Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI (147 kW) DSG 4Motion – Pohodová elegance

159 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Hlavně velmi důvěryhodně působí fotogalerie, kde jsou fotky několika kusů, interiér jen z promofotek.... 😁 Taky se nabízí otázka, jestli s tím autem fakt redakce jezdila.. ve videu je navíc Standa s červeným kousekm, fotogalerii vévodí stříbrná
Avatar - Ozzman
Ozzman
Viděl si někdy Arteon v normální výbavě? Je to spíš nic, než moc 😊 To Passat neurazí ani na plechu, tedy mne 😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, proti gustu....
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já nevím, proč si tedy koupit Alfu s hnusnější karoserií a menším kufrem, než sedan? To se asi budeš muset zeptat kupců 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ta motorizace 140kw TSI je ideál, když se podívám na ceny, je to tak. Osobně mi v takových autech už diesel takového výkonu nedává smysl, kdy moderní turbomotor umí nabídnout spotřebu velmi slušnou. Něco jiného je, když nemáš na výběr, což u hodně aut konkurence tak je.. buď nějaká 1,5-1,6 turbo a nebo dvoulitrový diesel, tam je to pak už na vážkách, ale když VW má 2.0TSI a používá ho.

Reálně se diesel hodí akorát na dlouhé trasy vyšší rychlostí, protože tam třeba bude už trochu výrazněji úsporný, ale realita dnešní Evropy s provozem, rozkopanou infrastrukturou a radary na každém rohu tě donutí ploužit se stejně průměrně stovkou a to jsi rád, že to máš... a v takovém režimu to TSI nebude o moc užranější, navíc v takovém autě s 4x4 a automatem disel s 200k za 5 prostě nepojede ( a nebo možná i pojede tou 80tkou nekde v koloně, ale to TSI pak pojede za 6 😁 ). Ještě smysl by to někomu dávalo někde u podladěného TDI v Golfu variant s manualem a FWD, ten se na to možná dostane...

A to říkám jako člověk, který sám má auto D segmentu v naftě a stejném typu pohonu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kamarád ji chvíli měl služební kdysi a to byla opravdu tragédie 😁 hlavně oproti tehdejší jedničkové Ofci A.K.A stěhováku ledniček a praček na chatu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tipuju 156 SW 😁 Ta byla zoufale malá, co si pamatuji.
Avatar - Ozzman
Ozzman
S tím by se i dalo souhlasit, nicméně je tu pořád Passat Variant 😁 Stejné auto, podle mne elegantnější v této kategorii kombíků
Avatar - Ozzman
Ozzman
V kombíku nesouhlasím 😊 Ale to je věc názoru...
Avatar - Ozzman
Ozzman
A jako bonus dostaneš kufr, který má svažitou střechu, takže nad roletku toho moc nedáš, nemá to ližiny na střeše na zahrádku... no nevím, jedině snad by mohl mít pevnější karoserii, než liftback, který ve výsledku nemá o moc horší ten kufr a je asi 10x elegantnější http😐/www.auto-horejsek.cz/…rteon-r-2020.jpg

p.s. při pohledu do fotogalerie je parádní, jak se vůbec nepářou s tím udělat vlastní fotky, na videu je Standa s červeným, ve fotogalerii je stříbrný a červený + další promofotky, fotky interiéru jen z webu, žádné foto kufru, zadních sedaček 😁 .. jaké pak auto testovali ?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zajímalo by mne, v čem mimo karosérie je rozdíl, Arteon mne nikdy moc nebral, jako liftbacku jsem přišel na chuť a je to zajímavá alternativa k sedanu, ale tenhle shooting brake se mi nelíbí. Zajímalo by mne ale v čem je lepší X horší, než Passat kombi ? Passat je nuda... ale dle mých zkušeností mimo image dělá vše stejně či lépe 😊

Jinak za ty peníze bych oželel nějaký příplatek výbavy a jednoznačně bych se vykašlal na TDI a vzal 2.0TSI, protože je to poslední mainstreamové auto, které nabízí podobný motor v takovém "normálním" autě a v benzínu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Uznávám, mne se Cklasse líbí, ale nikdy jsem ho nezkoušel.... jen jeho předchudce 190tku 😁 kdysi dávno..
Avatar - Ozzman
Ozzman
To nevím, kombík jsem jezdil párkrát 2 po FL, ale s chutí ho odmítám a beru si už radši Oktávku 3.

Ale je fakt, že dnešní D segment už není co býval, já do svého Mondea taky nenaložim tolik, co do staryho Megana Grandtour, co má hranaty pravidelny kufr i nad roletkou... true story 😒
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to Cčko, je to C segment 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ahoj Stando, díky za osvětlení, já totiž marně hledal fotku kufru, abych mohl nadávat, že se tam nic nevejde a ona není ! 😁


Jo, já se ukážu 😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
Výjmečně se shodneme 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže ten dálniční kalup už přestává být reálný, všude samá rekonstrukce, radary, kolony
Avatar - Ozzman
Ozzman
A potvrzuje to, co říkám 😊 Litr, litr a pul navrch, chleba se bude lámat při pile či někde u dálničního průletu nad povolenou rychlostí, což je prostě z mého pohledu rok od roku méně reálné provozovat 😊

Já sem to už tady psal, otočil jsem teď dovolenou, IT, samozřejmě Alpy, Brenner a tak... s rakví a rodinou a za 6,7, pruměrně jsem jel jen kilo, nebylo kdy a kde jet moc víc... Průměr dlouhodobý mám 7,3 :-! Ale to už jsme tu taky probírali mockrát, těžší auto, 4x4... a stejných 400 NM :-! :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sice nejsem koncernista, ale na Passatu se shodnem 😁 To je prostě dobré auto 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Něco podobného u našeho leonu s 1.5tsi. Říká krásnou spotřebu 5,6. Podle tankování je to 6,5.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tohle je C segment? Od kdy?
Nebo golf už je B segment? 😒]
Avatar - fOE
fOE
Arteon je fajn passat, pokud je za cenu passatu, jinak ruce pryc. Ja do toho sedal s otevrenou mysli, nakonec se mi vizualne hodne libi, ale bylo to jedno velke sklamani. Na premii si to jen hraje a to hlavne cenovkou, jinak je to cistej mainstream co je ale cenou na dohled pekne vybavenemu D segmentu z premie, nebo ne uplne hole vyssi stredni. Kdyz clovek veme v potaz propad hodnoty, porizovacku a slevy pak arteon (alespon v Nemecku) nevychazel vubec dobre a kolikrat draz nez A6 nebo 5er. To pak koupi vazne jenom blazen.
PS: v tomhle jsem s Ozzmanem, tenhle kombik vubec za hezky nepovazuju a poctivej passat v kobiku, ikdyz krabicoidni, pusobi lip.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nebreč. Kdo chce, hledá řešení, kdo nechce, hledá výmluvy. Většina z nás pojede přes celou Prahu, a co má být? Jo já zapomněl, vy v provozu neumíte jezdit. 😒] 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
A máte tam 1.5tsi 96kw?
Mne by to docela zajímalo, jestli je to konkrétním kusem nebo obecně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne to taky překvapilo, že je to až tolik. U O2 nebo Yetiny to bylo cca 0.5l, ale to zase je už víc než 10 let, dřív to zas tak přesně nebylo asi nikde.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jezdí s tím ségra, takže já jsem z obliga. Jen jsem byl u toho tankování, ona je spokojená se spotřebou, ale nemuseli by být tak mimo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A proč bych jezdil za 7.5? To je v dnešním provozu nereálné. Možná nějak úmyslně jezdit nesmyslné brzda plyn.
Adblue máš zdarma?
Avatar - Emel
Emel
To se mi po pravdě úplně nezdá. Tahle verze 2.0TSI (162kW, kombinace přímého a nepřímého vstřiku, ještě bez GPF) nebyla tak úsporná, jako ta 140kW verze. Měl jsem ten motor v Octavii s manuálem... a nikdy se na nádrž nedostal pod 7. Ne že by to nešlo, kdyby to fakt byla jen defenzivní jízda mimo dálnice tak samozřejmě jo... no, ale Superb je větší / těžší... spotřebu "mezi 6 a 7" nevěřím.
Igor Helesic
"apetit se ustálil na 6,2"? Nebo to spíš ukázal palubní počítač? Viděl jsem test kdy PP u stejné motorizace a 4motion ukazoval průměr myslím 5,5 a po dotakování to vyšlo na 6,7.

