No ty kráso! 70% kapacity, to je slušnej mazec. 80% znamená reálně KO u jakékoli lion baterie. Ale 70% v případě Oplu je OK. :D:D:D
Tak určitě.
Někdo kdo lítá fakt hodně může mít za 3-4 roky vymalováno. A to se vyplatí.
Místo toho, aby to výrobce ošéfoval tak, aby mohl dát záruku na 250-300 tisíc km a 10 let při 85-90% kapacitě, tak prostě jen zkouší co lidi ještě vydrží.
Jak to myslis, ze nekdo bude mit za 3-4 roky vymalovano? :D:D:D
Baterie vydrzi nesrovnatelne vic, nez udava zaruka.
Jakou jsi mel zaruku na svuj spalovak?
Dva roky?
Znamena to snad, ze motor po dvou letech odejde???
Nojo, máš pravdu. Když měl můj vágen 3 roky, tak se mu zmenšila nádrž. A tuhle jsem nechal stát auto 14 dní v mrazech s prázdnou nádrží a když jsem se vrátil, motor byl napůl. Nešel opravit. Hned se musel kupovat novej. Bylo to 60 měsíců a 3 dny od koupě, takže smůla...
Precti si treba aktualni clanek o elektrickem Citigo. https://www.auto.cz/…rahym-suv-146220
"Za necelou dekádu prokázal svou spolehlivost a dnes je oblíbenou ojetinou u těch, kteří chtějí za auto do zásuvky utratit co nejméně."
Nepřečtu, článek je bohužel premium.
Zjevně jsi nepochopil, co jsem psal. Neříkám nikde že baterky vydrží jen sotva záruku. Říkám že parametry záruky jsou nastaveny tak nízko, že jimi projde i hodně degradovaný akumulátor. Osm let a 160 tisíc kiláků možná vypadá dobře, ale propadákem je těch 70%.
Takhle určitě nevypadá "pořádná záruka" .
Ocituj teda aspoň jak velký pokles kapacity naměřili u toho Citygo, ať se bavíme konkrétně
Je asi jasné že tuhle diskuzi bereme s nadsázkou. A pokazit se může všechno, i spalovací motor byť při tak malém nájezdu spíše vinou nějakého konstrukčního problému,. Určitě to není typická slabina
Pointa ale je že auto se spalovacím motorem i po osmi letech a 160 tis.km má využitelnost stále stejnou. Na rozdíl od elektromobilů kde jeho kritický parametr dojezdu v průběhu let může výrazně slábnout
Souhlasím.
A nemám nic proti rozšiřování nabídky elektromobilů, i když se spalovákům zdaleka nevyrovnají. Ať se používají především tam kde jsou přínosem a jejich parametry aspoň trochu vyhovují, ale je nesmysl snažit se s nimi při jejich omezeních nahradit celou dopravu striktním rušením spalováků, kór při cenovém porovnání s EV.
Na to určitě připravení nejsme a ještě nějaký čas nebudeme.
A jestli se parametry EV do budoucna zásadněji vylepší, spalováky převálcujou přirozenou cestou
Hele, s Othellem v tomto vlákně souhlasím. A i s tebou. Musím uznat, že jak se občas projevuješ někdy až zbytečně radikálně, v tomto vlákně má tvůj názor hlavu a patu. Souhlas :yes:
Ps.: Nebylo by fajn potračovat v tomto duchu i nadále? ;-)
Taková kráva se 100kW elektromotorem a 75kWh baterií jednoduše nefunguje, mimo některé komerční účely. Na soccer mom car je to velké, na dovolenou si nezajedete, nebo to bude opruz, a je to drahé.
Dojezd 230 km, resp. 330 km podle verze. To je na dovolenku leda tak k rybníku za městem :D
Jinak jak jsem teď napsal v komentáři níže. Je to dodávka pro 8 lidí, chtěl bych ji vidět plně naloženou na dálnici v kopci. Tam by se ukázalo zda stačí nebo ne. Tipl bych, že nestačí. Takže to vypadá, že je to postavené jen pro základní přesun osob/zboží ve městě s nižším nájezdem.
