Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Ada je zase tady
Proč se nedá koupit s manuálem, čtyřkolkou a normálním dieselem? :no:
Tohle je čtyřkolka a normální diesel. Akorát pravačkou si musíš drandit netopejra, nebo řadit sekvenčně, když ji neudržíš v klidu :-!
Jsou ldi, kteří narozdíl od tebe umí řídit a proto automat nepotřebují 😁
A jsou lidi, kteří si po letech už nepotřebují nic dokazovat a radši si v autě odpočinou. :-!
Jsou lidi, kteří si užívají startování klikou, švihadla na stahování oken či manuálně ovládané stěrače, pro takové z vás se staví rezervace.. zvláště pro ty, co chtěji manuální převodovku u naftového kombíku
Jen podotýkám, že automaty od VW nadále řadí strašně, když už to člověk nevydrží poslouchat a šáhne do toho manuálně, tak je reakce hrozně pomalá a nepredikovatelná. Moc elektroniky.
Spis málo kvalifikovaných zaměstnanců.
Kdo umí dělá kvalitní HDM, kdo neumí dělá cukavé DSG 😄 😄 😄
Není HDM jako HDM a není DSG, jako DSG.
ZF8 je povětšinou geniální, ale jízda třeba s Aisinem AT8 mě teda pila krev dost a především v oblastech, kde jsem čekal tu lahodnost a dokonalost. Rozjezdy a parkování a popojíždění v kopci bylo přímo za trest. Vedle toho se současnou DQ381 nemám sebemenší problém. A taková PDK v Porsche funguje parádně.
Starý HDM se 4-5 kvaltama už nekomentuju vůbec.
ZF8 je povětšinou geniální, ale jízda třeba s Aisinem AT8 mě teda pila krev dost a především v oblastech, kde jsem čekal tu lahodnost a dokonalost. Rozjezdy a parkování a popojíždění v kopci bylo přímo za trest. Vedle toho se současnou DQ381 nemám sebemenší problém. A taková PDK v Porsche funguje parádně.
Starý HDM se 4-5 kvaltama už nekomentuju vůbec.
Mr.Murphy
.... průměr k osmi litrům na dálnici? to tak ve 160 ne? Bylo to auto na letních nebo zimních?
Jezdím se Stelviem co má podobný výkon, je to SUV, a dlouhodobou mám 7 litrů... po dálnici jezdím 150, po okreskách 110, pravda, do města se to auto nepodívá.
Tak fakt nevím, od kombíku v TDI bych prostě čekal míň.... snad se projevuje už to chladnější období že při ranní cestě do práce to potřebuje nějaký čas na zahřátí a pak to žere.
A mimochodem teda 8 to mi vlastně i ten Sup iV kterého ve firmě taky mám, žere míň než slavné TDI (samozřejmě myslím při jízdě po dálnici s vybitou baterkou)
Sup 3 je podle mě opravdu skvělé auto, když se bavíme o bezpečných krabicích na převoz z A do B... ale ta spotřeba je pro mě fakt zklamání....
Jezdím se Stelviem co má podobný výkon, je to SUV, a dlouhodobou mám 7 litrů... po dálnici jezdím 150, po okreskách 110, pravda, do města se to auto nepodívá.
Tak fakt nevím, od kombíku v TDI bych prostě čekal míň.... snad se projevuje už to chladnější období že při ranní cestě do práce to potřebuje nějaký čas na zahřátí a pak to žere.
A mimochodem teda 8 to mi vlastně i ten Sup iV kterého ve firmě taky mám, žere míň než slavné TDI (samozřejmě myslím při jízdě po dálnici s vybitou baterkou)
Sup 3 je podle mě opravdu skvělé auto, když se bavíme o bezpečných krabicích na převoz z A do B... ale ta spotřeba je pro mě fakt zklamání....
Tiež by som čakal nižšiu spotrebu. Priemer pod 7 som mal aj so Superb 2.0 TSI 160 kW.
Možno je to aj iným sprevodovaním prevodovky. Možno blbosť, ale niekedy som zvažoval Passat Alltrack a tam bola údajne vyššia spotreba aj kvôli tomu. Ale neviem.
Dúfam, že prevodovku DSG odvtedy vylepšili.
V Superb II dosť zvláštne radenie, špeciálne keď som mal TDI s DSG z požičovne hlučné a trhavé. Oproti ZF8 úplne iná liga.
Možno je to aj iným sprevodovaním prevodovky. Možno blbosť, ale niekedy som zvažoval Passat Alltrack a tam bola údajne vyššia spotreba aj kvôli tomu. Ale neviem.
Dúfam, že prevodovku DSG odvtedy vylepšili.
V Superb II dosť zvláštne radenie, špeciálne keď som mal TDI s DSG z požičovne hlučné a trhavé. Oproti ZF8 úplne iná liga.
Blbost to není, viz níže já. 4x4 má kratší převody.
DSG, dokud ji někdo nezkurwí a když se mění olej, tak funguje normálně. Hlučná není a nesmí být vůbec a mírné škubnutí se může objevit, když jedeš v "S" a zpomaluješ a pak rychle přidáš a ona zrovna přichystala něco jinýho. Při normální jízdě o převodovce v podstatě nevím. Nepodtáčí tak moc, jako dřív u ne EVO, ale občas v obcích při stoupání s mírným plynem to může být okolo 1.200 ot. a to není vždy úplně ideální a tak ťuknu na "S" a je to. "S" používám občas v kopcích a nebo právě v obcích, když je tam stoupání a nebo potřebuju bleskové reakce. Jinak 95% času tam je "D" a pohoda.
DSG, dokud ji někdo nezkurwí a když se mění olej, tak funguje normálně. Hlučná není a nesmí být vůbec a mírné škubnutí se může objevit, když jedeš v "S" a zpomaluješ a pak rychle přidáš a ona zrovna přichystala něco jinýho. Při normální jízdě o převodovce v podstatě nevím. Nepodtáčí tak moc, jako dřív u ne EVO, ale občas v obcích při stoupání s mírným plynem to může být okolo 1.200 ot. a to není vždy úplně ideální a tak ťuknu na "S" a je to. "S" používám občas v kopcích a nebo právě v obcích, když je tam stoupání a nebo potřebuju bleskové reakce. Jinak 95% času tam je "D" a pohoda.
To je este celkom dobre, ja som mal minule na dialniciach 7,9 spotrebu so Scenicom 1.5 dci 😄 A to som nemohol ist ani velmi rychlo, lebo prsalo, alebo boli mokre cesty. Za sucha som mal dokonca 8,2 a priemer 111,8 km. 120 na dialnici mozem ist aj Enyaqom, na to nepotrebujem predsa spalovacie auto 😁
Je fakt, že 4x4 udělá cca 0,5 L/100 km navíc, nejen díky hmotnosti a setrvačným hmotám, ale i kvůli kratší převodovce. Teda myslím, že i Sup/Passat to mají stejně jako OIV/G8, kde 4x4 má kratší kvalty a točí víc. Zvýšený podvozek pod sebou víří víc vzduchu a taky zvedá spotřebu o cca 0,5l. Plus velký kola a pneumatiky. Zbytek už je jen cihla na noze.
Já tento motor provozuju v Passatu Variant v předokolce na 17" pneu a dlouhodobou posledních cca 4.000 km mám 5,4/100. Rekord mám 3,9. Běžně okolo 5/100. když to honím po silničkách 3. tříd s kopcema a dědinama a spěchám, tak to leze na 7/100. Nejezdím skoro vůbec město, jen průjezdy a dálnice tvoří cca 40-50%. Už jsem to tu párkrát psal, že i když to po dálnici proženu 150-180 jedním směrem a druhým 120-130 + stejný km na státovce s davem, případně do 110, tak v cíli se to zase motá okolo 5,1-5,3/100. Plynulá předvídavá jízda v davu na státovce je za 4,5/100. Já si ten motor nemohu vynachválit. S 1.4 TSI 110 kW jsem v GVII o 300 kg lehčím jezdil cca o litr vejš.
Já tento motor provozuju v Passatu Variant v předokolce na 17" pneu a dlouhodobou posledních cca 4.000 km mám 5,4/100. Rekord mám 3,9. Běžně okolo 5/100. když to honím po silničkách 3. tříd s kopcema a dědinama a spěchám, tak to leze na 7/100. Nejezdím skoro vůbec město, jen průjezdy a dálnice tvoří cca 40-50%. Už jsem to tu párkrát psal, že i když to po dálnici proženu 150-180 jedním směrem a druhým 120-130 + stejný km na státovce s davem, případně do 110, tak v cíli se to zase motá okolo 5,1-5,3/100. Plynulá předvídavá jízda v davu na státovce je za 4,5/100. Já si ten motor nemohu vynachválit. S 1.4 TSI 110 kW jsem v GVII o 300 kg lehčím jezdil cca o litr vejš.
Ráno už je zima.Auto stojí třeba venku pak se studeným motorem 20km po dálnici kolem 150 a proskákat Prahu to pak je 8l zázrak.Dnes s O3 2.0tsi 13,5l/100km po městě no jen 5km a teď v práci za 6,2l/100km celkem 180km jen okreska.
No tak o tom žádná, že teplota motoru dělá svoje. Tohle EVO se ohřívá cca 10 km v létě, respektive někde do cca 10°C plus a cca 15-20 km v zimě, kdy už to leze k nule, nebo hodně pod. Tenhle motor provozovat po městě, nebo na krátký crcačky do 20 km je naprostá zhovadilost.
Já když jedu někde za humna, nebo na nákup, tak to lítá od 8 do 12 jako prd. Tohle je motor na dálky.
Já když jedu někde za humna, nebo na nákup, tak to lítá od 8 do 12 jako prd. Tohle je motor na dálky.
Souhlas. Sup III evo 147 predokolka najeto 60000. Dlouhodoby prumer 6.8. Denne minimalne 20km okreska, 60km dalnice, 20 praha (cesta do prace a z ni) k tomu dalsi presuny hlavne po Praze, kazdy vikend stridave morava/sumava. Dalnice standardne 160, po okreskach uz tolik neblbnu. Pokud jsem se snazil jet v ramci legalnich limitu, spotreba minimlne o litr nizsi. Jediny, co bych te euroskatuli vytknul jsou slabe brzdy (vymena desek a zadnich kotoucu uz v 50000). Jinak za me v pohode presunovadlo.
Tady si ten stejný motor v prakticky stejném autě bere 5,6 v průměru, na dálnici při 130 6,5 l, okresky 4,6, město 5,8..
čas 9:15
https😐/www.youtube.com/watch?…
čas 9:15
https😐/www.youtube.com/watch?…
Viz já výše. Ten motor je parádní. A Machala musí jezdit jako howado.
Naopak Michal dosahuje zcela zázračné spotřeby, jako by ani neměl Alltrack, ale předokolku, jako já.
Pravdu hledej někde uprostřed.
Naopak Michal dosahuje zcela zázračné spotřeby, jako by ani neměl Alltrack, ale předokolku, jako já.
Pravdu hledej někde uprostřed.
To bude typická novinárska spotreba, mne keď som naposledy šiel Superbom 3 pred FL, kombi 4x4, automat, kombi vyšla spotreba 5,6 na 100. Síce len po okreskách, ale podobným tempom ako ty, teda cca 110 - 120 max. Na diaľnici pri 140 tacho to vezme cca o liter viac podľa majiteľa.
rohYpnol
Musím uznat, že v současné nabídce Škody vidím opravdu hodně důvodů pro Superb. Když byla Octavia 3, přišel mi naopak Superb ne až tak zajímavý. Octavia 4 ale změnila rozložení figurek na šachovnici.
Superb stále má perfektní ergonomii. Digitální svět je u něj stále jen tam, kde v zásadě neobtěžuje. Stejně tak design drží stále čistotu linií a nemá soudobé překombinované linie.
A pak je tu cena. Předraženost Octavie je tak výrazná, že rovnou je otázkou jestli si relativně málo (vzhledem k celkové ceně) nepřiplatit za Superb.
Za mě mám jasno - pokud by to rozpočet unesl, tak jednoznačně volím Superb. A to i ve Scoutu, který pro mě byl odjakživa doménou Octavie. Zam dávala perfektní smysl s u Superbu to bylo víc o stylu než o smyylu. Dnes bych ale Octavii nechtěl.
Superb stále má perfektní ergonomii. Digitální svět je u něj stále jen tam, kde v zásadě neobtěžuje. Stejně tak design drží stále čistotu linií a nemá soudobé překombinované linie.
A pak je tu cena. Předraženost Octavie je tak výrazná, že rovnou je otázkou jestli si relativně málo (vzhledem k celkové ceně) nepřiplatit za Superb.
Za mě mám jasno - pokud by to rozpočet unesl, tak jednoznačně volím Superb. A to i ve Scoutu, který pro mě byl odjakživa doménou Octavie. Zam dávala perfektní smysl s u Superbu to bylo víc o stylu než o smyylu. Dnes bych ale Octavii nechtěl.
Jj Superb je skvele auto, jeste jednoho do firmy chci, obavam se ale ze driv nez na to budou fondy, zmizi mi z vyroby.... s tim PHEV jsem po 3 letech totalne spokojeny.... :yes:
S tím souhlas. A navíc jsem koukal, že cenově dost odskočil od Passatu. Dřív bývaly na B8 obrovský slevy, ale dneska to je spíš nakloněný Superbu.
