Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Kia EV6 GT se zrychlením supersportu má českou cenu. Připlácí se za pouhé dvě věci

39 komentářů

rohor
tím širším koncem napřed. Za takovou raketu umí vyrobit takový EV každý trouba. Až to budete umět prodávat za 600k tak to bude slušné auto. Tak makejte.
Jirka B.
Mi to tak hrozne neprijde. Dej tip na auto s ICE pohonem za stejnou a nebo nizsi cenu, co ma z nula za sto za 3,4 sek a maximalku 260.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Výkonné auta elektro umí, ale třeba takové Rio co by mělo 100 koní, tak to je pešek.
traveldrive
Aj to možno vedia, len spraviť zodpovedajúcu cenu nevedia.
ericn
Přesně, v “drahém” autě se cena baterek schová. V levném autě nikoli, stačí se mrknout na Hyundai Konu electric - elektrický základ s miniaturní 39kWh baterií, již od 849tis Kč :no:
traveldrive
Aj cena bateriek sa schová, nenažranosť obchodníkov sa neschová.
Avatar - Anonym
Anonym
Maximálku 260 má kde co a to zrychlení fakt hodně využiješ 😄
Za cca 4,5 s to dělá Charger 6,4 a maximálku má 275 😄
https😐/www.sauto.cz/…harger/178599666

Nebo Camaro https😐/www.sauto.cz/…camar👋176220141
Avatar - iudex
iudex
Keď už teda porovnávaš, tak stovka za 3,4s a 4,5s je rozdiel svetov. To je asi ako rozdiel medzi Caymanom S a 911 GT3. Úplne iná liga.
Avatar - Anonym
Anonym
A k čemu to budu potřebovat?

Kde to využiju? Na dálnici?

Nebo rozmácenejch okreskách a cestách mezi vesnicema?

Tam si halvně užiješ těch 2,5 váhy, na tom budeš dělat podvozek každech 35 tis km 😄 😄 😄
Avatar - skejpa
skejpa
Ty to nevyužiješ nikde 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Tak tak, ostatní to využívaj mohutně, ráno když vyjedu od baráku se studeným motorem mě na rovince předjedou (to umí každej imbecil) anebo sou mi za kufrem a jak přijde první zatáčka sem jim za kufrem já nebo sem 300 metrů před nima.

A stačí mi na to 25 let starej Jaguar, co váží o 800 kg méně jak baterková herka a je asi přesně o 10 metrů nižší (oproti modním SUV vč těch se spalováky) , takže to sedí 374x líp 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Vono na projíždění zatáček je nejlepší věc 3 tunový auto vysoký jak stodola, to je obecně známý fakt 😄 :-) :-) :-) To sedí lepší jak F1 vid
A hlavně že to má 145 asistentů :-) :-)
nejlepší auto na vymentání okresek - Iveco Daily se zvýšenou střechou, to bere zatáčky 150 s noblesou :-) :-) :-)
TADY je zase dneska PRavá DEmokratická Legrace :-)
Chapman by zíral chudák :-)
Arese
😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - iudex
iudex
Zjavne Ty nikde. Ale o tom nebola debata, poukazoval som na to, že pre teba je 3,4s na sto to isté čo 4,5s na sto. Nie je, je to vesmírny rozdiel, tak 100 - 200 kW výkonu naviac.
Avatar - Anonym
Anonym
Jinak za 3,4-3,8 s to dělá Hellcat (dle užitých pneu) takže na to nepotřebuju EV 😄
Camaro ZL1 to dá za 3,6 taky.

6,4 ScatPack to má za 4,5
Camaro SS 6,2 V8 za 4,4s

Mustangy, Challengery, CTS-V nebo CT5-V a CT6-V atd si klidněj dohledej sám.

A můžeš si dohledat i cenovky, jak moc je to dražší.
Avatar - iudex
iudex
A samozrejme kecáš aj ohľadom tej hmotnosti. EV6 začína od 1800 kg (125 kW verzia so základnou výbavou) do 2105 kg (239 kW verzia 4WD s top výbavou). Verzia GT nemá ofiko údaj, nižšie ale kolega píše o 2185 kg. Takže kde vidíš 2,5 tony?!!
Avatar - Anonym
Anonym
To už je šumák, je to těžší jak V8 Charger a atakuje to váhové hodnoty mého 40 let starého Rollse, kde je všechno předimenzované a železa podvozku sou tlustá 5-7 cm a v interiéru je 10-15 kg dřeva a všude kůže, kdežto tyhle jebky tam maj lehký plasty 😄 😄 😄
A který váží 2205 Kg prázdný se sedmilitrovým V8 😄

Udělat ten rolls stejně jako tehdá a narvat do něj baterky, má dneska podle nich 3,3 tuny 😄 😄 😄 😄
Avatar - speedfred
speedfred
To by už šlo. Dynamika "dostačujúca" 😒] nabíjanie rýchle a hlavne až na zadné partie to vypadá fakt pekne. Cena v kontexte doby tak isto slušná na to čo predvádza.
Kórejci fakt do toho šlapú a nielen s EV ale aj taká ponuka vymierajúcich HH je dobrá.
rohor
Už trošku dotáhli Teslu v parametrech, ale zase jim trošku přestřelila cenovka.
DonVito
Dynamicky A cenove tomu muze konkurovat asi jen Tesla.

A pak az mnohem drazsi auta.
Bez ohledu na to, zda spalovaky nebo EV.

