Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ – Méně smutné loučení?

77 komentářů

Lubo
Kto v dnešnej dobe očakáva na automate veľkým znázornený zaradený prevodový stupeň netuším. A žeby to niekomu fakt vadilo to už vôbec. A oporu sedačiek v ramenách som tiež ešte nezažil.

Tažko sa mi potom po niektorých takýchto (pre mňa) zvláštnych komentoch hodnotí či je recenzia nezaujatá.

Auto vyzerá pekne, aj zvonku aj zvnútra. Ak je skutočne nepohodlné, to by som zrejme považoval za najväčší problém.

Máte niekto skúsenosť?
Avatar - Machýrek
Machýrek


“Kto v dnešnej dobe očakáva na automate veľkým znázornený zaradený prevodový stupeň netuším.”
adamzprahy
Musím říct, že tahle poznámka mi taky zavání neobjektivností nebo bych to spíš potřeboval vysvětlit jak to autor myslel a srovnat v čem je to u konkurence správně. Aktuální BMW infotainmenty převodový stupeň neukazují snad vůbec mimo manuální mód. A v testech BMW jsem nečetl povzdech že by to bylo špatně.

Teď doufám, že nekecám, protože osobně taky neřeším na jaký stupeň mám zařazeno, resp. nad 100 km/h to poznám podle otáček 😁

Každopádně u Mercedesů je to vždy dole (má to tam i CLS v testu dle fotek) a nemám pocit, že by to bylo titěrné - nebo dobře, tohle je asi věc názoru - spíš vůbec nechápu jak to někdo může pořád hledat?!
Avatar - Machýrek
Machýrek
Moje BMW to ukazuje v HUDu. Je to docela velkým písmem. Vždycky mě zajímalo, jaký stupeň automat zvolí. U manuálu s kvedlačkou to nepotřebuju nutně vidět na displeji, protože to vím, když to tam dávám, ale u automatu včetně manuálního režimu to chci.
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Zdravím, v manuálním režimu jsem myslel, při sportovnější jízdě. Tady bych pořád rád měl přehled o tom, na jaký převod jedu. A naše dlouhodobá X3 převod v manuálním režimu ukazuje.
Martin
Lubo
V BMW X5 G05 je to rovnako "titěrné" vpravo dole, mimo Sport režimu. A nejaké výtky som nezaznamenal 😊.
Ale rozumiem, ide o maličkosť. Ak by bolo auto dostatočné komfortné, zrejme by to zaniklo a hodnotenie by bolo lepšie.

Ďakujem za recenziu.
Lubo
Mohli by ste sa v redakcii zamyslieť nad :yes: :no: .

Čo tak zrušiť :no: , príp. obe hodnotenia úplne a hotovo?
Viacerí redakciu žiadali o nejaké riešenie, a reakciu redakcie som osobne nezaznamenal.


To čo tu Hammuna so svojimi Aliasmi "Jean Reno", "Cistic Viktor", "Franta Dobro", “staelth01” a ďalšími vyrába, príp. "samo od seba" serveru auto.cz neprospieva. Zaujímavé, že redaktorovi to nedá žiadne hodnotenie.

Okrem toho, napr. včera keď som dával :yes: v nejakej diskusii, pridávalo rovno 2x.

