Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Othello
- motor nejede v nízkých otáčkách
- motor nejede ve středních otáčkách
- motor nejede ani ve vysokých otáčkách
- ve vysokých ale řve
- Double Port Injection slibuje úsporu paliva ale ta reálně není
- má to jen pětikvat, navíc dost krátký
- maximálka 165 je na výkon 62 kW vysloveně bídná, opravdu to nedokáže jet rychleji ??
- co to udělá při plném zatížení 520 kg ?
- motor nejede ve středních otáčkách
- motor nejede ani ve vysokých otáčkách
- ve vysokých ale řve
- Double Port Injection slibuje úsporu paliva ale ta reálně není
- má to jen pětikvat, navíc dost krátký
- maximálka 165 je na výkon 62 kW vysloveně bídná, opravdu to nedokáže jet rychleji ??
- co to udělá při plném zatížení 520 kg ?
Asi tak. Ja nepopieram, že Stonic je sympatické a sympaticky jednoduché auto. Len s tou motorizáciou je to bieda. Ja som mal Stonic požičaný týždeň na dovolenke, malo to atmosféru 1,4 16v 74 kW (100k) a teda tá ma sklamala najviac. Od 100 koní človek čakal nejakú dynamiku, ale bohužiaľ. Platí pre ňu všetko to, čo píšeš o 1,2, teda moc nešla v žiadnych otáčkach, akurát vytočená dosť hučala. Jediné sympatické na tom motore bolo, že reakcia na plyn bola okamžitá, nie ako turbomotory, ktoré sa potrebujú nadýchnuť. O to horšie bolo však predbiehanie, človek potešený tou okamžitou reakciou čakal potom ešte niečo viac, ale... nič sa nedostavilo, zažil som s tým pomerne horúce chvíle pri predbiehaní. Fakt si neviem predstaviť, ako jazdí ešte slabšia 1,2ka. Fakt len pre dôchodcov do mesta. Na druhej strane kto je uzrozumený s tou biednou dynamikou, tak platí moja druhá veta o inak sympatickom autíčku a pri dobrej cene to dáva zmysel.
Hele, mě fakt fascinuje jak je 100 koní v malým pekáči rázem neuvěřitelný a nepřekročitelný problém.
Před deseti patnácti lety tady polovina manažerů jezdila v Octaviích nebo Prasatech kde stovka kolem 10 až 12s byla naprosto běžnou věci.
Dokonce i dnes 160 kmh top speed je absolutní pohoda, jen to musí být EV za 1,5 míče co váží 2 tuny že....
A rázem je tahle motorizace - navíc v době, kdy město znamená 30 kmh průměrnou rychlost a dálnice znamená 50% riziko stání v koloně - téměř ostrakizována...
Před deseti patnácti lety tady polovina manažerů jezdila v Octaviích nebo Prasatech kde stovka kolem 10 až 12s byla naprosto běžnou věci.
Dokonce i dnes 160 kmh top speed je absolutní pohoda, jen to musí být EV za 1,5 míče co váží 2 tuny že....
A rázem je tahle motorizace - navíc v době, kdy město znamená 30 kmh průměrnou rychlost a dálnice znamená 50% riziko stání v koloně - téměř ostrakizována...
Kdyby ten Stonic vyráběli před deseti patnácti léty byl by asi úspěšný.
Dnešní malé motory už jedou o dost jinak
Dnešní malé motory už jedou o dost jinak
Jedou o dost jinak v tom dobrém ale i špatném. Ten moderní motor bude po 100t. km při běžném využití hromada šrotu. Tohle bude furt jezdit, pokud budeš dodržovat výměny oleje.
Keby mal koncern niečo takéto za tieto prachy,nestačil by vyrábať.
On možná niečo má,no keď tak v indii či Brazílii.Nám náričnym Európanom také netreba. 😒
On možná niečo má,no keď tak v indii či Brazílii.Nám náričnym Európanom také netreba. 😒
Který moderní motor je po 100tkm hromada šrotu?
Kterýkoliv přímovstřik co jezdí krátké trasy.
