Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Škoda Kodiaq 2.0 TDI/110 kW DSG 4x4 Sportline – Geniálně normální auto
71 komentářů
simson33
7
text bych spíše než do rubriky "Test" zařadil mezi "Jízdní dojmy". Jestli jsem správně četl, tak prvotním cílem bylo někoho odvézt do Francie...
Alfonz666
hvězdy no nevim. Auto nejede, když chci předjíždět, tak si mám řadit s automatem manualně jo. A i s adaptivnim podvozkem rány a uskakuje... cenu už dneska ani nemá cenu komentovat... jo a ještě je to pekelně hnusný, já bych to viděl realně tak na hvězdy 3.
mimochodem je to stejně hodnocený jako A8 L, předposlední recenze.
mimochodem je to stejně hodnocený jako A8 L, předposlední recenze.
Souhlas. Za mě líná nezajímavá stodola na kolech.
Tak jasně. Ale víš co... když už bych musel mít stodolu (ať už Multivan apod. nebo Kodiaq apod.)... tak si říkám, že by to třeba byla příležitost trošku zklidnit jízdní styl a holt se smířit s plynutím s davem. A pak se mění i priority... asi by člověku stačilo, že se v tom příjemně sedí, příjemně se to ovládá, dobře to svítí a tak. A třeba by člověk z nedostatku jiné zábavy sbíral kytičky za spotřebu 😄 . Tak třeba jednou na stará kolena...
Mne tie reči o stodolách a zmene jazdného štýlu už prídu vyslovene ako klišé. Sám už dosť dlho jazdím veľkým a ťažkým MPV a div sa svete nie som ani brzdou premávky, skôr naopak a to aj vtedy keď netlačím na pílu a idem svižne defenzívne. Jasne na zakrutenej úzkej okreske nemám nárok ale všade inde som v pohode, s dostatkom priestoru, komfortu a vyhovujúcim sedením bez nutnosti ergo sedadiel či adapt. tlmičov.
Tak to primárně záleží na tom, jak kdo jezdí dneska, žejo. Pokud jezdíš svižně defenzivně, moc nepředjíždíš, ale ani nikoho nebrzdíš... tak to by pro mě byla změna jízdního stylu.
Ergo sedačky, matrixled světla, adaptivní podvozek - to samozřejmě nejsou nutnosti. Na druhou stranu jsou to ty extras, za které bych si případně připlatil... když se bavíme o autě za 1M+, tak nevidím problém dát 30t za MatrixLED... spíš než za digi budíky nebo nějaké asistenty čehosi.
Ergo sedačky, matrixled světla, adaptivní podvozek - to samozřejmě nejsou nutnosti. Na druhou stranu jsou to ty extras, za které bych si případně připlatil... když se bavíme o autě za 1M+, tak nevidím problém dát 30t za MatrixLED... spíš než za digi budíky nebo nějaké asistenty čehosi.
Defenzívna jazda neznamená hneď pomalá či s prúdom. A už vôbec nie, že nepredbieham. Akurát nepredbieham za každú cenu a všade. Napriek stodole som väčšinou mimo diaľnice brzdený inými diaľničnými stíhačmi a nie naopak. Asistentov nemám žiadnych a vôbec mi nechýbajú.
Jeremiáš 13:23 Cožpak může Habešan změnit barvu kůže anebo leopard své skvrny? 😉
Když chceš předjíždět, tak si to pořádně rozjeď, ať pak vlevo nezacláníš (tátova poučka)
https😐/imgur.com/a/bISXeHz
https😐/imgur.com/a/bISXeHz
Můj zase říkal: Když tě dojede, pusť ho. Když ho dojedeš, předjeď ho. A hlavně čum daleko a mysli za ostatní.
Ale k tématu. Čím rychleji předjížděcí manévr dokončíš, tím líp. Na druhou stranu nikdy nehraju ruskou ruletu, abych jen kvůli předjetí vjel v protisměru do zatáčky kam nevidím.
Ale k tématu. Čím rychleji předjížděcí manévr dokončíš, tím líp. Na druhou stranu nikdy nehraju ruskou ruletu, abych jen kvůli předjetí vjel v protisměru do zatáčky kam nevidím.
