Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

150 km/h na dálnici ano, či ne? Bude Česko jediné na světě?

47 komentářů

topten
podle me tim jen nastveme polaky, protoze ti maj jen 140
a ti si pak reknou - cehuni maj 150, my jsme vetsi a dalnicema protkanejsi zeme, dame 160
a nas ministr dopravy pak s tvari hrace pokeru prihodi na 180, protoze polaci prece nemuzou mit vic, a hlavne, kdyz to valej po D1 a pak po neexistujici D52 do vienna, tak prece chceme aby od nas co nejrychlejc zmizeli
a polaci pak ...
... jenze to narazi na to, ze nektery auta maj omezeni jen na 180 a co pak ???
hahaha

z myho pohledu kazdopadne JO (neplest si s ANO)
ale v dnesni dobe, kdy hrozi energeticka krize a nafta bude brzo nedostatkovy zbozi, bych se do tehlke vetsich akci moc nehrnul a odlozil to...
Avatar - lyon667
lyon667
Krátkodobý výkyv cen paliv je irelevantní argument, navíc aktuálně ceny spíš klesají.
topten
u cenu vubec nejde
kdyz nebude, tak das rad stovku za litr a jeste si vystojis kilometrovou frontu
rohor
ale zároveň s tím přísně pokutovat překročení o 10 km/h.
Jen zvýšit na 150 znamená, že so k tomu všechna hovada přičtou 30 a pojedou 180.
Mig_35
150 jezdím prakticky pořád a nikdy s tím nebyl problém. s povolenou 150kou budu jezdit tak rychle, až se budu sám bát. to není dobrej nápad😊 nechme to jak to je. dálničních měřičů potkávám fakt málo.
Avatar - lyon667
lyon667
To se bojis rychlosti jako takove, nebo rychlosti neprizpusobene aktualnim podminkam? Je to dost rozdil.
Mig_35
byl v tom kus nadsázky. i kdy vím, že třeba jedno pivo by asi nic nezhoršilo, stejně jsem za nulu a s tou maximálkou jsem taky spokojený. navíc, souhlasím, co napsal někdo další v diskusi, úseky jako u Lipníka, kde jsou tři pruhy, tam by to mohlo klidně lítat 150, ale na dvouproudové dálnici kde bude dovolených 150 už kamión hned tak nepředjede, resp. bude víc případů, kdy do něho vzadu někdo vletí...
topten
na dalnici muzes pricist 50 abys neprisel o papiry ...
rohor
Tím hůř ale naštěstí aut, která pojedou 200 už dnes tolik není, hlavně těch nových 😄
topten
kazdy normalni auto ma dnes omezovac na 250
verim, ze cinany v omezovani moc automobilek nasledovat nebude
rohor
Hlavně je to celé jenom populistický slint, kterým je potřeba zamaskovat děsivou daň z elektřiny, která se jmenuje zastropování ceny a další zlodějny ODSáckého spolku. Nikdy za této vlády se to nezrealizuje.
Othello
Ty jsi majitel elektrárny?
wings
Skor by som riesil tych, ktori sa vlecu 120 v lavom pruhu, alebo podobnou rychlostou predbiehaju kamion. To je realne ohrozenie bezpecnosti na ceste.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
150 je pro naše dálnice totální pí.... To může chtít prosadit opravdu jen současná vláda totálního tupců v čele s Fialou :no: :no: :no:
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Za me nema vubec smysl o tomhle uvazovat tam, kde jsou dalnice jen dvouproude (coz je bohuzel vetsina). Uz ted je to o hubu, kdyz se pred auto jedouci 140 nahle presune auto spechajici rychlosti 97km/h, co se shovavalo mezi dvema pomalymi nakladaky.

Na usecich kde mame tri pruhy bych tu diskusi klidne vedl, i kdyz myslim ze pravdepodobnost zvyseni maximalni rychlosti je miziva.
Avatar - lyon667
lyon667
O pocet pruhu nejde, spis je potreba system dynamicke regulace rychlosti na zaklade hustoty provozu. Pokud je dalnice prazdna, neni duvod rychlost omezovat i kdyby mela jeden jediny pruh.
ptr078
Dynamicka regulacia je fajn, ked na nu vodici reaguju. Na cilkularke v londone, 4 pruhy, pise max 50mph pred nami zapcha a pozriem sa okolo a ja som jediny co spomali. Takze danovy poplatnik draho zaplati za inteligentny system, co potom bude ignorovat a aj tak si postoji v zapche
Avatar - Mokrous
Mokrous
Bohužel mám stejné zkušenosti. Kdyby se to dodržovalo, bylo by to parádní.
Avatar - xxc
xxc
Co je tam také nebezpečné? Rozdiel rýchlosti je len 40 km, stačí dať dole nohu z plynu 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mno já nevím, já jezdím po dálnici občas docela rychle (radši nebudu psát kolik, když to tu vždy vzbudí pozdvižení) a nikdy nemám problém s auty, která jedou 80, 100, 120...
Stačí nejezdit jako retard a nenastavovat si tempomat na 200 a spoléhat na asistenty. Jen stačí koukat a myslet a bejt trošku soudnej.
Prostě je volnější úsek, tak si přidám, blížím se k pomalejším, sundám nohu z plynu, fyzika se postará o zpomalení, výjimečně použiju brzdy, smysluplně a bezpečně objedu pomalejší a pak tomu zase naložím. Aspoň u jízdy neusnu. Ale nedělám to autům za sebou, že bych jim měnil pořád tempo a tím je prudil. Vše podle situace. Většina bohužel moc tempo nemění a mnoho řidičů jede obec neobec 70-80, nebo zase jako prasata na nepřehledných a nebezpečných úsecích. Na dálnici zase předjíždí rozdílem 0,5km/h. Říkám jim "Kníže Ignor"
Ono se dá jezdit i rychle i plynule i ohleduplně, ale je fakt, že většina bohužel nechce. Čím dál víc vidím jen sobeckost, tupost, nepozornost, agresi a aroganci, případně školící mindráky atd...
Ale zákony jsou pro masy a tak vždy na tupost mas doplácí i ti, kteří by zvládli s prstem v nose parametry i 2x vyšší.
Vodorovné značení, to je taky kapitola. Častokrát teču, že nesmím předjíždět a vidím kilometr daleko a jinde bych si netroufl ani na Zetor, ale je tam přerušovaná... To se netýká ale dálnic.
Avatar - narona
narona
Přesně tak ale na tento způsob jízdy je třeba určitou míru odhadu a IQ což mase chybí, proto jsou zákony takto nastaveny.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele, úplně jednoduše😒br />
Když budeme vzájemně ohleduplní a rozumní řidiči, tak tu klidně můžeme zrušit rychlostní omezení úplně.

Chápeš? Nebo ti to ještě nedocvaklo?!?

Prostě jsme národ bezohlednych tupců, za volanty sedí různé pipiny, vyhulenci, retardi, psychopati, slepci, tupci, stíhači, kuřbuřti, narcos, zombie atd. atd. Řidičák tu dostane i opice co uteče ze zoo... Takže 130 kmh je při dnešním provozu naprosto nadstandardní rychlostní limit :-!

A hlavně probůh 150 kmh v naší zemi? Proč?? I kdyby celá D1 byla 150 kmh, tak kolik času to uspoří??? Vůbec nic smysluplného aby to osprwvedlinilo rizika a negativní stránku.

Což je třeba ekologie že. Takže my tady budeme zakazovat lidem spalováky ale pak tady, necháme úplně zbytečně zvyšovat emise kvůli 150kmh?!? Jako Proč?!?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jako v podstatě máš recht. Kreatur je plnej svět. Akorát my, co rádi občas jedeme rychleji, tam kde to lze, riskujeme pokuty. Ale to je náš boj.
S tou ekologií... docela by mne zajímalo, kromě CO2, který by bylo logicky vyšší, jaký by byly reálný emise dieselu s DPF a AB, třeba ve 100 vs 160 km/h. Protože hlavní roli hraje teplota a chudost/bohatost (i když u dieselu je chudá vždy) směsi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zase - smysluplná pravidla a smysluplná kontrola pravidel 😉 Nic víc, nic míň.

Taky se rád projedu. Ale úplně chápu že jsem někde mimo mantinely a pokud mě změří a postih bude adekvátní situaci, tak s tím nemám problém.

Jinými slovy rychle jedu jen když je slabý provoz a podmínky to umožňují. Pak jsem sice formálně pravidla porušil ale reálně jsem nenaplnil společenskou nebezpečnost jednání. Pak i pokuta by měla být symbolická a úměrná závažnosti.

