, ze ne kazdy umi udelat dobry automat (vlastne, ani manual neumi kazdy), takze kdyz chci treba neco kam se dava aisin a ten mi nesedi, budu zvazovat manual resp. komplet zmenu vyberu. Mne treba nesedl automat v mondeu, proto bylo v manualu.
Môj postoj poznáš, ja uprednostním aj horší manuál pred lepším automatom, čo je presne prípad BMW 3 (špičkový ZF 8° vs priemerný 6°manuál). A v tých hothečoch sú tie manuály poväčšine slušné, žiadny lekvár á la starý Citroen. Druhá vec ale je, že dnes už na výber máš len vo veľmi málo hothečoch, okrem testovaného základného GTI je to len Focus a i30N, väčšina má len automat, takže o uprednostňovaní toho alebo onoho môžeme poväčšine už len teoretizovať.
Alebo teda zamakať na sebe a zarobiť na (základnú) M3, tam manuál stále je. 😁
Alebo teda zamakať na sebe a zarobiť na (základnú) M3, tam manuál stále je. 😁
+1 - radši manuál.
Manuální HH - ještě TypeR, obě Toyoty, dejme tomu Octavia (není to hatch... což teda Civic taky ne).
Manuální HH - ještě TypeR, obě Toyoty, dejme tomu Octavia (není to hatch... což teda Civic taky ne).
Tak ten Civic type R je opačný prípad ako väčšina, tam je len manuál, ale princíp je rovnaký, tiež tam nemáš možnosť voľby medzi manuálom a automatom, to majú len spomínané 3 hotheče. Samozrejme v tomto prípade by mi to nevadilo.
Inak ako som s nádejami očakával type R, tak je pre mňa veľkým sklamaním kvôli tej brutálnej cene, ktorá popiera celú pointu hotheču. Tak som ho nejak vytesnil. 😒]
Inak ako som s nádejami očakával type R, tak je pre mňa veľkým sklamaním kvôli tej brutálnej cene, ktorá popiera celú pointu hotheču. Tak som ho nejak vytesnil. 😒]
Jo, jasně... i Toyota má jen manuál, takže ten výběr v rámci modelu tam není. Pak tedy Octavia RS.
Ten price gap je tam u TypeR pořád. Když stál GGTIP 650, stál TypeR 900... teď stojí GTI 900 a Civic 1,3.
Ten price gap je tam u TypeR pořád. Když stál GGTIP 650, stál TypeR 900... teď stojí GTI 900 a Civic 1,3.
Opäť budem pri tých cenách trošku oponovať. V r. 2016 stál GTI Performance 28730 eur a type R 30990, rozdiel 2260 eur. Dnes je to 37890 vs 54990, rozdiel 17100 eur. Takže price gap brutálne narástol.
Reálne je type R tretím najdrahším HH vôbec, po 400+ koňových prémiových hyperhatchoch so štvorkolkou a automatom. A pri všetkej úcte k schopnostiam type R nie som presvedčený, že to je adekvátna cenová pozícia pre mainstreamovú predokolku s manuálom.
Reálne je type R tretím najdrahším HH vôbec, po 400+ koňových prémiových hyperhatchoch so štvorkolkou a automatom. A pri všetkej úcte k schopnostiam type R nie som presvedčený, že to je adekvátna cenová pozícia pre mainstreamovú predokolku s manuálom.
Holt byly ty slovenské ceny jiné. Tady byl Golf levnější a Civic dražší... nebo už si to nepamatuju. Já mám teda v hlavě ORS vs. Civic.
Tak u nas jak jsem ti posledně psal neni ten rozdil tak vyrazny a ja osobně, kdyby mě Type-R zajimal tak bych byl ochotny ty prachy na stul položit.
Jinak s Type-R by bylo ferovějši cenově srovnavat spiš TCR dnes CS byť jasně zas je tu manual vs automat a opět je v tom cena.
Každopadně si troufnu tvrdit, že realně bude ten cenovy rozdil ještě větši. Zatim co u VW jsou stale ochotni jit cenově dolu i vic než 10% tak u hondy zřejmě nikoliv. Navic se tu posledně psalo, že Type-R je vlastně nedostupny byť u VW je ta dostupnost taky docela otazna.
Jinak s Type-R by bylo ferovějši cenově srovnavat spiš TCR dnes CS byť jasně zas je tu manual vs automat a opět je v tom cena.
Každopadně si troufnu tvrdit, že realně bude ten cenovy rozdil ještě větši. Zatim co u VW jsou stale ochotni jit cenově dolu i vic než 10% tak u hondy zřejmě nikoliv. Navic se tu posledně psalo, že Type-R je vlastně nedostupny byť u VW je ta dostupnost taky docela otazna.
Hele, před 10, 20, 30 lety jsem taky jezdil v automatech a nechtěl bych je. No, před 10 lety už některé ano. Ale pořád to nebylo nic pro mě. A to samé asistenti atd...
No a pak člověk krapet zestárne, zpohodlní a změní priority a mezi tím se vývoj posune a a automaty vyzrají a rázem je všechno jinak.
Část řidičů to odsuzuje, protože nezkusila delší čas se solidním automatem a část to prostě nemá ráda.
Stejně tak každý preferuje jiný typ automatu. Někdo rád vyjící tramvaj, někdo jedině hydroměnič, někdo miluje dvojspojku a někdo ji přímo nenávidí.
No a pak člověk krapet zestárne, zpohodlní a změní priority a mezi tím se vývoj posune a a automaty vyzrají a rázem je všechno jinak.
Část řidičů to odsuzuje, protože nezkusila delší čas se solidním automatem a část to prostě nemá ráda.
Stejně tak každý preferuje jiný typ automatu. Někdo rád vyjící tramvaj, někdo jedině hydroměnič, někdo miluje dvojspojku a někdo ji přímo nenávidí.
To já bych se klidně vsadil, že většina odmítačů automatu s ním nikdy nejezdila. Kdyby ano, tak už manuál nechce.
Možné to je, ale asi bych si na to nevsadil. A nebo s ním jela příliš krátce na to, aby si zvykla. Spousta lidí čeká, že na tom bude stát jako na rýči, nebo to bude naopak jen lechtat, ale pojede to jakoby jim to četlo myšlenky. Ona každá skříň a její soft chtějí chvilku času na sžití.
Ja osobne by som tiež nemal problém s automatom ale to DSG so suchými spojkami je stále problémové + ta cena o min. 2000 € viac tak tá to úplne zabije. Jasne že hlavne je to o peniazoch. Minule ma zarazil článok na ACZ o naj testoch 2022 a ako jedno z najhorších tam jeden redaktor napísal benzínovú 1.2 Astru s automatom EAT8. To by mala byť HDM prevodovka od Aisinu . Ja som si myslel že tie HDM prevodovky voči dvojspojkám alebo variátorom sú najlepšie a tu ju dosť skritizovali. Takže to by bol problém vybrať auto s dobrou automatickou prevodovkou ktorá necuká a nepodtáča. Takže radšej ostanem pri manuály a mám istotu. Hm ako sa nám ta diskusia o ICE aute dobre rozbehla. 😄 😄 😄
No, bohužel ani DQ200 ani Aisin AT8 nejsou žádný zázrak.
DQ381 je ale za mne naprosto fajn a ZF je jasná věc. Kdo chce tramvaj, tak e-CVT.
DQ381 je ale za mne naprosto fajn a ZF je jasná věc. Kdo chce tramvaj, tak e-CVT.
Mokrous
Asi si ho budu muset půjčit a zkusit. Minulý GTI i obyčejný Higline s DCC byl pohodlný na 16" a na 17" už začal být hlučný a udrncaný. Takže pochybuju, že na 19" lze mluvit o komfortu. Ale možná udělali v 8. generaci nějaký přelomový podvozek...
Neurobili, su to keci. Gti je v tejto generacii slabe, vsetci hovoria ze treba ist do rka po 2022 s vyladenym drift modom
Já mluvil o komfortu a ne ježdění dveřmi na bok.
No čo som videl videa pri predstavovaní tak bolo povedané že podvozkovo je GTI VIII o dosť lepšie ako GTI VII / Autožurnál-Karpat , Top Spred /
Motor rovnaky, jazdne je 8micka lepsia, ale nie o tolko, podla mna to ocenis az pri jazde na limite, kde sa dostane nalokto. A vo vsetkom ostatnom je 7,5ka lepsia. Takze kto kupil 7,5ku za stare ceny, nema dovod vobec menit a lutovat. V tom istom tyzdni som mal stastie chvilku stravit s i20n a gti na letisku a viac ma bavil korejcan
No tvl jeden z duvodu, proč jsem dal GTI šanci tak byl ten, že pravě majitele předchozich GTI předevšim 7G hovořili jednohlasně a to, že jde s přehledem o vyrazně lepši GTI. Vlastně řada z nich maji stale tu předchozi generaci doma, kdy ji přenechali manželkam či potomkum, ale o te piši, že už by se do ni ani nevratili tim jak se 8G povedla.
