Novinky
Zpět na článek
Po prázdninách začal zdražovat i benzin, cena nafty vyskočila o víc než dvě koruny
42 komentářů
Anonym
u ONO rozdíl mezi N95 a naftou 6 Kč 😊
Takže když vám jezdí naftáček za 5,0, tak 5x43,90 je 220 Kč. Za to máte 5,8 litru bezínu popř. 12,6 litru plynu 😄 😄
Při započtení vyšších nákladů na servis u moderních dieslů tak můžete jezdit benzínem za cca 6,4 litru resp. 13,5 LPG 😄 😄 😄 😄
Takže když vám jezdí naftáček za 5,0, tak 5x43,90 je 220 Kč. Za to máte 5,8 litru bezínu popř. 12,6 litru plynu 😄 😄
Při započtení vyšších nákladů na servis u moderních dieslů tak můžete jezdit benzínem za cca 6,4 litru resp. 13,5 LPG 😄 😄 😄 😄
Anonym
Jenže naftou se i topí. Poptávka, respektive cena, je nyní tažena právě zásobením se na příští topnou sezónu. Když Putin vypne plyn, bude z nafty hodně drahé zboží.
fOE
Proc bychom si meli priznavat nesmyslnou lez tlacenou jen ruskou propagandou?
Ja si klidne radeji priplatim nez podporovat severoasijske hordy, tecka.
Ja si klidne radeji priplatim nez podporovat severoasijske hordy, tecka.
Dzakobo
Přemýšlel jsem o tom, že svůj současný Focus 1.5EB obměním za Forester 2.0D s CVT (tzn. vozy od r. 2015 s již prý spolehlivými motory), proč 2.0😱 2.0i nejede a 2.0XT žere...
Chtěl jsem zkoušet v zimě a popř. ve středním terénu pohon 4x4, ale zřejmě to odložím na neurčito
FoFo 7l x 37,90 Kč/l (ONO): 2,65 Kč / km
SuFo cca 6,6l x 43,90 Kč/l : 2,90 Kč / km
Radši si budu dál užívat evropský styl Focusu, jeho skvělé jízdní vlastnosti, že rychle topí, atd...
Chtěl jsem zkoušet v zimě a popř. ve středním terénu pohon 4x4, ale zřejmě to odložím na neurčito
FoFo 7l x 37,90 Kč/l (ONO): 2,65 Kč / km
SuFo cca 6,6l x 43,90 Kč/l : 2,90 Kč / km
Radši si budu dál užívat evropský styl Focusu, jeho skvělé jízdní vlastnosti, že rychle topí, atd...
Tomogo
... jak to bude do budoucna. Nová auta z 90% jen benzínová (nezapočítávám EV) a tak si myslím, že během pár let se ta cena opět přetočí ve prospěch dieselu, až bude nafty přebytek.
Ale třeba se pletu...
Ale třeba se pletu...
topten
jestli ses neprestehoval do lesa, tak nechapu, proc chces vymenit klasicky auto za forestera.
ja o nem pred par lety taky uvazoval kdyz jsme se prestehovali do lesa, jednu chvili se dal koupit novej za 600k, nakonec jsem lehce modifikoval klasiku na zvyseny kombiky jako jsou allroudy. alltracky, scouty, allterainy, ktery jsou z meho pohledu mnohem lepsim resenim nez SUV, protoze mi zustalo vpodstate klasicky auto i pro rychle prelety po dalnicich.
samozrejme, co projedes s foresterem tak ja neprojedu, ale zas az tak spatna cesta k nam nevede, i kdyz je to napul polnacka a napul zpevnena jen sterkem a v zime diky tomu mame vyrazne min navstev nez v lete, protoze s predokolkou je problem k nam dojet.
ja o nem pred par lety taky uvazoval kdyz jsme se prestehovali do lesa, jednu chvili se dal koupit novej za 600k, nakonec jsem lehce modifikoval klasiku na zvyseny kombiky jako jsou allroudy. alltracky, scouty, allterainy, ktery jsou z meho pohledu mnohem lepsim resenim nez SUV, protoze mi zustalo vpodstate klasicky auto i pro rychle prelety po dalnicich.
samozrejme, co projedes s foresterem tak ja neprojedu, ale zas az tak spatna cesta k nam nevede, i kdyz je to napul polnacka a napul zpevnena jen sterkem a v zime diky tomu mame vyrazne min navstev nez v lete, protoze s predokolkou je problem k nam dojet.
