Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
0
ale jak vidno, aut se vyrábí polovina a lidi mají tolik peněz, že je po autech hlad i když jsou za vysoké ceny, že automobilkám roste zisk. Spíše se obávám, že korejci zlevní na starší ceny a lidi začnou jezdit křivým H.
ryccardo
10
Křivý H taky nedělá špatný auta. 😉
traveldrive
5
Tvoja logika trochu kríva. Po autách je hlad, lebo nie sú. A za nedostatkový tovar sú mnohí ľudia ochotní platiť viac. Tí, čo nie sú, si nové auto nekúpia, a v štatistikách nie sú. Tak automobilky vyrábajú menej, ale zarábajú viac. Kórejčania nezlacnia, však doteraz tlačili na pílu, aby dosiahli kvalitu konkurencie a mohli zdvihnúť ceny...
Avantime
2
Kórejčania sú už pekne drahí. A áno, autá už nezlacnejú. Treba si uvedomiť aj to, že roky sme tu žili v takej bubline, kde automobilky akceptovali, že máme nízke ceny a predajcovia žijú z ree😜ortov, k tomu pekné zľavy atď, ale tomu je už koniec. Teraz im už ide o prežitie a je im fuk, či tu niekto bude fňukať, že autá sú drahé. Nemáš na to? Ten čo stojí za tebou v rade áno, tak dovidenia.
traveldrive
0
Asi tak. :yes:
ryccardo
Tak pánové Hendly, DonVito, Hammunasakra poprosím vás o vaše komentáře jak to není pravda a jsou to všechno jen zlé pomluvy ortodoxních odpůrců elektromobilů. 😉
Co tam je zle? Ved planuju zlacnovat a ked nebudu zlacnovat, tak trh skolabuje. 40% je uz celkom dost, auta budu do roku 2030 lacnejsie ako spalovacie a spalovacie auta budu rarita v 2035 aj bez zakazu. Kone tiez nikto nezakazal.
Sorry, ale četl jsi tě článek?
Zlevnění o 40 % do roku 2030 a vypadá to, že se to podaří.
Zlevnění o 40 % do roku 2030 a vypadá to, že se to podaří.
H.o.w.n.o se podaří. Tak jak je svět rozdrbaný to spíš vypadá na 50% zdražení. Jen blbec si může myslet, že se el. auta zlevní.
Vždy mě fascinuje situace, kdy někdo v internetové diskusi má tak jasno co bude a rádí sefum velkých automobilek.
Otázka proč teda nejsou na jejich místech?
Můžou mít naprosto luxusní plat, cestovat, nejlepší nová auta zdarma atd, ale místo toho skromně rádi v diskusi 😄
Sorry, nemyslím to zle, ale trocha pokory neškodí nikomu.
Otázka proč teda nejsou na jejich místech?
Můžou mít naprosto luxusní plat, cestovat, nejlepší nová auta zdarma atd, ale místo toho skromně rádi v diskusi 😄
Sorry, nemyslím to zle, ale trocha pokory neškodí nikomu.
Můžou mít naprosto luxusní plat, cestovat, nejlepší nová auta zdarma atd, Tak jestli to bylo na mě, tak to vše jsem už měl.....teď už jen radím na diskuzích..... 😄
Pozdravují tě odborníci
"Lidé tak nemají například tušení o tom, že na zajištění spotřeby elektřiny v prosinci prostřednictvím větrných elektráren by bylo nutné instalovat více než čtyřnásobný výkon těchto zdrojů, než je skutečná potřeba trvalého výkonu zdrojů elektřiny. „Abychom měli v prosinci celý měsíc k dispozici výkon 1000 megawatt z větru, musel by instalovaný výkon dosáhnout 4650 megawatt,“ vysvětluje člen Uhelné komise a profesor František Hrdlička z ČVUT. K výpočtu použil údaje ERÚ o větrných elektrárnách, jejich výrobě elektřiny a zajištění výkonu v prosinci 2021. Jenže ani více než čtyřnásobný instalovaný výkon sám o sobě nestačí. Protože vítr samozřejmě nefouká stále. „Současně by k tomu bylo nezbytné mít bateriové úložiště s kapacitou 41 850 megawatthodin,“ upozorňuje profesor. Cena bateriového úložiště přitom podle něj nyní vychází zhruba na 300 000 dolarů za megawatthodinu. Tedy 6 900 000 korun. Za JEDINOU akumulovanou megawatthodinu, jež v energetice České republiky neznamená vůbec nic! Celé úložiště s potřebnou kapacitou by pak přišlo na téměř 289 miliard korun.
Podle Davida Hansliana z Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd a autora větrných map má smysl stavět větrné elektrárny jen na zhruba pětině území Česka (zde). Podle jeho studie bychom tak uspokojit až 31 procent spotřeby elektřiny. „Zjednodušeně můžeme říci, že v létě Česko denně potřebuje výkon zhruba 6000 megawatt, v zimě se jedná asi o 10 tisíc megawatt,“ popsal spotřebu republiky v rozhovoru pro iUHLI.cz ředitel sekce Strategie a rozvoj nových technologií ve společnosti ČEPS Karel Vinkler (zde). Na vítr by takovém případě v zimě připadalo zajištění 3100 megawatt.!
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
https😐/www.konzervativninoviny.cz/…itelnych-zdroju/?…
"Lidé tak nemají například tušení o tom, že na zajištění spotřeby elektřiny v prosinci prostřednictvím větrných elektráren by bylo nutné instalovat více než čtyřnásobný výkon těchto zdrojů, než je skutečná potřeba trvalého výkonu zdrojů elektřiny. „Abychom měli v prosinci celý měsíc k dispozici výkon 1000 megawatt z větru, musel by instalovaný výkon dosáhnout 4650 megawatt,“ vysvětluje člen Uhelné komise a profesor František Hrdlička z ČVUT. K výpočtu použil údaje ERÚ o větrných elektrárnách, jejich výrobě elektřiny a zajištění výkonu v prosinci 2021. Jenže ani více než čtyřnásobný instalovaný výkon sám o sobě nestačí. Protože vítr samozřejmě nefouká stále. „Současně by k tomu bylo nezbytné mít bateriové úložiště s kapacitou 41 850 megawatthodin,“ upozorňuje profesor. Cena bateriového úložiště přitom podle něj nyní vychází zhruba na 300 000 dolarů za megawatthodinu. Tedy 6 900 000 korun. Za JEDINOU akumulovanou megawatthodinu, jež v energetice České republiky neznamená vůbec nic! Celé úložiště s potřebnou kapacitou by pak přišlo na téměř 289 miliard korun.