Článek je víc než kdy jindy PR článek místo testu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Samozrejme to chce tsi.... ale ako auto .... dokonaly kusok :yes:
Igor Helesic
R-line sedačky určitě nejsou ventilované :no:
quasimoto
Mam najazdene dost na Passate aj na Arteone a Arteon po facelifte posobi v interieri hodnotnejsie, ale najma jazda je naladenim naozaj lepsia ako u Passatu.

A to ako komfortom tak prekvapivo zaroven aj obratnostou a lahkostou ovladania pri rychlejsej jazde.
Passat je oproti nemu tvrdsi.

Za mna bola velmi prijemna kombinacia Arteon 2.0 TSI 190k, skoda ze sa nerobi aj 4Motion. Ale kto nepotrebuje 4x4, tak to TSI je v Arteone super prejavom, dynamicky aj spotrebou a za velmi rozumnu cenu.

Inak v SR je rozdiel ceny Arteon a Passat uplne minimalny, snad 1000 € (kedysi bol Arteon o 5-6000 € drahsi)
Mig_35
nejlevnější nová A6 45 TDI
https😐/suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
74 tisíc EURo
ve kterém vesmíru je Aerton dražší než A6? a ty bláboly o leasingovkách... to jakože moje desetikoruna má cenu dvacetikoruny, protože jsem si ji půjčil u lichváře?
PS ženská co nám uklízela jela na černo a kašlala na pokuty a upominky a penále. Ve finále dlužila 1,5M. Takže vlastně může říkat, že jedna jízda šalinou stojí 1,5 mega 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mrzí mně, že zase děláte akci jen pro pražáky a pro čecháčky a na Moravu zvysoka kaslete... 😢
Jasně, dá se do Sosnové dojet i od nás, ale drbat se tam po D1 a pak přes celou Prahu fakt nehodlám.
Takže bohužel. Z druhé strany chápu, že naším směrem je asi jen polygon Mýto a brněnský okruh.
Mig_35
když tu byl test M340d
https😐/www.auto.cz/…c-si-prat-137416
cena testované sestavy byla
2 327 149 Kč
naložené novinářské auto, srovnávejme s jiným naloženým novinářským autem 😉
tady se podívej na reálné ceny
https😐/www.sauto.cz/…n-shooting-brake?…
Avatar - Romana  Horká
Romana Horká
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No ale TDI Evo je prý fakt úsporné. Takže se 4x4 na cesty po Německu a do Alp proč ne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. Arteon je model, který potřebuje výbavu a motor, aby byl přitažlivý. Ale to neberu jako vadu. Platí to v podstatě pro všechny auta co chtějí hrát na styl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nesouhlasím. Pořád to bylo, je a bude o tom, že diesel bude úsporný i když začneš topit pod kotlem. Benzín určitě dnes dokáže jet za relativně málo, ale jak začneš mít těžkou nohu tak tě sežere.
Takže naopak pro dálniční letce a pro ty co chtějí na cestách v kalupu natočit desítky tisíc kilometrů, prostě nic lepšího než diesel neexistuje.
Mig_35
Je o milion procent hezčí.
rohor
- ať už se jim říkalo jakkoli - ani vzdáleně za elegantní, musel jsem pod tlakem dnešní pošahané doby přehodnotit názor. Ano, je to jedno z mála pohledných aut dnes.
Mig_35
blablablablablablabla
blablablablablablabla
blablablablablablabla
a nic víc
viděl jsem bylo znám osobně
na FB mi vyskakují nabídky na operák pořád

edit: jestli má někdo dojem, že když vrcholný Aerton stojí tolik co základní A6, tak z toho vyplývá, že Aerton je stejně drahý jako A6, měl by se vrátit do pomocné školy, kterou nedochodil... je to stejná logika jako když někdo postuje lehounce ojeté M340d a tvrdí, že to je levnější než Aerton... není... :no:
adamzprahy
Jen abych to upřesnil, Audi zdražilo taky, já nejsem ten kdo tu psal o A6. Na Audi jsem míval nabídky 3 - 5 let zpátky, to bylo výhodné, pak zdražilo a Audi šlo mimo mě. Mám zkušenost BMW a Mercedes, který i v dnešní době umí slušné nabídky. I tam se samozřejmě musíš trochu snažit, ale myslim si že jezdit 5er místo Arteona za stejnou (nebo velmi blízkou) měsíční částku za to stojí, nemluvě o 3er pokud někdo neřeší prostor ale chce mít něco víc než Passat (ve smyslu image/kvalita). Takové lidi já znám osobně. Před třemi lety byl ten Arteon na operák levnější než 3er, dneska už není.

Jinak operák jsem snad kromě jedné výjimky nikdy neřešil přes tyhle veřejné nabídky.
adamzprahy
Ty očividně nechápeš jak firmy nakupují auta, o čem je operativní leasing a proč ho firmy volí jako řešení. Pak bys pochopil, proč se ti tu několik lidí snaží vysvětlit, že v tomto světě může být ceníkově levnější auto dražší na provoz. Za mě je to případ právě Arteonu, viz co jsem psal výše.
adamzprahy
Těch nabídek jsem viděl/měl víc, je to trend od faceliftu někdy před dvěma lety.

Jinak operativní leasing je o propadu hodnoty a o tom je řeč. Ceníkově na nákup stál Arteon od začátku nesmysl, ale v prvních letech se na něj dávali slevy, popř. si leasingovky věřili, že to prodají ve vyšší cenové hladině v jaké se Arteon prezentoval. Takže byl boom kdy to každý v ČR měl na operák za minimální příplatek vůči Passatu. Jenže realita je, že je to jen stylovější a větší Passat a nikdo za to nechce připlácet, takže jak VW přestal dávat slevy a leasingovky za to chtěli splátky odpovídající ceníkové pořizovačce (= velké ztrátě hodnoty), tak je výsledkem že máš Arteon na operák za cenu, za kterou si dokážeš sehnat opravdovou prémii.
Avatar - Mikesus
Mikesus
jak víš, že nechtěli? Ty ses někoho ptal?
Navíc uprostřed ČR je Praha ne? No respektive uprostřed je středočeský kraj. Takže jsme vlastně uprostřed, jen trochu na sever.
Takže jedinej, kdo by si mohl stěžovat, jsou z jihu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
je to zajímavé, ale k reálu to moc neřekne, kéž by to tak skutečně jezdilo dlouhodobě. Ne všude je rovina atd. navíc nevíme, jestli jel po rovině, nebo z kopce.
Nějak jsem na spritmonitoru nenašel nikoho, kdo by měl průměr pod 3 litry.
Těch pár vteřin, to pojedu na tempomat i ve 130 za 0l/100km, ale fakt to za tolik nejede. 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
ty máš míň než 20tis km ročně?
A to jsi fakt neuvažoval o benzinu?
Avatar - Emel
Emel
Jistě, a je potřeba si říct, co to znamená "dražší".
Můžeš porovnávat čistě ceníkovou cenu... můžeš porovnávat měsíční splátku operáku. Co typické kupce (firmy) opravdu zajímá je nějaká forma TCO, což má blízko tomu operáku.
Já nemluvil o Arteonu, naše zkušenost z Německa je taková, že Audi a VW jsou na operák levnější, než relevantní konkurence (třeba BMW a Ford). Nalož s tím jak chceš 😄
admin badge
Stanislav Kolman
Zdravím,