Za mě 2 menši minusi pač jsem přecejen měl větši očekavani a to malo citu v řizeni a ještě by se mi libil charakternějši motor byť na TSI fajn. Jo a samotny manual ač byl vylepšeny tak bych uvital ještě o něco kratši drahy, ktere jsou pouze kratši ne však kratke.
Jeden majitel to posal docela jednoduše...nejde sice o rozdilna auta jako den a noc, ale ten rozdil mezi něma je zcela zasadni.
A jestli se u R něco kritizuje tak je to jednak zvuk narozdil od GTI(CS) vysavačovy efekt a pravě drift mod, ktery si někteři po vyzkoušeni ani neobjednali z duvodu praktickeho nevyužiti a jinak hrozne fungovani v běžnem provoze.
Za mě 2 menši minusi pač jsem přecejen měl větši očekavani a to malo citu v řizeni a ještě by se mi libil charakternějši motor byť na TSI fajn. Jo a samotny manual ač byl vylepšeny tak bych uvital ještě o něco kratši drahy, ktere jsou pouze kratši ne však kratke.
Jeden majitel to posal docela jednoduše...nejde sice o rozdilna auta jako den a noc, ale ten rozdil mezi něma je zcela zasadni.
A jestli se u R něco kritizuje tak je to jednak zvuk narozdil od GTI(CS) vysavačovy efekt a pravě drift mod, ktery si někteři po vyzkoušeni ani neobjednali z duvodu praktickeho nevyužiti a jinak hrozne fungovani v běžnem provoze.
Nejak to co tvrdis nesedi, ked sa predava ovela menej 8 gti ako 7gti 😁 ci len tak placas do vetra
Ty se mi važně zdaš. Co mi ma jako nějaky prodej o samotnem produktu řict ? A co mam srovnavat na nějake produkci před 5, 10, 15 lety se součastnosti a jak do toho třeba zahrnout to, že samotny VW neni schopny dnes ani toho golfa vyrobit. Už to někdy řešil ? Jestli ano tak kdy a v jakem množstvi.
A znova ti zopakuji, prošel jsem několik for, kde je řada majitelu, kteři maji přime srovnani po 10 či 100 tisicich km s oběma řadama s jasnym a jednoznačnym zavěrem, kdy 8G považuji za jasně lepši a povedenějši. A jak si zmiňoval ty ytubery tak jednoho tam maš s TCR a ten plus ještě jeden anglan na diskuzi dokonce tvrdi, že dnešni GTI nejen, že funguje lepe než to TCR, ale je dokonce zabavnějši natož GTIP. A teď si vem, že u anglanu jsou 4 majitele na foru kde jsem chodil, ktere sralo DSG a znovu šli do toho GTI jen v manualu, jeden dokonce přechazel z CS na klasiku kvuli převodovce. Takovy imbouši prostě.
Nebo tam maš ytubera z USA co měl v ruce evropskou verzi GTI v 8G a ten tam tvrdi, že po předchozich zkušenostech s VW včetně GTI neměl žadne valne očekavani a do ruk se mu jak tvrdil dostala jedna z nejlepšich předokolek jake měl možnost kdy řidit a že ho tim vlastně VW zaskočil.
A znova ti zopakuji, prošel jsem několik for, kde je řada majitelu, kteři maji přime srovnani po 10 či 100 tisicich km s oběma řadama s jasnym a jednoznačnym zavěrem, kdy 8G považuji za jasně lepši a povedenějši. A jak si zmiňoval ty ytubery tak jednoho tam maš s TCR a ten plus ještě jeden anglan na diskuzi dokonce tvrdi, že dnešni GTI nejen, že funguje lepe než to TCR, ale je dokonce zabavnějši natož GTIP. A teď si vem, že u anglanu jsou 4 majitele na foru kde jsem chodil, ktere sralo DSG a znovu šli do toho GTI jen v manualu, jeden dokonce přechazel z CS na klasiku kvuli převodovce. Takovy imbouši prostě.
Nebo tam maš ytubera z USA co měl v ruce evropskou verzi GTI v 8G a ten tam tvrdi, že po předchozich zkušenostech s VW včetně GTI neměl žadne valne očekavani a do ruk se mu jak tvrdil dostala jedna z nejlepšich předokolek jake měl možnost kdy řidit a že ho tim vlastně VW zaskočil.
Co ma s tym predaj? Sam pises, ze gti 8 je taka dobra oproti 7 gti, ze vsetci ju nechavaju manzelkam, detom, nechavaju opustenu pri ceste a utekaju kupit 8 gti, ale na predajoch to nejak nevidno. Tak ako to je? Ci len v tvojom paralelnom vesmire?
Ty jsi važně tak natvrdly nebo nežiješ realitou ? Nebo snad viš vše přesně detailně a v tom připadě by jses tedy mohl podělit.
Arese
Opravdu by mě zajímalo, kdo si do toho hot-hatche zvolí DSG, když si za ztrátu radosti z řazení a práce se 3 pedály VW účtuje takovou pálku! Pochopil bych to pouze v případě nešťastníků s amputovanou levou nohou! 😲
Zopakuji se: "U víkendovky na zábavu je manuál fajn. U daily už bych se z automatu vracet nechtěl."
Tak hlavně, když si u Golfu GTI lze vybrat. U menšího bratříčka Pola GTI už manuál VW zařízl, přestože ho měl vyvinutý, homologovaný a rozjetou výrobu! Naprostý zločin a pohrdání zákazníky! 😲 😲 😲 😒 😒 😒 :no: :no: :no:
Mne ti nejak u tech TSI stejne nebavi řadit, je to stejná zábava jako v TDI, chybi gradace a vykonova špička. U toho GTI bych i ja asi bral manual, ale atmosfera s manualem, nebo gradujici turbomotor jsou pro mne lepsi volba.
Hovoríš o konzumných TSI (1,0 a 1,5), dvoljiter EA888 je trošku iná liga. Tam skutočne má zmysel točiť, nie je to charakterom nafťák.
Hele ta 180KW verze sice taha až po omezovač což je nějakych 6700-6800ot a na TB je to fajn, ale cca od 5000ot je to takova rovina byť do te doby opravdu pěkně graduje.
Jo, myslím to plošně, já 2.0TSI jezdil jen v jeho první generaci v Sciroccu R, to bylo fajn, ale i tak to pořád asi nebyl na točení nejzábavnější motor, co jsem zkusil 😊 Samozřejmě to bylo rychlé, o tom žádná.
Ja nehovorím, že je to najzábavnejší motor a nejdem to dávať do jednej vety s atmosférou v Caymane GTS, len som sa vymedzil proti tomu konštatovaniu o "zábave ako s TDI".
Mimochodom ku klišé o točivých atmosférach a "naftových" turbobenzínoch: môj turbobenzín dotočí 7100 otáčok, kdežto atmosféra len 6500. 😉
Mimochodom ku klišé o točivých atmosférach a "naftových" turbobenzínoch: môj turbobenzín dotočí 7100 otáčok, kdežto atmosféra len 6500. 😉
Tuhle poslední inkarnaci 2,0 tsi jsem nejel, ale u staršího tsi bych to porovnání projevu s tdi úplně nezavrhoval. Koupil jsem mladému TT z roku 07, je to ta dvousetkoňová verze tsi, resp. tfsi, motor je fajn, lehounké tétéčko s ním jede parádně, rozhodně by člověk tipoval výrazně víc než 200 koní, ale projev, to je fakt jak dýzl, ve 2,5 tis zabere a ve 4,5 tis umře, řadíš jen proto, že tam je šaltr, ne abys dostal výkon, protože stačí vrazit tam pětku a jet, je to prostě projev klasického turbomotoru, ty dnešní r4 turbo jsou vesměs v projevu výrazně více podobné atmosféře. 😉
Jo, to si popsal fakt přesně 😊 řadíš jen proto, že tam je šaltr, ne abys dostal výkon" takhle podobně to je stejnej vodvaz s 1.5TSI, nebo s 2.0 TDI 😊
R4 turbo podobné atmosféře od VW jsem tedy nejel, u BMW jo, u Fordu jo, u Renaultu/MB (1,33tce) jo...
R4 turbo podobné atmosféře od VW jsem tedy nejel, u BMW jo, u Fordu jo, u Renaultu/MB (1,33tce) jo...