3_diamanty
Je paradny o tom bez debaty.... aj jeho interier sa mi zo vsetkych skodoviek paci najviac... auto bez chyb.... vlastne len keby to malo miesto dizla radsej 2,0 tsi tak by bolo za plnych 5 hviezd ... uz len sa modlit aby aj v dalsej generacii ponukal benzin v 4kolke :yes:
2,0 TSI v Kodiaku chlastá jako tank. Sorry, ale do takový krabice asi jedině naftovej motor.
Ale prdlajs, mám to ve firmě nevím cca 30tkm a jezdí to 8-10l. Dlouhodobá pod 9.
Tak je úhel pohledu. Mne 9l přijde tragédie na takové auto. Ale za 6.5 taky brblám, kdyz jsem byl zvyklý jezdit za 4-4.5
Kamoš má tohoto Kodiaka a čo mi ukazoval foto tak jeho manželka s tým robí diaľku za 5.3L
Tak to už jezdí defenzivně, průměr poslední generace těchto motorů v Kodiaqu s močovinou je kolem 6,5 l podle sprit monitoru a u aut ve firmě ten průměr mohu potvrdit, Karoqy to dávají s tímto motorem v průměru mírně pod 6, Kodiaqy kolem 6,5, Samozřejmě jsou klouzci, co to dokáží dlouhodobě za 5, ale i takoví co to umí za 8. .
https😐/www.spritmonitor.de/…1575-Kodiaq.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…1575-Kodiaq.html?…
Tady u těch aut hodně záleží i jak moc je na dalnici. Přeci jen tomu roste spotřeba mnohem více s rychlostí než ostatním. Takze kdo se na dalnici nepodíva, v klidu bude jezdit za 5, kdo tam je bezne, bude na tech 8.
No já bych řekl, že diesel je pohon, který právě navyšuje spotřebu při rychlé jízdě po dálnici zdaleka nejméně (samozřejmě ji navyšuje, fyziku nelze oklamat). Moje zkušenost je, že ten naftový Kodiaq sype po německé dálnici 180-200 za spotřebu, ke které se jiné pohony s ICE ani zdaleka nedostanou, protože jestliže na okresce se dieselu dokáže přiblížit leccos a ve městě hybridy jsou úspornější, tak na dálnici je to přesně naopak, tam spotřeba dieselu roste zdaleka nejpomaleji a čím víc se tlačí na pilu, tím je rozdíl mezi dieselem a zbytkem světa propastnější.
To ale nerozporuju. Já mluvím o typu karoserie. Pořád bude mít kodiaq větší nárůst spotřeby než octavia se stejnými motory
To jistě bude, ale pořád ten rozdíl bude při rychlé jízdě u dieselu akceptovatelný, rozdíl mezi benzínovým superbem a benzínovým Kodiaqem (nebo jakýchkoliv jiných srovnatelných modelů) bude při takové jízdě daleko propastnější.
Zalezi co je akceptovatelné. Pro mne už nad 6 litru je na hraně a zbytečně plýtvání. I u toho HL si nadavam, že 6.5 je zbytecne moc. A to kodiaq neumi ani s tím nejuspornejsim motorem v kombinaci 30/30/30 ( Praha/mimomest👋dalnice )
Nicméně co říkám od začátku, diesel má ve vysokých rychlostech výhodu, nema takovy narust spotreby, bez ohledu na to, jestli jede pomalu nebo rychle, má relativně podobnou spotřebu. Benzin je na tom o nějakých 10-20% hůř a hybrid pojede za polovinu co diesel a nebo taky za dvojnásobek, podle toho, jak řidič chápe fyziku a využívání energie.
Nicméně co říkám od začátku, diesel má ve vysokých rychlostech výhodu, nema takovy narust spotreby, bez ohledu na to, jestli jede pomalu nebo rychle, má relativně podobnou spotřebu. Benzin je na tom o nějakých 10-20% hůř a hybrid pojede za polovinu co diesel a nebo taky za dvojnásobek, podle toho, jak řidič chápe fyziku a využívání energie.
Nějak se ztrácím v tom o čem vlastně diskutuješ.