při udávání spotřeby vycházíme vždy z toho, co ukazuje palubní počítač. Při tom vašem rozdílu to byl také Arteon SB, nebo jaký model? Pokud je tam opravdu takový rozdíl, je to minimálně hodně zvláštní a stálo by to za prozkoumání.

Mohu se zeptat, co konkrétně vám po mém týdenním soužití s autem v testu chybí? Konstruktivně. Ať vím pro příště. 😄

Díky,
Standa
Avatar - Mokrous
Mokrous
Je pravda, že za současné situace je návratnost delší, než 100.000km.
Opět ale záleží na modelu auta a na stylu ježdění.
Já jezdil skoro 10 let turbobenzíny a prostě jsem chtěl zkusit zase jednou moderní naftu.
Mě ten motor vyhovuje. Hlučný nijak moc není, že bych tím trpěl. Aspoň nemám tendenci vystupovat z běžícího auta, nebo ho 2x startovat jako u TSI 😁 😁 😁

Až opadne hysterie s tím, čím v zimě topit, tak nafta zase padne dolů. Aspoň si to myslím.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já toho už viděl...
Současný stav je extrém a lítá to jak u blbejch na půdě...

Mě zajímá stejně jen VERVA a nebo MaxxMotion. Na nic jinýho se u nás doma nejezdí už cca 10 let.
Nafta byla vždy levnější a dokonce i během konfliktu se to asi 2x otočilo a Verva 100 byla dražší, než diesel a za chvíli zase naopak.

Až opadne hysterie s tím, čím v zimě topit, tak nafta zase padne dolů.
A časem budu jezdit na obnovitelný HVO.
Mig_35
Prvotní tvrzení bylo o tom, že je Aerton dražší než A6 a pětka (smajlík s hlavou v dlaních). Operáky a leasingy a další jemné nuance života na dluh ponechejme prosím stranou. A6 i 5ka jsou výrazně dražší automobily. Tečka.
Mig_35
A v cílové skupině Aerton stojí víc než A6 a BMW třídy 5 :yes:
A jestli mi odpovíš, ze to jsi nepsal, musím se zeptat, proč tady zas-iras diskusi, něčím co s tím vůbec nesouvisí?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo máš pravdu. 130 kmh je v autě fakt nuda
Avatar - Mokrous
Mokrous
Neboj, nepraskne. :-!

Jo, tak současná 330i v sedanu je solidně úsporná, zvažoval jsem ji v Touringu. Te ale baští o chlup víc, takže už se blíží 8/100.

Ale díky za upřesnění, že 150 je 140 a 7 je 7,5/100. Tomu se už věřit dá.

https😐/www.youtube.com/watch?…

A podívej co umí Passat TDI EVO ve 140km/h. 4,7/100 :-!
Avatar - Mokrous
Mokrous
Takhle úsporně jezdit opravdu neumím.
Já i v Golfu 1.4TSI jezdil dlouhodobě za 6,6.

Ale jen pro doplnění. 4,6 vs 5,8 = 26% rozdíl ve spotřebě a něco okolo 13% v penězích za současné situace. Před pár dny byl rozdíl 20%, před tím 30% a zítra??? Nikdo neví.
Mě zajímá stejně jen VERVA a nebo MaxxMotion. Na nic jinýho se u nás doma nejezdí už cca 10 let.
Nafta byla vždy levnější a dokonce i během konfliktu se to asi 2x otočilo a Verva 100 byla dražší, než diesel a za chvíli zase naopak.

Až opadne hysterie s tím, čím v zimě topit, tak nafta zase padne dolů.
A časem budu jezdit na obnovitelný HVO.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Neřeším tebe s hybridem, Ty s tím umíš jet za míň.
Ale Když srovnám Passat vs Passat 2.0TDI vs 2.0TSI a tempa, kterými jezdím, tak jsem přesvědčen, že ten rozdíl tam bude.
Sledoval jsem různá videa, kde testují "okamžité" odběry při určitých tempech na rovině na tempomat a ten benzín prostě baštil v průměru o 30% víc.

Adblue? Co to je? 😁

To je takový to, co o tom nevím cca 20.000km, který nenajedu ani za rok?
Naposledy to stálo něco přes 200,- Kč. To je poněkud pod moji rozlišovací schopnost. EVO s Twin dosingem baští míň chcanek, než starší verze a silnější EVO ho baští míň, než to slabší, protože žere víc nafty. A čím víc na to šlapu, tím míň si to vezme, protože bohatá směs dělá míň NOxů.
Avatar - fOE
fOE
Migu, jako vzdycky klickujes hlavne ty. Moc dobre vis, ze 90% techhle aut jde na firmy a leasingy a nikdo si celkove naklady nespocte lip, nez prave tyhle subjekty a tam, berouc v potaz prvni posledni, vychazi arteon draz nez A6 nebo 5er, minimalne v Nemecku. To je holy fakt.
Vedle toho je to tvoje googleni nejlevnejsiho kusu na mobile.de jak z prvni pomocne ekonomicke... sorry jako.

PS: Byly casy kdy se na arteon davala sleva 37% a ve stejne vybave vysel lip nez passat, to bylo ale tak 3r zpet a dnes holt 90% "kupcu" vyjde lip premiova vyssi stredni nez wannabe premie od fauve.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Na nádrž najedu přes 1000 km, takže to bych fakt skončil někde na Jadranu nebo u Baltu 😒]
Celou cestu co to šlo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele, zrovna teď jsem potřeboval protáhnout auto, tak jsem to mydlil 180. Samozřejmě v Německu, ne u nás 😁 Výsledná spotřeba byla stejně 6,2 nafty. Takže tak.
Avatar - Mokrous
Mokrous
I když vezmu benzín za 45 a naftu za 50, tak když nafta jede za 5,5 a benzín za 7,5, tak pořád šetřím cca 20%. A jakmile se karta otočí a nafta padne tam kam patří, tak to bude ještě víc.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Fakt je. Minule Alpy + dálnice cca 1.300km a 4,9/100 B8Var. ale ne 4x4.

Ani na prasáka, ani řidič slečny Daisy.

Nedávno Alpy + Makarska riviera + Velebit, naloženej a svižně a ve vedru a v Bure a v dešti atd. A celkově 5,3/100 na cca 2600km.

