Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dlouhodobý test: Opel Zafira-e Life – Elektrizující prostor

Opel opustil starou koncepci Zafiry a na pohodlném podvozku modelu Vivaro vytvořil luxusní osobní vůz. Jak jezdí na elektřinu?
Zpět na článek
20. 10. 2022 19:41
20. 10. 2022 20:26
21. 10. 2022 10:39
21. 10. 2022 13:56
21. 10. 2022 16:10
21. 10. 2022 16:39
21. 10. 2022 17:12
21. 10. 2022 17:37
21. 10. 2022 17:43
23. 10. 2022 22:14
24. 10. 2022 12:48
20. 10. 2022 23:18
21. 10. 2022 07:53
21. 10. 2022 10:32
21. 10. 2022 11:42
21. 10. 2022 12:28
21. 10. 2022 13:44
21. 10. 2022 16:23
23. 10. 2022 14:56
21. 10. 2022 11:43
21. 10. 2022 12:30
21. 10. 2022 13:58
21. 10. 2022 15:45
21. 10. 2022 12:51
21. 10. 2022 13:31
21. 10. 2022 13:58
21. 10. 2022 15:38
21. 10. 2022 16:26
21. 10. 2022 19:46
22. 10. 2022 07:29
22. 10. 2022 17:51
24. 10. 2022 22:59
21. 10. 2022 15:47
21. 10. 2022 16:08
22. 10. 2022 07:31
20. 10. 2022 18:57
Pořádná záruka ?
Ztrátu 30% kapacity bych už považoval za značnou degradaci akumulátoru. Taková záruka nám ukazuje,, že výrobci svým akumulátorům sami moc nevěří.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Mokrous
20. 10. 2022 22:52
Re: Pořádná záruka ?
No ty kráso! 70% kapacity, to je slušnej mazec. 80% znamená reálně KO u jakékoli lion baterie. Ale 70% v případě Oplu je OK. :D :D :D
Tak určitě.
Někdo kdo lítá fakt hodně může mít za 3-4 roky vymalováno. A to se vyplatí.

Místo toho, aby to výrobce ošéfoval tak, aby mohl dát záruku na 250-300 tisíc km a 10 let při 85-90% kapacitě, tak prostě jen zkouší co lidi ještě vydrží.

Díky, za mně ne!
21. 10. 2022 10:29
Re: Pořádná záruka ?
Jak to myslis, ze nekdo bude mit za 3-4 roky vymalovano?
:D :D :D

Baterie vydrzi nesrovnatelne vic, nez udava zaruka.
Jakou jsi mel zaruku na svuj spalovak?
Dva roky?
Znamena to snad, ze motor po dvou letech odejde???
Avatar - Mokrous
21. 10. 2022 16:12
Re: Pořádná záruka ?
Nojo, máš pravdu. Když měl můj vágen 3 roky, tak se mu zmenšila nádrž. A tuhle jsem nechal stát auto 14 dní v mrazech s prázdnou nádrží a když jsem se vrátil, motor byl napůl. Nešel opravit. Hned se musel kupovat novej. Bylo to 60 měsíců a 3 dny od koupě, takže smůla...

Takhle nějak jsi to myslel?
21. 10. 2022 16:18
Re: Pořádná záruka ?
Ztrata casu

Na jednu otazku neodpovis vubec.

A na dalsi d*bilne...
22. 10. 2022 15:53
Re: Pořádná záruka ?
Precti si treba aktualni clanek o elektrickem Citigo.
https://www.auto.cz/…rahym-suv-146220
"Za necelou dekádu prokázal svou spolehlivost a dnes je oblíbenou ojetinou u těch, kteří chtějí za auto do zásuvky utratit co nejméně."

A dej vedet, jak baterky vydrzi sotva zaruku. ;-)
23. 10. 2022 06:11
Re: Pořádná záruka ?
Nepřečtu, článek je bohužel premium.
Zjevně jsi nepochopil, co jsem psal. Neříkám nikde že baterky vydrží jen sotva záruku. Říkám že parametry záruky jsou nastaveny tak nízko, že jimi projde i hodně degradovaný akumulátor. Osm let a 160 tisíc kiláků možná vypadá dobře, ale propadákem je těch 70%.
Takhle určitě nevypadá "pořádná záruka" .

Ocituj teda aspoň jak velký pokles kapacity naměřili u toho Citygo, ať se bavíme konkrétně
24. 10. 2022 12:30
Re: Pořádná záruka ?
Ja premium take nemam. :-)
Ale kdyby byly problemy s baterkama, jiste by ses to dozvedel. ;-)

Souhlas, parametry zaruky jsou nastaveny nizko.
Pro worst-case pouziti. Kdyz tim nekdo bude litat 100-0-100% a neustale na rychlonabijecce....

Kdyz znas realne parametry clanku, tak vis, ze realna zivotnost je mnohonasobna. ;-)
Ja jsem s tim auto vybiral...
20. 10. 2022 19:41
Dobra zprava
Zajimalo by me, jestli by byla dobra zprava, kdyby podobnou zaruku dal vyrobce na auto se spalovacim motorem. Ha ha. :yes:
Rozbalit vlákno
10
20. 10. 2022 20:26
Re: Dobra zprava
V jakém smyslu ? Že kapacita nádrže po osmi letech nepoklesne pod 70% ? Ha ha
21. 10. 2022 10:39
Re: Dobra zprava
Ne, fakt ne zaruku na nadrz. :-)

Zaruku na motor?
21. 10. 2022 13:56
Re: Dobra zprava
Na motor, třeba že po ujetí 160 tisíc km nepoklesne jeho výkon pod 70% ? To je asi zbytečné, s tímhle spalovací motory fakt problém nemají.
21. 10. 2022 16:10
Re: Dobra zprava
Heled, dnes klades mimoradne hloupe dotazy.

Jestli neznas nikoho, komu se porouchal motor do 160.000km, tak se jedna jen o neznalost. ;-)
21. 10. 2022 16:39
Re: Dobra zprava
Je asi jasné že tuhle diskuzi bereme s nadsázkou. A pokazit se může všechno, i spalovací motor byť při tak malém nájezdu spíše vinou nějakého konstrukčního problému,. Určitě to není typická slabina

Pointa ale je že auto se spalovacím motorem i po osmi letech a 160 tis.km má využitelnost stále stejnou. Na rozdíl od elektromobilů kde jeho kritický parametr dojezdu v průběhu let může výrazně slábnout
21. 10. 2022 17:12
Re: Dobra zprava
Heled nadsazka ok. :yes:
Lepsi nez urazky atp.

Ale jde o to, ze srovnavas dva ruzne pohony.
Diky cemuz muzes jako vyhodu spalovaku brat, ze se ti nesmrskne nadrz... :D

Jenze EV nema jen nevyhody.

Baterka v praxi prezije auto.
Udrzba je temer nulova.
Spolehlivost jednoducheho elektrickeho pohonu mnohem vyssi nez u spalovaku.

Vsechno ma svy. Kdo jezdi 1.000km denne, necht si zatim koupi diesel.

Pro toho, kdo ma kde nabijet a ma kratsi denni najezdy muze byt uz dnes EV dodavka lepsi volbou.

PS I kdyby se najezdy pohybovaly okolo 100km denne, tak muze najet treba 40.000km rocne. A obzvlast ve meste bude uspora na palivu znacna.
21. 10. 2022 17:37
Re: Dobra zprava
Souhlasím.
A nemám nic proti rozšiřování nabídky elektromobilů, i když se spalovákům zdaleka nevyrovnají. Ať se používají především tam kde jsou přínosem a jejich parametry aspoň trochu vyhovují, ale je nesmysl snažit se s nimi při jejich omezeních nahradit celou dopravu striktním rušením spalováků, kór při cenovém porovnání s EV.

Na to určitě připravení nejsme a ještě nějaký čas nebudeme.

A jestli se parametry EV do budoucna zásadněji vylepší, spalováky převálcujou přirozenou cestou
21. 10. 2022 17:43
Re: Dobra zprava
:yes:

Ano, predevsim o te posledni vete to je.
23. 10. 2022 22:14
Re: Dobra zprava
Hele, s Othellem v tomto vlákně souhlasím. A i s tebou. Musím uznat, že jak se občas projevuješ někdy až zbytečně radikálně, v tomto vlákně má tvůj názor hlavu a patu. Souhlas :yes:

Ps.: Nebylo by fajn potračovat v tomto duchu i nadále? ;-)
24. 10. 2022 12:48
Re: Dobra zprava
Jsou lidi se kterymi se diskutovat da a se kterymi je to obtiznejsi (a pak je tu barik...).

U tech druhych, priznavam, jiste pusobim radikalneji.