Mikesus
No a kdyby de**lové nejezdili v osobacich na naftu, je jí pro kamiony, dodávky atd. dost a nebude tolik zdrazovat.
topten
vzdyt ma pravdu
chyba je v tom, ze cca polovina osobaku je na naftu a sezerou dejme tomu 2mld litru nafty rocne z 6mld litru
tedy kdyby ta polovina naftovejch osobaku byly benzinaky, tak by spotreba benzinu a nafty byla v rovnovaze - cca 4mld litru nafty a cca 4mld litru benzinu
tedy 1:1 coz je cca pomer v jakym rafinerky vyrabeji benzin a naftu
pocatek problemu je cenovy zvyhodnovani nafty, na ktery kolenovrti slysi
a ja se obavam toho, ze misto reseni problemu bude tendence jeste vic snizit spotrebni dan na naftu, coz problem vubec nevyresi
a ja si nejsem jistej, jestli srotovny se tykalo jen naftaku, podle me i benzinaku.
to ze kolenovrti slysi na zvyhodnovanou naftu je bohuzel pravda
chtel bych rict at si to ted vyzerou, ale jsem ochotnej na to zapomenout
chyba je v tom, ze cca polovina osobaku je na naftu a sezerou dejme tomu 2mld litru nafty rocne z 6mld litru
tedy kdyby ta polovina naftovejch osobaku byly benzinaky, tak by spotreba benzinu a nafty byla v rovnovaze - cca 4mld litru nafty a cca 4mld litru benzinu
tedy 1:1 coz je cca pomer v jakym rafinerky vyrabeji benzin a naftu
pocatek problemu je cenovy zvyhodnovani nafty, na ktery kolenovrti slysi
a ja se obavam toho, ze misto reseni problemu bude tendence jeste vic snizit spotrebni dan na naftu, coz problem vubec nevyresi
a ja si nejsem jistej, jestli srotovny se tykalo jen naftaku, podle me i benzinaku.
to ze kolenovrti slysi na zvyhodnovanou naftu je bohuzel pravda
chtel bych rict at si to ted vyzerou, ale jsem ochotnej na to zapomenout
topten
v roSSiji se celosvetove tezi jen 10% ropy a vyvazi tak polovinu z toho
takze ropa z roSSiji zas az tak zasadni neni a jestli se EU jednou vrati k rope z roSSiji, tak az v dobe, kdy tam bude demokraticka vlada a polovina z ceny pujde na obnovu Ukrajiny.
takze ropa z roSSiji zas az tak zasadni neni a jestli se EU jednou vrati k rope z roSSiji, tak az v dobe, kdy tam bude demokraticka vlada a polovina z ceny pujde na obnovu Ukrajiny.
topten
ja bych ted ani tak neresil cenu, ale princip
tedy u podobnych paliv srovnatelny dane a ty teda nejsou kdyz je nafta dlouhodobe zvyhodnovana
a tohle nezmyslny zvyhodnovani nas privedlo k tomu, ze nafty je malo a proto je draha
strelili jsme se do vlastni nohy (no, ja teda ne)
byt nafta zdanena stejne jako benzin, tak je ted o 10 korun drazsi nez benzin
a naprava bude dlouha, protoze tech osobnich naftaku jezdi moc, moc moc
na druhou stranu kazda takovahle krize vedla k ozdraveni, tak snad k ozdraveni povede i tahle krize
tedy u podobnych paliv srovnatelny dane a ty teda nejsou kdyz je nafta dlouhodobe zvyhodnovana
a tohle nezmyslny zvyhodnovani nas privedlo k tomu, ze nafty je malo a proto je draha
strelili jsme se do vlastni nohy (no, ja teda ne)
byt nafta zdanena stejne jako benzin, tak je ted o 10 korun drazsi nez benzin
a naprava bude dlouha, protoze tech osobnich naftaku jezdi moc, moc moc
na druhou stranu kazda takovahle krize vedla k ozdraveni, tak snad k ozdraveni povede i tahle krize
Anonym
Kolik tu máš nicků Radku? 110 nebo 670?
😄 😄 😄
Já myslím že rusko je hlavně váš vzor, když pořád čtete ty Marxovy spisy, šnupete u pirátů komunismus a jedete neostalinistický pavědecký utopismus, což je správné pojmenování Green Dealu 😄
😄 😄 😄
Já myslím že rusko je hlavně váš vzor, když pořád čtete ty Marxovy spisy, šnupete u pirátů komunismus a jedete neostalinistický pavědecký utopismus, což je správné pojmenování Green Dealu 😄
Anonym
Ano to je pravda.