Tak Superb už má víc jak 7 let a je to dost znát. Já bych měl brzy objednávat nové služební auto a upřímně mě dost děsí představa, že bych si objednal auto za cca ceníkových 1,2 mil. a dostal něco takového. Však za tu cenu se nechá sehnat moderní (v dobrém i špatném smyslu) auto. Bohužel nám car policy káže Superb/Passat/Kodiaq, takže z bláta do louže. Když jsem si do toho po FL Supu sednul, fakt jsem neměl pocit, že sedím v autě za takový peníze. Že to jezdí hrozně vím ze současného služebáku. Manželka v tom nechce jezdit, protože v tom je kravál. Nedávno jsem vezl známého a ten mi po minutě řekl, že v tom autě je strašně divná akustika a není mu v tom příjemně. Pořád se modlím, aby kvůli dlouhým čekacím lhůtám ve firmě rozvolnili směrnice a dovolili nám vybrat si normální auto.
Jako třeba co? Za 1,2M ceník bych byl dost bezradnej, co místo Superba vybrat.
Nechci nabádat... co takové dvě ASX ? :-!
Nebo kredit na Bolta, jo.
Psal jsem to nedávno... vůbec bych nevěděl co místo Insignie... Mazda 6 a Superb, nebo jít o třídu níž a zkusit třeba sehnat FocuSTournier...
Psal jsem to nedávno... vůbec bych nevěděl co místo Insignie... Mazda 6 a Superb, nebo jít o třídu níž a zkusit třeba sehnat FocuSTournier...
Jakej je budget ? Osobně si taky říkám, co vzít místo Mondea, ale naštěstí je ještě pořád ve výrobné kondici (120 najeto je z ekonomického hlediska pro mě začátek, co mívaly moje ojetiny dříve při koupi 😁), takže není důvod to zatím měnit, ale jednou to příjde.
Mazda 6 - za mne je to prašť jako uhoď, stejně "zastaralý" model, byť krásný a dobře jezdící, jako je ten můj, naftě bych se tam vyhnul, atmo 2.5 bude asi fajn, jen to proti tomu co mám nebude o moc větší palba.
Superb/Passat - ten by mne lákal jen a pouze pro možnost 2.0TSI, jinak stejný problém, že jsou to generačně auta, jako je to mé.
Insi - ty ji máš, já ne, tudy pro mne vede teoreticky cesta :-! GSi je krásné, akorát upřímě mne děsí to, že už několikátý bazarový test popisuje celkem drahé opravy a já auto kupuji na delší dobu.
Fokus ST - jo, tohle bych si líbit nechal, a ač budu znít divně, tak s automatem, protože pro mne by to byl ten rodinný kombík s výkonem navíc.
Líbil by se mi i nový faceliftovaný Fokus Active, ale kdovíproč nemá motory (jen 1.0 EB či 1.5 TDCi) a kdž už zvýšené kombi s plastem, tak proč nemá 4x4 ? Alespoň něco, jako má Toyota u hybridních verzí, s malým elektromotorem vzadu.
SUV nechci, ale docela zajímavý mi příjde Bronco Sport s 2.0 Ecoboostem, to bych možná zkusil, v Německu jich je docela dost.
Pak už jsou to jen takové vlhké sny, 5er je výborná, líbí se mi i 3ka, A4, C i E klasse, ale to nejsou auta pro mne 😊
edit: Vedle je test Ceedu, škoda, že do kombíku nedávají pohon z Proceedu GT, to by asi taky nebylo marné, ProCeed bych asi taky šel zase zkusit, jak jezdí se mi líbilo, jen ta karoserie není uplně to pravé, musel bych porovnat
Mazda 6 - za mne je to prašť jako uhoď, stejně "zastaralý" model, byť krásný a dobře jezdící, jako je ten můj, naftě bych se tam vyhnul, atmo 2.5 bude asi fajn, jen to proti tomu co mám nebude o moc větší palba.
Superb/Passat - ten by mne lákal jen a pouze pro možnost 2.0TSI, jinak stejný problém, že jsou to generačně auta, jako je to mé.
Insi - ty ji máš, já ne, tudy pro mne vede teoreticky cesta :-! GSi je krásné, akorát upřímě mne děsí to, že už několikátý bazarový test popisuje celkem drahé opravy a já auto kupuji na delší dobu.
Fokus ST - jo, tohle bych si líbit nechal, a ač budu znít divně, tak s automatem, protože pro mne by to byl ten rodinný kombík s výkonem navíc.
Líbil by se mi i nový faceliftovaný Fokus Active, ale kdovíproč nemá motory (jen 1.0 EB či 1.5 TDCi) a kdž už zvýšené kombi s plastem, tak proč nemá 4x4 ? Alespoň něco, jako má Toyota u hybridních verzí, s malým elektromotorem vzadu.
SUV nechci, ale docela zajímavý mi příjde Bronco Sport s 2.0 Ecoboostem, to bych možná zkusil, v Německu jich je docela dost.
Pak už jsou to jen takové vlhké sny, 5er je výborná, líbí se mi i 3ka, A4, C i E klasse, ale to nejsou auta pro mne 😊
edit: Vedle je test Ceedu, škoda, že do kombíku nedávají pohon z Proceedu GT, to by asi taky nebylo marné, ProCeed bych asi taky šel zase zkusit, jak jezdí se mi líbilo, jen ta karoserie není uplně to pravé, musel bych porovnat
Bavíme se o autě kolem 1,2M ceník.
Jsem na tom podobně, chci se zbavit Passatu. Projel jsem 5er, cx60, v90, outback, Mazda 6. Pětka něj, ale v tom za zakazniky jezdit němužu. Takže buď cx60 (možná 80), nebo dotáhnout outback 2.4i...
Jo, ten Outback by mi vlastne taky byl sympatickej, ale musel by se dovezt. On neni ani spatnej Forester, kdyz ma turbomotor, jezdil sem s XT nez ho pro EU odstranili z nabidky a za mne slusna dynamika, 177kw, akorat to ma pro nekoho neoblibene CVT
Asi záleží na situaci, kdybych nutně chtěl nové prostorné rodinné kombi, asi bych si ten rok počkal na další generaci Superba nebo Passata. V tento okamžik mi prostě nedává smysl koupit výběhový model za takový peníze.
Jinak já praktické auto naštěstí nepotřebuju, takže kdybych dostal volné ruce a 1,2M ceník, šel bych mrknout na CLA, líbí se mi i nová X1, kdybych si chtěl zablbnout, třeba bych omrknul Cupru Leona, prubnul bych možná i nějakou blbě vybavenou 3er. Těch možností je asi hodně, ale tou otázkou bych se začal reálně zabývat teprve v okamžiku, kdy by to mělo smysl. V tuto chvíli jen vím, že za 1,2 mil. se dá sehnat auto hezké, pohodlné, zábavné, sportovní, moderní.. prostě záleží na preferencích.. u Superba mi přijde, že nevyniká vůbec ničím, je to takový praktický kompromis.. Kdyby mi nevadilo stáří modelu na trhu, tak už bych radši vzal A4 a spokojil se s horší výbavou, ta alespoň slušně jezdí.
Jinak já praktické auto naštěstí nepotřebuju, takže kdybych dostal volné ruce a 1,2M ceník, šel bych mrknout na CLA, líbí se mi i nová X1, kdybych si chtěl zablbnout, třeba bych omrknul Cupru Leona, prubnul bych možná i nějakou blbě vybavenou 3er. Těch možností je asi hodně, ale tou otázkou bych se začal reálně zabývat teprve v okamžiku, kdy by to mělo smysl. V tuto chvíli jen vím, že za 1,2 mil. se dá sehnat auto hezké, pohodlné, zábavné, sportovní, moderní.. prostě záleží na preferencích.. u Superba mi přijde, že nevyniká vůbec ničím, je to takový praktický kompromis.. Kdyby mi nevadilo stáří modelu na trhu, tak už bych radši vzal A4 a spokojil se s horší výbavou, ta alespoň slušně jezdí.
A4 je ale novější, než Superb, ta přišla až někdy během 2017
https😐/www.auto.cz/…-zaplatite-89539
Ale to je fuk, i kdyby ji představili v 2017, už by tomu autu bylo 5 let, což prostě není málo. Běžně se jedna generace prodávala cca 7 let. Mně osobně trvá tak 2-3 roky, než se mi auto okouká. Takže tuto dobu od uvedení považuju za ideální dobu si ho koupit. První mouchy vychytané, ale ještě to nestojí na každém rohu 😄. Aktuální A4 je určitě fajn auto, ale další generace už taky klepe na dveře a mně by prostě dávalo smysl si na ni případně počkat. .
Ale to je fuk, i kdyby ji představili v 2017, už by tomu autu bylo 5 let, což prostě není málo. Běžně se jedna generace prodávala cca 7 let. Mně osobně trvá tak 2-3 roky, než se mi auto okouká. Takže tuto dobu od uvedení považuju za ideální dobu si ho koupit. První mouchy vychytané, ale ještě to nestojí na každém rohu 😄. Aktuální A4 je určitě fajn auto, ale další generace už taky klepe na dveře a mně by prostě dávalo smysl si na ni případně počkat. .
Když já vůbec nejsem přesvědčenej, že novej Superb bude nějaký posun dopředu - nový infotainment bude, lepší motory nebudou, levnější nebude určitě... takže já bych naopak spěchal koupit současnou generaci.
A4 - no tak si to schválně zkus. Já chci benzín, takže dejme tomu 2.0TSI 150kW začíná na 1.180. Viděl jsi to auto někdy v úplném základu? Za 1,2 je Superb 2.0TSI 206kW Style... lépe vybavený, lépe motorizovaný, prostornější, 4x4. 3er dtto, 135kW v základu za 1,2M.
Řeknu ti hned čím Superb vyniká - nabídkou motorů (a tomu odpovídající dynamikou) a prostorností. V tom zbytku je dejme tomu průměr... ale motory a prostor jsou zrovna zajímavé parametry. Taky se mi dost líbí, kombík i lift, zevnitř i zvenku... víc než Passat. Arteon by ušel, jako lift.
A4 - no tak si to schválně zkus. Já chci benzín, takže dejme tomu 2.0TSI 150kW začíná na 1.180. Viděl jsi to auto někdy v úplném základu? Za 1,2 je Superb 2.0TSI 206kW Style... lépe vybavený, lépe motorizovaný, prostornější, 4x4. 3er dtto, 135kW v základu za 1,2M.
Řeknu ti hned čím Superb vyniká - nabídkou motorů (a tomu odpovídající dynamikou) a prostorností. V tom zbytku je dejme tomu průměr... ale motory a prostor jsou zrovna zajímavé parametry. Taky se mi dost líbí, kombík i lift, zevnitř i zvenku... víc než Passat. Arteon by ušel, jako lift.
Já myslím, že v tom hlavním (tzn. komfort, odhlučnění, podpora moderních technologií) určitě lepší bude. Já ty nové infotainmenty moc neřeším, naštěstí jsem z těch, co si jednou nastaví klimatizaci a dál už se v tom moc nešťourají, takže to nevnímám jako zásadní problém. Co mě trochu děsí jsou ty nové povinné asistenty rychlosti, co budou buzerovat při překročení rychlosti, tak snad to mít ještě nebude, to by asi bylo jediné, co by mě od takového auta mohlo odradit, ale stejně se tomu jednou nevyhneme.
Každopádně ta A4 není žádný zázrak, proto jsem ji uvedl jako poslední, asi bych do ní nešel, ale za úvahu by asi stála. On Superb ve Style taky není žádný zázrak. Alespoň ten můj vlastně nemá skoro nic. Při parkování vadí absence kamery. Teď při chladných ránech absence vyhřívaného volantu a čelního skla. Sedadla jsou vyloženě tragická. Infotainment taky žádný zázrak, navigace děsná.. Ale toto všechno se třeba zlepšilo s face-liftem, ten jsem ještě nejel. Ale jasně, Superb bude vždycky víc muziky za stejný peníze. Ale jinak uznávám, že 206 kw Superb je asi jedinej Superb, za kterýho bych byl ochotnej dát vlastní peníze. Za ostatní Superby jen ty firemní tzn. jedině jako služebák, kdy darovanému koni se na zuby nehledí.
Každopádně ta A4 není žádný zázrak, proto jsem ji uvedl jako poslední, asi bych do ní nešel, ale za úvahu by asi stála. On Superb ve Style taky není žádný zázrak. Alespoň ten můj vlastně nemá skoro nic. Při parkování vadí absence kamery. Teď při chladných ránech absence vyhřívaného volantu a čelního skla. Sedadla jsou vyloženě tragická. Infotainment taky žádný zázrak, navigace děsná.. Ale toto všechno se třeba zlepšilo s face-liftem, ten jsem ještě nejel. Ale jasně, Superb bude vždycky víc muziky za stejný peníze. Ale jinak uznávám, že 206 kw Superb je asi jedinej Superb, za kterýho bych byl ochotnej dát vlastní peníze. Za ostatní Superby jen ty firemní tzn. jedině jako služebák, kdy darovanému koni se na zuby nehledí.
Hele pokud by to aspoň běželo od nastartování svižně, tak bych to taky nějak přežil. Ale jestli nastartuješ auto a minutu čekáš, než ti najede infotainment, tak to bych dost nerad.
Co se navi týče, používám waze, takže za mě AndroidAuto ideálně bezdrátově, vlastně bych navi ani mít nemusel.
Podpora moderních technologií - jakých? Mně právě nenapadá nic nového, po čem bych v autě toužil.