Za mne OK.

https😐/www.youtube.com/watch?…

Jinak tady kluci trápili EVO 110kW a na palubáku 3,3/100 a podle dotankování 3,37/100.
Jak taky někdo psal, že to žere v reálu o 1,2 litru víc...

https😐/www.youtube.com/watch?…

A tohle je vůbec z jinýho vesmíru.
kyklop
Celkom zásadný rozdiel, na taký si už dlho nespomínam. Posledné auta sa zmestili väčšinou do 0,2l a to vrátane dávnejších firemných koncernových.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak o tom žádná, že ta dynamika je jinde. A jízdně taky a převodovka taky. Ta spotřeba mne ale šokuje a mám problém jí trošku věřit.
Já jezdím většinu času v režimu sport a dost rychle a předpisy moc neřeším. A mám 5,3-5,4 dlouhodobou.
330Touring mi bohužel vyšel o dost dráž, ochota prodejce nulová, zato arogance ukázková. V autě bylo málo místa, vzadu fakt o dost, v kufru taky a ten já potřebuju. Sedačky, co jsem zkoušel mne taky úplně nenadchly. Neumělo to výhřev skla atd... Přesto uznávám, že svezení v trojce je jinde. Passat je určitě pomalejší, to je jasný. A podvozkově stojí Passat taky za prd, ale na takový to normální svižný dálkový přesouvání se z A do B, běžný praktický využití a převoz nákladu je prostě fajn. A prostě nějak nevěřím, že bych jezdil za 6/100, při mých přeletech 160-180 (samozřejmě vždy jen v Německu 😁 )
TiaS1
1000km umorny nudy, bezcharakternosti a uniformity v naftě. Díky, Raději bych jel 100km v benzinu.
Avatar - Ham.
Ham.
Tady jsou přeměřené benzíny a rozdíly jsou max. 0,2 litru, u Renaultu a Škody je realita o něco lepší než PP, u Kia o něco horší.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Nemyslím, že u dieselu by to bylo jinak, princip měření je u dieselů stejný jako u benalu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Neměl bys odkaz na ten test? Mě se EVO vejde do 0,1L/100km podle dotankování. Já ale jezdím jen dálky a beru vždy plnou a najeté km taky odpovídají i podle GPS a plánovačů z map.
Rozdíl 1,2L/100 u moderního motoru, kde se hlídá každej mg emisí a všechny senzory a jednotky měří opravdu přesně znamená buď lež a nebo fatální závadu!
Věřil bych tak 5,6-5,7L/100.
To samý platí pro rychlosti. Při 130 tacho ukazuje GPS 127-128. Odchylka cca 2%.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tohle je auto, který bude sakra chybět. Za mě vizuál vyhrává Arteon na plné čáře. Z druhé strany praktičnost je ***, takže bych dost možná vzal právě shooting brake. Je to ojedinělá kombinace krásy a víc než přijatelné praktičnosti. Není to o moc horší jak Passat. Ale je to o dost hezčí bez Passat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kolik toho dáš nad roletku Superbu?? Dnes už taky velké houby.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ten měkčí podvozek občas někdo zmiňuje, jiný zase říká, že rozdíl necítí.
Faktem je, že Arteon má větší rozvor i rozchod a nižší těžiště, což samo o sobě dává možnost měkčího naladění bez ztráty ovladatelnosti a stability.
Věřím, že pohodlí bude u ASB lepší, ale bez přímého srovnání to člověk nezjistí.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zrovna R-Paket je podle mne naprostá a totálně předražená zbytečnost, která nenabízí v praxi vůbec nic. Ale vůbec nic.
Mig_35
vždycky když si přečtu takový příspěvek, mám hrozné nutkání se podívat na mobile.de, jestli je to fakt tak strašný?
nejlevnější kombík Aerton s dvoulitrovým benzínem, 44 tisíc EUR
https😐/suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
nejlevnější 520i s podobně výkonným motorem, kombík, 60 tisíc EUR
https😐/suchen.mobile.de/…uge/details.html?…

