Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Karoq 1.0 TSI 81 kW Style – Tentokrát o tříválci

83 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Děkuji všem blbounům, co otrávili normální diskutéry, testuje se Škodovka s litrovým motorem a nikde nic ? To je už vážné 😐

Já bych ale dotaz měl, toto je podle mnohých (podle mne ne 😁) první plnohodnotné rodinné auto a mne by zajímalo, jak se takové litrové SUV bude chovat s rodinou na palubě, klidně i s 2+1/2+2, věcmi v kufru, koly na střeše, rakví ? Bude to za těch bratru nemalých 640 tisíc v základu pořád stačit ? Doplatek za 1.5 TSI je docela vysoký ( cca 50 tisíc, jestli konfigurátor neklame).
Avatar - Mokrous
Mokrous
No, šlo to tady slušně do kytek... Když se člověk podívá, jak se před 10 lety detailně probírala technika a v diskuzích auta a porovná to s dneškem, tak by jeden brečel...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak já bych vykopl, KDYBYCH si měl kupovat kompaktní SUV a měl na to cca těch 650-700 tisíc, (nebudu brát příplatky, STYLE začíná na 663 tisících), tak já BYCH se šel asi podívat k Renaultu, kde je Kadjar TCE160 s EDC za 690 akčních, jinak s TCE140 s manualem pod 600.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Já bych na to šel jinak, koupil bych za stejné peníze ročního Karoqa 1,5 TSi, nebo 2,0 TDi 85Kw. To je za stejný peníz mezi 650-700 tis dle výbavy a nájezdu ( před FL ). Ta 1,5 se 110 Kw je se 2 lidmi a nějakou bagáží tak akorát na hraně ( pro mě ). Ten 1,0 TSi si představit nedovedu i když to redaktoři chválí.
lukas13
Jako vojetinu za 700? To by u mě neprošlo, zásadně nové, za takové peníze.
Arese
Tak to já jsem na to šel ještě jinak - koupil jsem Karoq 1.5 TSI Style ještě v době, kdy byl za jakž takž rozumné peníze. 😄 A jsme s ním v rodině velmi spokojeni! :yes:
adamzprahy
Hodně lidí chodí pro Tucson, ten já bych designově nezkousl. Kadjar je už zastaralý, byť ta cena v poměru k motorizaci vypadá dobře. Než Kadjar tak možná Qashqai v nové generaci nebo Citroen C5 Aircross?

Cenově se tahle třída utrhla ze řetězu i přes to, že motoricky slábne, nestíhám to sledovat. Karoq to chce s 4x4 kvůli podvozku, ale stojí pak nesmysl.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já tyhle kategorie nějak neřeším, ale minimálně ten motor je úplně někde jinde. Takže by to za návštěvu Renaultu minimálně stálo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, ten motor bych určitě vyzkoušel, znám ho z Meganu v 140k verzi a jelo to hezky. Nesrovnatelné s 1.0tsi
rohor
Kadjar tedy nejen že vizuálně vypadá o třídu větší, ale on je skutečně větší v délkových jednotkách. Takže nesrovnatelné, když ti nevadí logo.
Klouzan
Z venku asi jo, ale uvnitř na tom bude Karoq možná líp včetně většího kufru.
lukas13
Není. Je to +/- podobné.
Problém Kadjaru je, že čekáš francouze, ale zjistíš že sedíš v japončikovi. Jinak je to výborné auto a v kombinaci s vynikajícími 1.33 TCe je to lepší volba než tento Karoq s tříválcem.
Arese
No jo, ale co ten boulovatý design? 😲
lukas13
Třeba mě se design Kadjaru líbí. To je otázka osobních preferencí.

Karoq 1.5 vs Kadjar 1.33 jsou srovnatelné vozy a záleží na každém, čemu dá přednost. Ale pokud srovnáváš 1.0 vs 1.33 TCe a je to za podobné money, fakt není vo čem.
Arese
Souhlas, Karoq 1.0 je za jeho současnou cenu horší volba
lukas13
Vážím si těch, kteři jsou schopni nemít klapky na očích a mít na víc než pouze bezhlavě obhajovat svou garáž 👍

Nadhled se tomu říká.

