Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Stellantis umí nabíjet auto za jízdy. Odpadne potřeba nabíjecích stanic?

43 komentářů

Já Prvni_1
Musi to umet i ta silnice.

Mimochodem. Mam doma knizku o budoucnosti aut nekdy ze 70 let minuleho stoleti.
A tam s nadsenim popisuji, ze nejpozdeji do roku 2000 se ve mestech jinak nez na elektriku branou ze silnice jezdit nebude.
topten
staci si precist neznalka, tam se to podobnejma sci-fi vyplodama jen hemzi
otazka je, jestli nam takhle mazali med kolem huby jen komousi, kteri skoro cely stoleti dohaneli a predhaneli kapitalisty az nakonec krachli, nebo jestli podobny nerealny predstavy meli i na Zapade.
kazdopadne veskerej technickej a technologickej pokrok snad az na par vyjimek prichazi ze Zapadu
Já Prvni_1
To je fakt.
Akorat ze po padu "zelezne opony" tak zvany zapad neprehlednutelne spadnul do rezimu RVHP.
TT
Vidíš to na neriešiteľný problém?
Mig_35
Indukce má docela ztráty, ne? To mi nepřijde moc dobrý nápad
zlysoused
se tato technologie umístila na dálnice, které se především používají k delším cestám, tak by to mohlo přinést výrazné zlepšení cestovní pohody na delších cestách, které jsou pro EV největším problémem.
Já Prvni_1
Vis, jakej vykon by ty indukcni pasy musely mit?
Kolik aut je soucasne na dalnici v pohybu?
😒

Vymysli se blbosti.
Nekdy chvili po roce 2000 jsem sedel v Londyne v protypu Ducata: misto prevodovky mel u kol elektromotory, napajene z relativne male baterie. A nad tim bezel dvouvalec, necely litr, s inovativnim rozvodem bez vackove hridele...
Jako mestska dodavka to perfektne davalo smysl.
Proc to nepreslo do prodeje?
Vychazlo to draz, nez nafta.
Doba se zmenila. Dnesni hybridy jsou jeste podstatne drazsi, ale uz se to povazuje za vyhodu.
Reco
A aky vykon ma trolejove vedenie? Taka dnes moderna masina si potiahne par MW z vedenia. a kolko ich na tom vedeni v jednu dobu ide?
Indukcne nabijanie ti "teoreticky" staci na urovni ustalenej jazdy priemerneho auta krat priepustnost aut na dany jazdny usek. Auta potrebujes len nabijat vykonom, ktory staci na ustalenu jazdu. Nerozbiehas ich. Chcelo by to sice presne vypocty pre potvrdenie alebo vyvratenie, ale nie strielat od boku fatalisticke dristy.
topten
uplne bych nespolehal na to, ze silne elektro-magneticke pole nebude mit zadny vliv na lidsky organismus, navic kdyz mu bude nekdo vystavenej dlouhodobe.
tech prikladu z historie par je, ted me napada treba DDT.

dnes sem si sel koupit motorovou sekacku na seceni zahradky a nakonec sem odjel s elektrickou. sice baterka da jen na nejakych 1000m2, takze na nekolikrat, ale vyhody prevazuji nad nevyhodami, alespon z meho pohledu
kazdopadne prichazi doba elektricka, doma jsme uz vymenili louce a petrolejky za elektricky svetlo 😁
Já Prvni_1
Ale to svetlo je nehybne, visi ti nad stolem.

Stojim taky pred nakupem sekacky. Poctive jsem to spocital a zjistil, ze nakladove je to vicemene stejne.
Pri zlomkove uzitecnosti te elektricke.

Takze jdu pro benzinovou.
topten
ja neresim naklady, ale uzitnou hodnotu (z meho pohledu)
treba - benzinova - maximalni sklon brehu 30 stupnu, pak hrozi ze ji zadres (myslel jsem ze kvuli tomu ze nevyjedes, ale preleje se olej a nemaze) - to byla ta nejdrazsi co prodavaj za 17tis, a pocital sem, ze brehy budu dal sekat krovinakem.
elektricky to nevadi a mela by to zvladnout.
a hlavne - hlucnost, ac bydlim skoro na samote a nikoho moc neobtezuju, prece jenom slysim, kdyz nekdo v dali sece nebo reze motorovkou, takhle muzu sekat i vecer (ma to i svetla)
dalsi vec - jedna baterka - vic nastroju - krovinak, fukar, retezova pila, strihac plotu a co je pro me aktuelni, i stridac na 230VAC, to vse za rozumny ceny.
no, uvidime, koupim basicku piva a mezi sekanim kdyz budu nabijet ...
tak snad se to jeste vic neprodrazi 😁
Mig_35
co ten robot co sám jezdí a seká?
topten
vo tom sem taky uvazoval, ale to uz je tak za 40tis, navic mame dost clenitej castecne neoplocenej (biokoridor) pozemek vcetne potoka a za pozemkem vede turisticka trasa, kterou mame sice stinenou, ale trochu bych se bal, ze se robutek vyda po zlute na turu, nebo ze by ho nekdo zrovna potreboval vic jak ja ...
Já Prvni_1
Nehledal jsem to, ale existuji i motory, co dokazou bezet vzhuru nohama. Verim, ze existuje i takova sekacka.