Odhlučnění - no možná, ale moc bych na to nevsázel.
Koukám do ceníku, v dnešním Style je kamera i vyhřívaný volant... sklo ne, ale vcelku bych s tím Style asi dokázal žít. Sedadla nejsou tak zlý, jen jsou pro štíhlejší postavy hodně široký. Trošku líp se mi sedělo v těch sportovních... ale beru že tohle třeba je bod pro Passat.
Jinak... i 2.0TSI 140kW je fajnovej motor, s cenou kolem mega. Neříkám že je to nějaké super terno, ale bohužel je to dneska na trhu taková bída, že mimo koncernové sourozence v podstatě není kam jít. Pro mě ještě ta Mazda, se svými vlastními kompromisy.
Co se navi týče, používám waze, takže za mě AndroidAuto ideálně bezdrátově, vlastně bych navi ani mít nemusel.
Podpora moderních technologií - jakých? Mně právě nenapadá nic nového, po čem bych v autě toužil.
Odhlučnění - no možná, ale moc bych na to nevsázel.
Koukám do ceníku, v dnešním Style je kamera i vyhřívaný volant... sklo ne, ale vcelku bych s tím Style asi dokázal žít. Sedadla nejsou tak zlý, jen jsou pro štíhlejší postavy hodně široký. Trošku líp se mi sedělo v těch sportovních... ale beru že tohle třeba je bod pro Passat.
Jinak... i 2.0TSI 140kW je fajnovej motor, s cenou kolem mega. Neříkám že je to nějaké super terno, ale bohužel je to dneska na trhu taková bída, že mimo koncernové sourozence v podstatě není kam jít. Pro mě ještě ta Mazda, se svými vlastními kompromisy.
Ok asi hodně neduhů vyřešil facelift, těmi moderními technologiemi jsem myslel třeba možnost vůz ovládat/startovat přes mobilní telefon, to nevím, jestli současný Superb umí. Chybí mi i bezdrátové Carplay a nabíjení, ale to je možná jen chyba konfigurace mého konkrétního kusu, který jsem nekonfiguroval já. Každopádně předpokládám, že to jsou věci, které pokud v současné generaci byly za příplatek, tak v dalších generacích budou standardem.
2.0 TSI 140 kw určitě není špatnej motor, mají ho dva kamarádi v Passatu a nemůžou si ho vynachválit. Určitě lepší volba než za stejný peníze 110 kw TDI 😁.
2.0 TSI 140 kw určitě není špatnej motor, mají ho dva kamarádi v Passatu a nemůžou si ho vynachválit. Určitě lepší volba než za stejný peníze 110 kw TDI 😁.
Vůz ovládat přes mobil - ok, to bych třeba úplně klidně oželel... resp. Insignia to do nějaké míry uměla, odemknout a najít a zkontrolovat tlaky a tak... pak ale Opel koupilo PSA a dneska už to nefunguje... a víš co? Moc mi to nechybí.
Bezdrátové AndroidAuto - to naopak byla Škodovka průkopník a třeba Scala to uměla dřív, než většina prémiovek, Superb to předpokládám umí taky. Ale já tam nakonec ten kablík klidně píchnu, ani tohle mě tak nepálí... a přes kabel to jde všude.
Horší je, že pokud chceš aspoň těch cca. 200k / 300Nm v benzínu v D segmentu... tak jsi v podstatě nahranej. Já bych to úplně nejradši s manuálem (protože Aisin v Insi je takovej pomalejší)... ale to už je utopie úplně.
Bezdrátové AndroidAuto - to naopak byla Škodovka průkopník a třeba Scala to uměla dřív, než většina prémiovek, Superb to předpokládám umí taky. Ale já tam nakonec ten kablík klidně píchnu, ani tohle mě tak nepálí... a přes kabel to jde všude.
Horší je, že pokud chceš aspoň těch cca. 200k / 300Nm v benzínu v D segmentu... tak jsi v podstatě nahranej. Já bych to úplně nejradši s manuálem (protože Aisin v Insi je takovej pomalejší)... ale to už je utopie úplně.
Za kolik to TSI kamarádům jezdí? Já to odhaduju na 7,5-8/100 dlouhodobě.
Jinak bezdrátový CarPlay a nabíjení snad Sup umí taky, když to umí B8 FL.
Mobilní apky jsou a podle mě dost k hownu. Nevím jak je to u nás, potažmo v EU s legislativou ohledně remote startu. Kdysi jsem řešil, že třeba BMW to v USA má a EU modely ne ani za příplatek. První ICE s touto fičurou, co jsem zaznamenal je H/K Santa FE/Sorento. O jiných nevím. A k čemu to je dobrý? Na rozmrazení/vychlazení? Asi už jsme hrozně rozmazlení.
Je fajn nemuset škrabat celý auto, ale když má člověk topné těleso ve ventilaci, výhřev skel, volantu, sedaček... tak se to dá těch 5 dní v roce přežít i s tímhle. Někdo chce pořád novinky. Já bych zase bral třeba předchozí model A6/7, nebo jiný normální, poctivý auto bez rozvrzanejch 3,14čovin.
Jinak bezdrátový CarPlay a nabíjení snad Sup umí taky, když to umí B8 FL.
Mobilní apky jsou a podle mě dost k hownu. Nevím jak je to u nás, potažmo v EU s legislativou ohledně remote startu. Kdysi jsem řešil, že třeba BMW to v USA má a EU modely ne ani za příplatek. První ICE s touto fičurou, co jsem zaznamenal je H/K Santa FE/Sorento. O jiných nevím. A k čemu to je dobrý? Na rozmrazení/vychlazení? Asi už jsme hrozně rozmazlení.
Je fajn nemuset škrabat celý auto, ale když má člověk topné těleso ve ventilaci, výhřev skel, volantu, sedaček... tak se to dá těch 5 dní v roce přežít i s tímhle. Někdo chce pořád novinky. Já bych zase bral třeba předchozí model A6/7, nebo jiný normální, poctivý auto bez rozvrzanejch 3,14čovin.
No oni mluví pořád cosi o 6 a půl litrech, teď byl jeden z nich v Rakousku a výsledná spotřeba prý byla 5,6 l, ale je mi jasný, že musí jezdit hodně defenzivně, protože za tolik někdy nejezdím ani s tou slabší naftou 😁.
Upřímně většina věcí v autě jsou věci, bez kterých se dá žít. Ale třeba to startování na dálku není špatný, máme to ve Fordu S-Max a když jsme v zimě věděli, že s dětmi pojedeme pryč, jednoduše jsme auto venku nastartovali a děti vkládali do vyhřátého auta, za mě fajn věc. Ale dá se bez toho žít, to samozřejmě..
Upřímně většina věcí v autě jsou věci, bez kterých se dá žít. Ale třeba to startování na dálku není špatný, máme to ve Fordu S-Max a když jsme v zimě věděli, že s dětmi pojedeme pryč, jednoduše jsme auto venku nastartovali a děti vkládali do vyhřátého auta, za mě fajn věc. Ale dá se bez toho žít, to samozřejmě..
Mně většinou auto stojí v garáži... a když je zrovna třeba na parkovišti u lyžařskýho areálu, tak bych ho tam stejně kouřit ostatním pod nos nenechal. Pokud bych to potřeboval častěji, tak asi nějaký Webasto... ale pro mě je to zbytná věc.
Pro mě třeba taky zcela zbytečný, ale umím si představit, že vozit třeba děcka do školky a šrákovat je hodinu do hader, aby v autě nemrzly a za 5 minut je zase tahat ven, tak by možná člověk ocenil to předehřátí.
Jako že bys nechal auto deset minut vrčet před domem, abys s ním pak ujel pět minut do školky? No - za mě tudy cesta nevede.
No za mě taky ne, ale umím si představit, že to někdo takhle má postavený.
Určitě to nepoužíváme často a teď už vlastně skoro vůbec, ale rodina manželky bydlí v horách na druhém konci republiky, takže se fakt nejedná o cestu do školky, ale naopak šlo o to auto před dlouhou cestou ohřát, abychom mohli do auta dát děti rovnou lehce oblečené, abychom nemuseli po pár minutách cesty stavět a svlékat je. Máme malé děti a ty často krátce po vyjetí usnuly, tak stavět a budit je svlékáním prostě není nic moc. Z toho jedno dítě byl novorozenec, tak toho taky nechceš dávat do zmrzlého auta.. Takže za mě věc, co se občas hodí. Webasto je lepší varianta, ale taky cenově jinde, tohle vlastně nestojí nic, je to součástí základní výbavy, tak proč ne..
Tohle má taky logiku. Proto jsem zmiňoval ty malý děti i když v jiné situaci. Jsou zkrátka situace, kdy se to může hodit. Pro mne ne, ale pro jiného to může být zásadní věc.
No a pak člověk pozná inteligenci lidi. Většina z takových má diesel. To si nedovedu představit, že bych tohle někomu dělal.
Tak pro hlupáka každý hloupý..
Souhlasím, taky nehazim všechny do jednoho pytle. Píšu o většině, ne o všech. 😉
No já diesel mám, tak předpokládám, že do té většiny patřím, ale nikdy bych si nedovolil posuzovat inteligenci člověka podle výběru auta, když nic nevím ani o tom člověku, ani o důvodech, proč si dané auto vybral.
To sprostému a arogantnímu fanatikovi a demagogovi nevysvětlíš.
Potrefená husa. Však my víme. Takze tam patříš taky? Smrdet lidem na parkovišti pod okny, místo toho aby sis za chvilku zastavil a sundal oblečení?
Chapu, pravda bolí a ti méně inteligentní neuznají pravdu, pokud je proti jejich pohodlnosti.
Nebo chceš tvrdit, že diesel nemá negativní vliv na lidské zdraví? Stačí když odpovíš na tuhle otázku.
Až nebudete psát 100x vyvracene lži, tak se vám nikdo smát na inteligenci nebude. Ne kazdemu je zhury dáno, na tom není nic k smíchu, ale ty neustále omylane blbosti, za kterými si stojíte jsou. A to pak ukazuje tu inteligenci ještě víc.
Chapu, pravda bolí a ti méně inteligentní neuznají pravdu, pokud je proti jejich pohodlnosti.
Nebo chceš tvrdit, že diesel nemá negativní vliv na lidské zdraví? Stačí když odpovíš na tuhle otázku.
Až nebudete psát 100x vyvracene lži, tak se vám nikdo smát na inteligenci nebude. Ne kazdemu je zhury dáno, na tom není nic k smíchu, ale ty neustále omylane blbosti, za kterými si stojíte jsou. A to pak ukazuje tu inteligenci ještě víc.
Takze lidem smrdis pod nos a pod okny, jen pro svou bezohlednost, abys usetril za 100tis km par korun ( jestli vubec) ?
A pokud s tim smrdis ve městě v kolonách tak ano, patříš do toho. Dnes jsem si takového inteligentní užil na nuselaku. Smrdelo to přes celej most, od půlky mostu bylo vidět,jak to někomu vpředu hulí ( sup2 s hrdým označením tdi ), že ani mlha tak nebranila v dohledu a takovej dement s tím jezdi po centru.
A pokud s tim smrdis ve městě v kolonách tak ano, patříš do toho. Dnes jsem si takového inteligentní užil na nuselaku. Smrdelo to přes celej most, od půlky mostu bylo vidět,jak to někomu vpředu hulí ( sup2 s hrdým označením tdi ), že ani mlha tak nebranila v dohledu a takovej dement s tím jezdi po centru.
Asi jsem ekoterorista. Mám skvěle zateplený dům s FVE a topím tepelným čerpadlem, takže většinu spotřeby domácnosti pokrýváme z obnovitelných zdrojů. Ano ženě jsem koupil naftové auto, které si vysnila, protože se benzínová varianta nedělala. Chtěla auto, kam pohodlně vměstná všechny naše tři děti. Nebudu mačkat tři děti do sedanu jak nějakej nejmenovanej jantar. To auto splňuje všechny emisní normy a nesmrdí. To auto najelo za 2 roky 15 tis. km, takže žádnou ekologickou katastrofu nezpůsobilo a na smrad si nikdy nikdo nestěžoval. Nastartované před domem za tu dobu stálo párkrát. Tys opravdu nikdy nenechal chvíli nastartované auto? Vždy do vteřiny po zastavení vypínáš motor? Radši necháš svoje děti mrznout? No že se vůbec divím..
Každopádně jestli já jsem bezohlednej vůči přírodě a ostatním, tak zákonitě všechny, kdo topí tuhými palivy, by měli zastřelit. Všechny, kdo letos letěli na dovolenou, by měli pověsit, protože ten let vyprodukoval mnohem víc emisí než auto mé manželky za sakra dlouhou dobu. Každého, kdo najede ročně víc jak 30 tis. km, by měli utopit. Zejména ty, co si koupí neekologické SUV a většinu času v něm jezdí sami. Souhlas, ne?
Neznám tě, ale předpokládám, že sis uvědomil, že emisí a smradu jistě vyprodukuješ podstatně víc než celá moje rodina bez ohledu na to, jaký auto ti stojí v garáži. A že i člověk, co má naftové auto, nemusí být ignorant a může se chovat ekologičtěji než většina obyvatel. Tak si příště prosím ty rozumy nech a nekomentuj inteligenci ostatních, když je naprosto zjevné, že tobě samotnému, pokud jde o inteligenci, zrovna dvakrát naděleno nebylo. A soudit ostatní na základě domněnek, když o nich nic nevím, je hloupé.. Až je mi za tebe stydno..