Jak jako umře? Přesně tuhle verzi jsem nejel, až tu další... a že se žádná gradace nad 4500 nekoná je pravda, ale pořád tam zůstává ten maximální výkon a má smysl to točit třeba do 6000. Ve 2500 je tam cca. půlka výkonu...
https😐/www.autoforum.cz/…alni_vse_089.jpg
https😐/www.autoforum.cz/…alni_vse_089.jpg
Gradácia sa logicky nemôže konať, lebo výkon je od 4500 do 6200 rovnaký, ale zase nemožno hovoriť o umieraní, lebo motor má maximálny výkon, takže je z princípu blbosť hovoriť, že motor, ktorý dosahuje maximálny výkon, umiera.
Nebuďte hnidopiši, prostě ten motor ve dva a půl zabere, do 4,5 táhne tak, že na trojku protočit kola není problém, a v těch 4,5 tah zvadne, ne že by se nedotočil do 6 tis., ale nedává to smysl, pro efektivnější zrychlení je lepší odřadit.
Nejsme hnidopiši, nemáš pravdu. Pokud je maximální výkon k dispozici od 4500 do 6000, tak logicky nemůže dávat smysl odřadit na 4500, protože se nutně propadneš na nižší výkon, než z jakého odřazuješ.
Konkrétně třeba Octa RS měla převodové poměry 2-3-4 2,09-1,47-1,15
To znamená, že pokud budeš řadit při 4500 a beru točivý moment 350Nm v celém relevantním rozsahu, pak padáš z 4500 162kW na 3165 otáček 116kW (2-3), respektive 3520 otáček 129kW (3-4).
Takže možná máš pocit, že otáčky tolik nerostou nebo se zvuk nemění... ale auto zcela jistě zrychluje při 4500 líp než při 3500, a to relativně výrazně - protože o zrychlení rozhoduje výkon, žejo.
Možná bude převodovka u TT víc na krátko nebo křivky trošku jinak, ale princip bude určitě stejný.
Konkrétně třeba Octa RS měla převodové poměry 2-3-4 2,09-1,47-1,15
To znamená, že pokud budeš řadit při 4500 a beru točivý moment 350Nm v celém relevantním rozsahu, pak padáš z 4500 162kW na 3165 otáček 116kW (2-3), respektive 3520 otáček 129kW (3-4).
Takže možná máš pocit, že otáčky tolik nerostou nebo se zvuk nemění... ale auto zcela jistě zrychluje při 4500 líp než při 3500, a to relativně výrazně - protože o zrychlení rozhoduje výkon, žejo.
Možná bude převodovka u TT víc na krátko nebo křivky trošku jinak, ale princip bude určitě stejný.
Ale to přeci vůbec neodporuje tomu, že i kdyby si tedy odřadil v 6000 tisících, nemáš z toho žádné emoce, protože to prostě od 4500-6000 negraduje, nelepší se to, jen to stejně táhne... a o tom je (tedy tady není) asi ta emoce z řazení manuálem (kdy čekáš na ten vrchol, špičku, která postupně graduje, jenže tady nepříjde), tady to může v 6 tisících odklepnout servomotorek DSG...
Čti Dinara: "v těch 4,5 tah zvadne, ne že by se nedotočil do 6 tis., ale nedává to smysl, pro efektivnější zrychlení je lepší odřadit."
Nebavíme se o emocích, bavíme se o zrychlení... teda aspoň já to tak chápu.
Nebavíme se o emocích, bavíme se o zrychlení... teda aspoň já to tak chápu.
Tezko rozporovat vykonove krivky, ale ja primarne zacal diskuzi tim pocitem, na coz sem pochopil i Dinar reagoval, mluvit za nej nebudu, ale pokud se bavim o bezne jizde, kdy pri 4500 prijde uz jen plocha krivka, tak uz netocis a odradis i kdyby to stejne tahlo do 8tisic otacek… psychologicky citis, ze si na vrcholu, tak řadíš, ne vzdy potrebujes ten maximalni vykon.
A to je to co jsem chtěl říct Dinarovi - pokud máš pocit, že nemá smysl to točit, pak je ten pocit chybný. Smysl to má do takových otáček, abys tam měl těch 4500 PO odřazení (respektive úplně přesně - smysl má řadit přesně v tu chvíli, kdy dostaneš po odřazení stejný výkon, na jakém jsi nahoře... u 2-3 to vyjde někam na 6300 otáček řádově, protože to už se dostáváš do zóny klesajícího výkonu - na základě papíru, reál může být trošku jinak, spíš tam bude větší špička než na papíře).
Nechtělo se mi to vypisovat, tak tu máš pasáž z prvního článku na auto.cz, na kterým jsem narazil, o vztahu výkonu a toč. momentu, resp. jejich vlivu na zrychlení.
https😐/www.auto.cz/…wtonmetry-101643
"Největší akcelerace (rozuměj největší nárůst rychlosti za daný časový či délkový úsek) tak vozidlo dosáhne při otáčkách maximální hodnoty točivého momentu. Toto maximum leží zpravidla někde mezi volnoběhem a otáčkami největšího výkonu. Lidově řečeno, v otáčkách maxima točivého momentu vás bude zrychlení vozidla tlačit největší silou do sedadla.
V praxi tak nejrychleji předjedete, budete-li držet motor v otáčkách co možná nejblíže maxima točivého momentu. To je také hlavní důvod, proč třeba moderní přeplňované vznětové motory ve vysokých otáčkách skoro nezrychlují. Prostě už v nich nemají vysoký točivý moment. Naopak u atmosférických zážehových motorů je hodnota maxima častěji při vyšších otáčkách, proto je třeba podřadit na nižší převod, abychom se k nim dostali."
Našel jsem si diagram průběhu výkonu a toč. momentu daného motoru, je to EA888 a ten jen potvrzuje to, co popisuju. Od nějakých 4,2 tis. otáček je křivka výkonu plochá až skoro k maximu, ale před 5 tisíci začíná prudce klesat křivka toč. momentu. Auto přestane razantně zrychlovat, motor zvadne, umře, ano je to e😜resivní vyjádření, ale sedí to.
https😐/www.auto.cz/…wtonmetry-101643
"Největší akcelerace (rozuměj největší nárůst rychlosti za daný časový či délkový úsek) tak vozidlo dosáhne při otáčkách maximální hodnoty točivého momentu. Toto maximum leží zpravidla někde mezi volnoběhem a otáčkami největšího výkonu. Lidově řečeno, v otáčkách maxima točivého momentu vás bude zrychlení vozidla tlačit největší silou do sedadla.
V praxi tak nejrychleji předjedete, budete-li držet motor v otáčkách co možná nejblíže maxima točivého momentu. To je také hlavní důvod, proč třeba moderní přeplňované vznětové motory ve vysokých otáčkách skoro nezrychlují. Prostě už v nich nemají vysoký točivý moment. Naopak u atmosférických zážehových motorů je hodnota maxima častěji při vyšších otáčkách, proto je třeba podřadit na nižší převod, abychom se k nim dostali."
Našel jsem si diagram průběhu výkonu a toč. momentu daného motoru, je to EA888 a ten jen potvrzuje to, co popisuju. Od nějakých 4,2 tis. otáček je křivka výkonu plochá až skoro k maximu, ale před 5 tisíci začíná prudce klesat křivka toč. momentu. Auto přestane razantně zrychlovat, motor zvadne, umře, ano je to e😜resivní vyjádření, ale sedí to.
Dinare promiň, ale je to blbost, opřená o nějakou teoretickou variantu auta bez převodů (kde s tím stejně nemůžeš nic dělat)😒br />
"Za posádkou vnímaným zrychlením ale stojí v praxi samozřejmě také převody. Uvedené tedy platí pouze v případě, že bychom měli motor bez převodovky, či jeli pouze na jeden předem zvolený „kvalt“. Nižší a tedy lehčí převody, logicky umožňují lepší zrychlení než vyšší a tedy těžší „kvalty“."
Je to tradiční nepochopení toho, že ano, vozidlo nejlépe zrychluje v pásmu největšího točivého momentu, ale POUZE NA DANÉM PŘEVODOVÉM STUPNI. Pokud můžeš podřadit, tak i s nižším točivým momentem dosáhneš lepšího zrychlení. Tj. auto na čtyřku zrychluje lépe při 3500 než při 5000... ale to se bavíme o úplně jiné rychlosti auta. A opět totéž auto zrychluje lépe na trojku při 4500 než na čtyřku při 3500 při stejné rychlosti.
Oni se to pak v tom článku taky snaží (poměrně kostrbatě) vysvětlit... ale podle mě to spíš zamotávají než vysvětlují, tak radši nebudu další citáty kopírovat.