Ja teda dávam zásadne len :yes: , diskusia o autách by mala byť hlavne zábava, ale stačí si prejsť diskusie a dosť ľudí to nefunkčné hodnotenie znechutilo.
adamzprahy
V manuálním režimu ano, tam se to ukazuje, to jsem z článku nepochopil. Osobně v tom až tak zásadní rozdíl nevidím, resp. zobrazení v režimu race odpovídá tomu jak bych manuální řazení používal, ale chápu že někdo to může mít jinak.
webpaja
Opora sedaček v ramenou? U bavorské konkurence úplně v pohodě. Už léta má MB sedačky spíše menší.
Mig_35
V šest rano příspěvek a šest minusu za deset minut. Tak doufám, že už nikdo nepochybuje o tom, ze to nedělá člověk.
traveldrive
Samozrejme. Ale sám od seba sa ten robot tiež nezapol. Ani neprehodil mínusy za plusy. 😉
Mig_35
na motorkari.cz se vždycky ukazuje, kdo dal mínusy a kdo plusy. za mě by se to klidně mohlo zrušit úplně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne je. Aktuálně to je funkcionalita uplne o nicem. Buď ať ukazuje, kdo to dal ( což by neměl být problém, protože systém si musí pamatovat, který uživatel co dal ) nebo ať to odeberou úplně. Stejně to je be vysledku všichni mínus a hamuna plus. A všichni víme, že to dělá Čížek 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud to fakt nepalcuje automat, to by pak bylo mrzení, až by to vylezlo ven 😁
Xylo
Je docela zajímavé to pozorovat. Třeba ty máš teď (10:41) 7 palců plus a žádný mínus. Mikesus má 1 a 1. Mig má 7 palců plus a níže 1 a 1. Machýrek, JiRi, Lubo, AdamzPrahy, pája, hugino, iudex, mario má sedm mínusových. Třeba na pana Machalu jsem si troufl jen já (samozřejmě pozitivním palcem) 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Osobně nechápu, že je palcování neustálým tématem. Nikdy jsem anonymní palec nepoužil a skóre nesleduju ani u sebe ani u jiných, chci-li s někým souhlasit, dá se to napsat třeba jednoslovně, nesouhlas by měl být i s nějakým zdůvodněním, jinak se z diskuse dostáváme do dětinské hry. A jak vidím, spousta diskutérů tu už je ve vleku "palců". Prostě to ignorujte.
Petr Čížek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Myslím, že všichni víme, kdo za tím stojí... Proberu s vývojem nějaký rychlý fix, takhle to smysl opravdu moc nedává...
webpaja
Vůbec se mi nelíbí, jak tě dotyčný šidí na počtu palců 😁
staelth01
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
staelth01
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Petr Čížek
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Petr Čížek
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Petr Čížek
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Dneska jsem nad tím seděl s vývojem, něco zkusíme, pokud to nezabere, palce odebereme...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Máš šest plusů 😁 😁 😁 oni si s tebou hrají .... nebo že bys to byl ty? 😉
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Ještě k tém opoře ramen. Vždyť to není nic zvláštního a nemusí se týkat vyloženě sportovních sedaček. I v naší dlouhodobé plug-in hybridní X3 mám v oblasti ramen šikovnou oporu, skutečně takové menší boční vedení jako v oblastí boků. Což v případě testovaného CLS naprosto chybělo. Tam jsem byl v bocích sevřený, ale výš jsem lítal ze strany na stranu bez jakékoliv opory.
Lubo
Díky za upresnenie. V X5 som to nikdy nevnímal, takže to je ssi dobre :-!
stormrider
Z kupé-sedanů od Mercedesu bych vybral právě CLS, které je proti CLA přeci jen trochu prostornější a zároveň alespoň v mých očích výrazně elegantnější než AMG GT, které mne v 4dveřové variantě svým vzhledem ani trochu nezajímá. Otázka je, zda raději u MB nevzít třídu S, která sice nebude sportovní, ale dělá to, co Mercedes umí nejlépe.
webpaja
Problémem je diskomfort. CLS se může tvářit jak chce, ale pořád je to sedan a ten by měl zvládat komfortní cestování a v tomhle případě i slušné chování v zatáčkách. CLS ale umí jen jedno.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...amen.
Avatar - hugino
hugino
...pre velkú hviezdu.To auto je teda lepší priemer s hodnotením 3 a 1/2 hviezdičky a to hlavne vďaka podvozku.Lebo ostatné mínusi sú skôr subjektívne.No neviem to hodnotenie sa mi zdá vo všeobecnosti neobjektívne.Ale kedže to nie je BMW alebo Toyota tak to bodové ohodnotenie sa v podstate dalo čakať. :no: :no: :no: To auto je vrchol techniky auto priemyslu a je už len na kupcovi ktorý z prémie D 3 si vyberie.
Avatar - iudex
iudex
Skús sa zamyslieť ešte raz. Je to veľká, 5-metrová limuzína s hviezdou na kapote. Auto určené na dlhé štreky, kde naraz dáš stovky kilometrov. A v takom režime chceš hlavne komfort. A od Mercedesu naviac ten komfort očakávaš tak-nejak automaticky, lebo Mercedes. Ale ejha, v CLS 53AMG ho nedostávaš. Teda auto nie je ideálne na to, na čo je primárne predurčené a na čo si ho kupuje 90% kupujúcich. Zároveň od päťmetrového dvojtonového sedanu nemožno čakať nejaké vymetanie zákrut, hoc i má výkonný šesťvalec. Takže okreskovou zábavnou hračkou to už vôbec nie je.
Teda auto poriadne nespĺňa ani jedno určenie. Ešte stále sa divíš, že (v rámci triedy! Neporovnávaj s hodnotením Kie Ceed) má len priemerné hodnotenie?
webpaja
Jsem zvědav co řekneš na pasivní M podvozek u mě. Z mého pohledu naprostá dokonalost, kterou dříve uměl jen Jaguar u sedanů.