Každopádně jestli já jsem bezohlednej vůči přírodě a ostatním, tak zákonitě všechny, kdo topí tuhými palivy, by měli zastřelit. Všechny, kdo letos letěli na dovolenou, by měli pověsit, protože ten let vyprodukoval mnohem víc emisí než auto mé manželky za sakra dlouhou dobu. Každého, kdo najede ročně víc jak 30 tis. km, by měli utopit. Zejména ty, co si koupí neekologické SUV a většinu času v něm jezdí sami. Souhlas, ne?
Neznám tě, ale předpokládám, že sis uvědomil, že emisí a smradu jistě vyprodukuješ podstatně víc než celá moje rodina bez ohledu na to, jaký auto ti stojí v garáži. A že i člověk, co má naftové auto, nemusí být ignorant a může se chovat ekologičtěji než většina obyvatel. Tak si příště prosím ty rozumy nech a nekomentuj inteligenci ostatních, když je naprosto zjevné, že tobě samotnému, pokud jde o inteligenci, zrovna dvakrát naděleno nebylo. A soudit ostatní na základě domněnek, když o nich nic nevím, je hloupé.. Až je mi za tebe stydno..
Hezky napsáno, děkuji za všechny rozumné motoristy. :yes:
Je fakt, že starý dieselový rachotiny a obzvláště ty s vykuchaným DPF a bez chcanek občas smrdí fest a dnes jsem při pěším přesunu přes město tam a zpět sotva dýchal.
Nicméně to vnímám velmi podobně jako ty. I když mám TDI EVO, tak mám malý nájezd pod 15 tisíc ročně. Nikam nelítám, třídím odpad, v přírodě neodhazuju odpadky, drogerii používám jen BIO, hadry nosím až do roztrhání, snažím se žít maximálně úsporně (i když občas jezdím autem a nabíjím mobil a NB). A Diesel jsem si koupil právě proto, protože už konečně funguje podle mých představ a vůbec nesmrdí. Moje předchozí 1.4 TSI 110kW mělo neskutečnou produkci sazí a NOx vyšší jak nový diesely. Současná 1.5 TSI 110kW má NOx opět vyšší, než moje TDI 147kW. Alespoň, že pevné částice jsou snížené na úroveň nafty. 2.0 TSI zvládají NOxy cca poloviční oproti naftovým kolegům. Ty jsou lepší. Ale ne 10x. Předchozí 2.0 Blue HDI 130kW bylo čisté zrovna tak. Kdykoli jsem si dřepnul u výfuku u obou aut a dokonce i v průběhu regenerace, vůbec nic jsem necítil. Jen teplo, jako od fénu. Netvrdím, že ty motory nemají žádné emise, ale jsou velmi velmi čisté. Twin dosing u obou verzí TDI EVO funguje skvěle a pomáhá na obě strany. Klesá spotřeba i emise, ale dokonce i samotná spotřeba AdBlue, kterého stačí 0,6-0,8 litru na 1.000km. Nejsem fanatický zastánce dieselu, jelikož jsem dlouho jezdil výhradně manuál, benzín a bez asistentů. Po letech mi ale konečně vyhovuje pružný, silný, kultivovaný, úsporný a čistý diesel. A proč si ho po víc jak 10 benzínových letech od posledního služebáku zase nezkusit a cítit ten pokrok na vlastní kůži. Od poslední O II 1.9 TDI 77kW je posun značný. Výkon dvojnásobný, široký rozsah krouťáku, násobně nižší emise, zcela odlišná kultura jízdy, dobře fungující automat i asistenti, přitom spotřeba cca stejná navzdory výkonu, rozměrům a hmotnosti nejméně o 300kg větší. To není tak špatné.
PS. Úplně jsem zapomněl (jak jsi zmiňoval, že neznáš rozdíly před a po FL)na úžasný nový volant, co dostal B8 FL. Z něj jsem doslova nadšený. Jak design, tak funkčnost i úchop a ergonomie.
Je fakt, že starý dieselový rachotiny a obzvláště ty s vykuchaným DPF a bez chcanek občas smrdí fest a dnes jsem při pěším přesunu přes město tam a zpět sotva dýchal.
Nicméně to vnímám velmi podobně jako ty. I když mám TDI EVO, tak mám malý nájezd pod 15 tisíc ročně. Nikam nelítám, třídím odpad, v přírodě neodhazuju odpadky, drogerii používám jen BIO, hadry nosím až do roztrhání, snažím se žít maximálně úsporně (i když občas jezdím autem a nabíjím mobil a NB). A Diesel jsem si koupil právě proto, protože už konečně funguje podle mých představ a vůbec nesmrdí. Moje předchozí 1.4 TSI 110kW mělo neskutečnou produkci sazí a NOx vyšší jak nový diesely. Současná 1.5 TSI 110kW má NOx opět vyšší, než moje TDI 147kW. Alespoň, že pevné částice jsou snížené na úroveň nafty. 2.0 TSI zvládají NOxy cca poloviční oproti naftovým kolegům. Ty jsou lepší. Ale ne 10x. Předchozí 2.0 Blue HDI 130kW bylo čisté zrovna tak. Kdykoli jsem si dřepnul u výfuku u obou aut a dokonce i v průběhu regenerace, vůbec nic jsem necítil. Jen teplo, jako od fénu. Netvrdím, že ty motory nemají žádné emise, ale jsou velmi velmi čisté. Twin dosing u obou verzí TDI EVO funguje skvěle a pomáhá na obě strany. Klesá spotřeba i emise, ale dokonce i samotná spotřeba AdBlue, kterého stačí 0,6-0,8 litru na 1.000km. Nejsem fanatický zastánce dieselu, jelikož jsem dlouho jezdil výhradně manuál, benzín a bez asistentů. Po letech mi ale konečně vyhovuje pružný, silný, kultivovaný, úsporný a čistý diesel. A proč si ho po víc jak 10 benzínových letech od posledního služebáku zase nezkusit a cítit ten pokrok na vlastní kůži. Od poslední O II 1.9 TDI 77kW je posun značný. Výkon dvojnásobný, široký rozsah krouťáku, násobně nižší emise, zcela odlišná kultura jízdy, dobře fungující automat i asistenti, přitom spotřeba cca stejná navzdory výkonu, rozměrům a hmotnosti nejméně o 300kg větší. To není tak špatné.
PS. Úplně jsem zapomněl (jak jsi zmiňoval, že neznáš rozdíly před a po FL)na úžasný nový volant, co dostal B8 FL. Z něj jsem doslova nadšený. Jak design, tak funkčnost i úchop a ergonomie.
Jakou máš hodnotu NOx, částice ( hmotnost a mnozstvi ), THC, NMHC nebo NH3 v COC?
Jediné v čem benzin bude horší, je určitě CO, tam věřím, že diesel bude mít nižší produkci.
Aktuálně z mého COC😒br /> CO: 97.5 mg/km
NOx: 1.3 mg/km
Castice: NA mg/km, NA 10^11/km
THC: 9 mg/km
NHMC: 8.3 mg/km
NH3: NA ppm
Jediné v čem benzin bude horší, je určitě CO, tam věřím, že diesel bude mít nižší produkci.
Aktuálně z mého COC😒br /> CO: 97.5 mg/km
NOx: 1.3 mg/km
Castice: NA mg/km, NA 10^11/km
THC: 9 mg/km
NHMC: 8.3 mg/km
NH3: NA ppm
Asi vůbec netusis. Moje auta topí i s vypnutym motorem.
Parkuju v podzemní garáži, není potřeba zahrivat. Pokud jsme na chalupě v zime, nejbližší soused je kilometr daleko, takže ano, tam nechám místo škrábání prohřát interiér. Kde jinde je potřeba zahrivat auto dopředu?
Takze diesel jako mamataxi? Párkrát skočit ke školce/skole, zablokovat příjezdovou cestu, smrdet tam s neprohratym dieselem všem rodičům dětem, případně před domem půl hodiny smrdet sousedka vypouštět emise, na které se nevztahuje limit, protoze provozní teplota. Takhle si to mám představit. Jen pro vlastní bezohlednost a "vysnenost". Jaké auto se nedělá s benzínem? Karosa?
Parkuju v podzemní garáži, není potřeba zahrivat. Pokud jsme na chalupě v zime, nejbližší soused je kilometr daleko, takže ano, tam nechám místo škrábání prohřát interiér. Kde jinde je potřeba zahrivat auto dopředu?
Takze diesel jako mamataxi? Párkrát skočit ke školce/skole, zablokovat příjezdovou cestu, smrdet tam s neprohratym dieselem všem rodičům dětem, případně před domem půl hodiny smrdet sousedka vypouštět emise, na které se nevztahuje limit, protoze provozní teplota. Takhle si to mám představit. Jen pro vlastní bezohlednost a "vysnenost". Jaké auto se nedělá s benzínem? Karosa?
S-Max. Žena si ho přála, tak jsem jí ho koupil. Že nafta není ideální mi bylo jasné. Ale pro ženu je typ paliva na posledním místě. Důležitější byla praktičnost, prostornost a komfort. Zkoušeli jsme i jiná auta, ale ženě nic jiného nevyhovovalo.
Nevím, proč bychom měli někde blokovat cestu, nebo smrdět. To jsou zase nějaké vsugerované představy o tom, jak jsou majitelé naftových aut nepřátelští vůči všemu živému. Před cestou do školky nikde nic nastartované nestojí, protože víme, že děti po 5 minutách cesty zase budou vystupovat, tak si do auta vezmou bundu. Nerozumím tomu, proč by auto mělo stát před školou nastartované, nedává mi to smysl.
Působíš na mě jako člověk, kterej si koupil hybrid a teď potřebuje skrze internet přesvědčovat sám sebe, že udělal dobře. Já si svůj nákup obhajovat nemusím, nemám tu potřebu, žena má z auta radost a to je pro mě hlavní. Že hulí nějaký 20 let starý neservisovaný diesel na mostě je mi jedno, to s mým autem nemá vůbec nic společného. Až budou všechna auta smrdět jako ten můj diesel, to bude fajn, konečně zase budeme moct ve městech normálně dýchat.
Nevím, proč bychom měli někde blokovat cestu, nebo smrdět. To jsou zase nějaké vsugerované představy o tom, jak jsou majitelé naftových aut nepřátelští vůči všemu živému. Před cestou do školky nikde nic nastartované nestojí, protože víme, že děti po 5 minutách cesty zase budou vystupovat, tak si do auta vezmou bundu. Nerozumím tomu, proč by auto mělo stát před školou nastartované, nedává mi to smysl.
Působíš na mě jako člověk, kterej si koupil hybrid a teď potřebuje skrze internet přesvědčovat sám sebe, že udělal dobře. Já si svůj nákup obhajovat nemusím, nemám tu potřebu, žena má z auta radost a to je pro mě hlavní. Že hulí nějaký 20 let starý neservisovaný diesel na mostě je mi jedno, to s mým autem nemá vůbec nic společného. Až budou všechna auta smrdět jako ten můj diesel, to bude fajn, konečně zase budeme moct ve městech normálně dýchat.
Řeč byla o tom, že se hodí start na dálku, protože necháš auto ohřát před cestou. Ta varianta s cestou do školky už byl Mokrousův příklad, kdy on by to využil... a můj názor na to je, že ne, v téhle situaci bych to taky nevyužil, protože nebudu kvůli 5min cestě nechávat auto 10min ohřívat.
My dva se na tom asi shodneme... ono jak do jednoho vlákna píše víc lidí za jeden názor, tak se to trošku zamotává 😄 .
Před delší cestou to dává smysl o něco větší... ale pro mě pořád ne dostatečný, pořád bych to asi nepoužíval, z ekolo i ekono důvodů.
My dva se na tom asi shodneme... ono jak do jednoho vlákna píše víc lidí za jeden názor, tak se to trošku zamotává 😄 .
Před delší cestou to dává smysl o něco větší... ale pro mě pořád ne dostatečný, pořád bych to asi nepoužíval, z ekolo i ekono důvodů.
Ano ta struktura místních diskusích je příšerná..
Ano před krátkou cestou to smysl nedává. Před dlouhou cestou v mrazu to mně osobně smysl dává kvůli pohodlí rodiny, ale nikdy bych si nedovolil komukoliv ten názor vnucovat.
Ekologii bych v tomto případě asi nechal stranou, kolik nafty to spálí a emisí vyprodukuje za 10 minut stání na místě? Manželka s tím jezdí velice defenzivně a dálky dává za 6l. Někdo sice z eko důvodů nenechá nastartované auto, ale pak s tím jezdí za 8l. Tak kdo je víc ekologický? Prostě to nelze posuzovat takto jednoduše. Stejně je to i s financemi, fakt neřeším, když to auto při stání sežere naftu za pár korun, když po cestě člověk jízdním stylem ušetří násobně víc. To bych si ani nemohl dát nikde kafe, protože ho prostě nutně nepotřebuju a ani jeho výroba asi nebude úplně eko.
Ano před krátkou cestou to smysl nedává. Před dlouhou cestou v mrazu to mně osobně smysl dává kvůli pohodlí rodiny, ale nikdy bych si nedovolil komukoliv ten názor vnucovat.