Jinak ten Tvůj Karoq s 1.5, za tu tehdejší cenu považuji za moc dobrou koupi. Ať dělá radost, přeji mnoho šťastných kilometrů 😉
Arese
Díky, já tedy fakt nikdy neměl problém přiznat selhání či špatné kroky značky, jejíž auta vlastním (nebo jsem je vlastnil).
Avatar - hugino
hugino
Ja by som KDYBYCH kupoval SUV za cca 800 000 kč išiel do nového Nissan Qashqai s 1.33 Tce 156 k s manuálom . A o tej diskusii máš pravdu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jsi ale o 100 tisic výš 😁
Avatar - hugino
hugino
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já neříkám, že je to špatná volba, jen v téhle cenové už bych asi chtěl něco většího pod kapotou, než 1,3 😊
Avatar - hugino
hugino
Jasné že motor od povezme 1.6-1.8 a viac by bol lepší ale tie časy sú už preč a bude to ešte horšie.Automobilový svet sa mení k horšiemu viď článok o etalóne triedy z pred 15-20-tich rokov Fieste. Ani toto by nemuselo byť bez šance https😐/www.auto.cz/…zi-skoro-vsechno?… Autá s väčším obsahom už stoja cez milión https😐/www.sauto.cz/…cross/179953028. Ešte tu je dobrá ponuka 😄 https😐/www.sauto.cz/…/tiguan/19185776 ale so slabšou výbavou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
K 1.5TSi už jsem se vyjadřoval, za mne je to takovej motor, kterej bych bral asi radši, než většinu R3, ale zase v případě R4 bych dal přednost čemukoliv jinému, to snad i radši TDI 😁 Ale jo, ten Tiguan, proč ne, jen za ty prachy s manuálem je tak nějak na povážnou u takového auta.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Souhlas, QQ mi tu přijde SUVerénně nejzajímavější.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No tady BYCH podotkl že ten TCE 140 je o světelné roky lepší motorizací jak tenhle R3 chcípák.
Avatar - wikinko
wikinko
tak to urcite nemas pravdu. Pre 10 rokmi by tu GTI napisal o tom ze tento karoq nie je predrazeny, ze je to cenovy jemnocit a ze tento 1,0tsi plynulo zrychluje od 40 do 240kmh a valcuje pri tom renaulty a peugeoty. A topper by mu na to napisal ze by... kupil... Kiu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
By koupil Kiu a Koupil doopravdy koncern 😁
Avatar - speedfred
speedfred
Ja to chápem, milujem BMW ale kúpil som AR. 🤷
lukas13
Mi to nedá - a po čase - lituješ, nebo OK?

Já totiž miluju tu Alfu. A proto mám nakonec Jeep 😄
Arese
Tak já taky miluju Alfu, ale Karoqa mám k ní. 😄
lukas13
Win-win 😉
Arese
Tak tak. A s Karoqem stejně v 90% jezdí moje drahá polovička. 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Nie neľutujem a zatiaľ všetko Ok.
lukas13
Přeji, ať to tak zůstane 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nerad bych zrovna tebe srovnaval s Topperem 😁 Ty si v tech BMW alespon jezdil
kyklop
Za mňa, etalón to nebude, ale na väčšinu jazdenia pri normálnom nájazde to asi až taký problém nebude. Predsalen bicykle a rakvu na streche každý deň nevozíme. Keď pocestujeme v čase naspäť, tak 1,9tdi s +-74kW sme považovali za raketu. Ja viem, blá blá krúťak. Mne tých 50000 korún, resp cca 2000€ nviac až také strašné za 1,5tsi nepripadá....Skôr celková cena (tá súčasná) bola ešte nedávno nepredstaviteľná 😄
lukas13
O té diskuzi máš samozřejmě pravdu, bezezbytku. Smutné.