Nicmene ja radikalismus vnimam predevsim z konzervativni strany.
Avatar - twistedTSD
20. 10. 2022 23:00
Jaký to má smysl?
Taková kráva se 100kW elektromotorem a 75kWh baterií jednoduše nefunguje, mimo některé komerční účely. Na soccer mom car je to velké, na dovolenou si nezajedete, nebo to bude opruz, a je to drahé.
Rozbalit vlákno
26
21. 10. 2022 09:13
Re: Jaký to má smysl?
:yes:
21. 10. 2022 10:33
Re: Jaký to má smysl?
Myslis, ze 100kW je malo?
:D :D

Zrychleni 0-100 za 12,1s?
https://www.cars-data.com/…ira/acceleration

Jaka je tvoje predstava?
https://youtu.be/Foy2FX_g7GU
21. 10. 2022 11:25
Re: Jaký to má smysl?
Najdôležitejší parameter auta na dovolenku je určite akcelerácia. :'-(
21. 10. 2022 11:38
Re: Jaký to má smysl?
Dojezd 230 km, resp. 330 km podle verze. To je na dovolenku leda tak k rybníku za městem :D

Jinak jak jsem teď napsal v komentáři níže. Je to dodávka pro 8 lidí, chtěl bych ji vidět plně naloženou na dálnici v kopci. Tam by se ukázalo zda stačí nebo ne. Tipl bych, že nestačí. Takže to vypadá, že je to postavené jen pro základní přesun osob/zboží ve městě s nižším nájezdem.
21. 10. 2022 12:31
Re: Jaký to má smysl?
EV se dají na cestě nabíjet. ;-)
21. 10. 2022 13:47
Re: Jaký to má smysl?
Každých 200 km, to je zlý sen aj pre fandu elektriny.
21. 10. 2022 16:21
Re: Jaký to má smysl?
To se pletes. Zly sen byla prvni generace EV. i3, e-Golf atp.
Kvuli ktery si dnes lidi mysli, ze v EV si nemuzes zatopit. :D

Tohle uz je mnohem lepsi.
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2022 17:46
Re: Jaký to má smysl?
Zase lžeš, ale to už je u tebe klasika... Tohle bude plně naložené za 200 km rádo, pokud pojedeš víc než 100 km/h.
21. 10. 2022 18:06
Re: Jaký to má smysl?
Precti si jeste jednou, na co reagujes.
:D

Ze lzu o zlem snu.
WTF
23. 10. 2022 10:40
Re: Jaký to má smysl?
Tak se na ten reálný test podívej, Hrubis to shrnul pěkně :

https://www.youtube.com/watch?…
21. 10. 2022 12:31
Re: Jaký to má smysl?
Reagoval jsem na 100kw, nic víc za tím nehledej. ;-)
21. 10. 2022 13:45
Re: Jaký to má smysl?
To je smutné. Písal o kombinácii motora a batérie, nie iba o motore. Vybral si len to, čo sa ti hodilo.
21. 10. 2022 16:12
Re: Jaký to má smysl?
Ano, vybral jsem to, co je v pohode a neni treba to zminovat jako negativum. O tom je diskuze. ;-)

75kWh muze byt dostatecnych, ale na dlouhe dalnicni cestovani to moc neni.
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2022 17:44
Re: Jaký to má smysl?
Ne, není to v pohodě, když si vezmeme, kolik za to chtějí. Ale co čekat od EV fanatika.
21. 10. 2022 17:46
Re: Jaký to má smysl?
Tak znovu, pro velky uspech. :D

Pisu, ze 100 elektrickych kw je v pohode.

Nevzpominam si, ze byla v tomto vlakne zminena cena. ;-)
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2022 17:48
Re: Jaký to má smysl?
Ku*va cena zajímá každého, kdo si auta reálně kupuje a neplácá o nich od monitoru. Jel jsi s tím?
21. 10. 2022 17:50
Re: Jaký to má smysl?
Edit: koukam, ze v uvodnim prispevku jsi cenu zminil.
Nicmene ja o cene nikde nepsal.

Krome toho, ze EV vlastnim, jsem jel uz se spoustou EV s vykony od 68 do x-set kw. A pravda, s timhle Opelem jeste ne...