Ekologii bych v tomto případě asi nechal stranou, kolik nafty to spálí a emisí vyprodukuje za 10 minut stání na místě? Manželka s tím jezdí velice defenzivně a dálky dává za 6l. Někdo sice z eko důvodů nenechá nastartované auto, ale pak s tím jezdí za 8l. Tak kdo je víc ekologický? Prostě to nelze posuzovat takto jednoduše. Stejně je to i s financemi, fakt neřeším, když to auto při stání sežere naftu za pár korun, když po cestě člověk jízdním stylem ušetří násobně víc. To bych si ani nemohl dát nikde kafe, protože ho prostě nutně nepotřebuju a ani jeho výroba asi nebude úplně eko.
Neřeším ekologii, to bychom pak měli přestat vyrábět cokoliv. Nevim kdo to sem zacal motat. Řeším to, ze bezohledně a úmyslně obtěžují okolí a vypouští prokazatelně jedovaté emise, jen pro svoji pohodlnost. Klidně si to měj nastartovane v obýváku cely den, nech to inhalovat svoji rodinu, ale ne tam, kde se pohybují jiní lidé.
Na to ti řeknu, že mi vadí i emise benzínového auta. Ty zdravé taky nebudou. Tak si ho prosím strč do obýváku a vyřešeno.
Zjevně jde o to, že ty sis nastavil svou vlastní hranici tolerance produkce emisí přesně na to, co sis koupil, aby sis obhájil svůj nákup. Ale odmítáš respektovat, že ostatní tu hranici mají postavenou jinak. Někomu nesmrdí ani nafta. Většina lidí smrdí emise z benzínu i nafty. A ty nemáš problém tyto lidi svým autem bezohledně a úmyslně obtěžovat...
Zjevně jde o to, že ty sis nastavil svou vlastní hranici tolerance produkce emisí přesně na to, co sis koupil, aby sis obhájil svůj nákup. Ale odmítáš respektovat, že ostatní tu hranici mají postavenou jinak. Někomu nesmrdí ani nafta. Většina lidí smrdí emise z benzínu i nafty. A ty nemáš problém tyto lidi svým autem bezohledně a úmyslně obtěžovat...
Ono je rozdil, že tam těch jedovatých látek je mnohem méně. Jsou tam, ale ve zlomku oproti dieselu.
Jak jsem psal, nikde nenechavam auto nastartovane, na každé křižovatce nechám vypnout motor. Zajiste to taky děláš, kdyz mne tu osocujes z bezohlednosti k ostatním. V podzemních garážích jedu s vypnutym motorem, ty taky?
Jak jsem psal, nikde nenechavam auto nastartovane, na každé křižovatce nechám vypnout motor. Zajiste to taky děláš, kdyz mne tu osocujes z bezohlednosti k ostatním. V podzemních garážích jedu s vypnutym motorem, ty taky?
Mám start stop, kterej jsem línej vypínat, takže ano, na křižovatkách mám zpravidla motor vypnutý, ale to už fakt řešíme kraviny, tohle není soutěž o to, kdo se chová ekologičtěji, spousta lidí SS vypíná a já jim to fakt nemám za zlé.
Všechna auta parkuju u domu a bydlím na maloměstě, takže do podzemních garáží nejezdím, nemám tu potřebu a žádné tu ani nejsou. Ale kdyby ano, určitě by mě nenapadlo někoho kárat za to, že tam jezdí s autem s puštěným motorem. To je asi jako kdybych si na koncertě stěžoval na hluk.
Zvažuju, že si koupím EV. Ale ani ve snu by mě nenapadlo majitelům hybridů nadávat, že jsou bezohlední a záměrně mě obtěžují tím, že jejich auto vyprodukuje mnohonásobně víc emisí než to moje.
Všechna auta parkuju u domu a bydlím na maloměstě, takže do podzemních garáží nejezdím, nemám tu potřebu a žádné tu ani nejsou. Ale kdyby ano, určitě by mě nenapadlo někoho kárat za to, že tam jezdí s autem s puštěným motorem. To je asi jako kdybych si na koncertě stěžoval na hluk.
Zvažuju, že si koupím EV. Ale ani ve snu by mě nenapadlo majitelům hybridů nadávat, že jsou bezohlední a záměrně mě obtěžují tím, že jejich auto vyprodukuje mnohonásobně víc emisí než to moje.
Tady ale nejde o vic emisi, ale kde je produkují. Klidně si s tím dieslem jezděte po lesích, dálnicích atd, ale mimo lidi, kteří nechtějí otravenej vzduch od toho. A jak jsem už odkazoval, tech studijní prokazující mnohem vyšší negativní vliv dieselu než benzinu je hodně. Tím netvrdim, že benzin je 100% ok, ale jaká je tu jiná alternativa? Vodik bych už měl, kdyby byly cerpacky. EV je pro mne spis druhé auto do mesta, a kromě neekonomicke stránky ( která je mi jedno ), tak výroba druhého auta jen pro to, abych ho používal půl týdne mi přijde ještě horší. Stejně bych musel mít auto na dálky
Píšeš, že je nesmysl mít dvě auta, ale zároveň nabádáš, abychom dieselem jezdili po dálnicích a do města si koupili něco eko. Trochu protimluv.
Já bych to ukončil. Sám vidíš, že ta problematika je dost komplikovaná a nemá jednoduché řešení. Spousta lidí si nemůže dovolit dvě auta, tím spíš moderní. Spousta lidí auto vyfasuje a pohon si nevybere. Já jsem tolerantní osoba a prostě tyto důvody chápu a těm lidem to nezazlívám. Samozřejmě to mám o to jednodušší, když mi moderní naftové motory prostě nesmrdí a k tomu bydlím na maloměstě a problémy se vzduchem tu jednoduše nemáme.
Já bych to ukončil. Sám vidíš, že ta problematika je dost komplikovaná a nemá jednoduché řešení. Spousta lidí si nemůže dovolit dvě auta, tím spíš moderní. Spousta lidí auto vyfasuje a pohon si nevybere. Já jsem tolerantní osoba a prostě tyto důvody chápu a těm lidem to nezazlívám. Samozřejmě to mám o to jednodušší, když mi moderní naftové motory prostě nesmrdí a k tomu bydlím na maloměstě a problémy se vzduchem tu jednoduše nemáme.
Ne. To netvrdím že máš mít k dieselu druhé auto. Ale ze s dieselem nemáš jezdit do města. A pokud jezdíš po městě, nekupuj bezohledne diesel a trav si jen vlastní rodinu doma. Žena taky chtěla auto na vozeni děti do školky a do práce. No chodí s detmi pěšky a jezdi MHD.
Ja jsem tolerantní osoba, dokud někdo úmyslně neničí zdraví ostatních.
Ja jsem tolerantní osoba, dokud někdo úmyslně neničí zdraví ostatních.
Já už s Mikesusem odmítám o čemkoli diskutovat, protože to nejde. Ale musím se smát, když si představím, kolik s tím jeho hybridním zázrakem asi tak najezdí měsíčně po městě km a motohodin a pak si to "porovnám" s tím, co najezdím po městě měsíčně já. Jakože po našem městě sotva půl hodinu až výjimečně hodinu + cca 2-3 hodiny průjezdních časů po ostatních obcích, když někam musím jet. Měsíčně.
Fakt bych rád viděl ty jeho hodnoty. A udělal srovnání. Jak on je ten Mesiáš a já vrah dětí, když mám NOx cca 2x vyšší jak on. Tedy 3g/100km.
Vsadím se, že ten jeho mastodont za měsíc vypustí 10x víc škodlivin, co já, ale já jsem bezmozek a vrah. A tvoje žena taky.
A ještě mi tady někde vnucoval, že má CO2 asi 94g, což by odpovídalo spotřebě 4,2/100. No tak to mu budu určitě taky věřit. Přitom si ta stodola na dálnici vezme klidně 8-10.
Fakt bych rád viděl ty jeho hodnoty. A udělal srovnání. Jak on je ten Mesiáš a já vrah dětí, když mám NOx cca 2x vyšší jak on. Tedy 3g/100km.
Vsadím se, že ten jeho mastodont za měsíc vypustí 10x víc škodlivin, co já, ale já jsem bezmozek a vrah. A tvoje žena taky.
A ještě mi tady někde vnucoval, že má CO2 asi 94g, což by odpovídalo spotřebě 4,2/100. No tak to mu budu určitě taky věřit. Přitom si ta stodola na dálnici vezme klidně 8-10.
Ja píšu o CO, ne CO2. Lol. Jak to ohybas. Nevadí, já vytáhnu emise od našeho alltracu, kdyz se stydis
Jinak co2 mám 140g psáno.
A právě ten mastodont třeba za tech 4.2 zvladne jezdit taky 😉. Po Praze úplně v pohodě.
Jinak co2 mám 140g psáno.
A právě ten mastodont třeba za tech 4.2 zvladne jezdit taky 😉. Po Praze úplně v pohodě.
Já se nestydím ty šašku, jen s tebou dál odmítám diskutovat.
CO jsem přehlédl, ale když už, tak Passat TDI ho má z COC 27,2 mg/km přesně. Ha.
4x nižší než ty. CO2 144, takže stejný.
NOx už jsem psal, že 31mg/km, jestli neumíš pro změnu číst ty. A tvůj údaj ti nevěřím, protože současné benzíny mají NOx kolem 15mg. Některé 10, jiné přes 30 a tudíž horší jak diesely. To by musela Toyota jet hrozně bohatou směs, aby dosáhla na 1,3mg/km, což by bylo v rozporu s jejich termální účinností a tudíž chudou směsí. Kdybys napsal 1,3g/100km, tak bych tomu věřil.
THC má pro změnu TDI vyšší - 43mg/km. To ale voličům pirátů nevadí. Opět směšná hodnota.
Částice 34 na 100km, to víc vdechneš z polštáře na jeden nádech. Naprosto směšná hodnota.
Zbytek neměřitelný.
CO jsem přehlédl, ale když už, tak Passat TDI ho má z COC 27,2 mg/km přesně. Ha.
4x nižší než ty. CO2 144, takže stejný.
NOx už jsem psal, že 31mg/km, jestli neumíš pro změnu číst ty. A tvůj údaj ti nevěřím, protože současné benzíny mají NOx kolem 15mg. Některé 10, jiné přes 30 a tudíž horší jak diesely. To by musela Toyota jet hrozně bohatou směs, aby dosáhla na 1,3mg/km, což by bylo v rozporu s jejich termální účinností a tudíž chudou směsí. Kdybys napsal 1,3g/100km, tak bych tomu věřil.
THC má pro změnu TDI vyšší - 43mg/km. To ale voličům pirátů nevadí. Opět směšná hodnota.
Částice 34 na 100km, to víc vdechneš z polštáře na jeden nádech. Naprosto směšná hodnota.
Zbytek neměřitelný.
Jak jsme psal, benziny mají vyšší co než nafta. Které ovšem není jedovaté narozdil od nox, které máš tedy 10x vyšší. Jo u nox jsem se přepsal, mám tam 3,3 mg/km, problém psaní na telefonu, a že si to po sobě nekontroluju. Uznávám chybu. A ano, přehlédl jsem to předtím. Že dane hodnote nevěříš, neznamená že to tka není. Kam ti mám poslat fotku z COC?
Šašek jsi ty, když se tu prsíš nízkým CO, ale vysoké jedovaté NOx bagatelizuješ. Co tam máš dal? Benzo(a)pyren kolik?
https😐/info.chmi.cz/…a/ko2020/4-2.php
https😐/app.iprpraha.cz/…pl/app/atlas-zp/?…[]=imisni_mapy
Ačkoliv je zdroj benzoapyrenu především lokální topeniště, z předchozí mapy je vidět, že ve městech je jeho přítomnost koncentrovaná podél silnic, kde překračuje bezpečné limity. A proč? Protože jeho zdrojem je diesel.
https😐/www.sciencedirect.com/…0048969795044538
Kdybys aspoň věděl, co je jedovaté a co ne, místo papouskovani svých blbosti.
Šašek jsi ty, když se tu prsíš nízkým CO, ale vysoké jedovaté NOx bagatelizuješ. Co tam máš dal? Benzo(a)pyren kolik?
https😐/info.chmi.cz/…a/ko2020/4-2.php
https😐/app.iprpraha.cz/…pl/app/atlas-zp/?…[]=imisni_mapy
Ačkoliv je zdroj benzoapyrenu především lokální topeniště, z předchozí mapy je vidět, že ve městech je jeho přítomnost koncentrovaná podél silnic, kde překračuje bezpečné limity. A proč? Protože jeho zdrojem je diesel.
https😐/www.sciencedirect.com/…0048969795044538
Kdybys aspoň věděl, co je jedovaté a co ne, místo papouskovani svých blbosti.
No jasně, CO, který se okamžitě váže na hemoglobin 300x silněji, než kyslík a zabraňuje tím okysličovat mozek a orgány je zcela neškodný. To je jasné, když ho produkuješ 4x víc.
A nespálené uhlovodíky je taky relativní pojem.
Jaký a v jakým autě a za jakých podmínek...?
A hlavně s jako naftou. Asi nevíš jaký jsou rozdíly, když se pálí 50 cetanů ve starým šrotu bez údržby, filtru a ideálně v čipu a vedle toho moderní série, která pálí 62+ cetanů s vysokým podílem HVO, kde je všechno úplně jinde. Hluk motoru klidně o 6dB nižší, kouřivost u studených startů limitně se blížící nule, zatímco obyč. nafta hulí jako čert. Vše souvisí se vším. A proto taky nikdy netankuju obyčejnou naftu, protože HVO a cetany dělají divy.