Kodiaq v kombinaci za 6,5 litru s testovaným motorem jezdit umí, viz nahoře odkaz na spritmonitor, kde je průměr těch 6,5 a je to i moje zkušenost s několika Kodiaqy s tímto motorem ve firmě, šetřílkové umí za míň, rychlí jezdci za víc. Stejný průměr u Highlandera, pokud je myšlen hybridní, je 7,4
https😐/www.spritmonitor.de/…-Highlander.html?…
když s ním pojedu 180 po dálnici, tak je nesmysl očekávat spotřebu 6,5 litru, ta bude mnohem, mnohem vyšší. Kodiaq samozřejmě také neumí za 6,5 jet rychlou jízdou po dálnici (řekněme 180 +-), ale umí jet v tomto režimu za spotřeby, kterým se v těchto rychlostech jiné nedieselové SUV ani nepřiblíží (hybrid už vůbec ne, ten žere prostě jako benzín a ještě k tomu sebou vláčí navíc baterky) a je celkem jedno jak řidič chápe nebo nechápe fyziku, na ustálených 180 při dané čelní ploše SUV, jeho aerodynamice a hmotnosti je prostě potřeba trvale vynakládat danou práci a ta se musí projevit ekvivalentní úbytkem paliva v nádrži. Pouze jiná dieselová SUV umí rychle jezdit po dálnici za podobnou spotřebu jako Kodiaq, hybrid je naopak pro vysoké průměry na dálnici ten nejméně vhodný pohon, ten se hodí do města.
Kodiaq v kombinaci za 6,5 litru s testovaným motorem jezdit umí, viz nahoře odkaz na spritmonitor, kde je průměr těch 6,5 a je to i moje zkušenost s několika Kodiaqy s tímto motorem ve firmě, šetřílkové umí za míň, rychlí jezdci za víc. Stejný průměr u Highlandera, pokud je myšlen hybridní, je 7,4
https😐/www.spritmonitor.de/…-Highlander.html?…
když s ním pojedu 180 po dálnici, tak je nesmysl očekávat spotřebu 6,5 litru, ta bude mnohem, mnohem vyšší. Kodiaq samozřejmě také neumí za 6,5 jet rychlou jízdou po dálnici (řekněme 180 +-), ale umí jet v tomto režimu za spotřeby, kterým se v těchto rychlostech jiné nedieselové SUV ani nepřiblíží (hybrid už vůbec ne, ten žere prostě jako benzín a ještě k tomu sebou vláčí navíc baterky) a je celkem jedno jak řidič chápe nebo nechápe fyziku, na ustálených 180 při dané čelní ploše SUV, jeho aerodynamice a hmotnosti je prostě potřeba trvale vynakládat danou práci a ta se musí projevit ekvivalentní úbytkem paliva v nádrži. Pouze jiná dieselová SUV umí rychle jezdit po dálnici za podobnou spotřebu jako Kodiaq, hybrid je naopak pro vysoké průměry na dálnici ten nejméně vhodný pohon, ten se hodí do města.
Jak jsem psal. Záleží na oblasti užívání suv. Kdyz jsi vic na dalnici, máš vyšší spotrebu. U hybrid vic nez u dieselu. Až kodiaq bude jezdit za 4.5 jako zvladne HL, tak se muzeme o něčem bavit. Samozřejmě podmínka je, ze se nejede na dalnici
Tyjo, já vím že jsme každej nějak švihnutej, ale to tvoje hlídání každé desetiny na spotřebě je na mě fakt trochu moc 😁
po 26 tis. mám 8,7 dle tankování.
2.0TSI?
Ano 2.0 TSi 4x4 140kw. Kolega má 140kw naftu a je dlouhodobě na 7,6.
To ten litr rozdil je v pohodě docela. Pro mne tedy to přijde strašně moc oboje, ale to je úhel pohledu.
Mně to třeba přijde úplně v pohodě 😁
Ale teď jsem teda dal taky nádrž pod 8, nějaká zázračná konstelace uvolněné jízdy poblíž rychlostních limitů...
Ale teď jsem teda dal taky nádrž pod 8, nějaká zázračná konstelace uvolněné jízdy poblíž rychlostních limitů...
