Testy
Xylo
12
Majitelé (normálních) firem jsou většinou velmi spořiví, takže určitě budou rádi za naftu. Druhý důvod je (alespoň byl) poměrně šílený propad ceny a dlouhé čekání na secondhandového kupce u "velkých" benzínů.
Přejít do diskuze
Hammunasakra
tak znovu AŽ TAK fatální základní NEZNALOSTi máš? to se nedivím že ti (pak) vychází BLBOSTI
blbé vstupní údaje = blbý výsledek
hele co Phillip Lee? https😐/www.auto.cz/…ni-paliva-145543
blbé vstupní údaje = blbý výsledek
hele co Phillip Lee? https😐/www.auto.cz/…ni-paliva-145543
Hammunasakra
No JASNĚ že jsou nadšeni = ale REÁLNÁ spotřeba když přestaneš naftu (masivně) zvýhodňovat = k nadšení FAKT NENÍ
to je lepší ten VÝKONNĚJŠÍ benzín = což je taky důvod těch emisí
při ROVNÝCH podmínkách a ne multi MILIARDOVÉM zvýhodňování nafty vůči benzínu = jde nafta do kopru dokonce i v týhle kategorii, kde začíná dávat smysl (patří do náklaďáků = v osobních autech při jejich běžném nájezdu je NAPROSTO NEEFEKTIVNĚ NEEKONOMICKÁ = ale fftipně si většina lidí myslí nebo spíš PŘEDSTAVUJE že to je naopak
tvůj příspěvek naznačuje = že k nim patříš. ZADOTUJME si cenu = a HRAJME že to je výhodné :yes: 😁 :-!
znáš něco BLBějšího? :😉
to je lepší ten VÝKONNĚJŠÍ benzín = což je taky důvod těch emisí
při ROVNÝCH podmínkách a ne multi MILIARDOVÉM zvýhodňování nafty vůči benzínu = jde nafta do kopru dokonce i v týhle kategorii, kde začíná dávat smysl (patří do náklaďáků = v osobních autech při jejich běžném nájezdu je NAPROSTO NEEFEKTIVNĚ NEEKONOMICKÁ = ale fftipně si většina lidí myslí nebo spíš PŘEDSTAVUJE že to je naopak
tvůj příspěvek naznačuje = že k nim patříš. ZADOTUJME si cenu = a HRAJME že to je výhodné :yes: 😁 :-!
znáš něco BLBějšího? :😉
Hammunasakra
jo Xindla mám rád https😐/www.youtube.com/watch?… :yes: 😄
jsme holt z JINÝHO SVĚTA než ty SSoudruhu, dokonce z PŘESNĚ OPAČNÝ strany vesmíru https😐/nymbursky.denik.cz/…ar-20220304.html
a co ty pro ruSSký zlblblíku = UŽ ti došlo? že to s VINNETOUem = byl zase jen HOAX a ty si TAK krásně vyšiloval nad EU = a zase je to jen dezinformace a ty HUP NA ŠPEK
NENÍ to postižení = je to JEN co to vždy co stále co pokaždé JEN BLBá BLBost
jsme holt z JINÝHO SVĚTA než ty SSoudruhu, dokonce z PŘESNĚ OPAČNÝ strany vesmíru https😐/nymbursky.denik.cz/…ar-20220304.html
a co ty pro ruSSký zlblblíku = UŽ ti došlo? že to s VINNETOUem = byl zase jen HOAX a ty si TAK krásně vyšiloval nad EU = a zase je to jen dezinformace a ty HUP NA ŠPEK
NENÍ to postižení = je to JEN co to vždy co stále co pokaždé JEN BLBá BLBost
Hammunasakra
Působí to tak = radši https😐/www.garaz.cz/…er-vx-r-21008799 :yes: :yes:
a to (ve všem NEJHORŠÍ typ karoserie auta) SUV (nejhorší včetně výhledu) fakt NEMÁM RÁD
a to (ve všem NEJHORŠÍ typ karoserie auta) SUV (nejhorší včetně výhledu) fakt NEMÁM RÁD
KANKUNEN
vyměnit v lokomotivě diesel za benzín. Které emise to způsobily. Znám nejmíň 4 SQ7 v dieslu, ale v benzínu to nikdo nechce. I flotilové emise má TDI lepší. Ví někdo jak s benzínem padly prodeje?
kesumb
průměr 130km/h na 1200km včetně hranic, nějakých okresek, omezení a městských okruhů ale rozhodně neznamená tempomat 140km/h...