Zadny z nich nebyl podmotorovany. ;-)
Jakou zkusenost mas ty se 100kw el. pohonem?
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2022 17:53
Re: Jaký to má smysl?
Což má asi takovou výpovědní hodnotu, jako že jsem jel s ICE od 44 kW po 200 kW a žádný nebyl podmotorovaný. Protože ICE je strašně super, má příjemný charakter a bezmezně ho miluji.
21. 10. 2022 17:55
Re: Jaký to má smysl?
Ztrata casu
23. 10. 2022 12:10
Re: Jaký to má smysl?
To ti musím dát za pravdu. Diskutovat s tebou, Done, je ztráta času…
21. 10. 2022 11:34
Re: Jaký to má smysl?
Tak jako pomalejší zrychlení měla naposledy základní Zafira v roce 2010. EV mají dobrý odpich z místa, ve vyšších rychlostech to slábne, což zrovna u velké Zafiry očekávám. Co píše Twisted si myslím taky. Na nějaké taxi/transfery poskakování po městě to bude stačit, ale mimo město bych tomu nevěřil. Nevím kolik se do toho vejde, ale moje zkušenost s dodávkami je, že prázdná versus plná je diametrální rozdíl. Taková E-Zafira plně naložená na dálnici v kopci - tam by se ukázalo zda to stačí nebo ne.
21. 10. 2022 14:21
Re: Jaký to má smysl?
100 kW určitě není moc a navíc je ten výkon jen krátkodobý.
Potvrzuje to i maximálka pouhých 130 km/h
25. 10. 2022 07:04
Re: Jaký to má smysl?
Ten výkon je len špička.
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2022 17:43
Re: Jaký to má smysl?
Já jsem v tom jel, pravděpodobně na rozdíl od tebe, a ani minimálně naložené to v kopci nebylo nic extra. Ano, 12.1 sekund za ty peníze je trapas, zvlášť když je to EV.
21. 10. 2022 17:56
Re: Jaký to má smysl?
A dalsi poslicek zavodnik.
Takovy ridice dodavek mam nejradsi...

https://youtu.be/uyFT-Dwd8bc

Taky se lepis s dodavkou co nejvic na auto pred tebou? :-)
Video cas 4:00. ;-)
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2022 21:58
Re: Jaký to má smysl?
Já s dodávkou nejezdím, tak nevím, co meleš. Rozhodně ale 100 kW není vyhovující výkon pro 2.4 tuny vážící prodlouženou dodávku, pokud máš v plánu někdy něco předjet. Je to doslova převzaté pohonné ústrojí z e-208. Je jedno, jak to budeš obkecávat.
Avatar - KANKUNEN
20. 10. 2022 23:18
Klid,
v katalogu píšou, že si na delší cestu můžeš půjčit auto s naftou.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - speedfred
21. 10. 2022 07:53
Re: Klid,
😂😂tak to je dobré.
Avatar - speedfred
21. 10. 2022 11:42
Re: Klid,
Takže nakoniec aj tá nafta bude fajn. 🫢
21. 10. 2022 12:28
Re: Klid,
Pro ty co neumí nabíjet, tak jednou ročně do Chorvatska. :D
21. 10. 2022 13:44
Re: Klid,
Nafta zvládne každé použite auta, elektrina nie.
21. 10. 2022 16:23
Re: Klid,
Krome nekterych center mest. :-!
Aby tam nesmrdela.
23. 10. 2022 14:56
Re: Klid,
a pak kdo žije v minulosti ;-)
21. 10. 2022 11:43
Dojezd
Přiznám se, přečetl jsem si tu pasáž o dojezdu raději víckrát. Vážně 230 km, verze s prodlouženým dojezdem 330 km? :-O Takže v zimě se bavíme o cca 175 km / 240 km. A jak jsem psal výše, chtěl bych to vidět plně naložené na dálnici v kopci (ke zhodnocení adekvátnosti motorizace). Za mě nesmysl.

Aby mě někdo hned neosočil - nejsem hater ani bezhlavý odpůrce elektromobility - nicméně tento produkt má velmi špatné parametry :D
Rozbalit vlákno
15
21. 10. 2022 12:30
Re: Dojezd
Bylo by možná lepší to na dálnici v kopci vyzkoušet. ;-)

Jinak tohle auto primárně na dálnice není...
21. 10. 2022 13:58
Re: Dojezd
Toyot Proace, což je v podstatě to samé auto, ale s jiným znakem a běžným spalovacím motorem, potkávám na dálnicích hodně. Tahle auta jsou v podstatě levnější náhrada Multivanu, tzn. velké roční nájezdy, často po dálnici.
21. 10. 2022 15:45
Re: Dojezd
Ale plně naložené to jezdit bude a i ve městě máš dálniční okruhy apod., popř. v okolí města okresky. Já nevim, tohle auto v roce 2022 nechápu. Pracovní auto ti bude jezdit denně, s takovou baterkou a spotřebou bude muset být po každé jízdě v zásuvce. Nevidím žádnou výhodu.
21. 10. 2022 12:51
Re: Dojezd
vzdyt je to porad jedna a ta sama skladacka, kterou strka Stellantis od malych Peugeoutu, pres Berling/Rifter/Combo/Proace City .. stejne parametry .. 100kW dojezd az 275km.. tady pridali trochu vic baterek na dojezd az 330km ... fakt tragedi
21. 10. 2022 13:31
Re: Dojezd
víc baterek - vyšší cena - víc křiku, jak je to drahý
míň baterek - menší dojezd - víc křiku, jak to nedojede do Chorvatska
vyber si
21. 10. 2022 13:58
Re: Dojezd
Co si vybrali zákazníci, lze dohledat ve statistikách prodejů.
21. 10. 2022 15:38
Re: Dojezd
No asi tak, tohle se musí prodávat jedině za předpokladu nějakých dotací nebo EV výhod pro přepravu ve městě. Jinak udávaných 230 km, což je v zimě třeba 175 km s tím že nelze dojet do nuly, takže co 100, max 150 km řešit dobíjení, to už mi nepřijde normální, už vůbec ne u pracovního auta co má denně jezdit…takové parametry měli první EV pokusy před 10 lety.
21. 10. 2022 16:26
Re: Dojezd
Pletes se.
Ty byly mnohem horsi.

