Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Opel Combo-e Van – Řemeslo pod proudem je prima, ale ne pro každého

113 komentářů

lukas13
Dojezd pod 150km, délka nabíjení... Tohle je noční můra každého logistika ve spediční firmě.

Ale jasně, zdejší moudří odborníci mi určitě vysvětlí, jak moc jsem mimo. Jen se pořádně připravte, tomuhle oboru trošičku rozumím.

Ale uznávám - uvědomělý řemeslník-intelektuál s denním nájezdem do 150km a soláry na střeše svého domu (firmy) a vybavený wallboxem - pro toho to bude paráda. Jen bacha - tu investici přes mega za auto + tu do těch solárů mu budete muset pomoci umořit, až k vám přisviští řešit kapající kohoutek.
Arese
😒] 😒] 😒] :yes: Prostě elektrosebevražda Stellantisu v přímém přenosu... 😲 😒 :no:
Mig_35
Za prve dotace, za druhé nemožnost vjezdu do centra měst, za třetí rozvoz s těmi km vystačí, řemeslník taky. Minus dotace minus DPH a cena je úplně jinde…
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
zapomněl jsi na to, že ovšem musí být ekologicky uvědomělý, ten řemesník 😄 😄 😄
Mig_35
Kdyby se elektro Proace a jeho klony prodávaly ve variantě H2, už ho mam doma. S dojezdem bych krásně vystačil.
Avatar - speedfred
speedfred
Pokial viem tak na FVE sa dotácie fiemám v ČR nedávajú.
Mig_35
To sice ano, ale remeslnik pojede po práci domu, ne? Dotace na elektromobil ani nevím, v jakem jsou stavu…
Avatar - speedfred
speedfred
Nie sú, inak by som už mal dodávku.
kyklop
Asi tak, ak by bola (trochu si zabycharim) dotacia na eberlingo, erifter a pod, tak uprednostním elektro. Momentálne aj tak autá typu kangoo, berlingo so silnejším motorom v kombinácií s at atakujú cenu 27000€- 30000€ s DPH takže malá "podpora" by v mojom prípade naklonila misky váh k elektru. Potrebujem, resp zvažujem do firmy dodávku (5 miestnu verziu) na denný nájazd okolo 60 - 80 km, medzitým by mohol fosil odpočívať a používal by sa len na dlhšie trasy, alebo keď by bolo ev na nabíjačke 😒] . Zároveň samozrejme ako píšem vyššie, potrebujem aj klasický fosil
Lubo
Porovnávam akčnú ponuku: Top verzia Elegance Plus za 659 990 Kč / 27 000 Eur (130 k, automat).
To je porovnateľné s tým testovaným Combo-e. Samozrejme, nič nie je 100% objektívne.