Dinar byl třeba spokojen s E poslední generace, ale mě přišlo nervoznější než podobná G30, speciálně v zatáčkách přes horizont nebo když byla zatáčka s kompresí a pérování šlo nedorazí. Ale zase mělo o něco lepší řízení než G30 před FL bych řekl. Na druhou stranu, to už je tak subjektivní věc, že třetí člověk by měl ještě jiný názor.

Každopádně neschopnost odfiltrovat nerovnosti v této třídě nebo i bouchání je problém, milé CLS.
Avatar - Dinar
Dinar
Problém řízení G30 řeší jeho adaptivní verze s natáč. z. nápravou, sám víš. Dobře nakonfigurovaná G30 se šestihrnkem je dneska daleko nejlepší auto ve třídě, v každém ohledu. Bohužel příští rok se to změní, nezbude než znova pořídit poslední G30 a pak opečovávat, nejsem ochoten nemít volbu a muset nutně do phev, nemluvě o ovládacím pekle nového infotainmentu. Bude hůř...
webpaja
Bohužel, první 5er nové generace bude jen R4 a PHEV, možná 540i až v roce 2024 a to je ještě otázka.
Avatar - fOE
fOE
Hmm, tady bych byl opatrny a vsem zajemcum doporucuju tenhle setup nejdriv projet. 5er na pasiv Mpaket podvozku a R19 kolech (tedy zadnej extrem) uz neni moc limo, a charakterem je bliz tomu co by clovek cekal od 3er spis nez od 5er. Utlumeni ran pak po akusticke strance je na vyssi urovni nez 3er, prirozene, ale ani v tomhle to neni prikladny komfort.

Kazdopadne tohle vsechno udela 1 palec na rafcich. Na R18 je stejne auto prikladne limunizovite, R19 uz to proste "trojkovati". 😄

Celkove mi takhle poskladana 5tka prijde jako "lepsi trojka" v kazdem ohledu. Nepusobi vetsi, nepusobi tezsi, nepuzobi neohrabanejsi, je lehce meksi, je lepe utlumena atd. atd. atd. a dokazu si v ni uzit i okresku stejne jak bych si ji uzil v 3er jen ve vsech jinych rezimech je na tom lip nez 3er. :yes:
webpaja
Já jsem s touhle konfigurací max spokojený. Komfort opravdu super, včetně akustického. Trojka je určitě hravější a pocitově lehčí, je pravda, že můžu srovnat 330i vs 540i, ne M340i, která by odpovídala.
Hmota u 5er už je cítit, ale dokáže to redukovat aktivní řízení.
Avatar - fOE
fOE
No a tohle prave nelze takhle napsat kdyz clovek nevi jake mas naroky a s cim srovnavas / odkud pochazis. 😄 Jinak bude tenhle setup vnimat nekdo kdo celej zivot jezdi passat na R15 a jinak nekdo jinej, kdo do takove 5er sedne, ja nevim, treba z Radicalu 😒]

Ja chcel lepsi trojku, mam lepsi trojku, jsem spokojenej, ale kamos po svezeni byl rekneme na rozpacich, protoze pro nej je 5er limuzina, bere nejmensi kola jake se na to daji obout a je spokojenej. Tomu v takhle nakonfigurovane 5er ve meste az necekane hodne pracovalo oboci, jak nechapal co to zase kde bouchlo a proc to s nim cuka. 😉