Pár dodávek jezdí na CNG, pár jsou EV, ale je to minimum no. Většinou ještě ty rozvážkové ala Košik a pár elektrických Sprinterů má DHL
Pár dodávek jezdí na CNG, pár jsou EV, ale je to minimum no. Většinou ještě ty rozvážkové ala Košik a pár elektrických Sprinterů má DHL
traveldrive
Nekrič hop, kým si nepreskočil. Lžou to nazývajú len tí, čo o týchto veciach nemajú šajn a netušia, čo zmena dodávateľa ropy reálne znamená. Zďaleka to nie je len o nejakom priplatení si.
Tomogo
No, topí se lehkým topným olejem, ale proto říkám za pár let, až se to vše usadí.... Pokud se to usadí.
PrimitivRadek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
Usadí sa to až po skončení vojny na Ukrajine a návrate k ruskej rope. Už si konečne priznajme, že bez nej sme nahratí.
topten
nafta je v EU dlouhodobe zvyhodnovana nizsi spotrebni dani oproti benzinu
u nas je spotrebni dan na litr nafty o 3 koruny nizsi nez spotrebni dan na litr benzinu
ve skutecnosti, vzhledem k energii a CO2, by litr nafty mel mit o korunu vyssi spotrebni dan nez litr benzinu
tedy o 4 koruny vic nez ted, o 5 korun s DPH na benzince
tedy nafta by dnes mela byt ve skutecnosti o 10 korun drazsi nez benzin
nafty se u nas projede cca 3x vic nez benzinu a rafinerky ji nevyrabi dost a tak se dovazi
naopak benzinu je prebytek a tak se vyvazi
nafta se vozila z roSSiji, ale protoze to padlo, nafty je nedostatek a tak jde cena nahoru a ani jeji zvyhodnovani s tim nic nenadela, stat jen prichazi o penize na spotrebni dani
za nedostatek nafty muze jeji dlouhodobe zvyhodnovani na ktery kvuli par usetrenejm korunam slysi kolenovrti a tak misto cistym benzinakem jezdi spinavym naftakem
mozna jezdit nebudou, protoze jestli to takhle pujde dal, nafta bude na pridel
obavam se, ze reseni drahy nafty bude opet nesmyslny - zvyseni spotrebni dane u benzinu na predvalecnou uroven a dalsi snizeni spotrebni dane na naftu, ktery jen povede k jejimu dalsimu nedostatku a prohloubeni nesmyslnyho zvyhodnovani nafty
pritom klic k reseni nedostatku nafty je jednoduchy - zvysit spotrebni dan o 10% nad uroven benzinu, tedy dnes o 4 koruny, o 5kc s DPH
u nas je spotrebni dan na litr nafty o 3 koruny nizsi nez spotrebni dan na litr benzinu
ve skutecnosti, vzhledem k energii a CO2, by litr nafty mel mit o korunu vyssi spotrebni dan nez litr benzinu
tedy o 4 koruny vic nez ted, o 5 korun s DPH na benzince
tedy nafta by dnes mela byt ve skutecnosti o 10 korun drazsi nez benzin
nafty se u nas projede cca 3x vic nez benzinu a rafinerky ji nevyrabi dost a tak se dovazi
naopak benzinu je prebytek a tak se vyvazi
nafta se vozila z roSSiji, ale protoze to padlo, nafty je nedostatek a tak jde cena nahoru a ani jeji zvyhodnovani s tim nic nenadela, stat jen prichazi o penize na spotrebni dani
za nedostatek nafty muze jeji dlouhodobe zvyhodnovani na ktery kvuli par usetrenejm korunam slysi kolenovrti a tak misto cistym benzinakem jezdi spinavym naftakem
mozna jezdit nebudou, protoze jestli to takhle pujde dal, nafta bude na pridel
obavam se, ze reseni drahy nafty bude opet nesmyslny - zvyseni spotrebni dane u benzinu na predvalecnou uroven a dalsi snizeni spotrebni dane na naftu, ktery jen povede k jejimu dalsimu nedostatku a prohloubeni nesmyslnyho zvyhodnovani nafty
pritom klic k reseni nedostatku nafty je jednoduchy - zvysit spotrebni dan o 10% nad uroven benzinu, tedy dnes o 4 koruny, o 5kc s DPH
webpaja
To přece nemyslíš vážně? Ještě před pár lety spousta vlád EU dávala dotace za nákup naftových OA! Tohle je řádná demagogie. Se zdražováním všeho bude pro velké množství lidí vůbec umění si udržet své staré auto.
PrimitivRadek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ozzman
No... ale tady si většinou stěžuje ta druhá strana a né majitelé dieslů, moc často jsem tu neviděl, že by mimo srandy a trollů jako je Win tady někdo pořád vandroval do benzínových aut. Takže že máš pár známejch ,co si klepali na čelo? Tak s tím obšťastnuj je.