https😐/www.opel-akce.cz/…k-combo-life.pdf
Avatar - speedfred
speedfred
Kvôli krátkym trasám 20-80km/denne a moc veľa štartovaniu som kúpil staršie ev Streetscooter. Technicky je to des ale na môj účel snaď poslúži este nejaký piatok, teraz ho mám necelý rok.
Nové ev v týchto cenách je podľa mňa nezmysel.
Xylo
Těhle povozů v našich krajích asi moc nejezdí. Koukal jsem na autoscout a je tam nejlevnější (jeden) za 15 tisíc a docela dost dalších za 18 tisíc.
Avatar - speedfred
speedfred
Je tam hodne vecí z VAG ale co bude s elektronikou ak niečo tak sám neviem. Nemá s tým niekto skúsenosť?
Ako nové to stálo nezmysel, ale mám pocit že tie ceny jazdeniek išli hore ako to bolo pred rokom.
Xylo
Ojetá elektroauta jsou naštěstí poměrně cenově přijatelná = hodně jim padá cena (z nesmyslné prodejní ceny). Koukám občas na Smarty, já kupoval za 10 tisíc a teď jsou podobná auta okolo 12, takže tvůj pocit je správný. Za dobře se teď kupují koně a bicí. Doufám že v tomto roce se budou dobře dát koupit i nějaké ruiny, mám chuť si hrát na kutilochalupáře 😁
Othello
Jo, v kombinaci se solárama to bude super. Přes den to nabije a celou noc pak může jezdit k zákazníkům
Mig_35
Tak dnes už bez domácího úložiště ani ránu
Othello
Mig: Jak velké domácí úložiště je potřeba pro zajištění chodu baráku + nabíjení 50 kWh baterky v autě?
Mig_35
Přes leto mas odběr obvykle úplně minimální a vymýšlíš co s přebytkem. Zima je samozřejmě něco jiného
Othello
Takže kolik? Když započítáme nabíjecí ztráty, bude stačit v létě třeba 60 - 70 kWh? Nebo raději víc?
Mig_35
Muzu ti poskytnut kontakt, kdybys to chtěl řešit 😉
Othello
No myslel jsem že svou představu o úložišti dokážeš vysvětlit sám
Mig_35
Zatím jsem to neřešil. Nemám elektromobil ani fotovoltaiku. Snad jsem tě nezklamal 😉
Othello
Tak to jo. Já prvně myslel, že tvoje poznámka o domácím úložišti má vztah k tématu.
Mig_35
Samozřejmě má. Není jiný způsob, jak elektřinu vyrobenou přes den používat v noci. Jak velké úložiště si kdo dá je samozřejmě závislé na financích. Někdo chce to co vydělá prodávat, jiný si pro to najde jiné využití.
To tě porad žere ten trvaly pohon všech kol? Tak si to tak neber 😉
Othello
Ty finance jsou ovšem velmi důležité. Baterie s kapacitou potřebnou pro noční nabíjení 50 kWh elektromobilu by stála odhadem jeden milión Kč. Takové domácí úložiště má málokdo, proto mi tvůj návrh řešení problému přišel poněkud chatrný. Kapišto?
Mig_35
Opět ti doporučím FB skupinu týkající se fotovoltaiky. Na vesnických staveních FVE za milión korun. Uživatelé chlubící se, že jezdí zadarmo, ale už nepočítají Teslu model S za 3 a FVE za milión. Osobně jsem si říkal, že počkám na vyúčtování za příští rok a podle toho se rozhodnu.
Copak má někdo na elektromobil za 1,5M? Ale na 530D za 2 má podle toho co vidím na cestách dost a dost lidí... tak to asi nebude tak špatný. Samozřejmě, že první s tím začnou /a už začali/ bohaté společnosti a teprve potom vesnický instalatér... ale před Vánocema jsme byli na lyžích v Rakousech, alpský hotel, na střeše fotovoltaika, na parkovišti 20 nabíječek, flotila elektromobilů pro zákazníky na půjčení atd atd atd.
Othello
Koukej psal jsi že dnes už bez domácího úložiště ani ránu. To je sice pravda, ale abys mohl takto pravidelně každou noc nabíjet EV proudem vyrobeným FV přes den, musel bys to úložiště extra dimenzovat a to by tě přišlo o milión dráž. . Což mi smysl nedává žádný.
Argument s horským hotelem tady moc neplatí, tam se dá klidně nabíjet přes den, páč ty auta tam stojí třeba týden. Na tohle žádné extra úložiště nepotřebuješ.
Mig_35
Ty pracujes v lete od úsvitu do soumraku? Normální lidé chodi domu nejpozději v pět a slunce svítí až do desíti 😉
Othello
Po páté hodině toho už moc nenabiješ
Mig_35
už mě to trochu unavuje
https😐/www.hobbytec.cz/…tresky-pro-aut👋
tohle jsi někdy viděl? můžeš to mít na firmě za pár šupů... prostě kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá vysvětlení, proč to nejde...
Othello
Mig: ty solární zastřešení parkovacích míst s téměř vodorovnými panely mají být tvůj recept na nabíjení ve večerních hodinách? 😁