PS: verim ze 40i se chova jeste prikladneji nez 30d, precijen kazde kilo na predku je znat 2x.
Avatar - Dinar
Dinar
Tak ona ta varianta pasiv mpaket rft 19” je vlastně extrém, protože jestli 19 nebo 20” rft v téhle konfig už nepoznáš (vyzkoušeno) je to prostě to nejtvrdší, co lze nakonfigurovat. A z mé zkušenosti velkou roli pocitově hrají v této spec tlaky pneu, bmw to standardně přefoukává přes 3 atmo, nastavuje v menu extrémní zatížení a eko. Stačí sundat 3-4 desetiny, nastavit malé zatížení a je to citelně lepší, jde o to mini poskakování, které boří dojem plavnosti v malých rychlostech. Každopádně standard podvozek je i na 19” peřina a s adapt tlumiči ještě víc, měl jsem oboje, mpaket pasiv mě neruší a auto se nehoupe a nenaklání, tak to má u bmw být, alespoň pro mě. 😉 Ideálně by se mi líbila kombinace mpaket péra s adapt tlumiči, což bohužel nejde.
Ale s 3er bych fakt nesrovnával, pasiv mpaket na 18” je oproti 5er na 19” poskakovátko, ten rozdíl ve třídě je citelně znát, ale stejně tak v agilitě, pětka s adaptiv řízením je mrštná na svou třídu, ale 3er zatáčí lépe a je pocitově lehčí. Dneska jsem jel na oběd 3er, z práce 5er a ten limo pocit po přesednutí je výrazný. 😉
Avatar - fOE
fOE
To mnozstvi moznych kombinaci a tim i srovnani bude mit snad 4 cifry, tak abychom vedeli co srovnavam a o cem pisu😒br /> Nemam rft, mam obyc mpaketove zelezo, v sedanu, na R19, na obyc bridgestonech co k tomu jsou z linky a pod kapotou 30d v RWD + adaptivni rizeni. Tlak v pneu byl 2,6 na vsech 4 uz od dealera a drzim to 2,5-2,6 do ted. Srovnavam pak s 330d, taky RWD (u 3er by nemel byt rozdil mezi RWD a AWD v polomzeru zataceni), na R18, uprimne nevim jestli runflat nebo ne, mrknu. Oboje jsou jiz mildhybridni, takze 3er vazi "krasnych" 1785kg a 5er jen o 50kg vic, tedy 1835kg podle technicaku.

A k tomuhle se vazou me pripominky, takhle nakonfigurovana 3er mi neprijde agilnejsi (ona ani fakticky neni, neb ma dokonce vetsi pomer otaceni nez 5er s RWD a aktivnim rizenim), ale ani uskakanejsi (takze predpokladam ze neni na runflatech). Prijde mi ze bouchne a odskoci presne tam kde mi bouche a odskoci i 5er, jen akustickej komfort je jinej. Proto ve me ty pocity ze 5er v tehle konfiguraci je kultivovanejsi trojka, urcite spis nez limo vyssi stredni. Tou se stane na R18 (znovu nerunflat).

Z ceho mam zcela jine zazitky byla preLCI G20 s 30i co vazila snad 1520kg. To bylo vedle 530i lehkonozka, tam byl znat rozdil, takze z toho co pises mam podezreni ze presedas z jedneho benzinu do druheho a tam ti treba dam zapravdu (nevim jaka bude 330i poFL), ale to bylo o tom ze neco uz mildhybrid ma a neco jineho ne a to co ne z toho tezilo.