Psal jsi při běžném využití, za chvíli k tomu dodáš, že musí jezdit bez oleje. Tyhle spekulativní prohlášení ani snad nemá smysl psát, ne? 😉
Ja netvrdím, že mnohým nepostačí, len ja som proste od 100 koní čakal podstatne viac. Napríklad aj z dôvodu, že v minulosti som doma mal práve 100-koňovú atmosféru, takže som mal pomerne presnú predstavu, čo od 100 koní čakať. Avšak 100 koní vo Focuse išlo ďaleko lepšie než 100 koní v Stonicu. Dôvody samozrejme chápem, malý krútiak (1,4 vs 1,6) a udusenie emisnými normami, ktoré atmosféry znášajú oveľa horšie, ako turbá. No ale výsledok bol taký, že tomu motoru by netipol 100 koní absolútne nikto, také to bolo pridusené. Ja netvrdím, že sa s tým nedalo jazdiť, dalo, ale ten motor bol presne dôkazom, že prechod na fúkané malorážky mal zmysel. Tie aspoň idú zodpovedajúco svojmu nominálnemu výkonu. Maž voľbu medzi týmto 1,4 16v a 1,0turbo s rovnakým výkonom, neváham ani sekundu, a to napriek svojmu odporu voči trojvalcom.
Upřímně nevím, proč za podobné peníze nevzít Fabii 1,0TSI 😉
Alebo ak by som chcel ostať pri Kia tak za cca 20 000 € / 500 000 kč / sú skladovky Ceed Gold s 1.5 T-GDi 160 k a 253 Nm.Zrýchlenie z 0-100 km/h 8,4 s a maximálka 210 km/h.Konštrukčne a vlastne vo všetkom je podľa mňa Ceed lepšie auto a za rovnaké prachy.
Môže mi niekto vysvetliť prečo ste mu dali za tento komentár 8 mínusiek či len osobné nezhody ? 😄
Skúšal som oboje autá a nemôžem nesúhlasiť. Ceed-ka je naozaj inde a nejde len o papierové parametre, aj celkový dojem z auta, interiéru, posedu, podvozku som mal o mnoho lepší. Chcel by som vidieť keby sa to ľuďom písalkom reálne dostalo do rúk a mali by možnosť za +/- podobné prachy si to kúpiť, kto by vzal tento Stonic...
Skúšal som oboje autá a nemôžem nesúhlasiť. Ceed-ka je naozaj inde a nejde len o papierové parametre, aj celkový dojem z auta, interiéru, posedu, podvozku som mal o mnoho lepší. Chcel by som vidieť keby sa to ľuďom písalkom reálne dostalo do rúk a mali by možnosť za +/- podobné prachy si to kúpiť, kto by vzal tento Stonic...
Já třeba docela uvažuji o něčem takovémto dokud to ještě je ve výrobě. A jsem čím dál víc nakloněn k čemukoliv co má pokud možno ještě 4 válce a nemá přímovstřik a turbo.
U Fabie je jen 1.0 MPI. Sice to nemá 1 válec ale to bych ještě vzal. Jenže to je totální zdechlina i ve Fabii. Tahle 1.2 DPI by mohla být řešením.
Jinak v trojkové Fabii i když je 1.0 MPI naprostá zdechlina, tak do města a na krátké trasy ke to podle mě naprosto super. Jenže to zprasili převodovkou 😢 Do Fabie IV nevím, vzhledem k nárůstu rozměrů se obávám že už to bude příliš slabý čaj ten 1.0 MPI.
U Fabie je jen 1.0 MPI. Sice to nemá 1 válec ale to bych ještě vzal. Jenže to je totální zdechlina i ve Fabii. Tahle 1.2 DPI by mohla být řešením.
Jinak v trojkové Fabii i když je 1.0 MPI naprostá zdechlina, tak do města a na krátké trasy ke to podle mě naprosto super. Jenže to zprasili převodovkou 😢 Do Fabie IV nevím, vzhledem k nárůstu rozměrů se obávám že už to bude příliš slabý čaj ten 1.0 MPI.
1.2 R4 jsou prijemne a dostatecne silne v malem aute. V RIU urcite bez problemu (je lehci a nizsi), u teto krabice je to akceptovatelny zaklad.
Autor clanku pise, ze pro ceskou dalnici je to OK. Bavime se o 130 Kmh, coz muze byt cca 140 Kmh tacho a to pojede.
Kdo se chce honit, at se podiva jinde.
Autor clanku pise, ze pro ceskou dalnici je to OK. Bavime se o 130 Kmh, coz muze byt cca 140 Kmh tacho a to pojede.
Kdo se chce honit, at se podiva jinde.
No ak to išlo ešte horšie ako 1,6 16V vo FoFo II tak to potěš koště ... mno čo už, atmo a euro 6d 😞
Recept je úplně jednoduchý, Stonek by si zasloužil 1,6ku se stejným výkonem, ale 155 Nm při 3200 otáčkách. Dáš delší kvalty, spotřeba je stejná, dynamika lepší a v autě je ticho. Test Mazdy 1,5 x Fabia 1,0 nebo velkotest malých aut, tam mělo taky Clio 1,6 menší spotřebu než HTP. Ty malé třívalce jsou podvod jako dieselgate.