Doufám že to nemyslíš vážně
Mig_35
tohle je řešení do práce, kde jsi přes den, kapisch?
Othello
Fajn, ale co s tím tady? Téma téhle diskuze je noční (nebo podle tebe večerní) nabíjení elektrické dodávky, která během dne jezdí za zákazníky.
Mig_35
takže v létě je v osm hodin večer 30 stupňů a slunce zapadá v deset ale od pěti už soláry neprodukují nic. co teď v zimě? to už bude v červených číslech, ne? proč bych měl tu dodávku nabíjet každý den na plný dojezd, když tolik nikdo s takovým autem nejezdí? kyklop tu píše, že vystačí s 50-60 km na den...
Othello
Schválně jsem se podíval na typickou produkci mé FV v nejideálnějších podmínkách kolem letního slunovratu a v době od 17 hod.do tmy výroba činila už jen cca 3% denní produkce, tedy kolem 2 kWh . Fakt bych rád věděl jak s tímhle nabít EV na plný dojezd.
Mig_35
a ty máš za to, že taková dodávka potřebuje každý den plný dojezd? nebo si budeš úložiště dimenzovat na situaci jednou za měsíc?
edit - asi to máš porouchaný nebo co Máchale
https😐/www.s-power.cz/…vykon-v-lete.png
Othello
Dobře, zkusme to seriózně. Dodávka ujede denně třeba 100 km. Na to potřebuje cca 21 kWh. Jak bys to zajistil ty?

Edit, porouchané to nemám, elektrárna mi překračuje typické hodnoty pro danou velikost
Mig_35
Tak z grafu snad vidíš, že v pět hodin odpo jsou hodnoty na padesáti procent z maxima a tudíž je tvůj argument, že od 17 hodin do tmy jsi udělal tři procenta totální pitchovina 😉
a sto km denně rozhodně řemeslník nenajezdí, to už jsme tu probírali, že normální člověk si hledá řemeslníka ze své lokality 😉
ale tvůj přístup k problematice je mi blízký, taky jsem si koupil neomezená data kvůli tomu, že jsem jeden měsíc nevystačil, po roce mi operátor říká, že taková situace už nikdy nenastala.
Othello
Za prvé jak jsi došel k těm 50% maxima, když maximum téhle elektrárny v grafu není, resp. je tento den ořezané mrakama na výrazně nižší hodnotu? To chceš fakt argumentovat zrovna touhle křivkou??

A napadlo tě, že graf může patřit elektrárně s panely natočenými víc na západ, zatímco moje jsou na jih? Západní panely pochopitelně trochu prodlouží výrobu večer, ovšem na úkor celkové efektivity
Mig_35
maxima z toho dne. můžeš to okecávat jak chceš, tvrdit, že z celkové denní produkce ti soláry po 17. hodině udělají tři procenta je bullshit. nebo přímo účelově vytvořený argument pro diskusi...
Othello
Dovedl bys odhadnout pod jakým úhlem svítí slunce na jižně orientované panely třeba v 19 hod večer letního času?
Mig_35
Dovedl bys mi ty ukázat ty hodnoty z toho dne, kdy ti dávaly solární panely od 17 do setmění 3 procenta celkové produkce za den? Tím bych asi začal. Nebo sis to vycucal z prstu?
Othello
Ano, třeba z 22.6. 2022, výroba je modrá křivka
klikni tady😒br />
https😐/img33.rajce.idnes.cz/…vyroba220622.jpg?…
Mig_35
a kde bydlíš jestli se můžu zeptat?
protože podle počasí z toho dne byly na většině území bouřky
https😐/www.e-pocasi.cz/…/2022/22-cervna/
a odhaduju, že to tak bylo i u vás na večer. nebo máš prostě FVE skutečně totálně k ničemu a měl sis to udělat u jiné firmy😊 protože v našich podmínkách v létě nezapadá slunce v 18 hodin
ptr078
Zase tvoje obmedzene videnie sveta, vsetko vies, migove normy kolko a kedy treba jazdit, kedy chodit domov z prace.... vyborne sa bavim
Mig_35
běž běž už je po svátkách šup zpátky do Německa posluhovat Helmutovi 😉 co tam děláš, dráteníka? v tom jste byli vždycky na světové špici :yes:
kyklop
60kWh bateriek je šialené číslo (aj finančne, aj z hľadiska ekológie)
Mig_35
ano, dávám za pravdu Othellovi, pro plný dojezd elektromobilu bys musel mít velké a drahé úložiště - a následně bys musel jezdit víc, než normálně potřebuješ, pokud tedy nejsi taxikář, abys to zase vyjezdil.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak hlavně když to úložiště této velikosti stojí mega a za 10 let ho můžeš vyhodit. Takže to máme mega za auto, mega za úložiště, půl mega za soláry a na 10 let vystaráno.
Lubo
Tomu sa hovorí rozumná investícia 😊