Podle Davida Hansliana z Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd a autora větrných map má smysl stavět větrné elektrárny jen na zhruba pětině území Česka (zde). Podle jeho studie bychom tak uspokojit až 31 procent spotřeby elektřiny. „Zjednodušeně můžeme říci, že v létě Česko denně potřebuje výkon zhruba 6000 megawatt, v zimě se jedná asi o 10 tisíc megawatt,“ popsal spotřebu republiky v rozhovoru pro iUHLI.cz ředitel sekce Strategie a rozvoj nových technologií ve společnosti ČEPS Karel Vinkler (zde). Na vítr by takovém případě v zimě připadalo zajištění 3100 megawatt.!
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
https😐/www.konzervativninoviny.cz/…itelnych-zdroju/?…
Kontrolní otázka, až se zrelaizuje přechod na tyto zázráčné wunder energey technologie + totální ban na fosilní paliva, bude stát kilowatka mezi 95-170 nebo myslíš že to zelení soudruzi dotáhnou za 195-270 za kilowtka?
Já myslím že stavební proud za 450 by mohl být realitou.
Všichni tak budou muset mít měsíční výplaty mezi 75-160 tis kč, aby přežili a kdo se bude chtít mít sakra dobře, bude muset vydělávat tak 240-400 měsíčně a milionáři budou s příjmy na 700 měsíčně a miliardáři tak nad 1,9 miliardy Kč měsíčně 😄 😄 😄
Střední třída bude mít v Evropě 0,4%, milionáři tak 1,5, 10% budou milirdáři a zbytek budou pracující žebráci, to si nám opoměl sdělit, že?
Protože roční topení ve vellkofile ala Krejčíř vyjde na cca 1,6 milionu Kč 😄 😄 😄 a na francouzském zámku z doby ludvíka cca 15 milionů Kč 😄 😄 😄
A vyživit dítě do vystuodvoání VŠ vyjde na cca 55-90 milionů Kč 😄 😄
Já myslím že stavební proud za 450 by mohl být realitou.
Všichni tak budou muset mít měsíční výplaty mezi 75-160 tis kč, aby přežili a kdo se bude chtít mít sakra dobře, bude muset vydělávat tak 240-400 měsíčně a milionáři budou s příjmy na 700 měsíčně a miliardáři tak nad 1,9 miliardy Kč měsíčně 😄 😄 😄
Střední třída bude mít v Evropě 0,4%, milionáři tak 1,5, 10% budou milirdáři a zbytek budou pracující žebráci, to si nám opoměl sdělit, že?
Protože roční topení ve vellkofile ala Krejčíř vyjde na cca 1,6 milionu Kč 😄 😄 😄 a na francouzském zámku z doby ludvíka cca 15 milionů Kč 😄 😄 😄
A vyživit dítě do vystuodvoání VŠ vyjde na cca 55-90 milionů Kč 😄 😄
Není nad to dát na odborníky vid, jak ste nám tu radili
Pro úplnou představu o větrné energetice ještě zbývá zmínit nároky na jejich stavbu. Podle člena Uhelné komise a bývalého poslance Jana Zahradníka (ODS) by se na 3900 větrných elektráren, které by teoreticky mohly nahradit roční výkon Temelína, spotřebovalo 50krát více oceli a 15krát víc betonu, než na samotnou elektrárnu Temelín (rozhovor zde). Jistou představu o spotřebě oceli a betonu je možné získat při zhlédnutí tohoto videa na Youtube zde.
https😐/www.youtube.com/watch?…
A chcete být nezávislí na číně, to mezi mezigalaktický vtip.
Tu ocel a beton vyrobíte kde, když se zde 30 let neoteřel jediný nový kamenolom a pískovna? A polovinu oceláren, válcoven, hutí atd jste zavřeli?
😄 😄 😄 😄 😄 😄
Aby sis už dnes u čínana objednal tak 3500 lodí plných oceli a tak 16 000 lodí cementu 😄 😄 😄 😄
Když dá bratr Si tin a covid, do roku 2070 Vám to možná dodaj, drazí utopisté
Pro úplnou představu o větrné energetice ještě zbývá zmínit nároky na jejich stavbu. Podle člena Uhelné komise a bývalého poslance Jana Zahradníka (ODS) by se na 3900 větrných elektráren, které by teoreticky mohly nahradit roční výkon Temelína, spotřebovalo 50krát více oceli a 15krát víc betonu, než na samotnou elektrárnu Temelín (rozhovor zde). Jistou představu o spotřebě oceli a betonu je možné získat při zhlédnutí tohoto videa na Youtube zde.
https😐/www.youtube.com/watch?…
A chcete být nezávislí na číně, to mezi mezigalaktický vtip.
Tu ocel a beton vyrobíte kde, když se zde 30 let neoteřel jediný nový kamenolom a pískovna? A polovinu oceláren, válcoven, hutí atd jste zavřeli?
😄 😄 😄 😄 😄 😄
Aby sis už dnes u čínana objednal tak 3500 lodí plných oceli a tak 16 000 lodí cementu 😄 😄 😄 😄
Když dá bratr Si tin a covid, do roku 2070 Vám to možná dodaj, drazí utopisté
Nic proti, kazdej ma nazor. Ale. Ja osobne neznam nikoho kdo by chtel SUV nebo pseudoSUV a podobny mrnavy auta prifouknuty komoresorem. A ptal se nekdo zakazniku, ne. Zacali to vyrabet a dnes uz neni skoro normalni auto. Tady v tomto pripade to bude stejny. Auta za posledbi rok zdrazila v průměru o 30% a jeste to neskoncilo. Uz ted VW tvrdi, ze baterky budou problem a to rozhodne nenahrava zlevneni...
Dobre, ale ako vysvetlíš, že SUV a crossovery sa predávajú dobre, aj keď ich vraj nikto nechce, ale sedany, MPV a kombíky pre slabnúce predaje končia?
Skor automobilky ich nechcu predavat, ked na suv si za par plastov zauctuju par tisic naviac. Tusim alhambra a sharan boli ponukane dvojho casu iba s 1.4 tsi. No nekup to. Potom automobilka zahlasi, ze sa to nepredava a nahradi to suveckom s cenovkou o par tisic vyssou
Tomu muze verit jenom naprosty ekonomicky diletant a debil.
Citujem korejsku lúdru z roku 21.3.2020😒br />
Již dnes je jasné......několik věcí😒br /> 1) nové vozy půjdou s černou dolů, a výrazně
Odborník s nájazdom 8000 km ročne sa nezaprie.
Konečne ste Vy chudáci, čo ste sa na internete predvádzali pochopili, že na nové auto mať nebudete. Tak sa mrskáte jak ryba na suchu.
Již dnes je jasné......několik věcí😒br /> 1) nové vozy půjdou s černou dolů, a výrazně
Odborník s nájazdom 8000 km ročne sa nezaprie.
Konečne ste Vy chudáci, čo ste sa na internete predvádzali pochopili, že na nové auto mať nebudete. Tak sa mrskáte jak ryba na suchu.