TiaS1
https😐/www.youtube.com/watch?…
X7 s motorem 40I - 120km/hod - 10,5, 140 km/hod - 12,5.
Většina zahraničních recenzentů přechod SQ7 na benzín chválila, neboť poskytuje jinou dynamiku a charakter. Někteří testeři nebyli u diesel verze SQ7 schopni stlačit akceleraci pod 5 sekund, zatímco s benzínem šla pod 4.
Ale moc smysl ten přechod od dieselu u Audi nedává, protože oni si na tu sportovnost jen hrají, a k tomu víc sedí ty jejich diesely, viz. S6/S4, S7, všechno to má diesely a nijak silné. Třeba si řekli, že půjdou do sebe, ale charakter toho dieselu ke "sportovnímu" Audi sedí víc.
X7 s motorem 40I - 120km/hod - 10,5, 140 km/hod - 12,5.
Většina zahraničních recenzentů přechod SQ7 na benzín chválila, neboť poskytuje jinou dynamiku a charakter. Někteří testeři nebyli u diesel verze SQ7 schopni stlačit akceleraci pod 5 sekund, zatímco s benzínem šla pod 4.
Ale moc smysl ten přechod od dieselu u Audi nedává, protože oni si na tu sportovnost jen hrají, a k tomu víc sedí ty jejich diesely, viz. S6/S4, S7, všechno to má diesely a nijak silné. Třeba si řekli, že půjdou do sebe, ale charakter toho dieselu ke "sportovnímu" Audi sedí víc.
adamzprahy
Nebude to spíš tím, že Q7 už je dost starý model a obecně ji zřejmě klesají prodeje? Od té doby je novější X5, X7 (M50i mimochodem nejezdí vůbec málo) nebo GLE, GLS. K tomu nehorázně zdražila a to včetně leasingů. Měl jsem nabídky leasingu na předface Q7 ve zlaté éře cca 4 roky zpátky a když to srovnám s dnešníma tak je to 50% rozdíl nezávisle na verzi. Napadá mě přirovnání situace k Renault Megane - místo aby výběhový model zlevnil, je o desítky procent dražší než při vstupu na trh a nemá nic nového navíc.
vondry87
No do hlav těm lidem samozřejmě nevidím, ale když normální člověk neřeší spotřebu 6 - 8 na sto, myslím, že někdo s autem za 4 mega těch 15 na sto přežije.
I u nás ve firmě se přechází na benzín. Ono když do hry vstoupí fakt, že benzín jako palivo je o 10 % levnější než nafta, čímž se v podstatě téměř smaže rozdíl v provozních nákladech, zbyde jen o 100 tis. vyšší pořizovací cena nafty a ta tím pádem při normálních nájezdech přestává dávat smysl (teď mluvím o normálních autech pro obchoďáky typu Superb).
I u nás ve firmě se přechází na benzín. Ono když do hry vstoupí fakt, že benzín jako palivo je o 10 % levnější než nafta, čímž se v podstatě téměř smaže rozdíl v provozních nákladech, zbyde jen o 100 tis. vyšší pořizovací cena nafty a ta tím pádem při normálních nájezdech přestává dávat smysl (teď mluvím o normálních autech pro obchoďáky typu Superb).
rohor
Nebo si zadotujeme elektromobily a budeme všem pořád dokola kvákat jak jsou výhodné.
kesumb
plus dodnes nevyresena prevodovka, diesely porad vydechly, phev koncepcne, spotrebou a nemoznosti vyssich verzi podvozku zastaraly. Nebyla to moje volba...
kesumb
ok, promin. Kazdopadne ten motor je uzasnej, temer bez turbolagu, prevodovka dela presne co ma, ekonomika na vybornou.