Tak až budeš mít srovnávací studii na HL a B8EVO na Maxxmotion naftu, tak přijď.
A pořád nevěřím tomu údaji NOx. Běžně mají benzíny okolo 1,5g na 100km, některé soudobé i přes 3g/100km. Moje nafta má 3,1g/100. Takže pokud máš 0,3g/100km, tak to dost extra.
Nevím do jaké míry je toto bulvár, ale je to taky zajímavý: https😐/www.autoe😜ress.co.uk/car-news/106070/latest-diesel-cars-emit-almost-no-nox-according-to-new-research
A nespálené uhlovodíky je taky relativní pojem.
Jaký a v jakým autě a za jakých podmínek...?
A hlavně s jako naftou. Asi nevíš jaký jsou rozdíly, když se pálí 50 cetanů ve starým šrotu bez údržby, filtru a ideálně v čipu a vedle toho moderní série, která pálí 62+ cetanů s vysokým podílem HVO, kde je všechno úplně jinde. Hluk motoru klidně o 6dB nižší, kouřivost u studených startů limitně se blížící nule, zatímco obyč. nafta hulí jako čert. Vše souvisí se vším. A proto taky nikdy netankuju obyčejnou naftu, protože HVO a cetany dělají divy.
Tak až budeš mít srovnávací studii na HL a B8EVO na Maxxmotion naftu, tak přijď.
A pořád nevěřím tomu údaji NOx. Běžně mají benzíny okolo 1,5g na 100km, některé soudobé i přes 3g/100km. Moje nafta má 3,1g/100. Takže pokud máš 0,3g/100km, tak to dost extra.
Nevím do jaké míry je toto bulvár, ale je to taky zajímavý: https😐/www.autoe😜ress.co.uk/car-news/106070/latest-diesel-cars-emit-almost-no-nox-according-to-new-research
Ekologie je pro mě i to, že je zakouřený prostor okolo auta... nejen klima celé planety. Navíc se říká, že běh na volnoběh za nízké teploty motoru neprospívá. Ale to už to zbytečně pitváme... takže zpět o úroveň výš - já za sebe dálkové zapnutí motoru k ničemu nepotřebuju a ani žádné jiné užitečné technologie od nové generace nečekám; jistě se něco zlepší, bohužel se ale zřejmě i lecos zhorší... a tedy já osobně bych vůbec neměl problém koupit výběhový model. Jasně, za dva roky budeš jezdit "minulým Superbem" - na tom něco je, ale asi bych to překousl.
PS: už u O3 > O4 si nejsem úplně jistý, že bych chtěl radši čtyřku... a to se mi O3FL nelíbí.
PS: už u O3 > O4 si nejsem úplně jistý, že bych chtěl radši čtyřku... a to se mi O3FL nelíbí.
Všechno pravda, já se naštěstí od ledna pracovně přesouvám na novou pozici a cestovat už nebudu vůbec, takže s tím autem reálně najedu jednotky tisíc km ročně a u auta, které bude stejně jen stát před domem, jsem ochoten ledacos překousnout. Je rozdíl start/stop v infotainmentu muset deaktivovat 10 x denně nebo jednou za týden, takže mně nic z těch novodobých kurvítek vlastně ani nijak zvlášť nevadí..
Už chytáš komplex Mikesus? Já jsem psal, že bych to nedělal ani nevyužil, ale že si umím představit, že někdo takto uvažuje. Tak mne pls neobviňuj z toho, co sám nedělám a dělat nechci.
Od kdy smax neměl benzin? Má i hybrid, benzin měl taky
Nemám potřebu lhát, objednával jsem koncem léta 2020 a benzín v nabídce nebyl, dle prodejce skončil kvůli EU. O hybridu se nezmiňoval, asi tou dobou sám nevěděl, že časem nějaký přijde.
2020 jsem začínal hledat nové auto a smax hybrid byl v hledáčku. Dle prodejce cekacka cca rok. Spis ti ho ani nenabídnul. Teprve se tam začal nabizet, take je možné že půl roku byla proluka, to nevím. Ale na podzim 2020 už se o tom prodejce zmiňoval.
Ano někdy v zimě jsem byl s prodejcem v kontaktu a hybrid už zmiňoval, taky si vzpomínám, že jsem tenkrát říkal, že škoda, že tehdy nebyl v nabídce, pravděpodobně bych ho býval vzal, když stál stejné peníze jako naftová varianta, ale v době objednávání (září 2020) na 100 % v nabídce nebyl.
Netušil jsem, že S-Max umí remote start. Většinou se to řeší nezávislým topením.
5,6-6,5/100 u 2.0 TSI je poněkud z říše snů. Kdyby to za to umělo jezdit v reálu, tak by to byla lepší volba, než TDI. Moc tomu ale nevěřím. Musí jezdit skutečně velmi ležérně a předpisově.
Podle Spritmonitoru (beru též s rezervou) vychází u 200ps TDI (které primárně lítá dálnice) spotřeba 6,3/100 a u 190ps TSI (které spíše jezdí "okresky") 7,9/100 . Navíc u těch TDI je to mix 4x2 a 4x4, kdežto TSI je vždy jen 4x2. Když vezmeš u TDI jen předokolky, průměr vychází dost pod 6.
V Rakousku jsem letos s 200ps TDI udělal 4,4/100 - tam to jde dobře. Reálně mám dlouhodobou o litr víc. Pokud by to TSI umělo vážně o 1-1,5l víc, při stejném stylu, tak by to dnes asi byla i moje volba. Chtělo by to někde si ho půjčit aspoň na týden.
5,6-6,5/100 u 2.0 TSI je poněkud z říše snů. Kdyby to za to umělo jezdit v reálu, tak by to byla lepší volba, než TDI. Moc tomu ale nevěřím. Musí jezdit skutečně velmi ležérně a předpisově.
Podle Spritmonitoru (beru též s rezervou) vychází u 200ps TDI (které primárně lítá dálnice) spotřeba 6,3/100 a u 190ps TSI (které spíše jezdí "okresky") 7,9/100 . Navíc u těch TDI je to mix 4x2 a 4x4, kdežto TSI je vždy jen 4x2. Když vezmeš u TDI jen předokolky, průměr vychází dost pod 6.
V Rakousku jsem letos s 200ps TDI udělal 4,4/100 - tam to jde dobře. Reálně mám dlouhodobou o litr víc. Pokud by to TSI umělo vážně o 1-1,5l víc, při stejném stylu, tak by to dnes asi byla i moje volba. Chtělo by to někde si ho půjčit aspoň na týden.
To umí všechny Toyoty s novým infotainmentem. Myslím, že to je od r.2021 mozne v každém modelu uz ( ne v každé výbavě)
Jasně no, proto to víc nekomentuju, prostě prodávám, jak jsem nakoupil, oba si tu nízkou spotřebu hodně chválí, ale jak s tím jezdí, to prostě nevím. Ale když za podobné hodnoty při ustálené jízdě může jezdit oktávie RS, proč by nemohl Passat s o 40 kw slabším motorem..
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
No, koukám na to a když se člověk snaží, tak to umí nádherný čísla.
Bohužel takhle člověk moc nejezdí a já určitě ne a když dáš benzínu napít, tak to leze nahoru mnohem rychleji, než u nafty. A za další, Passat Variant je mnohem těžší a větší a má horší aerodynamiku, než OIV. Takže to se taky podepíše.
Zkouknul jsem znovu oba testy jak na tuto OIV RS a pak na větší a těžší Sup TDI EVO 147kW a bylo to 4,7/6,2 proti 3,5/4,5 což je při obou rychlostech + 35% navíc u benzínu. Což by mi zase dávalo mnou odhadovaných minimálně 7,5/100 v případě B8 Var. 2.0 TSI 140kW a spíš ještě víc. Není to laboratoř ani dlouhodobý průměr, ale dá se podle toho celkem rozumně odhadovat.
Bohužel takhle člověk moc nejezdí a já určitě ne a když dáš benzínu napít, tak to leze nahoru mnohem rychleji, než u nafty. A za další, Passat Variant je mnohem těžší a větší a má horší aerodynamiku, než OIV. Takže to se taky podepíše.
Zkouknul jsem znovu oba testy jak na tuto OIV RS a pak na větší a těžší Sup TDI EVO 147kW a bylo to 4,7/6,2 proti 3,5/4,5 což je při obou rychlostech + 35% navíc u benzínu. Což by mi zase dávalo mnou odhadovaných minimálně 7,5/100 v případě B8 Var. 2.0 TSI 140kW a spíš ještě víc. Není to laboratoř ani dlouhodobý průměr, ale dá se podle toho celkem rozumně odhadovat.
"když dáš benzínu napít, tak to leze nahoru mnohem rychleji, než u nafty"
S tím naprosto souhlasím. A ještě bych dodal, že u hybridu procentuálně ještě více. Ale v běžných
a legalnich rychlostech ještě tolik ne a naopak v těch je na tom lépe než diesel.
S tím naprosto souhlasím. A ještě bych dodal, že u hybridu procentuálně ještě více. Ale v běžných
a legalnich rychlostech ještě tolik ne a naopak v těch je na tom lépe než diesel.
Poslední cestu v kombinaci silnice první třídy + dálnice jsem dal s průměrem 12,5... a na dálnici už to šlo jen dolů 😄 . Spotřeba holt mezi silné stránky Insi nepatří.
Určitě, já bych s tím taky jezdil za 7-8, ale pro klidné řidiče je to myslím super motorizace, protože s tím budou jezdit se stejnou spotřebou jakou mají závodníci s 2.0 TDI :-! .
Otázka je, jestli bys dřív, než bys vyjel nádrž, nezešílel z toho umělýho dunění, který se u RS zapne po každým nastartování.
Passat naštěstí stále umí jendou nastavit a už to tak zůstane. Krom povinných S&S na tlačítku a Lane Assistu na páčce blinkru.
V něm to TSI ještě jde použít. A možná, že verze 140kW v OVI je bez dunění taky, ale stejně neumí uložit nastavení.
Passat naštěstí stále umí jendou nastavit a už to tak zůstane. Krom povinných S&S na tlačítku a Lane Assistu na páčce blinkru.
V něm to TSI ještě jde použít. A možná, že verze 140kW v OVI je bez dunění taky, ale stejně neumí uložit nastavení.
Nevím jak O4, u O3 se to dalo celkem jednoduše vypnout přes kabel + diagnostiku... toho bych se asi nebál.
PS: OIV, ne OVI 😉
PS: OIV, ne OVI 😉
Jo to je hrozná věc. ale pevně věřím tomu, že bude existovat způsob, jak to vypnout. Pokud ne, asi to je bohužel důvod se takovému autu velikým obloukem vyhnout.
Vzhledem ke směru vývoje bych naopak rozhodně a novinku nečekal a bral současný Superb dokud je.
Že jsou pohodlnější/zábavnější auta o tom žádná. Ale Superb je taková stále slušná klasika. Praktický. Neurazi, nenadchne. Za mě třeba vzadu nejsem schopný dát cestu do Prahy, protože se tam cítím hrozně nepohodlně. Prostor je, ale nedokážu se na těch sedadlech nějak pohodlné usadit. A to je to LaK.... Ale nijak mě Superb neuráží.
Že jsou pohodlnější/zábavnější auta o tom žádná. Ale Superb je taková stále slušná klasika. Praktický. Neurazi, nenadchne. Za mě třeba vzadu nejsem schopný dát cestu do Prahy, protože se tam cítím hrozně nepohodlně. Prostor je, ale nedokážu se na těch sedadlech nějak pohodlné usadit. A to je to LaK.... Ale nijak mě Superb neuráží.
No je celkem smutný, kam jsme to dopracovali, ještě před pár lety se na výběhový model dávaly obří slevy a dnes se na ně stojí fronta, přestože jsou čím dál dražší a slevy jsou jen symbolické.
Určitě se vším souhlas, jen mám trochu problém v tom, že je tu Passat, který veškerou tu fádnost a nudu v dobrém i zlém prostě umí ještě o kus líp. Teda pokud člověku nejde o každý cm, pak asi nezbývá než vzít Superba.
Určitě se vším souhlas, jen mám trochu problém v tom, že je tu Passat, který veškerou tu fádnost a nudu v dobrém i zlém prostě umí ještě o kus líp. Teda pokud člověku nejde o každý cm, pak asi nezbývá než vzít Superba.
Měli jsme ve firmě Passaty i Superby... víc Passatů, protože jako firma kde si každej může vybrat co chce (a tedy kupujeme max dvě auta najednou) jsme před pár lety dosáhli na větší slevy u VW (cca. 22😖 než u Škodovky (cca. 12😖. Jinak bych si ale z těch dvou pro sebe vybral Superba... nejen kvůli prostoru, ale i designu.
Šílený, člověk se píše s příspěvkem a ono se to neuloží..
No nic, tak krátce - ano Passat byl dřív reálně levnější (a možná stále je?). Superb zvenku asi o něco hezčí, ale uvnitř Passat o parník hezčí a kvalitnější a jelikož nejvíc času trávím uvnitř, za mě Passat..
No nic, tak krátce - ano Passat byl dřív reálně levnější (a možná stále je?). Superb zvenku asi o něco hezčí, ale uvnitř Passat o parník hezčí a kvalitnější a jelikož nejvíc času trávím uvnitř, za mě Passat..