Mě by zajímalo, zda tu má někdo zkušenost se smlouváním ceny u Škodovky z poslední doby. Předpokládám, že v současné realitě lze ceníkové ceny považovat za relevantní.

Jinak k tvému dotazu - má to 200 Nm, jako mělo mé 1.2 TCe. Ve třech i čtyřech cajk.

A já jdu bouchnout šáňo. Zasloužím si to za své rozhodnutí ze začátku roku 2021. Stejná třída s multilinkem, čtyřválcem na úrovni 1.5 TSi, FSD tlumiči, poměrně bohatou výbavou a hlavně auto s charismatem a duší a vyšlo mi to o několik desítek tisíc levněji než za kolik Škodovka nyní Karoq s tříválcem, vlečkou a holou výbavou (příplatek za boční airbagy vzadu je strašná prasárna, mimochodem) prodává v základu. To je na Chocholouška.

Ps. Za cenu testovaného kousku - Compass NightEagle, skvěle vybavený, s hybridem 1.5 (spotřeba cca 6.6-7.0) je za 850. Versus tohle testované s tříválcem a vlečkou za 833? Není vo čem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja v létě cvičně zkoušel O4, sleva byla v řádech nižích desítek tisíc, ale ty čekačky rok +.

S tim tvým vozem je to trochu nefér srovnání, 1.2 tce si mel v Meganu ne ? Ten je aerodynamictejsi a asi i lehci a srovnavat cenu novinarske verze je taky spatne 😁 Ale ja bych taky dal prednost tve garazi pred Karoqm
lukas13
Jo, to by mohlo (slevy) v rámci Karoqa fungovat podobně (viz. reakce níže).

Námitku v rámci 1.2 TCe uznávám. Je to lehči a je to čtyřválec. 1.0 TSi jsem nezkoušel, nemohu soudit.

Ten Compass hybrid NightEagle je daleko vybavenější než ten můj - mezi "Limited" a "Limited S". To už je fakt auto se všim, co si umíš představit + spousta zbytných "blbostí" navíc. Jen ten čtvrtmega navíc... No, nevím, to bych měl problém dát. A opravdu to není o tom, že bych na to neměl.
Ale dát tohle za ten Karoq... Ani náhodou.

BTW - za tu cenu 650-700 Tucson. Mě se líbí. 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Fabia ve velmi solidní specifikaci obligátních 10 papírů dolů a ještě vynuceno nějaké příslušenství a předprodejní servis, ale bylo to v malém městě.
lukas13
Takže téměř nic... Jirka B. níže píše o větší slevě, asi otázka konkrétního modelu.

Díky za info 👍
Jirka B.
V červenci objednaná O4 1.0 tsi active jako druhé auto do rodiny. Sleva osm procent bez nějakých dlouhých diskusi. Dodání aktuálně něco kolem kw40 2023. To mne netrápí, O3 v garáži zatím slouží na jednicku.
lukas13
Ok, díky moc za info. Tzn. sleva +/-50?
Jirka B.
Skoro na korunu presne. Cenikovka 634, po sleve 584. Ve smlouve je, ze dealer muze zvednout cenu o max pet procent. Coz bych, pokud pujde do tuheho, jeste akceptoval, protoze ceny konkurence leti vzhuru..
lukas13
Ještě jednou dík :yes:

Přesně o takové výměně zkušeností by měly zdejší diskuze být.
Avatar - Mikesus
Mikesus
8% za 1.0tsi Active, to je nějakých cca 40 tis?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za mě zase špatně položená otázka.

Stačí? No probůh jasně že STAČÍ.

Ale stojí to za ty love? A chceš to vůbec? Dává to smysl? A jezdí se s tím příjemně??
NE. NE. NE. A NE.

Prostě solit za auto které prostě jen nějak jede a není to nic než oslí drožka 21. století prémiový účet? Ne, na tohle mi výmluva jako že taková je dnes doba fakt nestačí. A ne, fakt to není normální a je třeba to opakovat.