Promin, na tebe jsme nize zapomnel. Prokazal jsi, ze mysleni a chapani a nasledna interpretace textu (navic v kontextu doby) jsou veci, ktere ti nikdy nesly a nejdou i nadale. Blb jsi byl a budes nim navzdy.
Ty si hlavne zabudol na to, čo si tu písal pred rokom, dvomi. Bonviván, ktorému dnes došlo, že na viac ako na Kia vo výpredaji nemá.
Nájdem viac odkazov na tvoje proklamácie, kde si tu tvrdil, že auta ZLACNEJÚ lebo Covid.
Opak je pravdou. Tak sa dnes nehraj, že si všetko vedel.
Zajtra pôjdeš metrom. Na nič viac nemáš.
Nájdem viac odkazov na tvoje proklamácie, kde si tu tvrdil, že auta ZLACNEJÚ lebo Covid.
Opak je pravdou. Tak sa dnes nehraj, že si všetko vedel.
Zajtra pôjdeš metrom. Na nič viac nemáš.
Ze jsi blb uz vsichni vime, ale pojd, udelej ze sebe jeste vetsiho.
Kdybys nebyl debil, tak ti docvakne, ze ceny aut, ale treba i nemovitosti za covidu nabrali vyvoj, jaky se nedal predpokladat. Ja nemam problem uznat, ze pred 2.5 lety jsem se mylil. Soucasny vyvoj ovsem nema nic spolecneho s covidem. Veril jsem (a ne sam), ze se vyrobci vzpamatuji a neobjetuji vlastni dlouhodobou budoucnost na ukor kratkodobeho zvyseni profitu. Udelali opak. Ale to primitivovi jako ty vysvetluji zbytecne - kdybys nebyl, tak sis uz davno precetl, co jsem psal jeste pred tim, nez jsi sem prilezl tupe okopavat kotniky, o kousek nize.
Kdybys nebyl debil, tak ti docvakne, ze ceny aut, ale treba i nemovitosti za covidu nabrali vyvoj, jaky se nedal predpokladat. Ja nemam problem uznat, ze pred 2.5 lety jsem se mylil. Soucasny vyvoj ovsem nema nic spolecneho s covidem. Veril jsem (a ne sam), ze se vyrobci vzpamatuji a neobjetuji vlastni dlouhodobou budoucnost na ukor kratkodobeho zvyseni profitu. Udelali opak. Ale to primitivovi jako ty vysvetluji zbytecne - kdybys nebyl, tak sis uz davno precetl, co jsem psal jeste pred tim, nez jsi sem prilezl tupe okopavat kotniky, o kousek nize.
Hneď mesiac po Covide a ošiali, keď všetci kupovali jak najatí, bolo jasné, že ceny všetkého bez problémov porastú, pretože ovce nakupovali, akoby prišiel koniec sveta. Boli to ovce, ktoré umožnili nárast cien. A sú to ovce, čo na to doplatia, a majú s cenami problém.
Ceny áut a celého automotive boli dlhodobo zmrazené. Za 10 rokov sa nepohli smerom hore i keď mzdy, nemovitosti a služieb rástli. Len blbec by si mohol myslieť, že tento stav bol naďalej udržateľný.
Covid bol možno zámienka, ale dnes je fakt, že ceny áut sú oproti nákladom v minulosti stále nižšie ako boli. Len lúza ako TY tu kričí, že sú drahé.
Ceny áut a celého automotive boli dlhodobo zmrazené. Za 10 rokov sa nepohli smerom hore i keď mzdy, nemovitosti a služieb rástli. Len blbec by si mohol myslieť, že tento stav bol naďalej udržateľný.
Covid bol možno zámienka, ale dnes je fakt, že ceny áut sú oproti nákladom v minulosti stále nižšie ako boli. Len lúza ako TY tu kričí, že sú drahé.
Ja nekde tvrdim, ze jsou auta draha? Neuhodil jsi se do hlavy? Ja komentuji vyvoj ceny nahoru nebo dolu, nikoliv jestli jsou auta draha nebo ne. Ale chtit od tebe rozlisovat tyto dve naprosto odlisne veci je nerealne.
Samozrejme , že áno. Veď si sa tu sám CHAVSTAL, že si kúpil pred dvomi rokmi LACNO. Takže áno, zdražovanie áut sa ťa bytostne dotýka. Preto tu kvičíš o drahých električkách a nepriamo i klasických ICE.
Tak ty máš dost...😁
Áno dosť ....bolo "lúzy", čo sa tu predvádza....
Áno dosť bolo komančov v diskusiách, ale keď na Vás príde kapitalizmus, platiť za služby, autá ... tak stojíte v rade u socánov na teplé pivo a studené párky.
Áno dosť bolo komančov v diskusiách, ale keď na Vás príde kapitalizmus, platiť za služby, autá ... tak stojíte v rade u socánov na teplé pivo a studené párky.
Teď vidím, že musíš mít hrozně nešťastný život plný zášti, závisti a nenávisti. Je mi tě doopravdy líto. Nevím, co to způsobilo, co se ti stalo, ale přeju ti, ať se dáš brzy do pořádku. :yes:
Miluji takové arogantní pitomce. Jak souvisí nájezd s tím, jestli je někdo odborník? I kdyby byl chudák, proč tě tak těší, že na auto mít nebude?
Ja som tu vstúpil asi pred 15-timi rokmi. Mal som pocit, že som vstúpil medzi horných desaťtisíc. Veľkohubé prehlásenia o jazdných vlastnostiach, jazdných výkonoch, komforte, cenách. Za blbca tu bol každý, kto si kúpil drahšie auto ( na to som došiel časom). Takže "pitomec", čo sa tu hral na bonvivána je pre mňa stále len pitomec.
Editujem😒br /> Na prstoch dvoch rúk tu spočítam ľudí, ktorí tu majú právo niečo o autách povedať. Ale nie sú to títo "pitomci", čo sa na nete iba predvádzali.
Editujem😒br /> Na prstoch dvoch rúk tu spočítam ľudí, ktorí tu majú právo niečo o autách povedať. Ale nie sú to títo "pitomci", čo sa na nete iba predvádzali.
Největší nuly a ubožáci jsou zpravidla ti, co se nejvíc snaží působit, jací jsou to "lordi"
abacus je ukázkových příkladem.
Inteligentní sebeúspěšnější člověk nemá podobná prohlášení zapotřebí.
U abacuse o úspěšnosti silně pochybuji, o i teligenci pochybovat nemusím. Její nedostatek předvedl sám.
Na podobné je nejlepší nereagovat. Tvoří si imaginární ego a každou reakci jim ho jen přikrmujeme. Realita bude asi o poznání smutnější.
abacus je ukázkových příkladem.