Mně se uvnitř líbí víc Superb, a to tak že o dost - palubní deska, volant. Pravda, ten dvouramennej úplně nemusím, to by byl argument pro Sportline. Já si nepotrpím na klavírní lak ani stříbrnej dekor ani chrom ani dřevo, raději matné povrchy. U VW jsem vždycky rostl z toho, že je dekor fixně spojený s výbavovým stupněm 😄
Passat má lepší ty sedačky, to by byl argument pro.
Passat má lepší ty sedačky, to by byl argument pro.
Tady je vidět, že každej to má jinak. Mě se Sup líbí zvenku plus mínus stejně jako Pašík. Možná Sup o chlup víc. Asi jak se vyspím. Ale uvnitř je pro mne Sup No-Go. Nelíbí se mi volanty, nelíbí se mi tempomat na páčce, nenávidím budíky s číslama vzhůru nohama, sedačky jsou děsný, středovej tunel širokej, hranatej a opticky vypadá 2x širší a pro mne nevzhledně. Display není zakomponovanej ideálně atd. Obložení v B8FL z matného hliníku mne připadá decentně elegantní a zároveň chladně technicistní.
Pak jsou tu světla, audio, odhlučnění, podvozek…
Sup u mě potom boduje už jen kufrem a ceníkovou cenou.
Před necelými 2 roky se reálné ceny srovnávaly a úroky při financování ještě víc nahrávali B8. Dnes to může být naopak. Nepoptával jsem, tak nevím přesně. Ale doba královských slev už tu není. Takže to asi bude víc odpovídat ceníku.
Pak jsou tu světla, audio, odhlučnění, podvozek…
Sup u mě potom boduje už jen kufrem a ceníkovou cenou.
Před necelými 2 roky se reálné ceny srovnávaly a úroky při financování ještě víc nahrávali B8. Dnes to může být naopak. Nepoptával jsem, tak nevím přesně. Ale doba královských slev už tu není. Takže to asi bude víc odpovídat ceníku.
Určitě je to individuální.
Za mě nějak takhle... ani bych nutně nemusel mít velkou navi a virtual cockpit... (ale ani mi to nějak nevadí)😒br />https😐/autozine.cz/…4/117-scaled.jpg
Ten matnej hliník se dá, dřív se mi líbil i takovej ten kartáčovanej... co se mi fakt nelíbí je tohle:
https😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/6332068.jpg?…
Za mě nějak takhle... ani bych nutně nemusel mít velkou navi a virtual cockpit... (ale ani mi to nějak nevadí)😒br />https😐/autozine.cz/…4/117-scaled.jpg
Ten matnej hliník se dá, dřív se mi líbil i takovej ten kartáčovanej... co se mi fakt nelíbí je tohle:
https😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/6332068.jpg?…
No, je fakt, že to GTE je udělaný hnusně a nejde to ani řešit příplatkově. To už fakt ten Sportline vypadá skoro líp.
On v té Elegance výbavě je ten hliník tak zvláštně udělanej, jako kdybys ho hrubě okartáčoval a pak zalakoval matným lakem. Pořád cítíš tu strukturu, ale tak nějak míň ostře a syrově.
A pak to dáš do servisu a nějaká ku.da ti to odře a dělá, že ne.
On v té Elegance výbavě je ten hliník tak zvláštně udělanej, jako kdybys ho hrubě okartáčoval a pak zalakoval matným lakem. Pořád cítíš tu strukturu, ale tak nějak míň ostře a syrově.
A pak to dáš do servisu a nějaká ku.da ti to odře a dělá, že ne.
Mám to stejně no, můj služební Sup z 2018 Style je po 70k km celej rozvrzanej, materiály levné, plasty tvrdé, tablet jak pěst na oko, ovládání tempomatu příšerné..
Passat z 2014 paráda, vše měkké a příjemné na dotyk, pevné jako skála, jízda pohodlnější, podvozek jistější, sedadla lepší, ovládání příkladné, podstatně tišší..
Zásadní rozdíl jsou pro mě výdechy klimatizace - v Supu levný hnus, v Passatu umělecké dílo..
Ale obě auta jsou před FL, s post-FL verzemi nemám zkušenost, tak nemůžu soudit..
Passat z 2014 paráda, vše měkké a příjemné na dotyk, pevné jako skála, jízda pohodlnější, podvozek jistější, sedadla lepší, ovládání příkladné, podstatně tišší..
Zásadní rozdíl jsou pro mě výdechy klimatizace - v Supu levný hnus, v Passatu umělecké dílo..
Ale obě auta jsou před FL, s post-FL verzemi nemám zkušenost, tak nemůžu soudit..
Kdyz si vezmu, že dřív ty materiály uvnitř skodovek byly kvalitní a trvanlivé, vydržely nevrzat i 200tis km, tak tady je to dost smutné.
Po FL ubyl CD přehrávač, což mě trochu mrzí a ještě později změnili panel klimy na dotykový (což někomu vadí, ale já ho mám radši), zmizely ostřikovače světel, kvůli Matrix funkci, zmizely hodiny z palubky a mírně se zlepšil podvozek a nepatrně provedení výplní dveří a madel. Změnila se grafika Virtual Cockpitu a kvalita hlavního displaye, který je graficky skoro na úrovni iPadu a přibyla hromada asistentů a zdokonalilo se částečně samočinné řízení Travel Assist High. A nějaký drobnosti. Nevrže nic. Ergonomie je příkladná.
MQB má stále rezervy, stejně jako DSG a brzdy + občas mírně menstruuje software, ale je to jednou za čas a nejspíš za to může neustále podpětí baterie díky kreténskému nastavení inteligentního dobíjení a mému skvělému autoservisu, kam už nepůjdu.
MQB má stále rezervy, stejně jako DSG a brzdy + občas mírně menstruuje software, ale je to jednou za čas a nejspíš za to může neustále podpětí baterie díky kreténskému nastavení inteligentního dobíjení a mému skvělému autoservisu, kam už nepůjdu.
Verny_2013
Nejsem cílová skupina, za 1,3 Mega bych si auto nikdy nekoupil, až to bude pětiletá ojetina za 0,5 Mega tak to možná bude dobrá koupě. Auto je vizuálně krásné - oplastovaný Scout v červené metalíze nemá chybu. To je pro mě spolu komfortem asi největší plus. Ostatní věci by mě za ty prachy asi dost štvaly. Spotřeba s TDi za 8, ale chápu DSG+4x4+výkon, hluk, podtáčení DSG. S různým koncernem s DSG mám něco naježděno, ale ještě žádné neřadilo tak jak bych chtěl. Všechny podtáčí a ve sportu drží otáčky nahoře nesmyslně dlouho. Ale jednou mi to technik u VW vysvětlil, že je to vlastnost, nikoliv chyba. Já jen dodám docela drahá, za 1,3 Mega.
Podtaceni DSG u dieselu je celkem provarena vec.... u benzinu zadny problem neni ne? Me Sup iv radi skvele.... nevidim ani zasadni rozdil proti zf8 co mam v naftovem Stelviu....
Starší TDI fakt hrůza, ale EVO běží měkčeji a převodovka řadí výš a běžný člověk vůbec nevnímá problém. Citlivější řidič občas cítí, že to není zcela ideální a tak si to hodí do "S" nebo podřadí páčkou na pár sekund, než to zase bude v pohodě. Viz já výš na téma pomalé jízdy v obci v mírném až středním kopci.
Benzín řadí ještě výš a je ještě měkčí a tam to už vůbec není problém.
Benzín řadí ještě výš a je ještě měkčí a tam to už vůbec není problém.
je to tak. přesně takový máme v rodině v alltracku. to podtáčení je tragédie, mj i jako třeba to škubání. O tom, že to nepodtáčí a nebo neškube mluví jen lidi, co si to potřebujou obhájit. U benzinu to vypadá spíše na lépe vyladěné než u dieselů.
Včetně manuálu a predokolky. Dost smutné, ze jen 6.5
V proovnani s tímhle dost tragické.
https😐/www.spritmonitor.de/…-All_models.html?…
Říká se, ze nafta vs benzin ve stejném aute je o litr níž. Tady je to o půl tuny lehčí auto, poloviční čelní plocha a jen o půl litr lepší spotřeba.
V proovnani s tímhle dost tragické.
https😐/www.spritmonitor.de/…-All_models.html?…
Říká se, ze nafta vs benzin ve stejném aute je o litr níž. Tady je to o půl tuny lehčí auto, poloviční čelní plocha a jen o půl litr lepší spotřeba.
Mama car vs služební auto na lety po dálnicích. Nechme toho... Dal jsem širší spektrum, musel jsi to přefiltrovávat, na HL se ani koukat nebudu. Nechce se mi komentovat, jak vlastně ještě vrací benzín do distribuční sítě. 😉
Ja vím, jednou se spritmonitor hodí, jindy ne. Buď v tom aspon konzistentní 😒]
Prefiltroval jsem to právě na dsg a 4x4, které je zde v testu.
Prefiltroval jsem to právě na dsg a 4x4, které je zde v testu.
No to jsi nepřefiltroval... DSG je tam jako "direct shift gearbox" a ne automatic. Filtr na převodovku si ale klidně můžeš odpustit, ten motor se s manuálem nikdy nedělal (je tam jeden kus se spotřebou 7,24 a to je zřejmě omyl).
Spritmonitor se hodí, ale je potřeba se s tím naučit pracovat.
Spritmonitor se hodí, ale je potřeba se s tím naučit pracovat.
No je problém, že lidi to neumí zadat. Jaj jsem se už úplně nechal zblbnout, že dsg je automat a ne robotizovaná převodovka. Ok, moje chyba.
Tak zde bez filtru automatů
https😐/www.spritmonitor.de/…/456-Passat.html?…
Tak zde bez filtru automatů
https😐/www.spritmonitor.de/…/456-Passat.html?…
Jo, tohle už odpovídá... pro alltrack. Pět kousků je teda docela na prd statistika, ale průměr 6,75 je za mě slušná hodnota (vzhledem k předpokládanému způsobu užívání takového auta v Německu).
Tady je hezké srovnání
https😐/www.idnes.cz/…59_automoto_dohr
Karoq se 110kw naftou má spotřebu 7l oproti hybridni arkane 5.7l.
Výkonnější nafta je o něco málo zravejsi. Takze těch 6.5-7 je v nízkém passatu/superbu úplně běžná.
https😐/www.idnes.cz/…59_automoto_dohr
Karoq se 110kw naftou má spotřebu 7l oproti hybridni arkane 5.7l.
Výkonnější nafta je o něco málo zravejsi. Takze těch 6.5-7 je v nízkém passatu/superbu úplně běžná.
iDnes si neplatím, nicméně... Arkana asi není 4x4, co?
Karoq na spritmonitoru je taky kolem 6,6, i 4x4 https😐/www.spritmonitor.de/…/1636-Karoq.html?… ... a pokud dám filtr třeba na 2021 a novější (abych chytil už TDI Evo), tak jsem ještě níž. Podle mě přesně tady se projevuje to, že Passaty lítají po autobahnu víc, než Karoqy - a proto je jejich výsledek na spritmonitoru relativně horší, i když při stejném užívání by žral Karoq minimálně stejně.
Karoq na spritmonitoru je taky kolem 6,6, i 4x4 https😐/www.spritmonitor.de/…/1636-Karoq.html?… ... a pokud dám filtr třeba na 2021 a novější (abych chytil už TDI Evo), tak jsem ještě níž. Podle mě přesně tady se projevuje to, že Passaty lítají po autobahnu víc, než Karoqy - a proto je jejich výsledek na spritmonitoru relativně horší, i když při stejném užívání by žral Karoq minimálně stejně.
Je to srovnání na stejných trasách se stejným používáním, novinářů. Na spritmonitor nepřispívá jen Němci, tam byl bych opatrný se soudy kdo jak jezdi. Navíc i v Německu čím dál častěji potkavam auta jedoucí 110 max.
Dotaz k iDnesu byl... Karoq je 4x4 a Arkana FWD?
Jasně, nejsou to jen Němci, ale převážně Němci. A většina lidí (snad) nejsou pitomci a kupují auta adekvátní jejich následnému použití. Tj. pokud už vypláznu peníze za 200k naftu, tak pravděpodobně proto, že chci využívat její potenciál...
Jen ty PHEV jsou v DE pokřivený, to se kupuje kvůli daňovejm výhodám, ale co jsem se bavil s kolegama tak spousta jich nabíjení vůbec neřeší, což je asi trošku škoda.
Jasně, nejsou to jen Němci, ale převážně Němci. A většina lidí (snad) nejsou pitomci a kupují auta adekvátní jejich následnému použití. Tj. pokud už vypláznu peníze za 200k naftu, tak pravděpodobně proto, že chci využívat její potenciál...
Jen ty PHEV jsou v DE pokřivený, to se kupuje kvůli daňovejm výhodám, ale co jsem se bavil s kolegama tak spousta jich nabíjení vůbec neřeší, což je asi trošku škoda.
Přehlédl jsem. Ne není.
"Arkana je největším překvapením a můžeme ji označit za vítěze pro toho, kdo nepotřebuje pohon 4 × 4. Což je podle statistik většina kupců kompaktních SUV. Ukazuje se, že hybridní technologie vyspěla do té míry, že poráží léta šlechtěné diesely ve spotřebě, komfortu i v tichosti provozu."
No bohužel v Praze vídávám, že lidí ti potomci jsou, jinak by tu nebylo tolik dieselů. Spis jak říkáš, diesel je pokřivený jako u PHEV, kvůli daňovým úlevám, ale využívající strašně. U PHEV to aspoň není na úkor tak jedovatých splodin, narozdíl od dieselu.