Jenže ti naši tupci ve vládě si myslí, že když naflákaji drakonické pokuty paušálně, tak že tohle je řešení. Přitom je to opět úplně opačně a špatně. Čím víc se budu nucen soustředit na striktní úzkostlivé dodržení rychlosti, tím míň pozornosti mi zbývá na to jediné podstatné - okolní provoz a podmínky.
gil54
To je fakt, dodržet rychlost je strašný nervový vypětí a ještě k tomu jet po pravé straně silnice...to se fakt dohromady nedá stihnout.... 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A proč si myslíš že jízda pravidelností je disciplínou na veteránech?!? Protože jet určitou rychlosti zvládne každej banán co dokáže otevřít dveře od auta že...
ptr078
Suhlasim, ze bez tretieho pruhu to nema vyznam, vid polsko . Tam sa bezne jazdi 150, ale vobec to nie je plynule a castokrat je lepsie ist pomalsie. Aj niektore useky v nemecku
Avatar - pradeda777
pradeda777
.....samozřejmě, když okolnosti dovolují. Ale i těch současných 130 je rozumná rychlost. Proč by ale nemohl jet někdo rychleji, když na to má auto a schopnosti......myslím, že by nebylo od věci dát takovým autům speciální RZ...... :-!
Avatar - xxc
xxc
Asi dôležitejšie, aká je maximálna povolená rýchlosť, je aby nemerali 😄 Ideálne by bolo zrušiť obmedzenia rýchlosti a nech si každý jazdí ako chce a potrebuje, ale hlavne bezpečne.
Daniel Koudelka
No to je super nápad, když budu chtít jet 300 tak pojedu a že mi nějaký stopadesátkář vjede do cesty protože mě neviděl jeho vina.... 😁

To už jsme v ČSR měli podobný nápad tuším v roce 35. Tehdy začaly na silnicích masakry i když bylo v čechách 1 auto na 100 lidí.
Avatar - xxc
xxc
Musí pozerať, veď stačí si pozrieť na diaľnici rozdiel medzi Nemcami a Rakúšanmi. Nemci pozerajú, lebo nemajú obmedzenia a Rakúšania nepozerajú, lebo keď vyjdú pred auto 130kou, tak si myslia, že nič rýchlejšie ísť nemôže. Asi nie je ťažké si domyslieť, čo je bezpečnejšie.
jam2015
Lenže, keď v Rakúsku spôsobíš na diaľnici haváriu (väčšinou je to potom reťazovka) svojim ignorantstvom, tak budeš platiť, platiť a platiť!
Opýtaj sa Slovákov, čo pracujú, žijú... v Rakúsku, prečo sa diaľnici radšej vyhýbajú?
Avatar - xxc
xxc
A keď mimo diaľnice spôsobim nehodu, nebudem platiť? Nikto predsa nechce spôsobovať nehody, len píšem, že obmedzenia sú menej bezpečné.
jam2015
Jeden múdry advokát povedal ,,Zákony, predpisy, obmedzenia... sú tu aj preto, aby chránili aj nezodpovedných ignorantov" 😉
Avatar - xxc
xxc
Ja som zodpovedny a urcite nejdem s tym, ze sa idem na dialnicu zabit. A nechcem, aby tak robili aj ostatni, preto su umele obmedzenia nezmysel. Keby niekto kedysi nevymyslel 130, v zivote by ludi nenapadlo, ze na dialnici sa jazdi 130 a nikdy inak, dazd nedazd, lad a sneh.
jam2015
No, už som videl na diaľnici dosť dementov, čo to rúbali na plný kotol v daždi, snehu a bez svetiel!!!
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jak bys to chtěl dělat? Zřídit další testovací komise a dělat si zbroják na auto?
Potvrzení o vlastnictví vozu mladšího 10 let, s výkonem nad 200 koní, doklady o jeho pravidelném odborném servisu, psychotesty, jízdy na autodromu, opakování řidičáku, atd,..?
To by bylo solidní scifi.
Daniel Koudelka
řidiči pořád stejní, provoz větší. Tak že nesouhlasím, ono už ta 130 plošná je diskutabilní, pamatujeme snad všichni nedávnou nehodu v noci jak do převrácené cisterny na D1 několik aut vletělo, všichni 130 ať se děje co se děje.