kde ten Aerton vychází dráž, než A6 nebo 5ka? protože tady v okolí jich vídám jezdit celkem dost a tak si říkám, oni mohli mít pětku ale dali přednost VW? asi ne😊
.Rambousek.
I já a vícekrát. Jak se mi to auto zvenku hodně líbí (po FL a mně víc v kombajnu), tak zevnitř je to Passat a jezdí to jako Passat, což není a nemá být pochvala. Autor sice zmiňuje, že auto i s takovouhle malorážkou pod kapotou hrabe... překvapuje mě, že se mu líbí komfort na 20", protože mně ta kola přišla být vyloženě mimo kontrolu a nad schopnosti podvozku. Který se k tomu při ostřejší jízdě naklání, vzadu uskakuje, potápí při brzdění, no, jako Passat. Ale já obecně nechápu koncept toho auta, jako docela vysoký chlap mám i vepředu dost málo místa nad hlavou, zato vzadu úplně zbytečně místo na nohy, ale celkový posed nepohodlný.
Avatar - fOE
fOE
To jsou silene rozdily, nejak nepamatuju auto kde bych se BC vs. realita nevesel do pul litru, casto do 0,2-0,3l. Rozdil 1L (nebo 20%?!) uz je vazne ulet.
Avatar - hugino
hugino
Ja som sa pomýlil veď vieš piatok. 😄 😄 😄 D segment a samozrejme v turbobenzíne.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Z arteona vyzaruje ta spravna aura... priam premiovo posobi v nejakej ciernej alebo v tej zltozlatej metle.... kdezto passat je stale len bezny passat a navonok docela nudny a nenapadny voz.... asi tolko z mojho laickeho pohladu.... aj ked verim ze aj technicky ci konstrukcne tam nejaky rozdiel bude v nejakych detailoch ( nema nahodou arteon bezramove okna kym passat ma klasicke? ... takze uz tu moze byt dalsi rozdiel ... ) ... ale hlavne ten dizajn arteona je famozny a skutocne hodnotny.... a za mna v tomto smere sejme do smutku aj papierovo premiovu A4ku.... este raz budeme na arteona spominat ako na najpeckovejsi vw v historii uvidis .... arteon :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Navíc jestli si někdo myslí, že stojan měří absolutně přesně, tak je mimo mísu. Povolená odchylka výdejních stojanů je 0,5% (na což se stojany certifikují a tato přesnost je dána tuším nejen českou ale i celoevropskou normou), což při 50 litrové nádrži dělá pus mínus 0,25 litru, jinými slovy v autě může být 50,25 litru stejně jako 49,75 litru při ukazateli na stojanu 50, tedy půl litru v luftě. Takže se klidně může stát, že ani těch 0,1-0,2 litru rozdílu v testu není kecání PP, ale součet kecání PP a stojanu dohromady. A úplně nakonec, největší chyba se možná skrývá v samotné metodě "dotankování". Je celkem známé, že když se nádrž dotankuje až po hrdlo (což by se mimo jiné nemělo dělat, ale tankovat po docvaknutí pistole) tak v nádrži pořád zbývá obrovský bezpečnostní prostor (pro vzduchové bubliny, pro tepelné rozpínání paliva etc.), myslím, že Škodovka společně s Benzinou uváděla, že plná nádrž znamená, že v nádrži je stále 22l volného prostoru,
https😐/www.cmi.cz/…-C%2005_2015.pdf
jinak řečeno když budu s autem natřásat, kymácet a popřípadě si během tankování budu hrát s odvzdušňovacím ventilem nebo jen ponechám jinak dlouhé pauzy při docvakávání až po hrdlo a nechám tak kratší nebo delší čas na vytlačení části toho vzduchu z bezpečnostních prostor, tak do nádrže narvu bez mrknutí oka o 5 litrů víc než uvádí výrobce a také o 5 litrů víc než při minulém dotankování a celý test tak může být takto obrovskou chybou zpochybněný. Jediná cesta je měřit skutečně spotřebované palivo přímo v autě přesnými ocejchovanými přístroji. ADAC se o něco takového kdysi pokusil a výsledkem bylo, že drtivá většina značek ukazuje na PP větší spotřebu než reálně naměřili. několik je zcela přesných a jenom pár modelů podměřuje (viz tabulka, ale nijak dramaticky)a to jak u benzínů, tak u dieselů (je tam i 2.0 TDI v Passatu) a CNG. Kde board computery lžou kudy chodí, jsou všechna měřená EV (ty měřili také viz poslední část tabulky), tam je lhaní o 10-20% jakýmsi industry standardem (největší lhář TM3 téměř o 25😖.
https😐/www.adac.de/…verbrauchswerte/
Lubo
Mal som 2.0 TSI 160 kW v Superbe 2015 a spotreba bola medzi 6 a 7l. Pod 6 okresky s predvídaním v pohode. Brzda premávky som nebol.
traveldrive
Tak hnusnejšia alebo nie, to je vec názoru. Kombík voči sedanu určite praktickejší o niečo je. A ak ma pamäť neklame, v tej dobe bola aj tu skupinka fandov, pre ktorých bolo "sportkombi" príťažlivejšie ako sedan.
traveldrive
Tak vtedy mala Alfa ešte trochu šmrnc a 156, hoci s karosériou kombi, nikdy nebola prezentovaná ako rodinný sťahovák, len ako Alfa s trochu praktickejším (nie väčším) kufrom. Kto si kedy kupoval Alfu primárne kvôli kufru?
ptr078
Tak arteon je hlavne mrtvy, nova gen. Uz nebude. Ja mam skusenost s tdi pred fl a prisli mi jazdne vlastnosti a prejav na dialnici skoro rovnaky s passatom. Kombi passat ma pre mna praktickejsi kufor.
Mig_35
v kombíku se ti líbí víc obyč Passat?
rohor
Můžeme se na to dívat pohledem, že tento "kombík" nepřináší nic moc navíc proti opravdu pohlednému sedanu. Chtěl jsem říct, že dnešní pošahaná doba tanková (SUV) posunuje kombíky mezi ta pohlednější auta.
Muffik
přesně tak, Elegance je má, R-line nee
webpaja
Ani jeden firemní TSI nebo TDI tohle nemá. Ty je tak nenávidíš, že už ti to dělají naschvál asi, ale realita u všech ostatních je jinde 😉 . Viz test níže. 😄
webpaja
Ano vyjma zadního pohonu už nové C moc nepředvádí, cop by mělo být prémiového. Začíná a končí na R4. Zvenku pěkná, zevnitř upatlané peklo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Sice krapet pozdě, ale díky za zajímavé informace. Netušil jsem, že tam je až tak extrémní prostor pro chyby. Mě ty spotřeby na TDI EVO Passatu skutečně sedí dost přesně. Je potřeba to sledovat ale dlouhodobě a ne objet komín a dotankovat.
Mig_35
ten můj odkaz má dokazovat, že auto o půl milionu dražší nestojí míň díky operativnímu leasingu. a to už ale opravdu hodně odbíháme od původního tvrzení, že Aerton stojí tolik co prémie. ani pořizovačkou, ani servisem, ničím.
adamzprahy
Co ten tvůj odkaz má dokazovat? Mají to tam všechno slušně nastřelené, u operáků vždycky platilo že nemůžeš vzít první co najdeš. Když tam dáš víc jak 10 tisíc km ročně, tak jsi dle toho konfigurátoru u Passata i Arteona TDI 147 kw okolo 20k měsíčně..a to nejsou výbavově co koukam ani žádné topky. Já ti jenom říkám, že za to, když se budeš snažit, seženeš 520d nebo E220. Jestli A6 nevim, proto píšu že Audi v malíku nemam.
Mig_35
proč pořád dokola omíláš tu lež? Babiš by se u tebe mohl vyučit...
https😐/barth-operak.cz/…olkswagen/arteon
řeč byla o tom, že A6 a 5ka jsou levnější, než Aerton 😉
adamzprahy
Vezmi si z toho co chceš, řeč byla o tom, že je Arteon momentálně drahý při docela běžném firemním pořizování auta. Já tě přesvědčovat nemusím a samozřejmě je to věc individuální nabídky, kterou si získáš a v čase se mění.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je síla, 80kc/kg při spotřebě 3.5, hmmmm
Avatar - Mokrous
Mokrous
Cena odpovídá hysterii a prasárnám na trhu. Nevím jak dnes, ale před pár dny se to motalo okolo 80,- Kč za kg. A možná to je ještě horší. To je pak hezkej dárek, člověku, kterej smýšlí ekonomicky i ekologicky a jezdí ve 130 koňovým C kombi a místo za 90 halířů jezdí skoro za 3 koruny na km.
Nedávno jsem potkal invalidního známýho a ten mi říkal, že teď radši tankuje benzín do CNG, protože naštěstí ještě koupil verzi s nádrží i na benzín. Ne s bruselským náprstkem, jako mají nové modely.
Fakt cocotská doba toto. Tohle se brzo totálně celý posere.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ten hypermiling beru jako laboratorní ukázku.
Cena CNG vůbec netuším jak je aktuálně a jakej je vývoj.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hele, mě to zase přijde relativně vypovídající. Sice skutečná spotřeba odpovídá spíše tempům okolo 150 km/h, ale znova opakuji, to je dáno rozdílem jízda ustálená (sci-fi) a reálná (brzda plyn). Komu se poštěstí jet někde 80, nebo 90 pořád, aniž by musel brzdit, nebo přidávat?
Tohle dělají ti borci v Německu, jak jezdí v noci po dálnici za kamionem 80 km/h a říkají tomu Hypermiling. Tam OIV TDI EVO dala 2,83/100 !!! S Passatem, nebo Superbem taky dali přes 2.000km na zapečetěnou nádrž. Ale v praxi je to samozřejmě nesmysl.
Samozřejmě donedávna všechny ***o CNG, kde měli tuším 2,4kg/100km no a když stával donedávna 24,- Kč/kg, tak to byla paráda. Kámoš jezdí Leona CNG a Golfa CNG v kombíkách a běžně za 3,5kg/100km. Akorát ty současný ceny, no... 😒
Avatar - Mikesus
Mikesus
proto se snažím z toho měření spotřeby nějak vyčíst reálnou spotřebu v běžném provozu, a marně hledám.
Je jasné, že každý si musí ( nebo aspoň měl ) říct, jaký provoz jezdí převážně a podle toho vybírat auto. A právě jak jsem psal, u dost aut můžeš najít ( i na tom spritmonitoru ) šetřílky, kteří jsou schopni s nějakým motorem se dostat dost pod průměr, ale tady jsem to nenašel. Proto je to spíš taková otázka k zamyšlení, že buď je to absolutně nerelevnantní údaj, spotřeba při ustálené jízdě, nebo tento motor kupují lidi, kteří nemají úplně vhodné použití a nedostávají z toho motoru maximum v reálném provozu. Případně ještě něco, co mne nenapadlo teď momentálně.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hele, já neznám nehybridní auto, který umí jezdit reálně za hodnoty těchto ustálených rychlostí. To je jen ukázka toho, co se děje v kterém režimu.
A už jsem o tom psal několikrát i u svých spotřeb, že hodně záleží na profilu trasy a stylu jízdy.
Že když jedu dálku ustálenými tempy, tak jedu klidně za 4,5/100 a nemusím se plazit. Naopak, když jedu dírama a furt jen samá zákruta, brzda plyn a marněná energie, tak tam vylezu klidně k 7/100 a studený po městě i přes 12/100. To je prostě běžná věc.
A speciálně na tom Spritmonitoru je tolik nesmyslů, až hanba. Lze ho brát jen velmi orientačně.
Je potřeba si otevřít grafy jednotlivých vozů a hned jich můžeš půlku vyškrtnout. Nejde jen o to, že tam je fůra nadšenců, která to zapisuje první 2 nádrže a pak končí a o to, že na jejich Autobahnu jezdí silná TDI krapet svižněji, než jinde a že je tam spousta čtyřkolek na velkých kolech a verzí Alltrack atd. atd., ale hlavně o to, že tam jsou joudové, kteří tam napíšou, že brali 100 litrů, nebo 140 a podobný nesmysly a grafy pak lítají kamsi do řiti. Takže zrovna u EVO 147kW tam není ani 1 relevantní záznam. Předchůdce, kterej žral víc má průměr pod 6,5/100 včetně toho Autobahnu a 4x4 a velkých kol... To samý v benzínu 8,14/100. Ale benzínů je ani ne 1/3 a jezdí víc státovky a města. Prostě to samý auto nafta vs benzín vychází okolo 25-30% rozdílu ve spotřebě. Dle mne je to spíš přes 30%, pokud budou opravdu stejné jízdní podmínky. Pak tam najdeš taky to 110kW EVO a tam se většina uživatelů motá mezi 5 a 5,5/100 a ti mají obří nájezdy a stabilní grafy + pár jedinců, kteří to kazí a nemají nájezdy, zato grafy jim lítají sem a tam. A já vím, že 147 EVO jezdí o 0,5L/100 víc, než ta slabší verze.
A díky tomu, že město jezdím sporadicky, dálnice cca 40% a zbytek lítám po státovkách a okreskách a mám předokolku na 17" a nejezdím pořád brzda plyn, tak se prostě motám dlouhodobě pod těmi 5,5/100 taky.
https😐/www.youtube.com/watch?… Tady máš video s 2.0TSI - stejný auto, stejná partička na stejným místě. A když porovnáš průměrnou odchylku okamžitých spotřeb vs to předchozí video s TDI, tak ti taky vyjde přes 30% rozdíl. A nemůžeš argumentovat, že tenhle dvoulitr v benzínu by teda měl jezdit a jezdí za 4,6/100.