Což má asi takovou výpovědní hodnotu, jako že jsem jel s ICE od 44 kW po 200 kW a žádný nebyl podmotorovaný. Protože ICE je strašně super, má příjemný charakter a bezmezně ho miluji.
Tak jako pomalejší zrychlení měla naposledy základní Zafira v roce 2010. EV mají dobrý odpich z místa, ve vyšších rychlostech to slábne, což zrovna u velké Zafiry očekávám. Co píše Twisted si myslím taky. Na nějaké taxi/transfery poskakování po městě to bude stačit, ale mimo město bych tomu nevěřil. Nevím kolik se do toho vejde, ale moje zkušenost s dodávkami je, že prázdná versus plná je diametrální rozdíl. Taková E-Zafira plně naložená na dálnici v kopci - tam by se ukázalo zda to stačí nebo ne.
Já jsem v tom jel, pravděpodobně na rozdíl od tebe, a ani minimálně naložené to v kopci nebylo nic extra. Ano, 12.1 sekund za ty peníze je trapas, zvlášť když je to EV.
Já s dodávkou nejezdím, tak nevím, co meleš. Rozhodně ale 100 kW není vyhovující výkon pro 2.4 tuny vážící prodlouženou dodávku, pokud máš v plánu někdy něco předjet. Je to doslova převzaté pohonné ústrojí z e-208. Je jedno, jak to budeš obkecávat.
Přiznám se, přečetl jsem si tu pasáž o dojezdu raději víckrát. Vážně 230 km, verze s prodlouženým dojezdem 330 km? :-O Takže v zimě se bavíme o cca 175 km / 240 km. A jak jsem psal výše, chtěl bych to vidět plně naložené na dálnici v kopci (ke zhodnocení adekvátnosti motorizace). Za mě nesmysl.
Aby mě někdo hned neosočil - nejsem hater ani bezhlavý odpůrce elektromobility - nicméně tento produkt má velmi špatné parametry :D
Toyot Proace, což je v podstatě to samé auto, ale s jiným znakem a běžným spalovacím motorem, potkávám na dálnicích hodně. Tahle auta jsou v podstatě levnější náhrada Multivanu, tzn. velké roční nájezdy, často po dálnici.
Ale plně naložené to jezdit bude a i ve městě máš dálniční okruhy apod., popř. v okolí města okresky. Já nevim, tohle auto v roce 2022 nechápu. Pracovní auto ti bude jezdit denně, s takovou baterkou a spotřebou bude muset být po každé jízdě v zásuvce. Nevidím žádnou výhodu.
vzdyt je to porad jedna a ta sama skladacka, kterou strka Stellantis od malych Peugeoutu, pres Berling/Rifter/Combo/Proace City .. stejne parametry .. 100kW dojezd az 275km.. tady pridali trochu vic baterek na dojezd az 330km ... fakt tragedi
No asi tak, tohle se musí prodávat jedině za předpokladu nějakých dotací nebo EV výhod pro přepravu ve městě. Jinak udávaných 230 km, což je v zimě třeba 175 km s tím že nelze dojet do nuly, takže co 100, max 150 km řešit dobíjení, to už mi nepřijde normální, už vůbec ne u pracovního auta co má denně jezdit…takové parametry měli první EV pokusy před 10 lety.
Nemám rád naftu v osobácích, ale v tomto případě vítězí nafta. Respektive ani nemusím psát bych, dodávku ve firmě mám a brzy budu řešit jednu malou do města. Koukal jsem na elektrické, ale ekonomicky je to nesmysl a třeba udávaný 230 km dojezd je absolutní no-go. I kdyby se to vymyslelo s 330 km dojezdem (což v zimě bude o 30% méně ze zkušenosti s EV), tak nevím proč bych vymýšlel jak s tím jezdit za příplatek v řádu statisíců navíc. Btw leasingovky asi nepočítají s dobrou prodejností, nechával jsem kalkulovat operák na EV Kangoo a nevěděl jsem jestli se smát nebo brečet.