Abych to uzavrel: 5er na pasiv podvozku i bez runflatu ale v R19 uz na me nezanechava limuzinovy dojem, ale spise sportovni. Kdo chce mit limuzinovy zazitek (a nadale tezit ze vsech tech pozitiv, kteryma aktualni 5er vladne), necha ji na R18, nebo veme A6, ktera umi zehlit v adaptivnim podvozku snad nejlip. 😄
CarFan
Potvrdzujem, mám tú kombináciu, to bola tiež moja voľba: 530d RWD (ale adaptive) na R18 bez RFT, najazdených skoro 100k. Na RFT som z toho najazdil cca 40k. Klasické pneu sú citeľne tichšie, mäkšie a bez mikrovibrácií na zvlnenom asfalte.
adamzprahy
Já měl 540i s 19” na pasivu a jakkoliv byl podvozek kultivovaný, tak to bylo jednoznačně sportovně naladěné (= tuhé), taky jsem si říkal že až moc. Nezkoušel jsem CLS 53, hodně by mě zajímalo porovnání.
Avatar - Dinar
Dinar
Měl jsem pár dní pre face cls 400d na vzduchu amg paket, kola 19”, na delších hrbech se to zhouplo, což 5er pasiv 19” neudělá, ale na kratších nerovnostech, klasické české cestě, se to víc klepalo a na dírách klasicky mb vzduchově mlátilo, žádný limo pocit oproti 5er se nekonal, a když jsi tlačil, tak v zatáčkách na ne ideálně rovné cestě nestíhal podvozek pohyby karoserie, tj nic sportovního. Příjemné řízení, pěkně sladěná převodovka s motorem, na dálnici ok, ale jízdně hrubě za 5er.
adamzprahy
To pak pro CLS nevyznívá vůbec dobře… ;-\
webpaja
Je ještě možné, že něco odfiltrují komfortní sedačky. Ve finále jsou až moc měkké a přesto, že jsem se snažil si přenést nastavení přes MyBMW, tak si samozřejmě ještě pořád nesedím tak, jako předtím.
Avatar - hugino
hugino
Práve že som sa zamyslel a aj tak mi nejde do hlavy že pri autorových troch mínusoch z toho dva sú diskutabilné dostane špičkové auto len 3 a 1/2 hviezdičky.Pri niektorých testoch majú autá aj 4-5 mínusov a dostanú sa na min 4 hviezdičky.Je jasné že 5 metrová limuzína nebude na okreskách tak agilná ako napr. Civc R-Type /aby som stále nespomínal Golf/ ale v rámci segmentu /auto za 110 000 €/ že by to bol len lepší priemer tak to sa mi nezdá.Vo všeobecnosti na ACZ moc Mercedes nemajú radi /v každom teste max 4 hviezdičky/ a pritom na iných weboch ich dokážu aj pozitívne ohodnotiť.Tu sa chváli Renault Megane E-Tech 😄 😄 😄
Avatar - fOE
fOE
Jsou problemy ktere penalizujes pul hvezdou, jsou problemy, ktere penalizujes celou hvezdou, muze byt i problem, ktery zminis jak v textu tak v minusech, ale ktery sam o sobe nezavda duvod na snizeni i jen o tu pulhvezdu. Nemyslim ze je to tak tezke na pochopeni.