Prvni e-Golf mel baterku asi 20kWh. ;-)

200km uz muze byt pro spoustu ucelu dostatecny dojezd.
21. 10. 2022 19:46
Re: Dojezd
Ano. Přeprava čistě po městě může být nějaká skříňová dodávka (rozvážka pizzy atd). Ale nikoliv auto, které má zaujmout zákazníky Multivanu.
22. 10. 2022 17:51
Re: Dojezd
Nebo rozvazka delnasu na stavbu
21. 10. 2022 15:47
Re: Dojezd
Nemám rád naftu v osobácích, ale v tomto případě vítězí nafta. Respektive ani nemusím psát bych, dodávku ve firmě mám a brzy budu řešit jednu malou do města. Koukal jsem na elektrické, ale ekonomicky je to nesmysl a třeba udávaný 230 km dojezd je absolutní no-go. I kdyby se to vymyslelo s 330 km dojezdem (což v zimě bude o 30% méně ze zkušenosti s EV), tak nevím proč bych vymýšlel jak s tím jezdit za příplatek v řádu statisíců navíc. Btw leasingovky asi nepočítají s dobrou prodejností, nechával jsem kalkulovat operák na EV Kangoo a nevěděl jsem jestli se smát nebo brečet.
Avatar - Mokrous
21. 10. 2022 16:08
Re: Dojezd
No, ještě uber. On někdo jezdí v režimu 100%-0% nabití? Pokud nejsi sebevrah a youtubový psychopat, tak budeš jezdit řekněme 80(85) - 15(20)% Čili to ještě vynásob koeficientem 0,6-0,7. A stále jen v rámci předpisů.

EDIT: Teď koukám, že už jsi v jiném příspěvku napsal skoro to samé, co já tady... :yes:
22. 10. 2022 07:31
Re: Dojezd
Nez jede clovek dal, obvykle si nabije na 100%.
;-)

Nabijet je pak idealni mezi 20-10%. Abys mel rezervu.

Wtf,to je fakt peklo, ohybas si ty cisla jak prof. Macek. :no:

PS Elektromobilni ubozaci obvykle neprekracuji rychlost. :D
21. 10. 2022 13:52
Sběratelská rarita
Za rok a půl prodejů byly zaregistrovány 3 (slovy tři) kusy tohoto auta. Jeden z nich je tento novinářský kus. Kdo vlastní zbylé dva? Že by nějaký sběratel?
BTW Toyota, která víceméně to samé auto s názvem Proace nabízí s klasickým motorem, za tu dobu prodala zhruba 2000 kusů.
Rozbalit vlákno
21
21. 10. 2022 15:41
Re: Sběratelská rarita
To hovoří za vše :yes:
Avatar - Mokrous
21. 10. 2022 16:19
Re: Sběratelská rarita
:D :D :D :D :D :D :D :D

Na to se fakt nedá nic říct...

Jedna sebevražda za druhou.
21. 10. 2022 16:34
Dnes rarita v roce 2030 mainstream
A nekdo tu tvrdi, ze elektrododavka je dnes mainstream?
:D

Predbihate dobu, hosi...

Ale je fajn, ze zatim mate z nizkych prodeju detinskou radost. :yes:
Jeste si ji nejaky cas uzijte. ;-)

Neni to dlouho, co se tady vam podobni vytahovali na Teslu. A dnes?
https://insideevs.com/…nt-sales-2022q3/
After nine months, the company already has a six-digit advantage over the BMW, which is number 2.