Tak já se taky konečně pochlubím něčím jiným, než vysokou spotřebou, dal jsem teď dovolenou 2200 km s rakví na střeše (to je pak odpor jako Kodiaq 😁) za 6,7, asi stárnu, nebo je tak hustý provoz, že to prostě nejde za víc
Hodně dělá prostě dlouhá cesta, tj. jízda se zahřátým motorem.
Spíš provoz, reálně prostě není moc kde na to šlápnout, jsi rád, že jedeš alespoň v pár úsecích 130, většinou se pohybuješ kolem 80 - 100 km/h, protože provoz, práce na silnici, kolony, radary a tak.... trochu s tím zamává převýšení, když třeba přejíždíš Alpy, ale zase pak jedeš dolu, takže se to vyrovná 😁
Docházím k závěru, že by mi stačilo nějaké stokoňové auto, byl bych tam stejně rychle, možná i za nižší spotřebu 😁 Fakt už se méně a méně dá někde svézt a urychlit cestu a k tomu nepotřebuješ silné auto...
V srpnu jsem jel na kratší dovolenou na Šumavu, plus popojíždky na obou stranách hranice na výlety, s Meganem, kterým jezdím kolem 10, cestou tam jsem dojel za 8, ale jakmile přišly ty kopce, už to lezlo v kombinaci na 8.5, tzn kdybych vynuloval, určitě tam bude svítit o dost více. U nafty je ten rozptyl spotřeby nižší.
Jel jsem bez rakve, ale má drahá polovička při cestách na chalupu s rakví jezdí kolem 8.2... to nedám 😁
Docházím k závěru, že by mi stačilo nějaké stokoňové auto, byl bych tam stejně rychle, možná i za nižší spotřebu 😁 Fakt už se méně a méně dá někde svézt a urychlit cestu a k tomu nepotřebuješ silné auto...
V srpnu jsem jel na kratší dovolenou na Šumavu, plus popojíždky na obou stranách hranice na výlety, s Meganem, kterým jezdím kolem 10, cestou tam jsem dojel za 8, ale jakmile přišly ty kopce, už to lezlo v kombinaci na 8.5, tzn kdybych vynuloval, určitě tam bude svítit o dost více. U nafty je ten rozptyl spotřeby nižší.
Jel jsem bez rakve, ale má drahá polovička při cestách na chalupu s rakví jezdí kolem 8.2... to nedám 😁
Taky si kolikrát říkám, jestli jsem neměl ušetřit skoro 70 tisíc a vzít 110kW EVO, namísto 147kW. Jede to sice hezky, ale jak píšeš, není kde. A 110kW umí ještě o 0,5L/100 níž jako nic.
Souhlas, zahrátý motor a olej to hodně sníží, takže prvích 10-15km to prostě žere cca o 1-2l víc. To je ale u nafty známý fakt.
Já mám 140kW naftu (4x4, DSG) a dlouhodobě 7.6l. Bydlím u Brna a často jezdím 200km za Jeseníky a tam se i s přejetím hor klidně dostanu na 6,7l. Když ale jedu do Brna do práce (cca 12km), tak jedu za 9l.
Ale kdo má Kodiaqa 110kW TDI předokolku v manuálu, tak klidně jezdí dlouhodobě pod 6l. Nejen aerodynamika, ale i motorizace prostě udělá na spotřebě hodně.
Pro srovnání mám i Passat B8 v kombi 110kW, předokolku v manuálu (motor ještě bez AdBlue) a tím jezdím dlouhodobě za 5l. V Kodiaqu jezdím dálky raději, to svezení je v něm pohodlnější a nebolí mě záda, ale zase Passat je svižnější a jízda s ním dynamičtější.
Já mám 140kW naftu (4x4, DSG) a dlouhodobě 7.6l. Bydlím u Brna a často jezdím 200km za Jeseníky a tam se i s přejetím hor klidně dostanu na 6,7l. Když ale jedu do Brna do práce (cca 12km), tak jedu za 9l.
Ale kdo má Kodiaqa 110kW TDI předokolku v manuálu, tak klidně jezdí dlouhodobě pod 6l. Nejen aerodynamika, ale i motorizace prostě udělá na spotřebě hodně.
Pro srovnání mám i Passat B8 v kombi 110kW, předokolku v manuálu (motor ještě bez AdBlue) a tím jezdím dlouhodobě za 5l. V Kodiaqu jezdím dálky raději, to svezení je v něm pohodlnější a nebolí mě záda, ale zase Passat je svižnější a jízda s ním dynamičtější.
