Novinky
Zpět na článek
BMW M2 konečně oficiálně: Šestiválec, 460 koní a manuál za příplatek. Známe i českou cenu
54 komentářů
jiras_
Ty nárazníky, obzvlášť přední, takhle nějak vypadala garážová tvorba že sklolaminátu na škodovky v devadesátkách.
webpaja
Mě to přijde jakoby na kasali 2er přišel někdo zvenku a naplácal bez ladu a skladu nové nárazníky, které nijak nesouvisí a neladí s původními tvary.
ericn
No jo, zase při vývoji zapomněli pozvat designera 😉 Poslední dobou se jim to stává dost často :no:
ptr078
Suhlasim, ze interier je horsi ako exterier. Grafika hrozna a displej sa do takeho auta vobec nehodi. Ked uz, aspon za priplatok mohli dat klasicke analogove budiky.
KANKUNEN
Kdo umíte driftovat? Já jo, ale spíše jen na sněhu. Ideální je takový poprášený asfalt, kdy netrápím moc auto, ale jde to dobře řídit. Na suchu s Sti vůbec. Na mokru jen na parkovišti 15 minut na dojetí zimních gum ze 4 mm na plátno.
Jinak je to hnusné auto.
A ta galerie 100x stejná fotka je taky pitomá.
Jinak je to hnusné auto.
A ta galerie 100x stejná fotka je taky pitomá.
iudex
Ja driftovať neviem a nedriftujem (leda tak v zime na zasneženom parkovisku), ale tiež dostanem mínus 13. 😉
iudex
Tebe sa páči ten predok? Za mňa je to bez nápadu a podstatne horšie, ako bežná 2er. Najmä tie veľké štvorcové otvory pre vzduch, to je dizajnová nuda až bezradnosť, proste capneme tam štvorec a hotovo. A ten zadok, ako tu niekto písal, ako laminátový tuning z 90. rokov.
Opakujem, jedinečná konfigurácia a špičková technika by to nakoniec prebila (kto robí kompaktné kupé s R6 so 460k a RWD?), ale ten dizajn by som prežúval hodne dlho. V podstate presne ten prípad ako M3/M4: športiak sa Ti má aj páčiť a nielen byť v štýle "ak na to dáš vhodnú farbu, toto opticky schováš a budeš sa na to pozerať rok, tak si na to nejako zvykneš".
Opakujem, jedinečná konfigurácia a špičková technika by to nakoniec prebila (kto robí kompaktné kupé s R6 so 460k a RWD?), ale ten dizajn by som prežúval hodne dlho. V podstate presne ten prípad ako M3/M4: športiak sa Ti má aj páčiť a nielen byť v štýle "ak na to dáš vhodnú farbu, toto opticky schováš a budeš sa na to pozerať rok, tak si na to nejako zvykneš".
webpaja
Retro grafiku BMW slibovalo 2 roky s možností nahrát i do aktuálních BMW. Nikdy to nedopadlo.
Arese
...vůbec v této z.k.u.r.v.e.n.é. době s takovým autem přišla a že (byť za absurdní příplatek) jej nabízí i s manálem. 😄 :yes: A teď ty horší zprávy - přehnaná cena, a nepříliš líbivý vnější i vnitřní design (když to tedy řeknu hodně diplomaticky.). 😒
P.S. Proč to auto má proboha o palec větší zadní kola, než přední? Rozdílnou šířku gum bych ještě chápal, ale toto? To jako do zadních kol potřebovali narvat větší kotouče, nebo co? 😲
P.S. Proč to auto má proboha o palec větší zadní kola, než přední? Rozdílnou šířku gum bych ještě chápal, ale toto? To jako do zadních kol potřebovali narvat větší kotouče, nebo co? 😲
pradeda777
.....hodnocení jako ve škole,,,,z profilu za 1, předek za 3-, zadek za 3, interiér za 2, palubka za 3, technika/mechanika za 1? (Zatím nevíme jak bude "šlapat" řazení s manuální převodovkou), cena za 3,
Nový odstín oranžovo-červené je povedený. Příplatek za manuál? Ale chápu... 😒
Oceňuji adaptivní podvozek. Zatím ale nevíme, jak dobře (nebo špatně) bude fungovat. 😉
Nový odstín oranžovo-červené je povedený. Příplatek za manuál? Ale chápu... 😒
Oceňuji adaptivní podvozek. Zatím ale nevíme, jak dobře (nebo špatně) bude fungovat. 😉
WinDiesel
Wole, ledvinky nejsou ani úzké ani vysoké, jsou prostě přehnaně velké, arogantně agresivní - to je momentální problém BMW.