Já mam jedno naftové auto proto, protože už se ten model v benzínu v takové kombinaci nedělal, vůbec to není o spotřebě, kterou mám dost vysokou i v té naftě. O spotřebě to bylo tak 15 let nazpět minimálně v autech menších, než jsou velká SUV.
Já mam jedno naftové auto proto, protože už se ten model v benzínu v takové kombinaci nedělal, vůbec to není o spotřebě, kterou mám dost vysokou i v té naftě. O spotřebě to bylo tak 15 let nazpět minimálně v autech menších, než jsou velká SUV.
Mikesus
Musím říct, že v Praze je to už znat. Ty smrdici diesely (rozuměj cca 4roky+) začínají mizet, resp.nejsou tolik na silnicích. Ještě srovnat tu spotrebku podle co2 nebo energie obsažené v litru a je to dokonalé.
topten
byla to jejich volba koupit si naftak s vidinou usetrenejch par korun, pritom pri najezdu vetsiny z nich to byl ekonomickej nesmysl
ja i pri nekdejsim rocnim najezdu 60tis rocne v dobe naftovyho boomu pred cca 10+ lety koupil benzin (za svoje) a dost znamejch si klepalo na celo proc jsem nesel do nafty, a naznacovali, ze autum vubec nerozumim
ty bys asi chtel, aby nekdo jinej platil tvoje prusvihy
zvykni si konecne, ze jsi zodpovedny hlavne sam za sebe a "jak si usteles, tak si i lehnes"
ja i pri nekdejsim rocnim najezdu 60tis rocne v dobe naftovyho boomu pred cca 10+ lety koupil benzin (za svoje) a dost znamejch si klepalo na celo proc jsem nesel do nafty, a naznacovali, ze autum vubec nerozumim
ty bys asi chtel, aby nekdo jinej platil tvoje prusvihy
zvykni si konecne, ze jsi zodpovedny hlavne sam za sebe a "jak si usteles, tak si i lehnes"
Anonym
Já vidím v praze smrdící diesly denně, většinou staré dodávky, TDCI fordy, načipnuté oktávky a některé passaty, HDI peugeoty atd.
Některé vypadaj že hoří co jim jde z výfuku 😄
Některé vypadaj že hoří co jim jde z výfuku 😄
Anonym
Ten topný olej je motorová nafta, do které se přidá červené značkovací barvivo a odečte se část spotřební daně. Čili prakticky vzato se opravdu topí naftou.
Co bude za pár let, nevíme. Historie nám ale ukazuje, že po válkách, revolucích či krizích se svět nikdy nevrátí do původního stavu. Jde o katalyzátory celospolečenských změn. Topení naftou se u nás může stát standardem, jako je to třeba v USA. A nebo taky ne.
Co bude za pár let, nevíme. Historie nám ale ukazuje, že po válkách, revolucích či krizích se svět nikdy nevrátí do původního stavu. Jde o katalyzátory celospolečenských změn. Topení naftou se u nás může stát standardem, jako je to třeba v USA. A nebo taky ne.
Dzakobo
Zkrátka nyní mnohem častěji jezdím na různá nezpevněná místa a auto je pro mě symbol svobody - např. si dopřát nemuset řešit obrubníky a pod. - světlá výška Foresteru 22 cm už stačí na ledacos. Sice pohon 4x4 už není tak vyspělý jako ve verzi s manuálem, ale k dieselu patří automat. Navíc nemá adblue, vystačí s NOx katalyzátory. V zásadě jsem odpůrce nafty, kór když je o 6 Kč dražší než benzín... Nejlepší čtyřkolky jsou elektromobily - odpadá kardan , mezinápravový diferenciál, atd... Takže si spíš časem koupím nějaký elektrický Jeep...
Barry Lyndon
Při průměrném stáří českého vozového parku a v kombinaci s mírou korupce na STK prostě není možné, aby byla auta technicky v pořádku. V kombinaci s dieselem je to pak ten správný rakovinový humáč... :no:
Z českého pohledu marginality jako třena NOx (kauza diesegate) se tu neřeší už vůbec. Není ani moc divu, když jsou ulice plné sazí a jedů.
Z českého pohledu marginality jako třena NOx (kauza diesegate) se tu neřeší už vůbec. Není ani moc divu, když jsou ulice plné sazí a jedů.
Anonym
Ono nejde jen o naftu. Ten princip je pokřivený daleko víc. Příklad.
Letecký benzín/petrolej: Spotřební daň 0.
Mazut pro lodě: Spotřební daň 0.
