Novinky
Zpět na článek
Nové Subaru Impreza oficiálně: Změny jsou evoluční, nazlobené RS nesmí chybět
19 komentářů
Othello
... Vylepšením prošel také symetrický pohon všech kol, který by měl rychleji reagovat a nabízet vektorování točivého momentu....
Rychleji reagovat? Pamatuju doby kdy se Subaru chlubily trvalým pohonem všech kol.
A vektorování znamená v podstatě zrušení té symetrie, že? Nejde vektorovat a zároveň zůstat symetrický
Rychleji reagovat? Pamatuju doby kdy se Subaru chlubily trvalým pohonem všech kol.
A vektorování znamená v podstatě zrušení té symetrie, že? Nejde vektorovat a zároveň zůstat symetrický
KANKUNEN
v prvenství o nejhorší hybrid, tak mají aspoň nejslabší RS. Jak může tak slavná automobilka šetřit na motoru a převodovce. Přitom Honda nám ukázala, že to jde. Sranda je, že ten hybrid funguje hlavně díky dobrému spalováku a takový Subaru nemá.
St.
Je nový turbomotor: 1.8 DIT v japonské nové verzi Levorgu, pak 2.4 DIT ve WRX, Outbacku (USA), WRX Wagon (australský Levorg “STI”). Mluvilo se o 1.5 DIT, ale ten asi stopli.
twistedTSD
Není to už ošklivé auto a velmi mě překvapilo, že snad ani nezmizí z Evropy. Interiér nic moc, ale je to Subaru. Povinného CVT a slabých motorů je škoda, ale dejme tomu, že si Subaru hledá specifickou pozici na trhu bezpečných a spolehlivých aut. Pak ale stále nechápu povinný 4x4. Subaristé ať se třeba postaví na hlavu, ale Impreze by úplně stačilo, když už, nějaké elektrické šidítko...
Arese
Subaru bývala velmi sympatická znčka, které jsem léta promíjel i mírně řečeno "rozpačitý" design. Toho se bohužel měrou vrchovatou dočkala i tato nová Impreza, ta ale bohužel nemá moc čím bodovat ani po technické stránce. Proč proboha nenabízejí nějaké výkonný turboboxer s menším objemem? A proč vůbec nenabízí manuální převodovku a když už automat, tak jenom variátor?!! 😲 😒 :no:
Ri Ko
Výhoda motoru boxer spočívá v krátké zástavbové délce a nízké výšce a v kombinaci s jeho podélným uložením v aplikaci unikátního řešení Symmetrical AWD. R4 ti takové kompaktní řešení neumožní. Je pravda, že Subaru na evropském trhu již nenabízí mezinápravový diferenciál, ale stále se jedná po většinu času o stálou čytřkolku s defaultním nastavením 60:40 ve prospěch předku. Např. Haldex takové implicitní nastavení nemá. AWD u Subaru není žádná zbytečnost, ale součást jejich DNA. SGP platforma je extrémně tuhá a spolupodílí se na výjimečných jízdních vlastnostech Subaru a celkové bezpečnosti. EyeSight je tak citlivě naladěný, že to není žádná otrava.
Další omyl je nahlížet na Subaru jako na běžná konzumní auta.
Další omyl je nahlížet na Subaru jako na běžná konzumní auta.
iudex
Nemám problém veriť, že Camry pôsobila horšie, ako Legacy, vybral si si totiž na porovnanie asi najnudnejšiu najnezaujímavejšiu konkurenciu, starú Camry, známu svojou bezpohlavnosťou, takže sa moc nedivím, že ani s výkonnejším motorom to nebolo lepšie. Skús ten 2,5l od Subaru porovnať s 2,5Sky od Mazdy.
iudex
Povedz mi prosím Ťa, v čom spočíva výhoda pozdĺžne uloženého motora v prípade boxeru? Ak by to bol R4, chápem, ale plochý motor? Tá štvorkolka už tiež nie je trvalá, ako dakedy. Plus pri slabom motore v bežnom mestskom hatchbacku nejakú nutnosť štvorkolky moc nevidím, pre WRX áno, ale pri slabej atmosfére v konzumnom aute z môjho pohľadu úplne zbytočné. Platforma SGP, v čom je to výhoda? A EyeSight? Za prvé tie asistenčné systémy má väčšina konkurencie a za druhé je to len otrava. No a hlavná nevýhoda, "vďaka" EyeSight nemôžu dať manuál, ale nutne dostaneš otrasný variátor.
Toliko k výhovám Imprezy. 😉
Toliko k výhovám Imprezy. 😉
Niemand
Problém Subaru v dnešnej dobe je to čo ho robí zaujímavým a to je boxer motor. Máš limitovanú dĺžku zdvihu a tým aj ladenie motora na kruťák. A tiež si výrazne limitovaný priestorom pri pokuse a zastavanie výkonnejšieho hybridného systému.
Ten variátor to auto pre tradičných fanúšikov úplne zabíja. Lenže čísla nepustia a gro predajov Subaru je v krajinách kde sa jazdí pomaly a tam to zjavne vadí menej. V EU malo Subaru predaje prakticky na úrovni Porsche aj keď mali v ponuke naftu a manuály.
Ten variátor to auto pre tradičných fanúšikov úplne zabíja. Lenže čísla nepustia a gro predajov Subaru je v krajinách kde sa jazdí pomaly a tam to zjavne vadí menej. V EU malo Subaru predaje prakticky na úrovni Porsche aj keď mali v ponuke naftu a manuály.
Ri Ko
Opak je pravdou, Impreza, tak jako každé Subaru, má naprosto jedinečnou techniku, kterou nikde jinde nenajdeš: podélně uložený motor, motor typu boxer, symetrické řešení hnacího řetězce s integrovaným pohonem všech kol, lichoběžníková zadní náprava, platforma SGP, EyeSight.... to vše je standard i u nejlevnější Imprezy.
asshole
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mino 1
Má niekto informáciu, ako to vyzerá s novou generáciou turbomotorov, ktorú Subaru ohlasovalo cca 2-3 roky dozadu? Odvtedy je okolo toho nejako ticho a stále sa používajú "staré" atmosféry.
3_diamanty
Vyzera ze z toho v eu opat predaju tak maximalne 5000ks rocne.... ale aspon uz tam necpu dizle
KANKUNEN
Mazda má navíc ten motor laděný na krouťák a ne na výkon, rozdíl minimálně 25 Nm
iudex
Je to tak a je to smutné, pre fanúšikov Subaru (kam som sa radil aj ja) obzvlášť. Základná verzia vyzerá ako model spred 15 rokov, ten dizajn je proste zastaralý; RS verzia vyzerá lepšie, aj keď žiaden zázrak. Ale označenie RS vzbudzuje nejaké očakávania aj z dynamickej stránky, naviac objem 2,5 litra by naznačoval, že tam bude nejaká športovosť. Ale nie. Atmosférických 136 kW je na daný objem bieda (Mazda má z 2,5litra o 10 koní viac a to je 11 rokov starý motor, 2,5liter v Toyote RAV4 má ešte viac), ale najhoršia je kombinácia s variátorovým automatom, ktorý spoľahlivo zabije akúkoľvek dynamiku. A to ešte v USA majú aspoň tento 2,5l, v EU (ak sa sem vôbec Impreza dostane) tento motor s určitosťou nebude.
Inak aj testy športovej verzie WRX v zámorí sú pomerne kritické, často sa skloňuje Hyundai Elantra N ako auto, ktoré WRXko vypráši a celkovo medzi najnovšími hotmodelmi úplne zapadá.
Inak aj testy športovej verzie WRX v zámorí sú pomerne kritické, často sa skloňuje Hyundai Elantra N ako auto, ktoré WRXko vypráši a celkovo medzi najnovšími hotmodelmi úplne zapadá.
výkon jen 185 koní a ještě s tím nevětším bazmekem pod sluncem CVT.
Přitom použít motor z BRZ 2,4 172kW s manuálem, tak by to bylo o dva levely jinde a označení RS by tam nebylo jak pěst na oko.