Před lety se BMW báječně prodávalo i s malými ledvinkami.
Před lety se BMW báječně prodávalo i s malými ledvinkami.
jurozizo
Nerozumiem tomu, prečo BMW pretláča jeden design grafiky prístrojov. Ak vedia také automobilky ako Renault alebo Toyota (a určite aj množstvo ďalších) spraviť 5 rôznych designov, tak pre BMW to nemôže byť problém. Veď hlavná pointa toho digitálneho prístr. panela je to, že by si tam mal vedieť vodič zobraziť čo chce a ako chce. Proste jednoduchá individualizácia, ktorá sa dá dosiahnuť jednoduchou zmenou softwaru. Takto BMW len vytvára odpor v potenciálnych zákazníkoch.
Ale ak to nespraví BMW, tak by sa mohli nájsť šikovní a nadšení IT-čkari, a naprogramovať tam nejaké krajšie prístrojové panely....
Ale ak to nespraví BMW, tak by sa mohli nájsť šikovní a nadšení IT-čkari, a naprogramovať tam nejaké krajšie prístrojové panely....
iudex
A pre koho by sériová M2 bola málo škaredá, môže to "vylepšiť" prvkami M Performance, to je len potom dizajnová šmakovka: https😐/www.motor1.com/…rformance-parts/
iudex
Mat Watson ten nárazník popísal takto: Its like BMW bought a new tool that only cuts 90 degrees angles and they couldnt wait to use it... 😒]
Joe Achilles tiež hovoril, že to nie je zrovna pekné auto.
Ale ak to berieš tak, že je to dizajnovo jednotné (štvorcové) a úderné, tak z tohto pohľadu máš pravdu. 😉
Joe Achilles tiež hovoril, že to nie je zrovna pekné auto.
Ale ak to berieš tak, že je to dizajnovo jednotné (štvorcové) a úderné, tak z tohto pohľadu máš pravdu. 😉
webpaja
Já taky ne, ale diskutovat o tom můžeme ne? 😁
Už kvůli tomu slaboduchému tupánkovi, co mínusuje (ať už přes robota nebo sám).
Už kvůli tomu slaboduchému tupánkovi, co mínusuje (ať už přes robota nebo sám).
webpaja
BMW umí naladit i pasivní podvozky perfektně. Takže adaptivní nemusí nutně znamenat lepší.
Dinar
Mně se to celkem líbí, je to takovej řízek našlápnutej, předek úplně ok, neorámované ledvinky naopak kvituju, ten zadní nárazník je trochu přepal, ale do celku zapadá. Bohužel mor černých kol kazí dojem, to auto je relativně malé a na 19/20kách musí vypadat líp, stačí, když nebudou černé, naštěstí kola lze vyměnit.
Co mě ale děsí, je vnitřek, ta hra na "tradici", kdy je řadička stejná jako v E46 a pak k tomu naplácnou na palubku ten nechutný obdelník s nožičkou a hnusnou "moderní" grafikou s ostrými úhly "budíků", ze kterých lze číst otáčky jen při zírání a ne při letmém pohledu atp., to je prostě komedie.
Trochu škoda, M2 je obětí přepálené designové snahy současných bmw designérů o posun, jinakost, naštěstí ne tolik, jako jiné modely.
Technika bez výhrad, jak říkáš. 😉
Co mě ale děsí, je vnitřek, ta hra na "tradici", kdy je řadička stejná jako v E46 a pak k tomu naplácnou na palubku ten nechutný obdelník s nožičkou a hnusnou "moderní" grafikou s ostrými úhly "budíků", ze kterých lze číst otáčky jen při zírání a ne při letmém pohledu atp., to je prostě komedie.