Jako za ideálních podmínek s minimem provozu, hlavně kamionů svištím 160, naloženýmu do kopce mi to víc jak 100 nejede. To pak je lahůdka předjíždět kolonu kamionů co jedou sotva 70 a na zadek se mi nalepí dvoustovkář, naštěstí tam mám traverzu 😁 Nic méně předjíždět kamiony o víc než 40 km/h rychleji je taky o ústa. Zažil jsem už náhlé vybočení.
Mig_35
:yes: :yes: :yes:
Othello
Několikrát jsem tady upozorňoval redakci že toho mínusovacího robota mají nastaveného nějak divně. Asi si to konečně přečetli 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ale kdepááák, už to zase lítá. Jen je jich méně a trvalo to déle.
Avatar - narona
narona
nesmysl. Auta máme vesměs lepší, řidiče a fyziku ale stejnou 😁
V D prosazuje neomezenou rychlost BMW a Audi lobby. Hromadné nehody na takových úsecích jsou lahůdka, zažil jsem.

Už i ti co jedou tempomat tachometrových 130 ať se děje co se děje jsou průser.

Řešením by bylo spíš nepokutovat třeba do 180 na úsecích kde je v tu dobu minimální provoz a kloudné počasí, ale ne na bývalých rychlostkách.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nečekám že vláda těchto dutohlavů a bezmozků v čele s Fialou, Kupku nevyjímaje, pochopí kde je reálný problém a možnost zrychlit provoz.

Řešení, které je reálné, rychlé a ufinancovatelné je naprosto opačné. A to dynamické dopravní značení na celé sítí. Hlavně na vytížených úsecích. D1, D0, D5, D46.... Protože nejvíc času člověk promarní a ztrati kvůli kolonám. A ty vznikají jednak v důsledku nehod, jednak v důsledku přetížení stávající sítě. Snížením rychlosti při silném provozu se zvýší průjezdná kapacita. Tím by ubylo kolon. I nehod. A to výrazně.

U nás je provoz tak silný, že stojící kolony se tvoří na D1 pravidelně jen v důsledku přetížení kapacity. Prostě kolony pravidelně aniž by byla nehoda, práce na silnici nebo uzavírka... Jakmile je nehoda, je hned kolona tak na hodinu minimálně

Než bude 3. pruh, tak to bude za dalších 20 let s naší rychlostí výstavby...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo, to dynamické značení je fajn věc, akorát by ho musely řidiči dodržovat, alespoň částečně.
V cizině to občas vidím a logické je ubrat a snížit spotřebu a ve finále dojet dřív, než letět jako prase, narazit do zdi a čudit na místě a ještě odrbávat spojku/y, když nemáš TQ.
Bohužel jsem mockrát zažil, že to řidiči ignorují, třeba Chorvatsko. A co bylo víc s podivem, že ne jen místní, ale 99% turistů taky. Tam jsem já rychlík byl naopak brzdou. V Rakousku, tam zase dodržují až na výjimky prakticky všichni.

U nás by to stejně asi moc nefungovalo, když si představím ty ***y, co se mi každou jízdu lepí na prd.el, ačkoli je přede mnou souvislá kolona desítek aut a naproti to samé.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fungovalo pokud by byla vůle vmax kontrolovat.

Jak říkám, jsme národ lemplů bez ohleduplnosti k ostatním a bez schopnosti dodržovat pravidla. A navíc bez schopnosti stanovit si smysluplná pravidla. Což je v podstatě začarovaný kruh bez řešení. 😢
Avatar - pradeda777
pradeda777
A co bys tak očekával od potomků národa kočích a uklízeček, jak nám říkali za R-U.....? :-!
Avatar - xxc
xxc
Preco kontrolovat? Ked bude vyhodnejsie jazdit pomalsie, tak ludia pomalsie pojdu a dojdu rychlejsie. Ale to treba ludom vysvetlit, nie len dat zakazove znacky maximalnej povolenej rychlosti? Preco dynamicky nemozu riadit odporucanu optimalnu rychlost? Kto ju prekroci, alebo pojde pomalsie, na dalsom odpocivadle dostane vysvetlenie bez bodov a pokut. Uz je kazde auto online, nie je problem jednotlive auta koordinovat aj individualne.