Jenže to je právě ono. Obávám se že 1.6 by dnes neprošla přes absurdní emisní limity. Resp. možná i prošla, ale přinesla by víc flotilových CO2...
Jinak za mě právě tyhle 1.2 a 1.5 DPI jsou jedny z možná úplně posledních robustních, blbuvzdorných a dlouhověkých motorů v běžných autech.
Jinak za mě právě tyhle 1.2 a 1.5 DPI jsou jedny z možná úplně posledních robustních, blbuvzdorných a dlouhověkých motorů v běžných autech.
Manželka ho má myslím s touto 1.2 62kW. Pár kilometrov som s ním spravil a na ten účel ktorý ho kupovala stačí aj tá motorizácia. Motor treba ale točiť aby to trochu išlo na otvorenej ceste, po meste je to tichučké a s prehľadom stačí
Spotreba jej tam svieti myslím 6,5 ale fakt len krátke trasy.
A viac ako cca 160 to fakt nechcelo ísť. Samozrejme že som to bol skúsiť v Nemecku. 🫢
Čo ma ale rozčulovalo tak je parkovací asistent ktorý nezmyselne pípa a pípanie keď je kľúčik v zapaľovaní a otvorené dvere.
Brzdy dostatočné ale gumy z výroby stoja za ….. nič, keď je popršané tak zadok mi celkom ustreľoval.😀
Spotreba jej tam svieti myslím 6,5 ale fakt len krátke trasy.
A viac ako cca 160 to fakt nechcelo ísť. Samozrejme že som to bol skúsiť v Nemecku. 🫢
Čo ma ale rozčulovalo tak je parkovací asistent ktorý nezmyselne pípa a pípanie keď je kľúčik v zapaľovaní a otvorené dvere.
Brzdy dostatočné ale gumy z výroby stoja za ….. nič, keď je popršané tak zadok mi celkom ustreľoval.😀
To auto asi treba brať také aké je - ako jednoduché približovadlo na každodenné použitie. V súvislosti s tým už mierne irituje iba cena, ktorá mi vzhľadom na motor a nijak špeciálne bohatú výbavu príde neprimeraná. Kde sú časy, keď podobné autá začínali niekde na 300 tis. Kč...
Auto jede ve všech otáčkach , celkem živé je ve strednich. Áno, nemá turbo efekt, ale pokud clovek vi jak motor reaguje a nemyslí si,.že 1.2 bude konkurovať 2.5 ve zrýchlení, tak bude spokojen. Je to auto na každodenni jezdeni podlé predpisu a bohuzel dnes hodne lidi neumi jezdit podle predpisu.
rohYpnol
Musím s autorem smutně souhlasit. Přitom je to paradox. V době představení modelu to bylo auto hodné opovržení. Totálně nezajímavé ničím.
Jenže automobilový svět se zdrcujícím tempem řítí do záhuby. A rázem je auto, které nenuceně jen dělá to co bylo odjakživa naprosto samozřejmé, velmi vzácné zboží.
Ano nemá to zrychlení supersportu. Nemá to v sobě víc elektroniky jak dvě vesmírné stanice ISS. Nemá to krouťák jak Emil Zátopek. Nevypadá to jako auto z komiksové marvellovky. Nemá to asistenta sezení v sedadle. Nemá to na výběr ze 3 pohonů z nichž jeden je víc nesmyslný jak druhý.
Ano, je to typ auta, který tady 50 let stačilo ke spokojenosti 3/4 Evropanů, kteří prostě chtějí jezdit a vědí, že auto není jediným cílem jejich života. Je to model, který zvládne v pohodlí a bezpečí odvézt lidi s rozumným náklady. Nesnaží se z každé cesty s věcem a svíčkou za zesnulými udělat orgastický zážitek, kdy kolem stojící slečny co právě dovršily plnoetost, budou odkazovat zvlhlé kalhotky za projíždějícím Stonicem.
Cena je overkill, ale na dnešní dobu stále dobrý. Jo, tohle je auto, který prostě zůstalo tím, čím auta byly a čím taky být mají. :yes: :yes: :yes:
Jenže automobilový svět se zdrcujícím tempem řítí do záhuby. A rázem je auto, které nenuceně jen dělá to co bylo odjakživa naprosto samozřejmé, velmi vzácné zboží.
Ano nemá to zrychlení supersportu. Nemá to v sobě víc elektroniky jak dvě vesmírné stanice ISS. Nemá to krouťák jak Emil Zátopek. Nevypadá to jako auto z komiksové marvellovky. Nemá to asistenta sezení v sedadle. Nemá to na výběr ze 3 pohonů z nichž jeden je víc nesmyslný jak druhý.