Letecký benzín/petrolej: Spotřební daň 0.
Mazut pro lodě: Spotřební daň 0.
Anonym
Ono je to tím, že v Praze (a všeobecně ve velkých městech a okolí) je podíl dieselů na vozovém parku vysoký a pak je i vysoká šance najít nějaký extra smrdící.
Dodávky jsou v praxi tou nejhorší kategorií. Podíl dieselů je u nich takřka 100 %, evropská legislativa jim umožňuje vypouštět více emisí než osobním autům a jejich motory jsou kvůli vysokému nájezdu většinou už dost optřebené.
Dodávky jsou v praxi tou nejhorší kategorií. Podíl dieselů je u nich takřka 100 %, evropská legislativa jim umožňuje vypouštět více emisí než osobním autům a jejich motory jsou kvůli vysokému nájezdu většinou už dost optřebené.
webpaja
Přestaň vnímat svět z pozice svého "JÁ". Podobných "JÁ" žvástů a světopravd tu každý z nás napíše tisíce.
Mig_35
Myslím si, že jako alternativa k levné naftě mělo být víc aut z výroby a se zárukou na LPG. Nepíšu CNG protože víme svoje, že ;-\
Ozzman
S Forestrem XT (ted nevím, jestli poslední, nebo předposlední generace, zkrátka ten poslední s turbobenzinem) jsem jezdil po tankodromu v Milovicích, kde se prohání BVPčka... hooodně klame tělem tím, co dokáže a kdyby nevypadl z nabídky ten motor, vytřel by si zadek s nejedním pseudo SUVčkem. Pravda, na silnici je plavnější a lieatronic je vlastně variátor, ale jinak fajn auto.
Mig_35
NOx katalyzátor? to slyším prvně... proč se to neujalo? nemá to takovou účinnost?
nedávno jsem si pohrával s myšlenkou na Allroada, ve verzi 55 TFSI, po bližším zkoumání jsem zjistil, že slavný Allroad je v této verzi předokolkou ;-\ navíc spřaženou s DSG :no: sice to všude chválí, ale stejně... proč o tom píšu, tam se dobře řeší ta světlá výška se vzduchovým podvozkem...
samozřejmě předokolkou s připojitelným zadkem, ale za takové peníze mít de facto haldex... strašné
nedávno jsem si pohrával s myšlenkou na Allroada, ve verzi 55 TFSI, po bližším zkoumání jsem zjistil, že slavný Allroad je v této verzi předokolkou ;-\ navíc spřaženou s DSG :no: sice to všude chválí, ale stejně... proč o tom píšu, tam se dobře řeší ta světlá výška se vzduchovým podvozkem...
samozřejmě předokolkou s připojitelným zadkem, ale za takové peníze mít de facto haldex... strašné
Anonym
Bohužel lidi řešili hlavně cenu a ještě u některých aut budoucí prodej a ztrátu hodnoty, tak všichni nakoupili naftu....
Barry Lyndon
Ano, protože ty daně jsou stanovovány stylem "teď hned zachvátit co nejvíc". Proto se zdaňuje víc benzin než nafta (ve zdanění nafty si státy díky kamionům konkurují, u benzinu je to marginální). Nakonec se těch daní ale vybere míň, protože i osobní auta začala masivně jezdit na naftu...
Letadla a lodě, to už neumí zdanit nikdo, tak se o to radši ani nepokoušejí...
Letadla a lodě, to už neumí zdanit nikdo, tak se o to radši ani nepokoušejí...
Tomogo
Než začnete říkat jen A, co takhle zmínit i B.
Na naftě je o cca 7,- větší marže než na benzínu😒br />https😐/www.garaz.cz/…nalytik-21008833
Tak už tady nechte ty výlevy proti naftě, prostě někdo jezdí na to, jiný na to. Stejně je to fuk. Mě spíš zajímá, jestli je auto technicky v pořádku a jestli se mu nevalí kouř z výfuku.
Na naftě je o cca 7,- větší marže než na benzínu😒br />https😐/www.garaz.cz/…nalytik-21008833
Tak už tady nechte ty výlevy proti naftě, prostě někdo jezdí na to, jiný na to. Stejně je to fuk. Mě spíš zajímá, jestli je auto technicky v pořádku a jestli se mu nevalí kouř z výfuku.
Takže to otočení asi bude trvat ještě dlouho....
Hlavně z Ruska se sem nevozí hotová nafta (ano krom ropy se sem dovážela do EU i hotová naftaú a ta chybí na trhu....podle nejmenovaných odbnorníků může v lednu činit rozdíl mezi N95 a naftou až 10 Kč 😄 😄