Už si rozumíme?
Mig_35
ne kámo mohl jsi mít naloženou pětku za cenu Aertona, ale to bys nesměl být hloupej 😉
(ironie)
Mig_35
důkaz místo slibů! důkaz místo domněnek! důkaz místo lží 😉
Mig_35
vidíš. a já jsem sem dal příklad Barth leasing, kde A6ka začíná tam, kde končí Aerton R, který ovšem stojí 1,8M. Nic ti nebrání mi ukázat nabídku leasingovek, kde je A6ka levnější, než Aerton. prosím, jsem připraven se ti omluvit :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
O to pochopit, že když to zvladne kolem 100 jet za 3.5 a kolem 2.5, proč to není v běžném provozu vidět v průměru třeba na tom spritmonitoru.
Tam se to pohybuje o 2.5 cca vic. Kdyz vezmeš jiná auta, najdeš tam u pár jedinců, že jsou schopni se dostat dolů, kolem těch hodnot co jsou spotřeby mezi 80 a 100 řekněme, ale tady to u toho motoru není. Tím neříkám, že nevěřím těm spotrebam při ustálené rychlosti, bohužel dnes ustálené rychlost v provozu je vzácnost.
Ja tu reálnou spotrebu beru trochu komplexněji podle sprimonitoru. Nekoukam jen na průměru, ale i na nižší a vyšší spotřeby, což ukazuje klidnější a dynamičtější provoz. A tam u toho passatu to klidnejsi kolem teto spotreby není. Nebo jsem přehlédl?
Avatar - Mokrous
Mokrous
No já bych to naopak rád pochopil, o co ti jde.
Já prostě jen ukazuju to, že některý auta jsou super do města a jiný na štreky. To je celý.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja to nemyslím zle. 😒]
Už to víc rozvádět nebudu radši. Tady si jen nerozumime
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hele to je jak do zdi s tebou. Na YT je x testerů, kteří testují spotřeby při určitých rychlostech na stejném úseku dálnice s různými vozy a motory. Vždy nějakou dobu jedou na tempomat až se to ustálí. Pro potřeby videí to zkracují, abys nemusel hypnotizovat obrazovku 6 hodin v kuse.
Samozřejmě, že to není laboratoř a pokaždé je třeba jiná hustota vzduchu a směr a síla větru, ale nějakou vypovídající hodnotu to tak i tak má. A je prostě evidentní, že TDI EVO umí jezdit fakt za nula nula prd při dálkových jízdách a ustálených tempech. Ve městě vyhraješ, neboj :-!

A nevím proč se fixuješ na 80km/h. Máš tam snad i 100, 120, 140, 160, 180 a plnej.
1001cars dělá podobný videa atd... https😐/www.youtube.com/watch?…
Tady máš tu super Toyotu, která při 140 baští přes 8 litrů, zatímco TDI EVO okolo 5 litrů... Podle toho jak se tester vyspí a jak fouká...
Avatar - Mikesus
Mikesus
No řešení našli. Sosnová.
Kde by to podle tebe mělo být? V zatáčce před Vídní?
A který střed máš na mysli?
Příště by to mohli udělat někde v okolí Chebu, aspoň by sis mohl stěžovat a byla by jistota, že nikdo ubrečenej se tam neobjeví.

https😐/skolnimapy.cz/…ceska-ale-ktery/
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je právě to, ze sice to ukáže 2.5 při 80, ale neviděl jsem nikde žádném průměr, který by se k tomu blížil. Proto dost pochybuju o dané trase, kde to testujou. Jak jsme psal, tech 10 vteřin pojedu za 0 i při 130 a bohužel to nebude mít žádnou vypovídající hodnotu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Asi jsi to nepostřehnul. Takže znovu - ČR jsou Čechy, MORAVA A SLEZKO. Uprostřed fakt není středočeský kraj, ale Vysočina!!!

Jak vim že nechtěli? Přece PODLE TEBE kdo chce hledá řešení!!! Takže kdyby chtěli tak řešení najdou, ne?
michal.zmydloch
Co je pro jednoho výhoda, pto druhého je to naopak...
Avatar - Emel
Emel
Řekněme třeba "co je dražší provozovat"... což je podle mě typická otázka pro cílovou skupinu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Proč by měl mít průměr pod 3 litry? Toto jsou jen ukázky okamžitých odběrů v určitých tempech a na stejném úseku takto porovnávají různá auta a motory.
Normální kombinovaná spotřeba B8Variant 110kW EVO je do 5/100.
Kdo pojede pianko, vejde se pod 4,5 a kdo pilu, tak do 5,5-6/100.
Moje 147kW si pápne o 0,5l víc.
Na tom slabším EVU je zajímavá hlavně spotřeba při plným plynu na Bahnu. Jet 200+ za 14/100 s plynem zaraženým o koberec je docela zajímavá hodnota, ne?