Me definitivne odradilo, kdyz mi baterie na flexe s brusnym kotoucem vydrzela pracovat 20 minut.
Ja potrebuju, aby ta sekacka sekala aspon 2 hodiny - typicky cas na moje sekani.
Baterka mi proste nedava smysl.
mimomisu
Tak flexa zere hodne z principu. Rezat kov nebo brousit drevo je trosku vetsi zahul na motor, nez trava (a lopatky). Vetsi baterka pomaha, ale jinak jo. V praci taky mame aku a elektricky flexy pro jistotu (a na tuzsi materialy). A spoustu baterek 😁
kozakm
Vždycky můžeš mít víc baterek
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Tisice baterek, protoze az po zime zjisti, ze baterka je na pilovine kapacity bude jich potrebovat hodne nez poseka. Pak muze vzit jeste kosu...
topten
baterka da tisic cyklu, tedy i kdybych mel 4 nabiti na jedno posekani a sekal kazdy tyden od jara do podzimu, tak to mam na 10 roku
ne kazdej lze jako russaci a babis
topten
je to mozny, ale ja to kupoval v jedny vesnicce s vyhlasenym servisem a tam byla nabidka takovahle - max 30 stupnu, jinak bezne 20 stupnu. dvoutakt asi umi i vzhuru nohama, ale kdyz porovnam moji puvodni 4taktovou sekacku a klasickej dvoutakt skoro profi krovinak, tak ten dvoutakt mnohem hlucnejsi a mnohem vic voni. ale treba ta sekacka o ktere pises ma hvezdicovej motor ze stihacky a ta by vzhuru nohama mela umet 😁
ja sem si priplatil za vetsi baterku, tak by to melo dat na 3/4 hodiny, uvidime, maj jeste vetsi baterku a predpokladam, ze za par let se kapacita jeste zvedne
ale hlavni bonus pro me je mnohem nizsi hlucnost a ty brehy
a taky na tom budu moct jezdit z hospody kdyz to ma ty svetlka, to benzinova nema 😁 😁
rohor
Problémem by mohl být "mikrovlnkový" efekt, tedy ohřev až škvaření tkání obsahujících vodu. Samo magnetické (neionizující, neohřívající) pole pravděpodobně neškodí, nejsou o tom žádné důkazy. Naopak, magnetický náramek má každý Japonec, jak víme.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No a ve filmech často vidíme silná magnetická pole působící na železné předměty.
No a taky jsou tyto předměty někdy zmagnetizovány natrvalo 😄
Říká se tomu elektrosmog 😄
topten
presne tak
cim vic "neskodnyho" vlneni, tim vic si nas prostor zaneradime
a je jedno ze to nevidime, ten bordel tam je
rohor
To neřeš. Jedince s kovovými implantáty to prostě zelektrizuje a dobije. Na pohodu.
rohor
Účinnost transformátoru je sice téměř 100 procent, ale jak to bude s účinností přenosu energie do auta ze silnice? Vždy tam přece musí být aspoň nějakých 10 cm aby auto nebrousilo o zem 😒 takže to s tou účinností půjde z kopce. Pod praporem ekologie plýtváme energií čím dál tím víc. Ajo vlastně, ekosoudruzi mi vysvětlí, že to je energie obnovitelná a že to tedy nevadí. Grrr.

Kurfwa TROLEJE, jmenuje se to TROLEJE to co potřebujete!!!!
Já Prvni_1
V te stare knizce to vypadalo jako autodraha.

Ty troleje byly na zemi.
rohor
Jo, to taky beru.
Avatar - Lonestarstate
Lonestarstate
Presne tohle mne hned napadlo - ze jsou uz napul cesty ke znovuobjeveni trolejbusu 😒]
Pak odpadnou ty nesmysly s drahyma, neekologickyma a rychle degradujicima baterkama.
rohor
a nebo už chcípnul?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
on se dostaví, neboj, v pavilonu psychických nemocí provádějí rekonstrukci
2. možnost je že na Kladně ukradli kabely ... 😒] 😒] 😒]
PowerHouse
To ta cívka bude vědět, že předává energii mému autu a ne kamionu přede mnou?

Já s EV nemám problém.
V garáži mám 230V a na ni dám i soláry s produkcí asi 2,5 kWh. Soláry začínají mít 400W z 1m2, v roce 2030 budou běžné.
A na dlouhých trasách klidně 80kWh baterku za 18 minut nabiju.

Takže od roku 2030 klidně EV.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Naštěstí máš vybavení od Foxconnu, elektroprde, že? :-! :-! :-!
Avatar - pradeda777
pradeda777
Pořád špatně. Elekroauta měla být vyvinuta pouze pro městskou a příměstskou dopravu, protože zamoření se týká měst. Tím pádem by elektroauto nestálo majlant jako teď. Mimo město jsou dnešní benziňáky i nafťáky na úrovni Euro 6b a výše, co se týče emisí úplně v pohodě.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Těch cívek z mědi bude zapotřebí mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho mnoho rozkopáme ještě více matičku zemi.
Poptávka způsobí další nárúst ceny.
Abyste si ty elektroprdy nepohřbili sami, elektroprogresivisti.
Avatar - pradeda777
pradeda777
A měď je k.u.r.w.a. drahá už teď...... 😒]
topten
nedavno sem v maloobchodu kupoval 25m klubo kabelu trojzily 2.5mm2 za 35kc metr
tedy 7.5mm2, takze 100mm2 by bylo cca za necelych 500kc/ metr v maloobchodu
tedy 2x50mm2 stejnosmernyho tam a nazpatek dejme tomu 300A a 800V = 240kW
kolik tam toho kabelu mas, kdyby napric autem, tak sotva 5 metru a mas to necely 2.5tis na auto
uplne zanedbatelny
Avatar - Mokrous
Mokrous
Doufám, že to počítáš tak, že těch 100mm2 je vlastně 1cm2.
A to v tom autě nebudou žádná vinutí? Jen napříč auta jeden drát?
A krát necelých 300 000 000 vozidel jen v EU...
A v tý dálnici bude co? Taky jen rovný drát? Jen v Unii něco okolo 60 000 000 m dálnic!
topten
ja myslel se jde o drat v aute a o 300A na 800V
pod silnicej by samozrejme byly desitky kilovoltu, takze radove vetsi vykon i na slabsim kabelu, navic kdyz jedes po dalnici klasickejch 130, tak nepotrebujes vykon 200kW, ale staci ti desetina
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já nejsem elektrotechnik, ale všude se píše cívky a já mám s indukčním nabíjením spojené vždy cívky a ne jen přímý vodič. V reproduktorech jsou taky cívky a ne jedna otočka drátu. Takže mi jde o toto. Chápu, že čím vyšší napětí, tím menší průřez, ale i tak to představuje neskutečné miliardy metrů mědi. A metr o průřezu 100mm2 váží skoro kilo. Takže půjde o přinejmenším desítky miliard Kč jen za vodič. Což nakonec nevypadá jako ten hlavní problém.
kotzitzaq
V bývalém zaměstnání jsme měli magnetické jeřáby a na halu se nesmělo s kardiostimulátorem. Takže do budoucna dáme podobnou značku k většině silnic 😄 :yes:
topten
je to jak pises, ale jeste s dodatkem, ze cim vyssi frekvence, tim min zavitu
otezkej si nabijecku do mobilu - trochu lepsi ma dejme tomu 5V/2A, tedy 10W a nevazi nic. klasicky trafo 10W bude vazit mozna kolem kila.
je to proto, ze tech 230VAC se usmerni, pak rozfrca na treba 50kHz, a nakonec se pres malicky traficko napeti snizi a znovu usmerni
otazka je, co bude delat nekolik tisic km dlouhej drat na frekvenci ??50kHz??, to bude slusnej vysilac a i ztraty slusny, ale civky jde zapinat jen tam kde jsou auta ...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak auta budou všude a pořád. A určitě nikdo nepotáhne několik tisíc km drát. Tam by muselo bejt co pár metrů nějaká stanice podél silnice.
topten
vsude ne, ale pod vytizenejma silnice treba jo
vem si, ze rocne se u nas projede cca 8mld litru benzinu a nafty, to je pri dnesnich cenach cca 300mld bez DPH, v cely EU tak 50x tolik
to neni zas tak malo, aby se toho nekdo nechytil
jak casto je budka kolem koleji kvuli napajeni dratu?
elektricka lokomotiva ma bezne pres 5MW vykon
Avatar - Anonym
Anonym