Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeContinental letos jako první spustil výrobu pneu z PET lahví. Tvoří i speciality pro elektrovozy
10 komentářů
makovica
A kde je tá trvalá udržateľnosť ? Downcycling nieje trvalá udržateľnosť len greenwashing zo strany Continental. Pre tých ktorí dané pojmy nepoznajú vysvetlím. PET fľaša sa pri mechanickej recyklácií dokáže zrecyklovať cca 6 krát. Keď sa použije daľší stupeň recyklácie a to je SSP reaktor viete tú istú fľašu použiť na tvorbu novej cca 15 krát (všetko existujúce a overené komerčne funkčné recyklačné technológie). V tomto prípade PET fľašu downgradujem na pneu, ktorá nemá reálnu recykláciu. Buď skončí v cementárni ako alternatívne palivo, alebo na pyrolýznom spracovaní ako na nič použiteľný pyrolízny olej (kúri sa s ním).
V tom lepšom prípade je z nej nejaká gumená rohož, ktorá taktiež nemá žiadnu ďalšiu recykláciu a ukončím jej životný cyklus po dvoch použitiach namiesto 15-tich.
V tom lepšom prípade je z nej nejaká gumená rohož, ktorá taktiež nemá žiadnu ďalšiu recykláciu a ukončím jej životný cyklus po dvoch použitiach namiesto 15-tich.
V plastikarskym prumyslu neco jako trvala udrzitelnost nebo cirkularni ekonomika neexistuje. To si soudruzi v Bruselu zase jen lzou do kapsy. Ne kazdy plast jde reckylovat a kdyz uz jde, tak jednou, v krajnim pripade dvakrat. Pak ho musis prohnat kominem.
Makovnik
"Technologie ContiSilent snižuje akustické složky valivého hluku až o devět decibelů. To zhruba odpovídá hlasitosti šustícího listí. " Co je blbost jak cyp. Rozdiel medzi napr. 70dB a 61dB je rozdiel medzi hlasnou recou medzi ludmi a beznym dialogom. V aute je to rozdiel napr. medzi 50kmh a 120kmh.
Rozdiel medzi 0dB a 9dB je taky, ze 0 nepocujete nic a 9dB pocujete na zhruba do 2metrov max. od zdroja, napr. slaby tikot hodiniek.
Hluk 70dB a 61dB rozhodne budete pocut v meste v noci aj na 100m.
T.j. stupnica nie je linearna; rozdiel 9dB je vzdy od aktualnej referecnej hodnoty a neda sa porovnat s nesuvisiacou referenciou.
Teda hluk pneu minus sum listia nikdy nie je 9dB.
Rozdiel medzi 0dB a 9dB je taky, ze 0 nepocujete nic a 9dB pocujete na zhruba do 2metrov max. od zdroja, napr. slaby tikot hodiniek.
Hluk 70dB a 61dB rozhodne budete pocut v meste v noci aj na 100m.
T.j. stupnica nie je linearna; rozdiel 9dB je vzdy od aktualnej referecnej hodnoty a neda sa porovnat s nesuvisiacou referenciou.
Teda hluk pneu minus sum listia nikdy nie je 9dB.
Anonym
😄 😄 😄 😄
Stejně tady drtivá většina lidí mimo firmy jezdí celoročky nebo nejlevnější čínský šlupky, ono přezutí 17" kol v pražském pneuservisu vč. vyvážení je dneska cca 1800 Kč, docela sranda.
To když si dáš 2 ročně, tak za 3 roky sou jen za to přezutí komplet nový gumy 😄 😄 😄
Stejně tady drtivá většina lidí mimo firmy jezdí celoročky nebo nejlevnější čínský šlupky, ono přezutí 17" kol v pražském pneuservisu vč. vyvážení je dneska cca 1800 Kč, docela sranda.
To když si dáš 2 ročně, tak za 3 roky sou jen za to přezutí komplet nový gumy 😄 😄 😄
Mohl by mi tady nějaký odborník vysvětlit jak probíhá ta polymerace v tuhém stavu?
To jako přemluvím PET granulát, aby se z něj stalo PES vlákno, aniž bych ho roztavil a zásadně aditivoval?
PET - PES, holinky - hodinky... "Už dnes se běžně PET používá..." "Pneu obsahuje 400g PES vláken"
No nic. Odborný článek je odborný článek, tak nad tím nemá smysl debatovat...
"Během recyklačního procesu se lahve nejprve třídí, odstraní se uzávěry a nakonec se mechanicky očistí. Po rozkouskování se roztaví a přemění na granulát. Následuje polymerace v pevném stavu a zpracování modifikovaným předením".
A následne za tým píšu😒br /> "„Náš speciálně upravený proces výroby nám umožňuje získat z PET lahví polyesterová vlákna na výrobu pneumatik bez jakéhokoli procesu polymerace monomerů,“ dodává Dr. Derren Huang, vedoucí Oddělení výzkumu a vývoje společnosti OTIZ."
No tak ja neviem... Je to na mňa príliš odborné. 😄