Dinar
Ty jsi měl tu x5 40i už v mild hybridu?
13,7 jsem měl dlouhodobou s x5 35i E70 , teď bude místo gle nová x5 právě 40i mldh, trochu doufám v nějaký litr dolů, podobně jako u mldh 5er 40i, jsem zvědav.
S tou sq7 souhlas, nafta do 11, benzín 15.
13,7 jsem měl dlouhodobou s x5 35i E70 , teď bude místo gle nová x5 právě 40i mldh, trochu doufám v nějaký litr dolů, podobně jako u mldh 5er 40i, jsem zvědav.
S tou sq7 souhlas, nafta do 11, benzín 15.
vondry87
Já myslím, že v téhle cenové kategorii je to jedno, ne? Většinou na nižších pozicích se buzeruje s emisemi, ale u nejvyššího managementu se na to nehraje. A tohle je spíš auto, který si úspěšný podnikatel koupí sám, to se asi moc nefasuje. Takže to je podle mě ten důvod, proč u levných aut se šetří každej gram CO2, zatímco u drahých se přechází z nafty na benzín. Tam prostě není problém si tu eko pokutu započtenou do ceny auta zaplatit.
TiaS1
Buďme k sobě upřímní. Ten diesel nemá žádnou vyhodu kromě té spotřeby. Benzin je silnější, rychlejší, kultivovanejsi, komfortnější, lépe znějící…
KANKUNEN
Majitelé jsou nadšení poměrem výkon spotřeba. To prostebenzin neumí. Viz test Muldix
Mig_35
Velmi silně přemýšlím nad LPG. Zda se, ze bude ušetřeno cenových výkyvů i nadále. Surovina s Ruskem prakticky nesouvisí.
vondry87
No Audi si to očividně nemyslí. Já myslím, že se to brzy otočí. Při současných cenách nafta nedává smysl, my ji ještě fasujeme, ale návratnost vstupní investice u auta typu Passat je tak půl milionu najetých kilometrů, ale my s tím autem nenajedeme ani 100 tis., takže v jiných zemích už se přechází na benzín a nás to (doufám) taky do konce roku čeká. Samozřejmě naftu zachraňují (zatím) vysoké ceny ojetin, které sráží ceny splátek, ale to se dost možná brzy otočí a pak naopak ceny operáků naftových aut vyletí do nebes..
Já dnes shánět 3 leté auto, nafta mě ani nenapadne..
Samozřejmě u velkoobjemových benzínů to nebude tak rychlé, ale ten vývoj bude myslím pozvolna kopírovat zbytek trhu.
Já dnes shánět 3 leté auto, nafta mě ani nenapadne..
Samozřejmě u velkoobjemových benzínů to nebude tak rychlé, ale ten vývoj bude myslím pozvolna kopírovat zbytek trhu.
webpaja
Když jsem řešil G X5 v Olomouci, tak mi říkal, že do 11 jim jezdí i předváděčky a to ještě nebylo MHEV. Reálně by to mohlo padnout k 10 bez brždění provozu.
kesumb
30d jsem jezdil v x3 a tou hejbala velmi pekne, x5 jsem jezdil s 40d a bez pripominek. Ale benzin je benzin
kesumb
45e je v zakladu na vzduchu a ma nezavisly topeni/klimatizaci. Neni to pak o tolik drazsi a funguje to vyborne
kesumb
2,5 az 2,6 ma q7 60tfsi e a Cayenne turbo se hybrid. X5 45e ma 2510kg a ridicem. V tydle kategorii je 100kg fuk
kesumb
Todle auto mělo dostat radši pořádný PHEV. Hmotnost stejná, provozní náklady někde jinde a dynamika stejná. Přitom to umí, viz třeba Cayenne Trubo SE.