Trochu škoda, M2 je obětí přepálené designové snahy současných bmw designérů o posun, jinakost, naštěstí ne tolik, jako jiné modely.
Technika bez výhrad, jak říkáš. 😉
speedfred
V čierno-bielej to vcelku nejako ide s doplnkami a skoro by som povedal že sa mi to aj páči.Čo ale s tabletami v interiéri? To je des, nedávno sme sa uškŕňali Pežotu čo to vymýšľajú a už to mame aj tu “ručičky” naopak. Des.
Arese
Každipádně je to na autě ošklivé. A logistický nepraktické. Jo a ještě jsem zapomněl zmínit tu brutální hmotnost. Všichni, kteří ji vyčítali (či vyčítají) Mustangu, by se mu nyní měli v duchu omluvit. To je totiž osmiválec a za nesrovnatelně lepší cenu! :yes:
fOE
Ma zkusenost s adaptivnimi podvozky je takova, ze funguji lip nez dobre naladeny neadaptivni podvozek v prave 1 rezimu ze 3. Je to auto od auta, vyrobce od vyrobce jine kterej je ten lepsi rezim, ale je vzdy jen a pouze jeden. Na druhou stranu vyrobcu co umi udelat dobre fungujici klasiku taky nezustava mnoho a taky je to auto od auta. 😐
fOE
Kde to muzu podepsat?
PS: tech 1700kg si zaslouzi stejne plnotucnou kritiku jako dizajn. Je to proste zle, tecka.
PS: tech 1700kg si zaslouzi stejne plnotucnou kritiku jako dizajn. Je to proste zle, tecka.
Mig_35
prolítl jsem to očima, potom ctrl+f: potom "kg" a nic. Tak "hmotnost" a ta už se v článku vyskytuje třikrát, vysvětluje, že tam se ušetřily 4 kg a tam pět procent. Pro hmotnost celého vozu jsem musel tedy jinam😒br />
https😐/www.carwow.co.uk/bmw/m2/news/5292/new-bmw-m2-coupe-price-specs-release-date#gref
1700 s manuálem, s automatem 1725 kg, plus 150 od předchozího modelu.
Edit: Mustang s osmivalcem váží prakticky stejně 😒
1700 s manuálem, s automatem 1725 kg, plus 150 od předchozího modelu.
Edit: Mustang s osmivalcem váží prakticky stejně 😒
Mokrous
Chápu a vím, že výsledek na 77km není dogma, ale tak nějak by člověk očekával nějakou úroveň pasivní bezpečnosti. A pokud mi ji nedá ani sportovní hatch na sportovních salámech, tak potom už nevím co.
A taky jsem si všiml toho co ty, že auta, která mají horší chování v MT, tak ve slalomu naopak vykazují lepší výsledky.
A taky jsem si všiml toho co ty, že auta, která mají horší chování v MT, tak ve slalomu naopak vykazují lepší výsledky.
Mokrous
Předchůdce mi připadá až na záď, která není dotažená, jako překrásné auto. Jak zvenčí, tak i uvnitř.
Novinka je pro mne těžká, odporná obluda ze všech stran a úhlů, jak zvenčí, tak zevnitř, včetně sedadel a o těch tragických displayích už vůbec nemluvě...
Doba je prostě jaká je a děláme si ji sami.
Tak máme drahé hnusné těžké "EKO/SPORT" obludy s ohromnými výkony, které se na silnici drží díky elektronice.
Plus k tomu (odbočka) takové bonusové trapasy, kdy RS3 dopadne v losím testu skoro o 10 km/h hůř, než rodinný kombíky od Toyoty, Pažoutů a dalších.
Novinka je pro mne těžká, odporná obluda ze všech stran a úhlů, jak zvenčí, tak zevnitř, včetně sedadel a o těch tragických displayích už vůbec nemluvě...
Doba je prostě jaká je a děláme si ji sami.
Tak máme drahé hnusné těžké "EKO/SPORT" obludy s ohromnými výkony, které se na silnici drží díky elektronice.