Jednoduse auto s nepouzitelnym podvozkem za to muze zaplatit az celou hvezdou, a ja se tomu nedivim.
webpaja
MB mě opravdu bavily v generaci před FL, hlavně kvůli tomu, že se ještě k parádnímu řízení dalo fungovat s ovládáním. Ale v zásadě všechny nové modely mají vypínatelné asistenty jen do doby vypnutí motoru. Já tohle prostě nedám. Zásahy do řízení, neustále brždění, samovytváření kolizních situací.
Avatar - fOE
fOE
Mno, to neustale logovani se do sveho profilu u BMW pri kazdem startovani me taky vytaci. Sednout, klik iDrivu vybrat profil, klik iDrivu potvrdit vyber, klik startovaci tlacitko, klik sportovni rezim, klik otevrit vrata od garaze, klik zapnou pas a muze se vyrazit.
6 kliknuti, bejvavali to jen 3. 😄
Avatar - mariov8
mariov8
Já si tento motor vyzkoušel v Éčku, tam i komfort podvozku odpovídal. Takže kdo nechce vysloveně sportovní auto, ale chce silný motor, ideální kombinace je 53 AMG a Třída E.
Avatar - Dinar
Dinar
Alespoň tak chápu já cls, prostě trochu více sport šmrncu než sedan a neztratit při tom eleganci. Z hlediska designu to funguje, i v této generaci, jízdně je to ale horší. Jde o to přitvrzení, které bohužel neplatí jen pro 53amg verzi, cls má s každou motorizací o něco tužší podvozek i řízení než stejně motorizované éčko. A je to na škodu, lepší agilitu řidič nedostane, horší komfort ano. Roky tvrdím, že s výjimkou magic body control neumí mercedes pořádně vzduch a u velkých sedanů je jeho vzduch. podvozek horší než adaptivní podvozky konkurence na klasických pružinách, cls je toho dokladem.
Jinak, auto znám z před face verze, hlavní problém vidím v "inovaci" infotainmentu, ten aktuální je horší než předchozí, míněno ve způsobu ovládání. Výborný byl kolem roku 2019, kdy měli mb perfektní volanty a k tomu kolečko ovládání na střed. tunelu. S příchodem čistě touchpadové varianty a nových dotykových volantů se stalo ovládání martyriem.
Osobně bych od mb v této třídě volil E450, a na klasickém podvozku, auto jezdí líp, nemá "sportovně" tuhé řízení a motor, ač papírově výrazně slabší, v reálu o tolik hůř nejede a míň žere, on je problém, že těch 320 kW 53amg verze je spíš papírových.
Jedinou výhodu cls oproti éčku vidím v níže uchycených sedačkách, pro mě je posaz ve standardním éčku příliš vysoký.
Avatar - Emel
Emel
To je hezká analýza 😄
Jezdil jsi někdy s minulou C43AMG? To auto se mi dost líbilo, takový fajn kompromis mezi nesmyslnou raketou a obyčejným kombíkem...
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, a pro mě jeden z nejlepších mercedesů, dal bych mu přednost před f30 340i, výborný podvozek, lepší řízení, krásný zvuk motoru. Jen si vezme asi o litr až dva víc než 340i, ale to bych mu odpustil. 😉
Avatar - iudex
iudex
Jj, minulé C43AMG znelo výborne, plus ten motor bol výkonnejší ako 40i. Zároveň ale cena bola podstatne vyššia ako 340i.
Avatar - Dinar
Dinar
A pořád se drží výrazně vyšší i u ojetin, jednak je těch aut míň než 340i, jednak to bylo fakt povedené auto. Výkon byl papírově o dost vyšší, snad o 50k, ale v reálu je tam rozdíl sekundy, na stovku o sekundu rychleji, na dvoustovku i vmax dtto. To je pro 340i dobrý výsledek. 😉
webpaja
Fakt sekunda už na stovce? To je celkem mazec. Na dvoustovce už je to nepatrné.
Avatar - Dinar
Dinar
Dostane sekundu už na stovce a pak se to drží pořád na rozdílu sekundy.
Avatar - Alf1k
Alf1k
Mám stále doma 😄 A podvozkově mi přijde moc povedený (souhlas s Dinarem) mám předfacelift, facelift proběhl myslím během roku 2018 a přinesl filtr pevnejch částic, takže zvuk šel oproti 2017 docela do kopru. Bral jsem předfacelift na poslední chvíli, protože nějakejch pár koní navíc (367 vs 390ps facelift) a trošku větší displej s jiným volantem mi za ten utlumenej zvuk s filtrem nestálo 😄 Nutno poznamenat, že hodně z toho udělá performance výfuk bez toho C43 nebrat (ale žádnou jsem bez toho nikdy neviděl)
Co mi vadí je, že zahřátí oleje alespoň na 50C v převodovce v zimě když auto dýl stojí, běžnou okreskovou jízdou může klidně trvat 40-50km a rovnou říkám, že do té doby nefunguje 9g úplně ukázkově a umí bejt hrubější hlavně při podřazování za studena si ráda občas škubne třeba typicky z 3.stupně na 2 ve městě. Něco na tom bude, jak autor zmiňuje i v testu, že přechod na novou převodovku v té době (předtím byla 7.stupňová) Mercedes ladil nějakej čas a v určitejch situacích trošku zaváhá. Po zahřátí funguje dobře a ostré tempo ji nedělá problém, řekl bych že nejlíp funguje právě v ostřejším “nasazení”.

Musím říct, že jakékoliv 53amg pro mě bylo zklamáním, je to strašně utlumený a ty koně bych taky úplně netipoval, naposled mám krátkou zkušenost s Gle53amg a nějak mi to celé nedávalo smysl to auto (jasně SUV) ale CLS vidím podobně. Když ne 400d tak 450tkou bych končil, úplně to těm vahám stačí a prostě od toho nečekám nějakou “lehkost” jako od 3er nebo C43. Každopádně pro mě jsou 53jky nejmíň AMG (když nepočítám turbo 4válce) a hlavně když zvážím, že 43 bylo trošku hejtovaný jestli to je nebo není real AMG.