Navyše k tomu cena peňazí, no neber to. :-!
Mig_35
Cena peňazí je dnes X-20% za rok 😉 a solary neustále zdražují. A dotace 200 tisíc asi taky není k zahození
Mig_35
Jo kámo, jsem na fb skupině o solarech a když vidím instalace, kdy se zda ze FVE zvýšila cenu nemovitosti o sto procent… někdo i tyhle veci neresi úplně racionálně, zdá se.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
no když přidá k ceně auta minimálně 0,5 mil Kč ... jo ekologická uvědomělost stojí dost peněz
ale když to zákazníkům správně vysvětlí, jistě si nechají naúčtovat vyšší "progresivní" eko-sazbu .-)
Lubo
😁 😁 😁
Aj to len v lete :-!

Ten príplatok 400 tis Kč voči 1.2 Turbo a investíciu do solárov musí nejak umoriť. A v noci sú príplatky, či?
Mig_35
Líbí se mi jak si vlastníci BMW za 60-100 tis EUR musí ospravedlnit každý cent, ale když jde o sebeprezentaci u okolí, všechny počty jdou stranou :yes:
kyklop
čisto teoreticky, porovnajme verziu dízel s AT, 1,2turbo v kombinácií s at nemajú a tam sa rozdiel v sk cenníku 7000€. Netvrdím, že to je málo, alebo zadarmo...
Mig_35
až se situace normalizuje, až ten elektromobil dobíjený normálně ze sítě bude jezdit cca za třetinu nákladů spalovacího motoru, bude situace trošku odlišná.
Modrý blesk
Uniká mi racionální smysl, proč takové auto je vůbec vyrobené, skoro se chce napsat, že je to šrot v okamžiku kdy auto sjede z výrobní linky, Zbývá otázka kolik let a kolik km to bude schopno jezdit a najezdit? Výroba aut s takovými parametry je snad horší než byla kdysi produkce Škod 1203!!! :yes: :yes: :yes: EU
rohor
Máte nekde zásuvku?
Mig_35
Když si hledas instalatera, volas si obvykle někoho z města vzdáleného sto km? Ja se většinou omezim na ty místní 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
dne jsi tupější než obvykle, mozku
Mig_35
Už jsem skoro jak tvoje stará po inhalaci NO 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Buď rád, že se můžeš obracet na místní a oni ochotně přijíždějí. V některých krajích bývá problém vůbec někoho sehnat. Frajírci až na půdu, kšefty na roky dopředu a mnohem lepší. Osobně jsem rád, že si umím 99 procent takových závad či rekonstrukcí pořešit sám. Někoho shánět to chce obrovskou psychickou odolnost.
Mig_35
Ja to znam, neříkám, že to tak není, ale obavám se, že je taková situace všude😞
Avatar - speedfred
speedfred
Ahoj! Ja som Helmut čistič komínov a potrebujem zásuvku.
Lubo
Keď som videl ten nadpis, tak som si povedal, že konečne rozumný segment pre remeselníkov, mestské rozvozy apod. Ani ten dojazd by nevadil.

Ale tie ceny EV to úplne zabíjajú.

Nepáru sa ani v Opli s tými cenami, kde sa hrabe inflácia 10-20%.
Dal som do Google Opel Combo ceník, a vyhodilo mi akčný ceník 479 990 Kč pre 1.2 benzín a 519 990 Kč pre 1.5 CDTi nafta.

Top verzia Elegance Plus za 659 990 Kč (130 k, automat).
A zrazu kuk baterka a cena plus 75%? Jasná voľba :-!

https😐/www.opel-akce.cz/…k-combo-life.pdf
Mig_35
A já si našel realne skladovky a jsou od 600-800 za diesel.
https😐/www.tipcars.com/…kove/opel-comb👋
Lubo
Šikula 😉
Mig_35
Ono totiž co ti naslibuji a dodají za rok není úplně podstatný. To už jsem tady taky zaslechl, ze kdo si koupi model 3, když je tady levnější i4😊
Lubo
Takže chápem správne, že ten uvedomelý remeselník čo málo jazdí si nemá kúpiť skladovku Opel Combo 1.2 benzín za 548 570 Kč, ale uvedomelo počkať rok/dva na Combo-e za viac ako dvojnásobok?
A za ten čas sa naučí chodiť na zákazky na rikši a to ešte len bude ekológia.

https😐/www.opel-ihned.cz/index.xhtml

PS: jasné, že by som si bez najmenšieho zaváhania vybral i4 radšej ako TM3. Na mobile.de je ich 190, na CZSK serveroch je tiež výber. Ale nemá to veľa spoločného s Combo-e, či?
Mig_35
Prošel jsem si těch 190 nabídek. Novych skladovek je 10. Pak je tam kvantum inzerátů ve s ilustračním obrázkem. A velká většina je tam lehce jetych, soukromých, bez možnosti odpočtu DPH. Něco mi říká, že to koupili s dotací, najeli par tisíc km a se ziskem to prodávají dál. Ale schválně se bez zeptat, jak dlouho se na i4 čeká.
Jinak samozřejmě, můj instalatér má Dacii Dokker a nedosáhnul by ani na toho základního Opela. Ale velké rozvazkove firmy už elektrické dodávky používají úplně běžně. No proste budoucnost je elektrická 😉
ericn
Ale prd, budoucnost bude doufám rozmanitá a budeme si moci koupit to, co nám bude vyhovovat 😉 Jinak ale souhlasím s tím, že právě pro rozvážkové firmy po městě (napť Rohlík), je elektrika ideální druh pohonu…
kozakm
DPD pouziva elektricky cinsky Maxus a co jsem se bavil s kuryrem, tak je to technicky strasny kram.
Mig_35
v jakém ohledu? co potřebuješ na poskakování po městě? na elektromobilu teoreticky není co zkazit, ne tolik, co třeba na spalovacím autě.
kyklop
písal som to vyššie, samotné berlingo dízel + AT vyše 25000€, kangoo so silnejším (nie základným) motorom a AT vyše 27000€, caddy cez 30000€, turneo detto, e berlingo od 32000€. Ja tam 75 percent nevidím, zároveň cenu ani tú cenu ev neobhajujem
Mig_35
to vidí jenom ten, kdo chce psa bít... a přitom si ho nechce koupit. nemluvě o nákladech na provoz, na servis atd atd atd
a co je zajímavé, benzín stojí míň, než diesel, ale všichni kupují do firmy dražší diesel, není to na hlavu?
Arese
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Pod každým článkem vždy uveden. Neumíš číst? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Letos byl v ČR zaregistrován přesně 1 kus Opel Combo-e Van. Ten, co vidíme na fotkách. Jde tedy o test s puncem jedinečnosti.
Arese
😒] 😒] 😒] :yes: Čechy prostě zdravý rozum naštěstí ještě neopustil! 😄
Lubo
Ako hovorí staré české príslovie: Cash is king :-!
Arese
Nejde ovšem jen o náklady, ale i o pružnou použitelnost, okamžitě přizpůsobitelnou jakékoliv aktuální situaci. Takže samozřejmě jedině spalovací motor! 😄 😄 :yes:
Lubo
To každopádne. Síce s obmedzeniami, ale 2x drahšie 😊

Ale možno keby tam dali najväčší tablet na svete na prístrojovú dosku, to už by bola iná pesnička, stáli by pred Oplom dlhé rady ako pred ostatnými EV predajcami, … 😁
Arese
Mig_35
„V období leden–červen 2022 bylo v zemích Evropské unie registrováno téměř 460 tisíc nových osobních bateriových elektrických vozidel, meziročně o 29 % více. Podíl registrací nových BEV se postupně zvyšuje, zatímco v 1. pol. 2020 se tato vozidla podílela 3,6 %, v 1. pol. 2021 6,6 % a v 1. pol. 2022 již 9,9 %. Přibližně každé 10. letos registrované nové osobní vozidlo v EU tak bylo bateriové elektrické. S 2,0% podílem BEV patřila letos České republice 24. příčka, za námi s 1,9% podílem skončilo Chorvatsko a s 1,7% podílem Slovensko. V ostatních zemích V4 se BEV podílely 2,3 % v Polsku a 3,9 % v Maďarsku. Nejvyšší podíly BEV byly letos evidovány ve Švédsku (27,6 😖, Nizozemsku (19,2 😖 a Dánsku (16,6 😖,“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu.
Lubo
Však ja ti to aj všetkým vlastníkom BEV prajem, kupujte 😊

Podľa Tvojich príspevkov by som čakal, že máš BEV už aspoň niekoľko rokov.
Mig_35
Podle tvojich příspěvků bych čekal, že jezdíš jedničkovou Oktávkou a cokoliv navíc považuješ za přepych :yes:
Trochu mi připomínáš kamaráda, kterému když reknes, ze stojis za Ukrajinou odveti, proč tam nebojuju anebo nemám ukrajinskou rodinu doma
Lubo
Ako myslíš. Ak je v ponuke 1.2 benzín za 500 tis. Kč a BEV za 1 mil. Kč so všetkými nevýhodami, tak je to na zamyslenie, či?

Oslavuješ tu BEV, posudzuješ ostatných čo v nich nejazdia a sám v nich nejazdíš.
Nemáme si viac čo povedať :-!
Mig_35
Takže když stojim při Ukrajině musím jít bojovat na frontu? 😄 😄 😄 Nesnáším diesel a mam dodávku na naftu, to si taky dost protirecim ne?
Avatar - speedfred
speedfred
Tiež to vidím ako Lubo, vodu kážeš a víno piješ. Nepoviem keby si jazdil s BEV tak potom sa čuduješ 530d vs TM3 ale takto??
Mig_35
To je jako ptát se tebe, proč se zastavas nafty a přitom bys ji v autě nesnesl s výjimkou bagru 😉
Avatar - speedfred
speedfred
Naftu mam v dodávkach aj osobáku. A do pikapu som mal kúpiť asi naftu teraz to už je ale jedno.
Mig_35
Sympatizovat s něčím nebo si uvědomit nutnost takového počínání asi není totéž co kázání ne? Když řeknu, že mi nevadí registrované partnerství tak to asi taky neznamená, že si najdu chlapa, nebo ano?
Lubo
Tak keď si uvedomuješ nutnosť, tak začni od seba 😉 .

Rád sa poučím z Tvojich reálnych skúseností (stačí s BEV :-! )
Mig_35
To je jako psát ti, at drzis hubu v diskusi o dodávce, kterou nepotrebujes a neplanujes koupit, nemyslíš?
Xylo
Nejprodávanějším EV v ČR je prý Škoda Enyaq. Nevím jestli je to pravda, protože máme pouze statistiky registrací SDA (Svaz dovozců aut). Za říjen 2022 bylo registrováno 62 kusů Enyaqu, z toho 13 Škoda Auto, za listopad 107 kusů, z toho 42 kusů Škoda Auto. Rekordní "prodej" byl v červnu 2022 364 kusů Enyaqu registrováno, z toho 212 Škoda Auto.
Edit: Dodatek (můj starší příspěvek k diskuzi) : "Ve statistice vyvezených (a zrušených) za listopad 2022 je 47 kusů vozů Enyaq registrovaných maximálně šest měsíců. Z toho je 38 typu RS, osm typ 80 a jeden 80X. Jako obvykle v ree😜ortech vede Cupra Formentor s 66 kusy. Zdroj: Ministerstvo dopravy, Centrální registr vozidel, Měsíční statistiky 2022.
Edit 2: Prodeje a registrace v dalších měsících - září 44 z toho 8 Škoda Auto, srpen celkem 89 kusů z toho 46 Enayqů registrováno Škoda Auto MB, červenec 156 celkem z toho 69 Škoda Auto.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To máš pravdu, stále více se setkávám s jedinci, kteří by se nechali radši operovat vlastencem se zdravým selským rozumem, namísto studovaného debila s doktorátem z medicíny 😊
ericn
Kdo by taky takovou plečku, která nikam nedojede a stojí přes milion, chtěl? Nikdo na to není zvědavý,aby musel každých 150-200km nabíjet 😉