Plus k tomu (odbočka) takové bonusové trapasy, kdy RS3 dopadne v losím testu skoro o 10 km/h hůř, než rodinný kombíky od Toyoty, Pažoutů a dalších.
WinDiesel
náklady pane, náklady !!!!!!!
a samozřejmě, nedostatek čipů 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
a samozřejmě, nedostatek čipů 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
iudex
Presný dôvod neviem, ale keďže ten podvozok je v podstate identický ako M3/M4, kde sú tie zmiešané rozmery diskov, tak logicky s podvozkom z M3/M4 prevzali aj tie kolesá. Tipujem, že ten podvozok bol stavaný/dimenzovaný práve na tieto rozdielne veľkosti a keď takto nadimenzovaný podvozok prevzali aj do M2, tak asi museli ponechať aj rozmery kolies, aby nerozhasili celé to nastavenie podvozka. Ale kto tomu rozumie viac, nech vysvetlí.
iudex
Jj, videl som ako nevieš driftovať, na parkovisku v Makove je dodnes pogumovaný asfalt po F-type. 😁
webpaja
Nebudu znovu rozvíjet diskuzi na téma designu, ale stran té RS3 i jiných podobných aut. Jako kupce mě bude spíš zajímat zda mě podobný vůz baví a přináší radost než to, zda-li v testu zajelo o pár kph pomaleji při vyhýbacím manévru.
To jak se RS3 chovala při slalomu vypadalo nadějně právě pro tu zábavu.
To jak se RS3 chovala při slalomu vypadalo nadějně právě pro tu zábavu.
Dinar
Líbí, mně se líbí i např. nové zetko, to je podobná story, většině se to tu nelíbilo právě pro tu "jednoduchost" a hranatost. Pro mě je tahle nová M2 rozhodně lepší než předchozí M2, tedy myslím exteriér, možná bych ubral tak 5% velikosti z toho zadního nárazníku, ale jinak ok. Mně se na akt. bavorácích právě nelíbí ta přemíra kombinací různých tvarů, oblé s trojúhelníky atp., tohle je takové jednoduché a úderné. 😉
Whill
Předek je jak tuning z Alie😜ressu a už to tam i prodávaj: https😐/es.alie😜ress.com/…32666852489.html?…
A asi ne náhodou mne po shlédnutí čumáku jako první napadl právě Dodge, resp. tady jeho civilnější podoba: https😐/img.classistatic.de/…eda-a15de520d6b5?…
A asi ne náhodou mne po shlédnutí čumáku jako první napadl právě Dodge, resp. tady jeho civilnější podoba: https😐/img.classistatic.de/…eda-a15de520d6b5?…
Jasper De Ceuster
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
fOE
To ze zname pricinu proc je to cvalik neznamena ze to chapeme. Ano, kdyz z obtloustle M4 pouziju komponenty na male coupe, i to bude obtloustle. Jedine co mi to rika je, ze to BMW nezvladlo u M4 a ted si to strihlo znovu i u 2er.
Nemuzu si pomoct, ale kdyz se divam na aktualni nabidku BMW, tak me tam "na zabavu" laka jedine auto, Z4. 1640kg i s euroridicem pusobi vedle tehle M2 jako zjeveni a zavan starych dobrych casu.
Nemuzu si pomoct, ale kdyz se divam na aktualni nabidku BMW, tak me tam "na zabavu" laka jedine auto, Z4. 1640kg i s euroridicem pusobi vedle tehle M2 jako zjeveni a zavan starych dobrych casu.
Mokrous
Občas mám pocit, že žádný výrobce neumí naladit adaptivní podvozek líp, než klasiku, pokud to teda není na vzduchu, kde lze měnit tuhost "pružin". V podstatě je to módní záležitost a umí to maximálně uklidnit pohyby karoserie na různých roletách a zlepšit stabilitu vy vyšších rychlostech i když ten podvozek je měkčí. A výrobci se nemusí tolik snažit ladit podvozky pro každý rozměr kol a pod. Sám mám už 3. DCC a jezdil jsem adaptivy i jinde. Naposledy v 508 II GT a tam mi taky přišel klasický podvozek mnohem lepší. (Poddajněší a tišší)
Pasiv se musí umět naladit a pak bude pro jeden průměr kol fungovat dobře. Ale zase jen pro někoho. Jeden bude tvrdit, že je měkký a druhej, že je moc tuhý a někomu se to trefí do vkusu.
