Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Continental letos jako první spustil výrobu pneu z PET lahví. Tvoří i speciality pro elektrovozy

10 komentářů

Avatar - Mokrous
Mokrous
Ještě štěstí, že to nepoužívají na běhouny.

Mohl by mi tady nějaký odborník vysvětlit jak probíhá ta polymerace v tuhém stavu?
To jako přemluvím PET granulát, aby se z něj stalo PES vlákno, aniž bych ho roztavil a zásadně aditivoval?
PET - PES, holinky - hodinky... "Už dnes se běžně PET používá..." "Pneu obsahuje 400g PES vláken"

No nic. Odborný článek je odborný článek, tak nad tím nemá smysl debatovat...
traveldrive
Asi ide len o mechanické drvenie PET-plastu na čo najjemnejší prach a jeho primiešavanie do gumovej hmoty. Len chcel niekto ohúriť "odbornosťou" a tak vznikol tento "odborný článok".
Avatar - Mokrous
Mokrous
No to asi těžko, když má jít o PES vlákna do kordu a ne o příměs do gumy/běhounu...
traveldrive
Ktovie. Z týchto vedeckých článkoch napísaných populárnym štýlom sa dozvieš aj to, čo ešte nikto nevymyslel. Ja som čítal niečo o mechanickom spracovaní PET-fliaš a následnej "polymerácii"😒br />
"Během recyklačního procesu se lahve nejprve třídí, odstraní se uzávěry a nakonec se mechanicky očistí. Po rozkouskování se roztaví a přemění na granulát. Následuje polymerace v pevném stavu a zpracování modifikovaným předením".

A následne za tým píšu😒br /> "„Náš speciálně upravený proces výroby nám umožňuje získat z PET lahví polyesterová vlákna na výrobu pneumatik bez jakéhokoli procesu polymerace monomerů,“ dodává Dr. Derren Huang, vedoucí Oddělení výzkumu a vývoje společnosti OTIZ."

No tak ja neviem... Je to na mňa príliš odborné. 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
No, slátanina to každopádně je.
makovica
A kde je tá trvalá udržateľnosť ? Downcycling nieje trvalá udržateľnosť len greenwashing zo strany Continental. Pre tých ktorí dané pojmy nepoznajú vysvetlím. PET fľaša sa pri mechanickej recyklácií dokáže zrecyklovať cca 6 krát. Keď sa použije daľší stupeň recyklácie a to je SSP reaktor viete tú istú fľašu použiť na tvorbu novej cca 15 krát (všetko existujúce a overené komerčne funkčné recyklačné technológie). V tomto prípade PET fľašu downgradujem na pneu, ktorá nemá reálnu recykláciu. Buď skončí v cementárni ako alternatívne palivo, alebo na pyrolýznom spracovaní ako na nič použiteľný pyrolízny olej (kúri sa s ním).
V tom lepšom prípade je z nej nejaká gumená rohož, ktorá taktiež nemá žiadnu ďalšiu recykláciu a ukončím jej životný cyklus po dvoch použitiach namiesto 15-tich.
ryccardo
V plastikarskym prumyslu neco jako trvala udrzitelnost nebo cirkularni ekonomika neexistuje. To si soudruzi v Bruselu zase jen lzou do kapsy. Ne kazdy plast jde reckylovat a kdyz uz jde, tak jednou, v krajnim pripade dvakrat. Pak ho musis prohnat kominem.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To bude ono
Makovnik
"Technologie ContiSilent snižuje akustické složky valivého hluku až o devět decibelů. To zhruba odpovídá hlasitosti šustícího listí. " Co je blbost jak cyp. Rozdiel medzi napr. 70dB a 61dB je rozdiel medzi hlasnou recou medzi ludmi a beznym dialogom. V aute je to rozdiel napr. medzi 50kmh a 120kmh.
Rozdiel medzi 0dB a 9dB je taky, ze 0 nepocujete nic a 9dB pocujete na zhruba do 2metrov max. od zdroja, napr. slaby tikot hodiniek.
Hluk 70dB a 61dB rozhodne budete pocut v meste v noci aj na 100m.
T.j. stupnica nie je linearna; rozdiel 9dB je vzdy od aktualnej referecnej hodnoty a neda sa porovnat s nesuvisiacou referenciou.
Teda hluk pneu minus sum listia nikdy nie je 9dB.
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄

Stejně tady drtivá většina lidí mimo firmy jezdí celoročky nebo nejlevnější čínský šlupky, ono přezutí 17" kol v pražském pneuservisu vč. vyvážení je dneska cca 1800 Kč, docela sranda.
To když si dáš 2 ročně, tak za 3 roky sou jen za to přezutí komplet nový gumy 😄 😄 😄