Každopádně včera jsem s X5 45e ujel 1120km, bez nabíjení, průměrná rychlost v cíli 130km/h s průměrem 11,1l. Se Superbem 2,0 TSI to bylo těsně pod 11. S SQ7 v naftě by to bylo 10 hádám a v benzínu 15+.
Každopádně včera jsem s X5 45e ujel 1120km, bez nabíjení, průměrná rychlost v cíli 130km/h s průměrem 11,1l. Se Superbem 2,0 TSI to bylo těsně pod 11. S SQ7 v naftě by to bylo 10 hádám a v benzínu 15+.
Lubo
Nie je to téma k Audi, ale čo sa týka LPG, zatiaľ ľudia z odboru tvrdia, že by ho malo byť dosť a videl som priaznivý cenový predpoklad na budúci rok (aj keď je to veštenie).
Je to dosť závislé od vyťaženia miestnych rafinérií a dovoze z Kazachstanu.
OMV Schwechat malo haváriu, tak sa tam nevyrába, príp. možno obmedzene.
Ale LPG je vždy s kombináciou s benzínom, tak ak by nebolo LPG, príp. stúpla cena, tak prepneš na benzín.
Je to dosť závislé od vyťaženia miestnych rafinérií a dovoze z Kazachstanu.
OMV Schwechat malo haváriu, tak sa tam nevyrába, príp. možno obmedzene.
Ale LPG je vždy s kombináciou s benzínom, tak ak by nebolo LPG, príp. stúpla cena, tak prepneš na benzín.
Dinar
Aktuální GLE je druhý kus souč. generace, je to operák, takže po roce výměna. Obě auta byla 350d, stejná specka, obě trpěla/trpí na stejné problémy, které jsou u MB posledních pěti let tak nějak obecné. Tj. horší kvalita všeho, akt. kus (11 měsíců staré auto, nájezd 18 tis), poškubávání v řízení při zatáčení (tohle dělala i firemní glc), nevrací se pravé zrcátko po té, co se sklopí při couvání, chaotické fungování park. senzorů, vrže středový tunel, při zapnutém odvětrávání sedačka spolujezdce vydává skřípavé zvuky, začalo povrzávání kolem střešního okna. Spotřeba na dálkových trasách nejde pod 10 litrů, tam kde to x5 30d umí za 8. To auto je ideální dálniční křižník, tam je konejšivé a tiché, ale na náročnější silnici jsou cítit limity MB vzduchu velmi brzo. No, a infotainment, v gle je sice ještě normální volant, ale už ten placatý touchpad, plus defaultně zapnuté asistenty. V těch vyjmenovaných jednotlivostech je x5 lepší, proto je to v souhrnu pro ni, jediný parametr, ve kterém je naopak lepší gle, je prostor pro cestující vzadu. A 40i proto, že je to akt. geniální motor a to auto jezdí reálně spíše kratší trasy kolem komína plus nějaké rodinné ježdění na lyže atp. párkrát za rok, takže nízký nájezd, kdy rozdíl ve spotřebě mezi benz a dýzlem nehraje takovou roli. Pokud by to mělo sloužit na pravidelné delší cesty a celkově vyšší nájezd, tak je dýzl jasná volba.
webpaja
Když jsem před 4-mi lety vybíral mezi X5, Q7 a RRS, tak jsem na Q7 dostal od Loudy nabídku, která se skoro nadala odmítnout. pak ale přišla F15 od Synotu a nebylo o čem. Nicméně Q7 jezdila moc hezky, takový kompromis mezi RRS a X5, jen byla podmínka vzít podladěné TDI se 160kw, to jsem nechtěl.
kesumb
Neměl, jezdil jsem tuším modelový rok 2020. MHEV to naštěstí nemělo. S MHEV v X5 jsem jezdil akorát 40d.