Adaptiv má smůlu. Musí vykouzlit x podvozků a přitom má furt jedny pružiny s danou tuhostí a zpomalením průtoku oleje, nebo jeho změnou jeho viskozity (což je lepší) se zázrak nedostaví.
Často pak člověk přepíná mezi žvejkačkou a prknem a jako bonus dostane mlácení od kol, když ty těžký krávy na měkký pružině tlumič neudrží. Testeři pak říkají, jak je podvozek pohodlný (když se houpe na hladký silnici). No ale vezmi ho na záplatovanou okresku 3. třídy a dej mu do zatáčky...
Pasiv se musí umět naladit a pak bude pro jeden průměr kol fungovat dobře. Ale zase jen pro někoho. Jeden bude tvrdit, že je měkký a druhej, že je moc tuhý a někomu se to trefí do vkusu.
Adaptiv má smůlu. Musí vykouzlit x podvozků a přitom má furt jedny pružiny s danou tuhostí a zpomalením průtoku oleje, nebo jeho změnou jeho viskozity (což je lepší) se zázrak nedostaví.
Často pak člověk přepíná mezi žvejkačkou a prknem a jako bonus dostane mlácení od kol, když ty těžký krávy na měkký pružině tlumič neudrží. Testeři pak říkají, jak je podvozek pohodlný (když se houpe na hladký silnici). No ale vezmi ho na záplatovanou okresku 3. třídy a dej mu do zatáčky...
Ji/Ri
...mi se to líbí i zvenku. Ale uvidím na živo. Jinak to má dramatičnost v sobě. Dobré, dobré... :yes:
pradeda777
Ano, pasivní ano. Ty umí. Bohužel s těmi adaptivními jim to často jaksi "nevyjde". Mám vyzkoušeno. :-!
ptr078
Profil je fajn cisty a jednoduchy, ziadne fejkove diery, plasty, chromove hokejky.
3_diamanty
Konecne bawo ktore ma ladviny potiahnute viac na sirku ako na vysku... navyse aj rozmerovo nijako neprerastaju cez face.... fakt pekne bmw :yes:
iudex
Je to tak, kompaktné kupé veľkosti bežného hatchbacku/sedanu nižšej strednej a 1700 kíl (automat dokonca 1725)? To je ťažkotonážnik. ;-\ Aj keď ako píšem čiastočne sa to dá chápať, keď podvozok je v podstate identický ako M3/M4, nápravy, kolesá, prevodovka, motor, všetko. A to je gro hmotnosti, plech hore už takú rolu nehrá.
Platí to najmä pre nárazníky, predný a osobitne zadný. Je tam proste trochu moc hmoty a zbytočných hrán na nárazníkoch, zbytočné prvky a línie, trochu štýl type R minulej generácie. Zle pôsobí aj fakt, že obličky sú prázdne, bez rebrovania, obdobne aj chýbajúce lakovanie spoileru dolu, celkovo to vyvoláva dojem chýbajúcich zubov.
Aj keď je pravda, že červená Toronto pomáha, v uniknutých fotkách v Zandvoort blue (bazénová bledomodrá) a nenastajlované to bolo ešte o dosť horšie.
Tu je dizajnové porovnanie s M2C. Novinka jasne prehráva: https😐/www.bmwblog.com/…hoto-comparison/
Každopádne moja kritika smeruje len na dizajn, technické údaje sú parádne, 338 kW/460k je ešte viac, ako sa čakalo (450k) a ako mala minulá M2CS. A to ide iba o základnú M2 (Competition príde budúci rok). A manuál zostáva, za čo veľká pochvala. Naopak kritika za to, že ten manuál je štandardom iba v Amerike, v EU bude za príplatok 500 eur (!). To je absurdné. 😒
A ešte na pochvalu nie je hmotnosť 1700 kg, to je o 150 viac, ako minulá M2. Aj keď pri podvozku z M4 či sériovo 20" diskoch vzadu sa to dalo čakať.