Přesně. Na prvních 10-15km, podle teploty, to žere jako tank.
Mám B8 Var. 147kW EVO a když občas jedu krátkou jízdu na nákup a nebo jen kousek někam, tak to žere klidně i 12/100. A pak si střihnu 300-500 km velmi svižně a vrátím se se spotřebou +/- 5/100
Teplota a nabití aku atd. udělá fakt svoje. Plus profil trasy. Kde je to víc o trvalém tempu, tak to je pro naftu paráda. Kde se jede furt brzda plyn, tak tam už tolik ne a leze to nahoru.
Mám B8 Var. 147kW EVO a když občas jedu krátkou jízdu na nákup a nebo jen kousek někam, tak to žere klidně i 12/100. A pak si střihnu 300-500 km velmi svižně a vrátím se se spotřebou +/- 5/100
Teplota a nabití aku atd. udělá fakt svoje. Plus profil trasy. Kde je to víc o trvalém tempu, tak to je pro naftu paráda. Kde se jede furt brzda plyn, tak tam už tolik ne a leze to nahoru.
Tak to je zajímavý. Já s tím jel na Slovensko, celkem asi 1000 km a pod 10 jsem se na dálku nedostal. Město je vůbec hrůza.
Ja Prvni 123
Dsg neni normalni prevodovka.
Cena neni normalni, i kdyz ji relativizuje to mnozstvi drazsich aut.
A v tomhle se teda navic jeste blbe sedi.
Hmm.
Tak jo.
Cena neni normalni, i kdyz ji relativizuje to mnozstvi drazsich aut.
A v tomhle se teda navic jeste blbe sedi.
Hmm.
Tak jo.
Dsg není normální,
Pomalý PP není normální,
Cena asi tak hrozná není, ale pro normální ( běžný) lidi urcite není,
Odskakující adaptivní podvozek asi taky normální není, ale zase nevíme jak moc velká díra to udělá.
A navíc spotřeba mi tak úchvatná nepřijde. Za 6.8 jezdim v pohodě s benzínem v Highlanderu, tedy o temer 5 metraku těžším aute a o třídu větším. Co2 tohle má 162, highlander 140g, a jako bonus je ten kodiaq mnohem linejsi. A korunu tomu dá cenovka 1.4M ( testovaná verze ) jako za Highlander, i když o něco více vybavenej, to beru.
Pomalý PP není normální,
Cena asi tak hrozná není, ale pro normální ( běžný) lidi urcite není,
Odskakující adaptivní podvozek asi taky normální není, ale zase nevíme jak moc velká díra to udělá.
A navíc spotřeba mi tak úchvatná nepřijde. Za 6.8 jezdim v pohodě s benzínem v Highlanderu, tedy o temer 5 metraku těžším aute a o třídu větším. Co2 tohle má 162, highlander 140g, a jako bonus je ten kodiaq mnohem linejsi. A korunu tomu dá cenovka 1.4M ( testovaná verze ) jako za Highlander, i když o něco více vybavenej, to beru.
Z těch příplatků tady bych nutně potřeboval pár... DCC, MatrixLED... nějaký blbinky... no, to jsem pořád na 1,2M, což je docela dost.
U Highlanderu bych měl s výbavou asi trošku problém... nemám rád kůži... a když už, tak teda ventilovanou... a ta je až v Executive za 1,9M... aspoň že panorama je v samostatném paketu.
U Highlanderu bych měl s výbavou asi trošku problém... nemám rád kůži... a když už, tak teda ventilovanou... a ta je až v Executive za 1,9M... aspoň že panorama je v samostatném paketu.
nathan
Není co řešit.
001mf
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Postreh
Tá cena 57 000 Eur - strašne veľa...toto priemerné auto určite za takú cenu nie.... :no:
Tak v realitě to je auto pro firmy. U nás se teď Kodiaqy 4x4 objednávaly za cca 3/4 mega bez DPH a to už je slušná cena.
Mr.Murphy
.... jo, tohle si kup pokud potřebuješ jezdit z bodu A do B, řízení neprožíváš a prostě chceš pohodlně a bezpečně dojet.
