Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Záchrana spalovacích motorů? Porsche oficiálně spustilo výrobu syntetického paliva

19 komentářů

DonVito
"Potenciál e-paliv je obrovský. V současnosti je na světě více než 1,3 miliardy vozidel se spalovacími motory. Mnohé z nich vydrží na silnicích do dalšího desetiletí a e-paliva umožňují majitelům těchto vozů zanechávat téměř nulovou uhlíkovou stopu."

Takze do noveho roku vsem petrolheadum preju jezdit na e-palivo, aby byli podobne klimaticky setrni jako elektromobilisti. :yes:
Hendly
Spalovani syntetickych paliv je 3 mene ucinne nez pouzit primo elektrinu pro pohon.

Proc by mela byt elektrina pro pohon EV z Prumerova?

PS: kdo zrovna dnes prodaval za 9?
Hendly
Uz zase ten kyslik. co se s tim kyslikem stane kdyz se palivo spali v motoru?

Cena je primo dana zdrojem energie. Takze vzdy bude lepsi nabit baterie nez to spalit s naprosto mizernou účinností v motoru.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Shoří taky, no a co?
No jasně, lepší je dýmit a devastovat planetu kvůli surovinám na výrobu baterií a pak dýmit na nabíjení baterií a pak si slibovat recyklaci, než udržitelně cyklovat vodu, kyslík a CO2.
Kolik kyslíku vznikne při výrobě baterky v Číně a kolik při pálení uhlí v Prunéřově?

A přímo dané ceny vidíme zrovna dnes v přímém přenosu. Výroba za 0,25 Kč a prodej za 9.
+ totální nestabilita sítě díky zeleným zdrojům tam, kde nemají místo.

Místo toho, výroba syntetických paliv může probíhat formou nezávislých energetických ostrovů, kde se bude vyrábět podle toho, kolik energie bude zrovna k dispozici.
Technologie a počáteční investice vysoké, ale následný provoz a suroviny na výrobu prakticky skoro zadarmo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mně se podobné výzkumy a pokusy líbí. I když to bude zpočátku drahé, pořád lepší než utrácet za války, zbrojení, cesty na Mars, záchody pro 78 pohlaví, nebo lístky na fotbal.

Je možné, že se časem dostane cena na snesitelnou úroveň, když se zapojí víc výrobců a použije více zdrojů energie (vítr, solár, voda, jádro). Energie z prvních 2 zdrojů je sama o sobě nestabilní a tak může výroba kopírovat její dostupnost a ukládání této energie může fungovat jako taková vzdálená analogie ke Dlouhým stráním, kde se taky z přebytků voda žene nahoru a pak se ztrátami opět voda dodává energii zpět, když je potřeba.
Vím, že výroba takovéto energie je ztrátovější, než nabíjení baterií u EV, ale z mého pohledu je víc eko a udržitelná, než baterie a pokud je navíc vedlejším produktem kyslík, tak se člověk nemůže zlobit. Jen by takovýchto závodů bylo potřeba pár set, aby mohly dodávat palivo všem.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Ten Holandan neni v EU parlamentu, ale v EU komisi, kam cleny nominuji clenske staty. Za CR tam sedi Vera Jourova.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Až se budou baterky vyrábět z vody a větru, tak teprve tehdy budou EV ekologická. Tečka!
Robert Hlavaty
E- palivo přoč ne, ale možná ještě lepší cesta by mohla bý spalování vodíku přímo ve spalovákách..
No, hlavně je důležitý si za dva roky pořádně přečíst program kandidátů do euro parlamentu (jejich pohled na Green Deal atp.), aby tam zase neseděl nějaký Frans Timmermans, a jemu podobní, který násilně prosazuje bateriové elektromobily... Jedině tak se může změnit nastavený trend přechodu na BEV, který na konci stejně zaplatí kupující nového automobilu...
Tedy pokud se tedy ještě před rokem 2035 a zákazem spalováků, neprokáže, že je to úplná kravina... což tedy považuji za celkem vysoce pravděpodobné...protože evropští výrobci brzo zjistí, že nejsou schopni konkurovat Číně v elektromobilech a pouze v spalovákách...
rohor
Do limonády. Zásadně. A nepít aby se neuvolnil.
topten
podminkou pro e-palivo je levna elektrika z OZE
jak uz tady bylo nekolikrat zmineno, vyrobit e-palivo s 50% ucinnosti a pak ho s 30% ucinnosti premenit v motoru na pohyb mi dava ucinnost pouhych 15%
to je opravdu lepsi z toho paliva vyrobit dejme tomu s 50% ucinnosti elektriku, nabit s ni baterku a se zbytkem zatopit
ryccardo
A kdyz nechci byt klimaticky setrny tak co?
Mig_35
Kdybych měl technologii na vychytavani CO2 ze vzduchu, asi bych přemýšlel nad tím, jak to smysluplně využít jinak, než to tam spálením zase vratit.
Jinak 2 dolary za litr zní až neuvěřitelně, se spotřební daní a dalšími poplatky z toho bude určitě kilo.
Avatar - Anonym
Anonym
protože v zimě vyrábí 90% energie v čr uhelné elektrárny a sovětstké jaderné bloky VVER poháněné ruským palivem TVEL/ROSATOM.

Už sme ti to tady psali 600 miliardkárt, je smutný, že trpíš těžkou sklerozou nebo máš problém s chápníám psaného textu, zelený Raule. Nebo si spíš Vilda Cincibus? 😄 😄
Arese
Přesně! :yes: :yes: :yes:
topten
kde vezmes tu elektiku na synteticky palivo dedku ??
2x vic nez se u nas vyrobi
6x vic nez pro vsechny EV u nas

160TWh rocne, to je cca elektriky z FVE z plochy 100tis ha
na druhou stranu o 60tis ha min nez repka do chrochtu, ktera dela jen 5% nafty
Avatar - pradeda777
pradeda777
Jo hochu, kdyby se do vývoje syntetického paliva napumpovalo tolik peněz jako do vývoje baterek, tak by situace dnes vypadala úplně jinak. :-!
topten
u nas se spotrebuje cca 2mld litru benzinu a 6mld litru nafty
to je cca 80TWh energie
kdybys to vsechno chtel nahradit syntetikou, potrebujes pri 50% ucinnosti 160TWh elektriky
tedy vic jak dvojnasobek toho co u nas v soucasnosti vyrobis
pritom na provoz vsech aut u nas co jezdej, kdyz je prevedes na elektriku, ti bude stacit cca 25TWh elektriky
tedy 6x min nez kdyz budes vyrabet syntetickej benzin
pochybuju, ze to je ekonomicky unosny
snad jedine pri velkejch prebytcich pres leto kdyz bude hodne solaru
Mig_35
Viděl bych to jako prostředek k udržování veteránů apod. Na denní ježdění to nebude.
topten
kdyby se do vyvoje perspektivnich baterek investovalo tolik, jako do vyvoje neperspektivnich smradlavejch naftaku, tak by situace dnes vypadala uplne jinak

kde vezmes tech 160TWh elektriky na vyrobu 8mld litru sentetickyho benzinu?
predpokladam, ze v naftovejch generatorech, kam nalejes 20mld litru nafty ...