Za mě rozhodně je. Podvozkem, zvukem a emocí z auta V6 43 lepší než 53 v jakémkoliv modelu se kterým jsem to mohl vyzkoušet a fakt si tím nechci obhajovat svou garáž ale reálně prostě nevím čím to nahradit, nové C je kromě designu z venku a pár fičurám pro mě úplně out, proto tohle auto asi jen tak neprodám.
displacement
Mam E63 (od 09/21), takže už s novým volantem. Kapacitní ovládání je příšerné - za rok jsem se s tím nenaučil dělat. Jediné, co lze jakž-takž za jízdy ovládat, je hlasitost hudby (pohyb prstem nahoru dolu) a přijetí tel.hovoru (stiskem). Zbytek (kde se posouvá prstem zleva doprava) je z mého pohledu funkční hrůza.
Podvozek: v komfortním módu v Praze snesitelné, ale žádné S-ko to není 😊
webpaja
Zatím mě to u žádného auta nepotkalo, max. kombinace s klasickými tlačítky a tam to ještě šlo. Jsem rád, že někteří výrobci prémie dokáží udržet styl bezpečného ovládání na volantu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chvilku jsem přemýšlel, jaké 6er E63 se vyrábělo do roku 2021, když tu všichni mluví o BMW a asi po deseti minutách mi došlo, že mluvíš o MB 😒]
staelth01
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Petr Čížek
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Petr Čížek
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
Odpusťte mi nudné úvahy, k nimž zavedla mne bezpříkladná skromnost mého hrdiny. Mnohý, kdo se nepodíval ani do Krče, neřku-li na měsíc, chlubí se každému na potkání svými drahocennými zkušenostmi. Však znáte takového člověka, který byl jednou v životě za hranicemi, na př. jen v Drážďanech. Každá společnost, v níž se octne, musí vyslechnouti alespoň některou upomínku z jeho cesty. Prohoďte si třeba něco o gorgonzolském sýru, a již spustí: "Kdykoli slyším o gorgonzolském sýru, pánové, tu mi vždycky napadne drážďanská Sixtinská Madona, před níž jsem se spřátelil s jedním starým podivínským Vlachem, který atd." Zkrátka, ať se mluví o čemkoli, drážďanský cestovatel dovede na všechno šikovně nebo nešikovně zavěsiti své Drážďany.
Avatar - 001mf
001mf
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
no vidíš to, už jsi to napůl uhodnul :yes:
edit: a je to z pana Broučka, pro zajímavost😊
adamzprahy
Mig si stěžuje, že se tu vždycky debatuje o BMW. Zrovna v tomto případě se bavíme o přímé konkurenci, na kterou CLS zřejmě v porovnání ztrácí a právě diskuse článek v tomto ohledu doplnila. Takže tu pohádku o Drážďanech bych si šetřil třeba na test Peugeotu 😁
Mig_35
aby člověk mohl srovnávat, měl by mít zkušenost s tím i tím vozem, což jak se v diskusi ukázalo, nikdo nemá. když teda pominu, že "čtyřdveřové kupé" je něco jiného, než běžný sedan, že AMG je něco jiného, než běžná konfekce, a že je to úplně jiná cenová kategorie.
BMW takové auto (ekvivalent A7) nemá, osma je už o dost větší.
adamzprahy
Nevim zazněli tu zkušenosti s předface verzí a tak. BMW má 8er GC, svým způsobem může být i 6er ale ta je jinak pojatá. Je to přímá konkurence modelu a značky. Zrovna tohle mi přijde relevantní.

Jinak obecně nesouhlasím, že člověk musí mít najeto s tím co se testuje aby se mohl vyjadřovat. To pak můžeme rovnou zavřít debaty pod Ferrari apod.

Já třeba srovnával infotainment, který je totožný v jiných modelech. Přijde mi že to moc řešíš 😁
Mig_35
"Zkrátka, ať se mluví o čemkoli, drážďanský cestovatel dovede na všechno šikovně nebo nešikovně zavěsiti své Drážďany."
edit: tak třeba jen pro zajímavost, AMG nepoužívá běžný Airmatic
https😐/www.mbscottsdale.com/…s-dynamic-select
a srovnávat AMG a běžný MB je jako srovnávat M5 a 530d
adamzprahy
😁 s tebou bych teda debatovat o autech v hospodě nechtěl 😁 "Hoši viděli ste tu novou Octávku? Ne, ale povím vám příběh o Drážďanech." 😁
Mig_35
Ano, přesně takhle to v podstatě bylo. Autem jsem nejel, ale řeknu vám o tom svojem, objednej si další pivo, bude to dlouhý 😄 😄 😄
adamzprahy
😁 😁 😁
webpaja
Ano, bavit se o konkurenci je nepřípustné. Zaznělo tu pár poznatků z jízdy s CLS, ale bude se pinta zase. Peugeot sem modelově sedí 😉 :yes:
Mig_35
Dopřej trochu te své velkorysosti i ostatním 😉
btw. ve kterém vesmíru jsou CLS 53 AMG a 540i konkurenti?