Nedávej tam debilní velké kola, vykašli se na nějaký sportpaket nebo co, a prostě to kup v normální výbavě, se 4x4 a s tímto motorem. Nebudeš řešit jestli něco neprojedeš, nebudeš řešit dobíjení, nebudeš řešit náklady na provoz, nebudeš řešit jestli můžeš jet rychle kvůli spotřebě, nebudeš řešit infotaiment, nebudeš řešit vlastně nic. Prostě budeš jezdit. A po těch 15 letech si rovnou koupíš auto, kterému prostě řekneš kam chceš jet a víc tě nebude zajímat 😉
Ve firmě udělám to samé, akorát to nebude Kodiaq, ale nějaký poslední současný Superb, těsně předtím než ho vyřadí z produkce.
ps: téhle Škodovce jsem se poškleboval když přišla na trh, jak je hnusná a drahá. Dnes s ohledem na vývoj produkce je to auto příjemně zastaralé a normální.
Nedávej tam debilní velké kola, vykašli se na nějaký sportpaket nebo co, a prostě to kup v normální výbavě, se 4x4 a s tímto motorem. Nebudeš řešit jestli něco neprojedeš, nebudeš řešit dobíjení, nebudeš řešit náklady na provoz, nebudeš řešit jestli můžeš jet rychle kvůli spotřebě, nebudeš řešit infotaiment, nebudeš řešit vlastně nic. Prostě budeš jezdit. A po těch 15 letech si rovnou koupíš auto, kterému prostě řekneš kam chceš jet a víc tě nebude zajímat 😉
Ve firmě udělám to samé, akorát to nebude Kodiaq, ale nějaký poslední současný Superb, těsně předtím než ho vyřadí z produkce.
ps: téhle Škodovce jsem se poškleboval když přišla na trh, jak je hnusná a drahá. Dnes s ohledem na vývoj produkce je to auto příjemně zastaralé a normální.
Já bych nezatracoval ani ten sportlajn. V první řadě to vypadá docela dobře. Tříramenný volant, sedačky s alcantarou, to je fajn... oproti Ambition nějaké asi vesměs postradatelné komfortní prvky... ale zase kamera, bezklíč, vyhřívané sedačky a volant bych asi mít mohl - a pak už se vyplatí vzít Style. Navíc do Ambition nekoupíš MatrixLED.
U Superbu nevím, tam se mi ta černá přední maska tolik nelíbí... ale Kodiaq ve Sportline asi klidně.
Jsem zvědavý, jak bude vypadat nový Superb... jestli proběhne nějaká katarze ohledně palubních systémů...
U Superbu nevím, tam se mi ta černá přední maska tolik nelíbí... ale Kodiaq ve Sportline asi klidně.
Jsem zvědavý, jak bude vypadat nový Superb... jestli proběhne nějaká katarze ohledně palubních systémů...
.... jasně, pokud ti sedí ty sportovní sedačky s integrovanýma opěrkama, vrátíš se k 19" kolům atd., určitě ten sportline nemusí vadit.... Já jen že tady výše se pláče nad cenou, tak je to možnost jak ušetřit. Ne každý potřebuje mít auto se sportovním paketem (kromě toho teda sportovní paket pro SUV se 110kW, no....)
Jo, ale z pohledu ceny to stejně nic moc neřeší.
Pokud bys akceptoval Ambition, tj. auto bez vyhřívaných sedaček a bez možnosti připlatit MatrixLed, no tak dejme tomu ušetříš 10% - za cenu kompromisů, které bych i já (jako člověk co si na blbinky nepotrpí) postrádal. Přihodíš tam výhřev a kameru a kola, z 10% je 5%...
Kola jasně, 19" bych nutně mít nemusel... ale zase 17" asi taky ne, 18" beru jako ideální kompromis mezi designem a komfortem / náklady.
PS: nemluvím o těch dalších 200t příplatků, v tom se určitě ušetřit dá.
Pokud bys akceptoval Ambition, tj. auto bez vyhřívaných sedaček a bez možnosti připlatit MatrixLed, no tak dejme tomu ušetříš 10% - za cenu kompromisů, které bych i já (jako člověk co si na blbinky nepotrpí) postrádal. Přihodíš tam výhřev a kameru a kola, z 10% je 5%...