Pod 3/100 se dostala OIV s tímto motorem v hypermiling testu. Je to extrém, ale znova je to neskutečný. Tuším 2,83/100. Odkaz jsem dával o kus níž.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Uvažoval a hoooodně dlouho. A pořád si říkám, jestli jsem ho neměl vzít.
Ale už jsem tady psal, že nejsem typický řidič dnešní doby - 25x tam a zpět po městě a denně 20-50km. Já to nechám stát klidně tejden a pak si střihnu 300, nebo 500km. Jezdím prostě úplně jinak a to byl ten důvod.
Faktem je, že se jezdí čím dál pomaleji a možná by mi ten benzín vyšel na stejno.
michal.zmydloch
Tohle auto mám , ale TSI 206KW benzín 4motion. Hodnotí to tu převážně lidi, co to viděli max projet kolem. Se slušnou výbavou a motorem to auto není levné, ale paradoxně srovnatelné s Passatem. Naštěstí se na něj dá domluvit velmi slušná sleva. Srovnávat ty ceny s prémiovkami je úsměvné. Ve srovnatelné výbavě jdou pořád o dost dražší a to nemluvím o servisu. Passatů potkáš denně hromady na cestě, Arteonů minimum a to ještě končí. Místa je tam dost, kufr velký, ale spíše dlouhý. Na 20kach s DCC je překvapivě pohodlný... netvrdím, že je to nejlepší auto na světě, ale auto je to super. Interiér po FL se za mě povedl. Arteon se v testech taky dost chválí... nedivím se.
Avatar - Radovan Krejčíř
Radovan Krejčíř
jezdím s BMW 740dL 😁rive za 4.8l/100 km
admin badge
Stanislav Kolman
Ahoj,

že vyplňujeme test videem z dřívějška je v našich testech taková klasika. Video je s jedním z prvních zkoušených exemplářů a věci zmíněné v něm platí stále.

Testovali jsme stříbrný kousek z hrstky prvních fotek. Bohužel nám v archivu asi řádil šotek, z nějakého důvodu tam jsou jen jízdní fotografie, klasické kolečko a interiér chybí. Proto jsme doplnili snímky pressovými. Rád bych ukázal prstem na viníka, ať ho můžeme společně zlynčovat, ale nedopátrali jsme. Autem jsem jezdil já, selfíčko nemám, tak snad stačí čestné prohlášení. 😄

Díky a těším se příští víkend,
Standa
Avatar - Emel
Emel
No ale u operáku hraje roli i propad hodnoty. Máme pobočku v Německu a potvrzuju, že audi je mnohem levnější na operák než bmw třeba.
Mig_35
Takže se bavíme o tom, které auto se dá levněji pronajmout. Děkuji za vysvětlení. Na můj vkus je to poměrně specifická disciplína 😉
TiaS1
Pravě, že není. Mě žere min než v tom videu. Po okreskách jsem schopný jezdit mírně nad 5 litru, pokud jedu v Ecu a dle předpisů. Jinak s arteonem nebo s passatem v naftě bych to fakt nesrovnaval. 330i ti vypálí na stovku za 5,5, osobně nejlepší naměřeny čas dokonce 5.2s (xdrive). To jsme výkonově o dost jinde.
Avatar - fOE
fOE
Svuj dotaz nasmeruj na leasingovky, ktere si za na 73tis E nakonfigurovany arteon s 2.0tdi rekli vic nez za 85tis 5er s trilitrem. A6 dtto, ta je s 45tdi vylozene "za hubicku" a ani se nedivim, ze v tom sedi polovina kolegu 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zajímavé že to stejné nesměřuješ i k ACZ. Kdo chce heldat řešení? No ACZ evidentně tedy podle tebe nechtělo najít řešení aby zorganizovali akci uprostřed země kam by v pohodě mohli přijet i Moraváci :-!
Avatar - fOE
fOE
Vidim ze logika je tvou stejne silnou strankou jako ekonomie kdyz na tvrzeni o stavu v DE, ktere ti tu mimochodem potvrdilo vic lidi, odpovis screenshoty kdoviceho z CR. Jsi hlavicka. :yes:

PS: kdoze tu co psal o 3er? Ja jiste ne, ale kdyz uz jsi to nacal, tak mam pro tebe dalsi tvrzeni, ktere nepoberes: 3er je drazsi nez 5er.

https😐/c.tenor.com/…tartrek-trek.gif
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Sup 2 je úplně o něčem jiném než Sup 3. Tam je kufr ještě stále starý dobrý kombajn.
TiaS1
Klid, praskne ti cevka. Psal jsem to na telefonu, mělo to byt 140. A je to 330i. Klidně ti to někdy ukazu😊 nebo se podivej sem: https😐/youtu.be/HPrxOT8k0JE
kyklop
Vyzerá to tak ako si to teraz popísal
kyklop
A ako dlho si mydlil tých 180 z celkovej cesty, alebo vyjazdenia jednej nádrže?
kyklop
V súčasnosti také rozdiely spotreby pri podobnej už nie sú bežné, skôr to je do 1,5l /100km. Zrovna u mňa, kombi nižšej strednej, dlhodobá spotreba 4,6 nafty, rovnaké auto so steroidovaným benzínom a automatom po týždni (zápožička) vrátené s priemerom 5,8. Ako bonus ticho a iná kultúra chodu. Rozdiel pri súčasných cenách 1€/100 km a to už za to fakt nestojí. Áno, rozdiel sa zásadne zväčší keď sa tomu začne prikurovať...
Mig_35
zajímavé info :yes:
Avatar - hugino
hugino
Niekedy okolo roku 1985 som ako malý kluk za socíku prvý krát videl naživo Mercedes 190 na nemeckých značkách v olivovo zelenej farbe, parkoval pár týždňov nedaleko nás vždy keď som išiel zo školy tak som sa naň išiel pozrieť a asi tam vznikla náklonnosť k MB a hovoril som si že keď budem velký tak si raz taký kúpim.V záplave škodoviek a žigulákov to bolo ako zjavenie.Už som velký a na toto som nedosiahol a už ani nedosiahnem.Treba občas snívať.
Mig_35
Benzin už jsem viděl 36-37 bezne, nafta 43-45 bezne.
Avatar - hugino
hugino
Ja som to bral v kontexte ceny za 1,8 m Kč.Je jasné že Arteon v základe bude lacnejší ako C éčko v základe.
adamzprahy
Tak fOE ti psal, že to bylo myšleno na operák. A tam vychází poslední dobou fakt extrémně draho, taky jsem viděl nabídku na Arteon dražší než na odpovídající 5er / 6er. Naopak když Arteon začínal, tak vycházel na operák dost výhodně vůči ceníkové ceně.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kterej 190kW sedan střední třídy v benzinu umí 150 za 7/100???
TiaS1
Co to je topit pod kotlem, v dieselu musíš topit pod kotlem víc, abys zdržel krok s benzinem. Jinak včera cesta Praha- Brno, Brno- Praha, sedan střední třídy, benzin 190kw, 150 tempomat, 7.1l, je to příliš ? Za mě to není nic.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Přesně tak.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Věřím, že s tím 140kW TSI v předokolce bych za tvých 7,3 jezdil taky s prstem v nose. Ale asi bych si musel odpustit ty moje občasný stíhací jízdy 160-180... do dlouhých táhlých a na dálnicích :-!
Občas mám pocit, že je tomu motoru skoro jedno, kolik jedu.
Někdy jedu jako hovado za 5,5 a jindy se vleču a snažím se jet úsporně a je tam taky 5,5 😁 😁 😁
Ono to je samozřejmě daný mnoha faktory. Provoz, protivítr, trefa do regenerace filtru, profil trati atd...
Stejně se ty 2 motory po 100.000km cenově prakticky srovnají a pak už má navrch zase ten dehet. Servisně nedokážu říct, ale nový benzíny už taky nejsou tak nekomplikovaný a nenáročný...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ano, dobré, takže za 3. 😁 😁 😁

