Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Do výroby jde solární auto z Holandska, bez nabíjení vydrží měsíce

14 komentářů

Já Prvni_1
35 km za den.
Ja jsem dal za okno Alfy solarni clanek, a taky ji nemusim dobijet!
Kdyz s ni teda nejezdim.
Rozdil je jen 35 km denne... a nekolik milionu korun.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
o víkendu z toho co nabiješ ještě utáhneš i chatu o víkendu.
esper
Vidno, ze ten vyvoj bateriovych elektromobilov ide krasne dopredu ako vela fanusikov predpovedalo. Co nevidiet tu budu baterkove elektromobility za 500 a viac tisic eur, ktore budu vediet pridat par stoviek metrov dojazdu aj z kysleho dazda a zo sliapania do pedalov od vodica a spolucestujucich alebo zo zachytneho lana upnuteho za kamiony na dialnici.
gil54
...přináší logicky své výsledky. 😄
A příklad č 2
https😐/gomotors.net/photos/6d/f9/2006-carver-one-tilting-front-right-close-1280x960-wallpaper_183bd.jpg?i
Avatar - pradeda777
pradeda777
....na první pohled.... 😉
PowerHouse
Jo,
tenkrát se dbalo na aerodynamiku.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak na efektivitu se dbá vždycky, když zrovna naní ropa za pár centů. Ještě v padesátých letech byla auta vysoká jako dnešní SUV, až se v 80tých letech (v reakci na ropnou krizi z minulé dekády) snížila klidně i pod 140 cm u běžného rodinného sedanu/kombi... Pak přišla éra kombinující levnou ropu se smrdutým dieselem a výsledkem jsou SUV s výškou 170 a více cm.
Teď se holt budeme zase zefektivňovat 😁 :yes:
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
cena teda šílená, ale kdybyste takto "na koleně" vyráběli Fabie, tak se pod 2 mega za kus taky nedostanete 😁
PowerHouse
Nyní jsem se díval 0,8m2 a 400W.
Nyní se píše o pervskitu. Účinnost je 25%. A pokrok neustále pokračuje.
Lubo
Držím im samozrejme palce. Koncept zaujímavý, výsledok zatiaľ marketing bez efektu.
Ale prečo neskúšať nové veci, keď už nám je EV súdené?

Prečo marketing bez efektu?
- ak pôjdeš do mesta tak si medzi budovami veľkú časť dňa v tieni, príp. garáži,
- to už radšej klasické EV a jeden panel na strechu domu (počítam s tým, že človek s autom 150-250 tis. Eur býva v dome, a ak v činžiaku, tak má garáž a tam tie panely na aute nepomôžu).

Zopár čísiel😒br /> - 60 kWh baterka pri spotrebe 10,5 kWh/100 km dojazd 625 km? S tým, že sa celá kapacita nedá využiť, ale tu to je využitá na 110%,
- zaujal ma výkon 1,05 kWp. Klasická dostupná FVE aktuálne spraví 0,5 kWp/2 m2. Tu majú zrejme oveľa lepšiu technológiu, lebo tie panely na aute asi 4 m2 nemajú, ale možno áno, neviem.
- V ČR vyrobí panel s výkonom 1,05 kWp cca 950 kWh / rok, tj. cca 9000 km,
- z toho polovicu v 3 letných mesiacoch, len auto nesmie byť ani chvíľu v tieni, čiže žiaden strom, budova, garáž, nákupné centrum, apod.
- v troch zimných mesiacoch dokopy 60kWh, tj jedno nabitie batérie za 3 mesiace (nesmie nič tieniť),

Výpočty k FVE: https😐/re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/#PVP
Mino21
Tak ta WLTP čísla byla vždycky trochu divná, nicméně těch 10,5kWh platí pro 110 km/h, což je excelentní výsledek. Při 110km/h rychlosti a 10,5kWh spotřebě se uvádí dojezd 560 km, ne 625km (to je WLTP číslo při WLTP cyklu, ne při ustálených 110 km/h). Což docela sedí. Plocha panelů na autě je 5m2.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Lepší než crossovery, které nejdou pod 20 kWh. Nechápu, proč se solární panely nevyužívají běžně a proč se neklade větší důraz na aerodynamiku.
DonVito
Tak za jizdy toho tolik nenabijes a po jizde muzes nabijet z domacich solaru.

Ale pro ty co tuhle moznost nemaji urcite super.
:yes: :yes: :yes:
Ľuboš Valjent
Příspěvek podléhá schvalování.