Ale záleželo jak se jede, průměr 130km/h na skoro 1200km rozhodně neznamená, že se jede pořád 130km/h. Fakt je, že mi ta 40i ukazovala dost odporný čísla. Město bylo 15+.
Edit😒br /> GLE 350e pomalejší jízdou úplně bez nabíjení žere víc, než 45e, docela zajímavá zkušenost, je to tak litr aspoň.
Ale záleželo jak se jede, průměr 130km/h na skoro 1200km rozhodně neznamená, že se jede pořád 130km/h. Fakt je, že mi ta 40i ukazovala dost odporný čísla. Město bylo 15+.
Edit😒br /> GLE 350e pomalejší jízdou úplně bez nabíjení žere víc, než 45e, docela zajímavá zkušenost, je to tak litr aspoň.
Lubo
To ma zaujíma. GLE bol ktorý ročník a motorizácia 350d, 400d?
Čo Ťa priviedlo späť k BMW?
Ja mám momentálne X5 30d, predtým 540i.
Aktuálne zvažujem X5 predať, má 3 roky. Doteraz som vždy predával 3 ročné ešte s 2 ročnou zárukou. Takže vždy som predal celkom výhodne pre obe strany.
Zvažujem GLE, aj X5 40i, príp 30d novšie.
Rád by som sa dozvedel ako si dospel k 40i.
30d má pri mojich cestách opodstatnenie. Dlhodobý priemer 7,6 l/100 km.
Čo Ťa priviedlo späť k BMW?
Ja mám momentálne X5 30d, predtým 540i.
Aktuálne zvažujem X5 predať, má 3 roky. Doteraz som vždy predával 3 ročné ešte s 2 ročnou zárukou. Takže vždy som predal celkom výhodne pre obe strany.
Zvažujem GLE, aj X5 40i, príp 30d novšie.
Rád by som sa dozvedel ako si dospel k 40i.
30d má pri mojich cestách opodstatnenie. Dlhodobý priemer 7,6 l/100 km.
ryccardo
dyslektik. Já si furt říkal co dalšího má za postižení krom toho Aspergera. Díky :yes:
Lubo
Díky za super zhrnutie.
X5 40i je tiež možnosť na zváženie aj pre mňa, napriek dlhším trasám.
540i bol mimo mesta fajn úsporný. A správy k AdBlue ma prestávajú baviť 😊.
A možno aj X5 45e, ale neviem, kvôli doplatku cca 10tis. Eur nevidím návratnosť, v meste jazdím min., a predsa je to komplikovanejšia technika.
X5 40i je tiež možnosť na zváženie aj pre mňa, napriek dlhším trasám.
540i bol mimo mesta fajn úsporný. A správy k AdBlue ma prestávajú baviť 😊.
A možno aj X5 45e, ale neviem, kvôli doplatku cca 10tis. Eur nevidím návratnosť, v meste jazdím min., a predsa je to komplikovanejšia technika.
Dušan Sinetar
Mulda to s těma číslama trochu přehnal a stejně jako autor článku. Benzín je o noze. Měl jsem dva roky tuto SQ7 v naftě a mohl jsem jezdit jak jsem chtěl a dlouhodobě ( 75 000km ) to bylo za 9,8l/100km.
Teď mám RSQ8 a po 10 000 km mám 12,5l/100km. Nejezdím jak bezmozek, ale brzda rozhodně nejsem. SQ7 TFSI mám ve výrobě, ale nečekám, že by žrala víc než RSko.
Teď mám RSQ8 a po 10 000 km mám 12,5l/100km. Nejezdím jak bezmozek, ale brzda rozhodně nejsem. SQ7 TFSI mám ve výrobě, ale nečekám, že by žrala víc než RSko.
Dušan Sinetar
Ten motor neumřel na emise. Údajně se Audi nevyplatilo vyvíjet a zdokonalovat naftovou V8 pro pár naftových úchyláků ve střední Evropě, když zbytek světa jezdí na benzín 😒