Ale žít se s ním dá. A stačilo by málo a byl by perfektní.
Avatar - hugino
hugino
:yes: :yes: :yes: asi to C - éčko ma pomýlilo ale uznaj že vyzerá dobre.
kyklop
Pri súčasných cenách phm, kedy je nafta o viac ako 20 centov na liter drahšia (pravdepodobne to bude ešte horšie, resp. rozdiel sa ešte viac zvýrazní) sa karta obracia a pri bežnej jazde a "bežnej" spotrebe sa finančný rozdiel v cene PHM takmer vynuloval.
Mig_35
Nic ti nebrání mi dokázat, ze v Německu je na splátky Aerton dražší než A6 a 5ka. Sice už je to od původního tvrzení daleko jak měsíc od země, ale sem s tím :yes:
A bláboly typu “videl jsem nabídku” mi fakt nestačí
Nic? já jsem si to myslel. ale aspoň sis pohonil ego, že ty máš tu prémiju a Aertón je šmejd :yes😒br /> kde? no když někdo píše 5er a 3r tak se to snadno zamění. asi moc těžký český slovo na tebe, tak jsi radši vynechal pravopis
kyklop
13 percent v peniazoch za palivo to je, ale k tomu sme zabudli napríklad na obstarávaciu hodnotu a tam sa návratnosť keď je úspora cca 1-1,5€/100km posunula do nenávratna. K tomu si prihoď tie nemerateľné parametre ako hluk v nižších rýchlostiach, kultúra chodu a je vymaľované. Mimochodom, ja som s tými autami jazdil rovnako a ešte mi vyšiel aj rovnaký mix ciest. Pri súčasnom stave už moc s lacnejšou naftou nepočítaj, benzínu máme dosť, skrz nezmyselnú podporu kedy na naftu jazdí všetko a všade, bude nafta dlhú dobu nedostatková...
Mig_35
tys nevychodil ani tu pomocnou evidentně
https😐/imgway.cz/v/d9dW.jpg
https😐/imgway.cz/v/d9dV.jpg
to sorry jako máš od svého slovenského druha, se kterým sdílíte zálibu ve špatné češtině? 😉
ps: nezapomeň napsat, že to platilo v Německu, a bylo to v říjnu 2021 asi tři týdny
PS 2: nejdřív to byla petka, teď už trojka, za chvilku to bude Mini
Mig_35
Už me s tím klickovanim ne/se/rte.

“Kdyz člověk vezme v potaz propad hodnoty, porizovacku a slevy” - není tam ani slovo o operativním leasingu a i kdyby bylo! To se jako cena baráku počítá i s hypotékou? Je jedna leasingovka? Viděl jsem nabídku - tvl to je argument - já srovnávám cenu auta, vy si klidně srovnávejte měsíční splátku :yes:
Avatar - hugino
hugino
Alebo.Pri takejto cene už vyberáš z prémie.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No... Sezení v trojce vzadu teda žádná hitparáda.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Myslím že ten šotek řádí na ACZ úplně všude vč. diskusí. Viz palcování, multinicky, boti, atd.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ti zní skvěle. Někdo umí jezdit fakt úsporně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
R palet je o designu. Takže jsi asi správně pochopil, že nenabízí vůbec nic.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Fakt je, že nemám 4x4, ale když se ploužím v B8 okreskama v rámci hustého provozu a téměř nepředjíždím, ale jedu krapet předvídavě, tak to jezdí opravdu hravě do 5/100. Občas i za 4,5/100. Záleží na délce trasy a profilu. Příliš ostrých zatáček a marněné energie v brzdách = vyšší odběr. Čím rovnější a plynulejší jízda to je, tím to bere míň. Ani moc nezáleží, zda jsou v tom kopce. Ty se zase musí sjet dolů. Ale to je obecná fyzika.
Arteon navíc má lepší aerodynamiku, takže ve vyšší rychlosti to tak prudce neroste.

Častokrát si říkám, že jsem měl vzít buď 110kW a jezdit ještě úsporněji a tišeji a nebo 2.0TSI 140kW a povozit se a ušetřit cca 70 tis. při nákupu. Fakt be mě zajímalo, kolik by mi to žralo. Ale nehroutím se z toho. 147kW jede parádně a za málo a trochu kombinuje výhody obou výše uvedených. Jen to stálo o fous víc. Ale pořád bezmála o 3/4 mega míň, než co tady píšou. A to mám výbavu dost extrémní.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Arteon se mi líbí víc i když už je to dost křiklavé a také nabízí o chlup pohodlnější svezení, díky měkčím pružinám.
Jinak je Passat ve všem lepší a za nižší cenu dostaneš víc muziky.
Nemám rád bezrámová okna, takže Passat 1:0. Dále preferuju klasické sedačky a seřiditelné opěrky hlavy ve 4 směrech. Dále a to především, Passat má klasická tlačítka na volantu, pokud se vyhneš R-Linu a pod. A taky normální tvar volantu bez těch vředů. Velikost kufru a přístup do něj + rovná nakládací hrana - opět Passat.
Vyšší pozice sezení vzadu - opět Passat, atd.
Vím, že toho bylo ještě mnohem víc, co mi na Arteonu vadilo, ale už jsem ty věci dost zapomněl.
Týkalo se to výhledu, A sloupků, chybějícího USB-C na tunelu, nemožnosti sklápění zadních sedaček z kufru, atd atd...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kolik ti ta 2.0 TSI žrala dlouhodobě v kombinaci, případně lehce svižnější jízdou mimo města?
Ten měkčí podvozek občas někdo zmiňuje, jiný zase říká, že rozdíl necítí.
Faktem je, že Arteon má větší rozvor i rozchod a nižší těžiště, což samo o sobě dává možnost měkčího naladění bez ztráty ovladatelnosti a stability.
.Rambousek.
"BYCH" si můžeš opatřit 340xd , kam se mimo všeho ostatního také v pohodě vejdou čtyři dospělí 😄 https😐/www.sauto.cz/…rada-3/176227166
traveldrive
Jojo...
Mig_35
šlo o ten paradox... to je celé😊
ptr078
Tak niekde pisu 380/380, niekde 380/360 ale asi myslel 156
Mig_35
Trošku fádní. Ale souhlas s tím, že tohle je minimálně pokus překonat Alfu s jejím kombíkem, který měl menší kufr, než sedan😊 už nevím, který model to byl😊
webpaja
330ix Touring těch tempomatových 150 pod 7,5 dá, motor jede, ale zábava větší s podvozkem než s pohonnou jednotkou. Kolega ji jezdí a je spokojen.
Avatar - hugino
hugino
... je to najkrajšie mainstreamové auto segmentu C ale tá cena je už šialená takže pri tejto cene "BYCH" som už určite radšej išiel do napr. ...https😐/www.sauto.cz/…ridy-c/176678271
webpaja
Nemůžeš porovnávat cenu novinářského auta a ojetiny.