Ano, je to typ auta, který tady 50 let stačilo ke spokojenosti 3/4 Evropanů, kteří prostě chtějí jezdit a vědí, že auto není jediným cílem jejich života. Je to model, který zvládne v pohodlí a bezpečí odvézt lidi s rozumným náklady. Nesnaží se z každé cesty s věcem a svíčkou za zesnulými udělat orgastický zážitek, kdy kolem stojící slečny co právě dovršily plnoetost, budou odkazovat zvlhlé kalhotky za projíždějícím Stonicem.
Cena je overkill, ale na dnešní dobu stále dobrý. Jo, tohle je auto, který prostě zůstalo tím, čím auta byly a čím taky být mají. :yes: :yes: :yes:
... jo jo... před šesti lety jsem, byť Fiaťák, zavrhl Tipo a koupil trojkovou Octávii.... Dnes vybírám jejího nástupce a nad tím Tipem reálně uvažuju, protože dnes je to relativně lepší auto než tehdy 😁 zajímavě jsme to tady dopracovali.... ale není to jen eko-tlak od EU. Je to taky demence automobilek cpát všude dotykáče, nedělat kombíky, atd. atd.
rohYpnol
Kde je klasická tabulka naměřených hodnot a parametrů?!? Nebo to taky bude jen v Preminum testech?!? 😲 :no:
argejev
to auto je čistá nostalgia. nič viac a nič menej. 1-2 cestujúci, trochu batožiny a veľa času...inak do toho nesadaj.
cieľovka je asi niekto kto toto auto používa do mesta ako druhé auto, ktoré bude jazdiť prevažne prázdne, krátke vzdialenosti a v zásade to bude mestký obchvat kde bude jazdiť maximalnou rýchlosťou.
btw: ja teda mám svokra čo ma 70+ a stále šoféruje, ale faktom je, že by si nekúpil auto, čo ma horšiu dynamiku ako jeho 20 ročna 1,9 TDI, neviem prečo si autor myslí,že na dôchodok si kupujú ľudia pomalé auta 😊
cieľovka je asi niekto kto toto auto používa do mesta ako druhé auto, ktoré bude jazdiť prevažne prázdne, krátke vzdialenosti a v zásade to bude mestký obchvat kde bude jazdiť maximalnou rýchlosťou.
btw: ja teda mám svokra čo ma 70+ a stále šoféruje, ale faktom je, že by si nekúpil auto, čo ma horšiu dynamiku ako jeho 20 ročna 1,9 TDI, neviem prečo si autor myslí,že na dôchodok si kupujú ľudia pomalé auta 😊
3_diamanty
Uz ma co robit aj v nizsom a lahsom riu na uzsich pneu... tu to chce uz jednoznacne 1,0tgdi ... auto i ak urcite fajn... take este docela jednoduche :yes:
Anonym
Stonic ma slabu bezpecnostnu vybavu, ale v duchu proletarskej logiky je to vyhoda, nema sa co pokazit. Motor 1.2dpi ma svoje muchy, odchadzaju pomerne casto tie upinaky na rozvodoch, ci ako sa to vola. Takze nieje to drziak ako si to atmoromantici predstavuju. Nekvalita Kie je znama, viac info hladajte na FB alebo fora.
Tá tvoja KIA ti ako slúži?
Hele, žádné negativní zkušenosti s rozvody ani napínákem jsem nikde nezaznamenal.
Jestli máš konkrétní info, rád si doplním informace.
Jestli máš konkrétní info, rád si doplním informace.
Někde jsem četl, že hybrid ve Stonicu je docela problémový kousek, kterému se určitě vyhnout.
To si pleteš se starší atmo 1,4, co se dávala třeba do Ria nebo do i20. Ta trpěla tím, co píšeš. 1,2 je spolehlivý motor.
twistedTSD
Stonic jsem už podruhé zvažoval při výběru auta pro matku, 1.0 T-GDi DCT, ale za výběhový Stonic s průměrným motorem mi ta cena přišla docela vysoká. A kdoví, kolik bude stát údržba korejské DCT. Na druhou stranu vypadá hezky, žádný namachrovaný mastodont jako většina konkurence. A líbí se mi, že si Hyu/Kia dává záležet na kvalitních asistentech. S 1.2 a nižší výbavou to pro důchodce nebo jako poskakovadlo může být ok.
Jasně, myslel jsem to s trochou nadsázky, ale ještě nedávno lidé v mém okolí, které považuji za klasickou střední třídu a kteří v práci nenafasovali auto tzn. museli si auto koupit za své tvrdě zdaněné peníze, si kupovali auto právě v cenové kategorii kolem cca půl mega. Fakt nevím, co by si koupili dneska. Asi nic.