Inteligentní sebeúspěšnější člověk nemá podobná prohlášení zapotřebí.
U abacuse o úspěšnosti silně pochybuji, o i teligenci pochybovat nemusím. Její nedostatek předvedl sám.
Na podobné je nejlepší nereagovat. Tvoří si imaginární ego a každou reakci jim ho jen přikrmujeme. Realita bude asi o poznání smutnější.
Vlhké sny. V roce 2030 bude stát nelevnější auto v EU, nezávisle na pohonu cca 600 000 Kč, auto pro větší rodinu 1,1 mega a luxusní vozy budou do 2,5 výše.
65% výrobců z EU zkrachuje
65% výrobců z EU zkrachuje
Soustřeď se na pochopení učiva ZŠ co si 152x popřel + po odkazu na učebnici z tvých let (kdy si napsal žes chodily ty a že SE TO TAM NEučilo) popíráš dál 😲 😁 :-!
AŽ dáš úroveň chápání a znalostí ZŠ = ozvi se (ale ani pak NEbudeš mít moze(če)k na chápání věcí = co se snažíš komentovat
DRSNÝ? Jo realita taková bejvá = blb je blbem a blbem zůstane
AŽ dáš úroveň chápání a znalostí ZŠ = ozvi se (ale ani pak NEbudeš mít moze(če)k na chápání věcí = co se snažíš komentovat
DRSNÝ? Jo realita taková bejvá = blb je blbem a blbem zůstane
Komunistická tramvaj co funguje i po 60 leteech zachranuje Německo vid, smutný
https😐/www.autoforum.cz/…amvaje-z-60-let/
https😐/www.autoforum.cz/…amvaje-z-60-let/
Ty se soustřed na akademii věd, co říká, že musíš kompletně celej karlovarskej kraj osadit FV panely 😄 😄 😄
A že v podmínkách čr maj větrníky mizernou účinnost, takže abys dosáhl výroby energie jako má např. Norsko, musíš jich v čr mít 6x tolik co Norsko.
+ ceny, za kolik je o*** karlovarského kraje FV panely, postavení několika zařízení na výrobu vodíku + větrníky a rázem nám vychází, že za celkové investice do těchto nesmyslůných OZE jde zbudovat 22 klasických reaktorů JE.
Krásná neostalinistická utopie, vid Trofime ty tvoje OZE.
A říkaj to hoši z tvé Akademie věd, to máš blbý vid, utopisto
A že v podmínkách čr maj větrníky mizernou účinnost, takže abys dosáhl výroby energie jako má např. Norsko, musíš jich v čr mít 6x tolik co Norsko.
+ ceny, za kolik je o*** karlovarského kraje FV panely, postavení několika zařízení na výrobu vodíku + větrníky a rázem nám vychází, že za celkové investice do těchto nesmyslůných OZE jde zbudovat 22 klasických reaktorů JE.
Krásná neostalinistická utopie, vid Trofime ty tvoje OZE.
A říkaj to hoši z tvé Akademie věd, to máš blbý vid, utopisto
Doslova tam máš vyjádření Bloombergu, že to vypadá, že ne, ale Hendlyho interpretace reality nezklame. 😁
jirik_kirij
Hitlerovské Německo věřilo v zázračné zbraně a odnesla to celá Evropa.
Dnešní Německo opět věří v zázračné technologie a opět to odnese celá Evropa.
Prý, kdo nezná svou historii, musí si ji prožít znova. Němci mají evidentně se studiem historie velký problém. 😒
Dnešní Německo opět věří v zázračné technologie a opět to odnese celá Evropa.
Prý, kdo nezná svou historii, musí si ji prožít znova. Němci mají evidentně se studiem historie velký problém. 😒
Na komoru, kdo se nepoučí z historie, je nucen si jí zopakovat se všemi důsledky. Sovětští pavědečtí utopisté také věřili, že socialismus spasí vědecký způsob vedení země a spolehání a nové "pokrokové metody". Hlavně to dělat úplně jinak, jak do té doby, jak to dělali zaostalci a prohnilí zpátečnici.
Kam to dovedli je vidět na Aralském jezeře 😄 😄 😄 😄
Kam to dovedli je vidět na Aralském jezeře 😄 😄 😄 😄
twistedTSD
"Plány na snižování cen elektromobilů tedy vypadají slibně, nicméně podle kolegů z Bloomberg je zatím trend spíše opačný. "
Tak to se povedlo, zrovna Bloomberg minulý rok mával prodlouženou křivkou vývoje cen s tím, že v letech 2025-2027 začnou být evropská EV levnější. 😒] Ačkoli když zdvojnásobíme pokutu za emise, tak možná ano...
Automobilky se neozvaly, tak hlavně ať nebrečí, že jim zkolabuje odbyt. Mělo by se předem deklarovat, že nebudou žádné dotace, žádné šrotovné, finanční injekce a podpora zaměstnanosti. Konečně svými mohutnými investicemi doženou čínský automotive, kterého se každý v Evropě tak bojí (jaký paradox), tak se jim to určitě taky krásně zhodnotí a celý svět nebude kupovat nic jiného než dokonalé evropské elektromobily, iPhony mezi auty, symboly pokroku, dokonalých jízdních vlastností a nízkých provozních nákladů. Konečně bude dobře a Evropa nebude stíhat vyrábět. No ne?
Tak to se povedlo, zrovna Bloomberg minulý rok mával prodlouženou křivkou vývoje cen s tím, že v letech 2025-2027 začnou být evropská EV levnější. 😒] Ačkoli když zdvojnásobíme pokutu za emise, tak možná ano...
Automobilky se neozvaly, tak hlavně ať nebrečí, že jim zkolabuje odbyt. Mělo by se předem deklarovat, že nebudou žádné dotace, žádné šrotovné, finanční injekce a podpora zaměstnanosti. Konečně svými mohutnými investicemi doženou čínský automotive, kterého se každý v Evropě tak bojí (jaký paradox), tak se jim to určitě taky krásně zhodnotí a celý svět nebude kupovat nic jiného než dokonalé evropské elektromobily, iPhony mezi auty, symboly pokroku, dokonalých jízdních vlastností a nízkých provozních nákladů. Konečně bude dobře a Evropa nebude stíhat vyrábět. No ne?
Co je konkretne paradoxniho na dohaneni cinskeho automotive???
Bavime se o roce 2022!
Krome jineho by stacilo, kdyby sis zjistil neco o techto dvou firmach: BYD a CATL. 😲
To ze je BYD hodnotnejsi, nez kterakoli evropska automobilka ti evidentne doposud uniklo! 8-s
https😐/companiesmarketcap.com/…s-by-market-cap/
Hodnotnejsi uz je jen Toyota a Tesla...
Takze se prober. 😉
A CATL?
https😐/electrek.c👋2022/02/08/catl-continues-reign-as-the-worlds-largest-ev-battery-manufacturer-for-a-fifth-straight-year/
CATL continues reign as the world’s largest EV battery manufacturer for a fifth straight year
Bavime se o roce 2022!
Krome jineho by stacilo, kdyby sis zjistil neco o techto dvou firmach: BYD a CATL. 😲
To ze je BYD hodnotnejsi, nez kterakoli evropska automobilka ti evidentne doposud uniklo! 8-s
https😐/companiesmarketcap.com/…s-by-market-cap/
Hodnotnejsi uz je jen Toyota a Tesla...
Takze se prober. 😉
A CATL?
https😐/electrek.c👋2022/02/08/catl-continues-reign-as-the-worlds-largest-ev-battery-manufacturer-for-a-fifth-straight-year/
CATL continues reign as the world’s largest EV battery manufacturer for a fifth straight year
Mozna si poradne precti na co reagujes. Pomalu a klidne dvakrat.
Specielne pro tebe, reaguji na toto😒br />
"Konečně svými mohutnými investicemi doženou čínský automotive, kterého se každý v Evropě tak bojí (jaký paradox),"
Ne, na tom neni paradoxniho vubec nic. Kapitalove uz za BYD zaostavaji.
A specielne pro tebe jeste vysvetleni😒br /> Evropske automobilky musi udelat maximum, aby udrzely krok s cinskymi!
"Konečně svými mohutnými investicemi doženou čínský automotive, kterého se každý v Evropě tak bojí (jaký paradox),"
Ne, na tom neni paradoxniho vubec nic. Kapitalove uz za BYD zaostavaji.
A specielne pro tebe jeste vysvetleni😒br /> Evropske automobilky musi udelat maximum, aby udrzely krok s cinskymi!
Musis cist cely text, takto jsi zase za blba.
Takže je vše v pořádku, ne? Evropa bude elektrická dřív než Čína, USA nebo kdokoli, budeme mít proinvestované bilióny, splácet půjčky, potápět zahraniční automobilky a konečně nebudeme zaostávající kontinent, který neumí správně investovat, tak jako posledních 20 let. Strana osvíceně rozhodla a bude to, po tisíc let budeme drtit svět povinným USB-C a autem s baterkou. Těším se na ty časy prosperity, kdy automobilky konečně nebudou škemrat o dotace.
EDIT: A mínusy naskakují... Proč? Nejsme bezpečně v rukou pana Timmermanse a paní Leyenové, kteří nějak dostali do rukou otěže našich nezodpovědných životů?
EDIT: A mínusy naskakují... Proč? Nejsme bezpečně v rukou pana Timmermanse a paní Leyenové, kteří nějak dostali do rukou otěže našich nezodpovědných životů?
Pockej, snad kzdy musi uznat ze stary USB je naprosto dementni design konektoru a nikdy se to nemelo prihodit.
Novy je lepsi. Je mensi, zvlada vic a HLAVNE je jedno kterou stranou a vo to tady de. Ja zas jakoze vocad pocad :-!
Proste pokrok nezastavis.
S tebou bysme davali do aut ledkovy matrix svetla ale jeste by tam byl edisonov zavit :-!
Novy je lepsi. Je mensi, zvlada vic a HLAVNE je jedno kterou stranou a vo to tady de. Ja zas jakoze vocad pocad :-!
Proste pokrok nezastavis.
S tebou bysme davali do aut ledkovy matrix svetla ale jeste by tam byl edisonov zavit :-!
Miluji, jak EV fans vždy vytáhnou nějaký úplně irelevantní údaj a staví na něm svou pravdu.
Katikakus
...se siri Evropou. Vypatlana levicacka luza, ktere bohuzel i automobilky jdou na ruku, misto aby se vzbourili, zpusobi zhrouceni celeho automobiloveho prumyslu v Evrope. Nevim, jstli ten ***smus jeste jde zastavit.
Bohužel řekni někomu, že končí s vymýšlením u bílé tabule a zapoj ho do výroby. Dokonce ani ten největší trumpeta nechce pracovat rukama.
pradeda777
Společnost Stellantis, pod kterou spadají značky původních koncernů PSA a FCA, přitom plánuje uvést během tohoto desetiletí na trh údajně přes 75 čistě elektrických modelů.
Uveďte na trh pouze 3 čistě elektrické modely, ale v cenovém rozmezí 300-600 000 Kč v dnešních penězích a zákazníci se jen pohrnou....
7 blbců (kde je ten osmý?) si už koupilo předražené elkáry a teď by těm co vyčkávají, nepřáli to samé za rozumnou cenu. Ubožáci.... :-!
Uveďte na trh pouze 3 čistě elektrické modely, ale v cenovém rozmezí 300-600 000 Kč v dnešních penězích a zákazníci se jen pohrnou....
7 blbců (kde je ten osmý?) si už koupilo předražené elkáry a teď by těm co vyčkávají, nepřáli to samé za rozumnou cenu. Ubožáci.... :-!
Drobný problém je v tom, že ty povinné "bezpečnostní prvky" co EU vyžaduje, tipuji že tvoří polovinu z uvedeného rozpětí ceny. Takže když se střelit do vlastní nohy, tak raději hned do obou najednou. Jedna rána elektromobily a druhá tím, že jsou lidi odsouzeni k nesvéprávnosti. Na druhou stranu jim rozumím, tupé stádo se lépe ovládá.
lukas13
Tohle tady říkám - a zdaleka nejen já, dlouhodobě.
Sám rozhodně plánuji odložení prodeje svého současného vozu (dřív prodej po cca 4,5 letech, aby nový majitel měl ještě chvíli záruku). A v mém okolí vím, že nejsem sám (tzn. většinou OSVČ či malé firmy, často DPHčková auta).
Mno a vím i o pár středních firmách, které plánují to samé - odložit výměnu vozového parku. V dnešní době je to velmi logické rozhodnutí.
Něco jako v době krize 2008-2010. Jenže tehdy se brutálně zlevňovalo, čímž došlo k částěčné eliminaci tohoto problému...
No a když se přeruší tento řetězec, tedy prodeje aut druhým majitelům, půjde vše do kopru. Doufám, že automobilky i politici nějak zareagují a nedojde k tomu.
Vím, dnes se auta prodávají s brutálním maržemi a ceny jsou někdy doslova šílené. Ale kupců, schopných a ochotných zaplatit takové sumy za "normální" auta není nekonečné množství - naopak. A jednou, pokud nic neuděláme, ta bublina prostě praskne.
Sám rozhodně plánuji odložení prodeje svého současného vozu (dřív prodej po cca 4,5 letech, aby nový majitel měl ještě chvíli záruku). A v mém okolí vím, že nejsem sám (tzn. většinou OSVČ či malé firmy, často DPHčková auta).
Mno a vím i o pár středních firmách, které plánují to samé - odložit výměnu vozového parku. V dnešní době je to velmi logické rozhodnutí.
Něco jako v době krize 2008-2010. Jenže tehdy se brutálně zlevňovalo, čímž došlo k částěčné eliminaci tohoto problému...
No a když se přeruší tento řetězec, tedy prodeje aut druhým majitelům, půjde vše do kopru. Doufám, že automobilky i politici nějak zareagují a nedojde k tomu.
Vím, dnes se auta prodávají s brutálním maržemi a ceny jsou někdy doslova šílené. Ale kupců, schopných a ochotných zaplatit takové sumy za "normální" auta není nekonečné množství - naopak. A jednou, pokud nic neuděláme, ta bublina prostě praskne.
Konečne už pochop , že si socka, a ten Hans na to má. Pretože, keď si kúpil pred rokom Golfa za 35 000 euro, tak si kúpi i to ID3 za 40 ooo euro.
Ale Ty na to mať nebudeš.
Ale Ty na to mať nebudeš.
Snažíš se tu být za trapáka?
OK, jde ti to.
OK, jde ti to.
Trapák si tu len TY s obhajovaním svojej mizernej garáže.
JEEP v dvojkolke, s manuálom a motor z kosačky o objeme 1,3 l. SEN AMERIČANA. Sloboda pohybu a ďalšie prázdne reči.....
No jednoducho chopper na vozenie.
Všakže ti ho kúpila manželka.....
JEEP v dvojkolke, s manuálom a motor z kosačky o objeme 1,3 l. SEN AMERIČANA. Sloboda pohybu a ďalšie prázdne reči.....
No jednoducho chopper na vozenie.
Všakže ti ho kúpila manželka.....
Hele, máš problém - nějaký komplex, hádka s partnerkou nebo tak něco?
Kvůli takovýmhle agresivním nýmandům jdou zdejší diskuse do kopru.
Kvůli takovýmhle agresivním nýmandům jdou zdejší diskuse do kopru.
Je vtipne, kdyz blb jako ty okopava kotniky lidem, o jejichz financni situaci a o tom, na co mit budou nebo nebudou, vi kulove a jeste se snazi zesmesnovat naprosto racionalni ekonomicke rozhodnuti.
To v plne nahote ukazuje pouze na to, zes penize nikdy nemel a mit je ani nikdy nebudes, protoze jsi proste prilis hloupy. Nezavid tedy lidem, kteri si nova auta pravidelne a opakovane cely zivot kupuji.
To v plne nahote ukazuje pouze na to, zes penize nikdy nemel a mit je ani nikdy nebudes, protoze jsi proste prilis hloupy. Nezavid tedy lidem, kteri si nova auta pravidelne a opakovane cely zivot kupuji.
Posledných 20 rokov😒br />
2004 Škoda Fábia combi hatépé
2008 Ford C-Max 1,6 - katasrófa inak nominácia auto.cz od Kaktusa a Renault klubu za VW fanatika roka - to si cením najviac!!!
Takže som si to vzal k srdcu a už len VW na večné časy!!!
2010 VW Up! Highline pre manželku
2012 VW Touran 1,2 TSI Trendline
2016 VW Sportsvan 1,4 TSi DSG, Highline
2020 VW Tiguan 2,0 TSI DSG Highline
Pre rok
2022 vyberám Audi Q3 2,0TSI quattro, Mercedes Benz B 250 4Matic,
Audi A4 2,0T quattro combi, BMW 320iTouring/ 330iXTouring, MB 250 4Matic kombi, ale to je len 1,5l motor. Tak neviem skúsiš mi poradiť tlčhuba?
2008 Ford C-Max 1,6 - katasrófa inak nominácia auto.cz od Kaktusa a Renault klubu za VW fanatika roka - to si cením najviac!!!
Takže som si to vzal k srdcu a už len VW na večné časy!!!
2010 VW Up! Highline pre manželku
2012 VW Touran 1,2 TSI Trendline
2016 VW Sportsvan 1,4 TSi DSG, Highline
2020 VW Tiguan 2,0 TSI DSG Highline
Pre rok
2022 vyberám Audi Q3 2,0TSI quattro, Mercedes Benz B 250 4Matic,
Audi A4 2,0T quattro combi, BMW 320iTouring/ 330iXTouring, MB 250 4Matic kombi, ale to je len 1,5l motor. Tak neviem skúsiš mi poradiť tlčhuba?
Veď presne o to ide, zbytočne predávať a vyhadzovať 5 ročné autá. To je ta ekológia.
Vzdyt prave - co jineho z elektrosrotem po 5 letech?
Prestan si vymyslet a zjisti si neco o zarukach na baterky.
Uz jsem to sem psal mnohokrat.
Tys to stale nepochopil.
Uz jsem to sem psal mnohokrat.
Tys to stale nepochopil.
Co s nimi? Max. 10 let. Průměrný věk českého vozového parku je 15.
Priemerny vek moze byt, ale realne na cestach jazdia mladsie auta.
Určitě, dneska sem viděl škodu favorit (1987-1994) , Opel Omega B2 (1999-2004), Mini Cooper R53 (2000-2006) a peugeot 405 (1987-1997) - všechno méně jak 10 let starý káry vid 😊 a v neděli sem mával borci v MB 450 SEL a druhýmu v BMW 635 a mával sem jim za volantem Jaguaru XJ z roku 1997 😄 😄 😄
Nějak sme ti to zkazili vid
PS: Felicie nepočítám, těch vidím denně minimálně 5-20 ks 😄
Nějak sme ti to zkazili vid
PS: Felicie nepočítám, těch vidím denně minimálně 5-20 ks 😄
https😐/www.hybrid.cz/…ilion-kilometru/
@ twiste😜 Proc si vymyslis? Muzes mi prozradit, z jakeho zdroje cerpas udaj o zivotnosti baterii 10 let?
Autofory?
A co za pitomost si vymyslis jako reakci na toto: "Toyota nabízí elektrickou dodávku se zárukou 15 let nebo 1 milion kilometrů"?
:-! :-! :-! :-! :-!
Wtf
@ twiste😜 Proc si vymyslis? Muzes mi prozradit, z jakeho zdroje cerpas udaj o zivotnosti baterii 10 let?
Autofory?
A co za pitomost si vymyslis jako reakci na toto: "Toyota nabízí elektrickou dodávku se zárukou 15 let nebo 1 milion kilometrů"?
:-! :-! :-! :-! :-!
Wtf
Dnes ti to fakt nejde.
dneska je radši zticha, reakce na odoborníky s bateriovým úložištěm za 300 miliard Kč se mu nehodí do krámu, do zelené propagandy.
A na co není odpověd, to ingnoruje, klasiká metoda utopistů 😄
A na co není odpověd, to ingnoruje, klasiká metoda utopistů 😄
Vraťme se k meritu věci = ty nikdy nic nechápeš a vždy kopeš za zájmy ruSSka
I teď právě tady = jako vždy PRO RUSSÁCKÁ ZRŮŮŮDO odpade SS.vině
I teď právě tady = jako vždy PRO RUSSÁCKÁ ZRŮŮŮDO odpade SS.vině
Ano vratme se k meritu věci, proč budeme budovat zařízení na vodík + FVE o velikosti karlovarského kraje + větrníky, to celé v částce za kterou by bylo 22 rektorů temelínského typu, které v pohodě utáhnou celou čr+ rakousko + svýcarsko + slovensko 😄 😄 😄
Vidím to podobně. V rodině jsem teď nadhodil náhradu čtyřletého auta na důchod. Ale ještě za pár let nějaký dobroser á la DonVito napálí daň z benzínu a auto ztratí na hodnotě. Automobilky rvou vše do EV, která jsou pro nás k ničemu, a nějaký slušný hybrid se hledá těžko, když si nevybereme u Toyoty. Takže proč se vůbec namáhat?
Na duchod je samozrejme EV uplne nejhorsi. 😁
To jezdis 1.000km dvakrat denne.
Wtf
Jinak Honda Civic je vyborny hybrid.
To jezdis 1.000km dvakrat denne.
Wtf
Jinak Honda Civic je vyborny hybrid.
Především nevím, proč bych někomu na důchod kupoval auto za 1 200 000 Kč.
Civic je drahý a nemá servisní síť.
Civic je drahý a nemá servisní síť.
Celkom sa mi paci, ako ludia obdivuju japonsku hondu a boja sa cinskych aut 😄 Praveze na dochodok si ludia kupuju drahe auta, cely zivot robili, su za vodou.
Ono to brzo praskne, nelze šponovat ceny aut do nekonečna. Ochota lidí to platit jde dolu. Firmy měnit musí, idkyž se jim to taky nelíbí a každý fleet manager nad tím přemýšlí. Stačí se podívat, co jezdí na silnicích. Spousta firem, co měla referentské vozy Octavky přešel na Scaly nebo na i30, jezdí jich mraky 😉
PowerHouse
Do politiky se umí plést každý trouba, bohužel to platí i zde.
Ale promluvit o technických novinkách, to je již horší.
Co byste chtěli???
V roce 2030 dosáhne cena u baterií.50€/kWh. Již v 2025 se dostáváme na 70E.
Je totiž jasné, že EV zlevní, zejména když vidím ceny v Asii a další směry pokroku i v baterkách.
Myslím si to stejné co Martin Jahn.
Ale promluvit o technických novinkách, to je již horší.
Co byste chtěli???
V roce 2030 dosáhne cena u baterií.50€/kWh. Již v 2025 se dostáváme na 70E.
Je totiž jasné, že EV zlevní, zejména když vidím ceny v Asii a další směry pokroku i v baterkách.
Myslím si to stejné co Martin Jahn.
Ze s rostoucimi prodeji el. auta budou muset nutne zdrazovat dnes otevrene rikaji nezavisli odbornici, ekonomove i zastupci vetsiny automobilek. Jenom nlauda, hendly, donvito a hammuna tvrdi opak. Kdo by ale bral vazne mentalne postizene jedince.
Jahn jenom papouskuje noty, ktere dostal od vedeni.
Jahn jenom papouskuje noty, ktere dostal od vedeni.
Jojo, promluvi o technice umí málodko, to my Víme.
Vy to ale určitě nejste!!! To je na milion %
Lidé tak nemají například tušení o tom, že na zajištění spotřeby elektřiny v prosinci prostřednictvím větrných elektráren by bylo nutné instalovat více než čtyřnásobný výkon těchto zdrojů, než je skutečná potřeba trvalého výkonu zdrojů elektřiny. „Abychom měli v prosinci celý měsíc k dispozici výkon 1000 megawatt z větru, musel by instalovaný výkon dosáhnout 4650 megawatt,“ vysvětluje člen Uhelné komise a profesor František Hrdlička z ČVUT. K výpočtu použil údaje ERÚ o větrných elektrárnách, jejich výrobě elektřiny a zajištění výkonu v prosinci 2021. Jenže ani více než čtyřnásobný instalovaný výkon sám o sobě nestačí. Protože vítr samozřejmě nefouká stále. „Současně by k tomu bylo nezbytné mít bateriové úložiště s kapacitou 41 850 megawatthodin,“ upozorňuje profesor. Cena bateriového úložiště přitom podle něj nyní vychází zhruba na 300 000 dolarů za megawatthodinu. Tedy 6 900 000 korun. Za JEDINOU akumulovanou megawatthodinu, jež v energetice České republiky neznamená vůbec nic! Celé úložiště s potřebnou kapacitou by pak přišlo na téměř 289 miliard korun.
Podle Davida Hansliana z Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd a autora větrných map má smysl stavět větrné elektrárny jen na zhruba pětině území Česka (zde). Podle jeho studie bychom tak uspokojit až 31 procent spotřeby elektřiny. „Zjednodušeně můžeme říci, že v létě Česko denně potřebuje výkon zhruba 6000 megawatt, v zimě se jedná asi o 10 tisíc megawatt,“ popsal spotřebu republiky v rozhovoru pro iUHLI.cz ředitel sekce Strategie a rozvoj nových technologií ve společnosti ČEPS Karel Vinkler (zde). Na vítr by takovém případě v zimě připadalo zajištění 3100 megawatt.
Vy to ale určitě nejste!!! To je na milion %
Lidé tak nemají například tušení o tom, že na zajištění spotřeby elektřiny v prosinci prostřednictvím větrných elektráren by bylo nutné instalovat více než čtyřnásobný výkon těchto zdrojů, než je skutečná potřeba trvalého výkonu zdrojů elektřiny. „Abychom měli v prosinci celý měsíc k dispozici výkon 1000 megawatt z větru, musel by instalovaný výkon dosáhnout 4650 megawatt,“ vysvětluje člen Uhelné komise a profesor František Hrdlička z ČVUT. K výpočtu použil údaje ERÚ o větrných elektrárnách, jejich výrobě elektřiny a zajištění výkonu v prosinci 2021. Jenže ani více než čtyřnásobný instalovaný výkon sám o sobě nestačí. Protože vítr samozřejmě nefouká stále. „Současně by k tomu bylo nezbytné mít bateriové úložiště s kapacitou 41 850 megawatthodin,“ upozorňuje profesor. Cena bateriového úložiště přitom podle něj nyní vychází zhruba na 300 000 dolarů za megawatthodinu. Tedy 6 900 000 korun. Za JEDINOU akumulovanou megawatthodinu, jež v energetice České republiky neznamená vůbec nic! Celé úložiště s potřebnou kapacitou by pak přišlo na téměř 289 miliard korun.