For reference, BMW increased its deliveries in Q3 by just 3.2% to 78,031. That's enough to be the best of the rest in the premium/luxury segment, but the year-to-date gap to Tesla has extended to over 112,000. :-O :-O

Skoda ze Tesla nedela dodavky. :-)
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2022 17:51
Re: Dnes rarita v roce 2030 mainstream
Šup šup doníku, buď průkopník a kup si čtvrtý kousek. Ukaž nám, o co všechno přicházíme.
21. 10. 2022 18:04
Re: Dnes rarita v roce 2030 mainstream
Nejezdim dodavkou. ;-)
21. 10. 2022 19:43
Re: Dnes rarita v roce 2030 mainstream
Elektrický pohon má výhody i nevýhody. Elektrokola, elektroskútry ... bez jakýchkoliv dotací se tento pohon v těchto segmentech velmi rychle prosazuje. Čemu se opravdu divím, jsou vysokozdvižné vozíky, kde jsem očekával, že elektrický pohon už dávno vše převálcuje, ale ještě to asi pár let bude trvat.
Pak je to opačný pól a to je Opel Zafira,. Čísla jsou jasná.
BTW Co je na Tesle prémiového? Čtyři laky na výběr, dva typy kol na výběr, dvě barvy sedaček na výbr ... je to o něco více, než měl Trabant, takže OK, s přimhouření očí je to mainstream.
22. 10. 2022 07:36
Re: Dnes rarita v roce 2030 mainstream
Uz jsem to tu psal, co je na Tesle premioveho.
Btw. podle tebe je premiovost v individualizaci? Pak je premiovy kazdy Golf. :D

Krome spickove dynamiky, bezpecnosti, aerodynamiky a dojezdu...
Ma Tesla features, ktere ostatni nemaji.

Jenze tyhle features jsou pro odpurce Tesly premiove jen v BMW. :D

Namatkou:
Phone key, summon mode, FSD, glass roof, OTA...
https://mashable.com/…t-tesla-features
22. 10. 2022 07:56
Re: Dnes rarita v roce 2030 mainstream
Dynamika či aerodynamika jsou na špičkové úrovni, stejně jako další věci typu asistenční systémy. Ale to z Tesly nedělá prémiové auto. Skoro nulová možnost individualizace, levné materiály v interiéru, mizerní kvalita montáže, za to by se styděla i většina mainstreamových značek. Tím neříkám, že je to špatně. Všichni nemůžou vyrábět Bentley.
22. 10. 2022 09:14
Re: Dnes rarita v roce 2030 mainstream
Zkusim ti napovedet:
https://youtu.be/_JSONeRCr-4
BMW remote control parking (2016)

https://www.tesla.com/…tesla-your-phone
:-O
Summon Your Tesla from Your Phone (2016)

Jinak netvrdim, ze Tesla je premiova ve vsem.
Ale oproti spalovaku je premiova uz moznosti vytopeni/vychlazeni interieru a samozrejme predevsim emisne, treba ze si nezasmrdis svou garaz jedovatymi zplodinami...

Necekam, ze to pochopis, natoz abys to uznal.

Ano, jestli omezujes "premiovost" na individualizaci a materialy, pak si kup BMW nebo radeji Bentley, jak pises. ;-)
Objektivni srovnani je ale to cenove. A Tesla je na podobne urovni jako BMW.
Nicmene se mnohem lip prodava.
Zvlastni, ze lidi v USA uprednostnuji (podle tebe) mensi premiovost.
:D

Muzes tu kopat, kricet a vztekat se, ze Tesla premiova neni. A jiste mas svou pravdu. ;-)
To nic nemeni na tom, ze se za premiove (luxusni) auto povazuje.
https://insideevs.com/…nt-sales-2022q3/
US: Tesla's Lead In Premium Car Segment Extends In Q3 2022
https://www.motorious.com/…-top-luxury-car/
Tesla Is The Top US Luxury Car Brand
8-s
https://www.carscoops.com/…ales-in-the-u-s/
Tesla Is Now Dominating Luxury Car Sales In The U.S.

Staci?

PS Kdyztak se nezapomen zapojit do diskuze pod uvedenymi odkazy a vysvetlit jim, ze jsou troubove, ale ty jsi.. tycoon. :D
24. 10. 2022 08:35
Re: Sběratelská rarita
Jenže dneska je situace taková, že naftový sourozenci včetně teď už i ProAce nejdou objednat do výroby, Transporter totéž, Multivan pouze 1,5 ehybrid a zbejvá V, který má vybraný kvoty pro ČR...

Taková krabice s 75kWh je tragédie pro rodinu, která to měla jako auto pro 5 a víc členů. Nepoužitelný auto na větší vzdálenost jak 200km.
24. 10. 2022 09:19
Re: Sběratelská rarita
Proc by proboha melo byt nepouzitelny?
Doporucuji nekdy vyzkouset cestovani EV.
Existujou rychlonabijecky. ;-)

Netvrdim, ze je to idealni na 1000km.