No, ještě uber. On někdo jezdí v režimu 100%-0% nabití? Pokud nejsi sebevrah a youtubový psychopat, tak budeš jezdit řekněme 80(85) - 15(20)% Čili to ještě vynásob koeficientem 0,6-0,7. A stále jen v rámci předpisů.
EDIT: Teď koukám, že už jsi v jiném příspěvku napsal skoro to samé, co já tady... :yes:
Za rok a půl prodejů byly zaregistrovány 3 (slovy tři) kusy tohoto auta. Jeden z nich je tento novinářský kus. Kdo vlastní zbylé dva? Že by nějaký sběratel?
BTW Toyota, která víceméně to samé auto s názvem Proace nabízí s klasickým motorem, za tu dobu prodala zhruba 2000 kusů.
A nekdo tu tvrdi, ze elektrododavka je dnes mainstream? :D
Predbihate dobu, hosi...
Ale je fajn, ze zatim mate z nizkych prodeju detinskou radost. :yes:
Jeste si ji nejaky cas uzijte. ;-)
Neni to dlouho, co se tady vam podobni vytahovali na Teslu. A dnes? https://insideevs.com/…nt-sales-2022q3/
After nine months, the company already has a six-digit advantage over the BMW, which is number 2.
For reference, BMW increased its deliveries in Q3 by just 3.2% to 78,031. That's enough to be the best of the rest in the premium/luxury segment, but the year-to-date gap to Tesla has extended to over 112,000. :-O:-O
Elektrický pohon má výhody i nevýhody. Elektrokola, elektroskútry ... bez jakýchkoliv dotací se tento pohon v těchto segmentech velmi rychle prosazuje. Čemu se opravdu divím, jsou vysokozdvižné vozíky, kde jsem očekával, že elektrický pohon už dávno vše převálcuje, ale ještě to asi pár let bude trvat.
Pak je to opačný pól a to je Opel Zafira,. Čísla jsou jasná.
BTW Co je na Tesle prémiového? Čtyři laky na výběr, dva typy kol na výběr, dvě barvy sedaček na výbr ... je to o něco více, než měl Trabant, takže OK, s přimhouření očí je to mainstream.
Dynamika či aerodynamika jsou na špičkové úrovni, stejně jako další věci typu asistenční systémy. Ale to z Tesly nedělá prémiové auto. Skoro nulová možnost individualizace, levné materiály v interiéru, mizerní kvalita montáže, za to by se styděla i většina mainstreamových značek. Tím neříkám, že je to špatně. Všichni nemůžou vyrábět Bentley.
Jinak netvrdim, ze Tesla je premiova ve vsem.
Ale oproti spalovaku je premiova uz moznosti vytopeni/vychlazeni interieru a samozrejme predevsim emisne, treba ze si nezasmrdis svou garaz jedovatymi zplodinami...
Necekam, ze to pochopis, natoz abys to uznal.
Ano, jestli omezujes "premiovost" na individualizaci a materialy, pak si kup BMW nebo radeji Bentley, jak pises. ;-)
Objektivni srovnani je ale to cenove. A Tesla je na podobne urovni jako BMW.
Nicmene se mnohem lip prodava.
Zvlastni, ze lidi v USA uprednostnuji (podle tebe) mensi premiovost. :D
Jenže dneska je situace taková, že naftový sourozenci včetně teď už i ProAce nejdou objednat do výroby, Transporter totéž, Multivan pouze 1,5 ehybrid a zbejvá V, který má vybraný kvoty pro ČR...
Taková krabice s 75kWh je tragédie pro rodinu, která to měla jako auto pro 5 a víc členů. Nepoužitelný auto na větší vzdálenost jak 200km.