Prostě... zrychlení dělá výkon, tečka. 120kW při 5000 udělá lepší zrychlení než 100kW při jakýchkoli jiných otáčkách bez ohledu na moment... to přece výkon je, práce za čas... a zrychlení auta + překonání odporů je ta práce a větší výkon jí udělá za stejnou dobu víc.
Je to tradiční nepochopení toho, že ano, vozidlo nejlépe zrychluje v pásmu největšího točivého momentu, ale POUZE NA DANÉM PŘEVODOVÉM STUPNI. Pokud můžeš podřadit, tak i s nižším točivým momentem dosáhneš lepšího zrychlení. Tj. auto na čtyřku zrychluje lépe při 3500 než při 5000... ale to se bavíme o úplně jiné rychlosti auta. A opět totéž auto zrychluje lépe na trojku při 4500 než na čtyřku při 3500 při stejné rychlosti.
Oni se to pak v tom článku taky snaží (poměrně kostrbatě) vysvětlit... ale podle mě to spíš zamotávají než vysvětlují, tak radši nebudu další citáty kopírovat.
Prostě... zrychlení dělá výkon, tečka. 120kW při 5000 udělá lepší zrychlení než 100kW při jakýchkoli jiných otáčkách bez ohledu na moment... to přece výkon je, práce za čas... a zrychlení auta + překonání odporů je ta práce a větší výkon jí udělá za stejnou dobu víc.
Tak snad o tom je řeč, ne? O zrychlení na daný převodový stupeň, ten motor na daný stupeň zrychluje nejlíp v pásmu, kde se křivky maxima výkonu a toč. momentu přibližují nejvíce. Jakmile se při tom zařazeném stupni dostane motor do pásma, kde mu (sice při stále stejném výkonu) začne padat točivý moment, razance zrychlení se výrazně sníží. A k tomu přesně u tohoto motoru dochází před těmi 5 tis. otáčkami, proto je lepší odřadit a to samé absolvovat na další převodový stupeň. Maximum výkonu u toho motoru (je to EA113 ne EA88😄 je někde kolem 4,8 tis. otáček, v tom momentě začíná padat i krouťák. Tedy vracím se zpět ke svému původnímu textu a ptám se, proč bych měl točit až do 6 tis., které ten motor dotočit umí? Budu budu v tom tisíci a něco otáček zrychlovat na daný kvalt lépe, než když odřadím? Já tvrdím, že ne a podle průběhu výkonu a toč. momentu toho motoru to sedí.
Je mi skoro trapný to psát tobě jako závodníkovi... ale fakt maximalizuješ výkon a ne moment, jsem si 100% jistý.
Pro tebe není daná veličina rychlostní stupeň, ale aktuální rychlost auta. Prostě jedeš stovkou a můžeš si vybrat, jestli na trojku nebo na čtyřku. Ten tebou citovaný článek stojí na tom, že máš jenom tu čtyřku a pak je to celé o ničem.
Ano, jak začne klesat točivý moment, tak se razance zrychlení bude snižovat. Ale odřazením to ještě zhoršíš. Sice na vyšším stupni budeš mít větší moment, ale díky těžšímu převodu je ti to k ničemu, ta poučka že větší moment = lepší zrychlení totiž platí pouze v rámci jednoho převodového stupně, to je ta "past".
Odřazení ti pomůže pouze tehdy, pokud po odřazení budeš mít vyšší výkon než před odřazením. Takže pokud máš maximální výkon třeba v pásmu 4800-6200, tak ano, rozhodně má smysl to točit do 6000, protože řazením už na 5000 spadneš hluboko pod tu zónu maximálního výkonu, ve které se snažíš motor udržet.
PS: tak se podívej na nějaké pokusy o nejlepší akceleraci, lhostejno jestli automat nebo manuál... pokud řidič (převodovka) ví co dělá, tak to točí do redline.
Pro tebe není daná veličina rychlostní stupeň, ale aktuální rychlost auta. Prostě jedeš stovkou a můžeš si vybrat, jestli na trojku nebo na čtyřku. Ten tebou citovaný článek stojí na tom, že máš jenom tu čtyřku a pak je to celé o ničem.
Ano, jak začne klesat točivý moment, tak se razance zrychlení bude snižovat. Ale odřazením to ještě zhoršíš. Sice na vyšším stupni budeš mít větší moment, ale díky těžšímu převodu je ti to k ničemu, ta poučka že větší moment = lepší zrychlení totiž platí pouze v rámci jednoho převodového stupně, to je ta "past".
Odřazení ti pomůže pouze tehdy, pokud po odřazení budeš mít vyšší výkon než před odřazením. Takže pokud máš maximální výkon třeba v pásmu 4800-6200, tak ano, rozhodně má smysl to točit do 6000, protože řazením už na 5000 spadneš hluboko pod tu zónu maximálního výkonu, ve které se snažíš motor udržet.
PS: tak se podívej na nějaké pokusy o nejlepší akceleraci, lhostejno jestli automat nebo manuál... pokud řidič (převodovka) ví co dělá, tak to točí do redline.
Pokud se křivky výkonu a toč. momentu v nějakém výkonovém pásmu blíží k sobě, je v tomto pásmu zrychlení nejlepší. U tohoto oldschoolového turbomotoru to tak je v pásmu od 3 do 4,8 tis., a tam to auto také nejlépe zrychluje. Max. výkon má ten motor ve 4,8 tis., tak pořád čekám na odpověď, proč točit do 6 tis., chci-li efektivně zrychlovat?
A pokud mluvíš o závodění, většina dobrých atmosfér, a nemusejí to být zrovna závodní motory, má maximum toč. momentu někde pár set otáček pod maximem výkonu a ten pak pár set otáček pod otáčkovou red line. Takže ptát se, proč se ty motory točí na max., aby co nejlépe zrychlovaly, je docela zbytečné.
A pokud jde o ta tsi ve vztahu k závodním/sportovním autům, zeptej se Speedfreda, jak se chová to tfsi v jeho xbow. Velmi podobně, jako to tfsi v mnou zmíněném tt. Když jsem s tím jeko xbow jel, vždycky jsme se po sobě podívali, jak to auto po výjezdu na rovinku v horních patrech otáček výrazně ztratilo tah, přesedl jsem do toho z radicalu, a tak přirozeně točil, jenže zbytečně, lepší je min. tisíc před maximem odřadit.
A pokud mluvíš o závodění, většina dobrých atmosfér, a nemusejí to být zrovna závodní motory, má maximum toč. momentu někde pár set otáček pod maximem výkonu a ten pak pár set otáček pod otáčkovou red line. Takže ptát se, proč se ty motory točí na max., aby co nejlépe zrychlovaly, je docela zbytečné.
A pokud jde o ta tsi ve vztahu k závodním/sportovním autům, zeptej se Speedfreda, jak se chová to tfsi v jeho xbow. Velmi podobně, jako to tfsi v mnou zmíněném tt. Když jsem s tím jeko xbow jel, vždycky jsme se po sobě podívali, jak to auto po výjezdu na rovinku v horních patrech otáček výrazně ztratilo tah, přesedl jsem do toho z radicalu, a tak přirozeně točil, jenže zbytečně, lepší je min. tisíc před maximem odřadit.
Jak jako blíží k sobě? Vždyť jsou v úplně jiných jednotkách... to, že je výkon a moment v jednom grafu, je jen úspora místa + shodná osa x, ale vzájemná poloha těch křivek je úplně irelevantní.
Já ti tu odpověď dal, ale ty jsi pořád nepřijal ten základní předpoklad, že zrychlení je úměrné výkonu. Evidentně mi to nevěříš... tak se na to zkus zeptat třeba toho Freda nebo Páji nebo Labela, třeba ti to někdo z nich dokáže vysvětlit lépe než já. Z mého pohledu je to elementární věc.
Zkusím to tedy ještě jednou, ale asi už neřeknu nic nového...
Ve tvém modelovém příkladu jedeš třeba 120 a máš 4800 otáček na trojku, motor má 200k od 4800 do 6200. Můžeš (1) pokračovat do 6000 a 150km/h stále v zóně maximálního výkonu 200k nebo (2) přeřadit na čtyřku - spadnout na 3700 otáček a třeba 160k a pak postupně zrychlit na 4750 otáček (3700*1,25) a znovu těch cca. 200k. V obou případech je potřeba vykonat stejnou práci (zrychlit auto o 30km/h), ale v případě (1) ji vykonáš rychleji, protože ji celou dobu budeš vykonávat výkonem 200k.
Výkon je práce za čas, čas je práce dělená výkonem, při větším výkonu stačí na stejnou práci kratší čas... už nevím jak to napsat.