"Arkana je největším překvapením a můžeme ji označit za vítěze pro toho, kdo nepotřebuje pohon 4 × 4. Což je podle statistik většina kupců kompaktních SUV. Ukazuje se, že hybridní technologie vyspěla do té míry, že poráží léta šlechtěné diesely ve spotřebě, komfortu i v tichosti provozu."
No bohužel v Praze vídávám, že lidí ti potomci jsou, jinak by tu nebylo tolik dieselů. Spis jak říkáš, diesel je pokřivený jako u PHEV, kvůli daňovým úlevám, ale využívající strašně. U PHEV to aspoň není na úkor tak jedovatých splodin, narozdíl od dieselu.
Pokud si ale tolik potrpíš na platformy, tak asi víš, že Arkana je CF-B, tj. Clio / Captur, a tedy nikoli konkurent Karoqu 😉 ? Když to postavíš proti naftovému Karoqu s 4x4, pak ano, pak i ta cenovka najednou vypadá vcelku slušně...
jenze v iv je dq350e nebo co to je a to funguje vyborne, v tdi je to zatrest a to vcetne evo. Podtaceni, duneni, neradi v zatackach atd. Iv je nekde uplne jinde
Emel
Jak se mi allroad mutace celkem líbí, tak u Superbu (2 ani 3) se mi to moc nezdá... hlavně ten zadní plast je overkill. (Naopak O4Scout v té světlé modré se mi líbí moc).
Ono vůbec se mi S3 líbil o kousek víc před faceliftem, po něm už je to takové až moc přiostřené a v tom Scoutu to ještě o trošku víc vynikne.
No nic, konkurence víceméně vyklidila ring, tak kdybych potřeboval podobné auto, tak bych si holt šel zase projet Mazdu 6 a pak koupil Superba 2.0TSI, Sportline (kvůli vnitřku) nebo klasiku.
Ono vůbec se mi S3 líbil o kousek víc před faceliftem, po něm už je to takové až moc přiostřené a v tom Scoutu to ještě o trošku víc vynikne.
No nic, konkurence víceméně vyklidila ring, tak kdybych potřeboval podobné auto, tak bych si holt šel zase projet Mazdu 6 a pak koupil Superba 2.0TSI, Sportline (kvůli vnitřku) nebo klasiku.
fOE
Muze mi nekdo z majitelu scoutu, alltracku, allroadu atd. rict proc to koupil a jestli je spokojenej? Teorii ve ktere tech par cm navic a trocha plastu ma udelat rozdil chapu, ale osobne me v tom kam pojedu nebo nepojedu vzdy nejvic limitoval predni a zadni previs a ten bude treba u superbu vzdy pritomen a kazde SUV se dostane podstatne dal. Takze proc? Jen polnacky smerem na chalupu, nebo snad jen optika (kde nic proti tomu, kdyz se to nekomu libi proc ne)?
Stejnou otázku by si mohl položit drtivé většině majitelů SUV 😁
Osobně mi tyhle Scourt verze a zvýšené kombíky příjdou atraktivnější, než většina SUV, prostě to přejede alespoň obrubník, nebo cestu rozbitou, polňačku (a že takových hrozných cest je na venkově, ale třeba i v centru Prahy docela dost, kde si s obyčejným kombíkem škrtneš o nárazník). Opticky to taky nevypadá zle, prostě dobrý kompromis mezi klasikou a SUV.
Osobně jsem zkoušel Scouta Ofce 3, měla lepší podvozek, než klasika, příjemější, měkčí, dokonce s 2.0TDI multilink se 110kw a dal bych jí přednost před klasickým kombi. Allroad A6 je pak skvělý univerzál do všech podmínek, né ale do terénu. Ještě přidám zkušenost s Foresterem, což byl jeden z prvních zvýšených kombi, tak ten poslední co zvládne v terénu, kdy jsem s ním jezdil na milovickém tankodromu, klobouk dolu, ale to už je více SUV, než zýšené kombi.
Osobně mi tyhle Scourt verze a zvýšené kombíky příjdou atraktivnější, než většina SUV, prostě to přejede alespoň obrubník, nebo cestu rozbitou, polňačku (a že takových hrozných cest je na venkově, ale třeba i v centru Prahy docela dost, kde si s obyčejným kombíkem škrtneš o nárazník). Opticky to taky nevypadá zle, prostě dobrý kompromis mezi klasikou a SUV.
Osobně jsem zkoušel Scouta Ofce 3, měla lepší podvozek, než klasika, příjemější, měkčí, dokonce s 2.0TDI multilink se 110kw a dal bych jí přednost před klasickým kombi. Allroad A6 je pak skvělý univerzál do všech podmínek, né ale do terénu. Ještě přidám zkušenost s Foresterem, což byl jeden z prvních zvýšených kombi, tak ten poslední co zvládne v terénu, kdy jsem s ním jezdil na milovickém tankodromu, klobouk dolu, ale to už je více SUV, než zýšené kombi.
No a ja prave tuhle zkusenost nemam, kamos s O3 scout skrtal tam kde ja s obyc mondeem a nakonec jsme oba jezdili na stejna mista, nebo tam radeji nejezdili. Jinej znamej mel A6 allroad a nakonec sel do SUV, neb se ocekavani co vsechno allroad prejede nenaplnili. SUV toho zvladnou vic, i kdyz maj casto podobnou svetlou vysku, ale previsy maj vyrazne lepsi a to je dost zasadni parametr (za me ten nejzasadnejsi), proto se ptam proc to lidi kupuji a jestli tu jsou taci, co to koupili opakovane / jsou spokojeni.
Tak zrovna Mondea neprojedou nic, kdyz uz najedes s previsem, skrtnul jsem brichem diky velkemu rozvoru 😁 Hlavne s MK4, s MK5 si davam pozor. Chapu, co tim chces rict, ale mne osobne by stacilo prejet obrubnik ci na polni ceste neskrtat naraznikem, kdyz je vice rozoráno… nebranil bych se Allroadu atp..
A6 allroad má pneumatický podvozek. A dokáže se zvednout snad o pět cm...
a umí vážně dost
https😐/www.youtube.com/watch?…
a umí vážně dost
https😐/www.youtube.com/watch?…
Převis - ale i tam záleží, jak je vysoko, ne? Bavíme se vlastně o nájezdovém úhlu...
Ano, ale tam ti zvednuty podvozek o nizke jednotky centimetru, pri asi metrovem zadnim previsu, koupi 1° nebo mozna (po zaokrouhleni) 2°. Svetla vyska passat AT cca 17cm, tiguan jen o 2cm vic, jenze u najezdovych uhlu to vychazi na predku plus necele 3°v prospech tiguanu a na zadku to z passatich 14° udela tiguanich 25°.
Jak pisu, predstava je to romanticka, ale u lidi kolem sebe pozoruju nenaplneni ocekavani a nasledne vystrizliveni formou SUV. To je ale ma socialni bublina, tak se snazim zjistit vic nazoru zde. 😄
Jak pisu, predstava je to romanticka, ale u lidi kolem sebe pozoruju nenaplneni ocekavani a nasledne vystrizliveni formou SUV. To je ale ma socialni bublina, tak se snazim zjistit vic nazoru zde. 😄
napr. vyjazd do domu, kde som kedysi byval, na 407 som suchal predny naraznik, C5 som si zdvihol a nesuchal nic. Potom sa este C5 osvedcila raz, v najvyssej polohe, zablokovali ma na parkovisku a musel som ist cez schody. Preslo to. Potom tam dali kvetinace 😄 Bol som spokojny, aj ked je pravda, ze na dialnici, ked to udajne kleslo k zemi, oproti 407 neusetrilo nic.
Виталий Соколов
Dobrý den vám přeji !!!
Budu stručný. Motor zobrazený na fotografii v tomto materiálu je pravděpodobně DTUA 2.0 TDI R4 149kW (200hp).
A je velká škoda, že se vážený pan autor tohoto materiálu zapomíná podepsat pod fotografie, které zde zveřejňuje !!! Koneckonců NE VŠICHNI lidé vědí to, co ví on! A KAŽDÉHO SERIÓZNÍHO člověka budou při koupi auta v první řadě zajímat jeho HLAVNÍ údaje, od kterých se odvíjejí všechny následné větší výdaje při údržbě vozu. Jedná se o motor, převodovku, odpružení a amortizaci a také spotřebu paliva!
A ne dekor s designem! Koneckonců, autem je třeba PŘESNĚ JEZDIT, a ne jen PR, ne... ...!?
Upřímně se omlouvám za možná poněkud drsný styl prezentace, ale jako běžný čtenář a dědičný motorista nemohu takové opomenutí překonat. A TO VÍCE - DNES!!!
S tou nejupřímnější úctou Vám a panu Autorovi!
Budu stručný. Motor zobrazený na fotografii v tomto materiálu je pravděpodobně DTUA 2.0 TDI R4 149kW (200hp).
A je velká škoda, že se vážený pan autor tohoto materiálu zapomíná podepsat pod fotografie, které zde zveřejňuje !!! Koneckonců NE VŠICHNI lidé vědí to, co ví on! A KAŽDÉHO SERIÓZNÍHO člověka budou při koupi auta v první řadě zajímat jeho HLAVNÍ údaje, od kterých se odvíjejí všechny následné větší výdaje při údržbě vozu. Jedná se o motor, převodovku, odpružení a amortizaci a také spotřebu paliva!
A ne dekor s designem! Koneckonců, autem je třeba PŘESNĚ JEZDIT, a ne jen PR, ne... ...!?
Upřímně se omlouvám za možná poněkud drsný styl prezentace, ale jako běžný čtenář a dědičný motorista nemohu takové opomenutí překonat. A TO VÍCE - DNES!!!
S tou nejupřímnější úctou Vám a panu Autorovi!
Виталий Соколов
Příspěvek podléhá schvalování.
Co mě však zarazailo a to nejen mě po přesednuti byl nepřijemny pocit posazu v předni časti.
Druha polovička mi z ust vzala to, že se citi nějak divně nalepena na čelnim skle po tom co si upravila sadačku. No kouknul jsem na palubovku a ta je v superbu vyloženě směšně tenka jak u aut ne o třidu, ale o dvě menši. Takhle se zřejmě u škodovky nahaněji cm v podelnem prostotu, protože toho ma superb vyloženě na rozdavani.
Nechápu jak to myslíš, v 90-tých letech nebyly elektrické posilovače, auta jezdila na vyšších profilech pneu, byla o metráky lehčí. Srovnávat Superb s i40 chce hodně fantazie nebo nekritického obdivu k Hyundai.
To jako, že 2,0 TDI ve 220 tis km měl motor v háji? To se mi nechce věřit. To byla nějaká blbá závada, co se dala odstranit. Já mám na nespolehlivý motorizaci 1,8 TSI, která podle Hamuny nic nevydrží, 340 tis a emisema jsem prošel dokonce bez úplatku, protože bylo všechno v normě.
Po Německu občas jedu, ale na těch 17kách mi to přijde stabilní v běžných rychlostech do 200 km/h.
V Mondeu co máš ty jsem taky jel a jo jede to v pohodě, ale nepozoroval jsem závratný rozdíly v pohodlí nebo chování. Jelo se mi v tom taky dobře. Stejně to není na blbnutí, ale klidnou jízdu.
víš k čemu ti to mužu přirovnat ? Když přistáváš v letadle a začne brzdit, tak cítíš, jak se to celé kroutí, tak nějak jsem se cítil v tom Superbu 😁
Ten motor byl 2.0TDI CR ze začátku výroby, tam bylo dost obvyklé, že se něco vysypalo, ono to jelo, ale kouřivot se vyskytovala víc a více, já naposledy s tím dojel domu z Haagu, naštěstí v pořádku.
Dříve jsem to srovnával hlavně s MK4 a i tam byl rozdíl při prvním přejetí retardéru, o komfortu a hluku na dálnici se nedá vůbec mluvit, v tomhle ten Superb 2 byl na úrovni Oktávky a to minimálně do 4. generace (která je na tom trochu lépe) bylo spíš horší, než lepší, v těch mam taky něco najeto
S tou kouřivostí je to divný jednak by to přes DPF kouřit nemělo a za druhé by to mělo mít nějakou příčinu. Obvykle to bývá konzumace vody nebo oleje. Obecně jsou ale tyhle novější TDI motory pokud vím spolehlivý. Zvláštní. Znám pár lidí co tyhle 125 kW TDI mají a jezdí s tím bez problémů. Hluk v interiéru je hlavně způsoben absencí tlumících materiálů ve dveřích. Osobně jsem si sundal čalounění a vystlal dveře tlumící pěnou https😐/www.ahifi.cz/…oft-wave-15.html a je to o vesmír jinde. To víš Škodovka ušetřila pár stovek, ale akustický rozdíl je obrovský.
Ten hluk je nectnost většiny Škodovek, až snad ta O4 je trochu na úrovni nižší střední, jinak to bylo vždy horší, zajímavý je pak sednout si do Golfa a do Audi, jak se to s cenovkou brutálně lepší 😁
Vážně, to jsou snad jediný auta, který nechci ridit. A to řídím auta i motorky moc rád.
Kromě toho, že většina konkurence skončila nebo končí, tak nevím o tomu, že by Sup nějak výrazně zaostával za Mondeem, Insignií, 508 nebo Talismanem.