Je to jen důsledek politiky EU a z velké části taky naší vlády pětidemolice. A to sem fakt pilitiku nechci tahat. Ale je to tak. Nekonkurenceschopnost v důsledku likvidační cenově politiky naší vlády bude znamenat zavírání výroby u nás a přesun do Španělska, Německa...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jako já nevím, ale řekl bych, že Karoq se za podobné prachy prodával dřív, než pětikoalice existovala. A idea, že se od nás bude výroba přesouvat do Německa a Španělska, je komická.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Porovnej si jak Schade v poslední době zdražuje.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zdražuje úplně všechno, Schade se jen přizpůsobuje trhu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten tvůj poslední odstavec je přesně ta idiocie, která tady poslední dobou rozpoutává tyhle flame diskuze mimo téma...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže já tuhle idiocii nevymyslel. Kdyby záleželo na mě, tak politika nikdy k automotive ani nepřičichne. Natož aby ji ovládla jak se v EU stalo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ty to taháš do diskuzí, politika vždy ovlivňovala vše kolem nás, automotive samozřejmě také a to již od začátku, kdy se auta začala vyrábět a tak to taky bude i nadále.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Samozřejmě že vždy ovlivňovala. Ale do jaké míry. O tom to celé je.
Avatar - SKAY
SKAY
Rakev nevozím ,dítě jedno, žena ,500 litru kufr a
na dovolenou s japonským litrem 95kw a pohoda. Jinaj taky , až na rozjezdy jeto třival ,ale to jde zamaskovat automatem .
Avatar - Ozzman
Ozzman
Japonskej litr s 95kw? To je ale motorka ne? 😁
Avatar - speedfred
speedfred
Motorka má 100kW, dvojválec a tam mi to príde akože “dá sa s tým žiť”.
Avatar - Ozzman
Ozzman
😁 moje japonka ma 8,6kw a po Praze jsem nejrychlejsi 😒] Vsude jinde uz je to tak na splynuti s nakladakem… da se s tim taky zit, ale jinak :-!
Avatar - SKAY
SKAY
Civic dle Vaculíka 98.5kw 😁 😁 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Culdovi nejak proměřuje dlouhodobě, viz 1.0 tsi s 100kw
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ještě že Vaculík nezkoušel změřit hybrid na brzdě. To by koukal co mu za nesmysl vyjde 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jen to přivolej 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
A navíc. Mám pocit že měřil 1.2tsi a ne 1.0. Ale ro je jen detail.
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo by diskutoval o šáde s tříválem 😄 😄 😄
Avatar - Tomogo
Tomogo
... ještě že je stále v nabídce s 2.0 TDI. Jen ta cena je už opravdu úlet.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže už víme, že tenhle bazmek je neprémiová Schade co si nezaslouží Premium+ čtenáře ale je to jen ohlodaná kost pro českou chátru 😒] 😁
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Arese
....musím uznat, že její cenová politika v posledním cca roce a půl je naprosto šílená. A prodejní výsledky na českém trhu tomu samozřejmě odpovídají... 😲 😒 :no:
Gvick2
Prodejní výsledky na českém trhu jsou takové, že Škoda má aktuálně od začátku roku tržní podíl 34,75% (za září 36,17😖 což znamená hodně nadstandardní tržní podíl domácí značky. Karoq je nejprodávanější SUV, kterému "šlape" na paty zase jenom SUV od Škodárny Kamiq. A to také znamená, že mají další prostor pro navyšování cen i když se to spotřebitelům nemusí líbit Kdyby jejich cenová politika byla "šílená" jak píšeš, tak tržní podíl půjde dolů, ale pravý opak je pravdou.
traveldrive
Na takom malom trhu, kde dlhé desťročia skoro nič iné ako domáca značka nefungovala, čo čakáš? ďalšia vec sú predané kusy, tržný podiel sám o sebe nie je dosť vypovedajúci. Keď sa niekde predá 10 áut, a 9 z toho bude od Škody, tak jej ten 90% podiel bude aj tak k prdu...
kozakm
Registrace nových vozů v ČR 1-9/2022
4. Karoq 5668
5. Scala 5102
6. Kamiq 4895
7. Superb 4873
8. Tucson 4848

Tucson šlape stejně jako Kamiq
Arese
Jo, teď konečně vyřizují resty z covidových měsíců. Kolik ale mají čerstvých objednávek?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nemáš pravdu. Protože je rozdíl trh a trh.