PS: ano, ještě vykonáváš práci spojenou s jízdními odpory a odporem vzduchu... ale tu vykonáváš tak jako tak, v našem modelovém příkladu jí můžeme zanedbat. Důležitá by byla až pokud bychom se shodli, že je rychlejší neřadit... a chtěli bychom vědět o kolik. Pak bychom došli k tomu, že "neřadit" znamená sice rozdíl 200/160=1,25=+25% výkonu, ale pokud odečteme třeba 40k nutných jen k udržení rychlosti, pak na samotné zrychlení zbývá 160/120=1,33=+33% rychlosti... a s rostoucí rychlostí se nůžky rozevírají až se dostaneš do situace, že po odřazení auto už nebude schopné zrychlit vůbec, protože těch třeba 160k celých padne na udržení rychlosti, zatímco na té nižší rychlosti auto ještě zrychlovat bude.
Já ti tu odpověď dal, ale ty jsi pořád nepřijal ten základní předpoklad, že zrychlení je úměrné výkonu. Evidentně mi to nevěříš... tak se na to zkus zeptat třeba toho Freda nebo Páji nebo Labela, třeba ti to někdo z nich dokáže vysvětlit lépe než já. Z mého pohledu je to elementární věc.
Zkusím to tedy ještě jednou, ale asi už neřeknu nic nového...
Ve tvém modelovém příkladu jedeš třeba 120 a máš 4800 otáček na trojku, motor má 200k od 4800 do 6200. Můžeš (1) pokračovat do 6000 a 150km/h stále v zóně maximálního výkonu 200k nebo (2) přeřadit na čtyřku - spadnout na 3700 otáček a třeba 160k a pak postupně zrychlit na 4750 otáček (3700*1,25) a znovu těch cca. 200k. V obou případech je potřeba vykonat stejnou práci (zrychlit auto o 30km/h), ale v případě (1) ji vykonáš rychleji, protože ji celou dobu budeš vykonávat výkonem 200k.
Výkon je práce za čas, čas je práce dělená výkonem, při větším výkonu stačí na stejnou práci kratší čas... už nevím jak to napsat.
PS: ano, ještě vykonáváš práci spojenou s jízdními odpory a odporem vzduchu... ale tu vykonáváš tak jako tak, v našem modelovém příkladu jí můžeme zanedbat. Důležitá by byla až pokud bychom se shodli, že je rychlejší neřadit... a chtěli bychom vědět o kolik. Pak bychom došli k tomu, že "neřadit" znamená sice rozdíl 200/160=1,25=+25% výkonu, ale pokud odečteme třeba 40k nutných jen k udržení rychlosti, pak na samotné zrychlení zbývá 160/120=1,33=+33% rychlosti... a s rostoucí rychlostí se nůžky rozevírají až se dostaneš do situace, že po odřazení auto už nebude schopné zrychlit vůbec, protože těch třeba 160k celých padne na udržení rychlosti, zatímco na té nižší rychlosti auto ještě zrychlovat bude.
Myslim ze to uz niekto pisal, Emel berie do uvahy tvrde dáta, ktore su na jeho strane, Dinar zase mysli z pohladu potencialu (nie casu) efektivne vyuzivanie danej motorizacie. Su to dva rozdielne pohlady a kazdy je pravdivy.
Vytacat motor, ktory nad 5000ot uz nepridava je pocitovo zbytocne, narasta hluk, spotreba, opotrebenie a vysledny cas o moc nezlepsi. Pocitovo to navyse nie je zabavne a evokuje to trapenie a zbytočno. Keby sa zameral cisto na casy, tak pri motore ktory uviedol by bol o ´´kusok´´ rychlejsi na stopkach s vyuzitim toho co popisuje Emel, tj max vykon, pretoze je to fakt.
Cele to na miske vah prevazi podla toho na kolko casovo efektivne sa s tym autom jazdi, myslim ze Dinarov pristup je vseobecne lepsi samozrejme, pretoze ten motor uziva vo sweetspote. Ked si raz urci za ciel co najlepsi cas na danom vozitku, tak ho bude tocit nad 5tis ot, za prepokladu ze uz nikde inde nedokaze cas zlepsit.
Vytacat motor, ktory nad 5000ot uz nepridava je pocitovo zbytocne, narasta hluk, spotreba, opotrebenie a vysledny cas o moc nezlepsi. Pocitovo to navyse nie je zabavne a evokuje to trapenie a zbytočno. Keby sa zameral cisto na casy, tak pri motore ktory uviedol by bol o ´´kusok´´ rychlejsi na stopkach s vyuzitim toho co popisuje Emel, tj max vykon, pretoze je to fakt.
Cele to na miske vah prevazi podla toho na kolko casovo efektivne sa s tym autom jazdi, myslim ze Dinarov pristup je vseobecne lepsi samozrejme, pretoze ten motor uziva vo sweetspote. Ked si raz urci za ciel co najlepsi cas na danom vozitku, tak ho bude tocit nad 5tis ot, za prepokladu ze uz nikde inde nedokaze cas zlepsit.
Podle mého to Dinar myslí tak, že auto nejvíc zrychluje v oblasti největšího momentu. Ale po té úvaze o "křivkách blízko u sebe" mě teda napadlo, jestli mu někdo nehacknul účet.
Viem o com pise Dinar aj ty, su to dve rozdielne veci. Pohlad najlepsieho casu VS podla istych kriterii efektivna dynamika (s tym, ze cas nebude najlepsi, byt s malym rozdielom).
ad hack... asi nie, kto by sa v jeho mene takto vydiskutovával ? hack vacsinou uraza a posobi citelnejsie skody
ad hack... asi nie, kto by sa v jeho mene takto vydiskutovával ? hack vacsinou uraza a posobi citelnejsie skody
Takhle pocitově to myslel Ozzman. Ale to je fuk, nemá smysl se dohadovat jak kdo co myslel.
Nedohadujeme sa, alebo áno ? 😄 OK.
Když čtu Dinara, tak podle mě to opravdu myslí tak, že je rychlejší (reálně nikoli pocitově) na 4800 otáček přeřadit, aby ti nezačal klesat točivý moment. Což je teda z mého pohledu dost zarážející nepochopení podstaty věci nota bene u Dinara...
Ano to je cely problem, veri tomu ze je to rychlejsie. Pokial by sa drzal toho, ze to je z hladiska charakteristiky a vyuzitia pohonu efektivne, tak by proti tomu neslo namietat.
Pokud chceš co nejlépe zrychlovat i po odřazení na vyšší rychl. stupeň, mělo by tě neméně zajímat i to, v jakém pásmu otáček bude pracovat motor po odřazení na těžší/delší převod.
200PS EA113 mám i v G5 GTI s dsg. Nejlepší hodnotu zrychlení lze dosáhnout s využitím systému LC, který rozhodně neodřazuje před 5 tis. otáčkami, ptám se, proč to nedělá, když by to podle tebe zkrátilo zrychlení?
Ale nie je tá 200-koňová verzia trošku iný motor, je to vôbec už EA888, nie je to ešte predošlá EA113? Každopádne aj EA888 prešla značným vývojom, aktuálne je to Evo 4.
Cit.: V průběhu let se motor s označením EA888 obrovsky proměnil. Nejde říct, že ten prvotní, který byl představen už v roce 2007 a jehož autory byly technici z divize Audi, byl jen trochu jiný, než třeba ten současný. Byl zcela jiný.
Cit.: V průběhu let se motor s označením EA888 obrovsky proměnil. Nejde říct, že ten prvotní, který byl představen už v roce 2007 a jehož autory byly technici z divize Audi, byl jen trochu jiný, než třeba ten současný. Byl zcela jiný.
Proč ne? 😄 Mě to do 4.000 ot./min. jede stejně jako GTI 😁 😁 😁
A pak to umře... 😐
A pak to umře... 😐
nejede
Jaktože nejede? Rovně ve vyšších rychlostech určitě jo. 😄
Já vím, poměr Nm/kg. Tam to na rozjezdech v nízkých rychlostech projedu.
Myslím, že ale kdybys držel otáčky v rozmezí 2-3, nebo 2-4 tisíce během jízdy na státovce a nebo na dálnici, kde už větší roli než kila hraje odpor vzduchu, tak by GTI nejspíš neujíždělo.
Ale třeba konkrétně tento testovaný kus podle tabulky auto.cz opět někde ztratil 100Nm a ten teda porazím určitě 😁 😁 😁
Já vím, poměr Nm/kg. Tam to na rozjezdech v nízkých rychlostech projedu.