Nebo? Jaky jiny auto, co zrychli pod 4s na sto je levnejsi?

Jen abych uvedl nektere zdejsi (mis)informace o prestrelene cene na pravou miru. Srovnatelna TM3 stoji... srovnatelne.
traveldrive
Dynamika OK, možno až zbytočne dobrá na také auto. Resp. možno až zbytočne rýchle auto. Má to síce riadny záprah koní, ale s váhou skoro 2200 kg to HH rozhodne nie je. Chcelo by to zhodiť aspoň pol tony nadváhy.
Avatar - iudex
iudex
Ber to ako demonštráciu schopností Kórejcov. Reálne bude stačiť ten 165 kW motor. Ja som testoval úplný základ 125 kW a popravde som bol prekvapený, ako dobre to ide, do 160 to zrýchľovalo úplne s ľahkosťou. A tá hmotnosť tam moc cítiť nebola (je ale pravda, že základ s jedným elektromotorom a jednou hnanou nápravou je o dosť ľahší ako GT).
traveldrive
Hej, presne tak to asi treba brať. Len už by to namiesto demonštrácie schopnosti chcelo aj niečo dostupnejšie pre bežných ľudí.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, ak najslabšie EV6 stojí 50000 eur, to je sila.
Ale možno to bude tak, ako hovorí môj kamarát: Veci nie sú drahé, to len my málo zarábame. 😒]
Avatar - skejpa
skejpa
Nejslabší EV6 se 77kwh baterkou stojí 40000 EUR. S menší baterkou ještě míň.
Avatar - iudex
iudex
Nemáš pravdu, u nás stojí EV6 od 50t eur (ak to chceš presne tak 49990 eur). A to je len s 58 kWh baterkou. Takže neviem, kde si si vysnil 40t so 77 kW baterkou. 8-s
file😐//C😐Users/Admin/Downloads/Kia_Cennik_EV6_MY23_4Q2022.pdf
Avatar - skejpa
skejpa
Sorry ja mluvil o cene bez dane 😊
Vzhledem k tomu, ze jsem jednu na firme objednaval a stala v lepsi vybave se silnejsim motorem a vetsi baterkou 44000eur bez DPH.
Ta zakladni stoji 1,25m , dávají 10% slevu, prepocteno na eura mi to vychazi na cca 45000eur i s DPH.
Avatar - iudex
iudex
Tak bez DPH sme samozrejme inde. Inak 10% zľava je v dnešnej dobe celkom slušná, ja keď som sa pýtal, tak o zľave nechceli hovoriť, vraj novinka a veľký dopyt atď.
Avatar - iudex
iudex
A u vás je VE6 ešte drahšia, ako u nás, základ 1325980 Kč, to je aktuálnym kurzom 54t eur. Fakt neviem, kde si splašil tých 40t.
https😐/www.kia.com/…st/EV6-cenik.pdf
traveldrive
Sakra, človeče, ty musíš byť u toho palcovača veľmi zle zapísaný... 😒]
Alebo Teba trestajú dvaja? 😲 😁 😁 😁
Avatar - iudex
iudex
To závidíš, čo? Ty máš len 5 dislikov a ja až 13. 😒]
Zjavne mi algoritmus pridelil mínus 13ku a tak mám pri každom príspevku stabilne minimálne 13 dislikov, bez ohľadu na obsah.
Arese
Ne, to by vůbec nešlo. 😒] :no: :no: :no:
Avatar - speedfred
speedfred
No vidíš aký sme rôznorodý, u teba by nešlo toto a u mňa zase Karoq ani náhodou.
Freddka
Otec je cely zivot zapaleny do automobilismu.
Predal mi par zasadnich znalosti. Napr😒br />
“Podvozek musi byt vzdy rychlejsi nez motor.”

Tento vuz podminky bohuzel nesplnuje.

Jinak nejsem v zasade proti takto vykonnym 2,5t autum. Ale v tomto pripade je podvozek poddimenzovany, dobre tlumice a trocha kinematiky bohuzel podle recenzi nestacila. Brzdy jsou pry take nedostatecne.
Je to trochu skoda, kdyz uz si dali tu praci, meli to dotahnout cele. Ale chapu, ze pak uz by se jim to prestavalo rentovat. Jinak EV6 je fajn, jen ne v teto verzi.
Avatar - Anonym
Anonym
2,5 t dřív mívaly jen uberclass limuzíny typu Mercedes, Rolls, Bentley atd

Dneska to má každá druhá plečka na baterky, v zatáčkách s tím lidi jezdí jak s Liazkou 😄 😄 😄
kesumb
nemely, mamut v12 mel tusim 2,2t
Avatar - Anonym
Anonym
Rolls taky bez posádky a zavazadel, ale nebude si tu hrát na 100 kg. Stačilo do toho posadit 3 lidi a trošku bagáže a hned si byl na těch 2,5 tuny.
traveldrive
V článku som to nenašiel, ale na EV6 GT inak píšu 2185 kg s max. výbavou.
sir
Tak to ma Mustang Mach E celkem problem.....Kia má vyšší výkon (menší kroutak), vyšší rychlost o hodně..zrychleni 0-100 taky o dost lepší.....rychlost nabíjení na špici.....a Kia je o raketu levnejsi.

Jedine co ma Mustang lepsi je vyšší kapacita baterie a tím o něco delší dojezd. Snad jestli je o kousek vetsi....
Arese
Elektrozkrat jako elektrozkrat. 😒] :no: