Design
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeCo byste řekli na prodloužené SUV Škody? Takto by modely vypadaly ve verzi XL
25 komentářů
Gvick2
Vždyť je dávno vyrábí, Kamiq GT se prodává v Číně a je to evropský Kamiq prodloužený o cca 17 cm (441 cm).
https😐/www.red-dot.org/…a-kamiq-gt-45979
https😐/www.red-dot.org/…a-kamiq-gt-45979
johny555
Vývoj, testování, homologace prodloužené verze by stálo velké náklady. Kdo chce větší kufr, tak si koupí Kodiaqa, který je podstatně dražší, takže na něm Škoda víc vydělá.
rohor
Velká SUV opravdu nejsou dost velká. Každý milimetr navíc se počítá. Pipinky uvezou více tašek. Máčům se ještě více prodlouží pindíky. Mimo jiné zachrání planetu, protože čím větší tanky, tím méně se jich na silnice vejde. Taky budou dražší a tím méně lidí si je bude moci dovolit. Taky na nich budou větší marže, takže automobilky můžou snížit výrobu a nepotřebují tolik čipů. Taky se do nich vejde víc nerecyklovatelných baterií. Prostě bruselského ekologa sen.
No akorát ani Kamiq, ani Karoq nejsou velká SUV, jsou to kompaktní SUV.
Natahovat Karoq nemá asi smysl, tam je fakt Kodiaq a ten stojí na podobném základu, takže tam není moc prostor pro úspory.
Natáhnout Kamiq by případně smysl mít mohlo, to je levnější platforma a trocha místa v kufru by se mohla hodit... ostatně stejnou logikou, jako by měla smysl "dárcovská" Scala Combi vedle Octavie.
Natahovat Karoq nemá asi smysl, tam je fakt Kodiaq a ten stojí na podobném základu, takže tam není moc prostor pro úspory.
Natáhnout Kamiq by případně smysl mít mohlo, to je levnější platforma a trocha místa v kufru by se mohla hodit... ostatně stejnou logikou, jako by měla smysl "dárcovská" Scala Combi vedle Octavie.
Za mě Scala nebyl dobrý koncept. Docela by mě zajímalo jak si interně hodnotí tento model Škoda. Za mě měl přijít nástupce Rapidu a to vč. liftbacku. Mezi Octavii a Fabií ten prostor rozhodně zůstával.
Stejně jako teď mela přijít Fabia Combi. Jenže bohužel svět se změnil a výrobci kašlou na přání zákazníků a raději si vyrábí co se jim zrovna hodí z pohledu evropských politických zadání...
Stejně jako teď mela přijít Fabia Combi. Jenže bohužel svět se změnil a výrobci kašlou na přání zákazníků a raději si vyrábí co se jim zrovna hodí z pohledu evropských politických zadání...
Vím že už jsme se o tom dohadovali víckrát, ale holt to musím zopakovat - Fabia Combi žádný bestseller nebyl. Jakž takž se to prodávalo a jakž takž by se to prodávalo dál, asi někde do jedné třetiny prodejů Fabie.
Za mě je Scala lepší než Rapid, konstrukčně je to víc na úrovni běžného main C (motory, rozměr kol apod.)... Rapid byl větší kompromis. Ale záleží, za kolik to dokážou vyrobit. Myslím, že prodejní čísla jsou trošku za očekáváním, ale ono Scala přišla ve špatnou dobu.
Za mě je Scala lepší než Rapid, konstrukčně je to víc na úrovni běžného main C (motory, rozměr kol apod.)... Rapid byl větší kompromis. Ale záleží, za kolik to dokážou vyrobit. Myslím, že prodejní čísla jsou trošku za očekáváním, ale ono Scala přišla ve špatnou dobu.
Ano o tom žádná diskuse být nemusí že Scala není lowcost jako Rapid. Ale z pohledu zákazníka mi pořád přijde, že Rapid měl v nabídce Škody mnohem lepší pozici. Prostě to byla Octavia pro chudé. Z praktického hlediska nabídla opravdu cca totéž jako Octavia. Koneckonců myslím že 2 že 3 prodaných Rapid byly liftback (doufám že jsem to nepopletl).
Fabia Combi jasně, tyhle vozy byly doménou východní Evropy. Na západě nikdo nekupuje malý vůz jako rodinný. Ale za mě třeba Kamiq fakt není náhradou za Fabii Combi. Ten kufr je úplně o něčem jiném.
Fabia Combi jasně, tyhle vozy byly doménou východní Evropy. Na západě nikdo nekupuje malý vůz jako rodinný. Ale za mě třeba Kamiq fakt není náhradou za Fabii Combi. Ten kufr je úplně o něčem jiném.
Popletl, bylo to obráceně - prodávanější byl spaceback. Třeba za 2018 47t SB a 28t normál, 2017 a 16 cca. podobně, viz výroční zprávy - výroba ve Škoda Auto.
https😐/www.skoda-storyboard.com/…/vyrocni-zpravy/
Kamiq asi není náhradou, náhradou je třeba Jogger nebo i30... tak nebo tak, žádnej prodejní hit to prostě nebyl, IMO bude víc chybět na trhu ojetin než na trhu nových aut... ale toho se automobilka nenají.
https😐/www.skoda-storyboard.com/…/vyrocni-zpravy/
Kamiq asi není náhradou, náhradou je třeba Jogger nebo i30... tak nebo tak, žádnej prodejní hit to prostě nebyl, IMO bude víc chybět na trhu ojetin než na trhu nových aut... ale toho se automobilka nenají.
Jedna třetina v průměru. Ale na našem trhu to byla nadpoloviční většina. Ta teď bude chybět. Navíc je potřeba připomenout, že nyní by kombík neměl žádného konkurenta,
Scala je druhá generace Rapidu, ale bez verze liftback. Rozměr kol odpovídá nižší střední jen u základních 16", zatímco 17" a 18" jsou "užovky pro malá auta".
Scala je druhá generace Rapidu, ale bez verze liftback. Rozměr kol odpovídá nižší střední jen u základních 16", zatímco 17" a 18" jsou "užovky pro malá auta".
Kolem našeho trhu se svět netočí. Někomu jistě chybět bude, no tak si koupí Joggera (třeba).
Myslím velikost ve smyslu průměr/obvod, ne šířka. Já osobně si nemyslím, že by relativně lehkej kompakt s nějakou max. 150k 1.5 potřeboval víc, než 205mm... 225 mívaly kompaktní hothatche.
Myslím velikost ve smyslu průměr/obvod, ne šířka. Já osobně si nemyslím, že by relativně lehkej kompakt s nějakou max. 150k 1.5 potřeboval víc, než 205mm... 225 mívaly kompaktní hothatche.
rohYpnol
Celý tento článek absolutně nemá žádný vyznam. Jen článek pro článek. To vážně nejste vážená redakce schopni vytvořit zajímavější a hodnotnější obsah, když zajímavých témat je nespočet??
Mmj. do Evropy přichází plně elektrický Čínský MG4 v ceně spalováku (samozřejmě myšleno v ceně předraženého a znevýhodněného)...
https😐/fdrive.cz/…tecne-levny-9406
Takže přichází to co tu předpovídá už dlouho. Emil Frey se navíc stal oficiální distributor čínských značek Evropa přejde na čínské levné EV (sice stále dražší než spalováky, ale výrazně levnější než evropské EV).
Jinak řečeno zatímco vy tady plácáte články coby kdyby, tak se odehrávají významné milníky evropského automobilového průmyslu... Příště zkuste třeba jak by vypadala Škoda s hranatým volantem a třemi pruhy na kapotě... I když vlastně ten článek bude jen premuim že... :no😒br />
P.S. Abych byl spravedlivý, o Emilu Freyovi zde článek byl.
https😐/www.auto.cz/…h-dealeru-145190
Mmj. do Evropy přichází plně elektrický Čínský MG4 v ceně spalováku (samozřejmě myšleno v ceně předraženého a znevýhodněného)...
https😐/fdrive.cz/…tecne-levny-9406
Takže přichází to co tu předpovídá už dlouho. Emil Frey se navíc stal oficiální distributor čínských značek Evropa přejde na čínské levné EV (sice stále dražší než spalováky, ale výrazně levnější než evropské EV).
Jinak řečeno zatímco vy tady plácáte články coby kdyby, tak se odehrávají významné milníky evropského automobilového průmyslu... Příště zkuste třeba jak by vypadala Škoda s hranatým volantem a třemi pruhy na kapotě... I když vlastně ten článek bude jen premuim že... :no😒br />
P.S. Abych byl spravedlivý, o Emilu Freyovi zde článek byl.
https😐/www.auto.cz/…h-dealeru-145190
A do toho ještě Taiwan, kdyby nebylo USA, tak Čína obsadí Taiwan a celý západ má po čipech.
Karoq XL = Kodiaq
Kamiq XL = Octavia Combi Scout
takze blbost
Takže blbost.
Tohle je nesmysl. Karoq je menší.
Karoq je menší než Kodiaq, to ví a pozná každé dítě. Ale tady je řeč o imaginárních zvětšených variantách, tedy zvětšenina Karoq XL, by byl velikostně jako Kodiaq.
https😐/www.carsized.com/…kodiaq-2016-suv/
Když prodloužím karoq, co dostanu? Kodiaq. 😒]
Zkus dát nějaký argument aspoň, kromě posílání někoho k očnímu. Rozumíš aspoň něčemu kolem aut?