Myslím, že ale kdybys držel otáčky v rozmezí 2-3, nebo 2-4 tisíce během jízdy na státovce a nebo na dálnici, kde už větší roli než kila hraje odpor vzduchu, tak by GTI nejspíš neujíždělo.
Ale třeba konkrétně tento testovaný kus podle tabulky auto.cz opět někde ztratil 100Nm a ten teda porazím určitě 😁 😁 😁
Nejede protoze diesel i kdyz ma vysoke Nm na klice ma taky tezsi staly prevod a proto Nm na kolech byvaji typicky stejne nebo nizsi. Trochu to kompenzuji moderni vicestupnove automaty, kde staly prevod uz nemusi byt az tak tezky jako kdysi, ale rozdily tam porad jsou.
Ono se to da docela snadno spocitat, pokud zname zprevodovani obou a krivky prubehu vykonu a kroutaku, pak lze zjistit ktere auto tam kdy ma kolik Nm. 😉
Ono se to da docela snadno spocitat, pokud zname zprevodovani obou a krivky prubehu vykonu a kroutaku, pak lze zjistit ktere auto tam kdy ma kolik Nm. 😉
😄 Vím, ale jak píšeš, není to už takovej rozdíl u vícestupňových převodovek i když pořád je. A každej model to má navíc jinak. Někde jsem viděl video, kde asi Audi A4 měla u stejný motorizace mnohem delší převody. Já mám o fous víc Nm (asi o 8😖, ale zase delší převod (as i 11😖.
Však to bylo myšleno jako žert. Nehraju si na GTI, ani nemám potřebu. Jen vím, že ve středních otáčkách to fakt není rozdíl o parník, když jedeš normálně a ne podlahu.
Tady je třeba zajímavý video od Filipa, kterýho já mám osobně jako YT testera aut úplně nejradši a má tam i různá dynamická měření a srovnání mimochodem s lehčím Golfem GTI (na plný plyn). Jasný, že GTI ujede vždy, ale už to není tak brutální rozdíl.
Na týhle variantě TSI mě mrzí jen to, že nemá už nepřímý vstřik, resp. duální. Jinak je moc fajn. A oproti 280k verzi sice jede trochu míň, ale umí jezdit výrazně úsporněji. V pohodě i o 2 litry níž.
Však to bylo myšleno jako žert. Nehraju si na GTI, ani nemám potřebu. Jen vím, že ve středních otáčkách to fakt není rozdíl o parník, když jedeš normálně a ne podlahu.
Tady je třeba zajímavý video od Filipa, kterýho já mám osobně jako YT testera aut úplně nejradši a má tam i různá dynamická měření a srovnání mimochodem s lehčím Golfem GTI (na plný plyn). Jasný, že GTI ujede vždy, ale už to není tak brutální rozdíl.
Na týhle variantě TSI mě mrzí jen to, že nemá už nepřímý vstřik, resp. duální. Jinak je moc fajn. A oproti 280k verzi sice jede trochu míň, ale umí jezdit výrazně úsporněji. V pohodě i o 2 litry níž.
Víš doufám, že na NM to nejede, ale na ten výkon = kw, takže srovnáváš nesrovnatelné, kdy jedno auto musíš víc vytočit, než to druhé, aby jelo.... Pak by šlo tvrdit, že ve 2 tisíc otáčkách bude jakékoliv slabé R4 TDI stejně rychlé, jako neroztočenej osmiválec :-!
Milý Ozzy, teorii znám až hanba, neboj se nic. 😄
A bez Nm nejsou ani kW. Jedno od druhého nejde oddělit.
Reaguješ na příspěvek, kde udávám i procentuální rozdíl v převodových poměrech, takže by se z toho dalo usoudit, že vím o čem píšu. Ne? 😄
Celou dobu píšu o běžných nižších a středních otáčkách, kde jsou si obě jednotky dynamicky podobné. Rozhodně si tu nejdu měřit pinďoury a nechci s vážnou tváří tvrdit, že to nandám GTI.
Tebe baví točit charakterní jednotky a já se zase rád vezu na vlně ve středním pásmu. Když jsem si před lety kupoval 2 nový motorky, tak jsem hned vzal CBR1000R, protože když jsem zkusil Yamahu R6, tak jsem nejdřív myslel, že jedu na Babetě a ptal jsem se, jestli to není rozbitý. Až v 10.000 otáčkách za minutu to začalo jet a ve 13.000 mi to málem "urvalo ruce". No, to zase přeháním, ale prostě to jelo. Jenže i když šlo o sportovní motorku, já nechtěl furt řadit jako pako a točit to do červenýho, aby to jelo. A nejvíc mě sral známej, kterej mi ujížděl na těžkým velkoobjemovým bucharu s mnohem nižším maximálním výkonem. A proč? No protože měl na výjezdu z dědiny tolik Nm na zadním kole, že roloval asfalt a já než to roztočil, tak on byl pryč. A jet na jedničku se mi po vesnici nechtělo. Mimochodem na dvojku to jelo 190 km/h, pokud to neznáš a nikdy jsi na tom nejel.
A bez Nm nejsou ani kW. Jedno od druhého nejde oddělit.
Reaguješ na příspěvek, kde udávám i procentuální rozdíl v převodových poměrech, takže by se z toho dalo usoudit, že vím o čem píšu. Ne? 😄
Celou dobu píšu o běžných nižších a středních otáčkách, kde jsou si obě jednotky dynamicky podobné. Rozhodně si tu nejdu měřit pinďoury a nechci s vážnou tváří tvrdit, že to nandám GTI.
Tebe baví točit charakterní jednotky a já se zase rád vezu na vlně ve středním pásmu. Když jsem si před lety kupoval 2 nový motorky, tak jsem hned vzal CBR1000R, protože když jsem zkusil Yamahu R6, tak jsem nejdřív myslel, že jedu na Babetě a ptal jsem se, jestli to není rozbitý. Až v 10.000 otáčkách za minutu to začalo jet a ve 13.000 mi to málem "urvalo ruce". No, to zase přeháním, ale prostě to jelo. Jenže i když šlo o sportovní motorku, já nechtěl furt řadit jako pako a točit to do červenýho, aby to jelo. A nejvíc mě sral známej, kterej mi ujížděl na těžkým velkoobjemovým bucharu s mnohem nižším maximálním výkonem. A proč? No protože měl na výjezdu z dědiny tolik Nm na zadním kole, že roloval asfalt a já než to roztočil, tak on byl pryč. A jet na jedničku se mi po vesnici nechtělo. Mimochodem na dvojku to jelo 190 km/h, pokud to neznáš a nikdy jsi na tom nejel.
Jenže pokud víš o čem mluvíš, tak taky víš, že takové srovnání je irelevantní, respektive je to jako nahánět se s autem, které neví, že s ním závodíš 😁
Já mám taky rád tah dieslu, vždyt postopadesáté opakuji, že ho mám doma, taky se 400NM a vím, jaké to je, když to táhne... to je fuk... s motorkama chválím výběr správné značky, mé oblíbené, kterou mám v garáži, nicméně já pro absenci řidičáku sedlám jen 125ccm verzi...
Já mám taky rád tah dieslu, vždyt postopadesáté opakuji, že ho mám doma, taky se 400NM a vím, jaké to je, když to táhne... to je fuk... s motorkama chválím výběr správné značky, mé oblíbené, kterou mám v garáži, nicméně já pro absenci řidičáku sedlám jen 125ccm verzi...
Co je tak strašně irelevantního při rozdílu cca 3% výkonu na kole ve stejných otáčkách?
A nebo jedno má 400Nm a točí 2000 ot. a druhý má 370Nm a točí na stejný kvalt při stejný rychlosti 2230 ot.?
Neřešme tady laboratoř a setiny. Jde jen o to, že pokud jedeš v běžných otáčkách a v režimu středního zatížení, tak prostě rozdíl v dynamice není zásadní a i kdybys dal plný plyn, ale řadil manuálně a nedovolil bys překročit 4.000 ot./min., tak by to GTI taky neujíždělo rozdílem třídy, ale jen o chlup. Jakmile ho však necháš jít vejš, no tak frnkne pryč, to je jasné. Mě jde o to, že ne vždy člověk musí točit do červeného, když chce jet svižně a to je ten bod, kdy se svezeš fajn právě i v tom blbým R4 dehtu. A nemluvím o sportovním řádění v serpentýnách na doraz, ale o svižné jízdě kdekoli, kopec nekopec, klidně hodně nad limit, ale přesto pořád do 3.000 max. do 3.500 ot./min.
Však se mrkni na tu srandu, jak se to projevilo v čase od 4:02 a to byla podlaha a ne střední pásmo. Dojel ho až někde okolo 150 km/h.