Ale treba 300km s jednou kratkou pauzou/nabijenim (20 minut?) nevidim jako problem. Kdyz pojede sest lidi, tak by sis pauzu udelal tak jako tak, jen o pet minut kratsi. :D

Pohybovat se s EV jen v ramci dojezdu na baterku je klise petrolheada.
Proc myslis, ze to ma 100kw nabijeni???

PS Rodina, muze usetrit obrovske mnozstvi nakladu, treba kdyz bude jezdit na vlastni slunecni energii. Ne pro kazdeho je priorita 1.000km v kuse po autobahnu. :-)
24. 10. 2022 09:52
Re: Sběratelská rarita
bodove:

- vyzkousel, ionity italie druhej funkcni stojan za 21kc/kwh

- kolik me s tarifem d26d stoji km na elektrinu jsem ti psal uz dvakrat, stejne jako na natural u velkyho suv, tady to bude s mensi spotrebou nafty jeste horsi

- fve pouze pres leto a to to jeste musi stat doma pres den, adekvatni baterie na noc stoji vic nez tahle dodavka, cely nesmysl. K tomu silene drahy nabijeni na cestach

- bezne i s 3 malejma detma jezdim v kuse 400km, v noci naprosto v pohode deti spi. Ale i v beznym dni ujedu 300+ km a fakt nechci odporny kafe u Humpolce. Proace kolegy najezdilo 80tkm za dva roky a nestoji pres den nekde pod fve jak je rok dlouhej

- dojezd je ostuda, v zime 40kwh na 100km bude realita.

Tohle je ostuda ev presne jako byl prvni egolf, mrznul jsem v tom 145km a zbylo mi asi 20. Pak sem sedel u caje do vecera. Ev me zajima az od 100kwh baterie
24. 10. 2022 17:31
Re: Sběratelská rarita
Stacilo napsat "pro me" nepouzitelny na vic jak 200km....

Zase toho pletes hodne dohromady.

Je to hodne o narocich, podminkach (FVE, zda pracujes na HO a muzes nabiet pres den...) a stylu pouziti auta.

Ty me vubec nechapes!
Nikdo ti netvrdi, ze tahle elektro dodavka je PRO TEBE lepsi nez dieselova.
Proto nemusis opakovat sva specifika. ;-)

Ja porovnavam stadardni ceny. Ne elektriku s dani a palivo bez dane napr.

PS "Ionity Italie" - to jsi nabijel jen jednou? :-)
40kWh je samozrejme nesmysl...
https://ev-database.org/…-e-Life-L-75-kWh
I kdyz netvrdim, ze by takovy spotreby neso dosahnout. Ale urcite to nebude prumer, ani v zime.
Highway - Cold Weather * 368 Wh/km
Silene drahy nabijeni na cestach - uplna blbost. Bud jezdis malo a je to drazsi, ale absolutni castka je smesna. Nebo jezdis hodne a levne.
Hodne a za 21kc jezdi jen idiot...
Ano, prvni eGolf byl slaby (pro cestu delsi nez 100km), obzvlast v zime. Tohle ma i v zime dojezd dvojnasobny. :-!
24. 10. 2022 21:35
Re: Sběratelská rarita
Hodne levne muzes jezdit pokud nabijes 80% z domaci elektrarny, 15% pausalem ve svych nemovitostech a zbytek verejnejch zustanou na tebe dalnice za nesmysl. A pokud to tak nemas nema to cely smysl ekonomicky. O omezeni v dojezdu ani nemluve.
U neceho jako je iX, tmx/s, mozna i4 nebo tm3, eqs apod jeste rekneme ale dodavka bez poradnyho dojezdu krom rozvozu po meste smysl nedava. Kdyt s tim nejde jet ani na otocku nekam do CR na lyze/kolo. O ceste nekam dal ani nemluve. Kazdopadne kwh za aktualni ceny je prusvih i doma natoz nekde na kavicce...
25. 10. 2022 23:26
Re: Sběratelská rarita
Ten priklad cos uvedl znamena, ze jezdis skoro zdarma. :D

Vis kolik stoji kWh na verejne AC nabijecce?

Proc obvykle kdyz se bavim o cenach nabijeni nekdo vytahne tu nejvyssi moznou?
A porovnava ji s naftou bez dane.
:D

Hodne levne muzes s EV jezdit z principu (kvuli nizky spotrebe) ve meste a blizkem okoli.

PS Jezdis casto na otocku po CR? Ja jsem za posledni leta jel na otocku jen parkrat, pro nekoho na letiste. Jednou jsem cestou nabijel. Jde to. :D
24. 10. 2022 18:16
Re: Sběratelská rarita
že na Dona reaguješ, vždyť to nemá cenu. Nechápe co píšeš a ani to pochopit nechce...
24. 10. 2022 19:44
Re: Sběratelská rarita
My tady slusne diskutujeme ;-)

Jestli te zajima neco ohledne EV, klidne se zeptej.
24. 10. 2022 23:08
Re: Sběratelská rarita
V tom co píšeš je takových “když” a “ale”, že je to scifi. Já nemám nic proti elektrickému pohonu, ale když pominu realitu technologie (viz Zafira-e), tak to okolo. Píšeš o rychlonabíjení na každém rohu, nabíjení z vlastního soláru apod. Kdo to dneska má? Natož aby to bylo na každém parkovišti, u každé kanceláře, u každého obchodu? Ty nabíječky, jak psal kesumb, stále jich není tolik a rychlodobíjení je dražší než benzín. Genialita nějakého nápadu není v nápadu, ale v poskytnutém řešení. A já teda v autech jako je Zafira-e vidím sice zajímavý nápad, ale jinak leda tak trojského koně a žádné řešení.

Jinak řečeno jak chceš denní potřeby řešit Zafirou-e? Jezdíš kam potřebuješ, dvojnásob pokud to má být pracovní auto. Zavolá ti zákazník, přivezte nám odpoledne toto sem, večer toto tam. Budeš to podmínkovat jestli ti půjčí kabel do zásuvky nebo aby magistrát vystavěl po tvé trasy nabíječky nebo až bude venku svítit sluníčko? Infrastruktura bude trvat (není to jen o stavění dobíječek, ale o výkonu sítě) a do té doby se musí přijít s něčím lepším co naplní potřebu. Tohle ji nenaplňuje ani omylem.
25. 10. 2022 20:25
Re: Sběratelská rarita
Don evidentně žije v nějaké své alternativní bublině, takže mu to nedojde. Realita je jiná, když si tohle auto někdo koupí, tak od Toyoty a s dieselem, který uspokojí všechny potřeby uživatelů. Bude sloužit bez reptání a nutnosti se o něj starat/dobíjet každých 150-200km, měnit kvůli autu svoje zvyky. Navíc dokáže i něco odtáhnout a když už ho nebude chtít, tak ho i slušně prodá ;-)
25. 10. 2022 23:19
Re: Sběratelská rarita
Don evidentne narozdil od vas pouziva EV denne.
Ma prehled o nabijeckach a nabijeni.
Bylo by fajn, kdyby majitele spalovaku, prestali poucuvat majitele EV o nabijeckach. :D
Ale to bych chtel asi moc. :-)

A hlavne, vase srovnani pouziti s naftou nerozporuju!!!

Hosi, vic cist a min psat. ;-)

PS Neznam denni potreby vetsinoveho uzivatele techto aut. A NEtvrdim, ze je dokaze toto auto (bez problemu) pokryt. Hledate konflikt tam, kde neni... :no:
25. 10. 2022 23:44
Re: Sběratelská rarita
Kdo ma dnes FVE?
"Celkem bylo v roce 2021 proplaceno cca 6 500 žádostí o dotaci na výstavbu domácí solární elektrárny z programu Nová zelená úsporám (4 846 v roce 2020), z toho 80 % žadatelů vsadilo na pokročilý hybridní systém s ukládáním elektřiny do baterie (78,8 % v roce 2020)."

Natož aby to bylo na každém parkovišti, u každé kanceláře, u každého obchodu?
Tuhle otazku nechapu. :D
Jen muzu napsat, ze v mem meste muzu vybirat z mnoha obchodnich stredisek s nabijeckami. Odhadem bych rekl, ze u vetsich obchodu typu kaufland apod. je tu nabijecka tak u 50%. Ze budou nabijecky (alespon AC) v kazde obchodni zone je otazka jednotek let.
Zadej si na mapy.cz "nabijeci stanice" mozna budes prekvapenej. ;-)

Jinak řečeno jak chceš denní potřeby řešit Zafirou-e?
Zalezi na dennich potrebach. Ja bych s touhle dodavkou problem nemel.
Vetsina dnesnich uzivatelu dodavek pravdepodobne ano.
Obecne muzu rict, ze existuje nesmirny strach z nabijeni. Ale realita byva dost odlisna od predstav uzivatelu spalovaku.
Pro vysvetleni - majitel EV se behem nabijeni zabavi. Bud jidlem, volnocasovou aktivitou, nakupem a nebo... praci. Kdyz je nabijeni kratke tak jen toaletou a kavou.
Ano je to trochu jiny styl pouziti auta a nikdo k nemu v soucasnosti neni nucen.
O tom, co bude za x let je tu zbytecny diskutovat. Petrolhead nezna ani dnesni state of art.

Jeste nejaky dotaz?