Ale treba 300km s jednou kratkou pauzou/nabijenim (20 minut?) nevidim jako problem. Kdyz pojede sest lidi, tak by sis pauzu udelal tak jako tak, jen o pet minut kratsi. :D
Pohybovat se s EV jen v ramci dojezdu na baterku je klise petrolheada.
Proc myslis, ze to ma 100kw nabijeni???
PS Rodina, muze usetrit obrovske mnozstvi nakladu, treba kdyz bude jezdit na vlastni slunecni energii. Ne pro kazdeho je priorita 1.000km v kuse po autobahnu. :-)
- vyzkousel, ionity italie druhej funkcni stojan za 21kc/kwh
- kolik me s tarifem d26d stoji km na elektrinu jsem ti psal uz dvakrat, stejne jako na natural u velkyho suv, tady to bude s mensi spotrebou nafty jeste horsi
- fve pouze pres leto a to to jeste musi stat doma pres den, adekvatni baterie na noc stoji vic nez tahle dodavka, cely nesmysl. K tomu silene drahy nabijeni na cestach
- bezne i s 3 malejma detma jezdim v kuse 400km, v noci naprosto v pohode deti spi. Ale i v beznym dni ujedu 300+ km a fakt nechci odporny kafe u Humpolce. Proace kolegy najezdilo 80tkm za dva roky a nestoji pres den nekde pod fve jak je rok dlouhej
- dojezd je ostuda, v zime 40kwh na 100km bude realita.
Tohle je ostuda ev presne jako byl prvni egolf, mrznul jsem v tom 145km a zbylo mi asi 20. Pak sem sedel u caje do vecera. Ev me zajima az od 100kwh baterie
Stacilo napsat "pro me" nepouzitelny na vic jak 200km....
Zase toho pletes hodne dohromady.
Je to hodne o narocich, podminkach (FVE, zda pracujes na HO a muzes nabiet pres den...) a stylu pouziti auta.
Ty me vubec nechapes!
Nikdo ti netvrdi, ze tahle elektro dodavka je PRO TEBE lepsi nez dieselova.
Proto nemusis opakovat sva specifika. ;-)
Ja porovnavam stadardni ceny. Ne elektriku s dani a palivo bez dane napr.
PS "Ionity Italie" - to jsi nabijel jen jednou? :-)
40kWh je samozrejme nesmysl... https://ev-database.org/…-e-Life-L-75-kWh
I kdyz netvrdim, ze by takovy spotreby neso dosahnout. Ale urcite to nebude prumer, ani v zime.
Highway - Cold Weather * 368 Wh/km
Silene drahy nabijeni na cestach - uplna blbost. Bud jezdis malo a je to drazsi, ale absolutni castka je smesna. Nebo jezdis hodne a levne.
Hodne a za 21kc jezdi jen idiot...
Ano, prvni eGolf byl slaby (pro cestu delsi nez 100km), obzvlast v zime. Tohle ma i v zime dojezd dvojnasobny. :-!
Hodne levne muzes jezdit pokud nabijes 80% z domaci elektrarny, 15% pausalem ve svych nemovitostech a zbytek verejnejch zustanou na tebe dalnice za nesmysl. A pokud to tak nemas nema to cely smysl ekonomicky. O omezeni v dojezdu ani nemluve.
U neceho jako je iX, tmx/s, mozna i4 nebo tm3, eqs apod jeste rekneme ale dodavka bez poradnyho dojezdu krom rozvozu po meste smysl nedava. Kdyt s tim nejde jet ani na otocku nekam do CR na lyze/kolo. O ceste nekam dal ani nemluve. Kazdopadne kwh za aktualni ceny je prusvih i doma natoz nekde na kavicce...