A nebo jedno má 400Nm a točí 2000 ot. a druhý má 370Nm a točí na stejný kvalt při stejný rychlosti 2230 ot.?
Neřešme tady laboratoř a setiny. Jde jen o to, že pokud jedeš v běžných otáčkách a v režimu středního zatížení, tak prostě rozdíl v dynamice není zásadní a i kdybys dal plný plyn, ale řadil manuálně a nedovolil bys překročit 4.000 ot./min., tak by to GTI taky neujíždělo rozdílem třídy, ale jen o chlup. Jakmile ho však necháš jít vejš, no tak frnkne pryč, to je jasné. Mě jde o to, že ne vždy člověk musí točit do červeného, když chce jet svižně a to je ten bod, kdy se svezeš fajn právě i v tom blbým R4 dehtu. A nemluvím o sportovním řádění v serpentýnách na doraz, ale o svižné jízdě kdekoli, kopec nekopec, klidně hodně nad limit, ale přesto pořád do 3.000 max. do 3.500 ot./min.
Však se mrkni na tu srandu, jak se to projevilo v čase od 4:02 a to byla podlaha a ne střední pásmo. Dojel ho až někde okolo 150 km/h.
Po třetí říkám, že chápu jak to myslíš,já vím, že není zásadní rozdíl v určitém režimu, jezdím dieslem, ale jde o to, že to výkonější auto podřazením a vytočením motoru do pro něj ideálnějších otáček pojede lépe, takže to srovnání je účelové jen v určitém pásmu.
To je stejné, jako tady někteří majitelé hybridů a EV mluví o tom, jak ujedou silnějším autum, mnohdy je to dáno hlavně tím, že jejich pohonné ústrojí zabere okamžitě bez prodlevy = získají náskok, kdežto konvenční spalovák musí přeřadit, nafoukat turb👋vytočit motor. Pak i rozdíl 20ti koní v tvůj prospěch bude takový náskok dorovnávat v reálu docela dlouho, mockrát jsem si to zkusil. A na to, aby si takové auto deklasoval a ujel mu pak potřebuješ rozdíl né 20, ale třeba 50-100 koní, kdy dorovnáš a překonáš náskok v krátkém čase . Podobně je to i s turbodieslem, který vyrazí lépe z těchto malých otáček, protože už se mu točí turbo a má tam vějtš, nebo srovnatelný výkon a jede po ploché křivce dál, jen v omezeném spektru, vs otáčková atmosféra, nebo i turbobenzín, který má tu špičku výše, takže Golf GTI ti jak píšeš stačí, ale jakmile se roztočí, už mu nestačíš ty... fyzika 😊
To je stejné, jako tady někteří majitelé hybridů a EV mluví o tom, jak ujedou silnějším autum, mnohdy je to dáno hlavně tím, že jejich pohonné ústrojí zabere okamžitě bez prodlevy = získají náskok, kdežto konvenční spalovák musí přeřadit, nafoukat turb👋vytočit motor. Pak i rozdíl 20ti koní v tvůj prospěch bude takový náskok dorovnávat v reálu docela dlouho, mockrát jsem si to zkusil. A na to, aby si takové auto deklasoval a ujel mu pak potřebuješ rozdíl né 20, ale třeba 50-100 koní, kdy dorovnáš a překonáš náskok v krátkém čase . Podobně je to i s turbodieslem, který vyrazí lépe z těchto malých otáček, protože už se mu točí turbo a má tam vějtš, nebo srovnatelný výkon a jede po ploché křivce dál, jen v omezeném spektru, vs otáčková atmosféra, nebo i turbobenzín, který má tu špičku výše, takže Golf GTI ti jak píšeš stačí, ale jakmile se roztočí, už mu nestačíš ty... fyzika 😊
Však jo. Já myslím, že my 2 si to už vysvětlovat nemusíme 😄 Fyziku já rád.
Ty reakce u EV, nebo některých hybridů jsou taky známá věc. A pro semaforové závodníky je to značka ideál. Já to mám obráceně. Já se rozjíždím většinou jako pantáta (výjimečně na "S", když chci svižnější odpich) a nikdy jsem se netrápil nad tím, že nepřenesu 400Nm pomocí přední nápravy. Ale zato si rád přidržím plyn okolo stovky a nad a tam se těším z pohodové svižné jízdy při nízkých otáčkách a spotřebě. Při 150 km/h mi to točí cca 2.150 ot./min. To je pohoda. A 4x2 verze má delší převody a lepší pružnost ve vyšších rychlostech, než 4x4, což mi právě vyhovuje.
Ty reakce u EV, nebo některých hybridů jsou taky známá věc. A pro semaforové závodníky je to značka ideál. Já to mám obráceně. Já se rozjíždím většinou jako pantáta (výjimečně na "S", když chci svižnější odpich) a nikdy jsem se netrápil nad tím, že nepřenesu 400Nm pomocí přední nápravy. Ale zato si rád přidržím plyn okolo stovky a nad a tam se těším z pohodové svižné jízdy při nízkých otáčkách a spotřebě. Při 150 km/h mi to točí cca 2.150 ot./min. To je pohoda. A 4x2 verze má delší převody a lepší pružnost ve vyšších rychlostech, než 4x4, což mi právě vyhovuje.
Já taky nemluvím o turbobenzínech plošně, ale o velké části TSI, které jsem zkusil a to 1.0/1.2/1.4 - ten byl nejlepší,1.5 (ten asi nejhorší společně s 1.2) 1.8 i 2.0 a skoro všude to tak nějak nebylo úplně vzrúšo motor vytáčet, což neznamená, že nejel
Já si myslím, že naopak 1.2 TSI EA211 s řemenem byl nejlepší malej motor koncernu a štve mě, že ho koncern tak rychle zaříznul a přešel na 1.0 R3. 1.4 110kW co jsem měl, taky EA211 byl taky super, jen trvalo, než se roztočilo větší turbo.
Ale pokud to bereš jen s ohledem na "emoce" tak to je asi jiná věc. Ty jsem u TSI nikdy nehledal. Mají prostě silný střed a to je pro normální jízdu to nejlepší.
Ale pokud to bereš jen s ohledem na "emoce" tak to je asi jiná věc. Ty jsem u TSI nikdy nehledal. Mají prostě silný střed a to je pro normální jízdu to nejlepší.
Ten neznám, já znám bohužel EA111 s řetězem a jelo to jak malej diesel, měli jsme v té době ještě stejně výkonnou MPI jednašestku a to i když žralo víc a asi jelo stejně, nebo hůř, tak se nechalo točit.
Jasně, bavím se o emocích v kontextu s nutnou potřebou manuálu u takových motorů, né o tom, jestli to jede a žere..
silný střed = diesel = příjemě se s tím jede, ale zábava to není 😊 = větišna TSI
Jasně, bavím se o emocích v kontextu s nutnou potřebou manuálu u takových motorů, né o tom, jestli to jede a žere..
silný střed = diesel = příjemě se s tím jede, ale zábava to není 😊 = větišna TSI
Hele, my doma máme i tu EA111 1.2 s pověstným řetězem, necelých 150 tisíc na původních rozvodech a přede si jako kotě :-! Ale byla to už asi 86. modifikace těsně před koncem výroby.
V klidu to jezdí za 5-6/100, je v tom ticho a lepší audio od té doby bohužel VW nepředvedl. Bože jak tam se krásně poslouchá muzika... To mi H/K v B8FL nedá ani z 1/10... 😢
V klidu to jezdí za 5-6/100, je v tom ticho a lepší audio od té doby bohužel VW nepředvedl. Bože jak tam se krásně poslouchá muzika... To mi H/K v B8FL nedá ani z 1/10... 😢
Já mám zkušenosti s Ofcí 2FL (asi 2011 r.v.), 2x ,měněno do 50 tisíc, auto asi pořád jezdí, ale e😜artnerka se mnou asi 8 let nemluví, tak nevím, jak to bylo dál.
😄
My to máme v G6 01/2013.
My to máme v G6 01/2013.
a 63 či 77 ? Někde jsem četl, že ty slabší byly méně náchylné, ale i tak bych to jako ojetinu nechtěl, je to zbytečný risk
77kW kupovaný samozřejmě nový. Žena odmítá jiné auto a miluje tohle 😁
Tak to je stejná motorizace, ale asi už inovovaný napínák
Gradace síly ovšem znamená, že motor je v nízkých otáčkách relativně slabý oproti stejně výkonnému, ale s plochým průběhem. Možná je gradace pocitově zábavnější, ale celkově to holt pojede hůře. Prostá fyzika
Jo a jestli tomu někdo nerozumí, ať klikne mínus 😄
Jo a jestli tomu někdo nerozumí, ať klikne mínus 😄
Klikám +
To je stejný, jak s kvalitním pohonem 4x4 a podvozkem na trati vs zábavná zadokolka. To první ujede rozdílem třídy, ale pro někoho to bude nudná jízda po kolejích a radši bude vlát v každé zatáčce a pálit gumy.