Kola jasně, 19" bych nutně mít nemusel... ale zase 17" asi taky ne, 18" beru jako ideální kompromis mezi designem a komfortem / náklady.
PS: nemluvím o těch dalších 200t příplatků, v tom se určitě ušetřit dá.
Sportline vypadá z venku pěkně, ale já když vybíral Kodiaqa, tak jsem nechtěl ty sportovní sedadla ani černý interiér, prostě mi to nesedělo. Ano je tam ještě L&K, ale já vybíral ojetinu s malým nájezdem a dobrou výbavou a cenou.
A tak jsem pořídil Style+, 140kW TDI 4x4 a super výbava - kola 19", tažné, webasto, top infotainment (10"), luxusní sedadla s pamětí, 3-zónová klima, 360 kamera, komplet asistenti (čtení značek, jízda v koloně, parkování s vozíkem atd.), paket na spaní a roletky, Canton audio atd. Takže ikdyž to auto zvěnčí nevypadá, tak jsem z něj i po roce nadšený. Zda vydrží 15 let se uvidí 😄
A tak jsem pořídil Style+, 140kW TDI 4x4 a super výbava - kola 19", tažné, webasto, top infotainment (10"), luxusní sedadla s pamětí, 3-zónová klima, 360 kamera, komplet asistenti (čtení značek, jízda v koloně, parkování s vozíkem atd.), paket na spaní a roletky, Canton audio atd. Takže ikdyž to auto zvěnčí nevypadá, tak jsem z něj i po roce nadšený. Zda vydrží 15 let se uvidí 😄
Pavel Jirka
Vlastní ho manželka a já používám AUDI A4, 140kW, Quatro. A pro delší cesty si raději beru Kodiaqa 😄 Na delších cestách mi to auto přijde pohodlnější a příjemnější.
Jak je to myšleno? Já teda Kodiaq neznám, jezdím Superbem, kde teda dálky nic moc. Kodiaq si představuju, že pojede podobně, jen to bude hlučnější, víc se to bude naklánět a bude to línější. Tak mě celkem překvapuje, že dálky jsou v Kodiaqu příjemnější než v A4, na kterou jsem si trochu začal myslet jako na náhradu za Superba..
Mám Passat B8 a Kodiaqa, no a Kodiaq je pro mě na dálky jednoznačně pohodlnější. I od rodiny mám potvrzeno, že dlouhé cesty v Kodiaqu zvládají lépe. Čím je to dané nevím 😄
Zajímavé, já budu brzy vybírat novýho služebáka, tak se na Kodiaqa asi dojdu podívat, díky za tip.
Zvláštní, mě dali náhradní vozidlo Kodiaq místo B8FL Var. a nedokázal jsem najít polohu za volantem a vůbec mě štvalo v tom jezdit. V B8 dálky úplně v pohodě. A záda nebolí...
Já s Passatem jezdil svého času Košice a taky v pohodě. Se Superbem bych to dával o poznání hůř, tak jsem popravdě Kodiaq ani neměl v plánu testovat, protože mi přišlo logické, že na tom bude ještě hůř než Superb. .
Nevím, možná se mi v Kodiaqu jezdí tak dobře, protože jsem vysoký a sedím v něm skoro jako na židli. V Passatu sedím nízko což mi zvedá kolena hodně vysoko proti tělu. Může to být i sedadly, jsem široký v ramenou a Passat má poměrně úzké vedení sedaček (mám ty běžné sedačky z Alcantary), zatímco v Kodiaqu je opěrák otevřenější a tím pro mě pohodlnější.
Díky za reakci, ono to bude asi opravdu individuální dle postavy a konfigurace auta. Já jsem postavy běžné a v soukromém Passatu mám ta ergonomická kožená sedadla a v nich se sedí jedna báseň. Ve služebním Superbu jsou ta základní. Stejně tak se do Superbu dají přiobjednat ta akustická skla, která tam samozřejmě nemám. U Passatu nevím, možná jsou standardem, auto mi přijde tišší. Takže stejně tak si dovedu představit, že Kodiaq v plné palbě může být celkem fajn, pokud se srovnává s hůř vybaveným Passatem nebo možná i A4.