Trh s auty u nás dlouhodobě není zdravý. Prodeje nových vozů jsou a byly velmi nízké i před krizemi. A z tech nízkých prodejů valná většina je fleet nebo IČO.

Ano, zde je klasická obhajoba tohoto stavu všech neználků, že co Čech to IČař tak to přeci nic neznamená. Což je celkově blbost, hraje to opravdu jen dílčí faktor. Zkrátka jednou větou - obnova aut u nás je hrubě nedostatečná a táhnou ji jen firmy.

A firemní nákupu je něco diametrálně odlišného od toho soukromého. To snad nemusím vysvětlovat.
H357
Mel jsem to z pujcovny, z Prahy na Moravu a zpet. 2 dospeli dve deti a nejake kufry. Ten R3 jde ok, dalnice 140 stale. Ja se s tim nemazlim, podrazuju tak, abych zrychloval mezi 4000-6000 otackama, meziplyny tam padaly v pohode. Celkova spotreba byla myslim 8.5 l/100km coz uz tak v pohode neni.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Spotreba s tim, vo pises je naprosto Ok, je to krabice na kolech a na dalnici to poznáš.
Arese
Taková spotřeba u litrového motůrku v robustním SUV při takovém stylu jízdy (na který tato základní motorizace vůbec není stavěná) není vůbec žádným překvapením. 😄
johny555
Což není divu. Asi stokrát testované auto a teď v nejhorší motorizaci, kterou si skoro nikdo nekoupí. A jestli si někdo koupí, tak moc nechápu. Koupit SUV za 3/4 mega a litrový tříválec? No, nic proti němu, třeba ve Fábii, tam smysl má. No to je jedno, ať si kupuje kdo co chce. Jenom nevím, komu ho za pár let prodá. Myslím, že 1.5ka mnohem lépe udrží prodejní cenu, takže vlastně příplatek za 1.5 se mu skoro vrátí. Zato 2.0 TDI bude asi největší bazarový propadák v poměru kupní/prodejní ceny. A na palivu člověk skoro nic neušetří.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
taky mě fascinuje že karoqa si s tímto motorem si to někdo koupí, když může ušetřit 150 Tis a koupit si Kamýka, kde ten motor tolik nevadí a dává větší smysl. Ale když s tím jezdí lidi po městě a okolí, a nepřekročí 100 Km/hod, tak jim to třeba stačí. Navíc dostanou bonus v podobě pohodlného podvozku, podstatně lepších sedadel a pocit robustnosti a bezpečnosti z většího auta. Kombinace 1,0 TSi v Karoqu mi to vychází jako typicky ženské auto Mamma car, nebo městské či příměstské dojíždění do práce. Chlap by si tuto kombinaci pro sebe asi nekoupil.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za mě není problém 1.0TSI + Karoq. Teda když přehlídnu celou tu nesmyslnost koncepce R3 a malého objemu.
Za mě je problém cena. Kdyby tohle bylo za 400, tak asi proč ne. Za malý prachy člověk nečeká nic než že to nějak pojede a bude to stačit. Což je přesně tohle.
Ale v téhle ceně už očekávám auto, které pojede slušně. A to tenhle chcípák není ani omylem.
Mig_35
Schválně se mrkni na FB. Tam se diskutuje dosti. Většina diskutujících netrollí. Docela to funguje. Řekl bych, že to anonymita dělá svoje.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže já chodím radši sem, protože mimo trollů je tu i dobrá parta lidí. Mne by problém nedělalo odkrýt svou identitu, většina z vás mne zná 😁
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
asi jsem natvrdlej, ale co to je FB?
Avatar - Anonym
Anonym
že by Facebook?

😄