Prostě rozdíl emoce vs surová data...
To je stejný, jak s kvalitním pohonem 4x4 a podvozkem na trati vs zábavná zadokolka. To první ujede rozdílem třídy, ale pro někoho to bude nudná jízda po kolejích a radši bude vlát v každé zatáčce a pálit gumy.
Prostě rozdíl emoce vs surová data...
Tohle je taky slusna hloupost, X krat dokaza ruznymi testy treba RS4 vs. M3 tak 10 let zpet kdy to bylo asi nejporovnatelnejsi. 420k z V8 atmosfery oboje, jedno 4x4 a druhe RWD a M3 byvala pravidelne rychlejsi, nekdy o parnik. Ze musi byt ctyrkolka na okruhu rychlejsi vubec neplati.
Nemusí, já to nepsal jako absolutní pravdu, ani jsem nejmenoval konkrétní typ auta.
A zrovna tyhle 2 typy asi musely dopadnout jak píšeš, když Audi mělo motor asi o "metr" víc vepředu.
To bylo jen obecné popsání rozdílů mezi pocity a daty. Nehledej v tom konkrétní auto.
A zrovna tyhle 2 typy asi musely dopadnout jak píšeš, když Audi mělo motor asi o "metr" víc vepředu.
To bylo jen obecné popsání rozdílů mezi pocity a daty. Nehledej v tom konkrétní auto.
Konečně s tebou mohu souhlasit. Tady raději manuál. Ale do beěžných aut je dobý automat lepší volba. Mi už vadí ta prodleva, než to člověk rukou převexluje.
Market
Skusil som CUPRU R 228 kW na predok, motor EA888 je fantasticky, trakcia na predok je na prd (okrem suchej cesty) a dakujem, uz take vykonne FWD auto neprosim...
Mhmm... na jednu stranu to chápu, taky jsem měl pocit, že těch cca. 240k co mají obyč HH je už dost a dalších 60 už bych nutně nepotřeboval... ale zase ta Cupra byla za hezké peníze (čti: nebyla až o tolik dražší než Octa RS třeba), takže proč ne, pokud jsou ty koně "zadarmo", tak stačí se k tomu chovat trošku s citem...
Za 40 litrov maju u nas na predajni yaris GR... za 65 je enyaq
Takze nakoniec .... golfik gti vie posobit dnes aj ako celkom vyhodny kauf... kto by to cakal
U té poruchy to stále je v rovině nefunkčního vstřiku, ale příčinu neznáme. Každopádně věřím, že jakmile to opraví, tak dalších 10 let nebude o ničem z toho slyšet a bude jen spokojeně jezdit pod 5/100. Prostě podělat se může i RR za 10M.
p.s. ty rozvody a vstřiky, nejen u 2.0, ale i 1.6, mimo lidí z okolí taky dost popisují na Youtube kanálech, kde nakupují ojetiny, to ti třeba příjde relevantnější, než má zkušenost
Tak mi promiň, že se v tom neorientuju.
Dieselem už ho kdysi "znesvětili" (3./4.g), tak aspoň tu kombi kastli mu zatím nedali. 😉
Ale jinak jo, GGTI za 1M je pořád ok.
Ale jinak jo, GGTI za 1M je pořád ok.
Yaris GR je skutocne lacný a Toyota to vie, jej investiciou do tejto doby je, ze na tom vyrazne prerobi tj zadotuje, len preto aby bolo... kym sa este dá.
A když někdo žije jen tím, co mu promítá zrcátko na chodník, no tak si o tom myslím svoje...
Když někdo žije tím, jestli auto promítá logo, nebo svítí jak lochneska na matějské, je to pozér a výsměch si zaslouží
Já se snažím to mít v autě stažené na takovou úroveň, abych se tam neztratil, ale nebyl oslepován. Jenže ono to má i svoji druhou tvář. Vzhledem k čím dál hustšímu provozu a obecně extrémnímu světelnému smogu na silnicích a oslňování čím dál silnějšími světly aut je v podstatě plusem, že v autě není 100% tma, protože pak se oko nemusí vyrovnávat s tak šokovými změnami a nemá na plno otevřenou zornici.
Takže když máš matrixy a ambientko, dá se přežít. Hůř je na tom majitel 20 let starý vrány se žlutejma bludičkama s mizerným dosvitem sotva 20m před auto, kterej má v autě tmu a pak dostane bombu od protijedoucího tunera, kterej si dá na auto nehomologovaný LEDky bez seřízení a narve mu to v plný síle do otevřený zornice.
Jinak palubka taky sice neni dle meho vkusu, ale jako nějake minus jsem tu palubku určitě nebral spiš jsem ocenil, že u VW konečně zamakali na zpracovani a to nejen te palubky. A čistě infot. je již dlouhou dobu na 99% naprosto v pohodě jen je potřeba jej opravdu poznat. Spiš tu jsou věci HW, ktere by chtělo změnit jako za mě dotyk. volant a asi podsvětlit lištu pod displejem, ktera je u majitelu asi nejvic diskutovana.
Znova mě zajima samotny produkt. Ne vždy novinka = automaticky lepši či s FL dochazi ke zlepšeni a když, už tak kolikrat jsou ty rozdily zanedbatelne.
Ja když přišel o GTI tak jsem měl několik nabidek i od samotneho prodejce VW na starši kousky včetně G7 GTIP v manualu s najezdem ani ne 15tkm. A ja bych s nějakym staršim zachovalym kouskem rozhodně problem neměl. Ale nevim do čeho bych se musel praštit, abych nad tim uvažoval. Zvlašť, když u 8G evidentně došlo k vyraznemu zlepšeni. A nejde jen o to jak nyni jezdi a že dokaže byt i celkem zabavny. Je řada dalšich věci a to rozhodně podstatnych nejde o žadne světylka, lištičky apod, ktere doznaly jasnych vylepšeni. Jako už jsem zminil manualni převodovka nebo i samotnymi majiteli dosti kritizovana sedadla s vymělkyma bočnicema i když zde by si minimalně CS zasloužilo rozhodně ještě něco ultimatnějšiho a u motoru odstraněn největši minus v podobě jeho reakci na plyn. Takže takhle ušetřene prachy by mě rozhodně netěšili.
A segment vyrazne klesa, ved mnohe tradicke znacky uz neponukaju ani model v tomto segmente, vid napr Focus, C4, alebo konciaci Megane...
Zaroven bol Golf a Octavka najviac postihnute nedostatkom polovodicov, cize realne predaje nezodpovedali dopytu, ale vyrobnym moznostiam.
A netreba brať označenie youtuber ako výsmech, youtuberom je Rasťo Chvála, Chris Harris či Steve Sutcliffe, a to je prvá liga, ktorej žiadny klasický novinár z časopisu už dnes nekonkuruje.
Ano infotainment je horsi, viac klikov na zmeny.
Okrem toho jedina negativna vec co mi vadi su ulozne priestory, napr ze pri radiacej pake nie je s roletkou alebo ze niektore chybaju (podobne to bolo pri prechode z Passatu 7 na 8, ze bolo menej uloznych priestorov).
Inak vsetko ostatne je u G8 lepsie.
G7 jsem měl a byl super.
Ale mě se třeba G8 nelíbí a ve Variantu taky ne. Design je subjektivní a auto na něj nejezdí a tak jsem byl ochoten ho zkusit, ale infotainment, interiér, nechutné šetření na blbostech a stupidně zrušená krytá zadní kamera + ceny to zabily.
Snad bude FL dost rozsáhlý a G8 vrátí alespoň částečně do normálu.
V plnom rozsahu podpisujem.
Ja ešte dávam teoreticky šancu GTIčku, keby v rámci f/l odstránili najväčšie nedostatky interiéru, ale zase sa dá čakať, že s tým príde zvýšenie cien a už teraz mi príde základné GTI za 40t eur ako ťažko skúsnuteľné.
Já ho mám 2 roky v Octávce a každou chvíli je tam nějaký fail, např problémy s Car play - občas ho nezobrazí a je tam jen černá obrazovka, systém nabíhá i víc jak za minutu atd atd... dneska přišla další aktualizace, bůh ví, co přinese. Kolega má nového Leona a taky problémy. Když se ptám techniků ve VW servise (autorizovaný), kam jezdím s Touranem, tak to jen potvrzují, že to je fail :no: