Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
kari.laz
A přitom jak dobré by to bylo auto se samotnou 1,6PT.
Přesně tak, navíc by bylo o dost levnější a netahalo by 250kg zbytečného elektrobalastu 😉
Pre zmenu zmenilo na špinobalast množstvo plných nádrží benzínu a všetk oto vy***o do vzduchu. Tiež máš niečo z toho na pľúcach a v krvi.
Tak se odstěhuj do pralesa, když tě tak obtěžuje moderní benzínový motor. Moje krev je v pohodě.
A proc se ty neodstehujes nekam kde smrad miluji?😀
PS: vetsinou je uz pozde, kdyz zjistis ze krev nebo plice nejsou ok. A jen opravdu drsnaci to vemou jako fakt…
PS: vetsinou je uz pozde, kdyz zjistis ze krev nebo plice nejsou ok. A jen opravdu drsnaci to vemou jako fakt…
Občas mi přijde, že ty máš občas balast v mozku… Někdy jsou tvoje příspěvky normální, v pohodě a pak z ničeho nic z tebe vypadne taková kravina jako teď 😉
Lubo
Zaujímal by ma reálny objem / rozmery kufru.
11 kW wallbox nabíja 9,9 kWh dve hodiny. Takže reálne nabíja do 5 kW, že?
Celkovo tie deklarované parametre spotreby a metodika merania s 1,1 l/100 km, deklarované dojazdy, atď na smiech. Chcelo by to PHEV gate po vzore Diesle gate.
11 kW wallbox nabíja 9,9 kWh dve hodiny. Takže reálne nabíja do 5 kW, že?
Celkovo tie deklarované parametre spotreby a metodika merania s 1,1 l/100 km, deklarované dojazdy, atď na smiech. Chcelo by to PHEV gate po vzore Diesle gate.
když nastavíš normy nesmyslně, tak nezbývá než podvádět. V automotive běžný jev. Normy nedělají technici, ale úředníci. Technici nad tím pak jen kroutí hlavou.
Veľa dôvery Elektro autá nevzbudzujú. A to sa týka PHEV aj BEV. A toto má byť naša spása, no ďakujem :-!
“Plně dobitá baterie má vystačit na elektrický dojezd 59 kilometrů. V praxi je to něco přes 35, v těchto mrazivých dnech klidně i 29…”. Síce o 50% drahšie, ale zato o 50% horšie parametre 😲
Včera som čítal, že americký úrad pre životné prostredie meral rozdiel medzi letným a zimným dojazdom na 7000 BEV.
Najzaujímavejšie vyšla Tesla Model 3 Long Range😒br /> - katalógový dojazd sa zhodoval cca s tým čo ukazovalo auto po nabití: 620 km,
- realita 308 km v lete, 260 km v zime
https😐/www.novinky.cz/…da-data-40417531
“Plně dobitá baterie má vystačit na elektrický dojezd 59 kilometrů. V praxi je to něco přes 35, v těchto mrazivých dnech klidně i 29…”. Síce o 50% drahšie, ale zato o 50% horšie parametre 😲
Včera som čítal, že americký úrad pre životné prostredie meral rozdiel medzi letným a zimným dojazdom na 7000 BEV.
Najzaujímavejšie vyšla Tesla Model 3 Long Range😒br /> - katalógový dojazd sa zhodoval cca s tým čo ukazovalo auto po nabití: 620 km,
- realita 308 km v lete, 260 km v zime
https😐/www.novinky.cz/…da-data-40417531
A čekal jsi s tím reálným dojezdem snad něco jinýho? To jen pár pomatenců věří tomu, že ujede 1000 km jen s jednou půlhodinovou zastávkou na dobití 😁
Kolik % jizd v tvem zivote je delsich nez 400km?
PS: pomatenci jsou spise lide jezdici 1000km bez vetsich zstavek.
PS: pomatenci jsou spise lide jezdici 1000km bez vetsich zstavek.
Väčšina mojich jázd je dlhšia ako 400km.
To ako si mám na navrat z dovolenky rezervovať 3 dní? 1500km za 15 hodín toto leto - dvaja šoféri sme sa striedali. Kde je problém? Potom 900km za 8 hodín taktiež dvaja. Nie každý chodí len do práce 20km - tam chodím autobusom 😊
To ako si mám na navrat z dovolenky rezervovať 3 dní? 1500km za 15 hodín toto leto - dvaja šoféri sme sa striedali. Kde je problém? Potom 900km za 8 hodín taktiež dvaja. Nie každý chodí len do práce 20km - tam chodím autobusom 😊
Ok, ale nechces tvrdit ze takhle to ma vic jak par jednotek % ridicu?
Vetsina jizd nad 400? To uz je profesionalni ridic.
Vetsina jizd nad 400? To uz je profesionalni ridic.
to je spis chudak, jestlize vetsina jeho jizd je delsich nez 400km
jestli to teda nema treba dvakrat za mesic a zbytek jezdi na kolobezce
jestli to ma kazdej den, tak travit tolik casu v aute, to vypada na nejakyho tocvolanta
jestli to teda nema treba dvakrat za mesic a zbytek jezdi na kolobezce
jestli to ma kazdej den, tak travit tolik casu v aute, to vypada na nejakyho tocvolanta
Nemusíš byť. Ja mám za pi/so 800km+ a z toho 400 s vlekom.
Občas sa nejaké veci prihodia a potom treba jazdiť.
Občas sa nejaké veci prihodia a potom treba jazdiť.
Slova “vetsinou” a “obcas” maji celkem rozdilny význam.
to čo vyššie píše speedfred je pre niekoho pravidelná akcia, typu +-500km a vlek. S bev by som musel stáť na rýchlonabíjačke každých 100km a zároveň drtivá väčšina HEV a BEV taký vlek ani nemôže reálne ťahať, lebo majú úplne žebrácke možnosti týkajúce sa prívesu. Paradoxne najlepšie v tomto vychádzajú PHEV. Netvrdím, že sa to týka každého, ale to ty fakt nepochopíš 😉
Jo třeba obchoďáci, technici a další. Když koukneš jak jsou plný dálnice, tak bych řekl, že dojezd bude řešit každej druhej. BTW. Proč sis vybral zrovna hodnotu 400 km?
Kolik % jizd je delsich nez 400km? Naproste minimum. I ten obchodak, kterych ve finale neni mnoho, nenajede denne 400 km.
O to preci vubec nejde. Problem je ze takovou delsi jizdu holt nejsi schopen realizovat. A co by si tak chtel cestou do a z Chorvatska delat? 500 ridim ja 500 manzelka, tak to mezitim mam jit jeste do zologicky nebo proc bych mel nekde par hodin zevlovat?
Tak i s Ev jdou realizovat dlouhe cesty bez vetsich problému. Zkus si to najit.
Deuha vec je, co lidi clastne dascinuje na tom uprku 1000km bez zastavky?😀
Deuha vec je, co lidi clastne dascinuje na tom uprku 1000km bez zastavky?😀
Samozrejme že sú schopné realizovať, pre moje využitie absolutne k ničomu. Dlho som zvažoval kúpiť X5 45e tiež tam je obmedzenie na TZ 2,7t ale inak auto super a moc by sa hodilo na moje cesty. Buď mesto alebo diaľky.
Do mesta a na krátke trasy mám také chatrné EV takže viem +/-
Do mesta a na krátke trasy mám také chatrné EV takže viem +/-
Jdou realizovat s dost PODSTATNÝMA PROBLÉMEMA!!! Jasně výrazně delší dobu tam dojedeš nakonec taky.
Co na tom lidi fascinuje? Protože cesta není zrovna nejpříjemnější část dovolený a pokud máš navíc děti, tak jim vysvětluj, že sis koupil křáp se kterým musíte stát co chvíli přidělaný na nabíječku a zevlovat hodinku na pumpě.
Co na tom lidi fascinuje? Protože cesta není zrovna nejpříjemnější část dovolený a pokud máš navíc děti, tak jim vysvětluj, že sis koupil křáp se kterým musíte stát co chvíli přidělaný na nabíječku a zevlovat hodinku na pumpě.
Jel su nekdy s ev nejakou delsi jizdu? Mozna to zkus a budes prekvapen.
A pro deti je prijemny zazitek sedet 8 hodun narvany v sedacce bez pauzy?
A pro deti je prijemny zazitek sedet 8 hodun narvany v sedacce bez pauzy?
Normy samozrejme delaji odbornici.
Ale muzes dat navrh jak to tedy merit jinak.
Ale doufam, ze znas prumerny denni najezd v evrope.
Ale muzes dat navrh jak to tedy merit jinak.
Ale doufam, ze znas prumerny denni najezd v evrope.
To je moderní odborník, naměří 10 kWh a čtyři litry benzínu a vypočte z toho 2 litry benzínu a jinak nic. Já bych ti tak odborně počítal výplatu.
Tak jak to navrhujes ty?
kankunen se vzhlidnul v demagogii
podobne jako bezzubi dezolati
podobne jako bezzubi dezolati
A co tak napsat skutečnost. Skutecnost je demagogie?
kterou skutecnost?
nula litru kdyz jezdis kolem komina a poctive dobijis
nebo deset litru kdyz na dobijeni kasles a krizujes nemecky autobahny
??
kterej odbornik "naměří 10 kWh a čtyři litry benzínu a vypočte z toho 2 litry benzínu a jinak nic" ???
to je ta tvoje demagogie
nula litru kdyz jezdis kolem komina a poctive dobijis
nebo deset litru kdyz na dobijeni kasles a krizujes nemecky autobahny
??
kterej odbornik "naměří 10 kWh a čtyři litry benzínu a vypočte z toho 2 litry benzínu a jinak nic" ???
to je ta tvoje demagogie
Jo hochu to byvalo. Ted uz ne. Bavim se o normach obecne, ackoliv Euro7 taky nedelali odbornici, ale nevzdelani urednici.
Teda pisu na telefonu kterym se dovolam, mam v nem super rychly internet skoro vsude vcetne tunelu a metra, penize prevadim kliknutim, auta bezproblemu ujedou 1000km za 8 hodin jak tu lidi pisou a 1000 dalsich veci ktere jsi pred par lety necetl ani ve scifi. Vse funguje takrke pres celou planetu. Na to bylo potreba hodne predpisu a norem. ..
Jiste, jsou chyby, ale funguji veci ktere si pred 20 lety nikdo ani nepredstavil.
Jiste, jsou chyby, ale funguji veci ktere si pred 20 lety nikdo ani nepredstavil.
Ano máš super telefon a super auto a další fůru super věcí, který se ovšem z velké části vyrábí mimo EU a to právě kvůli změti norem, které znemožňují vyrábět daný produkt u nás a místo toho se výroba odstěhovala někam kde nejsou takové legislativní požadavky a ty tudíž můžeš vyrábět. Hutní, chemický, farmaceutický a další odvětví průmyslu se stěhují z Evropy pryč. Tady se díky EU úředníkům nebude moci za chvíli vyrobit ani krmítko pro ptáky, protože uhlíková stopa, emisní povolenky, drahé energie a další to znemožní. Takže vše tady zatím funguje, ale to je spíš setrvačnost. Zelená lůza nás žene do záhuby. Další na ráně, bude automotive. Ten bude postupně také nahrazen asijským.
Nemluvil si nahodou o normach?
Jinak opet uz jedes vykriky jak Okamura.
Prece v tom je bohatstvi evropy a dalsich statu. Mit vyvoj a know how. Ne mlatit kladivem…
Jinak opet uz jedes vykriky jak Okamura.
Prece v tom je bohatstvi evropy a dalsich statu. Mit vyvoj a know how. Ne mlatit kladivem…
K tej poslednej vete: keby “know how” živilo aj 100mil ľudí (čo je blbosť) tak čo bude robiť ten zbytok 400mil? Zametať chodníky? Sedieť v úradoch? Rozvoz? Áno bolo by to pekné voziť zo sveta do Európy iba zisky a žili by sme z toho. Tomu sa ale sama Európa bráni pretože nesmieme nikoho poškodiť/vykorisťovať aspoň podľa toho čo tu vidím.
Kombinovaná spotřeba 1,5 litru na sto kilometrů vypadá na papíře fantasticky. Kde se ale vůbec vzala? V rámci měřícího cyklu se zjišťuje čistě elektrický dojezd a na jeho základě se pak snižuje spotřeba vypočtena při dalším měření s vybitými bateriemi. Elektrický dojezd 25 km sníží spotřebu na polovinu, 75 km už výsledné číslo vydělí čtyřmi (největší benefit, kterého lze dosáhnout). Většina plug-in hybridů má dojezd okolo 50 kilometrů, což spotřebu v litrech snižuje zhruba na třetinu. Velice zjednodušeně lze tedy říct, že spotřeba v reálu by měla být třikrát vyšší než v tabulkách. A to pořád pracujeme se starší metodikou NEDC, která je pro letošní rok stále ještě relevantní.
To je paráda, spotřebuješ 6 litrů vykážeš 1,5. Podvod a navíc el. energie na dobíjení se ignoruje jakoby spadla z kosmu.
To je paráda, spotřebuješ 6 litrů vykážeš 1,5. Podvod a navíc el. energie na dobíjení se ignoruje jakoby spadla z kosmu.
Prepáč, ale nerozumiem čo to tu splietaš. Metodika NEDC už pre tento rok nie je relevantná a od 1.1.2022 je povinnosť uvádzať meranie WLTP cyklu. A ten sa vôbec takto zložito nepočíta.
WLTP cyklus sa meria len na vzdialenosti 23,25 km (pri NEDC to bolo 11 km) a to podľa mňa mnohí ani nevedia. Rozdelený je do 4 kategórií aby simuloval jazdu v meste (52😖 a mimo neho (48😖 a to podľa rôznej záťaže resp. rýchlosti😒br /> Low: do 56,5 km/h (mesto - 3095 m)
Medium: 76,6 km/h (predmestie - 4756 m)
High: 97,4 km/h (okresky - 7162 m)
Extra Hight: 131,3 km/h (diaľnica - 8254 m).
Asi nie je ťažké sa dovtípiť, že meranie pri plug-in hybridoch robia s nabitou batériou a keď je elektrický dojazd hoci len 25 km, tak to na WLTP meranie stačí.
Kombinovaná spotreba 1,5 l vyskočí len preto, že dôjde k prudkému zrýchleniu alebo že väčšina systémov už nad 130 km/h ide na spaľovací motor. Takže tá spotreba spaľováku je reálna, ale v podstate nič nehovoriaca. 😊 Navyše merania sa robia pri teplote 23 °C.
Preto by sa mala minimálne uvádzať aj spotreba elektromotora v kWh a ideálne aj cyklus zopakovať s vybitou batériou.
WLTP cyklus sa meria len na vzdialenosti 23,25 km (pri NEDC to bolo 11 km) a to podľa mňa mnohí ani nevedia. Rozdelený je do 4 kategórií aby simuloval jazdu v meste (52😖 a mimo neho (48😖 a to podľa rôznej záťaže resp. rýchlosti😒br /> Low: do 56,5 km/h (mesto - 3095 m)
Medium: 76,6 km/h (predmestie - 4756 m)
High: 97,4 km/h (okresky - 7162 m)
Extra Hight: 131,3 km/h (diaľnica - 8254 m).
Asi nie je ťažké sa dovtípiť, že meranie pri plug-in hybridoch robia s nabitou batériou a keď je elektrický dojazd hoci len 25 km, tak to na WLTP meranie stačí.
Kombinovaná spotreba 1,5 l vyskočí len preto, že dôjde k prudkému zrýchleniu alebo že väčšina systémov už nad 130 km/h ide na spaľovací motor. Takže tá spotreba spaľováku je reálna, ale v podstate nič nehovoriaca. 😊 Navyše merania sa robia pri teplote 23 °C.
Preto by sa mala minimálne uvádzať aj spotreba elektromotora v kWh a ideálne aj cyklus zopakovať s vybitou batériou.
Což ale nijak zásadně neřeší problém. Místo 4 spotřeb jich budeš mít 8, dva průměry a zase z toho nevyrobíš nějaké jedno smysluplné číslo. Pro PHEV žádná rozumná norma ani vyrobit nejde.
Tak v zásade by šlo uvádzať
- spotreba kWh/100 km s nabitou baterkou, ( 😲 ),
- spotreba l/100 km s vybitou baterkou.
To by každému dalo prehľad čo od prevádzky vo svojej situácii očakávať.
- spotreba kWh/100 km s nabitou baterkou, ( 😲 ),
- spotreba l/100 km s vybitou baterkou.
To by každému dalo prehľad čo od prevádzky vo svojej situácii očakávať.
No a pak spotreba s polo nabitou baterkou atd…
Slo by namerit spousta udaju, ale opravdu by se v tom nekdo vyznal?
Mereni spotreby podle normy je dost slozita vec a vstupuje do toho spousty vnejsich vlivu.
Muj tip je, ze tady v diskusích ani v redakci tomu nikdo detailne nerozumi.
Slo by namerit spousta udaju, ale opravdu by se v tom nekdo vyznal?
Mereni spotreby podle normy je dost slozita vec a vstupuje do toho spousty vnejsich vlivu.
Muj tip je, ze tady v diskusích ani v redakci tomu nikdo detailne nerozumi.
Hlavne by to chtelo uvadet u PHEV dve ruzne spotreby - v EV rezimu a v HEV rezimu, jako to delaji v USA. Tahle snaha o jedno kombinovane cislo bude vzdycky spatne, at uz se ten vypocet nastavi jakkoliv.
KANKUNEN
drahé, malá baterka, malá nadrž, interiér naruby. Není horší kup. Hybrid od Hondy je mnohem lepší volba, ušetříš 300tis, takže i ta pojistka bude nižší, elektriku si to vyrobí samo, nádrž máš normální vznikne mnohem méně emisí už při výrobě.
Hybrid od Hondy, ked sa usetri 300 000, tak ma slabe svetla, nepohdlne sedadla a je to hlucne. Neskusal som, ale kupit to ako rodinne auto na vylety, tak clovek riadne zaplace 😄 Tym nechcem nejak idealizovat Peugeot, ale komu sadne interier, tak to budu asi rovnako zle volby.
Tak 45k + fico dan za kombi c segmentu od psa je ulet. Som zvedavy na zostatkovu hodnotu o par rokov
Aha, takže více testů se shodlo, že ten Civic je super jezdící a fungující auto, ty si ho sice nezkoušel, ale víš, že má nepohodlnná sedadla a je hlučná 😁 Ok...
Chybu jsem udělal já, napsal jsem Honda, ale jen Civic je super
No, asi každý normální člověk pochopil, že mluvíš o Civicu, když to je v kontextu C segmentové 308 😊
Jazdí dobre, to áno, ale ten kto mohol popísať aj nevýhody, tak práve spomína hlučnosť, slabé základné svetlá a práve tie sedadlá. Ale na pomalé jazdenie dobré. Len som to porovnával, že s peugeotom to asi jasná výhra nebude, kto nechce nabíjať a jazdí dlhé rýchle trasy.
Já viděl několik testů, kde vyšel Civic jako super, ale špatná sedadla, velký hluk a mizerná světla zdůraznili všichni testeři.
O špatných sedadlech jsem neslyšel a co se týče světel, Civic má tři výbavy v rozpětí 110 tisíc Kč, v nejvyšší je matrix LED. Největší problém je asi chybějící kombi, ale rozhodně bych radši bral Civic než se trápit s nabíjením.
Mne ta 308 nepříjde ošklivá, ale když odmyslím šílenou cenu, má pár divných věcí - icockpit, docela smutné parametry na deklarované výkony (stovku skoro za 8s, to má i obyčejná Corolla 2.0HSD s 40tikoňovým deficitem) no a vlastně tu cenu asi odmyslet uplně nejde 😁
Civic - jo, ten bude hodně fajn, já teď před chvíli jezdil kousek 9G s MT a atmosférou, to je ti tak dobře jezdící auto, i když prostě nesedne každému jeho vzhled.
Civic - jo, ten bude hodně fajn, já teď před chvíli jezdil kousek 9G s MT a atmosférou, to je ti tak dobře jezdící auto, i když prostě nesedne každému jeho vzhled.
Největší problém pro 308 je Astra. Pohonné ústrojí je sice celkem příjemné, ale za ty peníze nevidím smysl.
Jsem zrovna výjimkou, které design 9G nevadí. Jednu dobu jsem ji dokonce hodně chtěl.
No a 11G Karpat vychvaloval pomalu do nebes, hlavně ten podvozek.
Jsem zrovna výjimkou, které design 9G nevadí. Jednu dobu jsem ji dokonce hodně chtěl.
No a 11G Karpat vychvaloval pomalu do nebes, hlavně ten podvozek.
Jsem rad, ze ocenujes IX, ale X je jizdne mnohem lepsi.
A XI to vse korunuje bezvadne fungujicim hybridem. :yes: :yes😒br />
Na druhou stranu IX mela lepsi sedacky a vyssi pohodlnejsi posez, na nadrzi. 😄 A navic podle me nejlepsi mozny kokpit.
https😐/www.auto.cz/…vitka-podrobneji?…
Sedacky X nebyly nic moc. A nemam duvod neverit, ze XI v tomhle nebude top...
A XI to vse korunuje bezvadne fungujicim hybridem. :yes: :yes😒br />
Na druhou stranu IX mela lepsi sedacky a vyssi pohodlnejsi posez, na nadrzi. 😄 A navic podle me nejlepsi mozny kokpit.
https😐/www.auto.cz/…vitka-podrobneji?…
Sedacky X nebyly nic moc. A nemam duvod neverit, ze XI v tomhle nebude top...
Jo... akorát ty výbavy jsou ta japonská klasika... chceš matrixLED, tak ale jen s nevětranou černou kůží a panoramatickou střechou. Osobně bych teda ty matrixy oželel, no.
To sú také smiešne argumenty proti, že až. :no: A áno, jazdil som s tým autom a aj som ti tieto mínusy minule sám písal, ale rozhodne by u mňa nemali vplyv pri rozhodovaní, či Civic kúpiť.
rohor
KOLESA.RU, dejte si ty fotky do pořádku než se Puťka nasere jo?
topten
a i kdyz bude zrat o 4 litry vic, tak tech 150k navic za benzin na 100tis km stoji za to
a vsadim boty, za tu A4 se 100tis na hrbu prodas za vic nez pazouta
dobijeci hybrid s baterkou 10kWh+ je predrazena slepa ulicka
lepsi je soustredit se na klasickej hybrid s baterkou +-2kWh a elmotorem jako vypomoc, a pak na cistej elektromobil
zbytecne tristej vyvojovy a vyrobni kapacity
a vsadim boty, za tu A4 se 100tis na hrbu prodas za vic nez pazouta
dobijeci hybrid s baterkou 10kWh+ je predrazena slepa ulicka
lepsi je soustredit se na klasickej hybrid s baterkou +-2kWh a elmotorem jako vypomoc, a pak na cistej elektromobil
zbytecne tristej vyvojovy a vyrobni kapacity
"lepsi je soustredit se na klasickej hybrid s baterkou +-2kWh a elmotorem jako vypomoc, a pak na cistej elektromobil, zbytecne tristej vyvojovy a vyrobni kapacity"
Mezi HEV a PHEV nemusi byt velky technicky rozdil (viz treba Toyota, kde jsou ta auta z velke casti shodna, vcetne pohonu). Takze ten argument s tristenim kapacit neni myslim uplne na miste. Naopak s malem pridane prace navic ziskas dalsi model auta, schopny mozna zaujmout trochu jinou skupinu zakazniku.
Mezi HEV a PHEV nemusi byt velky technicky rozdil (viz treba Toyota, kde jsou ta auta z velke casti shodna, vcetne pohonu). Takze ten argument s tristenim kapacit neni myslim uplne na miste. Naopak s malem pridane prace navic ziskas dalsi model auta, schopny mozna zaujmout trochu jinou skupinu zakazniku.
vetsi baterka (+10kWh) a silnejsi elmotor (+100kW aby to melo smysl) dela z PHEV technicky a cenove vyrazne jiny auto
kdyz uz, tak bych sel cestou EV s dojezdem klidne jen +-300km s prodluzovacem dojezdu ve forme malyho spalovaciho generatoru treba jen 30kW
kdyz uz, tak bych sel cestou EV s dojezdem klidne jen +-300km s prodluzovacem dojezdu ve forme malyho spalovaciho generatoru treba jen 30kW
čítal si po sebe čo si napísal? EV s batériou na 300km (to je +- 60kWh využiteľnej kapacity) a k tom spalovák. To by si musel do každého súčasného špičkového EV napchať ešte ten motor s generátorom. To už je technicky oveľa zmysluplnejší a ekonomickejší ten opak v podobe phev ktorý považuješ za slepú uličku 😉
do 50kWh u auta nizsi stredni tridy
Hele EV s range extenderem melo smysl u i3 s 20kWh baterkou.
Jenze pak prisel upgrade a s dvojnasobnou kapacitou baterky prestal range extender davat smysl. 😄
EV maji range extender podel dalnic v podobe fast-chargeru. 😉
https😐/fdrive.cz/…n-na-ionity-5690
300 kilometrů nabito za 15 minut. Změřili jsme nabíjení Porsche Taycan na Ionity
8-s :-! :yes😒br />
Ja si obvykle delam pauzu driv nez po 300km. A 15 minut pauza mne skutecne neuskodi.
To je situace dnes u spickoveho auta. Da se predpokladat, ze podobny parametry bude mit do par let elekricky mainstream.
Lidi se uplne zbytecne nabijeni boji...
Jenze pak prisel upgrade a s dvojnasobnou kapacitou baterky prestal range extender davat smysl. 😄
EV maji range extender podel dalnic v podobe fast-chargeru. 😉
https😐/fdrive.cz/…n-na-ionity-5690
300 kilometrů nabito za 15 minut. Změřili jsme nabíjení Porsche Taycan na Ionity
8-s :-! :yes😒br />
Ja si obvykle delam pauzu driv nez po 300km. A 15 minut pauza mne skutecne neuskodi.
To je situace dnes u spickoveho auta. Da se predpokladat, ze podobny parametry bude mit do par let elekricky mainstream.
Lidi se uplne zbytecne nabijeni boji...
"kdyz uz, tak bych sel cestou EV s dojezdem klidne jen +-300km s prodluzovacem dojezdu ve forme malyho spalovaciho generatoru treba jen 30kW"
To uz bylo vyzkouseno, jmenovalo se to Chevrolet Volt / Opel Ampera a mezi hvezdna auta historie se to, pokud vim, nezapsalo.
To uz bylo vyzkouseno, jmenovalo se to Chevrolet Volt / Opel Ampera a mezi hvezdna auta historie se to, pokud vim, nezapsalo.
nejspis prvni pokus 10+ roku starej
dnes jsme uplne nekde jinde
dnes jsme uplne nekde jinde
A kde presne? Faktem zustava, ze kdyz vycerpas baterku, tak ti zbude ten slaby spalovaci motor. A jezdit v takovem rezimu nebude zadna hitparada, umis si predstavit jezdit v aute bezne velikosti a vahy z 30kW motorem (pred zapocitanim konverznich ztrat) ?
jediny omezeni bude na dalnici, kde ti tech 30kW bude po rovine stacit jen na trvalejch cca 140km/h
ve meste a na okreskach budes tema 30kW z vetsi casti dobijet a kdyz budes kratkodobe potrebovat vetsi vykon, pujde i z baterky
ve meste a na okreskach budes tema 30kW z vetsi casti dobijet a kdyz budes kratkodobe potrebovat vetsi vykon, pujde i z baterky
Jediny omezeni?
Budes muset chodit na emise.
Menit olej.
Menit rozvody, svicky, filtry.
A tankovat.
EV je krasne svou jednoduchosti (hlavniho pohonu).
Budes muset chodit na emise.
Menit olej.
Menit rozvody, svicky, filtry.
A tankovat.
EV je krasne svou jednoduchosti (hlavniho pohonu).
Takže kvôli pohodlnosti ničiť planétu neekologickými BEV? 😲
Výroba elektromobilu škodí prírode až o 70 percent viac ako bežné auto, priznáva Volvo
https😐/hnonline.sk/…o-priznava-volvo
Výroba elektromobilu škodí prírode až o 70 percent viac ako bežné auto, priznáva Volvo
https😐/hnonline.sk/…o-priznava-volvo
Ano, vyroba je horsi. Celkove se to ale obraci ve prospech BEV nekde mezi 60 a 150 najetymi tisici km, podle zvolene metodiky.
Presne tak.
A hlavne je rozdil skodlivost pri vyrobe ve forme CO2.
A skodlivost ve forme jedovatych exhalaci, ktere dycham ja a me deti ve meste.
Zajimavy jak se z petrolheadu stali "ekologove". :no:
A hlavne je rozdil skodlivost pri vyrobe ve forme CO2.
A skodlivost ve forme jedovatych exhalaci, ktere dycham ja a me deti ve meste.
Zajimavy jak se z petrolheadu stali "ekologove". :no:
Však v pohode, nejeduj sa. Len som si rýpol, to sa tu robí. :-!
Proste si EV nemôžem dovoliť, tak mi hádam odpustíš 😉
Proste si EV nemôžem dovoliť, tak mi hádam odpustíš 😉
Zkoušelo to i bávo u i3 a taky od toho ustoupilo... což na druhou stranu nic moc neznamená.
Znamena. Ten koncept je nepespektivni. I kdyz verim ze urcita uzka skupina zakazniku by ho jiste ocenila. Ale oni takova auta existuji.
Treba Honda Clarity k tomu nema daleko.
https😐/global.honda/innovation/technology/automobile/PHEV.html
hyper-efficient 1.5-liter Atkinson cycle 4-cylinder gasoline engine engages to generate electricity for the electric motor ; (2) an ultra-quiet 181-horsepower AC synchronous traction motor; and (3) a 17-kilowatt hour (kWh) battery pack with a recharge time of just 2.5 hours at 240 volts
:yes:
Myslim, ze vetsi baterka nez 17kWh pro 47mil by uz moc smysl nedavala.
Ty co jezdi casto dalky stejne budou jezdit na benzin a vetsi baterka by byla jen pritez.
Pro ty, co dalky nejezdi, je optimum BEV.
PS Jako zajimava alternativa se mi jevi pro mnoho lepe financne zabezpecenych lidi, ponechani (usetreni si) sveho luxusnejsiho spalovaku a k tomu mit BEV. Klidne mensi elektricke auto s kratsim dojezdem, ktere pro spoustu lidi na daily pouziti bohate staci resp. ve meste je i lepsi. Protoze samozrejme na velke dalky je zbytecny se spalovakem tahat baterku. A s elektromobilem je zbytecny na kratky jizdy tahat spalovak. 😁
Tim padem by mohl BEV i prodlouzit zivot spalovaku. 😲
Treba Honda Clarity k tomu nema daleko.
https😐/global.honda/innovation/technology/automobile/PHEV.html
hyper-efficient 1.5-liter Atkinson cycle 4-cylinder gasoline engine engages to generate electricity for the electric motor ; (2) an ultra-quiet 181-horsepower AC synchronous traction motor; and (3) a 17-kilowatt hour (kWh) battery pack with a recharge time of just 2.5 hours at 240 volts
:yes:
Myslim, ze vetsi baterka nez 17kWh pro 47mil by uz moc smysl nedavala.
Ty co jezdi casto dalky stejne budou jezdit na benzin a vetsi baterka by byla jen pritez.
Pro ty, co dalky nejezdi, je optimum BEV.
PS Jako zajimava alternativa se mi jevi pro mnoho lepe financne zabezpecenych lidi, ponechani (usetreni si) sveho luxusnejsiho spalovaku a k tomu mit BEV. Klidne mensi elektricke auto s kratsim dojezdem, ktere pro spoustu lidi na daily pouziti bohate staci resp. ve meste je i lepsi. Protoze samozrejme na velke dalky je zbytecny se spalovakem tahat baterku. A s elektromobilem je zbytecny na kratky jizdy tahat spalovak. 😁
Tim padem by mohl BEV i prodlouzit zivot spalovaku. 😲
Menší elektrické auto... jako třeba co? Běžný B-mainstream reprezentuje Zoe, s cenovkou 1M+... o Hondě E radši ani psát nebudu.
Pokud s tím někdo nejezdí denně do práce, tak se mu tohle nemůže nikdy vrátit.
Tohle by mělo potenciál jako ojetina, jenže... neprodá se jako nové, nebude ani jako ojetina.
Pokud s tím někdo nejezdí denně do práce, tak se mu tohle nemůže nikdy vrátit.
Tohle by mělo potenciál jako ojetina, jenže... neprodá se jako nové, nebude ani jako ojetina.
Elektromobily zatím dávají ekonomicky smysl až v případě dražších premiových aut. Tam se ceny už hodně srovnaly.
No netvrdil bych, že jsou u Toyoty PHEV a HEV podobně řešená. Možná to platí u Priusu. Ale co nechápu, proč se tolik liší HEV Ravka a PHEV? Na mě to působí, že to Toyotí řešení se slabší baterkou a elektromotory pro PHEV nefunguje, alespoň ne u větších aut.
Tak nebo tak. On ten “pouhý” dobíjecí aparát je sám o sobě dost komplikovaná a na suroviny nákladná záležitost.
Tak nebo tak. On ten “pouhý” dobíjecí aparát je sám o sobě dost komplikovaná a na suroviny nákladná záležitost.
U Priusu to plati rozdne. V cem jsou podle tebe ty rozdily mezi RAV HEV a PHEV? Priznam se, ze to nemam nastudovane tak dobre jako Prius, tak jsem zvedavy.
Mohl bys rozvest, co znamena konkretne "slabsi baterka" a "nefunguje".
Co konkretne je narocne na suroviny?
On board charger???
Myslim, ze pises zbytecne usporne.
Nebo jsem moc nechapavej. 😁
Co konkretne je narocne na suroviny?
On board charger???
Myslim, ze pises zbytecne usporne.
Nebo jsem moc nechapavej. 😁
Neviem, ale mne phev pripadá ako zmysluplný medzistupeň. Ak jazdíš len diaľky, tak si stratil čas a vyhodil peniaze, ak sa cez týždeň pohybuješ po meste a potom ideš von na chalupu, výlet atď, tak máš jedno auto, ktoré obslúži oboje situácie
pro konkretniho cloveka PHEV smysl ma, ale musi to nabijet
coz bude delat tak jeden z peti kdyz ho budou mit vsichni, protoze polovina lidi bydli v kralikarnach, spousta lidi neresi jestli usetri kacku na kilometru a dalsi spousta lidi je linejch
takze ty sice budes jezdit treba za 3 litry, ale ti 4 dalsi budou jezdit za 5
a za 5 bude jezdit i klasickej HEV s 5x mensi baterkou, a o 100 kilo lehci
takze kdyz budou jezdit vsichni PHEV, tak v prumeru budou jezdit jen za o malo min benzinu nez kdyz budou vsichni jezdit HEV
ale PHEV, kdyz uz nic jinyho, bude mit 5x vetsi baterku a minimalne 2x vetsi vykon elmotoru se vsema souvisejicima navaznostma
myslenka dobra, ale v celospolecenskym meritku nijak zazracna v porovnani s HEV
vetsi smysl nez mit par PHEV je mit vsechny HEV, ale treba koncern nema snad ani jeden takovy
navic HEV je v realu tak o 100k levnejsi nez PHEV
coz bude delat tak jeden z peti kdyz ho budou mit vsichni, protoze polovina lidi bydli v kralikarnach, spousta lidi neresi jestli usetri kacku na kilometru a dalsi spousta lidi je linejch
takze ty sice budes jezdit treba za 3 litry, ale ti 4 dalsi budou jezdit za 5
a za 5 bude jezdit i klasickej HEV s 5x mensi baterkou, a o 100 kilo lehci
takze kdyz budou jezdit vsichni PHEV, tak v prumeru budou jezdit jen za o malo min benzinu nez kdyz budou vsichni jezdit HEV
ale PHEV, kdyz uz nic jinyho, bude mit 5x vetsi baterku a minimalne 2x vetsi vykon elmotoru se vsema souvisejicima navaznostma
myslenka dobra, ale v celospolecenskym meritku nijak zazracna v porovnani s HEV
vetsi smysl nez mit par PHEV je mit vsechny HEV, ale treba koncern nema snad ani jeden takovy
navic HEV je v realu tak o 100k levnejsi nez PHEV
Takže už to nie je len slepá ulička, ale alternatíva pre toho, kto chce a môže nabíjať (nebýva v bytovom dome). V kontexte s tým píšeš o čistom elektromobile, ale tam to nabíjanie pre človeka z bytovky do úvahy neberieš. Keď sa pozrieš na phev a hev tak výkony el motora sú dosť podobné, takže tento argument odpadáva. Ber to ako alternatívu, ja som rád, že je možnosť výberu a je to svojim spôsobom spestrenie ponuky
Ne, je to vnucovaný bazmek, kvůli kterému si nemůžeš koupit 1.6 T nebo obdobnou motorizaci.
EV je při současné infrastruktuře slepá ulička taky, ale nenabíjí se denně a podporuje DC.
EV je při současné infrastruktuře slepá ulička taky, ale nenabíjí se denně a podporuje DC.
U nás žiadnu dotáciu na tieto autá nemáš, keď sa pozrieš do cenníkov koncernu, tak phev stojí plus mínus rovnaké peniaze ako silnejší dízel s automatom. Vzhľadom k veľkosti / kapacite batérií si phev nabiješ bez zásadnej zmeny v infraštruktúre aj doma. Tým netvrdím, že to auto má zmysel pre každého..
PHEV kvuli cene a vyuzitelnosti koupi jen dejme tomu desetina lidi a tech 9 desetin zustane u klasiky
takze se uspora ty jedny desetiny celkove moc neprojevi
z tohodle pohledu je lepsi prosadit HEV do vsech spalovacich aut, protoze celkova uspora bude vetsi a i cena, prenejemensim od nizsi stredni, zkousnutelna
vem si, kolik casu motor toci uplne zbytecne - kdyz stojis, popojizdis, jedes z kopce dojizdis do kolony, dojizdis do obce .... jen tohle zvysuje realnou spotrebu o 1-2 litry /100km
to i u HEV z velky vetsiny odpada
EV nedobijis tak casto jako PHEV jestlize chces baterku PHEV co nejvic vyuzit
takze se uspora ty jedny desetiny celkove moc neprojevi
z tohodle pohledu je lepsi prosadit HEV do vsech spalovacich aut, protoze celkova uspora bude vetsi a i cena, prenejemensim od nizsi stredni, zkousnutelna
vem si, kolik casu motor toci uplne zbytecne - kdyz stojis, popojizdis, jedes z kopce dojizdis do kolony, dojizdis do obce .... jen tohle zvysuje realnou spotrebu o 1-2 litry /100km
to i u HEV z velky vetsiny odpada
EV nedobijis tak casto jako PHEV jestlize chces baterku PHEV co nejvic vyuzit
Mr.Murphy
... nevim no, když čtu o přístrojovce a interiéru, tak vím, že bych to nechtěl ani za mnohem nižší cenu. Lepší PHEV kombík než Sup iV stále asi není....
No, ja ti Supa neberu. PHEV kazdopadne :yes:
Nicmene co 530e? 😉 😉
https😐/www.autoe😜ress.co.uk/bmw/5-series/358420/new-bmw-530e-touring-2022-review
BMW refined the formula for its plug-in hybrid 5 Series estate with model year updates adding more tech. But fundamentally the 530e Touring is as good as ever, blending superb refinement and driving dynamics with usable all-electric range, strong efficiency and great cabin quality. Practicality takes a hit, but not by much, given the benefits elsewhere.
Superb je urcite dobrej ve value for money a hlavne v prakticnosti.
Ale v nekterych disciplinach ma k 5er hodne daleko... 8-s
Podle me bude mit BMW mimo jiny mnohem lepsi hybridni pohon nez Skodovka s DSG. Ale jasne, taky za dvojnasobek ceny.
PS Mne se interiery Peugeotu libi mnohem vic nez skodovacky...
Nicmene co 530e? 😉 😉
https😐/www.autoe😜ress.co.uk/bmw/5-series/358420/new-bmw-530e-touring-2022-review
BMW refined the formula for its plug-in hybrid 5 Series estate with model year updates adding more tech. But fundamentally the 530e Touring is as good as ever, blending superb refinement and driving dynamics with usable all-electric range, strong efficiency and great cabin quality. Practicality takes a hit, but not by much, given the benefits elsewhere.
Superb je urcite dobrej ve value for money a hlavne v prakticnosti.
Ale v nekterych disciplinach ma k 5er hodne daleko... 8-s
Podle me bude mit BMW mimo jiny mnohem lepsi hybridni pohon nez Skodovka s DSG. Ale jasne, taky za dvojnasobek ceny.
PS Mne se interiery Peugeotu libi mnohem vic nez skodovacky...
PowerHouse
jakmile u nich od 1.1. nebude umweltbonus 6800€.
Po zdražení elektriky je skoro jedno zda platíte za benzín nebo elektriku. Navíc ta váha, která jízdu na benzín prodražuje. To si taky připočtěte k ekonomii provozu.
Po zdražení elektriky je skoro jedno zda platíte za benzín nebo elektriku. Navíc ta váha, která jízdu na benzín prodražuje. To si taky připočtěte k ekonomii provozu.
od novyho roku budu mit elektriku nefix v NT za cca 7kc/kWh
tedy pri nadstandardnich 20kWh/100km to znamena 1.40kc/km
ted jezdim s benzinakem za 8litru, manzelka tim svym za 10 litru, tedy pri 40kc/litr to je 3.20 resp 4.00kc/km, pri 35kc/litr 2.80 resp 3.50kc/km
pritom elektrika je ted na spicce a pujde dolu a vetsina lidi nekupje auto na rok
po zavedeni chytry site a chytrych elektromeru prinejmensim cas roku nabijes jen za prenosovy ceny tedy cca 1kc/kWh a minimalne cast lidi bude aspon cast roku dobijet z vlastni FVE
tedy pri nadstandardnich 20kWh/100km to znamena 1.40kc/km
ted jezdim s benzinakem za 8litru, manzelka tim svym za 10 litru, tedy pri 40kc/litr to je 3.20 resp 4.00kc/km, pri 35kc/litr 2.80 resp 3.50kc/km
pritom elektrika je ted na spicce a pujde dolu a vetsina lidi nekupje auto na rok
po zavedeni chytry site a chytrych elektromeru prinejmensim cas roku nabijes jen za prenosovy ceny tedy cca 1kc/kWh a minimalne cast lidi bude aspon cast roku dobijet z vlastni FVE
Treba hlavne porovnávať porovnateľné autá.
P308, príp podobné auto bude jazdiť za 2-2,5 kč/km?
Ak je PHEV o 250-300 tis kč drahší, tak máš len v tom rozdiele 100-150 tis km, a to nerátam, že aj elektrina niečo stojí (rovnako ako spotreba benzínu v PHEV, investícia do FVE, cena peňazí).
Prip 508 SW v GT výbave s najsilnejším motorom o 350 tis lacnejšie ako tento zázrak.
Okruh ľudí, ktorým sa to oplatí je veľmi malý a špecifický (málo diaľnice, hlavne veľké mesto a blízke okolie, garáž, eko predpisy vo firme, …).
P308, príp podobné auto bude jazdiť za 2-2,5 kč/km?
Ak je PHEV o 250-300 tis kč drahší, tak máš len v tom rozdiele 100-150 tis km, a to nerátam, že aj elektrina niečo stojí (rovnako ako spotreba benzínu v PHEV, investícia do FVE, cena peňazí).
Prip 508 SW v GT výbave s najsilnejším motorom o 350 tis lacnejšie ako tento zázrak.
Okruh ľudí, ktorým sa to oplatí je veľmi malý a špecifický (málo diaľnice, hlavne veľké mesto a blízke okolie, garáž, eko predpisy vo firme, …).
jak se podepíše odebrání umweltbonusu 6800€ a letošní navýšení ceny elektriky na tyto hybridy v Německu.
Pokud se tyto hybridy budou prodávat ve značně sníženém počtu, tak to požene výrobní náklady nahoru.
Pokud se tyto hybridy budou prodávat ve značně sníženém počtu, tak to požene výrobní náklady nahoru.
vono to dopadne spis tak, ze prodejni ceny bez dotaci pujdou dolu
200-300k navrch za dobijeci hybrid nema ekonomicky opodstatneni jak na strane vyrobce, tak na strane uzivatele v okamziku, kdy nebudou dotace
dotace kur*vej trh a az na vyjimky, treba pri zavadeni technickejch novinek s celospolecneskym vyznamem, jsou brzdou rozvoje, volnyho trhu a nizsich cen
200-300k navrch za dobijeci hybrid nema ekonomicky opodstatneni jak na strane vyrobce, tak na strane uzivatele v okamziku, kdy nebudou dotace
dotace kur*vej trh a az na vyjimky, treba pri zavadeni technickejch novinek s celospolecneskym vyznamem, jsou brzdou rozvoje, volnyho trhu a nizsich cen
Ernesto de la Cruz
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avantime
Tento týždeň som služobne najazdil 560 kilometrov a v práci mi na to dali plug-in hybrid (chcel som diesel, ale obe autá boli obsadené). Našťastie išlo o jeden zo schopnejších japonskej značky. Lenže ono je to v konečnom dôsledku jedno, pretože nepriamo som prispel tiež k tomu, prečo sa plug-iny považujú za podvod. Samozrejme, nemal som to kde ani kedy nabíjať. Prvé tri dni mi stačili, aby som jazdil len po meste. Keďže som nechcel hneď minúť batériu, dával som hybridný režim a spotreba bola 4,7 litra. Lenže potom som musel ísť cez pol Slovenska s už vybitou batériou. Keďže to bolo s prespatím na hoteli, napadlo mi, že to tam skúsim nabiť. Lenže všetky tri wallboxy mali už obsadené, tak som sa na to vykašľal. Potom už bola spotreba 8,2 litra. Neviem, ako to auto používajú ostatní, ale ak podobne, je to fakt len taký zelený nezmysel na papieri.
Chcel som toto uviesť len ako príklad. Verím, že tí čo vlastnia plug-in, tak majú snahu aj motiváciu ho pravidelne nabíjať, lenže veľa týchto áut jazdí vo firemných flotilách a preto sú obavy o správne používanie na mieste.
Chcel som toto uviesť len ako príklad. Verím, že tí čo vlastnia plug-in, tak majú snahu aj motiváciu ho pravidelne nabíjať, lenže veľa týchto áut jazdí vo firemných flotilách a preto sú obavy o správne používanie na mieste.
V niektorych krajinach moze byt motivaciou aj zelena spzetka a mas zadarmo vstup do nejakych zon, zadara parkovanie atd.. a vobec nezalezi ci to budes nabijat alebo nie
To že si použil nevhodný pohon snáď nie je podvod. Pevne verím tomu, že ak si niekto phev kúpi ( u nás to nie je podporené ničím, takže dôvody typu dotácia sú ireeleventné) , tak ho aj patričným spôsobom využíva 😉
Presne tak. Bohužel věřím, že někteří phev používají takto špatně, když člověk vidí kolik lidí jezdi dieselem po Praze.
Takže v hybridním režimu za 4,7 a v nehybridním 8,2? Nevěřím.
Kdyz se budeš snažit a držet to pod krkem, zvládneš to. Dokážu si představit nějakou trasu 140-150 s prázdnou baterkou bez možnosti jízdy po okreskach.
Pokiaľ aj pôjdeš tých x km a budeš ťahať prázdnu batériu, tak snáď predtým prešiel niečo v režime hybridnom a celkový priemer taký (asi ani z ďaleka) nebude. Vyťahovať nejaký úsek alebo kúsok z celku je dosť vytrhnuté. Naposledy som s kolegovou A6 ťahal jeden vlek na stredné slovensko, na poslednom úseku cesty prestúpaš cca 400m výškových a spotreba v tomto úseku bola priemerne nejakých 14 nafty na 100, posledný kilometer snáď za 20 na sto a aj tak bol celkový priemer 10,5. Vytiahnuť len posledný úsek považujem za irelevantné a zaujímavé bude pre mňa celkové číslo keď sa vrátim naspäť
Souhlasím. Jen říkám, jaká je možnost. Protoze lidi, co chtějí ukázat že hybrid ma vysokou spotřebu, je hodně a snaží se jí často docílit. Což ve výsledku není tak složité. Taky dokazu jet s hybridnim yarisem za 2.5, nebo za 8, s highlanderem za 4.5, nebo za 15. Ale že s reálným provozem to zas tolik nekoresponduje, viz tvé spotřeby, je jim už jedno.
3_diamanty
A elegantnych levov su zda sa nenavratne fuc... a tato dalsia nova pezotacka tlusta prisera je toho dokazom ... kabina to iste.... uplny bordel... a pritom sestra astra vie byt paradna... smutny to pohlad na takychto levov .... je mi jasne ze casy elegantnej 406tky su uz davno fuc... ale az takuto prisernost dnes od leva necakal asi nikto... za mna aj ta na predok splostena octavka je vedla tohto kralovna krasy
Arese
Tak jednoduché to je! 😄
Obdaril si nás plnohodnotným príspevkom testovanému vozidlu. AKo vždy 😒]
Děkuji. 😄 Jinak bych na adresu tohoto vozu mohl samozřejmě (kromě kritiky naprosto nesmyslné motorizace) přidat i zmínku o absurdním i-Cocpitu a prapodivných jezevčíkovitých proporcích, které jsou fakt nevkusné (přitom místo pro nohy vzadu je navzdory gigantickém rozvoru stále mnohem horší, než např. v Octavii Combi). 😢 :no:
Říká někdo, kdo koupí manual do suv, protoze je to sportovní zážitek 😒]
Nikdy jsem netvrdil, že je to v SUV "sportovní" zážitek. Jen, že mě s manuálem mnohem víc baví řídit, protože prostě jsem aktivní řidič. Tak tady laskavě nepřekrucuj moje slova. Co ale taky čekat od demagoga tvého kalibru, že... 😲 :no:
Nalepkovani ti jde, to se musí uznat. Ale to je tak vše.
A jak už jsem psal v jiné diskuzi, je super že konečně přiznáváš, že u suv není manual kvůli sprotovnosti nebo zábavě. Škoda, že jsem to neulozil, jak jsi psal, ze manual jsi volil, protoze je zábavnější...v SUV.
A jak už jsem psal v jiné diskuzi, je super že konečně přiznáváš, že u suv není manual kvůli sprotovnosti nebo zábavě. Škoda, že jsem to neulozil, jak jsi psal, ze manual jsi volil, protoze je zábavnější...v SUV.
Až na to, že sportovnost a zábavné řízení není jedno a to samé. Ale to tvůj mozeček prostě není schopen pobrat. No, co už. Manuální skříň v SUV prostě není vůbec nic špatného a smiř se s tím, že i v této kategorii existují řidiči, kteří rádi obsluhují 3 pedály a řadicí páku. 😄 A mohu tě ubezpečit, že pokud by Škodovka za manuál v Karoqu požadovala příplatek ve výši příplatku za automat, zaplatil bych ho. Sice se skřípěním zubů, ale zaplatil.
😒] 😒] co je zábavného a sportovniho na suv? Takže v Praze v kolonach zazivas orgasmus, kdyz je řazení v suv zábava?
Do Prahy jezdím jen velmi málo, takže v kolonách trávím čas jen zcela výjimečně. Co tam máš dál? 😒] 😒] 😒]
P.S. Víš vůbec, co znamená zkratka SUV, resp. to první písmeno? 😄
P.S. Víš vůbec, co znamená zkratka SUV, resp. to první písmeno? 😄
Dalsi vec je, ze to musis co 3 roky menit, jinak budes kupovat baterku. Ty pluginy maji malou kapacitu, takze udelas hrozne moc cyklu za par tisic km. 4500km po 50km je 90 cyklu - ale zlejch cyklu nekde od 100% do 10%. To je hromada a ta baterka bude degradovat, tak to proste je.
Kdybys mel EV co ujede 350km a nabil do 80% a jel do 20% tak mas jeden cyklus 200km a za 4500km udelas cca pouze 20 nabijecich cyklu a to jeste velice setrnych (protoze jsi jen mezi 80%-20% a tam baterka degraduje jeste mnohem pomaleji).
Ale kdyz to mas treba jako operak a menis to tak asi proc ne.
baterka v hybridni oct nebo sup s vyuzitelnou kapacitou 10.5kWh vazi 135kilo
kolik by asi vazila 77kWh v enyaqu ??
ty si fakt myslis, ze vsichni ti inzenyri a vyvojari co se kolem toho motaj jsou jen banda trotlu, kteri nevedi ktera bije ??
Stary HEV Prius jsem prodal po 13 letech provozu ... Toyote. Pred prodejem probehla kontrola hybridniho systemu a baterky a vse bylo naprosto v poradku. Bez jakychkoli servisnich zasahu behem zivotnosti auta. A tam tech cyklu bylo jeste mnohem, mnohem vic..
A na operak to nemam, PHEV Prius (stejne jako ten predesly) je moje vlastni soukrome auto a planuju ho mit jeste dlouho.