V tom co píšeš je takových “když” a “ale”, že je to scifi. Já nemám nic proti elektrickému pohonu, ale když pominu realitu technologie (viz Zafira-e), tak to okolo. Píšeš o rychlonabíjení na každém rohu, nabíjení z vlastního soláru apod. Kdo to dneska má? Natož aby to bylo na každém parkovišti, u každé kanceláře, u každého obchodu? Ty nabíječky, jak psal kesumb, stále jich není tolik a rychlodobíjení je dražší než benzín. Genialita nějakého nápadu není v nápadu, ale v poskytnutém řešení. A já teda v autech jako je Zafira-e vidím sice zajímavý nápad, ale jinak leda tak trojského koně a žádné řešení.
Jinak řečeno jak chceš denní potřeby řešit Zafirou-e? Jezdíš kam potřebuješ, dvojnásob pokud to má být pracovní auto. Zavolá ti zákazník, přivezte nám odpoledne toto sem, večer toto tam. Budeš to podmínkovat jestli ti půjčí kabel do zásuvky nebo aby magistrát vystavěl po tvé trasy nabíječky nebo až bude venku svítit sluníčko? Infrastruktura bude trvat (není to jen o stavění dobíječek, ale o výkonu sítě) a do té doby se musí přijít s něčím lepším co naplní potřebu. Tohle ji nenaplňuje ani omylem.
Don evidentně žije v nějaké své alternativní bublině, takže mu to nedojde. Realita je jiná, když si tohle auto někdo koupí, tak od Toyoty a s dieselem, který uspokojí všechny potřeby uživatelů. Bude sloužit bez reptání a nutnosti se o něj starat/dobíjet každých 150-200km, měnit kvůli autu svoje zvyky. Navíc dokáže i něco odtáhnout a když už ho nebude chtít, tak ho i slušně prodá ;-)
Don evidentne narozdil od vas pouziva EV denne.
Ma prehled o nabijeckach a nabijeni.
Bylo by fajn, kdyby majitele spalovaku, prestali poucuvat majitele EV o nabijeckach. :D
Ale to bych chtel asi moc. :-)
A hlavne, vase srovnani pouziti s naftou nerozporuju!!!
Hosi, vic cist a min psat. ;-)
PS Neznam denni potreby vetsinoveho uzivatele techto aut. A NEtvrdim, ze je dokaze toto auto (bez problemu) pokryt. Hledate konflikt tam, kde neni... :no:
Kdo ma dnes FVE?
"Celkem bylo v roce 2021 proplaceno cca 6 500 žádostí o dotaci na výstavbu domácí solární elektrárny z programu Nová zelená úsporám (4 846 v roce 2020), z toho 80 % žadatelů vsadilo na pokročilý hybridní systém s ukládáním elektřiny do baterie (78,8 % v roce 2020)."
Natož aby to bylo na každém parkovišti, u každé kanceláře, u každého obchodu?
Tuhle otazku nechapu. :D
Jen muzu napsat, ze v mem meste muzu vybirat z mnoha obchodnich stredisek s nabijeckami. Odhadem bych rekl, ze u vetsich obchodu typu kaufland apod. je tu nabijecka tak u 50%. Ze budou nabijecky (alespon AC) v kazde obchodni zone je otazka jednotek let.
Zadej si na mapy.cz "nabijeci stanice" mozna budes prekvapenej. ;-)
Jinak řečeno jak chceš denní potřeby řešit Zafirou-e?
Zalezi na dennich potrebach. Ja bych s touhle dodavkou problem nemel.
Vetsina dnesnich uzivatelu dodavek pravdepodobne ano.
Obecne muzu rict, ze existuje nesmirny strach z nabijeni. Ale realita byva dost odlisna od predstav uzivatelu spalovaku.
Pro vysvetleni - majitel EV se behem nabijeni zabavi. Bud jidlem, volnocasovou aktivitou, nakupem a nebo... praci. Kdyz je nabijeni kratke tak jen toaletou a kavou.
Ano je to trochu jiny styl pouziti auta a nikdo k nemu v soucasnosti neni nucen.
O tom, co bude za x let je tu zbytecny diskutovat. Petrolhead nezna ani dnesni state of art.