Podle Davida Hansliana z Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd a autora větrných map má smysl stavět větrné elektrárny jen na zhruba pětině území Česka (zde). Podle jeho studie bychom tak uspokojit až 31 procent spotřeby elektřiny. „Zjednodušeně můžeme říci, že v létě Česko denně potřebuje výkon zhruba 6000 megawatt, v zimě se jedná asi o 10 tisíc megawatt,“ popsal spotřebu republiky v rozhovoru pro iUHLI.cz ředitel sekce Strategie a rozvoj nových technologií ve společnosti ČEPS Karel Vinkler (zde). Na vítr by takovém případě v zimě připadalo zajištění 3100 megawatt.
Podle Davida Hansliana z Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd a autora větrných map má smysl stavět větrné elektrárny jen na zhruba pětině území Česka (zde). Podle jeho studie bychom tak uspokojit až 31 procent spotřeby elektřiny. „Zjednodušeně můžeme říci, že v létě Česko denně potřebuje výkon zhruba 6000 megawatt, v zimě se jedná asi o 10 tisíc megawatt,“ popsal spotřebu republiky v rozhovoru pro iUHLI.cz ředitel sekce Strategie a rozvoj nových technologií ve společnosti ČEPS Karel Vinkler (zde). Na vítr by takovém případě v zimě připadalo zajištění 3100 megawatt.
Tedy trojnásobek příkladu, který rozebral František Hrdlička. Z jeho výpočtu vyplývá, že instalovaný výkon větrných elektráren by v takovém případě musel být 13 950 megawatt. Pro zajištění kontinuity dodávek je ovšem také zapotřebí trojnásobné bateriové úložiště, což by vyžadovalo investice zhruba 867 miliard korun. Pro srovnání, schodkový státní rozpočet pro letošní rok přitom počítá s výdaji 1,89 bilionu korun (zde). Odpovídající úložiště by tak přišlo na necelou polovinu státní rozpočtu. K nutným investicím by ještě bylo potřeba připočítat nemalé náklady na posilování vedení a další podobné provozní nezbytnosti.
Podle údajů ČEZ je na instalovaný výkon 1800 megawatt potřeba počítat 437 kilometrů čtverečních. Na vypočítaných bezmála 14 tisíc instalovaných megawatt by tak bylo potřeba téměř 3400 čtverečních kilometrů. Což je víc než rozloha Karlovarského kraje, který se rozkládá na 3314 kilometrech. A protože se kilometry čtvereční špatně představují, případně se jejich počet může od rámcového propočtu lišit, doplníme ještě jeden údaj. Při nejčastějším v tuzemsku instalovaném výkonu dvou megawatt (podle České společnosti pro větrnou energii) by pro pokrytí požadovaných dodávek muselo v Česku stát celkem 6975 stožárů s větrnou elektrárnou. Stožáry jsou přitom běžně stometrové s poloměrem rotoru přes 50 metrů. Kde by se stavěly, si můžete udělat představu z větrné mapy například zde.
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Tedy trojnásobek příkladu, který rozebral František Hrdlička. Z jeho výpočtu vyplývá, že instalovaný výkon větrných elektráren by v takovém případě musel být 13 950 megawatt. Pro zajištění kontinuity dodávek je ovšem také zapotřebí trojnásobné bateriové úložiště, což by vyžadovalo investice zhruba 867 miliard korun. Pro srovnání, schodkový státní rozpočet pro letošní rok přitom počítá s výdaji 1,89 bilionu korun (zde). Odpovídající úložiště by tak přišlo na necelou polovinu státní rozpočtu. K nutným investicím by ještě bylo potřeba připočítat nemalé náklady na posilování vedení a další podobné provozní nezbytnosti.
Podle údajů ČEZ je na instalovaný výkon 1800 megawatt potřeba počítat 437 kilometrů čtverečních. Na vypočítaných bezmála 14 tisíc instalovaných megawatt by tak bylo potřeba téměř 3400 čtverečních kilometrů. Což je víc než rozloha Karlovarského kraje, který se rozkládá na 3314 kilometrech. A protože se kilometry čtvereční špatně představují, případně se jejich počet může od rámcového propočtu lišit, doplníme ještě jeden údaj. Při nejčastějším v tuzemsku instalovaném výkonu dvou megawatt (podle České společnosti pro větrnou energii) by pro pokrytí požadovaných dodávek muselo v Česku stát celkem 6975 stožárů s větrnou elektrárnou. Stožáry jsou přitom běžně stometrové s poloměrem rotoru přes 50 metrů. Kde by se stavěly, si můžete udělat představu z větrné mapy například zde.
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Jj, v roce 2040 se bude za odvoz baterie platit. Říkal to prodloužený grafík z daty z roku 2010.
PowerHouse
V Asii se množí levná EV za 13 000 s range 400 km. A to čekáme další pokrok.
https😐/carnewschina.com/…00-usd-in-china/
A správně to řekl i Stellantis.
Cituji článek: "I díky tomu by tak západní automobilový průmysl mohl ztrácet na síle a do popředí by se mohly dostat asijské společnosti"
https😐/carnewschina.com/…00-usd-in-china/
A správně to řekl i Stellantis.
Cituji článek: "I díky tomu by tak západní automobilový průmysl mohl ztrácet na síle a do popředí by se mohly dostat asijské společnosti"
Freddka
Ta tesla vas tak rozslape, ze to nepochopite.
Uz delaji auta ze celej predek odlitek, celej zadek odlitek, baterka je strukturalni (normalne to odsroubujes a vyndas z auta i se sedackama prisroibovanejma k baterce https😐/youtu.be/FXpfU6I_T3w?t=489 ) … jestli rozjedou do 10 let nejakou levnou teslu, tak seriozne vymazou pulku automobilek z povrchu zemskeho. Vzdyt jsou technologicky 10 let napred!
Dokazete si vubec predstavit o kolik moc tesla snizuje vyrobni naklady na kus? Pochybuju, ze to lidi chapou.
Mezitim nemec jeste ani nezvladnul dat dopredu EV kufr. Co by se namahali…
Uz delaji auta ze celej predek odlitek, celej zadek odlitek, baterka je strukturalni (normalne to odsroubujes a vyndas z auta i se sedackama prisroibovanejma k baterce https😐/youtu.be/FXpfU6I_T3w?t=489 ) … jestli rozjedou do 10 let nejakou levnou teslu, tak seriozne vymazou pulku automobilek z povrchu zemskeho. Vzdyt jsou technologicky 10 let napred!
Dokazete si vubec predstavit o kolik moc tesla snizuje vyrobni naklady na kus? Pochybuju, ze to lidi chapou.
Mezitim nemec jeste ani nezvladnul dat dopredu EV kufr. Co by se namahali…